عمومیکسب و کار ایرانی

رامسر چند شنبه بازار دارد

در بازار سنتی رامسر همه خوراکی های خوشمزه کنار هم جمع شده اند؛ از ماهی گرفته تا انواع ترشیجات و مرباجات خوش رنگ و بو که هیچ فردی نمی تواند به سادگی از کنار آن ها عبور کند و حتما باید کمی از آن ها بچشد.

زنان دستفروشی که محصولات محلی مانند انواع سبزیجات، شیر و ماست محلی را با طعمی بی نظیر می فروشند، نیز باعث می شوند که سر خود را دائم به اطراف بچرخانید.افراد دوره گری که با نواختن موسیقی محلی شاد فضای مفرحی در بازار ایجاد می کنند، نیز نظر هر فردی را به خود جلب می کنند. این افراد تجربه استفاده از محصولات ارگانیک را هنگام اجاره ویلا استخردار در رامسر را برای شما فراهم می کند.

این بازار دارای بافتی قدیمی با قدمت بیش از 70-80سال است که به جهت حضور روستائیان مکانی برای معاملات پایاپای بود. اما امروز دیگر این نوع معامله مشاهده نمی شود و در حال حاضر تعدادی از آنها با وجود قدیمی بودن، تحت تاثیر کالاهای مدرن مصرفی قرار گرفتند.

کشاورزی، دامداری و دامپروری از مشاغل عمده و اساسی مردمان مازندران بشمار می رود. بخش اعظمی از جمعیت استان به این فعالیت ها اشتغال دارند و از گذشته های دور محصولات خود را برای تامین معیشت زندگی در بازارهای سنتی و هفتگی عرضه می دارند و در چهار فصل سال از رونق خوبی برخوردار است.

بدین ترتیب که اکثر فروشندگان بومی اشیاء و لوازم دست ساز خود شامل کلاه حصیری، داس، تبر، بیل، قندشکن، تله موش، دسته بیل، هوکا، زنبیل های دسته دار حصیری و … را به فروش می رسانند که مشتری خود را دارد.

بازار سنتی رامسر کجاست؟

بازار سنتی رامسر در میدان امام خمینی این شهر، که اصلی ترین میدان شهر به حساب می آید واقع شده است. شما برای رسیدن به این بازار کافی است از هر کجای شهر که هستید خود را به این میدان برسانید که مطلقا کار دشواری نست.

شنبه بازار و سه شنبه بازار رامسر

اگر قصد سفر به رامسر را دارید، سعی کنید طوری برنامه سفر خود را تنظیم کنید که حتما روزهای شنبه یا سه شنبه (مخصوصا شنبه) در این شهر باشید؛ زیرا در این دو روز بازار هفتگی در این شهر برپا می شود که یکی از معروف ترین بازارهای سنتی و قدیمی شمال کشور با قدمتی دیرینه است. معمولا گردشگران در سفر به هر شهر برای آشنایی با فرهنگ مردم، از موزه مردم شناسی آن شهر بازدید می کنند؛ ولی در رامسر برای این منظور باید از شنبه و سه شنبه بازار آن دیدن کنید که توصیه می کنیم گردش در آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

سه شنبه بازار رامسر کجاست؟

انواع خوراکی ها از ماهی ها گرفته تا زیتون و ترشیجات، لبنیات محلی که توسط خود زنان به فروش می رسد و مردانی که میوه و ثمر باغ های خود را چیده اند را در این بازار خواهید یافت. پیشنهاد ما این است که یک صبح زود را به رفتن به این بازارهای محلی اختصاص دهید، حتی اگر خرید هم نکنید، تجربه بودن در میان فضای سرزنده و شاد آنجا خود بسیار ارزشمند خواهد بود.

در انتهای بلوار امام خمینی به خیابان سجادی می رسد. تقاطع خیابان سجادی و خیابان شهید مفرد جایی است که سه شنبه بازار جذاب رامسر برگزار می شود.

بازار ماهی فروش های رامسر

مگر می شود به رامسر رفت و ماهی نخورد؟ بازار جدید ماهی فروشان رامسر که بازاری مدرن است و کمتر از یک سال از عمر آن می گذرد، بهترین مکان برای خرید ماهی در رامسر است. این بازار دارای 22 غرفه بوده و از لحاظ بهداشتی نیز از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. یک رستوران دریایی نیز در این بازار ساخته شده که در آن انواع ماهی ها طبخ و عرضه می شود. در ضمن این بازار دارای پارکینگ نیز است. بازار سابق ماهی فروشان از وضعیت خوبی برخوردار نبود و به همین دلیل مسئولان شهر تصمیم گرفتند مکان مناسبی را جایگزین آن کنند. مسئولان امیدوارند این بازار به یکی از نمادهای شهر تبدیل شود.

این بازار در لپاسرک، جنب پل صفارود قرار دارد و می توانید ماهی های تازه را از آنجا را تهیه کنید.

