شیک ترین موکت های پرزبلند

مهم ترین معیارهای انتخاب موکت

شاید برای بعضی از افراد زندگی روی یک تخته فرش ماشینی یا اتاقی پوشیده شده با انواع موکت های ساده یا موکت پرزبلند ارزان و… تفاوتی نداشته باشد، اما اگر شما از آن دسته کسانی هستید که نوع کف پوش و جزئیاتی چون کیفیت، برند، نوع بافت، طرح، تولید کننده و …کف پوش اهمیت دارد، ادامه معرفی پرفروش ترین موکت های سال 1401 را از دست ندهید.

– نوع تولید موکت:

نوع تولید موکت به شکل های کات یا لوپ و یا ترکیب این دو (کات و لوپ) می باشد. کات حالتی است که الیاف موکت کات خورده و به شکل پرزهای کوتاه یا بلند دیده می شوند. لوپ نوعی از بافت است که الیاف به شکل حلقه ای بر زمینه موکت دیده می شوند. هر چه ارتفاع پرز بیشتر باشد، موکت نرم تر و در عین حال تمیز کردن آن از آلودگی ها سخت تر می شود.

– الیاف مورد استفاده در تولید موکت:

برای تولید انواع موکت غالبا از الیاف پشم، پلی استر، پلی پروپیلن و پلی آمید استفاده می شود. در بین این الیاف پشم از همه نرم تر بوده و ذاتا مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. پلی پروپیلن اما از جمله الیافی است که در برابر آب و لکه مقاومت خوبی دارد و بیشتر برای تولید موکت های پرز کوتاه از آن استفاده می شود. پلی استر غالبا به دلیل بافت نرمی که دارد مورد توجه بوده و برای تولید انواع موکت کات لوپ یا لوپ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از الیاف در برابر خاک مقاومت خوبی داشته، و نگهداری آن هم کار ساده ای است.

آخرین نوع از الیاف که در اینجا به آن خواهیم پرداخت پلی آمید می باشد. این نوع از الیاف، جدیدترین نوع الیاف مورد استفاده برای تولید موکت بوده و ترکیبی از پلی استر و نایلون می باشد. پلی آمید بادوام بوده و از قابلیت تمیز کردن خوبی نیز برخوردار است. به علاوه در برابر لکه و گرد و خاک هم مقاومت خوبی دارد.

– برند تولید کننده موکت:

با یک نگاه کلی به پرفروش ترین محصولات موکت در سال های متفاوت یک نکته را متوجه خواهید شد. اکثریت این محصولات از تولیدات برندهای معتبر و خوشنامی هستند که توانسته اند در طی سال ها جایگاه ویژه ای را در بین مصرف کنندگان کسب کنند. کیفیت بالای تولیدات این برندها (پالاز موکت و ظریف مصور)، در کنار تنوع بالای رنگ و سایز و جنس الیاف، غالب کسانی را که قصد خرید موکت داشته اند به سمت خود جذب نموده است.

قطعا کسی که قصد خرید هر کالایی را دارد ترجیح می دهد از بابت کیفیت محصول نگرانی نداشته باشد و از برندهایی جواب پس داده کالای خود را خرید نماید. در حوزه موکت هم دو برند خوش نام ایرانی یعنی پالاز موکت و ظریف مصور این اطمینان خاطر را در طی سال ها به مصرف کنندگان هدیه کرده اند.

موکت پرز بلند چیست و در خرید آن به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه در کمتر منزلی از موکت استفاده می شود، شاید این به دلیل تغییر شیوه زندگی و تبعیت از شیوه دکور کشورهای خارجی باشد که اکثر مردم به جای استفاده از موکت، کف پوش های سرامیک و سنگ را ترجیح می دهند. استفاده از موکت مزایای زیادی دارد. شاید همه شما از عایق حرارتی بودن موکت خبر داشته باشید؛ اما نکته جالب درباره موکت که کمتر کسی از آن اطلاع دارد، عایق صدا بودن آن است. احتمالاً تعجب کرده ای و می پرسد مگر ممکن است موکت عایق صدا باشد؟

بله موکت با پوشاندن کف زمین مانع از ردوبدل شدن صدای زیاد و ایجاد آلودگی صوتی می شود. برای مثال کشیدن صندلی یا جلو مبلی روی سرامیک و سنگ، سروصدای زیادی ایجاد می کند و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه ها می شود؛ اما با موکت کردن خانه چنین اتفاق رخ نخواهد داد. علاوه بر این یکی از دغدغه های خانواده هایی که تازه صاحب بچه شده اند، انتخاب کف پوش مناسب برای خانه است تا به این طریق از بروز اتفاقات ناگوار برای فرزندشان جلوگیری کنند.

اگر شما نیز به دنبال یک کف پوش مناسب و در عین حال شیک و زیبا هستید، پیشنهاد ما به شما خرید موکت پرز بلند است. اگر می پرسید موکت پرز بلند چیست؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم درباره خرید موکت پرز بلند و معایب موکت پرز بلند آشنا شوید.

موکت پرز بلند چیست؟

موکت پرز بلند یا موکت تافتینگ به عنوان نسل جدید موکت های نمدی و موکت کبرتی به بازار معرفی شده است. یکی از اصلی ترین تفاوت های این مدل موکت با مدل های قدیمی تر، اندازه بلند نخ بافت یا همان طول پرزهای آن است. همان طور که از نام موکت تافتینگ مشخص است طول پرزهای این موکت بسیار بلندتر از سایر موکت ها است.

