مقایسه چری آریزو 6 با هیوندای النترا و کیا سراتو

جی پلاس، چری آریزو 5 توربو اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک، دو خودروی نسبتا محبوب و پرفروش در کلاس سدان های جمع وجور بازار ایران به شمار می روند که به دلیل قیمت بسیار پایین تر نسبت به مدل های کره ای نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو، توانستند در بازار خودرو ایران سری در میان سرها برآورند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ در این گزارش  به مقایسه چری آریزو 5 توربو اتوماتیک با دنا پلاس توربو اتوماتیک خواهیم پرداخت. پیش از شروع مقایسه، لازم است هرکدام از این دو خودرو را در قالب چند سطر به حضورتان معرفی کنیم.

 

معرفی چری آریزو 5 توربو

 

نخستین نشانه های حضور چری آریزو 5 در سبد محصولات کمپانی چری از سال 2014 بروز کرد. در این سال، کمپانی چینی مذکور یک محصول مفهومی تحت عنوان کانسپت آلفا را در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآورد. سال بعد نیز کانسپتی دیگر تحت عنوان آلفا 5 به عنوان پیش درآمدی بر نسخه واقعی آریزو 5 در نمایشگاه خودرو شانگهای 2015 به بازدیدکنندگان نمایش داده شد. به هر صورت، تولید نمونه های واقعی چری آریزو 5 از سال 2016 و با دو نوع موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ (E4T15B) آغاز شد.

سال 95 زمان مناسبی بود تا شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی کمپانی چری در ایران) اقدام به عرضه چری آریزو 5 با پیشرانه تنفس طبیعی کند؛ اما گویا عملکرد فنی این سدان چینی مورد رضایت مشتریان نبود و شور و شوق فراوانی بین هواداران محصولات چری در ایران ایجاد نمی کرد.

از همین رو، مدیران خودرویی ها تصمیم به تغییر دایره مدیریت بازی گرفتند و نسخه توربوشارژ چری آریزو 5 را به عنوان برگ برنده خود در رقابت با محصولات مشابه وارد میدان کردند. به این  ترتیب، چری آریزو 5 توربو از سال 96 تاکنون مهمان سفره خودرویی ما ایرانی ها است و حتی با وجود تحریم ها، قصد ترک بازار کشور را ندارد.

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

سوگلی ایران خودرو که قیمت بالای آن در ابتدای عرضه حواشی فراوانی با خود داشت و سروصداهای زیادی پیرامون آن ایجاد شد، چیزی جز نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربو نیست. جعبه دنده شش سرعته  اتوماتیک این خودرو آن چنان گران قیمت بود که شوک نسبتا عجیبی به بازار خودروی کشور و البته افکار عمومی مشتریان وارد آورد. این گیربکس پرحاشیه و ناخلف، از سال 99 با دنا پلاس توربو همراه شد تا در اوج تحریم ها، شرکت ایران خودرو به علت ارائه یک مدل جدید و نیز تلاش  در زمینه خودکفایی و عدم وابستگی به کمپانی های خارجی، در ارایه تولیدات جدید به خود افتخار کند.

 البته این گیربکس 6 سرعته تولید داخل نیست و توسط شرکت DAE چین ساخته شده است. ایران خودرو نیز هیچ داعیه ای نسبت به داخلی بودن جعبه دنده دنا پلاس توربو اتوماتیک ندارد و صرفا آن را متناسب با عملکرد پیشرانه ef7 توربوشارژ تنظیم کرده و روی گران ترین محصول ملی خود قرار داده است.

