تعمیر پنل شکسته تلویزیون سونی در اصفهان

تفاوت ال سی دی و ال ای دی

و تفاوت تلویزیون ال ای دی , چندین تفاوت اساسی در تلویزیون های LCD ,LED وجود دارد .توجه داشته باشید که LED همان تکنولوژی LCD  هست اما با نحوه نور زمینه متفاوت . تعمیر پنل شکسته سونی در اصفهان شامل تعویض و تعمیر پنل های معیوب و آسیب دیده است . تلویزیون ال سی دی از چندین قسمت تشکیل شده که مهمترین قسمت آن کریستال مایع هست موقعی که جریان الکتریکی از این مایع داخل پنل عبور میکنند کریستال ها را فرم میدهد بسته به این جریان هایی که از کریستال ها عبور میکند اجازه عبور نور را میدهند یا نمیدهند و حالا این نور چی هست ؟

اصفهان | تلویزیون

بررسی مشکلات رایج پنل تلویزیون سونی

نمایندگی تلویزیون سونی در تهران به عنوان فروشگاهی معتبر برای علاقمندان به لوازم خانگی سونی شناخته می شود. با پرداختن به استانداردهای بالا در کیفیت تصویر و صدا، این نمایندگی نه تنها به مشتریان خود اطمینان می دهد بلکه تجربه ی بی نظیری را برای آنها فراهم می کند. از محصولات فوق العاده ی تلویزیون های OLED و LED گرفته تا سیستم های صوتی پیشرفته و سایر لوازم خانگی هرگونه نیازی که شما داشته باشید، اینجا برآورده می شود.مشکلات رایجی که ممکن است در پنل های تلویزیون به وجود بیایند، شامل مواردی مانند خطوط عمودی یا افقی روی صفحه نمایش، نمایش تصاویر مات یا ابری و یا حتی مشکلات در نمایش رنگ ها می شوند. این مشکلات می توانند ناخواسته از دستگاه یا عوامل خارجی نظیر اتصالات کابلی ناصحیح یا تغییرات در تنظیمات دستگاه به وجود آیند.

یکی از مشکلاتی که اغلب در پنل های تلویزیون مشاهده می شود، وجود پیکسل های مرده است. این پیکسل های مرده به نظر می رسند که رنگی ندارند و به طور معمول در یک رنگ پس زمینه قرار دارند. این مشکل ممکن است در اثر ضربه های فیزیکی، خرابی در داخل تلویزیون یا حتی استفاده نادرست از صفحه نمایش اتفاق بیافتد.همچنین، مشکلاتی مانند تاریکی یا روشنایی نامتوازن در انواع مختلف تلویزیون نیز مشاهده می شود. این مشکل ممکن است از تنظیمات نادرست تلویزیون، خرابی در کامپوننت های داخلی یا حتی استفاده از منابع نور نامناسب ناشی شود.برای رفع مشکلات رایج پنل  تلویزیون و تعمیر و تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی، معمولاً ابتدا تنظیمات دستگاه بررسی می شوند تا از تنظیمات صحیح استفاده شود. اگر مشکل از تنظیمات ناصحیح نبود، ممکن است نیاز به تعمیر و تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی داشته باشید.

ما تمام مدل ها و برندهای تلویزیون , ال سی دی و ال ای دی را تعمیر میکنیم . اصلی ترین قطعه و گرانترین بخش تلویزیونهای LED  و LCD  پنل و یا همان صفحه نمایش آنهاست که بیشتر مواقع حدود 80% ارزش یک تلویزیون را شامل می شود که این مسئله باعث شده تلویزیونهایی که در این بخش مشکل پیدا می کنند برای تعویض پنل با مشکل هزینه تعمیرات تلویزیون مواجه شوند. پنل شکسته در تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی قابل ترمیم نیست اما بسیاری دیگر از عیوبی که تلویزیونها در بخش پنل پیدا می کنند قابل تعمیر بوده و هزینه بسیار پایین تری را نسبت به تعویض پنل تلویزیون برای ما ایجاد می کند. در ادامه به تعدادی از عیوب و روش های تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی می پردازیم

تعمیر تلویزیون آبخوردگی پنل تلویزیون و پنل ال سی دی و ال ای دی   :بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود. در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند. عکس زیر نحوه قرار گیری فلت های انتقال تصویر بعد از پنل و چگونگی نفوذ مایعات از طریق پنل را مشخص می کند.

در تلویزیونهای ال سی دی سامسونگ ایراد بخش بک لایت ( با توجه به استفاده از تکنولوژی CCFL یا لامپ فلورسنت در این تلویزیونها ) بیشتر مربوط به استهلاک و بالا رفتن زمان مصرف این تلویزیونها می شود و بالا بودن توان مصرفی و گرمای زیادی که در این بخش تولید می شود هم باعث بالا رفتن توان مصرفی کل دستگاه شده و هم استهلاک این بخش را بالا میبرد. لامپهای فلورسنت استقاده شده در بخش بک لایت تلویزیونهای ال سی دی سامسونگ با بالا رفتن زمان مصرف از حالت کار عادی خارج شده و یا می شکنند و یا ابتدا و انتهای آنها مانند مانند لامپهای مهتابی معمولی سیاه شده و یا جرقه می زند. معمولا در این حالت پروتکتورهای بخش بک لایت فعال شده و این بخش از کار می افتد و تصویر تلویزیون قطع می شود اما تلویزیون صدا دارد.