تافتینگ با بافتی متفاوت و بهره گیری از ماشین آلات خاصی تولید شده است. البته این جواب به سؤال موکت پرز بلند چیست؟ کمی ساده است و اگر به صورت فنی و علمی جواب این سوال را بدهیم باید گفت که موکت پرز بلند یکی از جدیدترین انواع موکت است که به صورت چهار لایه طراحی شده و دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

ساختار موکت پرز بلند دارای چهار لایه است که قسمت رویی و اولین لایه آن را پرزهای موکت تشکیل می دهند و در زیر آن لایه پشتیبان 1 قرار گرفته است. لایه سوم به عنوان تثبیت کننده، ثبات لایه ها روی هم را حفظ می کند و آخرین لایه که لایه پشتیبان 2 نام دارد روی زمین قرار گرفته و بیرونی ترین لایه موکت است.

موکت پرز بلند در کنار کیفیت بسیار عالی، قیمت بسیار مناسبی دارد و همین امر موجب شده تا به یکی از پرطرف دارترین و پرفروش ترین موکت های بازار تبدیل شود. این موکت گستردگی و تنوع بالایی دارد. موکت های پرز بلند یا تافتینگ در 3 گروه دسته بندی می شوند. موکت پرز بلند لوپ، موکت پرز بلند کات و موکت پرز بلند ترکیبی از لوپ و کات، 3 دسته اصلی موکت تافتینگ هستند که سایر انواع تافتینگ، زیر مجموعه ای از این 3 دسته هستند.

بررسی انواع موکت پرز بلند

در جواب به موکت پرز بلند چیست؟ به این رسیدیم که موکت پرز بلند در 3 گروه دسته بندی می شود و سایر انواع آن زیرمجموعه هایی از این 3 گروه محسوب می شوند. در این بخش انواع موکت پرز بلند را بررسی می کنیم.

1– تافتینگ لوپ:

یکی از انواع موکت هایی پرز بلند، تافتینگ لوپ است که پرزهای آن یا همان نخ های سطح موکت به صورت دایره ای یا حلقه ای برش نخورده اند. چنانچه به دقت سطح موکت را برانداز کنید یا روی آن دست بکشید، متوجه می شوید که نخ های به کار رفته در ساختار موکت برش نخورده اند و هیچ سر نخی را نمی توان لمس کرد. موکت پرز بلند لوپ به علت برخورداری از پرزهای برش نخورده هم جلوه بسیار خاص و زیبایی کم نظیری دارد و هم دوام و ماندگاری آن بیشتر است؛ بنابراین با توجه به طول عمر بالای این نوع از موکت پرز بلند، استفاده از آن در محیط های پررفت وآمد بهتر و ایده آل تر است.

2– تافتینگ کات:

از انواع دیگر موکت های پرز بلند، تافتینگ کات است که پرزهای آن برخلاف نوع لوپ، برش خورده و ظاهری شبیه به فرش دارد. با دست کشیدن و نگاه کردن به این موکت به راحتی می توان سر نخ ها یا همان پرزهای آن را پیدا کرد. موکت پرز بلند کات با ضخامت های متنوعی تولید می شود و دارای چندین نوع مختلف پرز کوتاه و پرز بلند است به عبارتی سایز و اندازه پرزهای برش خورده سطح موکت با هم متفاوت هستند. این نوع از موکت های پرز بلند نرمی و لطافت خاصی دارند.

3– تافتینگ ترکیبی:

ترکیبی از کات و لوپ از دیگر انواع موکت پرز بلند است که از ویژگی های هر دو نوع قبلی برخوردار بوده و مزیت های هر دو نوع کات و لوپ را دارد. سطح این موکت دارای پرزهای برش نخورده حلقه ای و پرزهای برش خورد است.

طراحی موکت پرز بلند ترکیبی بسیار خاص و در برخی از انواع آن اندازه پرزهای برش خورده و برش نخورده با هم متفاوت بوده و در برخی دیگر اندازه ای یکسان دارند. همین ویژگی باعث جذابیت و زیبایی خارق العاده آن شده است. این نوع از موکت پرز بلند طرح هنرمندانه و زیبایی خاص و نقش و نگرانی متفاوت دارد و در عین حال دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

موکت پرز بلند مناسب چه فضایی است؟

آیا تنها با پاسخ به سوال موکت پرز بلند چیست؟ می توان فهمید که این نوع از موکت مناسب نیاز ما بوده و برای استفاده ما کارآمد خواهد بود؟ خیر بهتر است که موکت و هر کفپوش دیگری را متناسب با نیاز و مکانی که قصد دارید آن را استفاده کنید، خریداری کنید. استفاده از موکت پرز بلند در فضاهای داخلی ساختمان رایج تر است.

موکت های پرز بلند بیشتر در ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. البته استفاده از این نوع موکت را در امکان عمومی و پر رفت و آمد مانند موکت راه پله پیشنهاد نمی کنیم. زیرا پرزهای بلند موکت، مکانی برای جمع شدن آلودگی و کثیفی هستند و با توجه به رفت و آمد و زیاد ادارات و امکان تجاری و عمومی، این نوع موکت خیلی زود کثیف شده و آلودگی های زیادی را در خود جمع می کند.

بهترین فضای استفاده از موکت پرز بلند در اتاق های پذیرایی و نشیمن ساختمان های لاکچری است. همچنین با توجه به خصوصیات عایق و ضربه گیر بودن این مدل از موکت، استفاده از آن در اتاق ها بهترین و ایده آل ترین انتخاب است. برای اتاق کودکان و به ویژه کودکان 1 تا 3 سال بهتر است از موکت های پرز بلند به عنوان کف پوش استفاده کرد تا به این طریق امنیت آن ها را حفظ کرده و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کرد.