عمومیکسب و کار ایرانی

در خرید پیچ ​​و مهره به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

امروزه پیچ و مهره یکی از پرکاربردترین اتصال دهنده ها در صنایع مختلف می باشد. اگر می خواهید وسیله یا ابزاری بسازید، بدون شک برای ساخت آن به پیچ و مهره نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب و تهیه پیچ و مهره مورد نیازتان کمک کنیم.

هنگام خرید پیچ ​​و مهره در کرمان و سراسر ایران  باید چندین فاکتورمهم را در نظر بگیرید. این عوامل شامل جنس، اندازه و از همه مهم تر نوع پیچ و مهره مورد نیاز برای پروژه شما می باشد.

1.جنس پیچ ​​و مهره

پیچ و مهره ها از متریال مختلفی تولید و به فروش می رسند. پر استفاده ترین موادی که از آنها پیچ و مهره تولید می شود فولاد ضد زنگ، کربن استیل و آهن کم کربن است. برای انتخاب بهترین جنس پیچ ومهره مورد نیاز خود ابتدا باید محیطی را که قصد استفاده از پیچ و مهره در آن را دارید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید از پیچ و مهره ها در یک محیط مغناطیسی استفاده کنید، مواد استنلس استیل انتخاب مناسبی برای نیازهای شما است.

2.اندازه پیچ و مهره

وقتی نوبت به انتخاب اندازه پیچ و مهره می رسد ممکن است کمی گیج کننده و سوال برانگیز باشد. اندازه پیچ و مهره ها با 3 عدد نشان داده شده است، به عنوان مثال، اندازه M10 * 20 * 1.5 عدد اول، 10، نشان دهنده قطر قسمت دنده ای پیچ است. عدد 20 طول پیچ را نشان می دهد و در نهایت عدد 1.5 مربوط به قسمت گام پیچ است.

3.انواع پیچ و مهره

پیچ و مهره و واشر رایج ترین اتصال دهنده مورد استفاده در صنعت هستند. با این حال، عملکرد بست و عمر مفید به طور قابل توجهی تحت تأثیر مواردی مانند نوع، کیفیت، شکل و جنس است. برای انتخاب پیچ و مهره مناسب (و خرید پیچ و مهره) برای پروژه خود، مهم است که تفاوت عملکرد انواع مختلف در دسترس مهره، پیچ و واشر را درک کنید.

پیچ های سر شش گوش

پیچ های شش گوش که به نام  پیچ ماشینی نیز شناخته می شوند، بست های سازه ای هستند که دارای سر شش گوش و رزوه های ماشین هستند. آنها همراه با مهره و واشر به عنوان بخشی از یک کیت بست کامل استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند مستقیماً در دهانه شیر آب نصب شوند.

پیچ مربعی

پیچ های سر مربعی در کاربردهایی استفاده می شوند که نیاز به محکم نگه داشتن قوی اما دید شخص محدود است. این پیچ ها به راحتی با آچار بسته می شوند و دارای ضلع های مسطح بزرگی هستند. سرهای مربعی در مناطق کوچک و کم نور که سازنده یا ماشین کار باید کورکورانه پیچ را محکم کند، بهتر عمل می کند. حتی بدون علائم قابل مشاهده، ابزار به راحتی در سر مربع قرار می گیرد و احتمال لغزش ابزار را کاهش می دهد.

پیچ آلن

پیچ های متحرک شش ضلعی با سر استوانه ای شکل، پیچ های درپوش سر سوکت نامیده می شوند. پیچ های سوکت، که به عنوان پیچ های سر آلن نیز شناخته می شوند، با استاندارد گشتاور بالاتری نسبت به بست های متقاطع یا فرورفته شیاردار سفت می شوند.

مهره های کوپلینگ

مهره های کوپلینگ که معمولاً به عنوان مهره های رزوه ای شناخته می شوند، اتصال دهنده های رزوه ای هستند که برای اتصال دو میله رزوه دار استفاده می شوند. نمای بیرونی شش گوش این مهره ها امکان سفت شدن و شل شدن ایمن با ابزار نصب را فراهم می کند.

مهره شش گوش

مهره های شش گوش شش ضلع دارند. هنگامی که مکانیزم قفل کردن مورد نیاز نیست، این مهره ها با رزوه داخلی اغلب با پیچ ها و پیچ های رزوه شونده با ماشین استفاده می شوند.

واشر تخت

هنگامی سفت کردن یک پیچ، واشر می تواند فشار را به طور مساوی توزیع کند. طراحی نازک و صفحه مانند واشر، سطح تحت فشار را افزایش می دهد تا از شل شدن و بیرون پرت شدن بست جلوگیری کند. علاوه بر این، واشر ها کشش سطحی را کاهش می دهند و در مواقعی که فاصله بیشتری بین اقلام لازم است به عنوان فاصله دهنده عمل می کنند.

کلام آخر در خرید پیچ ​​و مهره

فروشگاه مباشرزاده ارئه دهنده انواع پیچ و مهره و رول بولت در متریال و سایزهای مختلف می باشد. اگر به دنبال منبع مطمئنی برای خرید پیچ ​​و مهره هستید، پیچ و مهره پارس پیچ بهترین انتخاب برای شماست.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.