پشتیبانی ناکافی عیب یابی در دستگاه کارتخوان

مشکلات و خرابی رایج دستگاه کارتخوان:

  1. تمپر شدن دستگاه کارتخوان:

خطای tampered کارتخوان در کل زمانی که دستگاه کارتخوان شما خطای تمپر را نشان می دهد به این معناست که دستگاه از نظر نرم افزاری نمیتواند به شما خدمت رسانی کند.

Insufficient troubleshooting support in the card reader

به طور کل موارد زیر می تواند علت خطای تمپر در دستگاه پوز باشد:

  • نفوذ آب به درون دستگاه کارتخوان و خیس شدن آن
  • خالی شدن باتری بک آپ
  • سوختن برد کارتخوان
  • گرد و غبار و کثیفی دستگاه
  • نیاز به به روز رسانی نرم افزار دستگاه کارتخوان
  • استفاده از آداپتورهای نامناسب جهت شارژ دستگاه
  • دستکاری تنظیمات دستگاه کارتخوان

رفع خطای تمپر دستگاه کارتخوان:

برای تعمیر کارتخوان باید پس از شناسایی علت مشکل پیش آمده از طریق رمزها و کدهای مخصوص و ریست کردن دستگاه یا تغییر اپلیکیشن اقدام به برطرف کردن مشکل نمود. این مشکل هم در دستگاه های ثابت و هم در دستگاه های سیار ممکن است اتفاق بیوفند که به دلیل امنیتی بودن باید توسط کارشناس متخصص تعمیرات برطرف شود. شما می توانید جهت تعمیر سریع و ارزان دستگاه کارتخوان در اصفهان به دفتر ایران کارتخوان مراجعه نمایید. آدرس و راه های ارتباطی در پایین این مطلب ذکر شده است.

  1. مشکلات خاموش شدن دستگاه:

پس از بررسی دستگاه اگر تشخیص داده شود که مشکل به علت خرابی باطری کارتخوان یا آداپتور یا سیم آن است از طریق تعویض قطعات مربوطه، مشکل به راحتی برطرف می شود. اما گاهی مشکل سخت افزاری از طریق خیس شدن دستگاه یا نوسانات برق و به طور کل خرابی برد اصلی به وجود آمده است، که باید توسط کارشناس تعمیرات بررسی و عیب یابی شود.

  1. خطاهای مربوط به آنتن دهی و عدم ارتباط دهی:

در اکثر مواقع این مشکلات به علت خطای نصب سیمکارت یا راه اندازی اولیه دستگاه یا حتی مشکلات ابتدایی مانند جایگذاری اشتباه سیمکارت یا شارژ نداشتن آن به وجود می آید. درصورتی که از شارژ داشتن و صحت سیمکارت خود اطمینان دارید، اما خطای ارتباطات را دریافت میکنید باید دستگاه را به کارشناس تعمیرات کارتخوان نشان دهید.

4. خطاهای مربوط به مالیات و تراکنش:

درصورت بروز این دسته از خطاها باید با کارشناس صحبت کنید و در اکثر موارد مشکل به شکل تلفنی برطرف میشود. به عنوان مثال یکی از کد های خطا که مربوط به این دسته میشود کد 03 در دستگاه کارتخوان است. این کد مربوط به نقص و مشکلات پرونده مالیاتی میشود. برای رفع این مشکل باید ابتدا در سامانه مالیاتی ثبت نام نموده و پایانه دستگاه خود را به پرونده مالیاتی متصل نمایید. در صورتی که دستگاه خود را از دفتر ایران کارتخوان خریداری نمایید، این مراحل به شکل اصولی برای شما طی می شود.

درصورتی که خطای تراکنش نامعتبر است در دستگاه کارتخوان را مشاهده نمودید، باید موارد زیر را بررسی نمایید:

  • از صحت عملکرد سیمکارت خود مطمئن شوید.
  • از صحت کابل های متصل به دستگاه (در کارتخوان ثابت) اطمینان حاصل کنید.
  • مشکلات مربوط به پرونده مالیاتی را بررسی کنید.

