طریقه مصرف کرم دور چشم

پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و اولین نشانه های پیری از این بخش شروع می شوند. چروک، سیاهی و پف دور چشم از مواردی است که زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر استفاده از کرم دور چشم از مواردی است که باید حتما جدی بگیرید و از این کرم به روش درست استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید چرا که عدم استفاده صحیح از کرم دور چشم می تواند باعث چروک تر شدن دور چشم و عوارض دیگر شود.

از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟

فراموش نکنید حتی اگر جوان هستید، نباید از استفاده کرم دور چشم غافل شوید! برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می کنند سن استفاده از کرم دور چشم مختص دوران پیری نیست و بهترین سن استفاده از کرم دور چشم قبل از 30 سالگی است. محصولات و کرم های دور چشم بر اساس سن یا خاصیت درمانی تقسیم می شوند. ما در مقاله کرم های دور چشم مرغوبی را معرفی کرده ایم تا بتوانید انتخابی مطمئن داشته باشید.

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم

را بسته به ترجیح می توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال، برای زمان های مختلف به کرم دور چشم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

صبح: از یک فرمول سبک همراه با SPF استفاده کنید. زیرا این لایه سبک قرار است در زیر لایه آرایشی شما قرار بگیرد.

عصر و شب: بهتر است برای هنگامی که کرم دور چشم را در شب استفاده می کنید یک کرم غنی با ترکیبات آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.

زمان ایده آل مصرف کرم دور چشم به ترجیح و هدف شما بستگی دارد. اما صرف نظر از زمان مصرف، باید هر 12 ساعت یک بار از کرم دور چشم استفاده کنید.

کرم دور چشم

طریقه اصولی مصرف کرم دور چشم

برای استفاده از کرم دور چشم می توانید طبق آموزش تصویری نحوه استفاده از کرم دور چشم یا مراحل زیر عمل کنید:

  1. از انگشت حلقه خود استفاده کنید. این ضعیف ترین انگشت شماست، بنابراین به طور طبیعی ضربه ملایمی خواهد داشت.
  2. چیزی در حدود یک نخود از کرم دور چشم را بردارید.
  3. کرم را با توجه به بروشور محصول به نواحی مورد نظر بزنید.
  4. حالا به آرامی به نقاط ظریف زیر چشمان خود ضربه بزنید تا کرم پخش شود، از درونی ترین گوشه چشم شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید. اما فراموش نکنید از زدن کرم به نواحی خیلی نزدیک به مژه های پایینی خودداری کنید.
  5. حدود دو دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب شود.
  6. در ادامه باقی محصولات روتین پوست خود را استفاده کنید.

نکات قابل توجه در استفاده از کرم دور چشم

  • سعی کنید از کرم دور چشم به مقدار زیاد استفاده نکنید. زیرا کرم دور چشم ممکن است وارد چشم شما شده و باعث سوزش شود.
  • استفاده از کرم دور چشم روی پلک ها هرگز توصیه نمی شود، مگر اینکه دستورالعمل ها بیان کنند که انجام این کار بی خطر است.
  • کرم دور چشم حاوی SPF باید قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده شود. دلیل این کار این است که کرم دور چشم معمولاً سبک وزن بوده و فرمول های سنگین تر باید پس از آن استفاده شوند.

سایر نکات روتین مراقبت از پوست دور چشم

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم، بهتر است نکات زیر را برای مراقبت از پوست چشم رعایت کنید:

  • به آرامی پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود و پف آن کاهش یابد.
  • هیچگاه با آرایش، به خصوص آرایش چشم، نخوابید و از یک پاک کننده آرایش ملایم برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.
  • از عینک های آفتابی با شیشه های بزرگ استفاده کنید که نور ماوراء بنفش UVA و UVB را کاملا مسدود می کنند. این کار باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست و چین و چروک چشم در این ناحیه می شود.
  • برای محافظت بیشتر از چشم ها و پلک های خود از کلاه استفاده کنید. عرض لبه کلاه بهتر است حداقل 7 سانتی متر باشد.

افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند یا دچار خشکی چشم هستند، نباید از کرم های حاوی رتینوئید که باعث خشکی چشم می شوند استفاده کنند.

