پزشکی و سلامتکسب و کار ایرانی

لاغری زنان کره ای

رژیم های کره ایی برای

راز لاغری کره ای ها چیست؟ سوالی که بارها و بارها از خود و حتی پزشک متخصص رژیم درمانی تان پرسیده اید . پاسخ ساده است و آن چیزی نیست به جز عادات و برنامه غذایی شان به طوریکه حتی اگر بطور ژنتیکی آنها دچار چاقی و اضافه وزن باشند ، مطابق با غذاهایی که آنها استفاده می کنند به و کاهش وزن آنها بسیار کمک می کنند . پس از گذشت سال های طولانی ، کشورهایی مانند ژاپن و کره به بسیاری از سنت های آشپزی سالم که در سنت آنها برای تمام افراد در جهان شناخته شده است را ادامه می دهند و به همین دلیل دارای اندام مناسب هستند.  البته کره ای ها به صورت مداوم از گن هایی مثل شکم بند لاغری سانکس استفاده میکنند.

اسرار لاغری رژیم های کره ایی

رژیم های کره ایی به علت خواص بی نظیر و شگفت انگیز خود در لاغری ، در سرتاسر جهان محبوب هستند. با این حال ، بهتر است که طرز فکر خود را با تبلیغاتی مانند “رژیم های معجزه آسا” اشتباه نگیرید و رژیم های غذایی کره ایی کاملا متفاوت است و با این تبلیغات تفاوت بسیار زیادی دارند. کره ای ها عادت به پوشیدن لباس های جذب دارند به همین علت معمولا از شلوار لاغری کد 2400 برند FORMESAY برای کارهای روزانه خود استفاده میکنند تا اندام خود را ثابت نگه دارند.

متاسفانه رژیم های غذایی کره ایی کمی سخت هستند و با این حال نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان می آورند. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از پیروی از هر برنامه رژیمی ، مهم است که بدانید قبل از تصمیم به گرفتن رژیم ، ابتدا باید با خود مشورت نماید که این رژیم غذایی متناسب با سن و وزن شما متناسب باشد و یک عامل خطرناک برای شما محسوب نشود . بطور کلی راز اصلی این است که تمام محتویات باید با یکدیگر رابطه تعادل مانند داشته باشند.

استفاده بیش از حد از سبزیجات

پایه رژیم کره ایی بر اساس سبزیجات تازه و برنج است . برخی از مواد غذایی هستند که همیشه در غذاهای کره ایی یافت می شوند و کم کالری هستند . این مواد غذایی عبارتند از :

همان گونه که می دانید ، گوشت یکی از عناصر اصلی در مواد غذایی می باشد اما در رژیم های کره ایی از گوشت به کمترین میزان استفاده می کنند و به همین دلیل است که در مقایسه با سایر کشورهای دیگر ، مردمانی لاغرتر دارد.برای مثال می توانید به جای استفاده از گوشت قرمز ، از ماهی و غذاهای دریایی استفاده نمایید چرا که حاوی اسید چرب و پروتئین بالا هستند.

خوشبختانه سوپ ها تند می توانند در سوزاندن چربی ها کاملا موثر واقع شوند . های تند بطور سنتی جزء اصلی غذاهای کره ایی هستند چرا که غذای سبک و برای درست کردن آن نیازی به صرف وقت زیادی نمی باشد. مهم است که بدانید بسیاری از دستورالعمل های تند ، می توانند میزان متابولیسم به بیشترین میزان افزایش دهند و نتیجه این می تواند کاهش کالری باشد.

چای ها و ها یکی دیگر از اسرار کره ایی ها در لاغری آنها می باشند که در طول روز از انها به مقدار زیادی استفاده می کنند . در کره اغلب از چای هایی مانند ، چای جو یا چای جو کبابی استفاده می کنند که خاصیت لاغری و کاهش وزن مشترکی دارند. با نوشیدن این چای ها و دمنوش ها ، می توانند به هضم مواد غذایی مانند یک مکمل مناسب استفاده کنند که نتیجه جالب و شگفت انگیزی در طول دوره کوتاه ایجاد خواهند شد.