خرید نمد از رامسر

حالا که به اینجا سر زدید می توانید صنایع دستی را نیز تهیه کنید. در محله لپاسر رامسر، کارگاه های نمد بافی فراوانی وجود دارد که اگر در سفر خود به رامسر می خواهید از این گونه صنایع دستی به عنوان سوغات خردیداری کنید، بهتر است به این محله سری بزنید.

لباس های سنتی و محلی شمال کشور، به ویژه رامسر، زیبایی منحصر به فردی داشته و همچنان اینگونه لباس ها از محبوبیت ویژه ای میان ساکنان و حتی مسافران برخوردار است.قطعا در تمام مراکز خرید رامسر، صنایع دستی این شهر را خواهید دید. صنایع دستی رامسر از جمله کارهای چوبی و نمد بافی بسیار مشهور است.

یکی دیگر از مراکزی که صنایع دستی در آن به فروش می رسد در روستای میان لات قرار دارد. این روستا در مسیر رامسر به ر همانند بازدید از جاهای دیدنی شهرها و یا تماشای آثار باستانی، خرید کردن نیز یکی از جاذبه های اصلی سفر است. برخی از مسافران گشت و گذار و خرید در بازارهای سنتی و برخی دیگر عاشق خرید در مراکز خرید لوکس هستند. اگر شما هم قصد سفر به رامسر دارید؛ در ادامه این مطلب همراه باشید تا بهترین مراکز خرید سنتی و مدرن رامسر را معرفی کنیم.

رامسر کجاست؟

شهر رامسر معروف به عروس شهرهای ایران در کنار سواحل نقره فام و جنگل های زیبای دالخانی در غربی ترین بخش استان مازندران و درست در مرز گیلان و مازندران واقع شده است. با اینکه جنگل ها و طبیعت زیبای رامسر از اصلی ترین جاذبه های آن محسوب می شوند؛ اما برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند؛ شناخت مراکز خرید و بازارهای رامسر نیز حائز اهمیت است. از این رو در این وبلاگ از قصد داریم بهترین بازارها و مراکز خرید رامسر را به شما معرفی کنیم.

رامسر؛ استان مازندران

بازارهای سنتی رامسر

بازارهای محلی و سنتی رامسر به ویژه در ایام تعطیلات و نوروز به قدری پر شور و نشاط است که توجه بسیاری از گردشگران را برای خرید خوراکی های محلی رنگارنگ و صنایع دستی متنوع به خود جلب می کند. اگر شما هم علاقه خاصی به بازارگردی دارید؛ بهتر است قبل از ، موقعیت مکانی و دسترسی به مراکز خرید و بازاها را بررسی کنید. در ادامه ادامه چند مورد از این بازاهای سنتی رامسر را معرفی کرده ایم.

لیست مراکز خرید مدرن و بازارهای محلی رامسر

بازار محلی رامسر

بازار سنتی رامسر بهترین مکان برای معاشرت با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آنها است. شور و نشاطی که در گشت وگذار از بازارهای محلی رامسر به چشم می خورد؛ حس و حال جاری بودن زندگی را به خوبی نشان می دهد.

محصولات بازارهای محلی رامسر

در این بازارها می توانید انواع سبزی های سنتی، چای و برنج را از مردم محلی خریداری کنید. انواع مرکبات، لواشک ها، ترشی ها، کلوچه های محلی، شیرینی ها و… از دیگر محصولاتی هستند که می توانید در این بازار تهیه کنید.

بازار محلی رامسر

بازار ماهی فروشان رامسر

اگر به رامسر سفر کردید و هوس ماهی کبابی تازه با کته کردید؛ حتما به بازار جدید ماهی فروشان رامسر سر بزنید. ماهی مورد علاقه خود را تهیه کنید و با همسفران خود در ویلای محل اقامت، خودتان را به یک شام و یا نهار جذاب دعوت کنید.بازار جدید ماهی فروشان رامسر در 22 غرفه مختلف فعالیت می کنند و علاوه بر ماهی انواع برنج شمال و سبزی های محلی را نیز می توانید از آنها تهیه کنید. یک پارکینگ اختصاصی نیز در این بازار وجود دارد که از بابت جای پارک خیال شما را راحت می کند.

بازار ترشیجات رامسر

بازار ترشیجات رامسر یکی از هیجان انگیزترین و قدیمی ترین بازارهای سنتی رامسر است که برای علاقمندان بسیار جذاب است. در این بازار انواع ترشی، لواشک های رنگارنگ، تمبر هندی، آبلیمو، آلوچه و… با تنوع فراوان وجود دارد. این بازار در فاصله کمی از (هتل قدیم رامسر) قرار گرفته است و طی این مسیر با خودرو 9 دقیقه طول می کشد.

اگر قصد دارید برای تست انواع ترشی ها و لواشک های ترش و شیرین و خرید از آنها به این بازار بروید؛ بهتر است قبل از رفتن کمی خوراکی میل کنید تا فشارتان جابجا نشود! البته رستوران کدبانوی شمال که از محسوب می شود؛ در نزدیکی این بازار است و می توانید پس از گشت وگذار برای صرف غذا  به آنجا بروید.

