پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

بهترین روغن ها برای سفت شدن پوست

اسانس ها همان روغن های گیاهی هستند که به صورت مایعی غلیظ استخراج شده و سرشار از فواید درمانی هستند. از جمله روغن های فرابکری است که می توانید با مصرف خوراکی و موضعی آن از مزایای بی شمارش بهره مند شوید. بیشتر روغن های گیاهی خواص متعدد همچون پیشگیری از بروز علائم پیری و افتادگی پوست دارند. برخی از روغن ها همچون روغن آووکادو و می توانند به ترمیم، جوانسازی و لیفت پوست صورت کمک کنند. در این قسمت با 5 مورد از بهترین روغن های مؤثر در سفت شدن پوست و همچنین آشنا خواهید شد.

بهترین روغن گیاهی سفت شدن پوست

بهترین روغن برای جای جوش صورت، سرم لیفتینگ گاتیو می باشد که بیشترین خاصیت آنتی اکسیدانی را دارد . از جمله روغن های غنی از آنتی اکسیدان می توان به 5 مورد زیر اشاره نمود:

  • روغن زیتون فرابکر
  • روغن آووکادو
  • روغن نارگیل
  • روغن خردل
  • روغن بادام طبیعی

روغن زیتون فرابکر متعدد است. روغن زیتون رودبار خوراکی یا روغن زیتون مالشی می توانند به صورت خوراکی و استعمال موضعی به پوست شما فواید زیادی برساند. روغن زیتون را به عنوان مادر روغن ها معرفی می کنند، چرا که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است. روغن زیتون راه حل افتادگی پوست شما است. روغن نارگیل یکی از دلایل پیری و افتادگی پوست رادیکال های آزاد هستند. روغن نارگیل بهترین ماده روغنی است که می تواند رادیکال های آزاد را از روی پوست صورت دفع کند. روغن نارگیل قدرت جذب قابل توجهی دارد و می تواند به صورت عمقی پوستتان را جوانسازی، ترمیم و تغذیه کند.

کرم ترمیم کننده فرورفتگی جای جوش به افرادی توصیه می شود که هم زمان با حفظ لیفت پوست به درخشش آن نیز اهمیت زیادی می دهند. این روغن بمب ویتامین E است و با افزایش جریان خون در پوست سبب کُند شدن روند پیری شده و از شدت چین و چروک های پوست می کاهد. روغن بادام طبیعی روغن بادام طبیعی از نوع شیرین بهترین روغن برای جای جوش صورت و جوانسازی آن است. این روغن دارای منابع چربی امگا 9، ویتامین E و اسید اولئیک است و پوستی لیفت، بدون لکه، مقاوم در برابر نور آفتاب و بدون جوش و حفره های آکنه به شما هدیه می کند. پوست صورت از جمله بخش های حساس بدن بشمار می رود. با افزایش سن پوست صورت بیشتر مستعد آسیب دیدگی و افتادگی است. پوست سفت و سالم حالت ارتجاعی دارد و به راحتی به حالت اول برمی گردد؛ اما وقتی خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کند، پوست صورت روند افتادگی را طی خواهد کرد.

توصیه می شود برای جلوگیری از افتادگی پوست و حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت از روغن های طبیعی و فرابکر استفاده کنید. از جمله روغن های مؤثر در جوانسازی و لیفت پوست صورت می توان به روغن آووکادو، روغن زیتون فرابکر و روغن نارگیل اشاره نمود. نحوه استفاده از روغن جهت سفت شدن پوست  بهترین راه مراقبت از پوست و حفظ سفتی آن مصرف روغن های جوان کننده به صورت مالشی است. برای ماساژ پوست با روغن تنها چند قطره روغن روی انگشتان بریزید و سپس روی پوست صورت بمالید. ماساژ را حداقل 10 دقیقه ادامه دهید تا ترکیبات درمانی روغن وارد لایه های عمقی پوست شوند. چه عواملی افتادگی پوست صورت را رقم می زند؟  زمانی که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، افتادگی پوست رخ می دهد. مهم ترین عوامل بروز افتادگی پوست عبارتند از: افزایش سن و سالخوردگی کاهش وزن بارداری بیماری سندرم اهلرز-دانلوس

تماس زیاد پوست با رادیکال های آزاد تغذیه فاقد چربی ها و آنتی اکسیدان های تحریک کننده کلاژن استفاده از روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت یک روش ساده و در عین حال قدرتمند برای مقابله با شل شدن و افتادگی پوست است. همانطور که سن ما بالاتر می رود متوجه تغییرات مختلفی در بدن به ویژه در پوست خود می شویم. پوست ما سفتی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند. اگرچه بالا رفتن سن تنها دلیل شل شدن پوست نیست ، اما می تواند مهمترین دلیل آن باشد. پیری را نمی توان متوقف کرد ، اما مطمئناً روند پیری را می توان کندتر کرد! قصد دارد در این مقاله برای کمک به شما چندتا از بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت را معرفی کند پس در ادامه با ما همراه باشید…