کیمچی ؛ غذای سنتی کره ایی

کیمچی یک غذای سنتی می باشد که توسط کره ایی ها به بیشترین میزان استفاده می شوند . کیمچی یکی از سالم ترین غذاها در جهان می باشند چرا که حاوی انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و پروبیوتیک ها می باشند.  کیمچی چیست ؟ کیمچی یکی از غذاهای غنی شده از کلم های هیدراته نپا همراه با نمک ، سیر ، ، سس ماهی و است. این غذا نیز یکی از غذاهای تند کره ایی می باشد که همان گونه که گفتیم ، می توانند متابولیسم را به بیشترین میزان برسانند که در نتیجه کاهش وزن خواهید داشت.

علاوه بر اهمیت میزان کالری و ترکیبات اصلی غذا ، غذاهای کره ایی نیز دارای تکنیک های خاص و منحصر بفرد خود در پخت و پز دارند که ارزش غذایی آن را حفظ می کنند . همچنین لازم است بدانید که آنها از خوردن غذاهای سرخ شده کاملا خودداری می کنند و بیشتر از غذاهای کبابی و بخارپز استفاده می کنند و به همین علت دارای اندامی مناسب و مطلوب هستند. یکی از رژیم هایی که در حال حاضر در بین مردم محبوب شده رژیم کره ای است، به ویژه به دلیل این باور که می تواند کاهش وزن را سرعت دهد.

نوشیدنی های خوشمزه بدون کالری، خورش های خوش طعم سرشار از مواد مغذی، انواع سبزیجات با طعم های لذیذ، دسر های خوشمزه و خوردن همه این ها بدون احساس گناه و این که برای کاهش وزن مجبور نیستید رنج بکشید، بیشترین بخش تبلیغات رژیم کره ای یا k diet است.

غذا های مجاز در رژیم غذایی کره ای

وعده های غذایی دررژیم غذایی کره ای به طور کلی حاوی انواع سبزیجات، برنج و مقداری گوشت، ماهی یا غذاهای دریایی است. غذا های مجاز در رژیم غذایی کره ای به شرح زیر می باشد:

چای سبز

چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است، بنابراین نه تنها برای رژیم غذایی، بلکه برای مراقبت از پوست نیز عالی است. شما مکرراً این کپی آگهی را از شرکت های کره ای می بینید که می گویند: چای سبزحاوی چندین برابر بیشتر از لیمو است. بله، چای سبز 5 تا 8 برابر بیشتر از یک لیمو ویتامین C دارد. چای سبز که بخشی از رژیم کره ای است، 5 تا 8 برابر بیشتر از یک لیمو ویتامین C دارد.

برنج

برنج، غذای اصلی در رژیم کره ای است. رژیم کره ای عمدتاً  از برنج پخته شده تشکیل شده که اساس آن را تشکیل می دهد. بیشتر کره ای ها برنج را برای صبحانه، ناهار، شام و حتی به عنوان میان وعده می خورند.

سبزیجات

مصرف سبزیجات دررژیم کره ای ممنوع نیست. می توانید آنها را خام، پخته یا تخمیر شده بخورید، مانند کیمچی. مصرف سوپ ها نیز یک راه عالی دیگری برای خوردن سبزیجات بیشتر است. رژیم لاغری کره ای شامل مصرف مقادیر زیادی سبزیجات تازه یا پخته است. هیچ محدودیتی برای انواع سبزیجاتی که می توانید، مصرف کنید وجود ندارد. شما آزاد هستید که مقادیر زیادی را در هر وعده غذایی مصرف کنید.