تعمیر تلویزیون سامسونگ ,تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگبا تغییر تکنولوژی و استفاده از لامپهای ال ای دی در بخش بک لایت بجای لامپهای فلورسنت انتظار می رفت که در صد خرابی بخش بک لایت افت بسیار زیادی کند چرا که لامپهای ال ای دی توان مصرفی بسیار پایینی دارند و گرمای بسیار کمی تولید می کنند. البته نور زنده ای که لامپهای ال ای دی تولید می کنند باعث بهبود کیفیت تصویر در این تلویزیونها می شود اما کیفیت پایین قطعات مصرفی باعث شده تا ایراد بخش بک لایت به یکی از ایرادهای متداول در تلویزیونهای ال ای دی تبدیل شود. البته همه برندها و مدلها شامل این ضعف نمی شوند و مثلا در تولیدات سونی بهیچ وجه ایراد بخش بک لایت دیده نمی شود و یا در بسیاری از مدلهای سامسونگ و ال جی هم بدلیل استفاده از قطعات با کیفیت این ایراد به تعداد بسیار کمتری دیده می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ : نمونه ای ارسالی از خرابی بک لایت که قسمت های مختلف تلویزیون لکه های سیاه دیده میشود و در بیشتر موارد دستگاه تصویر ندارد و صدا دارد که این مورد بیشتر شایع دارد . ایراد بک لایت در تلویزیون های سامسونگ عموما بصورت خاموشی یک یا تعدادی از لامپها دیده می شود و در بیشتر مواقع بدلیل ساختار خاص مدار بندی این بخش تصویر تلویزیون بطور کامل قطع نمی شود. البته باید توجه داشت که اتصال کوتاه لامپهای ال ای دی هم باعث روشن ماندن تلویزیون می شود اما با توجه به تقسیم ولتاژ کار این لامپ بین لامپهای روشن، فشار بیشتری به لامپهای سالم وارد می شود و استهلاک آنها را به شدت بالا می برد.

این مرکز مجاز تعمیرات تلویزیون پاناسونسک یکی از تخصصی ترین و با تجربه ترین شرکت ها جهت تعمیر تلویزیون میباشد. تعمیر تلویزیون پاناسونیک  با داشتن مدارک تخصصی و دوره های پیشرفته در زمینه تعمیرات تلویزیون پاناسونیک میباشد . واحد تعمیرات تلویزیون پاناسونیک  رفع انواع مشکلات احتمالی تلویزیون پاناسونیک را با آخرینه استاندارها چه ایرادهای سخت افزاری و نرم افزاری تشخیص و رفع میکند . لذا شما همشهریان عزیر با خیالی آسوده میتوانید دستگاه خود را به این مرکز جهت تعمیر و رفع خرابی انتخاب نمایید .

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک:تعمیر بکلایت تلویزیون پاناسونیک ,یکی از اصلی ترین قسمت های تلویزیون پاناسونیک بخش بک لایت یا همان ال ای دی های موجود در تلویزیون میباشد. زمانی که یکی از این ال ای دی ها خاموش شود در بخش های از صفحه هاله تاریک روی صفحه شما دیده میشود و یا کل بکلایت قطع میشود و دستگاه شما تاریک میش.د و هیچگونه تصویری را نمیبینید اما تلویزیون صدار را دارد . زمانی که بکلایت یا همان ال ای دی ها بسوزند و خاموش شوند دستگاه صدا دارد و تصویری ندارید البته تصویر در این حالت قطع نشده و تنها کم نور میشود. به هر ترتیب تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک نیاز به باز کردن و در آوردن پنل دارد که کار بسیار حساسی میباشد که اگر در حین باز شدن پنل آسیب ببیند شما باید قید تلویزیون را بزنید بهتر است تعمیر بک لایت را توسط کارشناسان ما در تعمیرات بک لایت تلویزیون پاناسونیک انجام دهند و آسوده خاطر دستگاه را به مانند روز اول تحویل بگیرید.

تعمیر تلویزیون ال جی  , تعمیرات تلویزیون ال جی  , در اغلب ال سی دی یا ال ای دی های تلویزیون های ال جی LG ایراد بسیار شایعی وجود دارد که به چندید دلیل به وجود می آید که یکی از این دلایل میتواند نواسانات برق باشد . که تلویزیون – ال سی دی یا ال ای دی تصویر به طور کامل یا قسمتی از صفحه نمایش تاریک میشود یا کل صفحه تاریک میشود اما صدا دارد دستگاه در این جور مواقع تلویزیون – ال سی دی و یا ال ای دی شما بک لایت یا همان نور صفحه نمایش سوخته که باعث میشود نور دستگاه نداشته باشد و تصویری را مشاهده نکنید .