قرص خواب آور به انگلیسی

اگر روز پر استرس و پرکاری را تجربه کرده اید، ممکن است خواب رفتن در شب برای شما دشوار باشد. خواب کم می تواند منجر به انواع بیماری ها از جمله افزایش وزن، افسردگی، سکته مغزی و بیماری های قلبی شود.

یک راه ساده برای القای خواب، نوشیدن چای گیاهی خواب آور است. دمنوش ها یک درمان طبیعی برای بی خوابی است و به شما در به خواب رفتن راحت کمک می کند. بسیاری از ترکیبات دمنوش ها قبل از خواب از زمان های قدیم برای کاهش استرس، کمک به آرامش و بهبود کیفیت خواب استفاده می شده است. چایی های گیاهی خواب آور می توانند به بدن شما نشان دهند که زمان خواب شبانه شما فرا رسیده است.

زمانی که قصد خوابیدن دارید، چای های گیاهی بدون کافئین را امتحان کنید، چرا که از همه انواع گیاهان بجز گیاه کاملیا سیننسیس ساخته می شوند، که از آن چای سیاه، سبز، زرد، سفید و اولانگ گرفته می شود.

9 دمنوش خواب آور قوی

ما در این مقاله 9 گیاه که دمنوش یا چای این گیاهان سبب ایجاد آرامش و خواب آوری می شوند را معرفی می کنیم تا بتوانید زودتر و عمیق تر بخوابید.

1.  چای بابونه

بابونه یک دمنوش ضد التهابی است و برای کاهش ناراحتی ناشی از تنش های عصبی، استرس و ناراحتی معده بسیار موثر است. همچنین علائم بی خوابی و کم خوابی را کاهش می دهد. چای بابونه به عنوان یک آرام بخش نیز عمل می کند. اثرات آرام بخش آن ممکن است نتیجه آپیژنین باشد، آنتی اکسیدانی که اعصاب را آرام می کند و حس خواب را در بدن تقویت می کند.

مصرف روزانه 400 میلی گرم عصاره بابونه منجر به بهبود کیفیت خواب شده و در زنان پس از زایمان پس از نوشیدن یک فنجان چای بابونه باعث خواب بهتر و عمیق تری می شود. لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که مصرف چای بابونه برای زنان پس از زایمان بی خطر است، زنان باردار باید از نوشیدن بابونه خودداری کنند زیرا رقیق کننده خون است.

در افراد مبتلا به بی خوابی مزمن، مصرف 2 بار در روز عصاره بابونه به طور قابل توجهی در عملکرد روزانه تاثیر گذار است و سبب بهبود عملکرد می شود. بنابراین نوشیدن چای بابونه ارزش امتحان کردن را دارد. گل بابونه نیز یکی از بهترین گیاهان اتاق خواب برای آرامش است، اگر می خواهید بدون مصرف از بوی آن لذت ببرید.

2.  چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس نه تنها بوی فوق العاده ای دارد، بلکه برای القای خواب نیز یک گزینه عالی است. جوامع روم و یونان باستان برای اولین بار از اسطوخودوس در حمام های خود برای کمک به آرامش استفاده می کردند.

سیلکسان، نوعی اسانس اسطوخودوس، به کاهش اضطراب، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می کند. حتی استشمام روغن اسطوخودوس زمان خواب را افزایش می دهد.

زنانی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، پس از استنشاق اسطوخودوس به مدت 20 دقیقه دو بار در هفته خوابشان بهبود پیدا می کند. علاوه بر این، این افراد پس از تجربه رایحه درمانی اسطوخودوس، ضربان قلب کندتر و ثابت تری را نیز تجربه می کنند.

اسطوخودوس به طور بالقوه در زنان مؤثرتر از مردان است. خصوصاً بانوانی که پس از زایمان با بی خوابی روبرو می شوند، اگر هر شب قبل از خواب یک فنجان اسطوخودوس بنوشند احساس خستگی در آن ها کمتر خواهد شد.

3.  چای ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب از قرن دوم برای درمان اضطراب، سردرد، بی خوابی و بهبود کیفیت خواب به طور کلی استفاده شده است. ریشه سنبل الطیب نیز به جای برگ های چای به صورت کپسول و مایع است. نحوه عملکرد ریشه سنبل الطیب کاملاً مشخص نیست، اما دانشمندان معتقدند که انتقال دهنده عصبی گابا آمینوبوتیریک اسید (GABA) را افزایش می دهد. گیرنده های گابا خواب آلودگی را افزایش می دهند و مانند برخی داروهای ضد اضطراب عمل می کنند.

چای سنبل الطیب با عوارض جانبی منفی استفاده از داروهای خواب یا مکمل ها یکسان نیست. با این حال، از آنجایی که ریشه سنبل الطیب می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، قبل از نوشیدن منظم چای ریشه سنبل الطیب با پزشک خود مشورت کنید.

4.  چای گل ساعتی

چای گل ساعتی از برگ ها، گل ها و ساقه های گیاه پاسی فلورا دم می شود. گل ساعتی GABA را در مغز افزایش می دهد تا آرامش، خلق و خوی خوب و کیفیت خواب را بهبود بخشد. همچنین می تواند به درمان علائم یک اختلال اضطراب فراگیر بدون عوارض جانبی به اندازه سایر درمان ها کمک کند.

پس از نوشیدن یک فنجان چای گل ساعتی کیفیت خواب ذهنی بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد. چای گل ساعتی به اندازه برخی از داروهای آرام بخش برای بی خوابی در بهبود کیفیت خواب موثر است.