محصولات حیوانی غنی از پروتئین

این دسته شامل تخم مرغ، گوشت، ماهی و غذاهای دریایی است. بخش های کوچک پروتئین باید به اکثر وعده های غذایی اضافه شود. رژیم غذایی کره ای به فرد این امکان را می دهد که از منابع پروتئینی مختلف مانند ماهی، حبوبات و گوشت قرمزاستفاده کند. با این حال، قوانینی در مورد وعده های مورد نیاز هر کدام وجود دارد. برای حبوبات و ماهی، قانون این است که آن ها را با مقدار متوسط ​​تا زیاد مصرف کنید. اما برای گوشت قرمز مصرف میزان پایین آن توصیه می شود.

کیمچی

در رژیم کره ای در هر وعده غذایی ضروری است. کیمچی یک ترشی سنتی کره ای است که با مخلوط کردن کلم، تربچه یا پیا زچه در آب نمک با زنجبیل، سیر، فلفل چیلی و سس ماهی تهیه می شود و سپس اجازه می دهند تا همه مواد تخمیر شود. کیمچی یک ترشی سنتی کره ای است.

چای کدو تنبل

همه کره ای ها  از نوشیدن آب معمولی متنفرند، اما احساس نیاز به آبرسانی دارند، بنابراین چای کدو تنبل را توصیه می کنند. آن ها می گویند چای کدو تنبل طعم خوش و لذیذی دارد و در عین حال تورم و پف را کاهش می دهد و همچنین به کاهش یبوست کمک می کند و این کارقطعا شما را لاغرتر نشان می دهد.

چاشنی ها

شما می توانید در رژیم لاغری کره ای از چاشنی ها، مخصوصاً محصولات تخمیر شده سویا مانند دونجانگ (خمیر سویا)، کانجان (سس سویا) و گوچوجان (رب فلفل قرمز) استفاده کنید. این رژیم همچنین به استفاده بیشتراز گیاهان دارویی مانند پیاز سبز، سیر، فلفل قرمز و زنجبیل تاکید می کند.

نوشیدنی های بدون کالری

فروشگاه های کره ای مملو از شِیک های مختلف و نوشیدنی های خوشمزه بدون کالری هستند مانند:

  • شیبچیل چا
  • بوری چا
  • هوتگی چا
  • گامان کونگ چا

آن ها یک جایگزین عالی برای نوشابه های گازدار و انرژی زا هستند. آن ها حتی مزایای سلامتی مشابهی با چای سبز دارند. کره ای ها یک پارچ بزرگ بوری چا یا چای جوی بو داده درست می کنند و در تابستان در یخچال نگهداری می کنند. با هر وعده غذایی یک لیوان بزرگ می نوشند و در نهایت به طور طبیعی کمتر غذا می خورند.

سوپ جلبک

میوک گوک یا سوپ جلبک یکی دیگر از سوپ های سالم است که به راحتی در خانه طبخ می شود. تنها چیزی که نیاز دارید جلبک دریایی خشک، مکعب های گوشت گاو، سس سویا و روغن کنجد است. جلبک دریایی همچنین سرشار از ، C و E و همچنین مواد سالمی مانند ید است که برای همه چیز از تیروئید گرفته تا غده پروستات عالی است. سوپ جلبک یکی از سوپ های سالم است که نقش مهمی در k diet دارد.

فواید رژیم کره ای

برخی از فواید رژیم کره ای عبارتند از:

افزایش سلامت کلی

رژیم لاغری کره ای شما را تشویق می کند که مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید – دو گروه غذایی که به طور کلی سلامت را ارتقا می دهند و در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی محافظت می کنند.

مفید برای فشار خون

علاوه بر این، رژیم لاغری کره ای، حاوی مقدار زیادی کیمچی، است که از کلم تخمیر شده یا سبزیجات دیگر تهیه می شود. تحقیقات نشان می دهد که کیمچی ممکن است به کاهش فشار خون، قند خون، و سطح کلسترول و LDL (بد) کمک کند.

