خودروکسب و کار ایرانی

امداد خودرو یعنی چه؟

خراب شدن وسیله نقلیه در وسط یک سفر جاده ای یا شهری، بدترین کابوس هر صاحب خودرو است. وقتی کاری نمی توانید در مورد تعمیر خودرو شیراز انجام دهید، شرایط می تواند بدتر هم شود. یا به این دلیل که آنقدر مشغول هستید که نمی توانید خودتان به آن رسیدگی کنید یا فقط نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید. اینجاست که کمک های جاده ای و امداد خودرو شیراز می تواند به کار بیاید. به همین دلیل در ادامه این نوشته می خواهیم بدانیم که شرایط امداد خودرو کدام است ؟

منظور از امداد خودرو چیست؟

در نگاهی دیگر کمک های کنار جاده ای در شیراز، شامل هر مدل خدماتی است که به خودرو و صاحب آن ارائه می شود تا کمک شود که پس از رفع خرابی، وسیله نقلیه به جاده بازگردد. ممکن است لاستیک پنچر شده باشد، باک سوخت خالی شده باشد، موتور دچار خرابی شده باشد و غیره.

هر کدام از این مشکلات را می توان با کمک امداد خودرو بهار شیراز رفع کرد. در حقیقت امداد خودرو شیراز به شما کمک می کند تا از هر چالشی که در آن قرار گرفته اید خلاص شوید. یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می کند تا مشکلات خودرویی خود را بهتر رفع کنید، یدک کش در شیراز است. استفاده از یدک کش زمانی رخ می دهد که خودرو نیاز به تعمیرات جدی تر داشته باشد.

امداد جاده ای چه چیزی را پوشش می دهد؟

خدمات بسیاری را به شما ارائه می کند. اصلی ترین خدماتی که شما می توانید از امدادخودرو ملایر، امدادخودرو نهاوند و سایر امداد خودرو ها دریافت کنید عبارتند از:

سوریس پنچری لاستیک

یکی از خدمات امداد خودرو شیراز کمک به شما در زمینه پنچری لاستیک است. اگر در شهر یا خارج از شهر دچار مشکل شده اید، می توانید برای تعویض لاستیک پنچر شده خود از امداد خودرو کمک بخواهید.

خدمات یدک کش در شیراز

ممکن است خودروی شما دچار مشکلی شده باشد که با امداد کنار جاده ای به راحتی رفع نشود. در این صورت چطور می توانید مشکل را رفع کنید؟ شما را تا اولین تعمیرگاه قابل قبول یا تعمیرگاه های خود حمل می کند. در این صورت است که شما می توانید به راحتی برای رفع مشکل خودروی خود اطمینان حاصل کنید. اگر سوخت خودرو هم تمام شده باشد می توانید برای سوخت رسانی کمک بخواهید. در غیر این صورت تا اولین پمپ بنزین یدک کشی خواهید شد.

سرویس های مکانیکی خودرو

یکی از دسته خدماتی که می توانید از امداد خودرو شیراز دریافت کنید، مربوط به سرویس های مکانیکی خودرو است. به طور مثال اگر درب خودروی شما قفل شده است و دچار مشکل شده اید می توانید از امداد خودرو در زمینه رفع این مشکل کمک بخواهید. ممکن است باتری خودروی شما دچار مشکل شده باشد، در این صورت می توانید برای شارژ باتری از سرویس مکانیکی امداد خودرو رزن استفاده کنید.

آیا به خدمات امداد خودرو شیراز نیاز دارید؟

استفاده از خدماتی که امداد خودرو یا کمک های کنار جاده ای ارائه می دهند، صرف نظر از نوع خودرو یا شرایطی که در آن هستید انتخابی هوشمندانه است. اما برخی افراد می توانند استفاده را داشته باشند. اگر وسیله نقلیه شما بسیار قدیمی است می توانید استفاده بهتری از خدمات  امداد خودرو در شیراز داشته باشید. خودروهای قدیمی بیشتر از خودروهای جدیدتر مستعد خرابی هستند و احتمال اینکه به خودرو بر شیراز نیاز داشته باشند بسیار است. حتی اگر باتری خودروی شما قدیمی باشد یا سایر مشکلات جزئی مکانیکی در ماشین شما وجود دارد شما به خدمات امداد خودرو کبودرآهنگ نیاز دارید.

دلایل بسیار دیگری وجود دارد که نیاز شما را به امداد خودرو شیراز نشان می دهد. ممکن است شما جک و زاپاس داشته باشید اما ندانید چطور می توانید لاستیک پنچر شده را عوض کنید. یا حتی ممکن است هیچ گونه امکاناتی در این زمینه نداشته باشید. در این حالت باز هم می توانید از کمک امداد خودرو استفاده کنید. بسیاری از مردم ممکن است از چشم انداز تعویض لاستیک در کنار یک بزرگراه شلوغ نیز ترسیده باشند.

