چگونه ریلز بسازیم که ویو میلیونی بگیره ؟

ریلز اینستاگرام به عنوان یک ویژگی جدید داخل اپلیکیشن اینستاگرام، به منظور رقابت با سایر پلتفرم های مبتنی بر ویدئو مانند تیک تاک (TikTok) و اسنپ چت (Snapchat) بوجود آمده است. اینستاگرام، با توجه به روند رو به رشد و محبوبیت بالای اپلیکیشن های کوتاه مدت ویدئویی، تصمیم گرفت تا با ارائه ریلز، بتواند بخشی از کاربرانی که به این نوع محتوا علاقه مند هستند را جذب کرده و آن ها را در اینستاگرام نگه دارد. شما حتی میتوانید با خرید لایک اینستاگرام ایرانی و افزایش لایک ریلز و استفاده از هشتک مناسب وارد اکسپلور شوید.

ریلز به کاربران این امکان را می دهد تا با ایجاد ویدئوهای کوتاه و جذاب با موسیقی، صدا، افکت های ویدئویی و ابزارهای خلاقانه، خلاقیت و استعداد خود را به نمایش بگذارند و با دیگر کاربران در اینستاگرام ارتباط برقرار کنند. با توجه به پرطرفداری و پیشرفت روزافزون اینستاگرام، ریلز به عنوان یکی از ویژگی های محبوب برنامه تبدیل شده است که کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؟

ریلز اینستاگرام، یک ویژگی برجسته درون اپلیکیشن اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می دهد تا ویدئوهای کوتاه و جذاب با مدت زمان حداکثر 60 ثانیه ایجاد کنند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این ویژگی از طریق بخش مستقلی در پروفایل کاربران قابل دسترسی است و کاربران می توانند ویدئوهای خلاقانه و زیبا را با استفاده از موسیقی، صدا، افکت های ویدئویی، و ابزارهای خاصی تنظیم کنند.

همچنین، از طریق ریلز می توان با استفاده از هشتگ ها، محتوای جذاب و ترندها را دنبال کرده و با جامعه اینستاگرام در ارتباط بود. ریلز به کاربران امکان می دهد تا برند خود را معرفی کنند، با دنیای اینستاگرام ارتباط برقرار کنند و بازاریابی کنند. این ویژگی با استقبال گسترده کاربران همراه بوده و تبدیل به یک ابزار قدرتمند در جذب توجه و افزایش فعالیت ها در اینستاگرام شده است.

مزایای ریلز اینستاگرام

یکی از بزرگترین مزیت های پست کردن ریلز در اینستاگرام برای اینفلوئنسرها و برندها این است که ریلزها به افرادی که شما را دنبال نمی کنند نشان داده می شوند. ریلزهایی که کاربران می بینند، بر اساس محاسبه الگوریتم درباره حساب های کاربری است که اینستاگرام فکر می کند کاربر ممکن است دوست داشته باشد. بنابراین، اگر شما اینفلوئنسر فشن و مد زیادی را فالو کنید یا با آن ها تعامل داشته باشید، اینستاگرام ریلزهایی از اینفلوئنسرهای مُد و برندهایی را به شما نشان می دهد که در حال حاضر آنها را دنبال نمی کنید.

هرچه کاربر، با محتوای بیشتری در ریلز درگیر شود (لایک کردن، نظر دادن یا به اشتراک گذاری)، الگوریتم اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد کاربر دارد و این تعاملات بر نوع محتوای نمایش داده شده تأثیر می گذارد.علاوه بر این، ویدئوهای کوتاه در مقایسه با ویدئوهای بلند، بازدید بیشتری در اینستاگرام دارند.

همچنین، با استفاده از ریلز اینستاگرام می توانید:

  •     صدای خود را به ویدئوها اضافه کنید.
  •     صدای اصلی را از ویدئوهای دیگر بگیرید و به ویدئوی خود اضافه کنید.
  •     ویدئوهای واکنشی به محتوای سایر کاربران ایجاد کنید.

روش استفاده از ریلز اینستاگرام

برای استفاده از ریلز در اینستاگرام می توانید از چند روش اقدام کنید:

گوشه سمت راست بالای صفحه، روی علامت + بزنید و گزینه Reels را انتخاب کنید.

در نوار پایین صفحه، روی علامت +  بزنید و  از بین گزینه های نوار پایین صفحه، Reels را انتخاب کنید. در صفحه هوم صفحه خود، انگشت خود را روی عکس پروفایل خود نگه دارید، گزینه افزودن به استوری یا  add to your story را انتخاب کنید. سپس، از بین گزینه های پایین صفحه، Reels را انتخاب کنید. پس از ورود به گزینه ریلز، می توانید مدت زمان ویدئوی خود را انتخاب کنید (15 ثانیه، 30 ثانیه، 60 ثانیه، 90 ثانیه). در پایان ضبط ویدئو، می توانید همانند استوری، ویدئوی خود را ویرایش کنید. می توانید هر بخشی از ویدئو را که بخواهید حذف کنید یا روی کلیپ خود ایموجی یا نوشته قرار دهید.