مفید برای روده ها

غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی همچنین با افزایش تعداد باکتری های مفید روده، که به عنوان پروبیوتیک ها نیز شناخته می شوند، برای سلامت روده مفید هستند.

بهبود سندروم روده تحریک پذیر

به نوبه خود، این پروبیوتیک ها ممکن است به پیشگیری یا درمان طیف وسیعی از بیماری ها، از جمله درماتیت آتوپیک، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، اسهال و چاقی کمک کنند.

پروبیوتیک ها به عنوان بخشی از رژیم لاغری کره ای به پیشگیری یا درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.

سرشار از مواد مغذی و احتمالا پایدار

رژیم لاغری کره ای تاکید زیادی بر ایجاد تغییرات پایدار و طولانی مدت در نحوه غذا خوردن و ورزش شما دارد. به طور کلی غذاهای مغذی و کم فرآوری شده را ترویج و مصرف غذاهای ناسالم پر کالری و در عین حال فاقد مواد مغذی را محدود می کند.

کاهش آکنه

گفته می شود رژیم لاغری کره ای با محدود کردن مصرف لبنیات به مبارزه با آکنه کمک می کند. ممکن است شواهدی برای حمایت از این ادعا وجود داشته باشد. به نظر می رسد لبنیات آزادسازی انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) را تحریک می کند، که هر دو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند. یک بررسی اشاره کرد افرادی که رژیم غذایی آنها غنی ترین لبنیات بود، حدود 2.6 برابر بیشتر از افرادی که کمترین میزان لبنیات مصرف می کردند، در معرض آکنه بودند.

با رژیم کره ای چند کیلو می توان وزن کم کرد؟

اصلا آیا رژیم کره ای می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ رژیم لاغری کره ای به دلایل مختلفی به کاهش وزن کمک می کند. وعده های غذایی سنتی کره ای به طور طبیعی سرشار از سبزیجات هستند که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. رژیم های غذایی غنی از فیبر می توانند با کاهش گرسنگی و هوس به کاهش وزن کمک کنند و در عین حال احساس سیری را تقویت کنند. در کنار بهره مندی از این رژیم کمک گرفتن از شکم بند ساعت شنی 27فنره،6قزنه لیدی کلمبیا کاری معقول و منطقی است که به لاغری هر چه سریعتر شما کمک میکند.

علاوه بر این، این رژیم میان وعده ها، غذاهای چرب و غذاهای حاوی قند اضافه شده، گندم یا لبنیات را محدود می کند و باعث کاهش بیشتر کالری دریافتی شما می شود. همچنین ورزش منظم را تشویق می کند، که به افزایش تعداد کالری که می سوزانید کمک می کند. در نهایت، به شما توصیه می شود با کم خوری به تدریج حجم وعده های خود را کاهش دهید تا زمانی که مقدار غذایی را بیابید که به شما امکان می دهد وزن خود را کاهش دهید و در عین حال احساس سیری و رضایت کنید. همه این عوامل می توانند به شما کمک کنند کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید بخورید. به طور مداوم نشان داده شده است که چنین کمبود کالری به کاهش وزن افراد کمک می کند، صرف نظر از غذاهایی که انتخاب می کنند.

البته فراموش نکنید که عوارض این رژیم را هم به خاطر داشته باشید. این نکته را هم از ما به یادگار داشته باشید که لاغر بودن کره ای ها تنها به دلیل داشتن رژیم غذایی خاص آن ها نیست، بلکه به دلیل داشتن فرهنگ پیاده روی در کره نیز هست. پیاده روی سنگ بنای فرهنگ کره ای است. این جای تعجب نیست زیرا این کشور پوشیده از کوه است. برای پیاده روی در کره نیازی نیست ساعت ها رانندگی کنید. حمل و نقل عمومی در کره به خوبی متصل است، بنابراین تا زمانی که در حومه شهر نباشید به ماشین نیاز ندارید.