کسب و کار ایرانیپزشکی و سلامت

تجهیزات اولیه کلینیک و درمانگاه

درمانگاه به محلی گفته می شود که به صورت شبانه روزی نسبت به درمان بیماران سرپایی اقدام نموده و در آن، بیمارانی که نیازمند مراقبت های فوری و یا کمک های ویژه هستند، به مدت 24 ساعت تحت نظر قرار می گیرند. امروزه علاوه بر درمانگاه های عمومی، درمانگاه های تخصصی زیادی نیز در سطح شهر ها وجود دارند که به صورت تخصصی در شاخه های مختلفی همچون قلب و عروق، دیابت، چشم پزشکی، دندانپزشکی و… خدمات تشخیصی و درمانی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می نمایند.

تمامی این مراکز برای تاسیس ابتدا بایستی نسبت به تامین تجهیزات اولیه کلینیک و درمانگاه اقدام نموده و تجهیزات عمومی و تخصصی لازم را از شرکت های معتبر تجهیزات پزشکی مثل amazon و یا بهتر از آن آبی سلامت تهیه نمایند تا بتوانند خدمات مناسبی را به مراجعین خود ارائه نمایند. تجهیز کلینیک یکی از ابتدایی ترین اصولی است که جهت تاسیس مرکز درمانی باید صورت بپذیرد. اگر شما مسئول تهیه تجهیزات پزشکی درمانگاه هستید، می دانید که کلینیک شما باید شامل حداقل تجهیزات اولیه باشد که ما در اینجا یک لیست کوتاه – ولی نه کامل – برای شما تهیه کرده ایم

 لیست  تجهیزات پزشکی اولیه درمانگاه:

  • اتوکلاو
  • AED ( دفیبریلاتور خارجی خودکار )
  • دستگاه سنجش شنوایی / تیمپانومتر
  • تجهیزات تشخیص عمومی ( فشارسنج، دماسنج، پالس اکسیمتر، استتوسکوپ، اتوسکوپ، لارنگوسکوپ، افتالموسکوپ، و غیره )
  • نمونه برداری خون،
  • اتاق عمل، دفتر کار و اتاق انتظار مبلمان شده
  • ترازوی وزن کشی
  • لوازم برقی (مایکروویو، توستر، قهوه ساز، یخچال / یخچال و فریزر و غیره)
  • انبار قفسه بندی شده
  • سانتریفیوژ
  • ساعت
  • کولپوسکوپ
  • کامپیوتر، چاپگر و لوازم جانبی
  • تجهیزات اورژانس و لوازم (لوله های هوایی، آسیپیراتور،کپسول اکسیژن، ماسک، ماسک احیا یا آمبوبگ، و غیره)
  • دستگاه الکتروشوک و لوازم جانبی
  • چارت بینایی سنجی
  • جداول آزمون ( قدرت، پرخاشگری، پدیاتریک )
  • تجهیزات نظافتی

هزینه تجهیزات اولیه کلینیک و درمانگاه

حتما پیش از افتتاح یک درمانگاه ابتدا به هزینه راه اندازی و تجهیز درمانگاه یا کلینیک فکر کرده و سوالات زیادی در این خصوص ذهن شما را درگیر می کند. در خصوص هزینه لوازم اولیه کلینیک و درمانگاه بایستی به شما توضیح دهیم که براساس نوع عمومی و یا تخصصی بودن درمانگاه ها، هزینه ی خرید تجهیزات اولیه آن ها نیز متغیر بوده و براساس نوع وسایل مصرفی متفاوت است.

اما به طور کلی می توان گفت افرادی که قصد راه اندازی و خرید تجهیزات اولیه درمانگاه یا کلینیک را دارند بایستی از فروشگاه های معتبر تجهیزات پزشکی لوازم مورد نیاز خود را تهیه نمایند تا مطمئن باشند که تجهیزات ایمن و استانداردی خریداری کرده و قیمت تجهیزات اولیه کلینیک و درمانگاه آن ها براساس نرخ مصوب بوده است.

از آن جایی که فروشگاه های معتبر تجهیزات پزشکی در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده اند و هزینه های دستگاه ها و تجهیزات آن ها نیز براساس نرخ مصوب اعلام شده در این سامانه می باشد، در واقع شما با خرید از فروشگاه های معتبر تجهیزات پزشکی می توانید تجهیزاتی با قیمت های مصوب را خریداری کرده و به این طریق از کل مبالغ پرداختی جهت تجهیز درمانگاه خود بکاهید.

نکات مهم جهت خرید تجهیزات درمانگاه

با توجه به اینکه تجهیزات درمانگاه تاثیر بسزایی در تشخیص بیماری و آسان تر شدن فرایند درمان دارند، لذا از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، مبلغ زیادی از هزینه راه اندازی درمانگاه به تهیه تجهیزات عمومی و تخصصی مربوط می شود. بر این اساس می خواهیم نکات مهمی را در رابطه با خرید تجهیزات درمانگاه بیان نماییم.