5.  چای بادرنجبویه

بادرنجبویه یک چای آرامش بخش با رایحه مرکبات است، همچنین بخشی از خانواده نعناع است. در حالی که بیشتر به عنوان عصاره روغنی فروخته می شود، برگ های بادرنجبویه نیز خشک شده و تراوش می شود تا به عنوان چای خواب آور استفاده شود. بادرنجبویه از قرون وسطی برای کاهش بیقراری و ایجاد خواب عمیق تر استفاده می شده. بادرنجبویه نیز باعث افزایش سطح GABA شده که نشان می دهد این گیاه اثر آرام بخش خفیفی دارد. با مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره بادرنجبویه خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.

6.  چای آشواگاندا

آشواگاندا که با نام Withania somnifera شناخته می شود، قرن ها در طب آیورودا برای تقویت آرامش استفاده می شده. این گیاه به عنوان یک کمک خواب سنتی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته و طی تحقیقات اخیر اثرات آن را تایید شده است.

مکمل عصاره ریشه آشواگاندا به طور قابل توجهی خواب را بهبود می بخشد. این بهبود در افراد مستعد بی خوابی نسبت به افرادی که از قبل الگوهای خواب سالمی داشتند، چشمگیرتر می باشد. تأثیر عصاره آشواگاندا در چرخه های خواب با موج آهسته بسیار تاثیرگذار است.

7.   چای تولسی

چای تولسی که به نام چای ریحان نیز شناخته می شود، دم کرده گیاهی است که از برگ های گیاه تولسی (Ocimum tenuiflorum) تهیه می شود. مانند آشواگاندا، تولسی قرن ها در طب آیورودا استفاده می شود و به خاطر فواید سلامتی بی شمارش شناخته شده است.

چای تولسی اغلب به عنوان یک آداپتوژن نیز شناخته می شود، به این معنی که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود و بهتر پاسخ دهد (یکی دیگر از این آداپتوژن ها جینسینگ است). استرس مزمن می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت و مدت خواب تأثیر بگذارد. چای تولسی با تنظیم سطح کورتیزول، هورمونی که با پاسخ به استرس مرتبط است، به کاهش استرس کمک می کند. این گیاه به طور مشابه برای تسکین اضطراب استفاده شده است. تولسی با ایجاد حس آرامش  به بدن کمک کرده تا برای خوابی آرام آماده شود.

تولسی پتانسیلی در عادی سازی قند، فشار خون و پروفایل های چربی، مدیریت استرس و به طور بالقوه پیشگیری یا کاهش شرایط مختلف سلامتی نشان داده است. مکمل تولسی در بزرگسالان استرسی که خواب ضعیفی دارند، استرس را کاهش داده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

8.  چای زنجبیلی

ریشه زنجبیل به طور طبیعی برای کاهش بسیاری از بیماری ها استفاده شده است، چای زنجبیل می تواند اثر تسکین دهنده ای بر بدن داشته باشد و آن را به یک همراه کامل قبل از خواب تبدیل کند. وقتی این اکسیر گرم را می نوشید، ترکیبات طبیعی آن هرگونه تنش یا بی قراری را که شما را در بیدار نگه می دارد، از بین ببرد.

چای زنجبیل همچنین به دلیل توانایی آن در مبارزه با سوء هاضمه یا حالت تهوع و تسکین ناراحتی معده مورد ستایش قرار گرفته است. همه ما می دانیم که شکم غرغرو می تواند عامل این رویاهای ناراحت کننده باشد یا حتی باعث شود هنگام خواب از خواب بیدار شوید. با نوشیدن این چای لذت بخش قبل از خواب، به آرام شدن شکم خود کمک می کنید و سفری آرام در سرزمین رویایی را تضمین می کنید.

به علاوه، قدرت ضد التهابی طبیعی زنجبیل به کاهش تورم یا تحریک در بدن شما کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که موقعیت خواب ایده آل خود را بدون ناراحتی پیدا کنید. بنابراین خواه به پشت یا به پهلو می خوابید، چای زنجبیل باعث ایجاد راحتی در هر حالت خواب می شود. مشخص شده است که چای زنجبیل فشار خون را کاهش می دهد و می تواند به فشار خون بالا کمک کند.

9.  چای نعنا

چای نعناع فلفلی به خاطر عطر طراوت و نشاط آور بودن، مشهور است. اسانس نعناع می تواند به طور قابل توجهی به بیماران سرطانی کمک کند تا بهتر بخوابند. برگ های نعناع حاوی منتول هستند، ترکیبی که به عنوان یک شل کننده طبیعی عضلات عمل می کند و ممکن است به کاهش تنش کمک کند. چای نعناع همچنین به عنوان یک درمان برای مشکلات گوارشی نیز شناخته می شود.

ترکیب چای سفید و نعناع اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی قابل توجهی دارد. با این حال، از آنجایی که چای سفید یک چای کافئین دار است، نمی توانیم آن را به عنوان یک نوشیدنی قبل از خواب پیشنهاد کنیم. از طرف دیگر، چای نعناع طعم ملایم تر و کمی شیرین تری نسبت به چای نعناع فلفلی دارد.

 

در این مقاله دمنوش های بسیار مفیدی را برای داشتن خواب بهتر معرفی کردیم و از تاثیر هر کدام بر روی بدن به اختصار توضیح دادیم. همچنین برای درمان بیخوابی و کمک به داشتن خوابی آرام استفاده از قرص سیموسلیپ و کپسول سیمودریم بدون عوارض از سیمرغ دارو عطار بسیار مفید می باشد.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید.