پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

معروف ترین برند های ژل شست و شو مطمئن برای بانوان

تاثیر ژل شستشوی بانوان بر سلامت ناحیه واژن

تا چندی پیش استفاده از ژل شستشوی بانوان و سایر محصولات مراقبتی برای سطح واژن به این اندازه متداول نبود. در وهله اول به سبب آسیب پذیری این ناحیه، مقاومت زیادی برای شستشوی روزانه واژن وجود داشت.

بعد از عبور از سد اول، اکنون سد دیگری برای استفاده از ژل بهداشتی بانوان ویتابلا و دوشیزگان وجود داشت. اکثر بانوان از صابون و سایر شوینده هایی که برای پوست بدن استفاده می شد جهت بهداشت واژن استفاده می کردند. این در حالی است که صابون و شامپو PH بالایی دارند و خاصیت خودمراقبتی واژن را خنثی می کنند!

یکی از مهم ترین کاربرد ژل شستشوی بانوان حفظ PH ناحیه تناسلی است. همین موضوع فضایی آنتی باکتریال را فراهم و از ایجاد بوی ناخوشایند ناحیه واژن بر اثر تهاجم میکروبی جلوگیری می کند. برخی از مزایا و تاثیرات مثبتی که استفاده از ژل بهداشتی بانوان به همراه دارد عبارتند از:

پیشگیری از ابتلا به عفونت های تناسلی

اگر به سبب موقعیت شغلی خود فرصت کافی جهت رسیدگی مداوم به ناحیه تناسلی را ندارید، به صورت متناوب از این ژل ها استفاده کنید. با هر بار استفاده از رشد و جانشینی عوامل میکروبی جلوگیری کرده اید.

حفظ رطوبت طبیعی ناحیه واژن

همان طور که گفته شد رطوبت و دمای این ناحیه از عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری ها هستند. با مصرف اصولی از ژل شستشوی بانوان میزان رطوبت ناحیه تعدیل می شود. بنابراین به واسطه مصرف محصولات بهداشتی یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز آلودگی حذف خواهد شد!

خاصیت ترمیمی و ضد التهابی ژل شستشوی بانوان

سرخی، التهاب، خارش و حساسیت های دوره ای از مشکلاتی هستند که معمولا بانوان بسته به سبک زندگی خود با آن ها رو به رو خواهند شد. در فرمولاسیون این محصولات از مواد نرم کننده و ضدالتهاب استفاده شده و با هر بار استفاده می توانید تاثیرات التیامی آن را مشاهده کنید.

آشنایی با سیستم ناحیه تناسلی و نحوه مراقبت از آن

ناحیه تناسلی دقیقا مشابه با سایر ارگان های بدن با استفاده از تعدیل جمعیت میکروبی ناحیه می تواند از سد بیماری ها عبور کند. اولین عامل خود مراقبتی واژن PH آن است. محیط واژن اسیدی و در محدوده 3/8 تا 5/4 قرار دارد. تحقیقات نشان داده اکثر بانوان تا قبل از سی سالگی حداقل یک بار به عفونت قارچی کاندیدا آلبیکنس مبتلا می شوند.

اکثر این مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی ناشی از بی توجهی نسبت به محیط نظیر حضور در استخر، روابط جنسی و عدم رعایت بهداشت فردی است. حتی اگر در محیط خاصی هم قرار نگرفته باشید باز هم ممکن است به دلیل اضطراب به عفونت های واژنی مبتلا شوید؛ چون استرس همواره باعث سرکوب ایمنی بدن می شود.

مادامی که سیستم ایمنی ناحیه تناسلی بتواند بر عوامل فرصت طلب غلبه کند عفونت راهی برای ورود پیدا نمی کند. اما این موضوع دائمی نیست!

فاکتورهای مهم در خرید بهترین مارک ژل شستشوی بانوان ایده آل

برای خرید ژل شستشوی واژن باید اطلاعات دقیق تری نسبت به خرید ژل شستشو صورت ویتابلا داشته باشید. در این شرایط فقط کافی است اطلاعات خود را در زمینه بهداشت و سلامت ناحیه تناسلی بدن بالا ببرید. با توجه به نکات گفته شده محصولی که خریداری می کنید باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

  1. PH محصول: اسیدیته محصولی که خریداری می کنید باید به PH ناحیه تناسلی نزدیک و بین 4 تا 5/5 باشد. این فاکتور روی برچسب اغلب محصولات مراقبتی نظیر ژل شستشوی بانوان دیده می شود.
  2. عطر و اسانس: محصولی که برای ناحیه تناسلی استفاده می شود باید عاری از هرگونه اسانس و بوی مصنوعی باشد. بر خلاف محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، ژل بهداشتی باید بدون بو یا با بویی ملایم باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث آلرژی و حساسیت پوستی در ناحیه شود.

برنامه هفتگی مصرف ژل شستشوی بانوان

پیش از خرید محصول می توانید ابتدا از پزشک خود مشورت بگیرید و سپس از ژل استفاده کنید. ژل شستشوی بانوان را می توانید قبل از مقاربت، بعد از مقاربت، در صورت بروز التهاب، خارش، ترشحات ناحیه و … استفاده کنید. اما در میزان استفاده از ژل باید دقت کافی به خرج دهید!

تمام محصولات شوینده با هر PH و اسیدیته به مرور زمان منجر به خشکی و حساسیت پوستی می شوند. بنابراین متخصصان توصیه می کنند محصولات بهداشتی را به صورت متناوب و هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید. کافی است مقداری از ژل شستشو را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از مدتی آبکشی کنید.