مقایسه طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک با آریزو 5 توربو

دنا پلاس توربو یکی از محبوب ترین تولیدات ایران خودرو به شمار می رود که ازقضا میان جوانان نیز استقبال مناسبی از آن به عمل آمده و بیش از همه اسپرت سواران جوان را نسبت به  ظاهر مهیج و تهاجمی خود خرسند ساخته است؛ تاحدی که غبار تعصب مقابل چشمان این افراد را پوشانده است و اجازه دیدن نقاط ضعف طراحی و ناهماهنگی های فراوان موجود در بدنه دناپلاس توربو را نمی دهد؛ اما چه روی این خودرو تعصب داشته باشید و چه خیر، وقتی  با دیده انصاف به این نواده سمند بنگرید، می توانید ناهماهنگی های چهره، نمای جانبی و قسمت عقب خودرو را بیش ازپیش مشاهده کنید.

طراحی چراغ های اصلی و جلوپنجره، حالتی هندسی و ستیزه جویانه دارند؛ اما از لحاظ تطابق با سایر المان های بدنه، امتیاز بالایی کسب نمی کنند. فریم پنجره درب عقب نیز گرچه مهیج به نظر می رسد، اما به طرزی عجولانه و نامناسب نسبت به نسخه معمولی دنا و سمند تغییر شکل یافته و نوعی اعوجاج بصری را در این قسمت پدید آورده است. طراحی سپر و چراغ های عقب نیز سنخیت چندانی با نمای جلو ندارند.

اما در سمت دیگر این میدان، با نواده یکی دیگر از محصولات قدیمی بازار ایران (ام وی ام 530) مواجه هستیم که برخلاف حریف ایرانی، کوچک ترین تشابهی به اجداد خود ندارد. چری آریزو 5 توربو از لحاظ طراحی توانسته است هم شاخصه های اسپرت جوان پسند را در خود مستتر کند و هم سلایق خانواده ها را به طور کامل مدنظر قرار دهد. آریزو 5 توربو در مقایسه با دنا پلاس توربو اتوماتیک، بسیار حرفه ای تر طراحی شده است و اثری از ناهماهنگی دیداری شاخص در بدنه آن مشاهده نمی شود. بر همین اساس و به  دور از هرگونه منش متعصبانه، می توان رقیب برآمده از سرزمین اژدها را برنده مقایسه چری آریزو 5 توربو با دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر طراحی ظاهری قلمداد کرد.

مقایسه طراحی داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک با  چری آریزو 5 توربو 

در زمینه طراحی داخلی، هر دو خودرو جلوه هایی تقریبا خوشایند و به روز را از خود به نمایش می گذارند؛ اما با این حال، هنوز هم حریف چینی از طراحی به مراتب حرفه ای  و جالب توجه تر در بخش هایی هم چون داشبورد، غربیلک فرمان و کنسول کیلومترشمار پشت فرمان برخوردار است. البته احتمال دارد برخی مشتریان طراحی ساده اما متناسب کنسول میانی دنا پلاس را به آریزو 5 ترجیح دهند که یکی از علل این امر، می تواند حالت نه چندان زیبای دریچه های تهویه در جوانب پنل مالتی مدیا باشد.

گرچه سطح کیفی متریال کابین آریزو 5 نسبت به دنا پلاس اندکی برتری از خود نشان می دهد، اما این میزان اختلاف کیفیت چندان هم مشهود نیست. در مورد گنجایش کابین، باید گفت که هر دو رقیب چینی و ایرانی حاضر در این مقایسه، فضایی نسبتا قابل قبول را برای کاربران خود به ارمغان آورده اند؛ اما فاصله محوری بیشتر در محصول ایران خودرو سبب شده است تا دنا پلاس توربو نسبت به حریف چینی خود مقداری جادارتر به نظر برسد. این برتری در بخش صندوق عقب بیشتر محسوس است؛ چراکه صندوق عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک، فضایی معادل 500 لیتر را به وسایل سرنشینان اختصاص داده است؛ اما چری آریزو 5 توربو تنها 430 لیتر حجم در اختیار کاربران می گذارد.

 در پایان مقایسه  آریزو 5 توربو با دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر طراحی داخلی، باید گفت این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند؛ اما حریف چینی با اختلاف اندک می تواند برنده این قسمت باشد.

