پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

چرا قرص مگنیفورت برای میگرن پیشنهاد می شود؟

میگرن یک نوع سردرد شدید و گاهی غیر قابل تحمل است که ممکن است، بر روی کیفیت زندگی و عملکرد شما تأثیر گذار باشد. افراد مختلفی ممکن است از میگرن رنج ببرند و جستجو برای راه حل هایی برای کاهش این عارضه داشته باشند. یکی از راهکارهای مؤثر،  برای کاهش شدت و تعداد حملات میگرن، مصرف مکمل های حاوی منیزیم است. قرص مگنیفورت، یکی از محصولات معتبری است که سرشار از مواد مغذی به خصوص منیزیم است که می توانید آن را به راحتی از یک داروخانه اینترنتی تهیه کنید.

کمبود چه ویتامینی باعث میگرن می شود؟

کمبود بسیاری از مواد مغذی از جمله منیزیم، نیاسین، ریبوفلاوین، کوبالامین، کوآنزیم های Q10، کارنیتین، آلفا لیپوئیک اسید و ویتامین D با میگرن مرتبط است. برخی از محققان معتقدند که اختلال عملکرد میتوکندری و اختلال در وضعیت آنتی اکسیدانی، می تواند باعث میگرن شود.

مطالعات نشان داده اند که B6، B9 و B12 می توانند شدت و دفعات حملات میگرنی را کاهش دهند.

فواید مگنیفورت برای میگرن:

مگنیفورت: منیزیم، ویتامین B1، B6، D، K و… را فراهم می کند که باعث تقویت استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب سالم می شود. همچنین برخی از فواید بی نظیر مگینفورت و تاثیر آن بر میگرن به شرح زیر است:

  • پیشگیری و بهبود انواع سردرد ها به خصوص میگرن
  • تسکین درد و کاهش شدت حملات میگرن به دلیل محتوای غنی از منیزیم
  • کاهش شدت، مدت و احتمال تکرار حملات میگرن
  • کنترل حملات میگرن با ایجاد توازن در بافت عصبی
  • پیشگیری و درمان نوروپاتی ها و کم خونی با وجود ویتامین B6
  • تنظیم عروق خونی
  • تعدیل فعالیت انتقال دهنده های عصبی
  • کاهش التهاب

ترکیبات مگنیفورت و فواید آن بر میگرن

ترکیبات مگنیفورت، که شامل منیزیم و ویتامین B6 می شود، ممکن است برای میگرن فوایدی داشته باشد. در ادامه، به برخی از فواید مگنیفورت بر روی میگرن اشاره می کنیم:

  • کاهش شدت درد: منیزیم می تواند به تنش عضلانی و گشاد کردن عروق کمک کند، که ممکن است به کاهش شدت دردهای میگرن مرتبط باشد.
  • کنترل التهاب: منیزیم با تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن می تواند التهاب و علائم مرتبط با میگرن را کاهش دهد.
  • تنظیم کننده هورمون ها: ویتامین B6 موجود در مگنیفورت در تنظیم هورمون ها در بدن موثر است و ممکن است علائم میگرن را مرتبط با تغییرات هورمونی در زنان کاهش دهد.
  • مقابله با استرس: منیزیم عملکرد سیستم عصبی را تقویت می کند و باعث کاهش علائم میگرن عصبی و در اثر استرس می شود.
  • تنظیم سطح سرتونین: ویتامین B6 در ساخت و ساز سرتونین که یک هورمون مرتبط با خوشحالی و استرس است، نقش دارد که در نتیجه به کاهش علائم میگرن می انجامد.

تا اینجا متوجه شدیدی یکی از اصلی ترین ترکیبات مگنیفورت، منیزیم است. شواهد موجود نشان می دهد که تا 50 درصد از بیماران در طول حمله حاد میگرن سطوح منیزیم را کاهش داده اند. اگر شما مبتلا به میگرن هستید، بهتر است قبل از استفاده از مگنیفورت یا هر نوع مکمل دیگر، با پزشک خود مشورت کنید.

زمان و نحوه مصرف مگنیفورت برای میگرن:

زمان قطعی در روز برای مصرف مگنیفورت برای بهبود میگرن وجود ندارد، اما برخی از افراد دریافت می کنند که مصرف آن در شب ممکن است باعث خواب بهتر شود. اگر کیفیت خواب بر علائم میگرن شما تأثیرگذار باشد، این می تواند به طور غیرمستقیم به مدیریت میگرن کمک کند.

بعد از خرید قرص مگنیفورت ازیک داروخانه آنلاین معتبر مانند، داروخانه آنلاین دکتر دوستی شعار، میتوانید مصرف مگنیفورت را همراه با غذا انجام دهید.

شواهد موجود نشان می دهد که تا 50 درصد از بیماران در طول حمله حاد میگرن سطوح منیزیم یونیزه شده را کاهش داده اند.

تاثیر مواد غذایی حاوی منیزیم بر بهبود میگرن

برخی منابع غذایی که غنی از منیزیم هستند شامل موارد زیر می شوند:

  1. تخمه: تخمه از منابع اصلی منیزیم در مواد غذایی است. از جمله تخمه هایی که حاوی منیزیم بالا هستند، می توان به تخمه جو، تخمه کدو، پسته و بادام اشاره کرد.
  2. تخم  مرغ: تخم  مرغ سرشار از منابع منیزیم است. می توانید از تخم  مرغ استفاده کرده و آن را در غذاهای مختلف مصرف کنید.
  3. سبزیجات و سبزی های برگدار: برخی از سبزیجات و سبزی های برگدار حاوی منیزیم می باشند. مثال هایی از این نوع سبزیجات عبارت اند از: اسفناج، کلم بروکلی و ریحان.
  4. مغزها و دانه ها: برخی مغزها و دانه ها، منیزیم زیادی دارند. مثالا می توان به بادام، گردو، آجیل ها و آرد جو اشاره کرد.

توصیه می شود که برای بهبود میگرن و کاهش علائم آن، مواد غذایی حاوی منیزیم را به جزء رژیم غذایی خود اضافه کنید. با این حال، مهم است که پیش از تغییر رژیم غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنید؛ به خصوص اگر دارای هرگونه مشکل سلامتی دیگری هستید.

ارتباط منیزیم و میگرن

منیزیم به عنوان یک یون معدنی مهم، نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد. همچنین، مطالعات برخی نشان داده اند که کمبود منیزیم می تواند به بروز میگرن (سردرد شدید و مزمن) مرتبط باشد. تعدادی از تحقیقات به نتایجی رسیده اند که نشان می دهند، استفاده از مکمل های منیزیم ممکن است بهبود میگرن و کاهش شدت حملات سردرد کمک کند. با این حال، همانطور که همیشه بهتر است قبل از استفاده از هرگونه مکمل یا درمان جدید، مشورت پزشک را الویت قرار دهید.

برای میگرن چه مدت باید منیزیم مصرف کرد؟

برای پیشگیری از میگرن، روزانه 400 تا 500 میلی گرم منیزیم مصرف کنید. برخی از محققان فکر می کنند که اثربخشی منیزیم به عنوان یک پیشگیری کننده در برابر میگرن در مدت زمان مصرف 3 تا 4 ماه افزایش می یابد.