انتخاب شوینده های ناحیه تناسلی فرآیندی توام با ریسک است و باید در گزینش برندها جوانب احتیپوست صورت بیشتر از هر بخش دیگری از بدن در برابر باکتری، آلودگی، گرد و غبار و غیره قرار می گیرد، بنابراین داشتن یک فیس واش متناسب با پوستتان اهمیت بالایی دارد. ژل شست و شو بدون آسیب به صورت، پوست های مرده سطح آن را جمع کرده و لطافت و شادابی را به شما هدیه می دهد. اما اگر به دنبال یک اثر بخشی سریع هستید، بهترین مارک ژل شستشوی صورت را برای خود تهیه کنید. بدون شک خرید ، نوتروژینا، اون، سینره، لافارر و… انتخاب هایی مناسب برای شما هستند.

ژل شست و شوی صورت چیست؟

همانطور که می دانید تمیز بودن صورت اهمیت زیادی در بهبود پوست آن دارد و از ایجاد جوش، لک و دیگر بیماری ها جلوگیری می کند اما چگونه بدون آسیب، صورتمان را تمیز کنیم؟ بدون شک بهترین پاسخ استفاده از فیس واش یا ژل شست و شوی صورت است. این محصول بدون داشتن مواد شیمیایی مضر و آسیب به بافت صورت، سلول های مرده، چربی، آلودگی و آرایش را از روی آن پاک می کند. بنابراین اگر به سلامت و زیبایی پوستتان اهمیت می دهید هر چه سریع تر اقدام به خرید  کنید.

فواید استفاده از فیس واش

در صورت شناخت درست نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت، این محصول می تواند فواید زیادی مانند موارد زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • افزایش تاثیر محصولات مراقبتی مانند تونر، مرطوب کننده، آبرسان و…
  • کنترل چربی پوست
  • درخشندگی بیشتر صورت
  • تامین رطوبت مورد نیاز پوست
  • پاک کنندگی عمیق
  • باز شدن منافذ پوست
  • ایجاد حس شادابی و سبکی

در خرید فیس واش، مانند هر چیز دیگری، انتخاب بهترین مارک ژل شستشوی صورت که متناسب با پوستتان باشد، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل در ادامه چند مورد از پرطرفدارترین های این حوزه با ویژگی هایشان را به شما معرفی می کنیم.

1.ژل شستشوی صورت سیسپرسا مدل ضد لک

اگر شما هم دارای پوستی لک دار هستید، بدون شک نیاز به یک شوینده ملایم و ضد لک مانند سیسپرسا در روتین پوستی خود دارید. این محصول با تنظیم چربی صورت و خاصیت مرطوب کنندگی بالا، عوارض استفاده از محصولات درمانی ضد لک، مانند خشکی و پوسته پوسته شدن را کامل از بین می برد.

اگر دارای پوستی چرب و جوش دار هستید نوتروژینا یک شونده صورت دارای زردچوبه مخصوص شما دارد. این فیس واش با کنترل چربی پوست، جوش های سر سیاه و سفید شما را از برده و پوستی مرطوب، لطیف و صاف برای شما به ارمغان می آورد.

3.فیس واش کلینانس اون چند کاره

اگر به دنبال بهترین مارک ژل شستشوی صورت خارجی هستید، بدون شک نام اون را شنیده اید. این فیس واش فرانسوی بدون صابون، مخصوص پوست های چرب است که علاوه بر پاک کنندگی بالا، آکنه و تیرگی پوست را نیز از بین می برد. همچنین شما می توانید از آن برای دیگر قسمت ها بدن نیز استفاده کنید.

این محصول با تولید کف در هنگام استفاده، مورد استفاده آقایان در زمان اصلاح نیز می باشد.

4.شوینده صورت تی تری بادی شاپ، بهترین مارک ژل شستشوی خارجی

شوینده صورت صورت تی تری از برند بادی شاپ، با داشتن روغن عصاره چای، پوست را کامل پاکسازی کرده و با کنترل چربی و کوچک کردن منافذ، از ایجاد جوش، لک و آکنه جلوگیری می کند.

5.ژل شستشو صورت هیدرابوست نوتروژینا، بدون نیاز به شست و شو

ژل شستشوی هیدرابوست نوتروژینا بهترین مارک فیس واش برای وقت هایی است که خسته از بیرون آمده اید و فقط می خواهید صورتتان را پاک کنید و بخوابید؛ زیرا این محصول بعد استفاده نیاز به شستن ندارد و فقط باید آن را روی پنبه بریزید و به آرامی روی صورتتان بکشید. این ژل آلودگی، آرایش و پوست های مرده صورت را پاک کرده و احساس نشاط و شادابی را برای شما به همراه دارد.

ژل شستشو صورت هیدرابوست نوتروژینا

از دیگر برندهای معروف ژل شست و شوی صورت

فیس واش های فوق جزو بهترین مارک ژل شستشوی صورت خارجی و ایرانی هستند. اگر نتوانستید محصول مورد نظرتان را از موارد بالا انتخاب کنید، در ادامه چند مورد دیگر از برترین مارک های ژل شستشو را به شما معرفی می کنیم:

  • ژل شوینده صورت متیدرم درماگور (پوست چرب و مختلط)
  • ژل شست و شوی گریپ فروت نوتروژینا
  • ژل شستشوی صورت گریپ فروت نوتروژینا
  • ژل شستشوی صورت ویتامین سی گارنیه
  • ژل شوینده صورت نورمادرم ویشی
  • محصولات ویتابلا
  • ژل شست و شوی صورت ضد جوش کلینیک
  • ژل شوینده صورت ضد جوش کلینیک
  • ژل شوینده ضد لک درماتیپیک
  • ژل شستشوی صورت واسو شیسیدو
  • ژل شستشوی صورت اورکلین ایزدین
  • شوینده روزانه ویتامین سی بادی شاپ
  • انتخاب بهترین مارک فیس واش