عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه تنظیم جک درب پارکینگ

تنظیم جک پارکینگ

تنظیم جک درب ورودی پارکینگ این روزها با پیشرفت فناوری برای آسان شدن نحوه ی رفت و امد افراد و همچنین سرعت بخشی به فعالیت ها یکی از مهمترین کارهاست. درب های اتوماتیک پارکینگ با دارا بودن فوایدی از جمله امنیت بسیار بالا، کارکرد عالی و عملکرد فوق العاده سریع، جایگزینی مناسب درب های پارکینگ قدیمی شده که به صورت دستی کار می کند. در اینجا به آموزش تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ، تنظیمات زمان بسته شدن درب پارکینگ، تنظیم برد جک هنگام نیاز به می پردازیم. با ما در همراه باشید.

تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ

درب پارکینگ یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است و مهم ان است که ازعملکرد صحیح ان اطمینان پیدا کنید. شما باید گیت پارکینگ اتوماتیک خود را به درستی پیکربندی کنید تا بتوانید به راحتی وارد یا خارج شوید.
یکی از دلایل مهم برای تنظیم درت و دقیق تایمر در بالا و پایین بردن درب اتوماتیک پارکینگ این است که مطمئن شوید هنگام عبور، درب ناگهان متوقف نشده و باعث صدمه به شما، ماشین یا حیوان خانگی تان نگردد.

روش تنظیم جک درب پارکینگ

تنظیم جک درب پارکینگ

در این قسمت انواع روشهای تنظیم رو با هم بررسی مینماییم. معمولا تایمر به دو صورت تنظیم می شود :

روش اول تنظیم

  • دراین روش باید دکمه زمان روی مدار کنترل درب پارکینگ را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا نشانگر چشمک بزند. این دکمه اولین دکمه از سمت چپ و پایین سری است. سپس دکمه D راروی در فشار دهید.پس از فشردن دکمه D تایمرشروع به ضبط می کند و باید زمان مورد نظر را به اتمام برسانید و سپس دوباره دکمه را فشار دهید.همزمان با زمان مورد نظر باز و بسته شدن درب ثبت می شود.در واقع فاصله زمانی بین اولین فشار دکمه D تا فشار دوم برابر با زمان ثبت شده توسط سیستم می باشد.

روش دوم تنظیم

  • روش دوم استفاده از دیپ است : سه کلید در عمق مدار کنترل وجود دارد که برای فعال یا غیر فعال کردن تایمراتوماتیک راست چپ موتور و همچنین برای برقراری ارتباط بین درب پارکینگ و ریموت کنترل استفاده می شود.برای روشن کردن تایمر کلید برق خودکار را روی OKقرار دهید.برعکس این عمل نیز امکان پذیر است یعنی زمانی که سوئیچ در حالت OFF است تایمر خاموش می شود.

تنظیم برد جک پارکینگ

برد جک یا همان مرکز کنترل و فرمان از اصلی ترین و پیچیده ترین قطعات این سیستم می باشد که به سایر قسمت ها فرمان ارسال می کند و سایر اجزا و قطعات برروی آن نصب می گردد.
پیش از تنظیم برد جک پارکینگ باید بدانید که برد جک پارکینگ از قطعات گوناگونی تشکیل شده که مهم ترین آن شامل موارد زیر است:

  • برد اصلی
  • لامپ های ال ای دی
  • صفحه ی نمایشگر
  • فیوز سوئیچ
  • ترانس تغذیه
  • کارت رادیویی

تنظیم برد جک پارکینگ براساس نوع و مدل جک

  • جک های 220 ولت با بردهای دیجیتالی جدیذ:

این گونه برد ها که از چندین سال قبل وارد بازار و جایگزین برد های قدیمی تر شده اند، به گونه ای طراحی شده اند که با تنظیم برنامه ای که به  آنها داده می شود را انجام داده و تایم حرکت جک را، جک زیر و هریک از دولنگه ها را تنظیم کنند.
به عنوان مثال با تنظیم برنامه ی برد جک، درب به صورت اتوماتیک چند ثانیه بعد از عبور از سنسور خودش بسته می شود و یا این که اگر بعد از باز شدن چیزی از جلوی چشمی آن رد نشود، بعد از یک دقیقه خودش بسته می شود.

در هنگام بسته شدن هم با تنظیم دور آهسته ی آن، قبل از رسیدن به انتهای در، توقف کوتاهی می نماید تا در محکم بسته نگردد.
با زمان بندی برنامه ای که به دستگاه می دهیم، اختلاف دولنگه ی درب مشخص و زمان حرکت هریک از آنها برای باز و بسته شدن تنظیم میشود.

  •  جک های 220 ولت با برد های قدیمی
    با زمان بندی برنامه ای که برای دستگاه ایجاد میشود، اختلاف دولنگه ی در مشخص و زمان حرکت هریک از آنها برای باز و بسته شدن تنظیم میگردد. تنظیم بعضی از آنها هم با دکمه ی دیگری انجام میشود که کم دشوارتر است.
  • جک های 24 ولت با انواع برد ها

اکثر این جک ها دارای دکمه ای به نام میکروسوئیچ روی خود جک هستند که حد باز و بسته شدن درب با این دکمه تنظیم می شود.
با جابه جایی میکروسوئیچ روی جک، جک به سمت جلو حرکت می کند و با رسیدن آهن ربای آن به میکروسوئیچ، آن را قطع می کند و باز و بسته شدن درب تنظیم می شود.
در انواع جک های 24 ولت با برد های جدیدتر، می توان با تنظیم برنامه و دادن آن به دستگاه، زمان باز و بسته شدن را مشخص کرد، اما دکمه ی میکروسوئیچ نقش اصلی را در تنظیم حد باز و بسته شدن اجرا می کند.

