عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه طراحی بنر خیر مقدم

حتما برای شما هم پیش آمده است که عزیزان تان به عتبات عالیات سفری داشته باشند، در این زمان معمولا مرسوم است که دوستان و آشنایان به منظور رساندن تبریکات خود به آنها برایشان بنر چاپ می کنند و در نزدیک محل زندگی آنها، از آن استفاده می کنند. در حقیقت از جمله راه های اَدای احترام به این افراد، چاپ نمودن بنر خیر مقدم مدعوین به منظور تبریک از بازگشت سفر معنوی و نصب کردن آن در معرض دید همگان است.

بنرهای خیر مقدم برای تبریک و خوشامدگویی به مهمانان تازه ورود/رسمی و اداری به مراکز مختلف مانند مدرسه، دانشگاه، موسسات مختلف و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی بنر خیر مقدم موارد زیر بایستی رعایت گردد:

  1. چاپ بنر خیر مقدم در اَبعاد و اندازه های مختلف می تواند صورت گیرد.
  2. از زیباترین قالب ها و طرح های گرافیکی زیبا در طراحی بنر خیر مقدم استفاده کنید.
  3. از متن های زیبا و دلنشین برای ارائه پیام هایتان در طراحی بنر خیر مقدم استفاده نمایید.
  4. از رنگ های سنگین و گرم در طراحی بنر خیر مقدم استفاده نمایید.
  5. از تصاویر عتبات عالیات (مکه مکرمه، کربلا، سوریه و غیره) برای بک گراند کارتان استفاده نمایید.
  6. از رنگ های آرامش بخش مانند رنگ آبی می توانید در پس زمینه کارتان استفاده نمایید.
  7. از شِیپ ها برای ایجاد کار جهت نگارش توضیحات کمک بگیرید.
  8. بنر خیر مقدم را به گونه ای طراحی کنید که از قابلیت تغییر سایز برخوردار باشد تا بتوان آن را در اندازه ها و ابعاد مختلف چاپ نمود.
  9. سعی کنید در طراحی عکس ها و متن های زیبا جهت طراحی بنر خیر مقدم خلاقیت داشته باشید.

معرفی انواع بنر خوش آمد گویی

طرح بنر خیر مقدم برای خوش آمد گویی با توجه به موضوع آن تعیین می‎شود و برای هر مناسبتی به بنر متفاوتی نیاز است. به همین دلیل در ادامه به معرفی انواع بنر خیرمقدم می‎پردازیم و سپس نحوه طراحی این نوع بنر را شرح می ‎دهیم:

  • بنر برای خیر مقدم مدعوین: ممکن است نخبه ای را به یک محیط آموزشی، مسئولی را به یک شهر یا هنرمندی را به یک منطقه دعوت کرده باشید؛ در این شرایط می‎توانید از بنر برای خیر مقدم مدعوین استفاده کرده و استقبال کاملی از مهمان ویژه خود به عمل آورید.
  • بنرهای خیر مقدم کربلا: استقبال از زائران کربلا از دوران قدیم مرسوم بوده اما ممکن است نحوه استقبال در گذر ایام، کمی متفاوت شده باشد. امروزه مردم برای این کار از حلقه گل و بنر کربلایی استفاده می‎کنند.
  • بنر استقبال از حجاج مکه: مگر می‎شود کسی از ملاقات خدا بازگردد و از او استقبال درخوری صورت نگیرد؟ بنر مکه اولین کاری است که آشنایان برای خوش  آمد گویی به حجاج انجام می دهند و به این ‏صورت محبت خود را به زائرین خانه خدا ابراز می‎کنند.
  • بنر خوش‎ آمد گویی مسئولین: برخی از مسئولین برای شرکت در افتتاحیه ارگان‎های دولتی یا به قصد سخنرانی برای مردم به شهرهای مختلف سفر می‎کنند. در این موارد می‎توان با تهیه بنر برای خیر مقدم مسئولین، علاوه بر استقبال از مسئول مدعو، مردم شهر را از حضور شخص او مطلع کرد.
  • بنر خیر مقدم اداری: بسیاری از ادارات در طول سال، همایش‎ ها و کنفرانس ‎های متعددی را برگزار می‏کنند. در این مواقع علاوه بر گل‎ آرایی محیط و پذیرایی از میهمانان، نیاز به تهیه بنر خوش آمدگویی وجود دارد. به این ‏صورت پرسنل متوجه حضور مهمانان ویژه می‏ شوند و مدعوین از نحوه استقبال شما رضایت صددرصدی خود را ابراز می‎کنند.

طراحی بنر خیر مقدم مدعوین باید چگونه باشد؟

طراحی بنر خیر مقدم امروز توسط سفارش دهندگان نیز به راحتی امکان پذیر است. بجای آنکه هزینه های گزافی را متحمل شوید، می توانید به سادگی خود به طراحی یک بنر خیر مقدم بپردازید و یا از طرح های آماده در اینترنت استفاده نموده و با ایجاد کمی تغییرات، طرح دلخواه خود را طراحی کنید.