اشتباهاتی که در استفاده از کرم دور چشم باید از آنها اجتناب کرد

در اینجا باز هم باید تکرار کنیم که تنها طریقه مصرف کرم دور چشم به طور صحیح می تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از این محصول بگیرید. برای استفاده حداکثری از کرم دور چشم و گرفتن بهترین نتیجه باید برخی از اشتباهات رایج را که اکثر مردم هنگام استفاده از این محصول مرتکب می شوند، اجتناب کنید.

  1. بیش از حد کرم استفاده نکنید

ناحیه زیر چشم ناحیه نسبتاً کوچکی است، بنابراین به میزان زیادی از کرم نیاز ندارد. به علاوه، بیشتر کرم های دور چشم گیاهی در مقایسه با سایر محصولات مراقبت از پوست قیمت بالاتری دارند و مطمئناً شما نمی خواهید که آن ها را هدر دهید. جهت دریافت اطلاعات قیمت کرم دور چشم لاکچری کوین از موتورهای جستجو کمک بگیرید. در هنگام استفاده از کرم دور چشم، تنها به مقدار یک نخود برای هر بار مصرف توصیه می شود و استفاده از کرم دور چشم برای صورت کار عاقلانه و به صرفه ای نیست!

این کرم دور چشم ترکیباتی غنی از مواد فعال مانند اسید هیالورونیک، پپتیدهای سویا، روغن هسته زردآلو، جوجوبا و … داشته و پوست را کاملا تغذیه و تقویت می کند. از طرفی ضمن افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست نازک دورچشم ها، موجب نرم و صاف و شاداب شدن این ناحیه نیز می گردد. پوست زیر چشم بافتی بسیار ظریف و نازک دارد. به همین دلیل بسیار مستعد چروک، سیاهی و پف است. برای جلوگیری از این مشکلات در این نواحی، باید از کرم مخصوص دور چشم استفاده کرد.

  1. بروشور محصولات را مطالعه کنید

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد، زیرا بر جذب آن ها و نتایج کلی تأثیر می گذارد. بنابراین بهتر است دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از کرم دور چشم و تلاقی آنها با سایر محصولات مراقبت از پوست به دست بیاورید. اما قانون کلی این است که کرم را پیش از سایر محصولات مراقبتی در نقاط کوچک دور چشم مالیده و آن را به آرامی با انگشتان خود پخش کنید.

  1. از کرم دور چشم نزدیک به چشم ها استفاده نکنید

همان طور که در ابتدا گفتیم پوست نواحی پایین چشم یکی از حساس ترین نواحی بدن است که نیاز به مراقبت های ویژه با ملایمت دارد. این نکته را فراموش نکنید که کرم های دور (زیر) چشم برای استفاده در کل ناحیه چشم در نظر گرفته نشده است. استفاده از این محصول روی نواحی پوستی خیلی خیلی نزدیک به چشم، آسیب بیشتری به چشم می زند و حتی ممکن است منجر به تحریک و ایجاد سیاهی دور چشم شود.

  1. جذب کرم دور چشم روی پوست مرطوب بیشتر است

پوست اطراف چشم غدد چربی کمتری دارد و بسیار مستعد خشکی و آسیب است و بهتر است از کرم دور چشم روی پوست کمی مرطوب استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. چرا که محصولات مراقبت از پوست هنگامی که روی پوست مرطوب استفاده شوند، حداکثر فایده را خواهند داشت.

  1. مالیدن خشن چشم ها ممنوع

پوست ناحیه اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. مالش چشم ها با خشونت خطوط ریز دور چشم را را افزایش می دهد. انگشت حلقه شما در مقایسه با انگشتان دیگر نرم ترین لمس را دارد. از این رو، توصیه می شود کرم دور چشم را با انگشت حلقه به آرامی روی نواحی زیر چشم بزنید. همچنین از استفاده از کرم پودر لاکچری کوین در اطراف چشم خودداری کنید.

روش صحیح استفاده از کرم یا سرم های دور چشم

را باید روزانه دو بار، صبح ها و شب ها استفاده نمایید. از آنجایی که پوست اطراف چشم ها نازک ترین و آسیب پذیرترین ناحیه از پوست بدن ما است. از این رو ضروری است که حتی الامکان با ملایمت با پوست این نواحی رفتار کنیم. همچنین باید از کشیدن و یا حرکات محکم بر روی این ناحیه پیشگیری نماییم. توصیه می کنیم برای استفاده از کرم و سرم های دور چشم گام های زیر را رعایت کنید.

