موسس و افراد تاثیرگذار در دنیای ساعت های سیتیزن

ساعت سیتیزن، تاریخچه و بررسی برند سیتیزن

Citizen شرکت اصلی یک مجموعه ژاپنی به نام Citizen Watch Co. Ltd است که هم اکنون در توکیو ژاپن واقع میباشد. این برند ساعت مچی به طور کلی به دلیل داشتن ساعت های Eco-Drive که انرژی آنها عمدتاً از طریق نور تأمین می شوند، محبوب است. با شعار Better Starts Now، این شرکت مصمم بود که همیشه چیز بهتری تولید کند. در نتیجه، عملکردهای بیشتری به ساعت های آنها اضافه شد، آنها طرح های زیباتر را ارائه دادند و تنوع بیشتری را متناسب با سلیقه هر Citizen منتشر کردند و در نهایت خرید ساعت سیتیزن انتخاب اول علاقمندان به ساعت گردید.

در حال حاضر، شرکت مادر آن صاحب تعدادی برَند معروف شناخته شده از جمله، آلپینا، فردریک کانستانت، بولواو لا ژوکس-پرت است، اما به آنها محدود نمی شود. به همین ترتیب، در حال تولید طیف گسترده ای از ساعت ها – ساعت های تنظیم شونده، ساعت های سوئیسی، ساعت های جواهر نشان و حتی الکتریکی است. علاوه بر اینها، ماشین حساب و سازمان دهنده های کوچک الکترونیکی نیز تولید کرده است. همچنین تلویزیون های دستی و چاپگرهای رایانه ای با برَند Citizen نیز وجود دارند. در دهه 1980، بازی های الکترونیکی دستی با برَند Q&Q، یکی از شرکت های تابعه Citizen منتشر شدند. تا دهه 1990، این شرکت با همکاری Compaq Computer Corporation در ژاپن رایانه های نوت بوک تولید کرد. البته رایانه ها با نام شریک به بازار عرضه شدند.

آیا ساعت سیتیزن ضد آب است | پشت ساعت سیتیزن اصل

تاریخچه ساعتهای Citizen

Citizen Watch Co. Ltd. در سال 1918 با نام موسسه تحقیقات ساعت Shokosha  آغاز به کار کرد.

دهه 19920: اولین ساعت جیبی با نام“Citizen”در سال 1924 تولید شد. شهردار وقت توکیو آقای شیمپِی گوتو بود که ساعت را به این ترتیب نامید با این نظر که ساعت، یک کالای لوکس در آن زمان بود به طور گسترده در دسترس عموم مردم در هر بخش از جهان قرار گیرد.

یکی از اولین محصولات آن حتی توسط شاهزاده ریجنت در زمان  امپراطور شوآ خریداری شد.

دهه 1930: پایه های امپراتوری ساعت Citizen  در سال 1930 توسط یوسابورو ناکاجیما گذاشته شد. در سال 1931، Citizen شروع به تولید یک کالیبر 10 ½  ligne  کرد که پس از آن در سال 1935 به 8 ¾ تبدیل کرد. این شرکت صادرات ساعت را به جنوب شرقی آسیا در سال 1936 آغاز کرد.

دهه 1940: پس از آن در سال 1940 کالیبر 5 ¼  ligne  معرفی شد. در طول جنگ جهانی دوم، Citizen زمان سنج و جرقه زن و سایر اجزای ارتش را تولید کرد.

در سال 1949، شرکت کسب و کار Citizen تأسیس شد. هدف اصلی آن مدیریت توزیع و بازاریابی ساعتهای Citizen در سراسر جهان است.

دهه 1950: در اوایل دهه 1950، Citizen Calendar ، اولین ساعت مچی مردانه با نمایش تاریخ در ژاپن منتشر شد. Citizen در سال 1953 یک شرکت سازنده ساعت را به عنوان شرکت وابسته خود ، The Rhythm Clock Co.  (اکنون به عنوان The Rhythm Watch Co.، Ltd. شناخته می شود) خریداری کرد.

در سال 1956، این برند Parashock ، اولین ساعت ژاپنی ضد ضربه را تولید کرد.

Citizen  بعداً اولین ساعت مچی خودکار با سیم پیچ اتوماتیک را که مجهز به Cal.3KA  است را راه اندازی کرد. در همین سال ، Citizen Deluxe  با Cal.920 ، اولین کالیبر Citizen با ثانیه شمار مرکزی منتشر شد و با بیش از 100 میلیون فروش پشتیبانی گسترده ای را بدت آورد.

