افزایش قیمت اجاره ون در سال 1403

مسافرت عید با اجاره ون چگونه است؟

مسافرت با اجاره ون یکی از انتخاب های خانواده ها در ایام عید نوروز است که برای آنها سفری راحت و آسوده را فراهم می کند. مسافرت با اجاره ون بصورت با راننده است که در آن راننده ون مسافرین را از نقطه ای که بخواهند سوار می کند و در شهر مقصد پیاده می کند. اجاره ون با راننده نیاز به مدارک خاصی ندارد و مانند اجاره خودرو نیست. اما ون هایی که مجموعه های اجاره ون در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، متفاوت با ون های سطح شهر است.

افزایش قیمت

2 خودرو ون زیر بصورت اجاره ای با راننده در اختیار متقاضیان قرار می گیرند:

  • ون تویوتا هایس
  • ون هیوندای اچ 350

در ادامه این خودرو ها را خدمتتان معرفی کرده و از قیمت اجاره ون در سال 1403 خواهیم گفت.

اجاره ون هایس برای مسافرت های عید

ون تویوتا هایس در 2 نوع سقف بلند و عادی در ایران وجود دارد که پیشتر برای امرو تشریفات از آن استفاده می شد اما امروز میتوان گفت بهترین ون برای مسافرت های خانوادگی است. ون هایس خودرویی ایمن، پر قدرت، با صندلی های راحت و امکانات رفاهی خوب است. نمی توان این خودرو را یک خودرو لوکس به حساب آورد اما میتوان گفت که کاملا با ون های سطح شهر مثل دلیکا و نارون متفاوت است.

اجاره ون تویوتا هایس برای 14 نفر ظرفیت مسافر دارد.

6 اسپیکر در این خودرو تعبیه شده است و سیستم صوتی خوبی برای لذت بردن از موسیقی در طول مسیر در اختیار مسافران قرار می دهد. مبله صندلی های این خودرو به نوعی تعبیه شده برای مسافرت های طولانی کمترین میزان خستگی را برای سرنشینان داشته باشد. همچنین این اتومبیل از نظر گرمایش و سرمایش هم ون خوبی برای مسافرت کردن به اقصی نقاط ایران است.

ون تویوتا هایس برای چه کسی مناسب نیست؟

ون تویوتا هایس مناسب افرادی که به دنبال یک خودرو تشریفاتی با سقف بلند هستند نیست. گرچه این نوع ون تویوتا که در ایران اجاره داده می شود به عنوان high roof شناخته می شود، اما واقعا در مقایسه با ون هیوندای h350 نمی توان آن را تشریفاتی یا حتی نیمه تشریفاتی به حساب آورد.

اجاره ون تویوتا برای مسافرت از این جهت پر طرفدار است که گروه های دوستانه و خانوادگی میتوانند با هزینه ای به صرفه تر نسبت به یک خودرو تشریفاتی یک ون خوب اجاره کنند. البته که شرایط این ون هم قابل مقایسه با ون های دلیکا (تاکسی درون شهر) نیست و برای مسافرت تفاوت این خودرو ها کاملا چشمگیر خواهد بود.

مراحل رزرو اجاره ون در تهران

لازم است به منظور زمان بندی مناسب و دریافت خدمات حرفه ای، حداقل 24 ساعت پیش از سفر، اقدام به رزرو ون مورد نظر کنید. برای رزرو ون کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ون موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • از طریق واتس اپ به همکاران فروش پیام دهید.
  • اطلاعات سفر خود را ارسال کنید.
  • اطلاعات شما توسط همکاران ما را بررسی می شود.
  • در صورت تایید اطلاعات برای شما پیش فاکتوری ارسال خواهد شد.
  • با پرداخت بیعانه رزرو ون را نهایی کنید.

امکانات ون اجاره‎ ای

ون هایی که در رنت کنیم موجود هستند، شامل امکانات زیر می شوند:

  • ون ها کاملاً تمیز به مشتری تحویل داده می شوند، زیرا قبل از تحویل به مشتریان کارواش می روند.
  • سیستم صوتی ون ها دارای فلش، کابل CD, AUX هستند.
  • ون ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند.
  • صندلی ها نرم، راحت و خستگی ناپذیر هستند.

پرطرفدارترین مسیرهای سفر با ون اجاره ای کدام است؟

اجاره ون از تهران به شمال، پرطرفدارترین مسیر در خدمات اجاره ون به شمار می رود. در لیست زیر پرطرفدارترین مسیرها را از تهران، مشاهده می کنید که می توانید برای رزرو ون تا مسیر دلخواه، از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • اجاره ون داخل تهران (به صورت 10 ساعته)
  • اجاره ون تهران تا رشت
  • اجاره ون تهران تا انزلی
  • اجاره ون تهران تا آمل،چالوس
  • اجاره ون تهران تا قزوین
  • اجاره ون تهران تا قم
  • اجاره ون تهران تا اصفهان

پیش بینی افزایش اجاره خودرو با ثابت ماندن قیمت بازار خودرو در 1403

در سایه ی نوسانات اقتصادی و باتوجه به تحولات بازار خودرو در ایران، پیش بینی می شود که در سال 1403 تقاضا برای اجاره خودرو بدون راننده افزایش چشمگیری خواهد داشت. یکی از عوامل اصلی این افزایش، ثابت نماندن قیمت خودرو در بازار است که باعث می شود بسیاری از مردم به دنبال گزینه های موقت و اقتصادی تر برای دسترسی به خودرو باشند. در ادامه به عوامل دیگر می پردازیم:

اقتصاد غیرمطمئن

در شرایطی که اقتصاد کشور با نوسانات بسیاری مواجه است، خرید یک خودرو ممکن است به عنوان یک سرمایه گذاری غیرمطمئن به نظر بیاید. در چنین شرایطی، اجاره ی خودرو گزینه ای منطقی تر و کم ریسک تر است.

انتخاب بیشتر در خودرو

اجاره ی خودرو به مشتریان اجازه می دهد که بر اساس نیازها و تغییرات زندگی شان، خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند. برای مثال، یک فرد می تواند برای مدت کوتاهی یک خودروی لوکس اجاره کند یا برای سفرهای خانوادگی از یک خودروی بزرگ تر استفاده کند.

آگاهی و فرهنگ جدید

افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای اجاره ی خودرو و همچنین ترویج فرهنگ اجاره به جای خرید، باعث می شود تا افراد بیشتری به سمت این گزینه حرکت کنند.

تغییر الگوی مصرف

باتوجه به تغییراتی که در سبک زندگی افراد در حال اتفاق افتادن است، بسیاری از مردم تمایل دارند که به جای خرید یک خودرو، از خدمات اجاره ی خودرو استفاده کنند. این امر به آنها اجازه می دهد که بدون دغدغه ی نگه داری و مسائل مرتبط با مالکیت خودرو، از مزایای داشتن یک وسیله ی نقلیه بهره برداری کنند.

مقایسه اجاره ون با اجاره مینی بوس

ون ها ظرفیتی در حدود 10 الی 17 نفر دارند و شاید برای افرادی که تعداد نفراتی بیش از این و تعداد چمدان های زیادی دارند، سوال این باشد که آیا ون اجاره کنیم یا مینی بوس!؟

مینی بوس های قابل قبولی که در ایران اجاره داده می شوند، ظرفیتی بین 15 الی 23 نفر دارند که خب برای گروه های 20 نفر حتما این سوال به میان می آید و شاید سریعا به سراغ مینی بوس بروند.

از نظر هزینه ای طبیعتا انتخاب مینی بوس به صرفه تر خواهد بود اما اگر امکانات رفاهی در طول سفر برای شما مهم است، بد نیست نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

  • ون ها از نظر امکانات صوتی و تصویری (مانیتور و باند) قابل قیاس با مینی بوس ها نیستند.
  • در ون صدای اتاق بسیار کمتر و آرامش خودرو برای سرنشینان تا حد زیادی بیشتر است.
  • ون ها خودرو های شخصی هستند که نیاز نیست در هر پلیس راه ایست داشته باشند.
  • صندلی های ون (بخصوص تویوتا و هیوندای) راحت تر و نرم تر از انواع مینی بوس ها می باشد.

اجاره ون برای سرویس های VIP توسط گردشگران خارجی و افراد سیاسی مهم در هر کجای دنیا در اولویت است.

پس با توجه به موارد بالا در صورتی که گروه به آرامش و رفاه سرویس توجه ویژه ای دارند، اجاره ون برای آن ها انتخاب بهترین است و در غیر این صورت قطعا از نطر هزینه ای برای آن انتخاب بهتر مینی بوس می باشد.

عوامل موثر در قیمت اجاره ون

نوع سفر: قیمتی که شما برای سفر به درون شهر می پردازید با قیمت سفر به بیرون شهر تفاوت دارد. شما با سفر کوتاه به درون شهر مسافت کمتری را طی خواهید کرد. در نتیجه هنگام انتخاب نوع سفر، هم زمان نوع ماشین یا ون مورد نظر را انتخاب می کنید. در کشور قیمت ون مسافرتی با ون عادی تفاوت زیادی ندارد. اما جدا از قیمت اجاره ون گزینه های دیگری ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. به عنوان مثال؛ هنگامی که شما ون اجاره می کنید هزینه طرح ترافیک را خودتان باید بپردازید. پرداخت هزینه طرح ترافیک در خارج از شهر نیازی ندارد. هزینه های دیگر مانند هزینه اسکان راننده و هزینه غذای او برای زمانی که سفر شما چند روز طول بکشد به هزینه اجاره ون افزوده می شود.

مدل خودرو: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت اجاره ون یا اتوبوس موثر بوده مدل خودرو است. خدمات ماشین مانند کولر، پخش فیلم، نوع صندلی تخت یا خواب شو و غیره در تعیین قیمت موثر است. علاوه بر آن اینکه مدل ماشین متعلق به چه سالی است تا حدودی در تعیین قیمت اجاره ون دخالت دارد. قاعدتا هنگامی که ون VIP  اجاره می کنید می بایست هزینه بیشتری نسبت به ون معمولی تقبل کنید. برخی ون ها و اتوبوس ها برای راحتی مشتری و مسافر با تجهیزات کامل هستند تا مسافران در طی مدت زمان سفر هیچ مشکلی را حس نکنند و کاملا راحت باشند.

زمان سفر و مسافت آن: هنگامی که سفر شما چند روز طول بکشد در نتیجه مسافت و زمان بیشتری طی خواهید کرد. اما بدانید که هزینه هر روزه و یا برای هر مسافت برای شما کم می شود. به عبارت دیگر هزینه آن برای شما به صرفه تر خواهد بود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که سفر چند روزه شما با راننده همراه است و شما باید خوراک و اسکان راننده را نیز در نظر بگیرید. همچنین برای طی کردن مسافت های 300 کیلومتری به طور کل با رفت و برگشت حداقل 3 روز نیاز است. بنابراین باید برنامه ریزی برای پرداخت هزینه اجاره ون داشته باشید. شاید بخواهید قیمت اجاره ون بدون راننده را نیز بدانید. البته اجاره ون بدون راننده کمتر پیش می آید. از آن جهت که رانندگی ون و ماشین های سنگین مهارت خاص خود را دارد و به طور کل ارائه این خدمات کمتر است.