مقایسه فنی چری آریزو 5 توربو با دنا پلاس توربو اتوماتیک

 هر دو خودروی حاضر در این مقایسه از معدود سدان های نسبتا اقتصادی موجود در بازار کشور هستند که به پیشرانه پرخوران یا توربوشارژ مجهز شده اند. محصول ملی ایران خودرو، پیشرانه 1.7 لیتری ef7 توربوشارژ را به خدمت گرفته تا 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را به واسطه گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی DAE به چرخ های جلو ارسال کند. شتاب و چالاکی دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به چری آریزو 5 توربو اتوماتیک، مقداری کمتر و حدود 11 ثانیه ارزیابی  شده است.

از طرف دیگر، رقیب چینی نیز از توانی تقریبا مشابه دنا پلاس توربو اتوماتیک سود می برد و اختلاف چندانی با حریف ایرانی خود از لحاظ توان فنی ندارد؛ خروج 147 اسب بخار قدرت به همراه 210 نیوتن متر گشتاور از این پیشرانه هم سان با نمونه موجود در چری تیگو 7، سبب شده است تا آریزو 5 توربو بتواند ظرف مدت زمان 9.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

البته در چری آریزو 5 توربو، برخلاف تیگو7، یک گیربکس سی وی تی جهت انتقال نیرو به چرخ های جلو با پیشرانه کوپل شده است و همین امر می تواند یکی از دلایل کاهش چابکی آریزو 5 نسبت به تیگو 7 تلقی شود. به عنوان جمع بندی، باید اظهار داشت که هر دو اتومبیل توان فنی نسبتا مشابهی را در اختیار می گذارند؛ اما آریزو 5 توربو اتوماتیک با اختلاف کم، می تواند از رقیب ایرانی خود پیشی بگیرد.

مدل خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک

چری آریزو 5 توربو

چراغ

چراغ های دی لایت، چراغ مه شکن در بخش جلو و عقب، چراغ نئون در جلو، نورپردازی داخلی و چراغ مشایعت

چراغ مه شکن عقب، چراغ هالوژن در جلو، دی لایت، چراغ بدرقه

سیستم های مالتی مدیا

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3،MP4،CD، DVD، بلوتوث، 6 اسپیکر، USB ، sd کارت

سیستم صوتی با بلندگوهای جلو وعقب و قابلیت پشتیبانی از USB – MP3 – iPod -MirrorLink – SD card، نمایش گر صفحه کیلومتر – نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

صفحه نمایش

7 اینچی لمسی

لمسی 7 اینچی

آینه

آینه های جانبی تاشونده برقی

آینه های جانبی برقی

سیستم هشداردهنده

سنسور پارک عقب

سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر

تهویه مطبوع

سیستم تهویه اتوماتیک + دریچه تهویه عقب

اتوماتیک

صندلی

صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی، ایزوفیکس صندلی

 صندلی راننده و سرنشین با تنظیم دستی 6 و 4 حالته، روکش چرمی، ایزوفیکس صندلی

شیشه

شیشه های برقی، سانروف

شیشه های برقی، سانروف

سایر امکانات

باز کردن درب صندوق عقب از داخل، کروز کنترل، سیستم قطع سوخت خودکار، دوربین عقب

کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت، دوربین عقب

مقایسه آپشن های دنا پلاس توربو اتوماتیک و چری آریزو 5 توربو

دو حریف ایرانی و چینی حاضر در این مقایسه، از امکانات رفاهی پایه به میزانی مناسب برخوردار هستند و نمی توان به راحتی یکی را نسبت به دیگری در این قسمت برتر دانست، اما برخی اختلافات در این حوزه وجود دارد که می تواند نظر شما را به سوی یکی از این دو سدان کامپکت جلب سازد.

