درباره اولین پروژه انیمیشن برون سپاری شده

ما قصد داریم تا در این مقاله یک نمای کلی از دنیای انیمیشن ارائه بدهیم و در ادامه به انواع آن و کاربردهای هرکدام بپردازیم. در نهایت، جنبه تجاری انیمیشن را هم مورد بحث و واکاوی قرار خواهیم داد تا به این نتیجه برسیم که چگونه می تواند روی عملکرد UX وب سایت شما مؤثر باشد. پس بیایید ببینیم انیمیشن چیست و به ادامه این بحث جذاب، شیرین و البته سودآور بپردازیم.انیمیشن یا پویانمایی به تصاویر متوالی و متحرکی گفته می شود که با استفاده از تصاویر و نقاشی های از قبل تعیین شده ساخته می شوند.

فریلنس برای افراد مبتدی شغل مناسبی است | ژاکت سرویس

به طورکلی، پویانمایی جزو هنرهای سینمایی محسوب می شود که در آن چند تصویر غیر واقعی با سرعتی خاص اجرا می شوند. هنر اصلی در صحنه های پویانمایی در آن است که مخاطب احساس می کند کاراکتر یا شخصیت داخل تصویر زنده است و واقعاً دارد آن کار را انجام می دهد. اگر همین حالا یک دفتر نقاشی را بردارید و در قسمت پایین هر صفحه آن، یک نقاشی ساده بکشید، زمانی که صفحات را با سرعتی خاصی و به صورت پشت سر هم رها کنید، شاهد یک پویانمایی بسیار ساده خواهید بود.

تاریخچه انیمیشن

جالب است بدانید که اشتیاق انسان به تولید انیمیشن به هزاران قرن پیش باز می گردد. بسیاری از تاریخ شناسان بر این باورند که انسان های غارنشین که در تمدن های اولیه می زیستند، با نقاشی کردن روی دیواره های غار قصد داشتند که یک سلسله منظم از تصاویر غیرمتحرک را ایجاد کنند. اولین اپتیک های پویانمایی در اوایل سال 1800 میلادی شکل گرفتند و در نهایت، اولین کارتون ها در سال های 1907 تا 1911 ساخته شدند.

بسیاری از طراحان گرافیک در طی این سال ها توانسته اند با استفاده از پتانسیل های نهفته در دنیای کارتون ها به برجسته کردن فعالیت ها و لحظات مهم کمک ویژه ای کنند. برای مثال، اگر لحظاتی از جام جهانی 2018 را به خاطر بیاورید، متوجه خواهید شد که استفاده از صحنه های انیمیشنی چقدر روی جذاب تر شدن محتوای تصویری مؤثر بوده است. حالا در دوره ای که از آن همواره با عنوان «عصر دیجیتال» یاد می شود، انیمیشن چیزی بیشتر از سرگرم کردن کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از آن برای توسعه فعالیت های تجاری هم استفاده کرد.

حالا با گذشت بیش از یک قرن از تولد اولین شخصیت های کارتونی، پویانمایی به بزرگ ترین صنعت سرگرمی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و همیشه شاهد تولید انیمیشن های جدید هستیم. پس از عبور از جنبه کودکانه و سرگرم کننده صنعت پویانمایی، با شکل دیگری از آن روبه رو خواهیم شد؛ شکلی سودآور و فریبنده که برای توسعه تجارت های مختلف و رونق بخشیدن به بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. اگر می خواهید بدانید که محتواهای انیمیشنی چگونه می توانند روی کسب وکار شما مؤثر واقع شوند، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع انیمیشن

برای اینکه بدانیم انیمیشن ها چه تأثیری روی جنبه های مختلف (از سرگرمی یا توسعه تجارت) دارند، باید انواع مختلف آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم. به طورکلی 4 نوع انیمیشن وجود دارد که هرکدام از آن ها با توجه به دوره زمانی خود مورد استقبال مخاطبان قرار می گرفتند.دلایل زیادی برای این وجود دارد که چرا برون سپاری انیمیشن می تواند برای کسب و کار های کوچک ومتوسط ایده آل باشد، اما اگر تازه با دنیای فریلنسینگ آشنا شده اید، ممکن است کمی از آن بترسید.

