عمومیکسب و کار ایرانی

چه طیف رنگی برای طراحی داروخانه مناسب است؟

در دنیای کنونی، افراد روزبه روز نسبت به مسائل محیط پیرامون خود حساس تر و آگاه تر می شوند؛ به همین دلیل تبدیل کردن داروخانه به مکانی امن و صمیمی یکی از نکات مهمی است که می تواند به افزایش فروش کسب و کار شما کمک کند. شما به عنوان داروخانه دار علاوه بر توجه به طراحی چیدمان فروشگاهتان، بایستی رنگ های مناسب برای دکوراسیون داروخانه را نیز پیدا و انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون داروخانه بپردازیم؛ پس اگر شما نیز به دنبال انتخاب رنگی تأثیرگذار و مناسب برای فضای داروخانه ی خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا از رنگ آبی در دکوراسیون داروخانه استفاده می شود؟

چه طیف رنگی برای طراحی داروخانه مناسب است؟ - مهندسی و معماری آماج ساز

چه طیف رنگی برای طراحی داروخانه مناسب است؟

اگر به تازگی تصمیم به تأسیس داروخانه گرفته اید و به دنبال انتخاب رنگ مناسب هستید، شاید اولین رنگ انتخابی شما، سفید یا طیف های نزدیک به آن باشد. این رنگ ها را می توان برای رنگ کردن دیوارها و هر چیز مربوط به دکوراسیون به کار برد.بااین حال، به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های روشن دیگری نیز در طیف رنگی خود استفاده کنید، رنگ آبی روشن از آن دست رنگ هایی است که می تواند ظاهری «پاکیزه و دور از آلودگی» به داروخانه شما ببخشد. بهترین داروخانه های کیش آنهایی هستند که داروهای کمیاب را موجود دارند.

با داشتن چنین نگاهی در مورد انتخاب رنگ ها، می توانید بدون اینکه داروخانه ی شما شبیه محیط استریل بیمارستان به نظر برسد ظاهری پاکیزه و درعین حال باطراوت به آن ببخشید. > “گروه معماران ما متخصص در اجرا دکوراسیون داروخانه و مراکز پزشکی” تماس با کارشناسان گروه معماران ما جهت دریافت مشاوره با تکمیل فرم درخواست مشاوره، کارشناسان ما با توجه به درخواست ارسالی، با شما تماس خواهند گرفت. آبی یکی از سه رنگ اصلی است (قرمز و سبز دو رنگ اصلی دیگر هستند).

هویت بصری داروخانه چیست؟

هویت بصری داروخانه متشکل از موارد زیر است :

طراحی لوگو داروخانه

انتخاب رنگ برند داروخانه

طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه

طراحی داروخانه اثر بسیار مهمی بر برند آن دارد. هویت بصری هر کسب و کاری متشکل از مواردی است که شخصیت برند، ظاهر برند و هویت آن را شکل می دهند. دکتر های گرامی و داروسازان محترم توجه داشته باشند که برای افزایش درآمد داروخانه باید در جهت برندسازی آن بسیار کوشش کرد. فرایند جذب مشتری و حفط مراجعه کنندگان داروخانه امری تخصصی است. بدون داشتن یک هویت بصری منسجم مشتریان و مراجعه کنندگان بسیار پراکنده خواهند شد.

جالب است بدانید که داروخانه دارهای مذکر بیشتر از رنگ آبی در دکوراسیون داروخانه ی خود استفاده می کنند؛ به خصوص سایه های تیره تر رنگ آبی که قابلیت القای حس قدرت و توانمندی صاحب داروخانه را دارند بیشتر مورد استقبال این افراد قرار می گیرند.  تماس با کارشناسان گروه معماران ما جهت دریافت مشاوره با تکمیل فرم درخواست مشاوره، کارشناسان ما با توجه به درخواست ارسالی، با شما تماس خواهند گرفت. رنگ های مکمل رنگ آبی در دکور داروخانه برای انتخاب رنگ های مکمل رنگ آبی در دکور داروخانه می توانید از سایر رنگ ها مانند قرمز یا نارنجی به صورت مینیمال استفاده کنید.

بااین حال توصیه می کنیم برای حفظ انسجام بصری و تقویت احساس آرامش مشتریان در کنار رنگ آبی از طیف های مختلف رنگ آبی یا نهایتاً رنگ سفید استفاده کنید. ترکیب رنگ آبی تیره با رنگ سفید یا دو یا چند نمونه از طیف های مختلف رنگ آبی، از رنگ بندی های محبوبی محسوب می شود که در دکوراسیون محیط های تجاری به ویژه داروخانه ها مورداستفاده قرار می گیرد. نمونه دکور داروخانه اجرا شده با رنگ آبی با توجه به نکاتی که در مورد رنگ آبی گفته شد، ترکیب رنگ سفید با آبی یا تنالیته های مختلف آن برای فضای داروخانه، رنگ مناسبی است.  بهترین داروخانه شبانه روزی کرمان را در سایت ما میتوانید مشاهده کنید.