  1.  استفاده از انگشتان حلقه

بهترین روش اعمال کرم های دور چشم، به کمک انگشتان حلقه دو دستتان است. زیرا این انگشت ها نسبت به سایر انگشتان شما کمترین میزان فشار را به پوست وارد می کند. به همین دلیل از اسیب دیدن ناحیه ظریف اطراف چشم پیشگیری می کند.

  1.  مقدار و ناحیه مناسب برای اعمال کرم دور چشم

کرم های دور چشم باید بر روی استخوان گونه زده شوند. بنابراین از زدن این کرم ها در قسمت های نزدیک به چشم و خط مژه خودداری کنید. در واقع وقتی شما این کرم را با کمی فاصله از جشم، یعنی روی استخوان گونه ها می زنید، پوست شما به خوبی این کرم را جذب کرده و به بالا می کشد. در حالی که استفاده از کرم ها در نزدیک چشم ممکن است باعث حساسیت و سوزش چشم هایتان شود. از طرفی اغلب کرم های دور چشم برای استفاده در نواحی زیر چشم طراحی می شوند. اما با توجه به نوع کرم، می توانید آن را روی قسمت های پلک بالایی و همچنین استخوان ابرو و گوشه های چشم نیز استفاده کنید. برای هر ناحیه نیز تنها به میزانی به اندازه یک عدس از کرم دورچشم نیاز دارید.

  1.  نحوه پخش کردن کرم با حرکات ضربه ای آرام و ملایم روی پوست

کرم های دور چشم را باید به صورت نقاط ریز بر روی پوست اطراف چشم ها بزنید. توصیه می کنیم برای پخش کردن این کرم ها، به هیچ وجه آن را روی پوست نکشید یا فشار ندهید. بلکه با حرکات آهسته انگشتان حلقه و به صورت ضربه ای و نقطه ای، آن را روی پوست بزنید تا جذب شود. کشیدن پوست اطراف چشم ها می تواند به مرور باعث شل شدگی و افتادگی و ایجاد خطوط در این نواحی شود. بنابراین در صورتی که می خواهید پوست دور چشم را ماساژ دهید، این کار را با حرکات فوق العاده ملایم انجام دهید.

طرز استفاده از کرم های دور چشم رولی یا غلتکی

نوعی دیگر از کرم دور چشم وجود دارد که دارای ظاهر رولی می باشد. این محصولات دارای اپلیکاتور یا غلتکی هستند که برای ماساژ دور چشم به کار می روند. برای استفاده از این کرم های دور چشم باید مقداری از کرم را به آرامی و با کمک اپلیکاتور روی قسمت استخوان گونه در زیر چشم ها زده و به آرامی با غلتک ماساژ دهید. در استفاده از این نوع کرم های دورچشم نیز باید از فشار آوردن به پوست یا کشیده شدن این ناحیه خوداری نمایید. از طرفی کرم های دور چشم غلتکی را می توان قبل از استفاده در یخچال نگهداری کرد.

زیرا سرد بودن سر رولی آن در هنگام ماساژ سبب خنک شدن و تسکین پوست دور چشم می شود. علاوه بر این در کاهش پف صبحگاهی چشم ها نیز بسیار موثر است. به عنوان مثال، سری Kind to Skin دارای اپلیکاتور غلتکی و فلزی می باشد که استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. شما به کمک این غلتک می توانید پوست دورچشم خود را ماساژ داده و به افزایش گردش خون و خنک شدن این نواحی کمک کنید. این کرم حاوی ویتامین E، B3 و پرو ویتامین B5 بوده و موجب آبرسانی، مرطوب و احیا شدن پوست دورچشم می شود. همچنین در کاهش تیرگی ها، چروک، پف و آثار خستگی دور چشم موثر بوده و پوست را نرم و شاداب می سازد. این کرم دورچشم با فرمولاسیونی ضد حساسیت برای همه افراد با انواع پوست خصوصا پوست های بسیار حساس قابل استفاده می باشد.

این کرم از طریق آبرسانی و کلاژن سازی به جوان تر و سالم تر شدن ظاهر پوست کمک کرده و پف، سیاهی، خطوط ریز و آثار خستگی دورچشم را بهبود می بخشد. یکی از محصولات عالی در زمینه مراقبت پوستی کرو روز لاکچری کوین است. این محصول بافت کرمی و بسیار سبکی دارد که به راحتی با حرکات ضربه ای و ملایم انگشتان جذب پوست می شود.