چاپ فلت بد چیست؟ چه محصولاتی می توان با آن تولید کرد؟

یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش های چاپ دیجیتال که علاوه بر اهداف تبلیغاتی و بازاریابی جهت تزئینات و دکورسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، چاپ یووی است. این نوع روش چاپ، برای چاپ روی سطوح و اجسام سخت استفاده می شود. ممکن است بپرسید چاپ فلت بد چیست؟ چه کاربری داد؟ در پاسخ باید بگوییم که فلت بد همان چاپ یووی است. چاپگر فلت بد قادر به چاپ انواع طرح های گرافیکی و متنی به  صورت مستقیم روی سطوح صاف، مسطح و یکدست اجسام مختلف مانند چوب، شیشه، آینه و سایر متریال های با سطح صاف می باشد.

چاپ

چاپ فلت بد چه کاربردی دارد؟

چاپ فلت بد مختص چاپ روی اجسام صاف و مسطح مانند چوب طبیعی و MDF، شیشه، آینه، کاشی و سرامیک، پارکت، کامپوزیت، سنگ، فلزات، کفپوش، شاسی چوبی، پلکسی، مولتی استایل، فلش مموری، هارد اکسترنال، پازل، پاور بانک، پلی  کربنات، پلاستیک و قاب گوشی است. اما این نوع چاپ را نمی توان روی اجسام منحنی یا گرد مانند شیشه های کرو و سطوح توخالی و محدب اعمال کرد.

پس از افشانده شدن جوهر یووی روی سطح صاف اجسام مورد نظر، بلافاصله جوهر در معرض اشعه ماورا فرابنفش قرار می گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می گردد.

ویژگی های چاپ فلتبد

محصولاتی که با استفاده از چاپگر فلت بد تولید می شوند نسبت به سایر محصولات چاپی، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • کاملاً ضد آب و قابل شستشو
  • مقاومت، دوام و ماندگاری بسیار بالا در برابر عوامل محیطی و صدمات
  • سرعت چاپ بسیار بالا
  • عدم نیاز به آماده سازی بستر چاپ
  • ماندگاری رنگ و جلا چاپ برای مدت زمان طولانی
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر گرما، رطوبت، پاک کردن و خراشیدگی

چاپ

انواع محصولات و تولیدات چاپ فلت بد یووی

محصولاتی که توسط چاپگر فلت بد چاپ می شوند، در صنایع و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی از محصولات نسبت به سایر محصولاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، جزو محبوب ترین محصولات تولیدی چاپ فلت بد محسوب می شوند:

چاپ روی چوب و MDF

چاپ روی چوب و MDF یکی از پرطرفدارترین محصولات چاپ فلتبد یووی است که با استفاده از آن می توانید طرح ها و نقش های گرافیکی را مستقیماً روی پازل چوبی، تابلوهای دکوراتیو عروسی و تولد، قاب عکس های خانوادگی و تابلوهای راهنما چاپ نمایید.

چاپ روی شیشه

یکی از جدیدترین تولیدات دکوراتیو چاپ فلت بد، چاپ روی شیشه است. با کمک چاپگر فلت بد می توانید به طور مستقیم روی تندیس های شیشه ای، درها و دیوارپوش های شیشه ای، شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر، فر و… چاپ کنید.

چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ زیباترین طرح ها و نقش ها به  صورت مستقیم روی انواع کاشی و سرامیک خام همچون کاشی آشپزخانه، لوح های تقدیر سرامیکی، تابلوهای تزئینی در نمایشگاه ها و گالری های هنری تنها توسط دستگاه چاپ فلت بد امکان  پذیر است.

چاپ روی آینه

یکی از محبوب ترین تولیدات دکوراتیو چاپ فلت بد، چاپ روی آینه است. با استفاده از این نوع روش چاپی می توانید انواع نوشته و طرح های متنوع را مستقیماً روی آینه های دکوراتیو اتاق  خواب، فروشگاه های لباس، مزون ها، آرایشگاه ها، مطب های پزشکان، کابین آسانسور به چاپ برسانید.

چاپ روی سنگ

چاپ روی سنگ جزو زیباترین محصولات تولیدی چاپ فلت است که در صنعت دکوراسیون داخلی و نیز مصارف تزئینی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این خدمت در بهترین مرکز چاپ فلت بد تهران چاپ سبحان انجام می شود. حک کردن طرح و نقش دلخواه روی متریال های از جنس سنگ مانند انواع لوح سپاس، لوح تقدیر، تندیس های سنگی و سنگ مزارها علاوه بر زیبایی محصولات، می تواند یک منبع کسب درآمد برای صاحبان مشاغل باشد.