لوازم خانگی

قرص چربی سوز طب سنتی

قرص هزال چیست؟

قرص لاغری هزال یکی از انواع قرص های لاغری و از است که در ایران تولید می شود و بنا بر اظهارات سازندگان، ترکیبات کاملا گیاهی آن هیچ ضرری برای بدن ندارد. این قرص از ترکیبات گیاهی مانند زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و غیره تشکیل شده است. این قرص متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد و در عین حال اشتهای کاذب شما را کاهش می دهد. با این مکانیسم این قرص به لاغری 2-5 کیلویی در ماه منجر می شود.

نکته مهم درباره قرص لاغری هزال یا هر قرص و داروی لاغری دیگر این است که صرفا استناد به ادعای سازندگان نمی تواند سلامت شما را تضمین کند. گزارش های زیادی درباره استفاده از قرص های لاغری مختلف وجود دارند که عوارض جسمی و روحی جدی برای مصرف کننده به دنبال داشتند. متاسفانه در سال های اخیر، قرص های تقلبی حاوی مواد مخدر در بازار رواج پیدا کرده اند

چه کسانی نمی توانند از قرص هزال استفاده کنند؟

شواهد نشان می دهند که مصرف این قرص لاغری در یک ماه تا 5 کیلو کاهش وزن به دنبال دارد. برخی این کاهش وزن را غیراصولی می دانند و ممکن است آسیب روحی و عوارض جسمی جدی به  دنبال داشته باشد. از این رو افراد زیر نباید از قرص لاغری استفاده کنند:

  • خانم های باردار
  • افرادی که طبع گرم و خشک دارند.
  • افرادی که داروی شیمیایی خاصی مصرف می کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که مشکلات معده دارند.
  • بیماران تیروئیدی.

انواع قرص های لاغری

قرص لاغری جی سی

قرص لاغری جی سی یکی دیگر از قرص های چربی سوز است. برخی ادعا می کنند با مصرف قرص جی سی می توان بدون رژیم غذایی و تمرینات ورزشی می توان وزن کم کرد. اما بعید به نظر می رسد که کاهش وزن پایدار تنها با مصرف قرص لاغری امکان پذیر باشد. حتما در کنار خرید قرص جی سی ، خرید شکم بند لاغری ورزشی را نیز در لیست خود داشته باشید. از عوارض جانبی قرص جی سی می توان به یبوست، افسردگی، دردگوش، بی خوابی، خشکی دهان و آبریزش بینی اشاره کرد. قرص جی سی برای افراد باردار، افراد دارای مشکل نارسایی کلیه، بیماران قلبی و افراد مبتلا به فشار خون تجویز نمی شود. بهتر است از مصرف خودسرانه قرص جی سی برای کاهش وزن پرهیز کنید.

قرص گیاهی لاغری گلوریا

قرص گیاهی لاغری گلوریا از ترکیبات لوتوس هندی، موم عسل، هل باد، بهار نارنج و بابا آدم تولید می شود. برخی قرص گلوریا را بی رحم ترین قرص چربی سوز شکم و پهلو می دانند. گلوریا با کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن، کاهش جذب قند و رفع گرسنگی کاذب، باعث کاهش وزن می شود. اما نمی توان گفت که مصرف گلوریا به تنهایی و بدون رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی و خرید گن لاغری بازو می تواند لاغری پایدار ایجاد کند. از عوارض جانبی قرص گلوریا می توان به: افزایش فشار خون، بی خوابی، افزایش ضربان قلب، اسهال و برخی مشکلات دستگاه گوارش اشاره کرد.

قرص فلوردو

قرص فلوردو یک مکمل گیاهی ایرانی است که با رفع اشتهای کاذب و دفع قند، به کاهش وزن کمک می کند. قرص فلوردو از ترکیب گیاهانی مانند نعناع فلفلی، چای سبز، ختمی و انجدان تولید می شود. مصرف بیش از اندازه قرص فلوردو باعث ایجاد دردهای شکمی، اسهال و تشنگی می شود. قرص فلوردو یک مکمل چربی سوز است و به تنهایی نمی تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش وزن و ماندگاری آن داشته باشد.

قرص اسلیم مکس

قرص اسلیم مکس یکی دیگر از قرص های چربی سوز گیاهی برای لاغری است. قرص اسلیم مکس از ترکیب چهار گیاه تخم کرفس، رازیانه، عصاره زیره سبز و کاسنی تولید می شود. قرص اسلیم مکس کلسترول خون را تنطیم کرده و توده های چربی را کاهش می دهد. اسلیم مکس اغلب برای کاهش اشتها در کنار پوشیدن مداوم گن عمل جراحی توسط پزشکان تجویز می شود. اما نمی توان تأثیر مصرف قرص اسلیم مکس بر لاغری را پایدار دانست. مصرف قرص هایی گیاهی زمانی اثربخش است که با رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی صحیح، همراه باشد.