به علاوه، با انتخاب علامت میکروفن می توانید در زمان ضبط فیلم، صدای خود را به آن اضافه کنید. یا این کار، از همخوانی صدا و تصویر مطمئن خواهید شد. با انتخاب گزینه موزیک هم می توانید روی ویدئوی خود صدای موسیقی دلخواهتان را بگذارید و آن را با صدای خود میکس کنید.انتخاب یک کاور مناسب برای ویدئو نیز آخرین کاری است که می توانید انجام دهید و در نهایت، با نوشتن یک اسم و کپشن مناسب، ویدئوی خود را به اشتراک بگذارید.

روش های افزایش بازدید reels instagram

برای آنکه ریلزهایی که درست می کنید بیشتر دیده شوند، باید محتوای جذاب تولید کنید، طی روندی منظم پست بگذارید و ریلزهایی را که درست کرده اید، در استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوند. در کنار این موراد روشهای کاربردی دیگری نیز برای افزایش بازدید ریلز ایسنتاگرام وجود دارند که در ادامه شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد.

خرید لایک reels

یکی از بهترین روشهای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام خرید لایک reels است. استفاده از این راهکار به ویژه به کسانی توصیه می شود که تازه به اینستاگرام پیوسته اند و هنوز تعداد مخاطب ها و فالوورهایشان در این اپلیکیشن زیاد نیست. مزیت دیگر خرید لایک ریلز آن است که وجه بهتری برای شما و پروفایلتان به ارمغان می آورد و امکان آنکه کاربران به دیدن محتواهایی که درست می کنید ترغیب شوند، بیشتر خواهد شد. پس سعی کنید ریلزهای خلاقانه و زیبا درست کنید تا هزینه ای که می کنید برایتان نتیجه بخش باشد و احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به فالوور برایتان بیشتر شود.

استفاده از موسیقی ها و صداهای ترند شده و محبوب بر روی ریلز

اگر با قابلیت های ریلز اینستاگرام آشنا باشید، حتما می دانید که یکی از این قابلیت ها امکان افزودن صدا یا موسیقی پس زمینه به ویدئو است. کار دیگری که برای افزیش بازدید ریلز اینستاگرام می توانید انجام دهید استفاده از صداها و موسیقی های ترند شده و محبوب است. اگر موسیقی بخصوصی میان کاربران اینستاگرام محبوب شود و شنونده های زیادی پیدا کند، الگوریتم اینستاگرام به طور خودکار ویدئویی هایی را که در آنها از این موسیقی ها استفاده شده است، به کاربران پیشنهاد می کند و برایشان در فید (Feed) قرار می دهد که ببینند.

استفاده از این موسیقی های محبوب شانس دیده شدن ریلزهای شما را نیز بیشتر خواهد کرد. برای آنکه موسیقی های محبوب و ترند شده را پیدا کنید، ریلزهای کاربران دیگر را بررسی کنید و ببینید آنهایی که بیشترین بازدید را داشته اند، از کدام موسیقی یا صدا برای پس زمینه ویدئو استفاده کرده اند.

استفاده از هشتگ های مرتبط

از آنجا که ریلز اینستاگرام به تازگی به این اپلیکیشن افزوده شده است و هنوز بینش کافی راجع به آن وجود ندارد، استفاده از هشتگ ها یک روش عالی و کاربردی برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام و شناساندن محتوای تولیدشده به الگوریتم اینستاگرام خواهد بود. هشتگ هایی که به ریلزها اضافه می شوند تا حدود زیادی نقش سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) در وب سایت ها را ایفا می کنند. الگوریتم اینستاگرام هشتگ هایی را که استفاده کرده اید تحلیل می کند و بر اساس نتایج این بررسی ویدئوی شما را به کاربران مرتبط پیشنهاد می کند.

 استفاده هوشمندانه از کپشن ها

اینستاگرام به تازگی امکان جستجو برای کلمه های کلیدی را در چند کشور در اختیار کاربران گذاشته است. پس می توان پیش بینی کرد که اینستاگرام نخستین قدم ها را به سوی تبدیل شدن به یک موتور جستجوی قدرتمند برمی دارد. سعی کنید کپشن های خوبی برای ریلزهایی که درست می کنید در نظر بگیرید و تا حد امکان، در آنها از کلمات مرتبط با حیطه کاری، تخصصی یا زمینه های علاقه مندی استفاده کنید؛ کلمات و عباراتی که مخاطبان این حیطه ها و زمینه ها بیشتر برایشان جستجو می کنند. این هم راهکار خوب و کاربردی دیگری است برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام.

جلب توجه بازدیدکننده در چند ثانیه ابتدایی ریلز

ریلزی که شما درست می کنید در میان تعداد زیادی محتوای دیگر به کاربران نمایش داده می شود و اگر در همان چند ثانیه ابتدایی نتوانید توجه مخاطب را جلب کنید، به اسکرول کردن (scroll) ادامه خواهد داد و از محتوای شما عبور می کند. برای درست کردن و تدوین چند ثانیه ابتدایی ریلز زمان کافی بگذارید و با استفاده از قابلیت های مختلف آن، مثل افکت گذاری یا اضافه کردن پیام متنی سعی بر جلب توجه بازدیدکننده داشته باشید. این هم نکته مهم دیگری است که برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام باید مدنظر قرار دهید و رعایت کنید.