عمومیکسب و کار ایرانی

دلار آمریکا قوی ترین ارز جهان 

در این مقاله به این می پردازیم که چرا دلار آمریکا ارز جهانی است. ارز جهانی ارزی است که برای تجارت در سراسر جهان پذیرفته شده است. ارزهای رایج زیادی در دنیا وجود دارد که برای معاملات بین المللی استفاده می شود که محبوب ترین آنها دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن است. نام دیگر ارز جهانی ارز ذخیره است. در بین همه ارزها، دلار آمریکا محبوب ترین ارز محسوب می شود. به طوری که 64 درصد از بانک های مرکزی معروف دنیا از این ارز به عنوان ارز ذخیره خود استفاده می کنند. این امر باعث شد که دلار آمریکا به یک ارز بین المللی غیررسمی تبدیل شود، اگرچه نام رسمی در جهان ندارد.

چرا دلار آمریکا قوی تر است؟

در واقع، طبق فهرست استاندارد جهانی، 185 ارز در جهان وجود دارد که بیشتر آنها فقط در داخل کشور استفاده می شوند. جایگزینی این ارزها با ارزهای دلار آمریکا امکان پذیر است، اما به دلایل مختلف در عمل نمی توان این کار را انجام داد.

اقتصاد قوی ایالات متحده تا حدودی قیمت دلار آمریکا را حفظ می کند، به همین دلیل است که دلار آمریکا قدرتمندترین ارز در جهان محسوب می شود. 580 میلیارد دلار آمریکا در خارج از ایالات متحده مصرف شد که 65 درصد از کل ارز خارجی دلار آمریکا را تشکیل می دهد.از 580 میلیارد دلار، 75 درصد از اسکناس های 100 دلاری، 55 درصد از اسکناس های 50 دلاری و 60 درصد از اسکناس های 20 دلاری استفاده می کنند. بیشتر این اسکناس ها در شوروی سابق و کشورهای آمریکای لاتین یافت می شوند.

یکی از دلایلی که دلار آمریکا تبدیل به یک ارز جهانی شده است این است که یک ارز کاغذی است. دلیل دیگر این است که بیش از 1.3 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان با دلار آمریکا معامله می شود، از جمله 7 کشور که دلار آمریکا را به عنوان ارز تجاری خود انتخاب می کنند. ارزهای 89 کشور دیگر به دلار آمریکا متصل است. در اکثر صرافی های دنیا دلار آمریکا عامل تعیین کننده است، بنابراین 85 درصد از مبادلات ارزی با دلار آمریکا انجام می شود. علاوه بر این، 39 درصد وام ها به دلار آمریکا ارائه می شود، بنابراین بانک های خارجی برای کسب درآمد به مقادیر زیادی دلار آمریکا نیاز دارند.

به عنوان مثال، در طول بحران مالی سال 2008، بانک های غیر آمریکایی 27 تریلیون دلار سرمایه داشتند، اما دارایی های ایالات متحده 18 تریلیون دلار بود. فدرال رزرو نرخ دلار را افزایش داد تا دلار بانک جهانی را خالی کند.آن آشفتگی مالی حتی منجر به افزایش استفاده از دلار آمریکا شد. در سال 2017، بانک های ژاپن، آلمان، فرانسه و بریتانیا همگی مقادیر زیادی دلار آمریکا در اختیار داشتند. قوانین بانکی از تلاطم مالی جلوگیری کرد که خود منجر به کاهش موجودی دلار شد، از سوی دیگر فدرال رزرو ارزش وجوه خود را افزایش داد، بنابراین همه این شرایط منجر به کاهش حجم پول به صورت دلار شد.

یکی دیگر از دلایل تقویت دلار آمریکا را می توان در علاقه دولت ها به حفظ ارز ایالات متحده در ذخایر ارزی خود دانست. حتی دولت های این کشورها از مسافران و مشاغل مختلف داخلی آنها دلار جمع آوری می کنند تا سرمایه خود را با این ارز جهانی افزایش دهند.
معرفی دلار فدرال
در ادامه مقاله “چرا دلار آمریکا واحد پول جهانی است” در مورد معرفی دلار فدرال صحبت خواهیم کرد. اولین اسکناس توسط بانک فدرال رزرو آمریکا در سال 1293 چاپ شد و 60 سال به طور رسمی به ارز ذخیره جهان تبدیل شد. بعد. اگرچه برتری این ارز تنها پس از چاپ اولین اسکناس دلاری جهان آغاز شد. انباشت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی این مزیت های قابل توجهی را به اقتصاد ایالات متحده داده است.ایالات متحده علاوه بر کسری در ترازهای بزرگ پس انداز، می تواند بیش از تولید داخلی خود هزینه و مصرف کند و بسیار بیشتر از دارایی های داخلی خود سرمایه گذاری کند، زیرا خارجی ها تمایل دارند سرمایه خود را به دلار آمریکا سرمایه گذاری کنند.

