طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یک آشپزخانه مدرن چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه باید آشپزخانه مدرن داشته باشیم؟ چیدمان آشپزخانه مدرن باید چگونه باشد؟ قرار است در این مطلب به همه این سوالات پاسخ بدهیم و ایده های فوق العاده ای به شما معرفی کنیم. یکی از مهمترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی آشپزخانه، طراحی مدرن است. اصول طراحی کابینت های آشپزخانه مدرن تفاوت های زیادی نسبت به آشپزخانه های کلاسیک دارد که باعث می شود این دو سبک از طراحی ناخودآگاه در جایگاه مقایسه با یکدیگر قرار بگیرند.

آشپزخانه لاکچری | آشپزخانه مدرن ایرانی

نکات اولیه دکوراسیون آشپزخانه

موقع طراحی دکوراسیون آشپزخانه  خود بهتر هست که چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • به محل قرار گرفتن و جای وسایل فکر کنید. محل قرار گیری خوراکی های صبحانه را نزدیک میز صبحانه بگذارید. وسایل را جابه جا کنید و ظروف را نزدیک سینک یا ماشین ظرفشویی بگذارید. شاید هم بخواهید خوراکی ها را در محلی قرار دهید که بچه ها راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشند و البته بهتر است خوراکی های سالم و مقوی بگذارید.
  • در دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن فضایی کافی برای حرکت در نظر داشته باشید. فضای درون آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشد تا بتوان راحت در آن حرکت کرد و به پخت و پز پرداخت. اگر قصد دارید از آشپزخانه های جزیره ای یا آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید حتما این گزینه را در نظر داشته باشید.
  • ارتفاع مناسب برای قرار دادن مایکرویو یا اجاق توکار را پیدا کنید. ممکن است این ارتفاع به سن کودکان شما هم بستگی داشته باشد، پس حتما این مورد را هم در نظر بگیرید. شاید بعدا بچه ها هم بخواهند در کارهای آشپزی کمک کنند، پس به نسبت قد و ارتفاع کابینت های پایین توجه کنید.
  • به محل قرارگیری سطل زباله و بازیافت هم فکر کنید. اگر آشپزخانه بزرگی در اختیار دارید می توانید از کابینت های یا سطل ها تو کار هم استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آشپزخانه های مدرن به طور معمول حالتی هندسی تر دارند و رنگ های نقره ای و طوسی خیلی در این سبک دیده می شوند و بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن به همین سبک است . از جمله اهداف و ارزش های شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویستا آرشیتکت می توان به ارائه خدمات با بهترین کیفیت با رعایت صرفه اقتصادی و زمانی ، ایجاد اعتماد و کسب رضایت کامل کارفرمایان ، افزایش سرمایه ،  ایجاد شغل و کارافرینی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بیان کرد .

طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟!

اصطلاح «مدرن» به مواردی گفته می شود که مربوط به روزگار جدید است. این سبک از هنر، از حدود 70 سال پیش رواج پیدا کرد. هنر مدرن در شاخه های مختلف هنر مثل نقاشی، مجسمه سازی، طراحی و … وارد شده و جای خود را در بین همه سبک های هنر، باز کرد. دکوراسیون داخلی هم از سایر هنرها استثناء نبوده و سبک طراحی مدرن در آشپزخانه ها طرفداران زیادی برای خودش پیدا کرده است.

اصل مهم در طراحی دکوراسیون های مدرن، سادگی اجزای مختلف آن است. در آشپزخانه های مدرن، اجزا و بخش های مختلف از جمله کابینت آشپزخانه دارای زیبایی و بدون پیچیدگی خاصی هستند. در دکوراسیون مدرن، طراحی ها شیک، بدون قاب، بدون زرق و برق و کاملاً کاربردی است.

آشپزخانه مدرن، به چه آشپزخانه ای گفته می شود؟

یکی از مواردی که در های مدرن دیده می شود، این است که معمولاً این آشپزخانه ها دارای فضای جداکننده از سایر بخش های منزل نیستند. مثلاً درب یا دیواری بین آشپزخانه و سالن منزل وجود ندارد. اکثر طراحی های آشپزخانه مدرن، با در نظر گرفتن یک جزیره برای آشپزخانه انجام می شود. این جزیره به عنوان عامل جداکننده فضای داخل آشپزخانه از فضای منزل عمل می کند.

همچنین سادگی اجزا و طراحی بدون پیچیدگی و اضافات، از مؤلفه های دیگر طراحی در آشپزخانه مدرن به حساب می آید. اکثر طراحی های مدرن تاکید زیادی بر استفاده بهینه از فضای خانه و آشپزخانه دارند. مطلبی در مورد در یک آشپزخانه مدرن برای شما آماده کردیم. در آن مطلب می توانید با مدل های کابینت گوشه آشپزخانه آشنا بشوید و شیوه استفاده از فضای آشپزخانه در طراحی مدرن را ببینید.

در طراحی آشپزخانه های مدرن، معمولاً برروی جزیره ها، سینک ظرفشویی کوچکی قرار می دهند که بسیار کاربردی است. این سینک اضافه روی جزیره، می تواند از رفت و آمد زیاد در آشپزخانه جلوگیری کند. همچنین کاربری بیشتری به جزیره موجود در آشپزخانه بدهد و فضای بالای جزیره، بدون استفاده باقی نمی ماند.

