ارز دیجیتالکسب و کار ایرانی

مزایا و معایب بروکر مونتا مارکتس

وقتی صحبت از بهترین بروکر Moneta Markets برای ایرانیان به  میان می آید، با تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال روبه رو می شویم. البته تجربه نشان داده است که تنها چند کارگزاری قابل اعتماد وجود دارند که تریدرها بدون مشکل با آن ها کار می کنند. در عین حال، بعضی از بروکرها هم هستند که هر چند در ظاهر خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی کنند، با استفاده از فیلترشکن می توانید به راحتی در آن ها فعالیت کنید. یکی از آن ها مونتا مارکتس است. در این مطلب ضمن نقد و بررسی بروکر Moneta Markets، قصد داریم کار با آن را آموزش دهیم.

مونتا مارکتس بیش از هفتاد هزار مشتری فعال دارد و حجم معاملات ماهانه آن به بیش از صد میلیارد دلار می رسد که نشان دهنده اعتماد مشتریان به این است. تنوع حساب ها، پشتیبانی از بیش از 950 نماد معاملاتی، قیمت های رقابتی، و ارائه محتوای آموزشی و پژوهشی به روز از ویژگی های مونتا مارکتس است که اجازه می دهد هم تریدرهای تازه کار و هم تریدرهای قدیمی و حرفه ای، بهترین استفاده را از امکانات این بروکر داشته باشند.

نام بروکر مونتا مارکتس – Moneta Markets
سال تأسیس 2009
دفتر مرکزی آفریقای جنوبی
رگولاتور Financial Sector Conduct Authority
انواع حساب معاملاتی Direct – Prime – Ultra – Demo
انواع نمادهای معاملاتی فارکس، CFD، شاخص، سهام، ETF، ارز دیجیتال
روش های واریز و برداشت انتقال بانکی، ویزا/مستر، ارز دیجیتال
انواع پلتفرم های معاملاتی وب، موبایل، و دسکتاپ
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد

آیا بروکر مونیتا مارکتس برای ایرانیان در دسترس است؟

در سایت رسمی بروکر مونیتا مارکتس ذکر شده است که علاوه بر شهروندان آمریکایی، امکان سرویس دهی به شهروندان کشورهایی ازجمله افغانستان، آلبانی، استرالیا، کانادا، کرواسی، هنگ کنگ، ایران، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره شمالی، روسیه، صربستان، سنگاپور، اسلوونی، سومالی، اسپانیا، سوریه، بریتانیا، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه، و… را ندارد.

به  همین دلیل، شاید به حساب نیاید، اما این موضوع صرفاً در مستندات قانونی بروکر ذکر شده است و بروکر مونیتا مارکتس علاوه بر اینکه امکان ثبت نام کاربران ایرانی را فراهم کرده است، پشتیبانی فارسی خود را از طریق تلگرام و واتساپ نیز ارائه می کند.

رگولاتور بروکر مونتا مارکتس

مونتا مارکتس در کنار مزایایی مثل معامله ، تنوع پلتفرم ها، کپی تریدینگ، و حساب های کاربری مختلفی که ارائه می کند، معایب و محدودیت هایی نیز دارد. از مزایا و معایب مهم بروکر مونتا مارکتس می توان به این موارد اشاره کرد:

مزایای بروکر مونتا مارکتس

  • فعالیت تحت رگولاتورهای Tier-1 و Tier-2؛
  • ارائه پلتفرم قدرتمند PRO Trader با قابلیت های ؛
  • امکان معامله تحت وب، موبایل، و دسکتاپ؛
  • پشتیبانی از نسخه های 4 و 5؛
  • ارائه سرویس ؛
  • ارائه لوریج تا 1000:1؛
  • امکان باز کردن حساب دمو یا آزمایشی؛
  • شروع اسپرد حساب ECN از صفر پیپ؛
  • پشتیبانی شبانه روزی مشتریان؛
  • ارائه منابع آموزشی متنوع.

معایب بروکر مونتا فارکس

  • نپذیرفتن مشتریان آمریکایی و …؛
  • تنوع کمتر بازارهای قابل معامله نسبت به بروکرهای مشابه؛
  • الزام به واریز حداقل پنجاه دلار برای شروع کار با حساب معاملاتی.

آموزش ثبت نام در بروکر مونتا مارکتس

در صفحه بعد، فرم ثبت نام اولیه به شما نمایش داده می شود که باید کشور محل اقامت، مشخصات فردی، و تلفن خود را وارد کنید.

