راهکارهای خانگی برای چاقی بدن

امروزه اکثر مردم از چاقی رنج میبرند و به همین دلیل به باشگاه ها می روند تا چربی اضافی بدن شان را از بین ببرند. برعکس این عده، برخی از آدم ها نیز تلاش می کنند وزن خود را افزایش بدهند. داشتن اندامی لاغر و باریک یک رویای میلیون دلاری برای گروه اول است، در حالی که داشتن اندامی پر، افراد گروه دوم را بدجوری تحریک می کند.در این مقاله، در مورد رفع مشکل افرادی که کمبود وزن دارند و درمان های خانگی چاق شدن صحبت خواهیم کرد.

چاقی | راهکارهای

هنگامی که وزن واقعی بدن 10 تا 20 درصد کم تر از وزن ایده آل است، فرد دچار کم وزنی خواهد بود. برخی از علل شایع کمبود وزن عبارتند از استرس عاطفی، عدم صرف برخی از وعده های غذایی، عوامل ژنتیکی، کمبود خواب، فعالیت بدنی زیاد، روزه گرفتن، سیستم گوارشی ضعیف، سوء تغذیه، سل، سرطان، دیابت، هیپرتیروئیدی، عدم تعادل هورمونی یا . علاوه بر این، نداشتن اشتها، ضعف و خستگی، نشانه های دیگری از کم شدن وزن بدن هستند. اضافه کردن وزن آن قدرها هم که شما فکر می کنید، مشکل بزرگی نیست.

این گیاه به صورت خشک شده از بروز سوء هاضمه و اختلال شکمی جلوگیری می کند. علاوه بر این، چن پی به تحریک اشتها کمک می کند؛ شاخص توده ی بدن را افزایش می دهد و ترشح شیره ی معده را بیش تر می کند.

محصولات دکتر بیز را از کجا تهیه کنیم ؟ می توانید خرید مستقیم از شرکت بیز  که یک شرکت ایرانی و بین المللی است و در زمینه تولید محصولات ارگانیک و سلامت محور فعالیت میکند تهیه کنید. این شرکت با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه، به روز ترین دستگاه ها و بکار گیری جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، محصولات خود را تولید میکند.

درمان چاق شدن: 28. گل سپاسی یا جنتیانا

پیش از هر چیزی، به درستی ریشه ی را شستشو دهید و آن را به قطعات کوچک برش بزنید. حالا کمی آب بردارید و این ریشه ها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید محلول حاصل سرد شود و برای رسیدن به وزن مورد نظر یک فنجان از آن را به طور روزانه بنوشید.

  1. گیاه دارویی خار مقدس

این گیاه دارویی هضم را بهبود می بخشد و اشتها را افزایش می دهد. طعم تلخ دارد و به عنوان یک تونیک برای درمان مسائل مربوط به وزن استفاده می شود.

  1. چای بابونه

این به طور موثری اشتهای شما را افزایش می دهد و مشکل کم وزنی را حل می کند. یک فنجان چای  بابونه آماده کنید و آن را بنوشید. با استفاده از این چای یک تغییر قابل توجه در وزن تان مشاهده خواهید کرد.

درمان چاق شدن: 31. شیرین بیان

یک تا پنج گرم ریشه ی شیرین بیان خشک را آماده کنید و آن را در آب بجوشانید. دمنوش حاصل را سه بار در روز بنوشید. نکته: برای مصرف دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است تاثیر عکس روی شما داشته باشد.

* بایدها

– تعداد وعده  غذاهایی را که در طول روز می خورید، افزایش دهید. یک رژیم غذایی پر از کالری و فیبر داشته باشید.

– استرس تان را از بین ببرید.

– بعد از ظهرها دست کم یک ساعت بخوابید.

– خود را هیدراته نگه دارید.

– برگ گشنیز تازه را روی غذای مورد علاقه تان بپاشید.

– مقدار زیادی میوه و سبزی تازه میل کنید.

– یوگا کار کنید.

* نبایدها

– سیگار را ترک کنید.

– قبل از وعده های غذایی، مایعات ننوشید زیرا اشتها را کاهش می دهد.

– هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید.

– از خوردن میوه با معده ی خالی پرهیز کنید، زیرا باعث کاهش وزن می شود.

– غذاهای فرآوری شدهبهترین راه برای چاق شدن سریع چیست؟ اگر عنوان این مقاله توجه شما را جلب کرده، پس شاید شما هم از لاغری زیاد خسته شده اید. مثل خیلی از افراد دیگه می خواهید افزایش وزن پیدا کنید و اندام زیباتری داشته باشید.