به عنوان مثال، چری آریزو 5 توربو فاقد آینه های جانبی تاشونده برقی و تنظیمات الکتریکی صندلی های جلو است؛ اما هر دوی این موارد، در دنا پلاس توربو اتوماتیک یافت می شوند. از طرف دیگر، مواردی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای نیز، تنها در آریزو 5 موجود هستند. با مطالعه جدول زیر، اطلاعات دقیق تری پیرامون تجهیزات و آپشن های رفاهی هر دو خودرو به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهد رسید:

مدل خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک

چری آریزو 5 توربو

چراغ

چراغ های دی لایت، چراغ مه شکن در بخش جلو و عقب، چراغ نئون در جلو، نورپردازی داخلی و چراغ مشایعت

چراغ مه شکن عقب، چراغ هالوژن در جلو، دی لایت، چراغ بدرقه

سیستم های مالتی مدیا

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3،MP4،CD، DVD، بلوتوث، 6 اسپیکر، USB ، sd کارت

سیستم صوتی با بلندگوهای جلو وعقب و قابلیت پشتیبانی از USB – MP3 – iPod -MirrorLink – SD card، نمایش گر صفحه کیلومتر – نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

صفحه نمایش

7 اینچی لمسی

لمسی 7 اینچی

آینه

آینه های جانبی تاشونده برقی

آینه های جانبی برقی

سیستم هشداردهنده

سنسور پارک عقب

سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر

تهویه مطبوع

سیستم تهویه اتوماتیک + دریچه تهویه عقب

اتوماتیک

صندلی

صندلی راننده و سرنشین با تنظیم برقی، ایزوفیکس صندلی

 صندلی راننده و سرنشین با تنظیم دستی 6 و 4 حالته، روکش چرمی، ایزوفیکس صندلی

شیشه

شیشه های برقی، سانروف

شیشه های برقی، سانروف

سایر امکانات

باز کردن درب صندوق عقب از داخل، کروز کنترل، سیستم قطع سوخت خودکار، دوربین عقب

کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت، دوربین عقب

مقایسه ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با چری آریزو 5 توربو

دنا پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ ساختار و پلتفرم، تفاوت زیادی با سمند و پژو 405 ندارد؛ در نتیجه، این خودرو برخلاف ظاهر نسبتا جدید آن، بر یک پلتفرم قدیمی استوار شده است و نمی توان انتظار بالایی از سطح ایمنی آن در مقایسه با محصولات روز دنیا داشت. عدم حضور ایکو دنا پلاس در آزمون های ایمنی سنجی معتبر بین المللی به اضافه نبود سیستم کنترل کشش و پایداری در این خودرو، حکم تایید بر ایمنی نه چندان سطح بالای اسب چموش جاده مخصوص است.

 اما سوی دیگر میدان، چری آریزو 5 توربو با دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه چینی C-NCAP در سال 2015 به علاوه بهره مندی از شش کیسه هوا و سامانه های کنترل کشش و پایداری، نوید یک رانندگی ایمن تر از دنا پلاس توربو را به کاربران خود می دهد.

مدل خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک

چری آریزو 5 توربو

تجهیزات ایمنی و حفاظت

سیستم ایموبیلایزر، قفل مرکزی، دوربین دید عقب، سیستم هشدار موانع در عقب، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده

سیستم ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ریموت یدکی

کیسه هوا

4 کیسه هوا ( جلو- جانبی)

6 کیسه هوا (جلو- جانبی جلو- پرده ای)

سیستم ترمز و پایداری

ترمز EBD،ABS، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی

ترمزABS،EBD، ترمز دیسکی چهارچرخ، کنترل کشش و پایداری

مقایسه تجربه رانندگی چری آریزو 5 توربو اتوماتیک با دنا پلاس

بعد از نشستن پشت فرمان این خودروها، متوجه حس وحال هیجان برانگیزتر فرم غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار آریزو 5 توربو خواهید شد. ارگونومی فرم صندلی راننده نیز در سدان چینی نسبت به صندلی های قدیمی دنا پلاس برتر است و راحتی بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد. میزان دید به بیرون و دسترسی راننده به ادوات مختلف نیز، برای هر دو خودرو قابل قبول ارزیابی می شود.

به دلیل ویژگی های فنی تقریبا مشابه هر دو سدان حاضر در این رقابت، می توان یک تجربه رانندگی نه چندان متمایز را از این دو رقیب انتظار داشت. پیشرانه و گیربکس دنا پلاس در شتاب گیری اولیه هماهنگ تر به نظر می رسند و وقفه های موجود در عملکرد گیربکس CVT و نیز سیستم توربوشارژ چری آریزو 5 در سدان ایرانی چندان مشاهده نمی شود. ظاهرا مهندسان ایران خودرو در هماهنگ ساختن گیربکس اتوماتیک با پیشرانه EF7 توربوشارژ حداکثر دقت و تخصص خود را به کار بسته اند تا در این خودرو، شاهد عملکرد کند و آزاردهنده گیربکس اتوماتیک نباشیم.

با توجه به برخورداری چری آریزو 5 توربو از سیستم کنترل کشش و پایداری، این خودرو حین عبور از مسیرهای مارپیچ تعادل بیشتری را به نمایش می گذارد و حس اطمینان خاطر بالاتر به همراه هندلینگ مطلوب تر را ارائه داده است.

سطح هندلینگ و پایداری دنا پلاس در عبور از پیچ گرچه چندان آزاردهنده نیست، اما نبود سامانه های کنترل کشش و پایداری به ویژه هنگام تردد در مسیرهای لغزنده، بیشتر خود را نشان می دهد و لزوم رعایت افزون تر جانب احتیاط را به راننده دنا گوشزد می کند. این مسئله، در کنار سیستم ترمز نه چندان قدرت مند دنا پلاس توربو و همچنین عایق بندی بهتر کابین رقیب چینی، موجب سواری لذت بخش تر پشت فرمان چری آریزو 5 توربو خواهد بود.

 ناگفته نماند که سیستم تعلیق هر دو خودرو تقریبا اسپرت و مخصوصا در ردیف عقب تاحدودی خشک به نظر می رسد، به نحوی که گاهی اوقات امکان نارضایتی سرنشینان از ورود ضربات ناشی از ناهمواری های سطح جاده به درون کابین وجود خواهد داشت.

مقایسه شرایط بازار این 2 خودرو

 

خانواده دنا پلاس به ویژه نسخه توربو این محصول بسیار مورد توجه مشتریان ایران خودرو قرار داشته و تقاضا برای آنها روزبه روز در حال افزایش است. نسخه اتوماتیک نیز جدیدترین عضو این خانواده به شمار می رود که با استقبال بسیار مناسب متقاضیان روبه رو شده و از لحاظ شرایط بازار در نقطه اوج به سر می برد.

از سوی دیگر گرچه چری آریزو 5 توربو نیز به عنوان یک سدان چینی مونتاژ داخل شرایطی قابل قبول را برای خود در ایران فراهم آورده اس، اما به دلایلی همچون گران تر بودن هزینه های تعمیر و نگه داری به همراه عدم وفور قطعات یدکی و نارضایتی های ناشی از عملکرد گیربکس CVT، نتوانسته است معاملات خریدوفروش خود را به اندازه رقیب ایرانی پرحرارت و پررونق جلوه دهد. بنابراین در مقایسه چری آریزو 5 توربو اتوماتیک با دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر شرایط بازار، به راحتی می توان سدان ایرانی را برنده اعلام کرد.