خطای تراکنش ناموفق در کارتخوان:

  • خطای صادرکننده: بروز خطا از سمت بانک صادرکننده یا شبکه شتاب است.
  • خطای پذیرندگی: بروز خطا از سمت شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت است.
  • خطای شاپرک: بروز خطا از سمت سیستم شاپرک است.
  • خطای کاربری: بروز خطا از سمت کاربر است به طور مثال عدم موجودی کافی، رمز اشتباه و…
  • خطای کسب و کار: بروز خطا از سمت راهبری سیستم

خطای تراکنش غیرمجاز یا خطای 57 در کارتخوان:

این خطا مربوط به بانک پذیرنده و در اکثر مواقع مربوط به محدودیت تراکنش در بانک است. درصورت تغییر مبلغ یا کارت و مشاهده این خطا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خطای عدم برقراری ارتباط دستگاه کارتخوان:

این خطا دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد که عمده آن به دلیل مشکلات سیمکارت است. مانند مشکل در آنتن دهی، شارژ ناکافی و… درصورتی که از صحت عملکرد سیمکارت اطمینان دارید ولی دستگاه همچنان با خطای عدم برقراری ارتباط مواجه می شود، باید دستگاه را جهت بررسی به دفتر تعمیرات کارتخوان تحویل دهید.

بررسی رایج ترین خطاهای دستگاه کارتخوان:

  • خطای 5 کارتخوان: مشکل در ارسال یا دریافت اطلاعات
  • خطای 11 کارتخوان: ارسال مجوز
  • خطای 12 کارتخوان: عدم مجوز پایانه
  • خطای 13: صحیح نبودن مبلغ تراکنش
  • خطای 14: شماره کارت ناشناخته
  • خطای 15: خطا در بروزرسانی اطلاعات
  • خطای 16: خطا در بررسی گزارشات ارسال
  • خطای 17: خطا هنگام تأیید اعتبار کد غیرفعال کردن
  • خطای 18: خطا در زمان بررسی اتصال هنگام ارسال اطلاعات
  • خطای 19: خطا هنگام تأیید فعال سازی یا غیرفعال سازی دستگاه
  • خطای 20: خطا هنگام تأیید پیام میزبان
  • خطای 21: خطای مشترک ارتباطی
  • خطای22: هیچ پاسخی برای درخواست ارسالی دریافت نشده است
  1. علت کارت نکشیدن کارتخوان:
  • مشکلات فیزیکی کارت مانند شکستگی و قدیمی بودن و…
  • خرابی مگنت دستگاه که در این حالت دستگاه نمی تواند کارت را بخواند.
  • برخی از کارت ها ممکن است در دستگاه های پوز قابل خواندن نباشند مثلا موسسات قرض الحسنه
  • خطای 12 در کارتخوان

6.خطای اصلاحیه در کارتخوان:

این خطا بسیار رایج است و زمانی پیش می آید که تراکنش ناقص انجام شده باشد. لازم به ذکر است که در صورت برداشت وجه و تراکنش ناموفق، مبلغ تا 72 ساعت به حساب برگشت داده می شود. درصورتی که از به روز بودن اپلیکیشن دستگاه خود و صحت عملکرد سیمکارت آن اطمینان دارید و همواره این خطا را دریافت می کنید، جهت مشاوره با کارشناسان ما در واحد تعمیر اقدام نمایید.

  1. چرا دستگاه کارتخوان روشن نمی شود؟

روشن نشدن دستگاه میتواند دلایل زیادی داشته باشد. در موارد زیر به رایج ترین آن ها اشاره کرده ایم. درصورتی که پس از بررسی موارد زیر، دستگاه کارتخوان شما همچنان روشن نمی شود، باید برای بررسی مشکلات سخت افزاری به واحد تعمیرات ما مراجعه نمایید.

  • خرابی باطری یا اقلام مربوطه مانند آداپتور و سیم
  • مسدود شدن رمز پشتیبان
  • مشکل در برقراری اتصال به اینترنت
  1. نخواندن و شناسایی نکردن سیمکارت در دستگاه کارتخوان:

این مورد ممکن است به دلیل یک اشتباه کوچک به وجود آید. مثلا ممکن است سیمکارت در جایگاه به درستی نصب نشده باشد. همچنین ممکن است سیمکارت شما دارای پین کد باشد و باید قبل از نصب سیمکارت در دستگاه کارتخوان، پین کد را غیرفعال نمایید. از دیگر دلایلی که باعث می شود سیمکارت شما در دستگاه کارتخوان شناسایی نشود این است که سیمکارت در منطقه مورد نظر شما آنتن دهی نداشته باشد یا به شکل بسیار ضعیف عمل کند. در این حالت بهتر است از سیمکارت های اپراتورهای دیگر استفاده نمایید و مشکل را بررسی کنید. درصورتی که سیمکارت شارژ و اینترنت کافی نداشته باشد نیز ممکن است با عدم شناسایی سیمکارت در دستگاه پوز مواجه شوید. بنابراین باید قبل از نصب سیمکارت در دستگاه، آن را به مقدار کافی حداقل 10 هزارتومان شارژ نمایید و حداقل 1 گیگ اینترنت خریداری نمایید.