نکات مهم در طراحی کارت ویزیت های طلاکوب

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به صورت گام به گام

طلاکوب یکی از راه کارهایی است که امروز در صنعت تبلیغات و طراحی کارت ویزیت استفاده می شود. در واقع نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب بیش از این که به نرم افزارهای مختلف چون فتوشاپ بستگی داشته باشد، به دستگاه چاپ بستگی دارد. در واقع طلاکوب یک نوع دستگاه چاپ محسوب می شود که از ذرات فیزیکی به رنگ طلایی طراحی مورد نظر را چاپ می کند. بنابراین به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که طراحی کارت ویزیت برنج فروشی به شکل طلاکوب شده به نوعی برجستگی های خاص خودش را داشته باشد و این برجستگی در جای خود جلوه ای جدید به طراحی کارت ویزیت می دهد. در ادامه سعی می کنیم گریزی به این مسئله بزنیم و کمی با آن آشنا شویم. با ما در ادامه همراه باشید تا ساده ترین نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب را با یکدیگر آموزش ببینیم.

چاپ کارت ویزیت اختصاصی | راهنمای چاپ کارت ویزیت

آموزش طراحی کارت ویزیت طلاکوب

همانطور که در بالاتر بیان کردیم، بیش از این که نحوه طراحی کارت ویزیت پرده فروشی طلاکوب به فتوشاپ و طراح بستگی داشته باشد به دستگاه طلاکوب  بستگی دارد. این دستگاه به طور فیزیکی ذراتی را که به شکل طلا هستند در دل کارت ویزیت قرار می دهد. طلاکوبی کاری در صنعت چاپ محسوب می شود که خواهان و طرفدار بسیاری دارد. از این رو این مسئله چندان چیز جدیدی محسوب نمی شود. به جز در کارت ویزیت ها انواع دیگر موارد چاپ مانند کتاب و … از این امکان استفاده می کنند.

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب به این صورت است که شما طرحی را در فتوشاپ یا هر جای دیگر انجام می دهید. در نظر داشته باشید که این طراحی در خود فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای طراحی به شکل طلاکوب نشان داده نمی شوند. بنابراین عملا ما در طراحی هایی که در فتوشاپ یا هر جای دیگر انجام می دهیم، طلاکوبی را به صورت مجازی نمی بینید.

نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

از نکات مهم نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب این است که شما باید آن را به رنگ یک دست سیاه ( 100 ) دربیاورید. یعنی هرجایی را که می خواهید طلاکوبی شود باید کاملا یک دست سیاه باشد و پس زمینه آن سفید ( 0 ) باشد. بنابراین شما در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ اینگونه خواهد بود که آن بخش هایی که باید طلاکوبی شود سیاه و بخش های دیگر کاملا سفید باشد. این چیزی است که توسط دستگاه های طلاکوب تعریف  شده است و نمی توان روش یا کاری جز این انجام داد.

پس به طور خلاصه روش طراحی کارت ویزیت طلاکوب این گونه است که شما بخش هایی را که می خواهید طلاکوبی شود به رنگ سیاه ( 100 ) و بخش های دیگر را به سفید کامل ( 0 ) تغییر می دهید. در این حالت دستگاه متوجه بخش های طلاکوبی خواهد شد و بخش های دیگر را رها خواهد کرد. یادتان باشد که دستگاه رنگ سیاه را معادل عدد 1 و رنگ سفید را معادل عدد 0 در نظر می گیرد.

یک مسئله بسیار مهم در نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب

اما نکته مهمی که در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب وجود دارد این است که در بالا نیز به آن اشاره شد این بود که دو حالت بیشتر برای دستگاه چاپ طلاکوب وجود ندارد. یا طرحی را به واسطه طلاکوب چاپ می کند و یا هیچ چیزی را چاپ نمی کند. در واقع فایل طلاکوب ما تنها می تواند حاوی دو بخش باشد: بخش هایی که باید طلاکوبی شود و بخش هایی که سفید و خالی هستند.

حال سوال اساسی که در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت طلاکوب پیش می آید این است که ما لزوما قرار نیست تمام بخش های کارت ویزیت خود را طلاکوب کنیم، مسلما بخش هایی را می خواهیم به صورت چاپی و ساده بر روی کارت ویزیت چاپ کنیم. استفاده تمام طلاکوب هم هزینه بالاتری دارد و هم فایده چندان زیادی ندارد. طلاکوب جایی دیده می شود که عملا نوشته های عادی و چاپ شده در کنار آن قرار داشته باشد.

پس اگر دستگاه طلاکوب دو حالت بیشتر ندارد و نمی تواند به صورت عادی نوشته و طراحی ها را چاپ کند، تکلیف ما چه می شود؟ در واقع اگر به دستگاه طلاکوب  بخواهیم اعتماد داشته باشیم یا باید کارت ویزیت تمام طلاکوب شده تحویل بگیریم یا هیچ کاری صورت ندهیم.

