برای وام ازدواج ضامن بازنشسته قبول میکنن

آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود ؟ گاهی دانشجویان خانواده های بازنشستگان به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند . در این مقاله توضیحاتی در خصوص شرایط لازم برای ضامن وام ازدواج در سال 1400 ، ارائه کرده ایم.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود ؟ تسهیل پرداخت وام ازدواج با قید 8 شرط تسهیل کننده برای ضامن، تاکید شده است. مشاوره وام بانکی توضیحات خوبی را به شما در زمینه ضامن بانکی خواهد داد

خبر مهم برای متقاضیان وام ازدواج | چرا این بازنشستگان نمی توانند ضامن وام شوند؟

این 8 شرط عبارتند از:

1ــ چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین مکفی است.

2 ــ چنانچه متقاضی در صف همان بانک دریافت کننده یارانه خود باشد، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به پشتوانه یارانه واریزی نیز قابل اجراست.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

3 ــ چنانـچه متقاضی دریافت  تسهیلات ازدواج، کارمند رسمی  یا پیمانی  دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـؤسسات عمومی (نظیر شهرداری  و بنیاد، کمیته امداد، و هـلال احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهد کسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی و درصورتی که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، نیازی به اخذ ضامن نیست.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

4 ــ ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـؤسسات عمومی (نظیر شهرداری  و بنیاد، کمیته امداد، و هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و امثال آن امکان پذیر است.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

5 ــ ضمانت یک نفر کاسب دارای  پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

6 ــ ضمانت  یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تأیید و تشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

7 ــ در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تأیید شود.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

8 ــ سایر وثایق قابل قبول به تشخیص بانک عامل که بیشترین میزان سهولت و سرعت در پرداخت تسهیلات را فراهم سازد .آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

می خواستم از بانک وام ازدواج بگیرم. آیا بازنشسته تامین اجتماعی که حقوق مستمری می گیره می تونه ضامن بشه ؟ چنانچه شما فرزند بازنشسته ومستمر ی بگیر تامین اجتماعی باشید بله درغیر اینصورت تامین اجتماعی بجز فرزند برای کسب دیگر نامه کسر حقوق برای ضمانت نمی دهد… .

وام ازدواج بدون ضامن می شود ؟

آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود ؟! حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق درباره وام ازدواج، اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وام ازدواج در سال 1400، 70 میلیون تومان و بازپرداخت آن 10 ساله است.

وی در تشریح جزئیات مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق درباره وام ازدواج، افزود: طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها از یک فروردین 97 به بعد باشد مشمول دریافت وام ازدواج 70 میلیونی می شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: همچنین براساس این مصوبه زوج هایی که در آقایان سن شان کمتر از 25 سال و در خانم ها سن شان کمتر از 23 سال باشد می توانند از وام 100 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله استفاده کنند. حاجی دلیگانی اضافه کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند وام ازدواج در سال آینده نیاز به ضامن ندارد و اعتبارسنجی در این باره آن انجام خواهد شد.

دریافت وام ازدواج 70 میلیونی

– عملاً سقف وام ازدواج 100 میلیون تومان شده است؛ ممکن است اگر زوجین شرایط سنی را داشته باشند جمعاً 200 میلیون تومان وام ازدواج بگیرند یا اگر یکی از زوجین شرایط سنی را داشت جمع وام ازدواج آنها 170 میلیون تومان شود. کف وام ازدواج نیز برای زوجین 140 میلیون تومان تعیین شده است.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می باشد.وام ازدواج 70 میلیونی – عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح می باشد.

همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود ؟

جزء الحاقی 2-مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تامین جهیزیه زوج هایی که متقاضی دریافت کالاهای ایرانی در سقف دویست میلیون ریال تا پانصد میلیون ریال هستند به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام اختصاص می یابد. استفاده کنندگان از این اعتبار مجاز به دریافت وام ازدواج نیستند.آیا بازنشسته میتواند ضامن وام ازدواج شود

متقاضیان دریافت وام ازدواج 70 و 100 میلیونی ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بانک های باز برای دریافت وام ازدواج ، شرایط دریافت ، سقف وام ، جزئیات بازپرداخت ، اقساط ، ثبت نام و…سایت ما را دنبال کنند.

  ضامن معتبر برای دریافت وام ازدواج:

قبل از مراجعه برای دریافت وام ازدواج لازم است که بدانید شرایط ضامن معتبر چیست و بانک  چه کسی را مناسب ضمانت می داند! همچنین اگر می خواهید که ضامن شخصی شوید باید بدانید که چه انتظاراتی از شما دارند و چ تعهداتی به بانک خواهید داشت ! مهم ترین نکته این است که هرکسی برای ضمانت مناسب نیست و ضامن باید برخی شرایط را داشته باشد .

