انواع پروتز سینه

پروتز سینه از جمله روش هایی است که به بهبود ظاهر و اندازه سینه ها کمک می کند. با پیشرفت های انجام شده در زمینه پروتز سینه، انواع مختلفی پروتز وجود دارد که باعث می شوند این روش بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. پروتزهای سینه از مواد، اندازه، شکل و بافت های مختلفی تشکیل شده اند که نوع آن بر اساس سبک زندگی بیمار، فرم بدن، بافت سینه و نتایج مورد دلخواه بیمار تعیین خواهد شد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع شکل پروتز سینه بپردازیم.

انواع پروتز زیبایی | انواع سایز پروتز سینه

نوع پروتز بر اساس مواد تشکیل دهنده

پروتزهای سینه از مواد سیلیکونی و یا سالینی تشکیل شده اند. پروتزهای سیلیکونی، حاوی مواد چسبنده ای هستند که با با بافت بدن سازگاری دارند و از آن جایی که بزرگی و زیبایی طبیعی را به همراه دارند، بسیاری از بیماران خواهان استفاده از این نوع پروتز هستند. پروتزهای سالینی مملوء از محلول آب نمک استریل هستند. این نوع پروتزها مناسب بیمارانی هستند که سینه ها در تقارن با هم نیستند. چرا که پروتز تا زمان یکی شدن اندازه سینه ها می تواند با محلول آب نمک پر شود. این نوع پروتز هم چنین به بیمارانی که خواهان پر بودن قسمت فوقانی سینه های خود هستند نیز توصیه می شود.

آن دسته از افرادی که خواهان بزرگ شدن سینه های خود با مواد طبیعی هستند، می توانند از پروتز سالینی استفاده کنند.

نوع پروتز بر اساس اندازه

زمانی که صحبت از اندازه سینه می شود، منظور کاپ سینه است. با این حال، حجم سینه در واحد سانتی متر و یا سی سی اندازه گیری می شود. هر چه میزان سی سی بیشتر باشد، حجم سینه نیز بیشتر خواهد بود. حجم پروتزهای سیلیکونی از قبل تعیین می شود، اما حجم پروتزهای سالینی بعد از قرارگیری در بافت سینه تعیین خواهد شد.

نوع پروتز بر اساس نما

منظور از نمای پروتز سینه، میزان بیرون زدگی سینه از دیواره قفسه سینه می باشد. این عرض پروتز است که میزان بزرگ بودن و بیرون زدگی سینه را مشخص می کند. هر چه نمای پروتز بیشتر باشد، میزان بیرون زدگی نیز بیشتر خواهد بود.

نما (بیرون زدگی) متوسط توسط بیمارانی انتخاب می شوند که خواهان طبیعی بودن ظاهر سینه های خود هستند، اما در عین حال می خواهند سینه های پر و بزرگی داشته باشند.

توجه داشته باشید که یکی از فاکتورهای مهم در رسیدن به زیبایی، توازن و ظاهر طبیعی در پروتز سینه، تطابق پهنای ایمپلنت و پهنای بافت سینه می باشد.

نوع پروتز بر اساس فرم

می تواند گرد و یا قطره اشکی باشد. فرم پروتز با توجه به میزان بافت سینه و هم چنین نتیجه دلخواه بیمار تعیین می شود.

پروتزهای گرد، آزادانه داخل سینه قرار می گیرند و ظاهر طبیعی تری را به همراه دارند. خانم هایی که بافت سینه به میزان کافی دارند، می توانند از این نوع پروتز استفاده کنند.

پروتزهای قطره اشکی به بیمارانی توصیه می شود کهانجام داده اند و یا بافت سینه کمی دارند. این نوع پروتز، که نازک است در قسمت فوقانی سینه قرار می گیرد و به پر شدن سینه ها کمک می کند.

نوع پروتر بر اساس بافت و ساختار

پروتز سینه می تواند صاف و یا زبر باشد. پروتزهای صاف، ظاهر طبیعی تری دارند. معمولا پروتزهای گرد، صاف نیز هستند و این صاف بودن امکان چرخش آزادانه پروتز در سینه و رسیدن به نتایج طبیعی را فراهم خواهد کرد.

