مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس

دیجیاتو

آخرین کلمات کلیدی جستجو شده

  • لوپوس
  • متاورس
  • ماه روی اکوسیستم
  • ماه
  • هایک ویژن

بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده

  • apple8
  • اپل
  • هوآوی
  • OpenAI
  • s
  • بلومبرگ
  • موبایل
  • آیفون
  • اینستاگرام
  • ویندوز
  • مین
  • oneplus
  • تست
  • ترسناک
  • فولد
  • متاورس
  • گوگل

Share on FacebookShare on Twitter

بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر ، مقاله ای کامل در مورد این ژاپنی خوش کیفیت است.

{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو

اگر قرار باشد لقب مافیایی ترین را به یکی از سگمنت های خودرو بدهیم باید به کراس اوورهای سایز متوسط اشاره کنیم جایی که رقابت سنگینی بین آن ها است و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. میتسوبیشی اوتلندر یکی از آن مدعی ها است که با یدک کشیدن اصلت ژاپنی اش به فروش نسبتا بالایی دست پیدا کرده است.

تاریخچه میتسوبیشی اوتلندر

اوتلندر تاکنون در قالب چهار نسل وارد بازار جهانی شد که تنها نسل سوم همراه با فیس لیفتش سهم کشورمان شد. این خودرو برای رقابت با رقیبانی همچون هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، رنو کولیوس و کیا سورنتو پا به میدان گذاشت.

اولین نسل از میتسوبیشی اوتلندر در سال 2001 در نمایشگاه بین المللی خودرو امریکای شمالی معرفی شد و جزو اولین خودرو های شاسی بلند میتسوبیشی محسوب می شود و در برخی کشور ها آن را با نام میتسوبیشی مونترو می شناسند. این نسل با انواع و اقسام موتور و گیربکس عرضه شد که قوی ترین نمونه آن 2/4 لیتری 6 سیلندر بود.

نسل دوم اوتلندر سال 2006 در کشور ژاپن معرفی شد که پیشرانه این نسل دارای تکنولوژی میوک بود. این نسل با توجه به اینکه در کشورهای متفاوتی عرضه می شد، هر کدام دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی با یکدیگر بودند. دو فیس لیفت برای این نسل ارائه شده است که یکی مربوط به کشور استرالیا اسا و دیگری آلمان.

نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر اولین بار در سال 2012 در کشور سوئیس رونمایی شد اما در سال 94 بود که توسط آرین موتور در دو تیپ به کشورمان راه یافت. قوی ترین نمونه آن 3 لیتر 6 سیلندر است که متاسفانه ما از آن بی بهره هستیم. سه فیس لیفت روی این خودرو اجرا شده است که دومی اش نیز در ایران با مدل های 2016 و 2017 حضور پیدا کرد. البته نمونه پلاگین هیبریدی نیز در کشورمان وجود دارد که تفاوت های جزئی در ظاهر دارد.

آخرین نسل از اوتلندر در سال 2021 در معرض دیدگان همه قرار گرفت و دارای طراحی مفهومی و تهاجمی تری بود که براساس پلتفرم نیسان ایکس تریل تولید شده بود. این نسل هم اکنون روی خط تولید قرار دارد و فیس لیفتی روی آن اجرا نشده است.

طراحی میتسوبیشی اوتلندر

لازم به ذکر است که خودروی مورد بررسی ما از نوع بنزینی مدل 2017 و تیپ 5 می باشد که در واقع آخرین نمونه های وارد شده به کشور محسوب می شود. این خودرو برای رقابت با سانتافه و سورنتو در این بخش کار سختی را پیش رو دارد.

در نمای جلویی میتسوبیشی اوتلندر، شاهد ظاهری لوکس در عین تهاجمی بودن هستیم. چراغ های کشیده که مزین به بنز و دیلایت شده است به جلو پنجره کوتاه و کرومی شکلش متصل شده است. البته کروم کاری ریزی هم از گوشه ی چراغ شروع شده و تا فلاپ پایینی سپر امتداد یافته است که سعی در لوکس تر نشان دادن خودرو دارد. شبکه های ورود هوا در بالا و پایین سپر وجود دارد که منفذی برای رسیدن هوای خنک به انجین هستند.