کارت ویزیت طلاکوب، انتخابی لوکس

کارت ویزیت پل ارتباطی، میان ما و مشتریانی است که در آینده به حرفه و تخصص ما نیاز دارند. آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که چه نوع کارت ویزیتی در میان دیگر کارت ها از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است؟ با مطالعه این مقاله درباره ی کارت ویزیت طلاکوب می توانید به یک شیوه ای از چاپ، که در نگاه مخاطب بسیار جذاب است پی ببرید.

در شیوه طلاکوب فشار توسط کلیشه و گرما بر روی کار اعمال می گردد که درنتیجه قسمت هایی که طلا چاپ می شود دچار کمی برجستگی هستند. در این روش به جای مرکب از فویل های طلایی (یا نقره ای) استفاده می شود. در صورت استفاده از فویل نقره ای به این روش چاپ نقره کوب گفته می شود.

کارت های طلاکوب و نقره کوب دارای درخشش چشمگیری هستند که به راحتی توجه مخاطبین را جلب می کنند. این نوع کارت ها دارای ضخامت و وزن مطلوب هستند که توسط  مشتریان ارزشمند خواهد بود. با انتخاب این روش جلوه خاصی از کسب و کار شما در ذهن بیننده نقش می بندد و کارت کسب و کار شما به یک ظاهر عالی و سفارشی تبدیل می شود.  با کارت ویزیت مناسب، آماده  اید که تا می توانید بازاریابی کنید و حرفه و شخصیت کیب و کارتان را معرفی کنید.

هزینه چاپ طلاکوب با توجه به نوع جنس، تعداد کار و اندازه قسمتی که طلاکوب می شود محاسبه می گردد. کارت ویزیت طلاکوب از سری کارت های شیک و لوکس هستند که تمامی مشاغل از جمله طلافروشی، دکوراسیون داخلی و…  می توانند از این روش برای داشتن کارت ویزیتی خاص و خلاق استفاده کنند.

طراحی کارت ویزیت باید توسط افراد متخصص انجام شود و نکات مهمی که در طراحی حائز اهمیت هستند در طراحی لحاظ شوند. مجموعه چاپ آقا با دارا بودن متخصصان مجرب و چاپخانه مجهز قادر به طراحی و چاپ کارت ویزیت های طلاکوب، نقره کوب و هات فویل رنگی با کیفیت بالا و جذاب می باشد. آنچه در ادامه می آید به شما کمک می کند تا با نکات مهم در طراحی کارت ویزیت طلاکوب آشنا شوید و  با رعایت این اصول، کارت ویزیت پزشکی طلاکوبی را طراحی کنید و از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت طلاکوب

  • در این روش از نوشته های خیلی ریز و نازک خودداری کنید. به دلیل ساخت کلیشه برای قسمت های طلاکوب امکان ناخوانا بودن متن وجود دارد.
  • قسمت هایی که قرار است به صورت طلاکوب چاپ شوند نیازمند ساخت کلیشه می باشد که باید حتما با نرم افزارهای برداری و به صورت تک رنگ مشکی k=100 در فایلی جداگانه ذخیره شود.
  • در فایل اولیه قسمت های طلاکوب در طراحی قرار داده نمی شوند و این قسمت ها به صورت طرح زمینه قرار می گیرند. روش چاپ طلاکوب در دو مرحله انجام می شود که قسمت های طلاکوب مرحله دوم چاپ می باشد.

راهنمای طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب دورگرد

  • سایز فایل ارسالی باید 6×9 باشد و نوشته ها، لوگو و مطالب مهم از اطراف 5 میلی متر فاصله داشته باشد.
  • مد رنگی فایل طراحی باید CMYK و 8bit بوده و باید فرمت فایل ارسالی JPG باشد.
  • در صورتی که توسط کرل طراحی کرده اید خروجی PDF گرفته و در فتوشاپ به JPG تبدیل نمائید.
  • برش کارت ها دارای خطا بوده و از طرفین به یک اندازه برابر برش نمی خورند. تا حد ممکن از طرح های قرینه استفاده نکنید.
  • فونت های مشکی باید دارای کد رنگیC=0 M=0 Y=0 K=100 باشد و سایز فونت نباید از 6 پوینت کمتر باشد.
  • جهت استفاده از فونت سفید در زمینه مشکی حتما باید به فونت،استروک تک رنگ مشکی 2 پیکسل دهید.
  • در صورت استفاده از فونت مشکی در زمینه رنگی باید فونت را مولتی پلای کنید.
  • کد رنگ مشکی برای زمینه های مشکی یکدست و جلوگیری از بور شدن باید C=100 M=100 Y=100 K=100 باشد.