نحوه ارسال بار با باربری

ارسال با باربری چیست؟ حمل و نقل کالا به معنای حمل و نقل کالا از مکانی به مکان دیگر با استفاده از خدمات شرکت های حمل و نقل است. به این ترتیب بسته ها و کالاها در بسته بندی های مناسب جدا و جمع آوری شده و سپس با وسایل حمل و نقل مختلف از قبیل کامیون، کامیونت، اتوبوس باربری و … به محل مورد نظر حمل می شود. خدمات حمل و نقل باربری در کرج معمولا توسط شرکت های بزرگ و قابل اعتماد ارائه می شود و برای حمل و نقل کالاهای سنگین، بزرگ یا حجیم که با توجه به ویژگی هایی که دارند به روش های حمل و نقل خاصی نیاز دارند، مناسب است.

ارسال با باربری چیست؟

ارسال با باربری چیست؟ ضمناً خدمات حمل و نقل می تواند انواع کالاها اعم از کالاهای فروشگاهی، محصولات صنعتی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و دارویی و … را در تهران تحت پوشش قرار دهد و در این روش باربری حمل و نقل ایمن و سریع کالا را انجام می دهد و هزینه های حمل و نقل را بسته به نوع مورد نظر به اطلاع مشتری می رساند.

در اکثر کشورها خدمات باربری یکی از مهم ترین خدمات حمل و نقل است. به دلیل سختی حمل و نقل کالا، به عنوان یک صنعت بسیار مهم در اقتصاد کشورها شناخته می شود. برای استفاده از خدمات ارسال، مشتریان می توانند با شرکت های حمل و نقل مانند شهروند بار تماس گرفته و از طریق وب سایت شهروند بار و یا شماره تماس موجود در سایت درخواست خود را برای خدمات حمل و نقل ثبت کنند و تمام توضیحات درباره ارسال با باربری چیست را از ما بپرسند.

ارسال با باربری چقدر طول میکشد | ارسال با باربری نی نی سایت

ارسال با باربری چقدر طول می کشد؟ زمان مورد نیاز برای حمل کالا با استفاده از خدمات باربری بسته به فاصله مبدا و مقصد، نوع کالا و نوع خدمات باربری متفاوت است. عوامل دیگری مانند ترافیک، آب و هوا و هواشناسی، تعطیلات رسمی و تعطیلی رسمی، وزن و حجم کالا و غیره. آنها همچنین می توانند بر زمان انتقال باربری در کرج تأثیر بگذارند.

در بسیاری از موارد، خدمات حمل و نقل سعی می کنند کالا را در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسانند، اما این زمان می تواند از چند روز تا چند هفته متغیر باشد. برای برخی از خدمات باربری مانند خدمات سریع، زمان ارسال کالا کوتاه تر است و معمولاً چندین روز طول می کشد، اما برای برخی از خدمات دیگر مانند خدمات استاندارد، زمان ارسال طولانی تر است و ممکن است چندین هفته

روش های ارسال بار

چهار روش جهت ارسال بار در سامانه بازارگاه در اختیار شما گذاشته شده است. که در ادامه هر یک را به تفصیل بیان خواهیم کرد.

در این روش بار در درب منزل فرستنده کالا دریافت می شود و در درب منزل گیرنده تحویل داده می شود. درنتیجه نیازی به حضور شخص در ترمینال جهت ارسال و یا دریافت بار نمی باشد.

در روش درب به ترمینال بار یا بسته ارسالی در درب منزل فرستنده دریافت می شود و در ترمینال مقصد تحویل داده می شود. گیرنده بایستی به ترمینال مراجعه کرده و بسته مورد نظرش را تحویل بگیرد.

در روش ترمینال به درب فرستنده بار مورد نظرش را در ترمینال تحویل می دهد و بار به وسیله پیک درب منزل گیرنده تحویل داده می شود.

فرستنده در این روش بسته مورد نظرش را در ترمینال مبدا تحویل می دهد و در ترمینال مقصد بسته تحویل گرفته می شود. گیرنده کالا بایستی به ترمینال مقصد مراجعه کند و بسته خود را تحویل بگیرد.

ارسال سریع انواع بار

فرستنده می تواند در هربار درخواست ارسال بار چندین نوع بار را به صورت مجزا انتخاب نماید، برای آنکه بدانیم ارتفاع و پهنای بار چقدر است جعبه هایی با اندازه های مختلف به فرستنده نشان می دهیم و فرستنده سایز بار خود را انتخاب می نماید و نهایتا اطلاعاتی مانند نوع کالا، ارزش کالا و وزن را اعلام می کند. همچنین در خصوص اینکه آیا بار، شامل خدمات و بسته بندی شود یا خیر از فرستنده سوال پرسیده می شود و این خدمات اضافه در هزینه حمل بار محاسبه می شود.