از پروتزهای زبر عمدتا در پروتزهای قطره اشکی استفاده می شود، چرا که عمدتا در قسمت فوقانی سینه قرار می گیرند و زبر بودن سطح آن ها باعث می شود تا در آن ناحیه باقی بمانند. نامنظمی های موجود بر روی سطح پروتزهای زبر کمک می کند پروتز به ناحیه ای که آن جا قرار گرفته است بچسبد و تکان نخورد.

پروتزهای قطره اشکی و زبر، برای آن دسته از بیمارانی مناسب است که میزان کمی بافت طبیعی سینه دارند و یا بعد از ماستکتومی، را انجام می دهند.

انتخاب مارک پروتز سینه

بهترین مارک یا برند پروتز سینه چیست؟ آیا همه آنها استانداردهای لازم را دارند؟

پروتزها مارکهای مختلفی دارند به عنوان مثال یکی از معروف ترین انواع پروتز سینه مدل پروتز mentor منتور هست. انواع دیگر پروتز سینه مثل پولیتک،موتیوا ،آریون و بقیه انواع مدل های پروتز وجود دارند. همه این مدل های پروتز سینه از لحاظ کیفیت استانداردهای لازم را دارند. بنابراین فرد باید نگران باشد که پزشک از چه برندی برای او استفاده خواهد کرد. آنچه مهم است اعداد و ارقامی است که بر روی انواع پروتز ثبت شده است. به عنوان مثال اندازه قطر دایره یا بیس پروتز که خود جراح با توجه به شرایط بیمار و بر حسب آناتومی اندام او، پروتز استاندارد را انتخاب می کند.

انتخاب جراح پلاستیک

انتخاب ، مهم ترین فاکتور در جراحی پروتز سینه می باشد. پزشک با توجه به تجارب و ارزیابی های بافت سینه، بهترین نوع پروتز را برای شما در نظر خواهافرادی که متقاضی انجام جراحی هستند سوالات بسیار زیادی در رابطه با بهترین نوع پروتز سینه و  مارک های متفاوتبرایشان به وجود می آید که لازم است سوالات خود را از بپرسند.. در این مقاله در رابطه با بهترین نوع پروتز سینه و برترین مارک پروتز سینه توضیحاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود. با ما همراه باشید.

انواع پروتز سینه

با توجه به اندازه و بافت سینه می توان از انواع مختلف پروتز سینه استفاده کرد. انتخاب نوع پروتز باید با تایید پزشک صورت گیرد همچنین در این انتخاب خواست و نظر بیمار حائز اهمیت می باشد انتخاب درست نوع پروتز در نتیجه جراحی پروتز سینه بسیار تاثیر گذار می باشد همچنین انتخاب جراح باتجربه در نحوه انجام و نتیجه جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد.

برخی از زنان از ظاهر و اندازه سینه های خود راضی نمی باشند و این امر موجب کاهش زیبایی و اعتماد بنفس آن ها گردیده است و برخی دیگر بر این باور هستند که سینه های آن ها نسبت به هم قرینه نمی باشند در این صورت خواستار جراحی پروتز سینه می باشند تا با انجام این جراحی تمامی این مشکلات را برطرف کنند اگر سینه های شما در اثر عواملی مانند جاذبه زمین، شیر دهی و افزایش سن دجار افتادگی شده است می توانید در کنار پروتز سینه، جراحی لیفت سینه را هم نیز انجام دهید تا با استفاده از این دو روش به ظاهر زیبا و جذابی در ظاهر سینه های خود دستیابی نمایید.

بعد از جراحی پروتز سینه برخی از زنان به علت برداشتن بافت سینه دچار مشکل می شوند که می توان با استفاده از پروتز سینه بافت خالی شده سینه را پر کرد.

با توجه به اهمیت زیبایی اندام امروزه جراحی پروتز سینه در میان زنان بسیار پرطرفدار می باشد قبل از انجام این جراحی بهتر است در رابطه با این جراحی اطلاعاتی را بدست آورید تا با آگاهی کامل اقدام به انجام این کار کنید در این قسمت توضیح مختصری در رابطه با انواع پروتز سینه داده شده است تا قبل از پروتز سینه بهتزین انتخاب را برای برخورداری از بهترین نتیجه داشته باشید.