تا سال 1959، این شرکت اولین ساعت مچی ضد آب در ژاپن به نام Citizen Parawater را تولید کرد.

دهه 1960: در سال 1960، Citizen  برای بخش واردات/صادرات با یک شرکت ساعت سازی آمریکایی، بنام Bulova ، همکاری کرد. در سال 1962، این شرکت Diamond Flake با کرونومتر رسمی و باریک ترین ساعت مچی مردانه جهان با ثانیه شمار مرکزی را معرفی کرد. Citizen همچنین ساعت کوارتز – ترانزیستور را تا سال 1963 معرفی کرد اما تنها در سال 1967 بود که در بازار عرضه شد.

همسو با استراتژی متنوع سازی شرکت، Citizen Office Machine Co.، Ltd.، که اکنون با نام Japan CBM Corporation  شناخته می شود، در سال 1964 تأسیس کرد. سال بعد، تولید تجهیزات اداری و اجزای سازنده دقیق را آغاز کرد.

X-8  (Cosmotron)، اولین ساعت مچی تعادل تنظیم شده الکترونیکی ژاپن در سال 1966 منتشر شد.

دهه 1970: در دهه 70، Citizen  به سمت تولید ساعتهای کوارتز بیشتر حرکت کرد، که اکنون بیشتر محصولات آن را تشکیل می دهد. با این حال، کاملاً از موتورهای مکانیکی در این دهه چشم پوشی نکرد.

این شرکت اولین ساعت مچی کوارتز خود را در سال 1973 به بازار ارائه کرد. در سال 1974، اولین ساعت مچی ژاپنی با تکنولوژی LCD   به همراه فناوری خورشیدی معرفی شد. ساعت افسانه ای Quartz Cryston Mega در سال 1975 تولید شد. این یکی از دقیق ترین و گران قیمت ترین ساعت های مچی در جهان است که تا کنون به بازار عرضه شده است.

همزمان با گسترش ساعتهای کوارتز مجهز به باتری،Citizen  دستیابی به موفقیت خود را با اولین کوارتز آنالوگ مجهز به نور در جهان در سال 1976 با نام Crystron Solar Cell  به بازار عرضه کرد.

دهه 1980: تا سال 1980 ژاپن به بزرگترین تولید کننده ساعت مچی و  موتور آن تبدیل شد. این شرکت در سال 1981 مقاومترین ساعت ضد آب جهان را برای عموم – با نام 1300m Professional Diver’s watch – عرضه کرد.

Citizen  در سال 1986 بزرگترین تولید کننده مکانیزم حرکت ساعت جهان شد. همچنین اولین ساعت مچی با قابلیت تشخیص صدا را در سال 1987 با نام Voice Master یا Voice Memo در ژاپن معرفی کرد.

ساعت مردانه سیتیزن مناسب چه استایلی است؟

همان طور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، ساعت مردانه سیتیزن از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. یعنی شما هر استایلی که داشته باشید می توانید یک ساعت مناسب از این برند برای خود خریداری کنید. البته با توجه به مناسب بودن قیمت ساعت سیتیزن اصل مردانه، به شما توصیه می کنیم به جای خرید یک ساعت گران قیمت، دو یا چند ساعت با قیمت پایین تر خریداری کنید که برای هرکدام از استایل های مختلف خود یک ساعت زیبا داشته باشید.

قیمت ساعت مردانه سیتیزن اصل

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده برند سیتیزن تا این اندازه در میان مردم محبوب شود و در سراسر جهان به فروش برسد، مناسب بودن قیمت ساعت سیتیزن نسبت به کیفیت و امکانات فوق العاده بالای آن است. درواقع اگر قیمت محصولات این برند را با محصولاتی از برندهای دیگر با همان امکانات مقایسه کنید، به خوبی متوجه می شوید که قیمت ساعت سیتیزن زنانه و مردانه تا چه اندازه منصفانه و مناسب است.

بنابراین حتی اگر بودجه زیادی هم در اختیار ندارید و نمی توانید برای خرید ساعت هزینه زیادی پرداخت کنید، بازهم می توانید یک ساعت سیتیزن اصل داشته باشید. این مناسب بودن قیمت ها فقط در خصوص مدل های مردانه صدق نمی کند و قیمت ساعت زنانه سیتیزن هم نسبت به برندهای دیگر بسیار مناسب است.