جمع بندی

رقابت میان این دو سدان جمع وجور بازار ایران بسیار نزدیک است و شاید به وضوح نتوان یکی را به عنوان برنده نهایی این مقایسه معرفی کرد. چری آریزو 5 توربو از کیفیت ساخت و مونتاژ بالاتر، دوام فنی بهتر، عایق بندی مساعد کابین و طراحی حرفه ای تر سود می برد و از این لحاظ، می تواند خودرویی مناسب جهت استفاده خانواده های متوسط باشد. اما دنا پلاس توربو اتوماتیک از پیشرانه و گیربکس هماهنگ تر سود می برد و در کنار گستردگی بیشتر خدمات پس از فروش و لوازم یدکی، کابینی جادارتر به همراه صندوق عقب بزرگ را به کاربر خود ارائه می دهد و از این حیث، گزینه ای بهتر برای خانواده های ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، طراحی زیبا، شرایط فروش اقساطی و امکانات رفاهی متعدد، از برگ های برنده Arrizo 6 در بازار ایران هستند. آریزو 6 در سبد محصولات چری یک پله بالاتر از آریزو 5 قرار می گیرد؛ هر دو خودرو، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و جعبه دنده اتوماتیک CVT استفاده می کنند و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارند.

طراحی ظاهری و بدنه چری آریزو 6

جلوپنجره آریزو 6 با طرح جدید X و با زمینه مشکی طراحی شده است و خطی کرومی در وسط آن دیده می شود. چراغ های جلو به صورت ال ای دی و کشیده طراحی شده اند و چراغ روز با طرح L در قسمت بالای کاسه چراغ قرار گرفته است. سپر جلو با طرحی برجسته با رنگ تلفیقی مشکی طراحی شده است و مه شکن ها به صورت خطی افقی در کناره های سپر قرار گرفته اند.

در کنار خودرو خطی برجسته از بالای گلگیر جلو با شیب ملایمی تا بالای چراغ های عقب کشیده شده است؛ در قسمت رکاب پایین درها خط کرومی وجود دارد که با خط کرومی پایین پنجره ها هماهنگ شده است. سپر عقب مثل سپر جلو طرح برجسته ای دارد و چراغ های عقب کشیده طراحی شده اند. خطی کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل می کند که در وسط آن نشان چری قرار گرفته است. خروجی های اگزوز دوگانه با طرحی مستطیلی در گوشه ها با حاشیه کرومی قرار گرفته اند. در مجموع، طراحی آریزو 6 نسبت به دیگر محصولات چینی و دیگر محصولات چری، قوی تر ارزیابی می شود. چری آریزو 6 از نظر طراحی یک گام رو به جلو برای کمپانی چری محسوب می شود.

چری آریزو 6 با 4710 میلی متر طول، 1825 میلی متر عرض و 1490 میلی متر ارتفاع در رده سدان های بزرگ تر از آریزو 5 قرار می گیرد و فاصله محوری در این خودرو 2670 میلی متر است. از نظر ابعاد، این خودرو مشابه تویوتا کرولا و هوندا سیویک است.

چری آریزو 6 مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

طراحی داخلی چری آریزو 6

فضای کابین چری آریزو 6، نمایی تماماً مدرن و نسبتاً لوکس دارد؛ استفاده از خطوط و اشکال هندسی ساده اما مدرن در طراحی داشبورد به همراه نمای متقارن پنل کیلومتر شمار و نمایشگر دیجیتال بین نشانگرهای دور موتور و سرعت، صحنه ای کاملاً زیبا و خوشایند را از کابین آریزو 6 به نمایش گذاشته است.

طراحی مدرن کنسول جعبه دنده به همراه استفاده از متریال براق و با کیفیت در این بخش نیز سبب ارتقا نمای کابین شده است. دکمه های لمسی دیجیتال در پنل سیستم تهویه نیز در نوع خود جالب توجه و بسیار مدرن طراحی شده است. سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین رضایت بخش به نظر می رسد؛ در عین حال فرم ارگونومیک صندلی ها و کیفیت روکش آنها با دوخت متمایز بعلاوه طرح الماسی نیز یکی دیگر از عوامل مثبت و رضایت بخش در کابین چری آریزو 6 است.