ممکن است شما هم نصف عمرتان را در رستوران های مختلف و پیتزا فروشی ها بگذرانید؛ اما سرعت بالای متابولیسم بدنتان، خیلی راحت همه غذاها را می سوزاند و نمی گذارد که وزن بگیرید. این مطلب از فیتامین، تقدیم شمایی که همیشه در زندگی تان دنبال راهکارهایی برای چاق شدن سریع بوده اید!

همه مدام به شما می گویند: «یه کمی غذا بخور وزنت بیشتر بشه»؟ اما آن ها هرگز راه چاق شدن سریع را به شما نمی گویند. نصیحت ها و توصیه های بعضی از اطرافیان فقط در حد حرف های ساده است. آن ها هیچ راهکار عملی برای افزایش وزن و چاق شدن سریع و البته اصولی و متناسب ندارند.

برای چاق شدن و رسیدن به اندام متناسب و زیبا، باید یک برنامه غذایی ورزشی اختصاصی و هدفمند داشته باشید. کارشناسان فیتامین بهترین و اصولی ترین برنامه افزایش وزن را برای تان طراحی خواهند کرد و تا انتهای مسیر کنارتان هستند و می توانید تمام سوالات خود را از آن ها بپرسید.

دلایل لاغری مفرط

بسیاری از افراد خیلی لاغر، از نظر جسمی سالم هستند. اما خودشان این حالت را دوست ندارند و به دنبال چاقی یا چاق شدن سریع هستند و می خواهند دلیل لاغری خود را بدانند و آن را برطرف کنند. دلایل لاغری مفرط عبارت است از:

ژنتیک

اگر در خانواده شما همه افراد لاغر هستند، احتمالا شما به صورت ژنتیکی متابولیسمی بالاتر از حد معمول دارید و برای چاق شدن باید کمی بیشتر از بقیه تلاش کنید. همچنین ممکن است به صورت ارثی کم اشتها باشید.

فعالیت بدنی بالا

اگر شما همیشه بی قرار، پر انرژی و در حال جنب و جوش هستید پس دلیل لاغری زیادتان کشف شد. ورزش زیاد، کار زیاد، فعالیت بدنی زیاد شما را لاغر می کند؛ چون هرچه می خورید سریعا صرف تولید انرژی برای فعالیت هایتان می شود. برای چاق شدن سریع شاید بهتر باشد کمی آرام بگیرید.

بیماری

برخی بیماری ها می تواند بر اشتها و توانایی بدن شما در تولید و ذخیره انرژی مواد غذایی تأثیر بگذارد. اگر اخیراً به صورت ناگهانی و بدون تلاش، وزن زیادی کم کرده اید ممکن است دچار بیماری خاصی شده باشید. بیماری هایی مثل مشکلات تیروئید، دیابت، بیماری های گوارشی و یا حتی سرطان. کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید و حتما با پزشک ملاقات کنید.

داروها

برخی داروها می توانند باعث تهوع و کاهش وزن شوند. شاید یکی از عوارض جانبی دارویی که مصرف می کنید، لاغری و کاهش وزن باشد. این مورد را حتما با پزشک خود مطرح کنید. سپس می توانید برای افزایش وزن و چاق شدن سریع اقدام کنید.

5. قدرتی کار کنید تا قدرتی شوید

برای اطمینان از این که کالری اضافی که دریافت شده به جای جمع شدن در شکم و پهلو تبدیل به عضلات جذاب در بازوها، سینه و عضلات پای شما شده اند، باید حتما با وزنه کار کنید.

در یک سالن ورزشی ثبت نام کنید و 2 تا 4 بار در هفته ورزش کنید. برای افزایش وزن سعی کنید بیشتر وقت خود را به انجام ورزش های قدرتی بگذرانید و کمتر کاردیو کار کنید. هرچند نباید کاردیو را حذف کرد. اما تمرکز ورزشی شما باید روی باشد.

این کار چه فایده ای برای افزایش وزن دارد؟ انجام ورزش قدرتی دو فایده دارد:
اول این که به شما یک هیکل زیبا و جذابِ توپُر می بخشد. شما و اطرافیان تان پس از مدتی شاهد رشد عضلات و ساخت یک بدن شبیه  سوپرمدل های هالیودی خواهید بود.
دوم این که ورزش قدرتی با اشتهای شما و افزایش وزن تان رابطه مستقیم و خیلی درستی دارد. ورزش اشتهای شما را تنظیم می کند. پس از یک تمرین قدرتی شما با ولع و گرسنگی زیاد به ظرف غذای خود حمله خواهید کرد.

