عمومیکسب و کار ایرانی

مستربچ براق کننده چیست و به چه علت به ترکیبات شیمیایی اضافه می شود؟

مستربچ براق کننده که با نام های دیگری همچون مستربچ شفاف کننده نوری نیز شناخته می شود،  یک مدل از مستربچ های پرطرفدار است که به وفور در صنایع تولید پلاستیک استفاده می شود. در تولیدات محصولات پلاستیکی، به دلیل تخریبی که توسط اشعه یووی اتفاق می افتد، محصول زرد رنگ و کدر شده و شکل و شمایل اولیه خود را از دست می دهد. در این صورت استفاده از مستربچ های براق کننده یا شفاف کننده کمک زیادی به بهبود شرایط می کند. در این مقاله با کاربرد و ویژگی های مستربچ شفاف کننده آشنا می شوید و اطلاعاتی درباره قیمت مستربچ براق کننده کسب خواهید کرد.

تفاوت گرانول و مستربچ | تفاوت مستربچ و کامپاند

مستربچ براق کننده (optical brightener) چیست؟

همان طور که پیش تر گفته شد، استفاده این مستربچ خواص و ویژگی های محصول را افزایش می دهد. عملکرد این محصول به این صورت است که نور در ناحیه یووی را جذب می کند و سپس در ناحیه نامرئی، بازتاب می کند. در نهایت، این بازتاب نور منجر به براقیت سطح محصول شده و درخشش و سفیدی آن را افزایش می دهد.

مزایای استفاده از مستربچ براق کننده

  • بهبود رنگ کدر محصول و کاهش زردی
  • افرایش براقیت و شفافیت سطح محصول
  • بهبود رنگ سفید پلاستیک
  • تولید نایلون با سطح صاف و صیقلی
  • بهبود خواص ظاهری و ایجاد ظاهری جذاب برای محصول

کاربرد مستربچ شفاف کننده در صنایع

از موارد استفاده این مدل مستربچ می توان به تولیدات نایلون های کشاورزی و گلخانه ای اشاره کرد. این نایلون ها به دلیل بودن در معرض اشعه خورشید، بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است به مرور زمان کدر شوند. مورد دیگر، ساخت ورق های پلیمری و پلاستیکی است. همچنین این مستربچ در تزریقات پلاستیک نیز استفاده می شود. کاربرد دیگر مستربچ روشن کننده، در تولیدات ظروف یکبار مصرف است. با افزودن مقداری از این مستربچ در ترکیبات شیمیایی این محصول، سطح ظروف شفاف شده و ظاهری شکیل تر پیدا می کند.

انواع مستربچ های شفاف کننده

مستربچ های براق کننده شامل 3 نوع می شود که در ادامه به اختصار، به توضیح هریک می پردازیم:

مستربچ براق کننده بر پایه پلی اتیلن

 این نوع مستربچ براق کننده برای استفاده در محصولات پلی اتیلن طراحی شده است و معمولاً در کاربردهای قالب گیری بادی استفاده می شود.

مستربچ براق کننده بر پایه پلی پروپیلن

 این نوع مستربچ براق کننده برای استفاده در محصولات پلی پروپیلن طراحی شده است و معمولاً در کاربردهای قالب گیری تزریقی استفاده می شود.

مستربچ براق کننده یونیورسال

 این نوع مستربچ براق کننده برای استفاده در طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی طراحی شده است و می تواند هم در قالب گیری بادی و هم در کاربردهای قالب گیری تزریقی استفاده شود.

نحوه صحیح استفاده موثر از مستربچ براق کننده

تفاوت گرانول و مستربچ | تفاوت مستربچ و کامپاند

نحوه صحیح استفاده از این مستربچ موجب بازدهی بالاتر و بهتر خواهد شد. پیش از اضافه کردن این ماده به ترکیلات شیمیایی خود اطمینان حاصل کنید که پلاستیک آماده باشد و یا به عبارت دیگر، از هرگونه آلودگی و یا ناخالصی به دور باشد. گفتنی است حتی ذره ای از آلودگی،  می تواند به مقدار زیادی بر روی تولید نهایی تاثیر بگذارد. همچنین باید دقت شود که مقدار استفاده شده از این مواد، بیشتر یا کم تر از حد مجاز نباشد. نکته آخر مربوط به توزیع یکسان این مواد در سراسر پلاستیک است.

نکات استفاده از مستربچ براق کننده

  • پیشنهاد می شود محصولی را خریداری کنید که با مواد اولیه پلاستیکی که استفاده می شود همخوانی کامل یا زیادی داشته باشد.
  • کیفیت ترکیبات استفاده شده به صورت مستقیم بر روی میزان براقیت آن تاثیر داشته و به کارگیری محصولات بی کیفیت، کیفیت محصولات نهایی را کاهش می دهد.
  • محصول باید با نوع دستگاه و درجه دمای دستگاه تزریق پلاستیک همخوانی داشته باشد.
  • پیشنهاد می شود از مستربچ براق کننده تنها برای تولید محصولات بی رنگ و سفید استفاده شود.

خرید مستربچ براق کننده

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفت مقاومت خراش مستربچ براق کننده  است. برخی از انواع مستربچ براق کننده برای ارائه سطح بالاتری از مقاومت در برابر خراش نسبت به سایرین طراحی شده اند، که می تواند برای محصولاتی که مرتباً مورد استفاده قرار می گیرند یا استفاده می شوند مهم باشد.

در نهایت، باید هزینه مستربچ براق کننده را در نظر بگیرید، زیرا برخی از انواع ممکن است گران تر از بقیه باشند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که مزایای استفاده از مستربچ براق کننده ممکن است در دراز مدت بیشتر از هزینه اضافی باشد. به همین دلیل، خرید مستربچ براق کننده به سود شما است.

جمع بندی

استفاده از مستربچ روشن کننده باعث افزایش جلوه محصول شده و براقیت بی نظیری را به ارمغان می آورد. به همین دلیل این ماده، یکی از ماده های مورد پسند کارخانه های تولید محصولات پلاستیکی است. جهت اطلاع از قیمت های به روز مستربچ براق کننده به سایت سی وان پلیمر مراجعه فرمایید. همچنین با تماس با شماره های شرکت، می توانید با مشاوران ما به صورت رایگان مشاوره تلفنی برقرار کنید. در این مطلب از سی وان پلیمر، با یکی از انواع مستربچ های افزودنی به نام مستربچ براق کننده، آشنایی کامل پیدا کردید. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما همراهان همیشگی سی وان پلیمر واقع شده باشد. ما را با نظرات گرم خود همراه کنید.