کسب و کار ایرانیپزشکی و سلامت

آشنایی با کپسول والتونین نوتراکس

روش مصرف والتونین نوتراکس

به گفته تولید کنندگان والتونین نوتراکس، این دارو باید هر شب دو عدد به همراه یک لیوان آب، 20 الی 30 دقیقه پیش از خواب مصرف شود. البته اگر این مکمل توسط پزشک برای شما تجویز شده باشد بهتر است به دستور پزشک مصرف نمایید.

روش نگهداری والتونین نوتراکس

کپسول والتونین نوتراکس باید در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد، دور از نور، رطوبت و حرارت نگهداری شود. این مکمل  را دور از دید و دسترس کودکان نگهداری نمایید. کپسول والتونین نوتراکس به کاهش اختلالات خلقی فصلی، تنظیم خواب و کاهش بی خوابی کمک می کند. این فراورده فاقد سویا، شیرین کننده، نگهدارنده و گلوتن است

هشدار مصرف والتونین نوتراکس

در مصرف هر گونه دارو، نکاتی هستند که باید به عنوان مواردی مهم مورد توجه قرار گرفته و دقت کنید تا آن ها را نادیده نگیرید. برای مثال موارد زیر به عنوان نکات احتیاطی در رابطه با کپسول والتونین نوتراکس مطرح می شوند: استفاده از کپسول والتونین نوتراکس برای افراد زیر 18 سال تنها با دستور پزشک یا داروساز مجاز است. همچنین این کپسول برای بانوان باردار و شیرده، باید تحت نظارت پزشک و داروساز استفاده شود.

لطفا پیش از مصرف این مکمل به ترکیبات آن دقت نمایید. در صورتی که به هر یک از فرآورده های موجود در این مکمل حساسیت دارید از مصرف آن خودداری نموده یا تحت نظارت پزشک و داروساز مصرف نمایید. ما برای شما در ادامه این مقاله در رابطه با اجزای سازنده این مکمل توضیحات مفیدی برای شما ارائه داده ایم که از قسمت فهرست مطلب به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در صورت ابتلا به هرگونه بیماری، پیش از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

Acquaintance with Valtonin Nutrax capsules

نکات مهم

اگر بعد از مصرف این مکمل شاهد پیدایش هرگونه علائم حساسیت و یا عوارض گوارشی بودید، مصرف مکمل را قطع نموده و با پزشک یا داروساز مشورت کنید. همان طور که گفتیم این مکمل برای اصلاح چرخه خواب و همچنین بهبود کیفیت خواب تولید شده است، لذا بدیهی است که با استفاده از آن اثرات خواب آلودگی در شما پدیدار خواهد شد. لطفا این مکمل را تنها در شب ها مصرف کرده و بعد از مصرف آن از انجام کارهای پرخطر که نیاز به دقت بالا دارند نظیر رانندگی و کار با دستگاه های حساس خودداری نمایید.

در صورتی که شما دچار بی خوابی های گاه و بی گاه می شوید، این مکمل می تواند برای شما بسیار مفید باشد. کپسول والتونین نوتراکس تنها یک مکمل است و برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری تولید نشده است. در صورتی که بی خوابی شما مزمن بوده و مدت ها است که از آن رنج می برید بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید و از مصرف سر خود هر گونه دارویی خودداری نمایید.

عوارض جانبی کپسول والتونین نوتراکس

طبق تحقیقاتی که بر روی این مکمل تنظیم کننده چرخه ی خواب انجام شده است، عوارض جانبی این محصول نادر و خفیف است. تنها در صورتی که این مکمل برای مدت طولانی و بیش از میزان توصیه شده مصرف شود ممکن است برخی عوارض را به دنبال داشته باشد. در صورتی که این عوارض را مشاهده کردید و مدت زمان بروز آن ها طولانی و غیر قابل تحمل شد، مصرف دارو را قطع کرده و حتما پزشک خود را مطلع سازید. از جمله این عوارض می توان به نشانه های حساسیت به ترکیبات کپسول والتونین نوتراکس اشاره کرد. این علائم شامل قرمزی و خارش پوست، راش پوستی، استفراغ و اسهال و سایر نشانه های مربوط به حساسیت هستند.

ترکیبات کپسول والتونین نوتراکس

کپسول والتونین نوتراکس مکملی است که از چند عصاره ی گیاهی و اسید آمینه های گابا، تریپتوفان و هورمون ملاتونین تولید شده است. این محصول می تواند برای افرادی که شیفت های کاری شبانه دارند و چرخه خوابشان به هم ریخته شده است، برای افراد مسن که به دلیل داروهای مصرفی با اختلال خواب مواجه شده اند، برای افرادی که مسافرت های جغرافیایی طولانی با هواپیما دارند و افرادی که به طور عادی به دلایل مختلف از جمله اضطراب دچار اختلال در چرخه خواب شده اند مفید باشد.

گابا یک اسید آمینه طبیعی است و در مغز به عنوان یک نوروترانسمیتر مشغول به فعالیت است. نوروترانسمیترها در حقیقت پیام رسان های شیمیایی هستند که کار انتقال پیام های عصبی در مغز را بر عهده دارند. گابا در دسته نوروترانسمیترهای بازدارنده قرار دارد. این اسید آمینه در پیشگیری و بازدارندگی بعضی از پیام های مغزی و کاهش فعالیت سیستم عصبی نقش مهمی بر عهده دارد. با اتصال گابا به پروتئین گیرنده گابا در مغز، اثر آرام بخشی این آمینو اسید مشاهده می شود که می تواند در کنترل احساس اضطراب، استرس و ترس بسیار مفید و موثر واقع شود.

