عمومیکسب و کار ایرانی

پرطرفدار ترین جی شاک سبز

ساعت مچی کاسیو سری جی شاک: از زمانی که اولین ساعت مچی  DW-5000C در سال 1983 به فروش رسید، G-SHOCK همچنان در هنگام خلق طرح های جدید خود به پشت سر گذاشتن محدودیت های استحکام در ساعت سازی ادامه داده است. این مدل های جدید تجسمی از این تلاش ها در یک پیکربندی جذاب و باریک است.

قسمت فلزی باند با آبکاری یونی سیاه رنگ شده و برای کسانی پیشنهاد می شود که می خواهند ظاهری رسمی تر و راحت تر داشته  باشند. اما دلیل اصلی خرید ساعت جی شاک سبز ، نوار فیبر کربنی متمایز آن است که قیمتی عالی دارد و برخلاف برخی از مدل های هوانوردی و ساعت های Master of G (JDM) که دارای نوارهایی با درج های فیبر کربنی هستند و فقط در قسمت داخلی باند دیده می شوند. فیبر کربن به طور مشخصی از قسمت بیرونی باند در این مدل قابل مشاهده است. این ساعت همچنین از تیتانیوم سبک و مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاده می کند و سبک ترین مدل G-Shock مردانه با وزن 47 گرم است.

این مدل های جدید به شکل هشت وجهی هستند که قبلاً برای مدل اصلی DW-5000C نیز به کار رفته بود. ماده رزین بادوام، که با فیبرهای کربنی تقویت شده است، خلق بدنه ای را که فقط 11.8 میلی متر قطر دارد امکان پذیر کرده است، که نازک ترین بدنه در بین مدل های ترکیبی G-SHOCK است. ساعت جی شاک مدل GA-2100 یکی از محبوب ترین مدل های جی شاک کاسیو می باشد . طراحی هشت ضلعی رویه ساعت کمی منحصر بفرد تر از مدل های دیگر می باشد.

عقربه فعال نشانگر روز های هفته به همراه صفحه کامپیوتری کوچک آن از دیکر قابلیت های این مدل است. در صفحه کامپیوتری این مدل شما میتوانید ساعت ، آلارم ، کرنومتر و سایر امکانات این ساعت را مشاهده نمایید. برای تنظیم این ساعت که ابتدا باید زمان UTC  را در صفحه کامپیوتری تنظیم کنید سپس منطقه زمانی مورد نظر یعنی کشور مبدا را انتخاب نمایید. برای ایران کافی گزینه THR  را انتخاب کنید تا بعد از تنظیم ساعت جهانی UTC  اتوماتیک ساعت کامپیوتری و عقربه ها حرکت کرده و بر روی ساعت تهران تنطیم شوند.

چراغ جی شاک GA-2100

یک چراغ کوچک نور زیبایی به صفحه کامپیوتری آن می دهد تا دیدن این ان مانیتور کوچک راحتر باشد. عقربه های این ساعت نیز دارای شب رنگ است و در تاریکی خواندن عقربه ها را نیز راحتر میکند. همچنین در تنظیمات آن میتوانید تایم روشن ماندن چراغ را بین 1 تا 3 ثانیه انتخاب نمایید

ساعت مچی جی شاک سبز G-Shock GA2110SU-3A یکی از رنگ های خاص ساعت  جیشاک سری GA-2110 بوده که در سال 2021 طراحی و روانه بازار شد. این سری از ساعت های مچی جی شاک دارای تقویم دیجیتالی و عقربه ای است; ساعت سبز G-Shock GA-2110SU-3 امکاناتی مانند : نور زیر صفحه , نمایشگر دیجیتال , تقویم , کرنومتر , آلارم , آلارم ساعتی , … را در اختیار شما قرار می دهد . شما به راحتی می توانید این ساعت مچی فوق العاده را با لباس های اسپرت و ورزشی خود ست کنید .

GW-M5610BC-1JF یک GW-M5610 دارای عملکرد خورشیدی و Multi-Band-6 با باند فلز و رزین کامپوزیت است. G-Shock GA-100-1A1، پرفروش ترین ساعت جی شاک اصل در این ساعت دیجیتالی با ابعاد 55*51.2*16.2 میلی متر و وزن 70 گرم، از الماس معدنی برای صفحه و رزین برای بند استفاده شده است.  ساعت GA2110SU-3A دارای یک طراحی هشت وجهی است که باعث افزایش استحکام ساعت می شود و با طراحی, بار دیگر خلاقیت خود را به رخ برندهای معروف ساعت سازی کشید.

