چگونه هشتگ بسازیم؟

ساختن هشتگ یکی از روش هاییست که برندهای مختلف خصوصا برندهای تازه کار می توانند با استفاده از آن تبلیغات گسترده ای را برای معرفی کسب و کار خود انجام دهند. بنابراین در این پست، نحوه ایجاد هشتگ برای برند خود و همچنین مثال ها و دستورالعمل ها را به تفصیل شرح می دهیم. امروزه تقریبا در تمامی شبکه های اجتماعی از هشتگ ها برای اتصال موضوعات مرتبط و مرتبط استفاده می شود. اما ساخت هشتگ به صورتی که باعث افزایش تعامل و آگاهی از برند شود به چه صورت است؟!

هشتگ چیست؟

هشتگ عبارت یا کلمه ای است که با استفاده از علامت # ساخته می شود و به یک برند خاص، اتفاق، محصول، رفتار یا هرمورد دیگری ربط دارد.

در هر پست در شبکه های اجتماعی می توانید به تعداد متغیری از هشتگ ها استفاده کنید.

هشتگ باعث ارتباط موضوعی پست هایی که محتوای مشابه دارند می شوند و به شما این امکان را می دهد تا برند و محصول خود را در دید دیگر مشتریان و مخاطبان بالقوه قرار دهید.

چگونه هشتگ بسازیم؟

ساخت هشتگ کار بسیار ساده ای است، اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد آشنایی با انواع هشتگ است.

هشتگ های دارای چند نوع مختلف می باشند ازجمله:

  • هشتگ برند
  • هشتگ لوکیشن
  • هشتگ نیچ
  • هشتگ ایونت
  • هشتگ کمپین
  • هشتگ های مختلط

برای ساخت هرکدام از این هشتگ ها فقط کافیست یک ابزار عالی هشتگ ساز پیدا کنید و با استفاده از آن هشتگ مناسب خود را پیدا کرده.

برای استفاده از این ابزارها فقط کافیست عبارت شبکه اجتماعی مورد نظر را به صورت TikTok Hashtag Generator سرچ کرده تا با لیستی از سایت ها روبرو شوید.

سپس بااستفاده از آن هشتگ های مناسب خود را بسازید.

چگونه هشتگ برند بسازیم؟

هشتگ برند هشتگی است که با استفاده از آن می توانید برند کسب و کار خود را تبلیغ کرده و آگاهی مردم نسبت به آن را افزایش دهید. با استفاده از این 9 نکته می توانید برای کسب و کار خود هشتگ برند بسازید:

  • سبک های قدیمی را کنار بگذارید،
  • هدف خود را مشخص کنید،
  • مخاطبان خود را تصور کنید،
  • سعی کنید هدف مخاطب را نیز پیدا کنید،
  • با احساسات مخاطب بازی کنید،
  • تمامی ایده ها را در یک لیست یادداشت کنید،
  • به دنبال رفع مشکلات مخاطب باشید،
  • در تمامی پست ها از این هشتگ استفاده کنید،
  • مخاطبان خود را ترغیب به استفاده از این هشتگ کنید.

ایجاد هشتگ برند یا branded hashtag به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کسب و کار خود را به خوبی تبلیغ کنید و ترافیک خوبی را به سمت شبکه های اجتماعی یا وبسایت خود هدایت کنید.

امروزه یکی از کمپین های بسیار پرطرفدار در شبکه های اجتماعی کمپین های هشتگ مارکتینگ کی باشد که به شما این امکان را می دهد تا بهترین هشتگ ها را پیدا کرده و از آنها در راستای جذب مخاطب هدف استفاده کنید.

نحوه ساخت هشتگ با ابزارهای هشتگ ساز

هشتگ ها می توانند به افزایش دسترسی و تعامل پست شما کمک کنند، اما ارائه یک جریان ثابت از هشتگ های مرتبط می تواند واقعاً زمان بر باشد. در اینجا توضیح داده شده است که چگونه یک ابزار مناسب می تواند به شما کمک کند تا کار خود را سریع تر پیش ببرید.

1.    عبارت یا کلمه مورد نظر خود را وارد ابزار کنید

در مرحله اول زمانی که وارد سایت هشتگ ساز شدید، فقط کافیست عبارت مورد نظر خود را در باکس مربوطه وارد کنید، برخی از ابزارها مانند hootsuite دارای آپشن ساختن هشتگ با عکس یا URL نیز هستند.

هرچند در این صورت هم باید به ابزار یک توضیح مختصر درباره موضوعی که مدنظر دارید ارائه دهید.

2.    هشتگ ها ساخته می شوند!