با کلیک روی دکمه «NEXT»، وارد صفحه ثبت نام می شوید و باید اطلاعات فردی بیشتری ازجمله جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، محل تولد، نوع احراز هویت، و شماره ملی خود را وارد کنید. درصورتی که کد معرف دارید، با زدن تیک مربوط به آن، کد معرف را وارد کنید و دکمه «NEXT» را بزنید.

در مرحله بعد، اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنید و دکمه «NEXT» را بزنید. وارد کردن تمام موارد ستاره دار الزامی است.

در صفحه بعد، وضعیت اشتغال و درآمد خود را با انتخاب گزینه های مربوطه مشخص کنید و دکمه «NEXT» را بزنید.

پس از آن، پلتفرم معاملاتی، نوع حساب، و ارز مربوطه را انتخاب کنید و بعد از زدن تیک پذیرش قوانین، روی «NEXT» کلیک کنید.

سپس مدرک هویتی و مدرک احراز محل سکونت را بارگذاری کنید. پس از تأیید مدارک، می توانید از طریق روش های فراهم شده حساب خود را شارژ و معاملاتتان را آغاز کنید.

انواع حساب های معاملاتی بروکر مونیتا مارکتس

حساب دایرکت (Direct از نوع STP)

حساب پرایم (Prime از نوع ECN)

حساب اولترا هم مثل حساب های دیگر روی تمام پلتفرم های وب، موبایل، و دسکتاپ قابل استفاده است. حداقل واریز مورد نیاز برای باز کردن این حساب بیست هزار دلار است و اسپرد آن نیز از 0 پیپ شروع می شود. حداقل حجم معاملات حساب اولترا 0.01 لات و لوریج آن حداکثر 1000x است. کمیسیون این حساب به ازای هر لات یک دلار است و بیشتر به تریدرهای حرفه ای و شرکت های پیشنهاد می شود.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر مونتا مارکتس

برای واریز پول به مونتا مارکتس، بعد از تکمیل ثبت نام و ورود به سایت، در صفحه اصلی و در منوی سمت چپ سایت، گزینه «FUNDS» را بزنید. سپس گزینه «DEPOSIT FUNDS» را انتخاب کنید.

از میان روش های پرداختی که به شما نمایش داده می شود، یکی را انتخاب کنید. برای مثال، گزینه Crypto امکان واریز تتر، بیت کوین، و را فراهم می کند.

در صفحه بعد، نوع ارز پرداختی و مقدار آن را مشخص کنید.

با کلیک روی دکمه «Submit»، به وب سایت واسط برای پرداخت ارز دیجیتال هدایت می شوید و می توانید با طی کردن مراحل مربوطه، فرایند واریز خود را به پایان برسانید.

مونتا مارکتس از بازارها و نمادهای مختلفی پشتیبانی می کند و در مقایسه با بروکرهای دیگر، ازجمله یا ، تعداد جفت ارزهای فارکس آن در حد متوسط و تعداد CFDها، کالاها، شاخص ها، و ارزهای دیجیتال آن بیش از میانگین بروکرهای دیگر است. ازجمله نمادهای معاملاتی مونتا مارکتس می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیش از 45 جفت ارز فارکس؛
  • 17 کالا در حوزه فلزات، انرژی، و کشاورزی؛
  • 25 شاخص بازارهای آمریکا، اروپا، و آسیا؛
  • بیش از 840 قرارداد CFD سهام؛
  • 43 ارز دیجیتال اصلی و فرعی؛
  • 51 صندوق ETF؛
  • 18 دارایی قابل معامله در فیوچرز.

حساب دمو بروکر مونتا مارکتس

مونتا مارکتس علاوه بر حساب های تجاری، امکان باز کردن حساب دمو یا همان حساب آزمایشی را نیز فراهم کرده است. در صفحه اصلی بروکر با کلیک روی دکمه «DEMO» در بالای صفحه، می توانید یک حساب دمو برای خود باز کنید.

باز کردن حساب دمو در مونتا مارکتس رایگان است و تا سی روز اعتبار دارد که این محدودیت زمانی در مقایسه با بسیاری از بروکرها، نقطه ضعف است. البته می توان از طریق تماس با تیم پشتیبانی این مدت را تمدید کرد. حساب دمو به تریدرهای تازه کار اجازه می دهد تا پیش از شروع معاملات حقیقی بتوانند در محیطی بدون ریسک، استراتژی ها و دانش خود را محک بزنند.