تریپتوفان را به عنوان یکی از اسید آمینه های ضروری در مغز می شناسند. این اسید آمینه مهم در ساختار بسیاری از پروتئین ها دیده می شود. از ماده تریپتوفان برای ساخت برخی میانجی های عصبی از جمله سروتونین، به عنوان هورمون اصلی ایجاد حس آرامش و شادی استفاده می شود. سروتونین یک انتقال دهنده ی عصبی مهم است که سیگنال ها را بین سلول های عصبی انتقال می دهد و سبب تنگ شدن رگ های خونی خواهد شد. تریپتوفان با افزایش سطح سروتونین مغز، خلق و خوی فرد را بهبود بخشیده و به بهبود کیفیت خواب، کنترل اضطراب، خشم و کاهش افسردگی کمک خواهد کرد.

گیاه سنبل الطیب گیاهی است که از قدیم به عنوان یک ماده آرام بخش شناخته می شد. در عصاره این گیاه والریک اسید وجود دارد که با مکانیزم خاص خود سبب بروز خواص آرام بخشی خواهد شد. در ادامه این مکانیزم را به طور مختصر شرح داده ایم:

تاثیر از طریق گیرنده های آدنوزینی

عصاره سنبل الطیب آثار دیگری نیز بر بدن می گذارد. ترکیبات موجود در این عصاره، فعالیتی شبیه به گیرنده های آدنوزینی از خود به نمایش می گذارند. این وضعیت سبب فعال سازی گیرنده های آدنوزینی و متعاقبا فعال سازی مسیرهایی می شود که در نهایت خواب را به افراد القا می نماید.

تاثیر از طریق گیرنده های گلوتاماتی

نوع دیگر اثرگذاری عصاره سنبل الطیب از طریق گیرنده های گلوتاماتی است. اسید والریک موجود در عصاره سنبل الطیب با گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات بر هم کنش برقرار می کند و از این طریق تاثیرات ضد اضطرابی خود را اعمال خواهد کرد.

قیمت کپسول والتونین نوتراکس

کپسول والتونین نوتراکس یک محصول ایرانی است که قیمت آن در داروخانه های سراسر کشور بین 70 الی 80 هزار تومان است. که می توانید آن را از داروخانه داروخانه در شهریار تهیه کنید. نمونه های خارجی این محصول نیز موجود است که با قیمت های بالاتر در دسترس است. لازم به ذکر است که از نظر میزان تاثیر گذاری این محصول حتی از نمونه های خارجی نیز بهتر عمل می کند.

تاثیر از طریق گیرنده های گلوتاماتی :

اسید والریک موجود در عصاره سنبل الطیب با گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات بر هم کنش داشته و از این طریق تاثیرات ضد اضطرابی خود را اعمال می نماید. همانطور که می دانید خواب، مسئله مهمی در زندگی انسان است که مدت زمان آن در امور زندگی بسیار تاثیر می گذارد. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند کم خوابی و تاثیرات آن است. خواب کم و اختلالات در خواب باعث بروز عوارضی در بدن می شود. در ادامه با تاثیرات کم خوابی و درمان آن آشنا می شویم.

  •  دیازپام
  •  اگزازپام
  •  ملاتونین
  •  لورازپام
  •  فلورازپام
  •  کلردیازپوکساید

ما در این قسمت می خواهیم به کپسول والتونین نوتراکس ملاتونین که یکی از معروف ترین داروهای خواب به شمار می رود، اشاره کنیم. کپسول نوتراکس والتونین ترکیبی از عصار های گیاهی و اسید آمینه های گابا، تریپتوفان و هورمون ملاتونین می باشد. این فرآورده به منظور کمک به کاهش اختلال خواب، کمک به تنظیم چرخه شبانه روزی خواب، کمک به کاهش مشکلات خواب یا گیجی پس از جراحی و کمک به کاهش فشارهای عصبی و استرس مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کمک به کاهش اختلال خواب (بعد از سفرهای طولانی مدت و موارد تنش زا)
  •  کمک به ترازمندی چرخه شبانه روزی خواب
  •  کمک به کاهش ناهماهنگی های خواب یا گیجی پس از جراحی
  •  کمک به کاهش فشارهای عصبی و استرس
  •  کمک با کاهش اختلالات فصلی
  •  فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین کننده و نگهدارنده
  •  دو عدد کپسول همراه با یک لیوان آب را 20 الی 30 دقیقه قبل از خواب مصرف نمایید.
  • برای احتیاط بیشتر، طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

احتیاط های لازم

  • افراد زیر 18 سال در صورت نیاز به مصرف مکمل از پزشک خود مشورت بگیرند.
  • در صورت بروز حساسیت ناشی از مصرف مکمل گیاهیی حتما به پزشک مراجعه کنید.
  •  اگر در کنار آن از دارویی دیگر نیز استفاده می کنید برای اطمینان از عدم بروز مشکلات پیشبینی نشده با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  •  به دلیل خاصیت خواب آوری این دارو، از رانندگی بعد از مصرف جدا خودداری نمایید.
  • قبل از استفاده از این دارو از نداشتن حساسیت  به آن مطلع شوید.
  •  اگر کم خوابی شما به صورت کوتاه مدت و دوره ای نیست، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف طولانی مدت و بیش از میزان توصیه شده این مکمل، ممکن است عوارضی جانبی همراه داشته باشد. اما به طور کلی در صورتی که صحیح و طبق دستور مصرف شود عوارضی به وجود نخواهد  آمد.