کیفیت ساخت ساعت مردانه سیتیزن چگونه است؟

کیفیت ساخت ساعت سیتیزن اصل بر کسی پوشیده نیست و تمام طرفداران و مصرف کنندگان این برند با این موضوع آشنایی کامل دارند. برند سیتیزن از سال 1918 تاکنون محصولات فوق العاده با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه می نماید و تا این لحظه توانسته به خوبی خود را ثابت کند.

متریال استفاده شده در ساخت ساعت سیتیزن از نوع بسیار مرغوب و با کیفیت بوده و به همین دلیل ساعت های این برند از دوام و طول عمر زیادی برخوردارند. یعنی شما بعد از خرید ساعت سیتیزن اصل می توانید مطمئن باشید که این ساعت تا سال های طولانی همراه شما خواهد بود. حتی برخی از افراد مدل های کلاسیک این ساعت را به عنوان ساعت خانوادگی خود خریداری می کنند. از دیگر دلایلی که سیتیزن را بهترین برند ساعت مچی معرفی می کند، مقاومت بسیار بالای این ساعت است. محصولات این برند به صورت کاملاً ضدضربه و ضد آب ساخته شده اند.

توجه داشته باشید که میزان مقاومت هرکدام از مدل های مختلف این ساعت در برابر آب متفاوت است. برخی از آن ها حتی در حین استحمام و یا در استخر هم قابل استفاده هستند، اما برخی دیگر فقط در حد تعریق یا شستشوی دست دوام می آورند. جالب است بدانید این میزان ضد آب بودن ساعت ها تأثیر مستقیمی روی قیمت ساعت سیتیزن مردانه دارد. بدیهی است که هرچقدر مقاومت یکی از مدل های این برند در برابر آب بالاتر باشد، قیمت آن هم نسبت به سایر مدل ها بیشتر خواهد بود.

مورد مهم دیگر مربوط به کیفیت شیشه این ساعت ها است. شیشه ساعت مردانه سیتیزن از جنس کریستال ضد خش و ضدضربه ساخته شده است. یعنی حتی اگر ساعت شما از دستتان بیفتد هم هیچ نگرانی در خصوص آسیب دیدن آن وجود نخواهد داشت. این میزان کیفیت و طول عمر بالا باعث محبوبیت بیشتر سیتیزن شده و این برند را به بھترین مارک ساعت زنانه و مردانه در جهان تبدیل کرده است.

روش تشخیص سیتیزن اصل

سالیان سال است که برند سیتیزن در ایران محبوبیت بسیار بالایی دارد و محصولات این برند فروش بسیار زیادی دارند. این مساله موجب شده برخی افراد سودجو از این علاقه مردم برای مال اندوزی بیشتر سو استفاده کرده و ساعت سیتیزن فیک و کپی این برند را به مشتریان بفروشند. به همین دلیل بسیاری از خریداران محصولات سیتیزن همیشه نگران این مساله هستند که بتوانند محصولات اورجینال این برند را تهیه کنند و فریب افراد سودجور را نخورند.

بعضی ساعت های سیتیزن برخلاف ظاهر ساده شان دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند. این ساعت ها به راحتی از نظر ظاهری قابل کپی برداری هستند. برای این که شما درگیر این مشکل نشوید بهتر است چند دقیقه وقت بگذارید و از روش های تشخیص ساعت سیتیزن مطلع شوید. به شما پیشنهاد می کنیم وارد لینک تشخیص ساعت سیتیزن اصل شوید و این متن را با دقت بخوانید.

در ایران از کجا ساعت سیتیزن اصل خریداری کنیم؟

یکی از مشکلاتی که خریداران ساعت مچی همواره با آن مواجه هستند، یافتن فروشگاه های معتبر برای خرید ساعت سیتیزن اصل است تا با خیال راحت محصول با کیفیت و اورجینال مورد نظرشان را خریداری کنند. هنگام خرید آنلاین ساعت سیتیزن، به دنبال فروشگاه هایی باشید که مجاز به فروش ساعت سیتیزن هستند. خانه ساعت گالری نمایندگی رسمی ساعت سیتیزن در ایران است. شما می توانید تنوع بالایی از ساعت های سیتیزن را در این وبسایت مشاهده کنید و با بهترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید. با خرید از وبسایت خانه ساعت نگرانی شما برای اصل بودن ساعت سیتیزن برطرف خواهد شد. امیدواریم مطلب بالا شما را برای خرید سیتیزن اصل راهنمایی کرده باشد.