همان طور که می دانید امروزه انیمیشن های 3 بعدی بیشترین طرف داران را دارند؛ چرا که آن ها واقعی تر جلوه می کنند و مخاطب می تواند ارتباط بهتر و بیشتری با آن ها برقرار کند. موارد زیر، همه 4 نوع پویانمایی هایی که در صنعت سرگرمی وجود دارند را شرح می دهند.

انیمیشن سنتی

انیمیشن 2 بعدی

استاپ موشن

استاپ موشن ها از جمله پویانمایی هایی محسوب می شوند که برای ما ایرانیان، بسیار آشنا و خاطره انگیز هستند. انیمیشن های «نرمو» و «خانه ما» از جمله استاپ موشن های موفق ایرانی هستند که با عکاسی فریم به فریم از خمیر و اجسام واقعی ساخته می شدند.

انیمیشن 3 بعدی

این نوع از پویانمایی ها با تکیه بر روش های کاملاً مدرن و با استفاده از نرم افزارهای قدرتمند ساخته می شوند. انیمیشن های موفقی مثل شرک، کارخانه هیولاها و راپونزل از این قبیل انیمیشن ها هستند. در این نوع از پویانمایی ها، انیماتورها می کوشند تا روی حرکات شخصیت های کارتونی تمرکز کنند و طراحی تصاویر را بر عهده کامپیوتر بگذارند. از این نوع انیمیشن ها می توان در جذاب تر کردن UX و صفحات وب سایت نیز استفاده کرد.

کاربردهای انیمیشن در کسب و کار

از دنیای فیلم و تلویزیون که عبور کنیم، به راحتی خواهیم فهمید که انیمیشن در حال تبدیل شدن به یک تکنیک کاربردی برای توسعه کسب وکارها در فضای دیجیتال است. به طور مشخص، کاربرد پویانمایی یا موشن گرافیک در طراحی وب و راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال به اندازه کاربرد آن در دنیای سرگرمی کودکان جذاب است. اما دقیقا ؟

موشن گرافیک (طراحی عناصر متحرک مثل تایپوگرافی، لوگوسازی و توسعه UX) با هدف جذب مشتری بیشتر و جذاب کردن محیط وب انجام می شود. در ادامه این بخش، چند مورد از کاربردهای انیمیشن و موشن گرافیک را در مشاغل اینترنتی را با هم مرور خواهیم کرد.

سبک انیمیشنی که شما برای توسعه وب سایت خود انتخاب می کنید، کاملاً به میزان بودجه، پرسونای برند تجاری و همچنین اهدافتان بستگی دارد. شما باید به خوبی بدانید که انیمیشن ها چگونه می توانند برای کسب وکارتان مفید باشند و چرا باید برای توسعه وب سایت از این ابزار جذاب و سرگرم کننده استفاده کرد. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی این مقاله، به سراغ کاربردهای پویانمایی در کسب وکارهای مختلف برویم.

لود شدن صفحات وب

منتظر ماندن، همیشه با کسالت و بی حوصلگی همراه است. شما هم که نمی خواهید مشتریانتان در حین لود شدن صفحات وب سایت، کسل شوند! راه حل جلوگیری از سر رفتن حوصله مشتریان در حین ورود به وب سایت، می تواند ساخت یک انیمیشن کوتاه و مرتبط با کسب وکارتان باشد.

تبلیغات

چرا تبلیغ کسب وکارتان را با یک محتوای کارتونی به دیگران معرفی نمی کنید؟ فکرش را بکنید که مشتریان بالقوه شما می توانند تبلیغاتتان را در یک سایت دیگر، در قالب یک انیمیشن کوتاه مشاهده کنند و جذب شوند.

