کسب و کار ایرانیلوازم خانگی

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز صنعتی

راه اندازی یک کافی شاپ مراحل زیادی دارد. چیدن یک بیزینس پلن،رهن یا اجاره کردن یک مکان، یافتن یک عمده فروشی دانه قهوه و درست کردن منو برای کافی شاپ، اما مهمترین مرحله انتخاب بهترین اسپرسو ساز صنعتی برای کافی شاپ می باشد.دستگاه اسپرسو ساز صنعتی اصلی ترین تجهیزاتی است که کافی شاپ را از یک کافی شاپ معمولی به یک کافی شاپ ایده آل تبدیل می کند پس انتخاب یک اسپرسوساز صنعتی خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسپرسو ساز برای کافی شاپ کوچک | دستگاه اسپرسو ساز صنعتی جیمبالی

مسلما وقتی نوبت به انتخاب دستگاهی با این ارزش می رسد، باید با دقت بالا وارد عمل شد و تمامی احتمالات را در نظر گرفته باشیم. شما می خواهید دستگاهی انتخاب کنید که علاوه بر بزرگی کافی شاپ شما بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کند و بالاترین نتیجه را با کمترین هزینه به شما بدهد. دستگاهی که بتواند خواسته های یک کافی شاپ را برآورده ونگهداری کردن و کار با آن برای مشتریان راحت باشد. اگر اینگونه نباشد کسب و کار شما آسیب می بیند.

چه اسپرسو سازی برای کافی شاپ مناسب تر است؟

ما در اینجا به تمام نکاتی که شما باید در هنگام خرید اسپرسو ساز صنعتی توجه کنید آورده ایم:

  • اسپرسو ساز تک گروپ بهتر است یا دو گروپ؟
  • جنس بدنه اسپرسو ساز صنعتی چی باشه بهتره؟
  • بهترین برند اسپرسو ساز صنعتی چیست؟
  • اسپرسو ساز با آسیاب داخلی بخریم یا بدون آسیاب؟

اسپرسو ساز تک گروپ بهتر است یا دو گروپ؟

معنای دابل گروپ یا دو گروپ این ست که دو نفر به طور همزمان بتوانند با دستگاه کار کنند. این گزینه برای کافی شاپ های بزرگ و شلوغ مناسب تر است. اسپرسو ساز های سه گروپ هم  در کافی شاپ های خیلی شلوغ تر کاربرد دارد. اما اگر کافه شما نسبتا کوچک و خلوت است همان اسپرسو ساز تک گروپ برای کارتان کفایت می کند. یکی از مزیت های اسپرسو ساز تک گروپ قیمت ارزان و مناسب آن است.

جنس بدنه اسپرسو ساز صنعتی چی باشه بهتره؟

جنس بدنه اسپرسو سازهای صنعتی و نیمه صنعتی چون با حجم بالای آب جوش و قهوه سر و کار دارند باید از جنسی ساخته شوند که مقاومت بالایی در برابر حرارت موجود داشته باشد. در نتیجه  استیل ضد زنگ مناسب ترین گزینه برای بدنه ی اسپرسو ساز صنعتی است.

بهترین برند اسپرسو ساز صنعتی چیست؟

اگر می خواهید دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی بخرید به شما پیشنهاد می کنیم از برند های گریماک یا بیزرا (خرید اسپرسو ساز بیزرا مدل سی 2016 دو گروپ) با قیمت حدودا سی میلیون تومان تهیه کنید. اما اگر کافه خلوت تری دارید و بودجه ی اولیه ای که دارید کم است به شما برند چینی نظیر جیمیلای با قیمت حدودا 5 میلیون تومان را پیشنهاد می کنیم. اسپرسو ساز نوا 149 هم گزینه ی مناسبی برای شما است.اگر قصد خرید قهوه ساز صنعتی را دارید ما به شما برند های جیمبالی، سیمونلی، لاسپازیاله و برند رویال را پیشنهاد می دهیم.

سه برند اول از نوع تک گروپ، دو گروپ و نیمه اتوماتیک دارای قیمتی حدودا شصت میلیون تومان به بالا می باشند. قیمت اسپرسو ساز رویال تک گروپ حدود پنجاه میلیون به بالا و دو گروپ حدود هشتاد میلیون تومان به بالا هستند. اما اسپرسو ساز های صنعتی سه گروپ قیمت های بالاتری و قیمت آنها تا100 میلیون تومان به بالا می رسد.

اسپرسو ساز با آسیاب داخلی بخریم یا بدون آسیاب؟

بهتر است که آسیاب از اسپرسوساز جدا باشد. اگر مشتری کافه کم باشد، یا کافه ی کوچکی داشته باشید، داشتن یک دستگاه با آسیاب کارتان را راه می اندازد.

