علت صدای ماشین لباسشویی وست پوینت هنگام خشک کن

اگر ماشین لباسشویی وست پوینت دارید و در حین خشک کردن صدا میدهد، نگران نباشید و تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تمامی دلایل به همراه راه حل ها بپردازیم. تعمیر لباسشویی وست پوینت نیاز به تخصص دارد و پیشنهاد میکنیم که در صورت فنی بودن به عیب یابی این دستگاه در منزل خودتان بپردازید و در غیر این صورت از یک تعمیرکار حرفه ای لباسشویی در آی پی امداد کمک بگیرید.

لباسشویی | ماشین لباسشویی

10 علت صدای لباسشویی وست پوینت هنگام مرحله خشک کردن لباس ها

در طول چرخه خشک کردن، آبکش دیگ  لباس ها را با سرعت بالا می چرخاند تا رطوبت را از بین ببرد. این چرخش می تواند صدای کوبیدن یا تاب خوردن ایجاد کند که معمولاً طبیعی است. با این حال، اگر صدا بیش از حد بلند یا متلاطم باشد، می تواند نشان دهنده بار نامتعادل یا فرسودگی اجزای داخلی باشد.

در زیر به بررسی تمامی 10 علت صدای لباسشویی وست پوینت در حین خشک کردن خواهیم پرداخت.

  1. خرابی فن
  2. معیوب بودن المنت گرمایشی
  3. خرابی اجزای داخلی
  4. تراز نبودن
  5. پُر کردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی
  6. گیر کردن جسمی در آبکش یا پمپ تخلیه
  7. معیوب بودن بلبرینگ
  8. پاره بودن تسمه
  9. خرابی پمپ تخلیه
  10. معیوب بودن کمک فنرها

1-   خرابی فن خشک کن لباسشویی وست پوینت

در بعضی از مدل های لباسشویی وست پوینت، چرخه خشک کردن از یک فن برای گردش هوا در آبکش دیگ استفاده می کند. این می تواند صدای زمزمه یا هق هق ایجاد کند که معمولاً طبیعی است. با این حال، اگر صدای بلند یا صدای جیر می  آید، می  تواند نشان دهنده مسدود شدن دریچه یا ساییده شدن کمربند فن باشد.

2-   معیوب بودن المنت گرمایشی

برخی از مدل های West Point از المنت گرمایشی برای کمک به خشک کردن استفاده می کنند. این می تواند یک صدای کلیک هنگام روشن و خاموش شدن آن ایجاد کند که طبیعی است. با این حال، اگر صدا مداوم یا همراه با بوی سوزش باشد، می تواند نشان دهنده معیوب بودن المنت باشد.

3-   خرابی اجزای داخلی:

در موارد نادر، بلبرینگ های فرسوده، پیچ های شُل یا سایر اجزای داخلی می توانند در طول چرخه خشک  کردن صداهای کوبش، ساییدگی یا تق تق ایجاد کنند.

4-   تراز نبودن

فرض کنید ماشین لباسشویی محکم در سر جای خود قرار گرفته، اما سطح مین ناهموار است یا لباسشویی وست پوینت تراز نیست، طبیعتا با مشکل صدا در حین خشک کن مواجه خواهید شد. چونکه در زمان خشک کردن لباس ها، آبکش دیگ با دور تند بالا میچرخد و این مشکل به وجود می آید.

5-   پُر کردن بیش از اندازه

لباسشویی وست پوینت خود را بیش از اندازه سنگین نکنید. آبکش دیگ لباسشویی یک قدرتی برای چرخش دارد و پُر کردن بیش از اندازه لباس ها باعث میشود تا به دستگاه و قطعات آن فشار بیاید و حتی به مرور زمان تولید صدا کند.

لباسشویی | ماشین لباسشویی

6-گیر کردن جسمی در آبکش یا پمپ تخلیه

با چرخش آبکش در سرعت بالا، رطوبت لباس ها گرفته میشود و با تخلیه آب باعث خشک شدن لباس ها میشود. حالا فرض کنید در حین این چرخش یا تخلیه، جسمی در آبکش یا پمپ گیر کرده باشد، چه اتفاقی می افتد؟ مشخصا لباسشویی صدا میدهد.

7-خرابی بلبرینگ

معیوب شدن بلبرینگ از رایج ترین علت های صدا در لباسشویی وست پوینت میباشد. بلبرینگ یک قطعه مصرفی است که به مرور زمان خراب میشود وباید تعویض شود. اما اشتباهات رایج در حین استفاده از این محصول هم به مانند پُر کردن بیش از اندازه لباس یا استفاده پشت سر هم از دستگاه هم باعث خرابی بلبرینگ ها میشود که با تعویض آن مشکل حل میشود.

8-پاره بودن تسمه

تسمه به کمک چرخش آبکش دیگ لباسشویی می آید و با پارگی این قطعه یا دفرمه شدن آن با صدا در لباسشویی وست پوینت خود مواجه خواهید شد.

9- خرابی پمپ تخلیه

در هنگام مرحله خشک کن، آب تخلیه میشود، حالا اگر پمپ تخلیه خراب باشد یا جسمی به پروانه آن گیر کرده باشد، احتمال صدا در لباسشویی وست پوینت موقع خشک کردن لباس ها وجود دارد. توجه داشته باشید که با خرابی پمپ تخلیه، آب تخلیه نمیشود، اما در آخرهای عمر این قطعه احتمال صدا وجود دارد.

10- معیوب بودن کمک فنرها

کمک فنر ها در ماشین لباسشویی باعث حفظ تعادل به آبکش دیگ در حین چرخش و شستشو میباشد. کمک فنر در دو قسمت بالایی و پایینی دیگ تعبیه شده است که با خرابی هر کدام، شاهد صدا در لباسشویی وست پوینت موقع مرحله خشک کن خواهید بود و باید کمک فنر معیوب را تعویض نمایید.

لباسشویی | ماشین لباسشویی

نکات عیب یابی:

نوع صدا را شناسایی کنید:

  • سعی کنید صدا را با جزئیات توصیف کنید، از جمله زیر و بم، مدت صدا و اینکه در کدام مرحله این اتفاق می افتد.

راهنمای کاربر را بررسی کنید:

  • برای اطلاعات خاص در مورد صداهای معمولی و غیرعادی و همچنین نکات عیب یابی، به دفترچه راهنمای کاربر ماشین لباسشویی West Point خود مراجعه کنید.

میزان لباس را متعادل کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که لباس های شما به طور مساوی در داخل آبکش دیگ توزیع شده است.
  • بار نامتعادل می تواند باعث سر و صدا و لرزش بیش از حد شود.

فیلتر را تمیز کنید:

  • فیلتر مسدود شده می تواند جریان هوا را محدود کرده و صدا را افزایش دهد.

دستگاه را تراز کنید:

  • یک ماشین تراز ناهموار همچنین می تواند باعث ایجاد صدا و لرزش شود.
  • از یک سطح استفاده کنید و در صورت لزوم پاهای دستگاه را تنظیم کنید.

با خدمات مشتری لباسشویی وست پوینت در آی پی امداد تماس بگیرید:

  • اگر صدا ادامه پیدا کرد یا به مشکل جدی تری مشکوک هستید، برای کمک با خدمات مشتری West Point در آی پی امداد تماس بگیرید. تعمیرکاران این مرکز می توانند به تشخیص مشکل کمک کرده و روش اقدام مناسب را توصیه کنند.