 شرایط ضامن معتبر :

  •  ضامن باید مورد اعتبار سنجی قرار بگیرد؛ همچنین باید گردش مالی مناسبی داشته باشد.
  • شرایط پایداری از لحاظ مالی و شغلی داشته باشد.
  •  کسی که قصد ضمانت دارد ، باید یا کارمند رسمی دولت باشد ( یا پیمانکاری یا رسمی) و یا صاحب یک کسب و کار باشد به شرط این که در زمان ضمانت دارای شغل و فعالیت اقتصادی باشد . (اگر رییس شعبه تایید کند که فرد گیرندۀ وام توانایی پرداخت اقساط را دارد ، متقاضی می تواند بدون داشتن ضامن، اقدام به دریافت وام کند.)
    [بعضی از بانک ها فقط کارمندان رسمی را به عنوان ضامن می پذیرند]
  • البته لزومی به معرفی ضامن کارمند وجود ندارد ؛ ضامن با شغل آزاد هم مورد تایید قرار میگیرد ، ولی اگر شرایط لازم را داشته باشد.
  •  ضامنی که شغل آزاد دارد، باید مجوز شغلی خود را به بانک ارائه دهد و بانک آن را تایید کند.
  •  اگر کسی که به عنوان ضامن معرفی شده، کارمند باشد، حداقل 40 درصد حقوق دریافتی خالص او، باید برابر اقساط تسهیلات باشد؛ به زبان دیگر حقوقش حداقل 5/2 برابر قسط ماهانه باشد ، اقساط حداکثر می توانند 40% حقوق ضامن باشند.

(مثال : اگر قسط  ماهانه وام دریافتی 1 میلیون تومان باشد ،پس حداقل حقوق  خالص دریافتی ضامن باید 2 میلیون و پانصد هزار تومان باشد.)

100%~ 2،500،000=خالص کل حقوق ضامن

40%~    1،000،000=قسط ماهانه

اگر حقوق ضامن از این میزان کمتر باشد، فیش حقوقی وی جهت ضمانت مورد قبول واقع نمی شود. مؤسسه آریا فردا یکی از چندین موسسه ارائه مشاوره وام های بانکی با بیش از دو دهه تجربه و تخصص در خصوص مشاوره دریافت انواع وام بانکی کلان از تمامی بانک های کشور است که با شرایط شما بیشترین تناسب را داشته باشد.

  •  ضامن باید پرینت فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوقش را به بانک تحویل دهد.
  • هم متقاضی و هم ضامن نباید چک برگشتی ، بدهی عقب افتاده ، عدم پرداخت اقساط وام های دیگر در سابقۀ اعتبار خود داشته باشند.
  • متقاضی وام و ضامن باید در بانکی که وام را از آنجا تحویل می گیرند، حساب افتتاح کنند.
  • اگر زوجین هر دو از یک بانک تقاضای وام کنند، یک ضامن معتبر را میتوانند معرفی کنند که توانایی پرداخت اقساط هر دو آن ها را داشته باشد ولی حقوق ایشان باید  با شرط 40% که بالا گفته شده برای زوج متقاضی کفایت کند.
  • شخصی که خودش شرایط لازم برای ضمانت را دارد(کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عـمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری ، هلال احمر و بنیاد)، بانک ها و مؤسسات مالی و اعـتباری باشند) ،میتواند با ارائه گواهی کسر از حقوق ، وام دریافت کند و نیازی به ضامن ندارد.

*بعضی از بانک ها ممکن است که ضامن بازنشسته را  در هر شرایطی تایید نکنند؛ با مراجعه به شعبۀ بانک مورد نظر می توانید در این مورد اطلاعات کسب کنید.

  •  بانک اقدام به دریافت استعلام سوابق مالی ضامن و متقاضی از بانک مرکزی می کند؛ تمامی سوابق بررسی میشوند و میزان عمل به تعهدات هردو مورد توجه هستند.
  • تعهد ضامن در برابر وام های خود و هم افراد ضمانت شده بررسی می شود. به دست اورد یک نتیجه مثبت در این فرآیند اعتبار سنجی مهم است.

توجه داشته باشید کسی که قصد ضمانت متقاضی را دارد، در صورت عدم پرداخت وام گیرنده، ضامن موظف است که بدهی او را بپردازد و این مبلغ قسط از حقوق ضامن کسر می شود..

در وام ازدواج نیز، متقاضی برای دریافت وام موظف به معرفی ضامن است.این ضامن باید از لحاظ مالی و حقوق دریافتی بسته به این مقدار وام دریافتی چقدر است، توانایی پرداخت اقساط را داشته باشد.

مدارک شغلی مورد نیاز ضامن کارمند بخش دولتی:

  • شناسنامه، کارت ملی هوشمند جدید + کپی از هردو ( یا رسید تعویض همراه با کارت ملی قدیم)
  • حکم کارگزینی.
  • پرینت کلیه حسابهای بانکی 3 ماهه با معدل (دارای علامت مهر بانک ).
  • مدارک مالکیت محل سکونت (اجاره نامه یا سند مالکیت- قبوض چند گانه)
  •  گواهی کسر حقوق بدون هر گونه شرط (ارائه این گواهی بعد از تشکیل پرونده در شعبه بانک وام دهنده).

مدارک شغلی مورد نیاز ضامن کارمند بخش خصوصی:

  •  شناسنامه، کارت ملی هوشمند جدید + کپی آنها(یا رسید تعویض همراه با کارت ملی قدیم).
  • حکم کارگزینی.
  • پرینت کلیه حساب های بانکی 3 ماهه با معدل (مهر شده توسط بانک).
  • مدارک مالکیت محل سکونت (اجاره نامه یا سند مالکیت- قبوض چند گانه).
  • 3 فیش کپی دفترچه بیمهحقوقی آخر با تاییدیه مهر معتبر.
  • پرینت کلیه حساب های بانکی 3 ماهه با معدل (مهر شده توسط بانک).
  • گواهی کسرحقوق بدون هر گونه شرط (ارائه این گواهی بعد از تشکیل پرونده در شعبه بانک وام دهنده).
  • لیست بیمه از 3 ماه قبل با مهر بیمه.