مقایسه میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور با نیسان رونیز

جی پلاس، یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به شمار می آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل های گوناگون در سگمنت های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر هایی است که ممکن است علاقه مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان رونیز: 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ نسل اول نیسان رونیز، به صراحت، یک محصول قابل قبول بود که در یک ایده عالی پیچیده شده بود. رونیز بین سال های 2000 و 2004 موجود بود، یک سکوی متشکل از ریل های بخش C ساخته شده از فولاد معمولی و دارای یک موتور V-6 در دسترس است که نه تنها قدرت، بلکه دارای  12 سوپاپ سوپرشارژ 3.3 لیتری SOHC سوپرشارژ جدید برای سال 2002، 210 اسب متوسط ​​تولید می کند.

از زمان معرفی رونیز، خودروسازانی مانند جیپ، کیا و لندرور تلاش کرده اند تا دستور العمل نیسان را کپی کنند. فضای داخلی با اندازه کافی  است، رونیز اکنون از یک آلومینیوم DOHC 24 سوپاپ V-6 و نسخه ای از پلت فرم F-Alpha با نام تجاری مارک تجاری برخوردار است، که از ریل های قاب قوی تر و کاملا جعبه ای استفاده می کند، بسیاری از آن ها از مقاومت بالاتر و فولاد سبک تر، حرکتی برای جبران وزن بالاتر جدید انجام شده است.

نیسان یک آفرود 4WD مجهز به شش سرعت استاندارد و چهار چرخ متحرک نیمه کاره اختیاری با برد کم را به ما قرض داد. آفرود 4WD از لحاظ تفاوت با سایر لاستیک ها دارای لاستیک های BFGoodrich Rugged Trail، دیفرانسیل قفل کننده عقب، سه صفحه لغزنده، قالب مشکی بدنه و صندلی های پارچه ای آبی است.

اگرچه ما از چیدمان ساده و ارگونومی کارآمد قدردانی می کنیم، اما همچنین از تنوع رنگی بیشتری نیز استقبال خواهیم کرد، درج صندلی های آبی برای زنده نگه داشتن فضا کمک چندانی نمی کند و فضای بیشتر پا در زیر صندلی های جلو برای سرنشینان صندلی عقب مناسب است، که در غیر این صورت با دید و فضای کافی برای سر مواجه می شوند.

معرفی میتسوبیشی پاجرو: 

میتسوبیشی پاجرو در انواع بدنه بلند 7 نفره و 5 نفره ارائه می شود تا متناسب با نیاز ها و سبک زندگی متنوع مشتری باشد. مدل های دیزلی مجهز به موتور 3.2 لیتری ریل مشترک تزریق مستقیم دیزل است که مقررات مربوط به آلایندگی یورو 4 را پاک می کند و نسبت به مدل قبلی 15 درصد ساکت تر است. مدل های بنزینی توسط یک موتور 3.8 لیتری V6 SOHC MIVEC تأمین می شود که حداکثر توان تولیدی 250 PS را تولید می کند.

این موتور ها با گیربکس 5 سرعته دستی یا گیربکس 5 سرعته اتوماتیک INVECS-II جفت می شوند. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کنترل سرعت (cruise control)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، سیستم ورود بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید اشاره کرد.

پاجرو از پیشرانه کنترل الکترونیکی Super Select 4WD-II به دلیل قابلیت های فوق العاده آفرود که ارائه می دهد، از سلف خود استقبال خوبی کرده است. راننده می تواند از چهار حالت رانندگی متناسب با شرایط سطح و تنظیمات رانندگی خود استفاده کند.

سیستم کنترل کشش و پایداری فعال (ATSC) که نیروی محرک و ترمز را در هر چرخ به صورت جداگانه تنظیم می کند تا به پایداری بیشتر در هندلینگ و عملکرد خارج از جاده دست یابد، برای جاگذاری و کار با قفل دیفرانسیل عقب و گسترش قابلیت های Pajero ارتقا یافته است. 

پاجرو پیکربندی تعلیق جلو و استخوان مضاعف دو جناغی جلو و چند پیوند عقب را حفظ کرده است. استفاده از ثابت های مختلف فنر و تنظیم کلی سیستم تعلیق باعث کاهش 25 درصدی و بیشتر غلتکی برای بهبود هندلینگ و پایداری در همه سرعت ها و ایجاد سواری مسطح و راحت تر شده است.

خودرو
نیسان رونیز میتسوبیشی پاجرو
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2005 2007
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2400سی سی 3800سی سی
حداکثر قدرت
160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 250 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
208 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه 329 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
15.2 ثانیه 10.8 ثانیه
حداکثر سرعت
161 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1770 کیلوگرم 2175 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4560 طول – 1910 عرض – 1880 ارتفاع 4765 طول – 1875 عرض – 1900 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2494 میلیمتر 2779 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.3 لیتر در هر صد کیلومتر 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 88 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 2 یورو 4
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای ABS – EBAC – ASC – ATC – EBD – MBOS – ASTC
کیسه هوا
ندارد کیسه هوای سرنشینان جلو – پرده ای – مجموعا 8 کیسه هوا
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD دارای ضبط صوت
دیگر تجهیزات
شیشه بالابر عقب برقی سیستم انتقال قدرت پیشرفته – سیستم ضد لغزش – کنترل سرعت (cruise control) – سنسور باران – سنسور دنده عقب – قفل دیفرانسیل – سیستم ورود بدون کلید – روشن شدن خودرو بدون کلید