بازارهای هفتگی رامسر

علاوه بر بازار سنتی رامسر بازارهای هفتگی زیادی نیز در ایام مختلف هفته در رامسر بر پا می شوند. در این بازارها می توانید با مردم محلی معاشرت کنید و بدون واسطه محصولات کشاورزی و صنایع دستی را از آنها خریداری کنید. برخی از بازارهای هفتگی رامسر عبارت است از:

  • شنبه بازار
  • دوشنبه بازار (بازار کتالم)
  • سه شنبه بازار (بازار جدید رامسر)
  • چهارشنبه بازار ( بازار سادات شهر)

در بازارهای هفتگی انواع ترشی ها و سبزی های محلی، چای، برنج، ماهی و صنایع دستی نظیر محصولات چوبی و حصیری را می توانید به راحتی خریداری کنید.

مراکز خرید لوکس رامسر

فارغ از اینکه بازارهای سنتی هر شهری عطر و بوی خاصی دارد و با فرهنگ مردم محلی در هم آمیخته شده است؛ اما مناسب خریدهای لوکس نیستند. از آنجاییکه بسیاری از افراد علاقمندند گشت و گذاری در مراکز خرید مدرن رامسر نیز داشته باشند؛ در ادامه چند مورد از آنها را معرفی می کنیم.

مرکز خرید بین المللی آرامش

مرکز خرید آرامش یکی از معروف ترین مراکز خرید لوکس رامسر است که درسال 1394 افتتاح شده است. تنوع فروشگاه های مرکز خرید آرامش بیشتر به کیف وکفش، پوشاک، لوازم بهداشتی، شکلات و قهوه خلاصه می شود. همچنین بزرگ ترین فودکورت استان مازندران و بزرگ ترین مرکز طلا و جواهرات رامسر نیز در این مرکز خرید واقع شده است. اگر در اقامت داشته باشید؛ 5 دقیقه با این مرکز خرید فاصله خواهید داشت و دسترسی به آن آسان است.

این مرکز خرید علاوه بر اجناس مختلف، از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز برخوردار است. از امکانات این مرکز خرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهربازی
  • پردیس سینمایی
  • فودکورت
  • پارکینگ

رستوران های اطراف مرکز خرید آرامش

  •  پیتزا لومانا: 15m
  • کافه رستوران ایتالیایی گوستو: 294m
  • کافه ساعت 25:00: 313m
  • روستای سورخانی: 510m
  • پارک ملی رامسر: 553m
  • هتل قدیم رامسر: 604m
  • آبگرم چشمه زیر پل: 862m

فروشگاه های زنجیره ای ایران کتان

فروشگاه های زنجیره ای ایران کتان از بهترین مراکز خرید در شهرهای شمالی هستند که یکی شعبه های آن در رامسر قرار دارد. مزیت خرید از این فروشگاه ها در این است که انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه در آن به فروش می رسد. همچنین اگر برای تفریحات ساحلی به کلاه نیاز داشته باشید و یا به دنبال خرید کیف و کفش مناسب سفر هستید؛ می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

مرکز خرید نگین رامسر

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن رامسر مرکز خرید نگین است. این مرکز خرید در مقایسه با مرکز خرید آرامش وسعت کمتری دارد؛ اما کالاهای مهمی از قبیل پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم خانگی و وسایلی از این قبیل را می توانید در این مرکز خرید تهیه کنید.

از امکانات رفاهی مرکز خرید نگین می توان به فودکورت آن اشاره کرد که رضایت بالایی را در میان گردشگران داشته و از بهترین فودکورت های رامسر محسوب می شود.

جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید نگین

  • هتل قدیم رامسر
  • کاخ موزه رامسر

مرکز خرید مروارید سبز

مرکز خرید مروارید سبز هم از بزرگ ترین مراکز خرید رامسر است که در بلوار معلم و در نزدیکی هتل قدیم رامسر قرار گرفته است. این مرکز خرید در دو طبقه قرار دارد و انواع کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری و … را می توانید از آن خریداری کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید مروارید سبز

در این مرکز خرید یک شهربازی کوچک سرپوشیده نیز وجود دارد و برای کسانیکه با کودکان به خرید می روند؛ بسیار مناسب است. سایر امکانات رفاهی آن شامل موارد زیر است:

  • فوتبال دستی
  • بولینگ
  • تیراندازی
  • گیم نت
  • رستوران
  • کافی شاپ

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم بهترین بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس رامسر را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به رامسر دارید؛ می توانید با رزرو یکی از بهترین هتل های رامسر از سایت جااینجاس، اقامت خوبی را در این شهر تجربه کنید. جااینجاس اراده دهنده خدمات رزرو آنلاین هتل داخلی با پشتیبانی 24 ساعته در تمامی شهرهای ایران است.