1-کارایی دستگاه: خرید هر یک از تجهیزات درمانگاه نیاز به هزینه زیادی دارد. پس باید بر اساس اولویت و کاربرد بیشتر دستگاه اقدام به انتخاب و خرید آن نمود.

2-دستورالعمل آسان جهت استفاده از تجهیزات درمانگاه: اصولا در مراکز درمانی پیگیری ها و روابط بسیار زیاد است. بنابراین کادر درمان نباید برای یادگیری دستگاه جدید زمان زیادی را صرف نمایند. پس داشتن یک دستورالعمل دقیق و ارائه خدمات آموزشی از سوی فروشنده بسیار حائز اهمیت می باشد.

3-رضایتمندی پزشک: اگر در انتخاب دستگاه، کارایی آن و روش استفاده آسان مد نظر قرار گیرد، رضایتمندی پزشک را به دنبال خواهد داشت. این رضایتمندی تمایل پزشک را به انجام کار درمان بیشتر می  کند. علاوه بر آن، فضای درمانی را برای وی جذاب تر نموده و تا حد زیادی از دغدغه  های او می کاهد. در نهایت نیز با این حس خوشایند و تعامل مثبت با کادر درمان، بهره وری مرکز بالاتر می  رود.

4-اهمیت کیفیت تجهیزات درمانگاه: هر چه کیفیت تجهیزات درمانگاه بیشتر باشد، درمان نیز راحت تر و سریع تر صورت می گیرد. در این مورد می توان به آمار مرگ و میر انسان ها به علت کمبود تجهیزات لازم و همچنین کیفیت پایین تجهیزات اشاره نمود. پس حتما متوجه شده اید که برای یک پزشک، داشتن تجهیزات درمانگاه با کیفیت بسیار مهم بوده و در واقع با سلامتی اشخاص ارتباط مستقیم دارد.

انواع تجهیزات درمانگاه

تجهیزاتی هستند که طراحی ساده ای دارند و برای تولید آنها سخت گیری خاصی نمی کنند. ولی در مقابل، برخی از تجهیزات درمانگاه نیاز به کنترل بیشتری دارند و کیفیت آنها تحت آزمایش قرار می  گیرد. این تجهیزات شامل تشک تخت معاینه، لوازم طبی و تجهیزات آزمایشگاهی می باشند. تعدادی تجهیزات نیز مانند فشار سنج و برخی وسایل دندانپزشکی از حساسیت بالایی برخوردار می باشند. در ادامه قصد داریم انواع تجهیزات لازم را بیان نموده و به اختصار شرح دهیم.

1-وسایل معاینه: به هر نوع وسیله ای که به پزشک در تشخیص بیماری کمک کند، وسایل معاینه می گویند.

2-تجهیزات عمومی: وسایلی هستند که در بیشتر درمانگاه ها و بیمارستان ها وجود دارند.

3-وسایل مربوط به زنان و زایمان: به آن دسته از وسایلی گویند که در تشخیص و درمان بیماری های زنان و زایمان به کار می روند.

4-تجهیزات درمانی: این مورد از تجهیزات درمانگاه در درمان سریع بیماران مورد استفاده قرار می گیرند.

5-تجهیزات اتاق عمل: هر نوع وسیله ای که در اتاق عمل از آن استفاده می کنند، به عنوان تجهیزات اتاق عمل شناخته می شوند.

6-تجهیزات آزمایشگاه: وسایلی که برای تشخیص بیماری در آزمایشگاه موجود است را جزء تجهیزات آزمایشگاهی به حساب می آورند.

7-وسایل مربوط به بخش ها: انواع تجهیزات مورد استفاده در بخش  های مختلف مراکز درمانی در این گروه قرار دارند.

8-تجهیزات مهم دندانپزشکی: تجهیزات بسیار حساسی هستند که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید تجهیزات اولیه کلینیک و درمانگاه

سدان مد که سابقه ی 5 سال فعالیت در تمامی زمینه های تجهیزات پزشکی را دارد، امروزه با گسترش فعالیت های خود در تمامی حوزه های پزشکی آماده ی تامین لوازم اولیه کلینیک و درمانگاه شما می باشد. همچنین این فروشگاه اینترنتی که سابقه ی تجهیز بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها، آمبولانس ها و … را دارد، آماده ی عقد قرارداد با افراد و ارگان های مختلف جهت تجهیز اولیه کلینیک و درمانگاه شما می باشد.

تمامی این مراکز برای تاسیس ابتدا بایستی نسبت به تامین لوازم اولیه کلینیک و درمانگاه اقدام نموده و تجهیزات عمومی و تخصصی لازم را از شرکت های معتبر تجهیزات پزشکی تهیه نمایند تا بتوانند خدمات مناسبی را به مراجعین خود ارائه نمایند.