فاکتور های مهم برای خرید و راه اندازی اسپرسو ساز

نصب تجهیزات کافی شاپ و مخصوصا اسپرسو ساز مانند دستگاه های اسپرسو ساز خانگی و قهوه ساز ها به آسانی نیست. توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی این دستگاه ها را به متخصصان و کاربلد این کار بسپرید. زیرا کوچکترین اشتباه در نصب تجهیزات کافی شاپ می تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

محل قرار گیری دستگاه اسپرسو ساز را مشخص کنید

محل قرارگرفتن دستگاه اسپرسو ساز تاثیر زیادی بر گردش کاری کافی شاپ ها، هتل ها یا رستوران دارد. شما باید سعی کنید تعامل باریستا با مشتریان، زمان آماده و سرو شدن نوشیدنی ها را افزایش دهید. و بهتر است که باریستا در هنگام آماده سازی نوشیدنی ها رو به مشتریان باشد.

به اتصالات آب و برق برای ماشین اسپرسو ساز توجه کنید

منبع آب هر کافه کمی متفاوت است. به همین دلیل شما باید منبع آب خود را آزمایش کنید. برای اطمینان از کیفیت آب ورودی به دستگاهتان، افزایش کیفیت نوشیدنی ها و همچنین افزایش طول عمر حتما دستگاه های تصفیه آب خریداری کنید.

اجزا و قطعات دستگاه اسپرسو ساز چیست؟

اجزای اسپرسو ساز را در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم:

  • پرتافیلتر (Porta Filter)
  • هد گروپ (Head Group)
  • نازل آب جوش
  • نازل بخار
  • آسیاب قهوه داخلی
  • وارمر یا سیستم گرم نگه  داشتن فنجان
  • فیلتر آب
  • امکان برنامه ریزی در تنظیمات
  • انواع اسپرسو ساز ها از نظر تعداد بویلر
  • انواع اسپرسو ساز از نظر کاربری

پرتافیلتر (Porta Filter):

پرتافیلتر دارای محفظه ای با مجراهای ریز است که آن سبد پرتافیلتر نام دارد. حجم این سبد ها به تعداد خروجی های پرتافیلتر، بستگی دارد. معمولا سبدها برای خروجی یک شات قهوه ، گنجایشی حدود هفت الی یازده گرم قهوه آسیاب شده را  دارد. برای خروجی دو شات گنجایش چهارده الی بیست و دو گرم قهوه آسیاب شده را دارد.

هد گروپ (Head Group):

قسمتی از دستگاه است که پرتافیلتر برای عصاره گیری قهوه به آن وصل می شود. آب از طریق مجراهای گروپ، به طور یکسان روی پودر قهوه ی کوبیده شده و درون پرتا فیلتر ریخته می شود.

نازل آب جوش:

آب جوش را برای مصارف مختلف آماده می کند.

نازل بخار:

لوله ای از جنس استیل ضد زنگ و دارای چند خروجی برای بخار آب داغ، می باشد. از این قسمت برای گرم کردن و فوم گیری از شیر بکار گرفته می شود. فوم گیری کردن شیر همان فرآیند نفوذ هوا به ذرات شیر است که با این کار هم شیر قوام دار می شود و هم لایه ای از کف روی آن قرار می گیرد.

آسیاب قهوه داخلی:

اگر دانه های قهوه بلافاصله پیش از دم کردن آن آسیاب شود به کیفیت قهوه کمک می کند. در نتیجه اگر دستگاهتان آسیاب داشته باشد کاربرد بیشتری خواهد داشت. وجود آسیاب در دستگاه قیمت دستگاه را بالا می برد. اما خرید آسیاب جداگانه برای هر دستگاه هزینه ای جداگانه برای شما خواهد داشت.

فیلتر آب:

آبی که برای تهیه کردن قهوه استفاده می کنید روی کیفیت قهوه تاثیر بسیاری دارد. پس زمانیکه دستگاه اسپرسوسازی می خرید که فیلتر آب دارد، می دانید که قهوه ای با کیفیت تری خواهید داشت.

وارمر یا سیستم گرم نگه  داشتن فنجان:

وارمر یک قابلیت در دستگاه های اسپرسو ساز است که کاربرد بالایی دارد. با وارمر می توانید فنجان قهوه خود را گرم نگهدارید. یک نکته توجه این است فقط برخی از دستگاه ها وارمر دارند.

امکان برنامه ریزی در تنظیمات:

در بعضی از دستگاه های اسپرسوساز امکان برنامه ریزی جداگانه وجود دارد. اکثر اسپرسو ساز های صنعتی پیشرفته تنظیمات اتوماتیک دارند. به این ترتیب هر کدام از افراد با هر سلیقه ای می توانند برنامه  موردنظر خودشان را برای دستگاه تعریف کنند. شما می توانید برای درست کردن قهوه خود زمان بندی کنید. داشتن این ویژگی اسپرسو ساز به قیمت آن می افزاید.