قرص چربی سوز گیاهی گارسینا کامبوجیا

قرص چربی سوز گیاهی گارسینا کامبوجیا یا قرص گارسینوفیت از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. همچنین با افزایش ترشح سروتونین به کاهش اشتها کمک می کند. اما نمی توان گفت که قرص گارسینا کامبوجیا تأثیر تضمینی بر کاهش وزن دارد. از عوارض مهم قرص گارسینوفیت می توان به مشکلات گوارشی مانند اسهال و درد شکمی اشاره کرد.

قرص کتون تمشک

قرص کتون تمشک یا رسپری از تمشک تهیه می شود. قرص کتون تمشک مانند کپسایسین در فلفل قرمز و فلفل چیلی عمل می کند. یعنی متابولیسم بدن را بالا برده، لیپار آنزیمی را افزایش داده و به کاهش بافت چربی های بدن کمک می کند. قرص کتون تمشک چربی ها را به مولکول های قابل هضم برای بدن تبدیل می کند. با وجود تأثر قرص کتون تمشک بر کاهش بافت چربی بدن، نمی توان مصرف آن را برای کاهش وزن و ماندگاری آن تضمین کرد.

قرص چربی سوز گیاهی اسپرولینا

قرص چربی سوز گیاهی اسپرولینا از نوعی جلبک سبز آبی تهیه می شود. اسپرولینا با وجود عوارضی مانند ایجاد بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، اختلالات خون ریزی، کم خوابی، تهوع و سردرد مورد توجه برخی از ورزشکاران به عنوان مکمل غذایی قرار گرفته است. با وجود عوارض قرص اسپرولینا توصیه می کنیم بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف آن نکیند. همچنین انتظار نداشته باشید با مصرف قرص اسپرولینا، بدون داشتن رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی به تناسب اندام برسید.

قرص چربی سوز گیاهی قهوه سبز

قرص چربی سوز گیاهی قهوه سبز، از قهوه معمولی بو نداده تهیه می شود. کافئین موجود در قهوه، کربوهیدارت روده را کاهش داده و باعث کاهش وزن می شود. ممکن است فکر کنید که قرص تهیه شده با دانه قهوه می تواند قرص لاغری خیلی قوی بدون عوارض باشد. اما قرص لاغری قهوه نیز دارای عوارض جانبی است.

قرص چربی سوز گیاهی گلوکومانان

قرص چربی سوز گیاهی گلوکومانان از ریشه گیاه کنجاک یا همان گلوکومانان تهیه می شود. گلوکومانان در اصل نوعی فیبر است که پس از مصرف، آب بدن را جذب کرده و به ژل تبدیل می کند. در زمان های قدیم ریشه گلوکومانان در جوامع آسیایی برای درمان سوختگی، آسم، اختلالات پوستی و سرفه استفاده شده است. برخی از افراد گلوکومانان را قرص لاغری خیلی قوی بدون عوارض می دانند.

قرص چربی سوز ال کارنیتین

قرص چربی سوز ال کارنیتین یکی از مکمل های محبوب لاغری است. ال کارنیتین توسط پزشکان برای درمان یا کنترل برخی از بیماری های کبدی، کلیوی و عصبی استفاده می شود. اما برای ورزشکاران و بدنسازان یک مکمل چربی سوز است. از عوارض ال کارنیتین می توان به: تهوع، گرفتگی عضلات، استفراغ، بوی بد بدن و بیماری قلبی اشاره کرد.

ماده مغذی ال کارنیتین به صورت طبیعی توسط گوشت قرمز، مرغ، ماهی، شیر و سایر لبنیات جذب می شود. اما قرص ال کارنیتین برای کاهش وزن در دوران رژیم غذایی، همراه با تمرینات ورزشی سنگین مصرف می شود. توجه داشته باشید که مصرف ال کارنیتین به تنهایی هرگز باعث کاهش وزن و ماندگاری آن نمی شود. مصرف مکمل ال کارنیتین برای لاغری حتما باید همراه با رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی صحیح و علمی باشد.

قرص چربی سوز سینفرین

قرص چربی سوز سینفرین با نام پرتقال تلخ نیز شناخته می شود. سینفرین از جمله قرص های لاغری است که به خاطر داشتن عوارض جدی ممنوع شده است. اما در برخی از بیماران بنا به دستور پزشک تجویز می شود. سینفرین اعتیاد دارویی داشته و باعث ایجاد مشکلات قلبی می شود. اما به دلیل کاهش اشتها در لیست داروهای لاغر کننده قرار دارد.