{مقالات بیشتر}: راهنمای خرید بهترین خودرو تا 3 میلیارد تومان

نمای بغلی اوتلندر در عین سادگی ما را مجذوب خود می کند که به اصطلاح می گویند خیلی ساده و شیک! طول خودرو به واسطه دارا بودن ویژگی هفت نفره کمی بلندتر از راوفور و ایکس تریل دیده می شود. در نمای کناری تنها یک خط دیده می شود که از گلگیر جلو شروع شده و تا چراغ عقب امتداد یافته است. رینگ هایش نیز از نوع 5 پر دوبل و 18 اینچی می باشد که لاستیک های انتخاب شده برای آنان پهنای 225 و فاق 55 دارد.

در طراحی پشتی میتسوبیشی اوتلندر، چراغ هایی بزرگ دارای LED استفاده شده که شیشه عقب مستطیلی و بزرگش به آن چسبیده است. به همانند جلوی خودرو در اینجا نیز استفاده از قطعات کرومی دیده می شود. همچنین زیر سپر خودرو دیفیوزری دیده می شود که ظاهر اسپرت تری را ایجاد کرده است.

طراحی کابین اوتلندر به گونه ای است که شاید به مذاق بسیاری ها خوش نیاید و سلیقه ی کره ای دوست ما را ارضا نکند. طراحی کابین همانند رقبایش متقارن نیست. قسمت میانی داشبورد شبیه به باکسی طراحی شده که ادوات سیستم صوتی و تهویه مطبوع روی آن قرار گرفته اند. روبروی سرنشین جلو روی داشبورد قسمتی تریم چوب کار شده و در طرفین آن دریچه های تهویه مطبوع با فاصله کم از هم واقع شدند.

فضای کابین برای برای ردیف دوم مناسب است اما استفاده از ردیف سوم کمی سخت و عملا به درد کودکان می خورد. کیفیت کابین این کراس اوور ژاپنی در حد و اندازه های رقبایش بوده و راضی کننده است اما چیزی که آن را متمایز از رقبا می کند، دقت در مونتاژش بوده است.

اطلاعات فنی و رانندگی Mitsubishi Outlander

باز هم شاهد مقوله ای تکراری در این بخش هستیم جایی که تنها تفاوت های جزئی بین رقبا دیده می شود. اما چیزی که مشخص است، وزن کمتر اوتلندر است که حداقل روی کاغذ نسبت به رقبایی مثل سانتافه و سورنتو تیزتر به نظر می رسد.

حجم موتور 2/4 لیتری
تعداد سیلندر 4 سیلندر تنفس طبیعی
محور محرکه تک دیفرانسیل (4WD)
قدرت 170 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر
گیربکس CVT
شتاب صفر تا صد 12 ثانیه
وزن 1495 کیلوگرم

هنگام رانندگی با این خودرو شاهد شتابگیری مشابه رقبا هستیم لذا کمی تنبلی احساس می شود. چیزی که راننده را تاحدودی دلسرد کرده و لذت رانندگی را کاهش داده همین گیربکس CVT اش است که باعث می شود در دورهای بالا کمی صدای موتور به کابین نفوذ کند.

از قابلیت خوب این خودرو می توان دیفرانسیل سه حالته اش اشاره کرد که در مسیرهای ناهموار تا حدودی به کمک شما می آید اما نباید انتظار بالایی از میتسوبیشی اوتلندر داشت چرا که نه موتور 4 سیلندرش اجازه می دهد و نه ارتفاع از سطح زمینش.

کیفیت سواری اوتلندر نسبت به رقبای خود کمی نرم تر بوده که این را مدیون عملکرد نرم تر تعلیقش هستیم. هندلینگ خودرو نیز با وجود لاستیک های نه چندان عریض مناسب می باشد.

امکانات مهم میتسوبیشی اوتلندر 2017 تیپ 5

– 7 ایربگ                                         – سیستم UMS                                      – اتوهلد

– سیستم تهویه اتومات و دوگانه            – دنده پشت فرمان                                 – سه گرمکن

– صندلی برقی                                   – صندوق برقی                                        – سانروف

اوتلندر قبل از فیس لیفت دارای دو تیپ 3 و 4 است که نیم فول و فول هستند. مدل های 2016 و 2017 دارای دو تیپ 3 و 5 می باشند که تفاوت آن ها در داشتن صندوق برقی و 7 نفره بودن است.