راهنمای معامله در بروکر مونیتا مارکتس

سپس فرمی به شما نمایش داده می شود که در آن، باید شماره حساب معاملاتی و رمز عبور آن را وارد کنید. شماره حساب در همان صفحه اصلی نمایش داده می شود و رمز عبور نیز رمزی است که بروکر هنگام ساخت حساب معاملاتی به ایمیل شما ارسال می کند.

با انتخاب یک نماد، چارت آن به شما نمایش داده می شود. در ستون سمت راست چارت، امکان انجام معاملات خرید و فروش به صورت قیمت بازار، لیمیت، و استاپ وجود دارد و کافی است پس از انتخاب نوع معامله و وارد کردن حجم، دکمه خرید یا فروش را بزنید.

معاملاتی که باز می کنید در قسمت پایین چارت قابل مشاهده است و وضعیت سفارش، کمیسیون، زمان و قیمت باز کردن معامله، و غیره را به شما نمایش می دهد.

یکی از نکات مثبت مونتا مارکتس این است که برای واریز و برداشت ارز کارمزدی دریافت نمی کند. اسپرد حساب های مونتا مارکتس برای حساب دایرکت از 1.2 پیپ و برای حساب های پرایم و اولترا نیز از صفر شروع می شود. کارمزد یا کمیسیون انجام معاملات برای حساب دایرکت صفر و برای حساب های پرایم و اولترا به ترتیب 3 دلار و 1 دلار به ازای هر لات معامله است. جدول زیر به طور خلاصه، میزان کارمزدها و کمیسیون های مونتا مارکتس را نشان می دهد.

نوع حساب کارمزد واریز و برداشت اسپرد کمیسیون
دایرکت 0 از 1.2 پیپ 0
پرایم 0 از 0 پیپ 3 دلار به ازای هر لات
اولترا 0 از 0 پیپ 1 دلار به ازای هر لات

پلتفرم کپی ترید بروکر مونتا مارکتس

اپلیکیشن کپی تریدر مونتا مارکتس اجازه می دهد تا به راحتی و از طریق کپی تریدینگ، معاملات خود را به تریدری متخصص بسپارید. بیش از شش هزار تریدر حرفه ای در دسترس شما هستند و می توانید با یک کلیک، معاملات آن ها را کپی کنید و سود ببرید.

علاوه بر کپی کردن تریدها، اگر خودتان توانایی کافی دارید، می توانید برای ثبت نام اقدام کنید و سیگنال ها و تریدهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مونتا مارکتس بونوس های مختلفی به مشتریان خود ارائه می کند. بونس ثبت نام مونتا مارکتس 50 درصد مبلغ واریز است. تریدرهایی که حساب خود را حداقل 500 دلار شارژ کنند، این بونوس را در قالب کش بک دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای واریزهای 100 تا 499 دلار معادل 20 درصد خواهد بود. سپس تریدرها می توانند روی این مبلغ معامله انجام دهند و درنهایت، آن را به صورت نقدی دریافت کنند. این بونوس 50 درصد هر ماه قابل تمدید است و کاربران می توانند در ماه بعد دوباره آن را دریافت کنند.

یکی دیگر از بونوس های مونتا مارکتس مربوط به معرفی یا ارجاع (ریفرال) است که به ازای دعوت هر کاربر جدید پرداخت می شود. علاوه بر آن، کاربرانی که از حساب دایرکت STP استفاده کنند، به ازای هر لات معامله روی جفت ارزهای فارکس، طلا، و نفت، مبلغ 2 دلار بونوس دریافت می کنند. برای حساب پرایم ECN این مبلغ معادل 50 سنت خواهد بود.

پشتیبانی بروکر مونیتا مارکتس

برای کاربران ایرانی نیز پشتیبانی فارسی از طریق تلگرام و واتس اپ فراهم شده است. بعد از ثبت نام در مونتا مارکتس، به صورت خودکار لینک پشتیبانی تلگرام به ایمیل شما ارسال می شود و درصورتی که با همان شماره تلفن حساب واتس اپ داشته باشید، پشتیبانی فارسی مونتا مارکتس برای شما پیام معرفی و راه دسترسی به خدمات مشتریان را ارسال خواهد کرد.