شما باید را از پیش برای خود آماده کرده و بلافاصله بعد از اتمام تمرین، آن را میل کنید تا بدن شما به اصطلاح پُر شود و وزن بگیرید. نکته بسیار مهم در اینجا انتخاب یک برنامه ورزشی مناسب برای افزایش وزن است؛ چرا که اگر زیاد ورزش کنید، کالری اضافه ای که دریافت کرده اید می سوزد و لاغرتر می شوید.

از تاریخ 1بهمن 1401 سبوس گندم جو برنج دکتر بیز با برند و بسته بندی جدید بیز پلاس توسط شرکت ما تولید و عرضه شده است. شایان ذکر است که محتوای محصول هیچ تغییری نکرده است.

ترفندهای سریع برای چاق شدن سریع

ترکیب کالری مثبت درشت مغذی ها با تمرینات قدرتی دو عامل مهم در افزایش وزن است که به آن اشاره شد، اما غیر از این دو عامل مهم، استراتژی ها و راهکارهای دیگری برای افزایش وزن و چاق شدن سریع نیز وجود دارد که فیتامین در ادامه به آن ها اشاره می کند:

  1. قبل از غذا آب ننوشید. آب نوشیدن پیش از غذا باعث پرشدن معده می شود و شما کم تر می توانید غذا بخورید.
  2. همیشه یک چیزی بخورید. هر زمان که ممکن است، مانند قبل از خواب، در سرکار و.. همیشه یک میان وعده و یک خوراکی همراه خود داشته باشید و میل کنید.
  3. به هنگام تشنگی شیر بنوشید. نوشیدن شیر یک روش ساده برای رفع عطش و در عین حال دریافت پروتئین و کالری باارزش و چاق شدن سریع است.
  4. از بشقاب بزرگ استفاده کنید. اگر تمایل به افزایش وزن دارید بشقاب بزرگی بردارید و آن را پر غذا کنید و تمامش را هم بخورید! بشقاب کوچک به طور غیرارادی باعث کم تر غذاخوردن می شود.
  5. به قهوه خود خامه اضافه کنید. این یک روش ساده برای دریافت کالری بیشتر است.
  6. خوب بخوابید. روتین خواب نامنظم در نهایت شما را لاغر و لاغرتر خواهد کرد. سعی کنید هر شب حدود هشت ساعت خواب باکیفیت داشته باشید؛ خواب برای رشد عضلات و چاق شدن سریع یک فاکتور مهم است.
  7. ابتدا پروتئین خود را بخورید و سپس به سراغ سبزی جات بروید. به هنگام غذاخوردن ابتدا آیتم های پرکالری را میل کنید و سبزی جات را آخر بخورید. سبزی جات فقط حجم زیادی از معده شما را اشغال می کند بدون این که کالری فراوانی داشته باشد.
  8. سیگار نکشید. سیگار غالبا باعث یک لاغری نازیبا می شود. اکثر اوقات به افزایش وزن منجر می شود.
  9. گینر خانگی بسازید. حالا که هدف شما چاق شدن است می توانید و شیک پروتئینی امتحان کنید.

کلید موفقیت در چاق شدن سریع

افزایش وزن برای برخی بسیار دشوار است، و کلید موفقیت در چاق شدن سریع فقط پشتکار و تلاش است. بدن انسان همیشه دوست دارد در وضعیت فعلی بماند چرا که در وضعیت فعلی احساس راحتی و امنیت می کند. شما با تلاش برای خارج شدن از منطقه امن بدن خود قطعا باید تلاش زیادی کنید. چون با مقاومت بدنتان روبه رو خواهید شد.

بنابراین کمی انتظار سختی را داشته باشید. گاهی لازم است با این که میل به غذا ندارید، غذاهایی را بخورید که دوست ندارید، اما مجبورید بخورید. فراموش نکنید که تناسب اندام یک مسیر و سبک زندگی است که باید در شما تبدیل به عادت و روتین همیشگی شود. قیمت جوانه گندم برای چاقی صورت در سایت ما بسیار مناسب و بازگشت وجه در صورت عدم رضایت دارد.

سخن پایانی

چاق شدن برای تناسب اندام ممکن است مدت زیادی طول بکشد. برای رسیدن به خواسته خود سعی کنید همیشه کالری دریافتی تان بیشتر از کالری مصرفی تان باشد و از ورزش قدرتی هم غافل نشوید. برای یک موفقیت ماندگار در پروسه افزایش وزن و چاق شدن سریع، لطفا از صاحب نظران و متخصصان کمک بخواهید تا اصولی و حرفه ای پیش بروید.