این خودرو برای حضور پنج سرنشین با قد متوسط فضای کافی را ارائه می دهد. صندوق عقب نیز فضای نسبتاً قابل قبولی را جهت جای دادن اسباب و وسایل مسافرت در اختیار کاربران می گذارد. این ظرفیت با تا زدن صندلی های عقب قابل گسترش خواهد بود. در مجموع فضای داخلی کابین چری آریزو 6، فراتر از یک سدان متعارف به ویژه در میان مدل های موجود در بازار ایران است و یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو به حساب می آید.

طراحی کابین چری آریزو 6 توربو به سبکی تقریباً ساده اما آینده نگرانه صورت پذیرفته و طراحان با استفاده از خطوط صاف و پدید آوردن اشکال هندسی نه چندان پیچیده، ظاهری مدرن خلق کردند.

آپشن ها و امکانات رفاهی چری آریزو 6

فرمان کمکی برقی
رینگ های 17 اینچی آلیاژی
شش کیسه هوای 10 نقطه ای
ترمز پارک برقی
اتوهلد
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
حالت رانندگی اسپرت و عادی
دریچه هوای صورت برای سرنشینان عقب
سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی
تریم داخلی چرم (صندلی، فرمان، داشبورد)
سنسور باد لاستیک
دوربین 360 درجه
استارت دکمه ای
کروزکنترل
آینه های کناری تاشو برقی با گرم کن
نورپردازی کابین
صندلی راننده 6 جهته دستی
سانروف
سنسور پارک عقب
سنسور نور
سامانه رهیاب ماهواره ای
چراغ روز
نمایشگر 9 اینچی با حافظه داخلی
بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند
4 بلندگو و 2 تیوتر و 1 ساب ووفر
استارت دکمه ای
روشن شدن خودرو از روی ریموت
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ و…

مشخصات فنی و موتور چری آریزو 6

چری آریزو 6 به یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر مجهز بوده و تحت شرایط استاندارد رکورد شتاب صفر تا صد 9 ثانیه را به ثبت رسانده است و یکی از پرشتاب ترین سدان های چینی موجود در بازار به حساب می آید. تعامل پیشرانه با گیربکس CVT نیز تا حد زیادی قابل قبول بوده و در رانندگی های عادی به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. بنابراین شتاب و عملکرد فنی مناسب نیز از دیگر مزایای چری آریزو 6 به حساب می آید.

قدرت پیشرانه در این نسخه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در 9٫2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را داراست. با اینکه همچنان چری برای آریزو 6 مانند بسیاری از محصولات خود جعبه دندهCVT را انتخاب کرده است اما مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو 6 به روزتر از آریزو 5 است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده مصنوعی می تواند یک جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته باشد. نکته مهم در مورد این جعبه دنده این است که در زمان رونمایی از این سیستم انتقال قدرت، به دلیل به روز بودن و کیفیت این سیستم در کمپانی چری، جعبه دنده CVT آریزو 6 در فهرست 10 جعبه دنده برتر آن زمان در بازار چین شناخته شد. چری آریزو 6 به استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز است و در بررسی های انجام شده می تواند مصرف سوخت ترکیبی 6٫9 لیتر را داشته باشد.

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار
حداکثر گشتاور 200 نیوتن متر
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 100 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن 1280 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4675 طول – 1814 عرض – 1493 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر

معایب چری آریزو 6

  • پیشرانه کم حجم
  • حذف برخی امکانات در نسخه عرضه شده به بازار ایران
  • قیمت بالا
  • افت قیمت بازار کارکرده

مزایای چری آریزو 6

  • ظاهر لوکس و خوش پرستیژ
  • کابین مدرن و جادار
  • شتاب مناسب و عملکرد فنی قابل قبول
  • مصرف سوخت پایین
  • امکانات نسبتاً مطلوب و متنوع

قیمت چری آریزو 6

قیمت خودرو چری آریزو 6 در آبان ماه 1400، از سوی مدیران خودرو 745 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 535664