ماساژ صورت با روغن گیاهی

اگر نمی خواهید پول و زمان خود را صرف درمان های گران قیمت کنید ، ماساژ صورت با روغن های گیاهی را در برنامه روزانه خود قرار دهید اما باید بدانید که این روش یک شبه جواب نمی دهد! برای مشاهده نتیجه مطلوب باید صبور باشید. این روغن های طبیعی یک جایگزین عالی و موثر برای محصولات شیمیایی هستند و می توانند اثربخشی بالاتری را بر روی سلامت پوست داشته باشند ضمن اینکه به دلیل طبیعی بودن برای پوست صورت شما عوارضی نخواهد داشت. از قدیم ماساژ یکی از راهکارهای طبیعی برای رفع درد و التهاب بوده و همچنین تا کنون برای بهبود گردش خون استفاده می شود.

ماساژ با روغن گیاهی یکی از بهترین روش های طبیعی برای سفت شدن پوست است. کرم روشن کننده بدن گاتیو از ساختار مولکولی بسیار کوچک تشکیل شده اند که در صورتی که بصورت موضعی استفاده شود داخل پوست نفوذ کرده و به زیبایی و سفت شدن پوست صورت کمک خواهد کرد. خیلی از افراد تلاش دارند تا جایی که ممکن است از افتادگی و شل شدن پوست بدن جلوگیری کنند و با استفاده از روش های ارزان و کاربردی کلاژن سازی پوست خود را بیشتر و بهتر کنند. ماساژ پوست با روغن های سفت کننده به خانم هایی که به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می دهند کمک شایانی می کند.

بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست

در ادامه ما چند نوع روغن گیاهی سفت کننده پوست صورت را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده مداوم از آنها بتوانید از افتادگی پوست خود جلوگیری کنید.

1) روغن چوب صندل : جادوی شادابی پوست! صندل نوعی درخت خوشبو است که گونه های مختلف آن در جنوب هند، سریلانکا و استرالیا یافت می شود. از چوب صندل بعنوان خوشبوکننده در نجاری استفاده می شود.  این روغن در طب سنتی چین کاربردهای فراوانی دارد و برای درمان ناراحتی های افسردگی، گوارشی، رفع جوش و آکنه و خشکی پوست استفاده می شود. چوب صندل خواص ضدالتهابی دارد و ضمن مرطوب ساختن به بازیابی پوست کمک زیادی می کند. روغن چوب صندل را می توان بهترین روغن برای حفظ تازگی و شادابی پوست معرفی کرد به دلیل اینکه این روغن گیاهی قادر است چین و چروک، زخم ها، جای جوش و خطوط ریز پوست را به مرور زمان رفع کرده و خاصیت آبرسانی برای پوست صورت دارد. با توجه خواص روغن صندل یکی از بهترین روغن های گیاهی برای پوست صورت می باشد.

2) روغن نارگیل : دوست جوانی شما! آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری کند. همچنین بانفوذ به لایه های زیرین پوست را تغدیه کرده و مرطوب نگه می دارد. یکی دیگر از خواص روغن نارگیل جوان سازی سلول های پوست است. توصیه می شود برای استفاده حداکثری از روغن نارگیل اصل استفاده کنید. جهت رفع افتادگی پوست می توانید روغن نارگیل را در قسمت هایی که دچار این مشکل هستند استفاده کرده و با حرکات دایره ای شکل پوست صورت خود را ماساژ دهید. حداقل به مدت 10 دقیقه ماساژ پوست را ادامه دهید. هر شب قبل از خواب می توانید از این روش استفاده کنید و بگذارید روغن تا صبح بر روی پوست صورت شما باقی بماند.

3) روغن رزماری : بهترین روغن گیاهی برای لیفت صورت رُزماری یکی از گیاهان خوشبو است که دارای خواص ضدمیکروبی بوده و می تواند با افزایش گردش خون، پوست مرده و بی رنگ را احیاء کند. روغن رزماری دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت جلوگیری می کند. با توجه به دارابودن اثر ضداکسیداسیون بهترین روغن گیاهی برای لیفت صورت است و خاصیت ارتجاعی پوست را با تولید فیبروپلاست حفظ می نماید. اگر از روغن رزماری بطور مرتب و روزانه استفاده کنید پس از مدتی شاهد سفت و محکم شدن پوست صورت خود خواهید شد و روند پیری پوست را کند می کند.

4) روغن زیتون : بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت همانطور که بالاتر هم گفتیم ماساژ صورت با روغن گیاهی یکی از بهترین روش های طبیعی برای سفت شدن پوست است. ماساژ پوست با روغن زیتون، موجب درخشندگی آن شده و رطوبت پوست صورت شما را حفظ می کند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E می باشد که باعث می شود پوست صورت شما سفت شده و آن در برابر آسیب ها حفظ می کند.