تحویل بار با پیک

فرستنده در زمان تکمیل اطلاعات می تواند درخواست نماید که پیک (موتور سیکلت، سواری، وانت) به او مراجعه نموده و بسته اش را تا ترمینال حمل نماید و یا حتی برای ارسال بار به گیرنده نیز درخواست حمل از ترمینال تا آدرس گیرنده دهد.

(پیکان و پراید و …)
400 تا حداکثر 600 کیلوگرم

(مزدا و نیسان و …)
1 تا حداکثر 2 تن

قوانین باربری آنلاین

  1. بار ارسالی نباید شامل باشد.
  2. در صورت ارسال اشتباه موارد درخواست شده در فرم ارسال بار، مسئولیت آن بر عهده فرستنده می باشد.
  3. سالم رسیدن بار در مرحله ی اول، بر عهده فرستنده می باشد.
  4. حداکثر وزن هر بسته باید 40 کیلو گرم باشد.
  5. گیرنده موظف است ظرف مدت 72 ساعت نسبت به دریافت بار خود در مقصد اقدام نماید.
  6. شرکت باربری، مسئول حفظ و حراست از بار و جبران خسارات وارده به بار تحویل شده به متصدی می باشد، مگر اینکه خسارت وارده در اثر اهمال فرستنده در بسته بندی بار باشد.
  7. مسئولیت غیر مجاز بودن یا هر گونه کشف فساد در کالای ارسالی برعهده فرستنده می باشد.
  8. اگر بار به هر نحوی مفقود گردد متصدی با توجه به قبول تعرفه خدمات توسط صاحب کالا و بسته به سقف ارزش اظهار شده توسط ایشان در بیجک جبران خسارت خواهد نمود.
  9. شرکت هیچگونه تعهدی در قبال ضرر و زیان در صورت بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و شرایط بحرانی مانند جنگ، شورش و اغتشاشات شهری نخواهد داشت.
  10. حداکثر سایز برای بارهای نامتعارف 100*150*150 می باشد.
  11. اگر برای ترمینالی که کاربر پیشنهاد داده است، سرویسی نباشد، سیستم بصورت خودکار، ترمینال های دیگر شهر را به شما پیشنهاد می دهد.
  12. ارسال پیک فقط در محدوده ی داخل شهر امکان پذیر است و حومه ،شهرک ها، روستاها و مناطق دور دست را شامل نمی شود.
  13. اگر در هنگام اعزام پیک مبدا، فرستنده در محل نباشد، شخص فرستنده موظف است بار را به شرکت باربری مبدا تحویل دهد.
  14. اگر در هنگام اعزام پیک مقصد، گیرنده در محل نباشد، شخص گیرنده موظف است برای دریافت بار به شرکت باربری مقصد مراجعه نماید.
  15. اگر نوع درخواست ترمینال به ترمینال یا ترمینال به درب باشد و بار ارسالی شما برای روز جاری است باید طی مدت یک ساعت، بار را به شرکت باربری مبدا تحویل دهید.
  16. دریافت بار از فرستنده توسط پیک در شهرستان ها (شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 تا 16) و در تهران (شنبه تا پنج شنبه از ساعت 12 تا 16 به شرط ثبت بار تا قبل از 12ظهر در غیر این صورت در روز بعدی) صورت می پذیرد.
  17. ایام تعطیل علی رغم امکان ثبت بار، بارگیری درب منزل فرستنده انجام نمی شود و اولین روز کاری بعد از تعطیلی پیک اعزام خواهد شد.
  18. شکستگی و روندگی کالا و جریمه پلیس راه از مبدا تا مقصد به عهده صاحب کالا می باشد.
  19. چنانچه فرستنده مایل به دریافت خدمات مرسوله نباشد، درصورت مفقودی متصدی حمل تا سقف مشخصی خسارت را برعهده میگیرد.
  20. هرگونه اعتراض نسبت به عدم وصول کالا حداکثر تا 15 روز بعد از تاریخ ثبت درخواست ارسال بار قابل قبول می باشد.
  21. وظیفه بر عهده فرستنده بوده است و تعرفه خدمات کالا فقط در صورت مفقودی بر عهده شرکت باربری می باشد.