کابینت مدرن چه تفاوتی با کابینت کلاسیک دارد؟

نکته بسیار مهم در مورد دیزاین و طراحی مدرن این است که مرز کاملاً مشخصی بین طراحی مدرن و کلاسیک وجود ندارد. ممکن است یک کار تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن باشد و نتوانیم بگوییم که در نهایت کار ما مدرن است یا کلاسیک.

چیزی که در مورد طراحی مدرن خیلی پررنگ می باشد، این است که سادگی چشم نوازی در این نوع طراحی به چشم می خورد. سادگی، موردی که در طراحی های کلاسیک وجود ندارد یا بهتر است بگوییم کمتر وجود دارد. کابینت های کلاسیک آشپزخانه معمولا طراحی های پرکار و شلوغی دارند. وجود قاب برای درب ها و سرستون ها و پاخورهای پرکار و پر از منبت، گواه برای این ادعای ماست.

مدل های دکوراسیون آشپزخانه مدرن

می بینیم که از صندلی های رنگی استفاده کردند. شما هم به این رنگ علاقه دارید؟ یا شاید بخواهید از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید. تعداد صندلی ها هم البته به خودتان بستگی دارد. شاید فقط دو صندلی لازم داشته باشید.ترکیب رنگ طوسی و رنگ چوب آشپزخانه خاصی را به وجود آوردند که همزمان به علت کاربرد زیاد چوب، گرم و به دلیل سبک خاص آن مدرن است.

چوب بیشتر برای ساخت کابینت های کلاسیک به کار می رود و معمولاً نمایی کلاسیک به آشپزخانه شما می دهد اما در این طرح با استفاده از چوب، یک طراحی مدرن انجام شده است. به یاد دارید که اشاره کردیم، بین طراحی مدرن و کلاسیک مرز مشخصی وجود ندارد؟ این مورد یکی از همون موارد می باشد که با یک متریال کلاسیک، یک طراحی مدرن و بسیار دلنشین صورت گرفته است.

یک مدل مدرن و خاص که قطعاً از دیدن آن خسته نمی شوید. رنگ قهوه ای تیره در طراحی آشپزخانه و کابینت ها، کاربرد کمتری نسبت به قهوه ای روشن دارد و کاربرد آن بیشتر در موارد و طراحی های خاص است. در این آشپزخانه، از رنگ قهوه ای تیره برای کف، دیوار و کابینت ها استفاده شده است که باعث شده آشپزخانه نمایی جالب و زیبا داشته باشد. البته به دلیل تیره بودن کابینت ها و کف، در این آشپزخانه ها اهمیت نورپردازی مناسب و قوی، دوچندان است.

باز هم یک مدل خاص و سلیقه پسند! اگه به شما بگویند منزلتان را کابینت های تیره با کف طوسی رنگ کار کنید، احتمالا واکنش خیلی مثبتی به آن نداشته باشید. طبیعی هم هست! تصور ما از کابینت های تیره با کف طوسی یک خانه ی بی روح و شدیداً دلگیر است. در حالیکه در مدل بالا می بینید که نتیجه اصلا بد نیست و بسیار زیبا شده است.

البته این ترکیب های رنگی را معمولاً همه نمی پسندند. اما شاید افرادی که قدرت ریسک پذیری زیادی دارند این ترکیب را برای طراحی آشپزخانه مدرن خودشان انتخاب کنند!

ترکیب رنگ قهوه ای روشن با سفید از آن دسته ترکیب هاست که معمولاً خیلی زیبا و چشم نواز می شود. به همین علت کاربرد زیادی دارد. در این آشپزخانه نورگیر و بزرگ، این ترکیب رنگی بسیار زیبا شده است. استفاده از سادگی در طراحی جهت زیبا کردن نمای آشپزخانه کاملا جواب داده و شاهد آشپزخانه دلپذیری هستیم.

یک مدل مدرن که کاملاً حس فضای صنعتی را به ما می دهد. استفاده از ترکیب رنگی سفید و طوسی و طراحی خاص صندلی ها و اپن آشپزخانه، باعث می شود ما حسی از صنعتی بودن را داشته باشیم. به نظر این ترکیب رنگی ممکن است بعد از مدتی ما را دلزده کند چون ترکیبی سرد و بی روح می باشد!

البته رنگ کف آشپزخانه باعث شده که مقداری از این حس کم بشود اما باز هم مقداری خسته کننده است. در کل اگر از رنگ دیگری در کنار رنگ سفید استفاده می کرد، احتمالا شاهد شادابی بیشتری در فضا بودیم.

مدل خاص و جذاب بالا یکی از نمونه کارهای کابینت ساز ما می باشد که با ترکیب خاکستری و سفید و طرح چوب آشپزخانه ای حاصل شده است که در هر خانه ای آن را نمی بینیم. برای سفارش آن روی عکس کلیک کنید تا از مشاوران ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

به یاد دارید یکی از مدل ها را بررسی کردیم که کف طوسی و کابینت هایی تیره داشت؟ این همان آشپزخانه است از نمایی دیگر. در مورد مزایا و معایب آن صحبت کردیم. فقط این یک نمای دیگر از آن آشپزخانه است که دیدن آن لذت بخش است.

قبل تر گفتیم که در خیلی از طراحی های آشپزخانه مدرن، فضایی برای جدا کردن آشپزخانه از سایر بخش های خانه وجود ندارد! این آشپزخانه کاملاً بیانگر این صحبت است! می بینید که تنها جزیره در وسط فضا وجود دارد و هیچ چیز دیگری آشپزخانه را از فضا خانه جدا نمی کند!