همچنین تا 200 متر زیر آب مقاومت دارد و دارای تایمر، زنگ هشدار، کرنومتر، چراغ LEDو زمان جهانی است. علاوه  بر این، این ساعت آنالوگ در برابر ضربه و مغناطیس نیز مقاوم است. این ساعت دارای 1 سال گارانتی بین المللی است. همان طور که از نام این ساعت پیدا است، برای غواصان ساخته شده و یکی از پرفروش ترین انواع ساعت جی شاک محسوب می شود که دارای مقاومت ISO در عمق 200 متری در برابر آب است. اولین ساعت Frogman در سال 1993 عرضه شد و به یکی از ارکان موفقیت سری G-Shock تبدیل گشت. همچنین GWF-A1000 Frogman اولین ساعت جی شاک بود که نام مستعار رسمی دریافت کرد.

GWF-A1000 Frogman اولین مدل آنالوگ این سری و دارای عقربه های سفید بزرگ در مقابل صفحه تیره با خوانایی مناسب است. این ساعت از یک قاب کاملاً جدید کربنی مونوکوک با ساختار یک تکه (یعنی بدون قاب پشتی قابل جابجایی) استفاده می کند و 22 گرم نسبت به مدل قبلی خود (GWF-D1000) سبک تر است. نمایش زمان جهانی، نمودار جزر و مد و زمان غواصی با عقربه های آنالوگ، باعث هلدینگ بصری متعادل تری می شود. طراحی قاب نامتقارن با نمایشگرهای دیجیتال در این ساعت بسیار چشمگیر است و تنها ساعت غواصی است که گواهی ISO را در این خط تولید دارد.

حسگر سه گانه آن نیز می تواند عمق غواصی را در هر 10 سانتی متر نمایش دهد و قادر است حتی با رایانه های غواصی رقابت کند. به طور کلی، GWF-D1000 مرد قورباغه ای کاسیو به شمار می رود. اگرچه Frogman یک ساعت کوارتز است، اما وارد قلمرو ساعت های غواصی می شود. در خط تولید پرفروش ترین ساعت جی شاک اصل وقتی به دریا فکر می کنید، Frogman در جایگاه اصلی قرار می گیرد. کاسیو در خط تولید این گروه از ساعت ها توانسته با وجود اضافه شدن صفحه نمایش آنالوگ و بدنه کربنی، قیمت آن را نیز در حد مناسبی نگه دارد.

G-Shock GMW-B5000D-1، پرفروش ترین ساعت جی شاک اصل دستیابی به قابلیت های منحصربه فرد جی شاک در برابر ضربه، نیازمند طراحی مجدد کامل ساختار خارجی، از جمله قاب، بند و دکمه ها بود. در این ساعت یک ساختار داخلی جدید با استفاده از رزین ریز برای جبران ضربه های قوی ناشی از وزن با استفاده از قطعات فولاد ضدزنگ با استحکام بالا ایجاد شد. همچنین، ساختار دکمه ای توسعه یافته، این ساعت را از داخل در برابر ضربه های جانبی محافظت می کند.

سطح پشتی کیس نیز کاملا تراش خورده است تا هرگونه ناهمواری را از بین ببرد و از تناسب دقیق با قطعات بالشتک اطمینان حاصل کند. در طراحی این مدل، تلاش های کاسیو برای دستیابی به قابلیت استفاده جهانی، با توجه به مقاومت در برابر ضربه، LCD بزرگ، دید عالی و فرم مینیمالیستی کاملا واضح است. ساعت جی شاک اصل مدل Casio G-Shock Mudmaster GG-B100 گزینه ای است که در سخت ترین شرایط مقاومت بالایی دارد.

بنابراین، جای تعجب نیست که ما این محصولات را معمولاً روی مچ ارتشی ها می بینیم و با نام ساعت جی شاک نظامی شناخته می شود. علاوه بر مقاومت در برابر هر گونه شوک احتمالی و مقاومت زیر آب تا عمق 200 متری که در هر جی شاک اصلی یافت می شود، ماد مسترها GG-B100 به لطف طراحی ویژه ای که دارند از روکش واشر سه گانه برای محافظت از دکمه ها در برابر گرد و غبار و گِل هم استفاده کرده است تا هرگونه آلودگی ای قابلیت ورود به ساعت را نداشته باشد. گارد این مدل از کربن است و با وجود سنسورهای چهارگانه ای (دماسنج، قطب نما، فشارسنج و ارتفاع سنج) همراه با گام شمار جزو محبوب ترین مدل های بازار است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.