  •  برد های جدید و مدرن
    این گونه برد ها به تنظیمات خودرو وصل می شوند؛ مثلا با نوربالا زدن ماشین، درب باز یا بسته می شود و نیازی به ریموت کنترل ندارد و یا با تنظیم سیم کارت و زنگ زدن، باز و بسته شدن درب صورت میگیرد.
    از آنجایی که تمام دستورات ازجمله باز و بسته شدن درب، توقف حرکت و… توسط برد جک صادر می شود، تنظیم یا تعمیر این قطعه ی پیچیده و حساس است و هرگونه اقدام غیراصولی، خرابی و نقص بیش تر را به دنبال دارد.

تنظیمات ریموت کنترل درب

تنظیم ریموت کنترل درب پارکینگ که وظیفه ی ایجاد ارتباط میان مرکز کنترل و مصرف کننده را دارد، شامل چند مرحله ی ساده می باشد.

  •  برای این منظور در گام اول باید میان ریموت کنترل و مرکز فرمان، حداقل فاصله ی ممکن به اندازه ی یک متر وجود داشته باشد.
  •  پس از اطمینان از فاصله ی مناسب، با فشار دادن دکمه ی مرکز فرمان آن را روشن کنید.
  •  نمایشگر دستگاه به مدت ده ثانیه روشن میماند. در این مدت با فشار دادن هریک از دکمه های ریموت، صفحه ی نمایشگر به حالت چشمک  زن در می آید که نشان دهنده ی تنظیم شدن آنهاست.
  •  با تنظیم بقیه ی دکمه های ریموت به روش مشابه، ریموت کنترل به صورت کلی تنظیم خواهد شد.

ویدیو  را در لینک زیر ببینید.

تنظیم درب اتوماتیک

یکی از مورد توجه ترین بخش ها درخصوص تنظیم درب های اتوماتیک بعد از مسئله ی تنظیم جک درب پارکینگ، تنظیم سرعت این گونه درب ها است که گاهی اوقات به دلیل نوسانات برق با اختلالاتی مواجه می شوند.

برای تنظیم سنسور، اول درب آن را باز کنید و بعد از آن با تنظیم دکمه ی پتانسیومتر یا ولوم در طرفین قطعه ی برد، آن را بر روی حد متوسط قرار داده و با شدت دادن به آن، حساسیت چشمی و سرعت باز و بسته شدن درب را تنظیم نمایید.

تنظیم سرعت درب های اتوماتیک، بسته به نوع و مدل درب و همچنین  قیمت جک درب اتوماتیک پارکینگ و نوع و مکان کاربردی استفاده از آن ها متفاوت می باشد. که توسط متخصصین ماهر در زمینه ی نصب این گونه درب ها، بدون هیچ گونه اختلالی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گردد.

روش تنظیم جک درب پارکینگ

مهم ترین نکته ای که درخصوص جک   درب اهمیت دارد، نحوه ی نصب و تنظیم جک درب پارکینگ می باشد. جک درب پارکینگ وسیله ای است که بر روی درب پارکینگ نصب شده و باز و بسته شدن اتوماتیکی آن ها را انجام میدهد. نحوه ی تنظیم جک درب پارکینگ برحسب این که ازنوع برقی، ریلی، بازویی، هیدرولیکی و یا کرکره ای باشد با هم تفاوت داشته و فرق میکند.

انواع مختلف جک ها شماره بندیهایی دارند، که شماره ی آنها از عدد یک شروع میگردد. جک با شماره ی یک تحمل وزنی در حدود 80 کیلو و جک با شماره ی دو، درب هایی با وزن بین 80 الی 160 کیلوگرم را تحمل مینماید و به همین ترتیب براساس شماره جک، تحمل وزن افزایش می یابد .

در تنظیم جک درب پارکینگ رعایت این نکته بسیار قابل اهمیت است که بسته به نوع جک، فاصله ی لولای در نسبت به جک باید کمتر شود تا هنگام بسته شدن، زور آن بیشت تر شده و سفت تر باز شود. درصورتی که جک با لولا فاصله داشته باشد، هنگام بسته شدن زور جک نمی رسد تا درب را ببندد و درب بسته نمی شود.

تنظیم فاصله جک درب پارکینگ

در جک های دو سرعته، دوعدد پیچ تنظیم در بالای جک قرار دارد که با پیچ گوشتی دوسر تنظیم می شود. یکی از پیچ ها در تنظیم سرعت و دیگری در توقف کوتاه درب در انتهای بسته شدن آن نقش دارند.

تنظیم جک های سه سرعته

تنظیم جک های سه سرعته با آچار آلن انجام میگیرد، که پیچ ها علاوه بر تنظیم سرعت و توقف کوتاه درب، در تنظیم فشار پشت درب هم نقش دارند تا درب با اطمینان و به محکمی بسته شود. عیب یابی و تعمیر هریک از موارد بالا بعلاوه ی تنظیم مناسب جک درب پارکینگ، از اصولی ترین و پیچیده ترین کارهایی است که تنها از عهده ی متخصصین ماهر با دانش فنی برمی  آید. بنابراین، درصورت بروز هریک از مشکلات فوق، بدون آگاهی لازم اقدامی نکنید تا خرابی بیش تر نشود و روند تنظیم جک درب پارکینگ با مشکل مواجه نشود.

جهت تعمیر و تنظیم جک پارکینگ ساختمان میتوانید روی ما حساب کنید. کارشناسان ما در مجموعه آماده نصب، تنظیم و تعمیر اوناع مختلف جک ها در اسراع وقت می باشند. کافیست با ما در تماس باشید.