عمومیکسب و کار ایرانی

بررسی بسته بندی فلافل های موجود در بازار

هیچ غذای ایرانی بیشتر از فلافل منجمد و  قیمت خرید فروش خوش طعم و لذیذ نیست و هیچ زمانی بهتر از امروز نیست که در مورد فلافل صحبت کنیم و طرز تهیه گلوله های سبزیجات آبدار و حبوبات را که روی زبان صاف می شوند، یاد بگیریم. اگرچه امروزه فلافل کاملاً ایرانی است، اما کاملاً مشخص نیست که در اصل از کجا آمده و اولین توپ فلافل در چه زمانی سرخ شده است و فرض رایج این است که منشاء غذا در مصر، احتمالاً در اواخر قرن نوزدهم، زمانی که ارجاعاتی به آن در ادبیات محلی شروع شد، آغاز شد.

یک فرضیه این است که افسران بریتانیایی اعزامی از هند به مصر از آشپزهای محلی خواستند تا برای آنها سبزیجات سرخ شده تهیه کنند، زیرا آنها عادت داشتند به جای محل قبلی خود غذا بخورند، بنابراین فلافل برای اولین بار در شهر بندری اسکندریه ظاهر شد، جایی که در آن زمان بخش قابل توجهی از خارجیهای اروپایی در این کشور شمال آفریقا متمرکز بودند و از آنجا فلافل در سراسر خاورمیانه پخش شد و برای آن مکان افتخاری در سرزمین مصر خرید.

برخلاف نسخه رایجی که امروزه برای ما شناخته شده است، مخلوط فلافل مصری در آن روزها از باقالی که امروزه بیشتر به نام لوبیا معروف است، درست می شد و نام فلافل ممکن است از این گرفته شده باشد. امروزه نیز کسانی هستند که از حبوبات دیگر مانند لوبیا، لوبیا یا نخود فلافل درست می کنند و همچنین می توان با پختن در فر، سرخ کردن را به روغن عمیق تبدیل کرد و دستور پخت این بار فلافل به شکل آشنای آن است.

یکی دیگر از موادی که روی بافت و یکنواختی تاثیر می گذارد نشاسته موجود در فلافل منجمد است و نشاسته در یک ساختار منظم در داخل دانه های کروی کوچک بسته بندی می شود. این گلبولها تمایل به جذب آب دارند و در حین گرم شدن، آب بیشتری جذب می کنند، متورم می شوند و ساختار منظم خود را از دست می دهند و در برخی موارد نشاسته به اجزای خود و مولکولهایی به نام آمیلوز و آمیلوپکتین تجزیه می شود.

هنگامی که آمیلوز از گلبولها به بیرون نشت می کند، یک شبکه سه بعدی تشکیل می دهد که آب را درون آن به دام می اندازد و وقتی پس از خیساندن آسیاب می شود، گلوله  های بیشتری آسیب می بینند و نشاسته بیشتری در مخلوط آزاد می شود و آب را از آن می بندد و نتیجه ژلی است که مواد را به هم می چسباند و گلوله های فلافل را در حین سرخ شدن مرطوب و آبدار نگه می دارد.

در نهایت، در مرحله سرخ کردن، دما افزایش می یابد و ترکیب دمای زیاد بیرون با رطوبت داخلی انباشته شده در داخل مخلوط نخود باعث سوختن و ترد شدن لایه بیرونی گلوله های فلافل می شود و در عین حال محتویات آن نرم، مطبوع و آبدار می ماند و در آخر توصیه می شود هنگام درآوردن گلوله ها از روغن، فوراً نمک زده و منتظر خنک شدن نمانید، به این ترتیب نمک بهتر به فلافلها می چسبد.

قیمت فلافل منجمد

ماده اصلی فلافل نخود است و شما می توانید برای بازدید از قیمت فلافل منجمد به همین سایت مراجعه نمایید و اطلاعات بدست آورید، نخود از خانواده حبوبات است که سومین خانواده بزرگ گیاهان گلدار است.

سهم ویژه در رژیم غذایی میزان پروتئین بالای آنها است که دو تا سه برابر گندم و برنج است و این ویژگی به واسطه سه گانه متقابل (همزیستی) حبوبات با باکتریهای موجود در خاک ممکن می شود و گونه هایی از باکتریها مانند ریزوبیوم به ریشه گیاهان نفوذ می کنند و نیتروژن هوا را به اشکال شیمیایی تبدیل می کنند که گیاه می تواند اسیدهای آمینه بسازد که به نوبه خود بلوکهای سازنده پروتئینها هستند و به لطف این حبوبات به عنوان یک منبع غنی از پروتئین به خصوص در رژیم غذایی آسیایی، آمریکای جنوبی و مدیترانه ای استفاده می شود.