با ارزش ترین پول دنیا 2023

معرفی حمایت USD

واقعیت غیرقابل انکار این است که دلار آمریکا دیگر نمی تواند به ارز ذخیره شماره یک جهان تبدیل شود. دومین ارز بزرگ جهان پس از دلار آمریکا، یورو است. در سه ماهه دوم سال 2017، 19.9 درصد از ارزهای ذخیره بانک های مرکزی پیشرو جهان یورو بود. اگر آشفتگی در منطقه یورو حل شود، واحد پول یورو قابلیت تبدیل شدن به یک ارز جهانی را دارد. اما هرج و مرج کنونی در منطقه یورو دستیابی به آن را دشوار می کند.
سیستم اقتصاد جهانی معاصر از سال 1971 به طلا وابسته نبوده است. یک سیستم نرخ ارز شناور مبتنی بر تغییر نرخ ارز جهانی به طور خودکار به نابودی سیستم قبلی منجر شد. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا دلار آمریکا به واحد پول جهان تبدیل شد. سوال بسیار مهمی که معامله گران ارز مطرح می کنند این است که چرا دلار آمریکا ارز جهانی است، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آنها این است که دلار آمریکا اولین ارزی است که در دنیا منتشر می شود..

نکات مهم برای رفتن به بورس

در این مقاله سعی داریم نکات اصلی مراجعه به صرافی متا را به شما بگوییم تا شما را از ضرر و زیان نجات دهیم.

1- از دریافت اسکناس معیوب از صرافی ها خودداری کنید زیرا بعداً دچار مشکل خواهید شد.

2- هنگام ورود به بورس به مجوز بانک مرکزی توجه کنید. طبق قانون، این مجوز باید در مقابل مشتری نصب شود. البته می توانید مجوز صرافی متا را از طریق سایت رسمی بانک مرکزی بررسی کنید.

3- به خاطر داشته باشید که در خارج از ساعات اداری یا روزهای تعطیل و تعطیلی بانک ها ارز خریداری نکنید زیرا قیمت ها غیر واقعی خواهد بود.

4- اگر قصد خرید دلار آمریکا از صرافی را دارید، به یاد داشته باشید که صرافی معمولا دارای مهر کوچکی است که نشان دهنده اصالت اسکناس و فروشنده است. بنابراین از فروشنده بخواهید که این مهر را برای شما روی صورتحساب بگذارد.

5- ابتدا ارز مورد نیاز خود را بشناسید، می توانید این کار را از طریق اینترنت انجام دهید. کافی است نام کشور مورد نظر و واحد پول آن را وارد کنید تا با تقسیمات واحد پول کشور مورد نظر و شکل و تصاویر اسکناس و سکه آن آشنا شوید.6- از فروشنده بخواهید که صورتحساب را زیر نور UV برای شما چک کند، حتی اگر قبلا این کار را انجام داده باشد.

7- سعی کنید از چندین صرافی قیمت بگیرید و سپس خرید کنید زیرا قیمت ها در صرافی ها معمولا کمی با یکدیگر متفاوت است اما حواستان به تفاوت های فاحش باشد که قطعا می تواند مشکل ساز باشد.

8- نکته مهم دیگر هنگام مراجعه به صرافی متا این است که از فروشنده در صرافی بخواهید فاکتور فروش با شماره سریال قبض درج شده به شما بدهد. البته اکنون برخی از دستگاه های شمارش ارز مبادله ای می توانند این کار را انجام دهند.

9- به تاریخ انتشار اسکناس به خصوص دلار آمریکا توجه کنید، این موضوع بسیار مهم است.

10- قبل از اینکه برای خرید به بازار بروید از نرخ ارز مورد نظر خود به ریال مطلع شوید. برای انجام این کار، می توانید با پرسیدن قیمت ها از صرافی برای خرید و فروش ارز مورد نظرتان، روند قیمت ها را در چند روز رصد کنید.