طرح های بنر آماده برای خیرمقدم گویی معمولا از روانشناسی رنگ ها و نیز تکنیک های جدید روانشناسی تبلیغات روز دنیا برای طراحی بنر استفاده می کنند. استفاده از بنرهای آماده سبب می شود در زمان و وقت شما صرفه جویی شود. برای این کار کافی در اینترنت به سایت هایی که طرح های لایه باز ارائه کرده اند سَری بزنید.

همچنین این طرح ها (لایه باز) دارای وکتورهایی هستند که به راحتی می توان آن ها را حذف و به جای آن ها از وکتور دلخواه نمود. معمولا در طراحی بنر خیر مقدم از وکتورهای پرنده، گل، آسمان، کبوتر، مرغ مینیاتوری، نور های زیبا، شمع، گلبرگ و برگ و کلمات سه بعدی استفاده می شود که حس و حال خوب و زیبایی به طرح می دهد. چیدمان و قالب طرح بنر خیر مقدم می تواند قابل استفاده در سایزهای مختلف باشد. همچنین از کادرهای اسلیمی و نیز تذهیب استفاده می شود.

ابعاد و قیمت چاپ بنر خیر مقدم

قیمت بنر خوش آمد گویی به فاکتورهای مختلفی وابسته است که از جمله آن‎ها می‎توان به ابعاد بنر، جنس بنر خام، طرح مورد نظر و… اشاره کرد که شامل موارد زیر می شوند:

    ابعاد بنر: معمولا بنر خوش‎ آمد گویی به صورت افقی و در ابعاد 200 در 100 سانتی‎متر یا 300 در 100 سانتی‎متر چاپ می‎شود. البته مدتی است که میزان سفارش بنر عمودی نیز افزایش پیدا کرده که سایز استاندارد این نوع بنر 90 در 200 سانتی‎متر است.

    جنس بنر خام: اگر در خاطرتان باشد در گذشته از پارچه برای چاپ بنر حجاج مکه یا خیر مقدم مدعوین استفاده می‎ شد. اما امروزه از نوعی پارچه با پوشش PVC استفاده می‎ شود که از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و کاملا ضد آب است.

    طرح بنر: اگر طرح آماده ای را به چاپخانه ببرید، می‎توانید هزینه کمتری برای چاپ بنر پرداخت کنید. اما انجام این کار تنها به طراحان حرفه ای توصیه می‎شود. افرادی که در حوزه طراحی تجربه چندان زیادی ندارند می‎توانند از طراح کمک بگیرند که دستمزد طراح نیز به هزینه چاپ بنر خیر مقدم کربلا اضافه می‎شود.

همچنین امکان انتخاب از بین طرح‎های آماده نیز فراهم است که باعث صرفه ‎جویی در هزینه های چاپ بنر می‎شود. امروزه بسیاری از سایت‎ها طرح لایه ‎باز بنر خیر مقدم مدعوین و زائران را در اختیار کاربران قرار می‎دهند که می‎توانید از این طرح‎ها استفاده کنید.

چگونه به بنر خیر مقدم لایه باز رایگان دسترسی بیابیم؟

بنر لایه باز خیر مقدم برای نصب جهت ارائه تبریک و خوشامدگویی در مراسم های مختلف و ارگان و مراکز مختلف مناسب اند. از این رو بسیاری از سایت های اینترنتی به ارائه بنر خیر مقدم لایه باز رایگان برای مخاطبان و کاربران خود می پردازند که در پایان این متن به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

بنرهای لایه باز معمولا دارای فرمتpsd هستند و به گونه ای طراحی می شوند که لایه های آنها جهت ایجاد تغییرات از قابلیت ویرایش و شخصی سازی برخوردار باشد. تغییرات لازم در بنر خیر مقدم psd را می توان در برنامه فتوشاپ انجام داد و پس زمینه/ رنگ بندی قالب/اندازه/ ابعاد(عمودی-افقی)/ تغییر سایز(کوچک- متوسط-بزرگ)/تغییر رنگ/تصاویر و عکس/ نوشته ها و متن/وکتورها/ چیدمان عناصر آورده شده در طرح /اندازه فونت/نوع فونت و غیره را در آن تغییر داد.

همچنین در طراحی بنر خیر مقدم به صورت لایه باز می توانید از تصاویر تایپوگرافی شده نیز استفاده نمایید. در طراحی بنر خیر مقدم لایه باز کلیه معیارهای چاپ مانند قابلیت بزرگ کردن در سایر ابعاد، استفاده رنگ مناسب، حاشیه و فضای کافی برای درج متن، و امکان قابلیت چاپ به صورت بنر، فلکس، استیکر و مش رعایت می شود.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.