نظر تیم طراحی ما در مورد انتخاب رنگ داروخانه ها: دکوراسیون داروخانه و رنگ های آن به نوعی نشان دهنده ی شخصیت و خلق و خوی داروساز هساحتمالاً در شروع کار خود متوجه شده باشید که روند راه اندازی داروخانه نسبت به فروشگاه های دیگر، سخت تر است و چالش های بیشتری در مقابلتان وجود دارد؛ چرا که مشتریان کسب وکار شما متفاوت از دیگر مشتریان فکر می کنند. بیماران و مراجعین داروخانه ها بسیار سخت گیرتر هستند و اعتبار داروخانه ها یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید دارو به آن توجه خواهند کرد.

اهمیت انتخاب رنگ داروخانه

اهمیت انتخاب رنگ بر اعتبار داروخانه دکوراسیون داروخانه و رنگ های به کاررفته در آن، بر روی اعتبار داروخانه و دیدگاه مشتریان تاثیر بسزایی دارد. داروخانه ها در گذشته فقط از رنگ های سفید و بژ در دکوراسیون خود استفاده می کردند تا شبیه به درمانگاه و بیمارستان به نظر برسند؛ اما در سال های اخیر، رنگ های شاد و سرزنده جای خود را در دکور داروخانه ها باز کرده اند. انتخاب رنگ بندی مناسب برای داروخانه می تواند به توسعه و موفقیت کسب وکار شما کمک کند.

در این مقاله  قصد داریم به بررسی تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون داروخانه ها بپردازیم؛ پس اگر شما نیز در مرحله ی انتخاب رنگ برای داروخانه ی خود به سر می برید و رنگ سبز یک از رنگ هایی است که در نظر دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا از رنگ سبز در دکوراسیون داروخانه استفاده می شود؟ رنگ سبز تقریباً همیشه یادآور داروهای گیاهی، سلامتی و طبیعت است و به همین جهت همچنان بیشترین کاربرد را در محیط های درمانی و به ویژه داروخانه ها دارد. رنگ سبز، جزو رنگ های سرد محسوب می شود.

یکی از ویژگی های رنگ های سرد این است که می توانند فضا را بزرگ تر و آرام تر نشان دهند؛ به همین دلیل داروخانه های کوچک بیشتر از رنگ سبز در دکور خود استفاده می کنند.دیدن رنگ سبز به ما احساس آسودگی و آرامش خاطر می دهد. این رنگ در جزئیات دکوراسیون محیط های درمانی کاربرد بسیاری دارد. داروخانه ها نیز اغلب فضایی دلهره آور دارند و مشتری های داروخانه احتمالاً تنش و اضطراب زیادی را تجربه می کنند؛ بنابراین، می توانید با استفاده از رنگ سبز داروخانه ی خود را به مکانی آرام و عاری از استرس تبدیل کنید.

روانشناسی رنگ سبز رنگ سبز، بسیار چشم نواز و آرامش بخش است. گیرنده های موجود در شبکیه ی چشم انسان می توانند طول موج های مختلف نور را تشخیص داده و رنگ ها را درک کنند. سبز در وسط طیف مرئی طول موج های نور قرار گرفته است؛ به همین دلیل، چشم های ما رنگ سبز را بهتر از رنگ های دیگر می بیند و درک می کند. در روان شناسی رنگ ها، سبز ارتباط مستقیمی با طبیعت و پول دارد. دیدن رنگ سبز از لحاظ روان شناختی معانی مثبت زیادی مانند رشد، باروری، سلامت و سخاوتمندی در پی دارد.

کمتر پیش می آید که طراحان حرفه ای استفاده از رنگ سبز به صورت تک رنگ را برای رنگ آمیزی دیوارهای داروخانه پیشنهاد بدهند؛ چرا که در این صورت ممکن است این رنگ با وجود تأثیرات بالقوه ی مثبتی که در بیننده ایجاد می کند بیشتر باعث مضطرب شدن آنها بشود. می توانید این رنگ را در جزئیات دکوراسیون داروخانه (مانند صندلی ها، قفسه ها، در قالب استفاده از گیاهان و …) و در ترکیب با رنگ های دیگر به کار ببرید تا اثر آرامش بخشی خود را حفظ کند. رنگ سبز برای بخش آرایشی و بهداشتی داروخانه کاربرد بیشتری دارد. در بهترین بیمارستان کیش بخش های مختلفی وجود دارد که از بین آنها می توان به اورژانس، جراحی، اتاق های عمل، زنان، داخلی، اطفال، نوزادان، CCU،و … نام برد.