انواع مختلف پروتز سینه بر اساس شکل

در حالت کلی پروتز سینه دارای نوع اصلی به نام های پروتز سینه گرد و پروتز سینه قطره اشکی است.

پروتز سینه گرد

پروتز سینه گرد در مقایسه با سایر انواع آن دارای متقاضیان بیشتری است. این نوع پروتز برای بیمارانی که دنبال تصحیح ضخامت و حجم سینه نیستند، مناسب تر است. بهترین شرکت های تولید کننده پروتز سینه هر دو نوع مدل را تولید می کنند.

پروتز سینه قطره اشکی

پروتز سینه قطره اشکی مانند اسمش شبیه قطره اشک است، یعنی قسمت پایینی پروتز نسبت به قسمت بالایی آن کامل تر به نظر می رسد. از این نوع پروتز برای افرادی استفاده می کنند که خواستار این عمل به فرم طبیعی هستند.

انواع مختلف پروتز سینه بر اساس جنس

در حالت کلی پروتزهای سینه بر اساس سطح پوشش به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود.

  • پروتزهایی با سطح صاف: این نوع پروتزها با کمی تخلخل همراه هستند.
  • پروتزهایی با سطح زبر: میزان تخلخل در این نوع پروتز ها بیشتر است.
  • پروتزهای پلی یورتان: بر روی این نوع پروتز ها یک لایه ی مخملی کشیده شده است. از پروتزهای پلی یورتان برای بیماران خاص استفاده می کنند.

رایج ترین جنس های پروتز سینه

رایج ترین جنس های پروتز سینه عبارتند از:

پروتزهای سالینی

این نوع از پروتز ها با آب و نمک استریل شده پرشده اند که نسبت به پروتز های سیلیکونی جداره سفتی دارند این نوع از پروتز ها بعد از جایگذاری در بافت سینه حالت مصنوعی به آن می دهند و زنانی خواستار این نوع از پرتز سینه می باشند که خواستار حجیم سازی و برجسته سازی بیش از حد نرمال سینه های خود می باشند زنانی که بافت سینه کوچکی دارند کاندیدای مناسب برای این نوع از پروتز نمی باشند.

پروتز های سیلیکونی

این نوع از پروتز ها بسیار شبیه به بافت طبیعی سینه می باشند و تمامی افراد می توانند از این نوع پروتز استفاده کنند پروتز های سیلیکونی از ژل سیلیکون ساخته شده اند.

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی پروتز سینه

افرادی که از عمل پروتز سینه انتظار واقع بینانه دارند می توانند کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی باشند. رعایت کردن به توصیه های پزشک برای افرادی که تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه دارند بسیار مهم است. رعایت کردن این نکات می تواند به بهتر شدن نتیجه جراحی و همچنین به کمتر شدن دوره نقاهت کمک کند. این عمل برای خانم های سیگاری توصیه نمی شود زیرا مصرف نیکوتین خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد.

انتخاب سایز پروتز سینه با مشورت پزشک انجام می شود. در جلسات مشاوره، پزشک با بررسی و معاینه های لازم به بیمار کمک می کند تا بهترین سایز پروتز را انتخاب کند؛ زیرا او با آناتومی بدن و ساختار سینه بیشتر آشنایی دارد. همانطور که می دانید انتظار واقع بینانه از مهم ترین نکاتی است که بیمار باید آن را رعایت کند پس نباید از این عمل انتظار غیر عملی داشت.

هنگامی می توان از نتیجه این جراحی رضایت کامل را داشت که تناسب بین سینه و سایر اندام های بدن بر قرار شود. تحقیق راجع به مارک های مختلف پروتز سینه از موضوعات مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

نتیجه گیری

قبل از انجام جراحی پروتز سینه در رابطه با نوع پروتزی که قرار است در جراحی شما مورد استفاده قرار گیرد تمامی اطلاعات لازم را از جراح خود دریافت نمایید  و از جراح خود بخواهید که از بهترین نوع پروتز سینه برای شما انتخاب نماید.