نخود از یک گیاه جنینی تشکیل شده است که توسط یک پوسته محافظ احاطه شده است و جنین بین دو برگ جنینی به نام لپه قرار دارد و ساقه کوچکی از جنین گیاه در حال رشد در هنگام جوانه زدن بین آنها بیرون زده است، لپه ها مواد مغذی لازم برای رشد گیاه جنین را تامین می کنند، بنابراین نخود عمدتاً حاوی پروتئین و نشاسته است، که پلی ساکاریدهایی هستند که از واحدهای زیادی از قند ساده گلوکز تشکیل شده اند.

خرید فلافل منجمد

خوردن نخود می تواند یک عارضه جانبی ناراحت کننده و شرم آور داشته باشد: تشکیل گاز در دستگاه گوارش، به دلیل کربوهیدراتها (شامل مونوساکاریدها، دی ساکاریدها و پلی ساکاریدها) که هضم نمی شوند، اما با خرید فلافل منجمد خیال شما از بابت این مورد می تواند راحت و آسوده باشد به این علت که یخ زدگی محصول جلوی باکتریهای فعال کننده این امر را می گیرد.

همین پدیده در خوردن حبوبات دیگر مانند لوبیا و سایر غذاها مانند ، مارچوبه، کلم بروکلی و غیره شناخته شده است و باکتریهای روده در بدن ما به طور معمول نزدیک به یک لیتر گاز در روز به عنوان بخشی از فرآیند متابولیک خود تولید می کنند و هنگامی که ما حبوبات حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات پیچیده می خوریم که بدن ما قادر به تجزیه برخی از آنها به قندهای ساده تر نیست، این کربوهیدراتها که به عنوان “فیبر رژیمی” نیز شناخته می شوند، به روده بزرگ می رسند. باکتریهای روده در فرآیندی به نام تخمیر از آنها تغذیه می کنند و محصولات جانبی آن شامل دی اکسید کربن، هیدروژن و متان و همچنین سایر ترکیبات فرار است و این یکی از دلایل اصلی اضافه شدن گاز سنگین است و دقت کنید روغن سرخ کردنی خیلی داغ باشد.

از کجا می دانی؟ قبل از قرار دادن توپها، امواج در روغن دیده می شود و اگر خلال دندان در آن فرو شود بلافاصله حبابهای کوچکی در اطراف آن ایجاد می شود و در اطراف توپ آزمایش چنین حبابهایی باید ایجاد شود و اگر این اتفاق نیفتد، نشانه ای از گرم نبودن روغن است. یک نسبت متعادل بین سرخ کن و مقدار توپها حفظ کنید و اگر قابلمه و مقدار روغن آن کوچک است، تعداد زیادی گلوله را به یکباره داخل آن نگذارید زیرا ممکن است روغن سرد شود.

فروش فلافل منجمد

کلید درست کردن موفق خیس کردن نخود خشک است و ما با بسته بندی فلافل منجمد، این کار را برای شما آسان نموده ایم تا به راحتی بتوانید از این محصولات استفاده نمایید. برای به دست آوردن مخلوطی با بافت خامه ای لطیف که شکل خود را حفظ کرده و خرد نشود، نخود را باید برای مدت نسبتا طولانی خیس کنید و این به دلیل پلی ساکاریدی به نام پکتین است که در تمام سلولهای گیاهی وجود دارد.

پکتین عمدتاً در دیواره های سلولی یافت می شود و از جمله به عنوان نوعی چسب استفاده می شود که دیواره های سلولی را تقویت کرده و به آنها ثبات و استحکام می بخشد، مانند سایر کربوهیدراتها مانند سلولز و لیگنین و مولکولهای پکتین در بدن هضم نمی شوند و فیبر غذایی محسوب می شوند.

هنگام خیس کردن نخود، آب پوسته دانه ها را نرم کرده و به داخل آنها نفوذ می کند و در فرآیند پختن یا سرخ کردن نخود، مولکولهای پکتین به مولکولهای محلول در آب تبدیل می شوند و از پوسته سلولی خارج می شوند، در نتیجه ساختار فیزیکی سلولها تغییر می کند و پوسته پایداری خود را از دست می دهد و شروع به متلاشی شدن می کند و این تغییر ساختاری به مخلوط نخود آسیاب شده بافت خامه ای نرمی می دهد که برای یک فلافل خوب لازم است. فلافل منجمد غذایی بسیار لذیذ و خوش طعم است و شما می توانید برای سفارش طرح بسته بندی فلافل، طرح کارت ویزیت آموزش شنا و بطور کل طراحی انواع کارت ویزیت و بسته بندی مواد غذایی و نیز دریافت لیست قیمت طراحی ساک دستی، با شماره هایی که در همین سایت قرار داده شده است تماس حال فرمایید.