لوگو موشن

لوگو موشن هم در دسته بندی محتواهای انیمیشنی قرار می گیرد و می تواند نام و نشان برند تجاری شما را در حالت های جذاب به مشتریان معرفی کند. شما می توانید مورد نظرتان را به فریلنسرهای ماهر و باتجربه مجموعه پونیشا بسپارید و از خروجی های باکیفیت و جذاب در راستای توسعه کسب وکارتان بهره مند شوید.

داستان اسباب بازی از کجا شروع شد؟

«داستان اسباب بازی» دستاوردی در تکنولوژی انیمیشن بود. منتقدان، صداپیشگان فیلم را هم تحسین کردند. جمله کلاسیک باز این بود: «به سوی بی نهایت و فراتر از آن» که تبدیل به شعار سری انیمیشن های «داستان اسباب بازی» هم شد.

آن هایی که هم زمان با شروع سری فیلم های «داستان اسباب بازی» متولد شدند حالا 23 سال دارند! در نتیجه خیلی ها هستند که یادشان نمی آید اصلا شروع انیمیشن های «داستان اسباب بازی» از کجا بود.

سال 1995 پیکسار اولین انیمیشنی را که به صورت کامل با تکنولوژی کامپیوتری ساخته شده بود، تولید کرد. «داستان اسباب بازی» یک اتفاق بزرگ بود. کمپانی والت دیزنی هم مسئولیت پخش این انیمیشن را برعهده داشت.

انیمیشن در جهانی می گذشت که در آن اسباب  بازی ها حالت انسانی داشتند و دور از چشم صاحبان شان به زندگی شخصی و رفاقت شان با هم ادامه می دادند. در حقیقت «اسرار حیوانات خانگی» که بعدتر ساخته شد به نوعی میراث دار جهان «داستان اسباب بازی» است.

یکی از اسباب بازی ها به نوعی سرگروه بقیه است. وودی که شکل یک کابوی است عزیزترین عروسک اندی دیویس است و با بقیه اسباب بازی ها روزگار خوشی دارند تا این که یک عروسک فضانورد به نام باز به اندی هدیه داده می شود.

باز تبدیل به نورچشمی اندی می شود و طبعا حسادت ادی را برمی انگیزد. اندی قرار است به جایی برود و مادرش به او گفته که یکی از اسباب بازی هایش را می تواند بیاورد. وودی می ترسد که اندی، باز را انتخاب کند در نتیجه او را به گوشه ای می اندازد اما به اشتباه باز از خانه بیرون می افتد و حالا وودی می خواهد اشتباهش را جبران کند و با بقیه عروسک ها به جست وجوی باز می روند.

جان لسه تر کارگردان «داستان اسباب بازی» مغز متفکر پیکسار بود و انیماتور سابق دیزنی. زمانی که دیزنی بود دو نفر از دوستانش به او بخش هایی از یک انیمیشن کامپیوتری نشان داده بودند و او برای اولین بار در دیزنی متوجه می شود که کامپیوتر چه مدیوم فوق العاده ای است تا بتواند با آن کار انیمیشن انجام بدهد.

لسه تر اول سعی کرد ایده «تستر کوچولوی شجاع» را به عنوان اولین انیمیشنی که کاملا به روش کامپیوتری ساخته شده به دیزنی بدهد اما ایده او رد شد و لسه تر را اخراج کردند. بعد او به لوکاس فیلم رفت که به نوعی کمپانی پدر پیکسار بود.

سال 1986 استیو جابز و اپل پیکسار را خریدند و لسه تر در پیکسار شروع به تولید انیمیشن های کوتاه کامپیوتری کرد تا توانایی های پیکسار را به نمایش بگذارد. سال 1988 انیمیشن کوتاهی به نام «اسباب بازی تین» تولید کرد که داستانش از نقطه نظر یک اسباب بازی روایت می شد و نشان دهنده عشق جان لسه تر به اسباب  بازی های کلاسیک بود.