مرحله دوم کلیک کردن روی دکمه تولید هشتگ و دریافت لیستی از هشتگ های مرتبط می باشد. در این قسمت برخی از ابزارها مانند هشتگ مارک به شما لیستی از جزئیات و آنالیز مربوط به هر هشتگ نیز ارائه می دهند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

3.    کپی کردن هشتگ ها

در این مرحله هشتگ های مورد نظر خود را علامت بزنید، تمامی آنها به صورت پیش فرض کپی می شوند و می توانید لیست آنها را در کنار صفحه گوشی یا لپ تاپ خود مشاهده کنید.

4.جایگذاری هشتگ ها

مرحله چهارم و آخر نیز جایگذاری هشتگ ها در کپشن اینستاگرام، فیسبوک، توییتر یا هر شبکه ای که از آن استفاده می کنید است!

به همین راحتی می توانید بهترین هشتگ ها را از سایت هایی مانند هشتگ مارک برای خود یافته و از آنها استفاده کنید.

چند نکته مهم در خصوص استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

  1. در هر پست سه تا پنج هشتگ اضافه کنید

اینستاگرام به شما امکان می دهد تا 30 هشتگ را در یک زمان پست کنید، اماچنین سناریویی خیلی پیشنهاد نمی شود. در واقع، خود اینستاگرام استفاده از سه تا پنج هشتگ در هر پست را توصیه می کند. افزودن هشتگ های زیاد می تواند باعث شود کاربران و الگوریتم اینستاگرام پست های شما را نادیده بگیرند.

در حالی که به نظر می رسد سه تا پنج نقطه شیرین اینستاگرام است، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. همیشه باید آزمایش هایی را برای خود اجرا کنید و عملکرد خود را با استفاده از ردیابی کنید.

  1. هشتگ های عمومی را با هشتگ های نیچ ترکیب کنید

گرفتن ایده های جدید بهترین بخش استفاده از هشتگ جنریتورها است. هشتگ های اینستاگرام باید بیش از حد به محتوایی که پست می کنید مرتبط باشد.

استفاده از هشتگ های محبوب نیز روش خوبی برای دیده شدن در اکسپلور هشتگ هاست اما باید مراقب باشید که به چه تعداد و چگونه از آنها استفاده می کنید.

  1. هشتگ های ترند را فراموش نکنید.

هر از چندگاهی ممکن است تعدادی از هشتگ ها در فضای مجازی ترند شوند. این هشتگ ها ممکن است مربوط به یک رویداد، آهنگ، بحث سیاسی یا هرچیزی باشند.

کاری که شما باید انجام دهید این است که یک پست مرتبط با آن هشتگ تولید کنید و سپس از این هشتگ ترند در بین سایر هشتگ های خود استفاده کنید.

برای یافتن هشتگ های ترند نیز می توانید از سایت هایی مانند Hootsuite  استفاده کنید تا اگر هشتگی ترند شده است آن را بیابیدو

در هرصورت به یاد داشته باشید که استفاده از این هشتگ ها در صورتی کارساز است که از هشتگ های نیچ خود نیز استفاده کنید.

  1. برای هر پست هشتگ های مختلف انتخاب کنید

ایجاد یک لیست مناسب از هشتگ ها برای هر چیزی که پست می کنید می تواند زمان بر باشد، اما برای کمک به موفقیت پست شما بسیار مهم است. بعلاوه، زمانی که هر بار که یک پست جدید را طراحی می کنید، از هشتگ جنریتورها برای ساختن هشتگ های جدید استفاده کنید.

متأسفانه، استفاده از هشتگ های یکسان به هر پست یک راه مطمئن برای نابود کردن پیج و خارج شدن از الگوریتم اینستا می باشد. در واقع، دستورالعمل های انجمن اینستاگرام به صراحت از کاربران می خواهد که از هشتگ های تکراری در هر پست استفاده نکنند و همیشه به روز باشند.

  1. هشتگ ها را در انتهای کپشن های خود قرار دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نگه داشتن هشتگ های خود در انتهای پست برای دسترسی بهتر و تجربه کاربری روان تر است. اگر از ظاهر آنها در انتهای کپشن خود خوشتان نمی آید، می توانید پس از انتشار پست خود، هشتگ ها را به عنوان کامنت اضافه کنید.

ابزارهای موجود در این مقاله و سایت های هشتگ یاب به شما این امکان را می دهند تا بهترین هشتگ ها را در سریعترین زمان ممکن پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که نحوه استفاده از هشتگ ها در هر پتلفرمی نیز یکی از مهمترین نکاتی است که باید رعایت کنید.