کمک های کنار جاده ای می تواند این کار را برای شما انجام دهد، و شما میدر برخی شرایط زمانی که با خودرویمان در حال حرکت به مقصدی هستیم، خوردویمان دچار نقص فنی شود که امکان راه اندازی مجدد آن از عهده مان خارج باشد. و یا به دلیل نبودن امکانات و تجهیزات سیار قادر به راه اندازی مجدد خودرو و تعمیر آن نباشیم. در این شرایط بهترین راه برای برطرف کردن مشکل و راه اندازی مجدد خودرو تماس گرفتن با گروه امداد خودرو در تهران یا نزدیک ترین مرکز امدادرسانی خودرو است تا در سریع ترین زمان برای ارائه خدمات امداد خودرویی و رفع نقص فنی خوردو در محل حاضر شوند.

خدمات امداد خودرو جاده ای شامل چه مواردی می شود؟

امداد خودرو با ارائه خدماتی کامل نظیر خدمات تعمیرگاهی، خدمات سیار خدمات در محل کار و یا درب منزل، خدمات تلفنی و مشاوره ای ، خدمات کارت عضویت ، خدمات دوره ای و فصلی به فعالیت خود در سرتاسر کشور می پردازند تا با تجهیزات کامل در شرایط مختلف و در نقاط مختلف آمده خدمت رسانی به خودروسوارن باشند.

یکی از اصلی ترین انواع خدمات امدادی به یک خودرو آسیب دیده، حمل و انتقال آن به نزدیک ترین نمایندگی مجاز است. اتفاقی که بسیاری از مالکان وسایل نقلیه در طول عمر خودرو خود شاید بارها آن را تجربه کنند. اما حمل خودرو به کمک خودروهای ویژه حمل، امری است که پیچیدگی های خاص خود را دارا است و عدم رعایت استاندارهای آن می تواند به راحتی موجب آسیب رسیدن به خودرو شود. بنابراین سپردن خودرو به دست تیم متخصص و دارای تجربه و دانش لازم برای انتقال خودرو به نمایندگی مجاز به گونه ای که سلامت فیزیکی و فنی آن حفظ شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمل خودرو توسط امداد خودروهای متفرقه چه عواقبی دارد؟ اگر تجربه خراب شدن خودرو در یکی از بزرگراه های تهران یا شهرهای بزرگ را داشته باشید، حتما زمانی که در کنار خودرو معیوب خود ایستاده اید، شاهد صحنه ای بسیار عجیب نیز بوده اید و آن هم چیزی نیست جز حضور خودجوش یک یا چند خودرو امدادی متفرقه در کنار خودرو شما و ارائه پیشنهاد برای حمل خودروی شما به نزدیک‎ ترین تعمیرگاه بدون اینکه حتی با هیچ امداد خودرویی تماس گرفته باشید! مشکل دقیقا از همین مرحله شروع می شود. تیم هایی که فاقد صلاحیت و بعضاً مجوزهای لازم برای حمل خودرو هستند و خودرو شما را به تعمیرگاه هایی که با آن ها قرارداد داشته و از آن ها پورسانت دریافت می کنند حمل خواهند کرد.

حمل اصولی خودرو تا تعمیرگاه

اگر از وجود تخصص کافی در تعمیرگاهی که خودرو شما توسط امداد خودروهای متفرقه به آنجا منتقل می شود و استفاده از قطعات یدکی استاندارد و اصلی صرف نظر کنیم، به مساله مهم تری می رسیم و آن هم حمل صحیح خودرو است. حمل غیر اصولی خودرو می تواند به سیستم تعلیق و جلوبندی، سیستم انتقال قدرت (با توجه به محور محرک خودرو)، شاسی و اکسل خودرو و حتی قطعات ظاهری همچون سپر و مه شکن ها آسیب جدی وارد کند که تعمیر بیشتر این قطعات مشمول پرداخت هزینه های سنگین است که معمولا امدادخودروهای متفرقه زیر بار پراخت آن نخواهند رفت و حتی این مساله که مسبب بروز آن عیب هستند را نیز نخواهند پذیرفت.

علاوه بر این از آنجایی که تحت پوشش بیمه بودن یا نبودن امداد خودروهای متفرقه نیز مشخص نیست، بنابراین در عمل کسی پاسخگوی خسارات وارده در اثر حمل غیر صحیح نخواهد بود. اما با فرض حمل صحیح و اصولی نیز، تعمیرگاهی که خودرو معیوب به آن منتقل می شود نیز باید دانش فنی کافی برای تعمیرات اصولی خودرو منتقل شده را داشته باشد و از قطعات یدکی استاندارد و اصلی نیز استفاده کند در غیر این صورت، تعمیرگاه و شخص تعمیرکار می تواند منجر به وارد آمدن خسارات فنی قابل توجهی به خودرو معیوب شود.