بهترین روش های اتصال آیفون به تلویزیون

فرض کنید در حال تماشای فیلم در آیپد یا آیفون هستید. بعد از مدتی مچ دست‌تان از گرفتن گوشی خسته می‌شود. علاوه بر آن زل زدن روی صفحه کوچک گوشی باعث کلافگی‌تان‌ می‌شود. از طرفی برای دیدن فیلم از نتفیلکس، یوتیوب یا هر برنامه دیگری باید از گوشی استفاده کنید. بیشتر مواقع از این روش فیلم دیدن یا بازی کردن خسته می‌شوید. اما اگر از اتصال راحت آیفون و آیپد به تلویزیون خبر داشته باشید، هرگز ناامید نخواهید شد. سوال اینجاست که چگونه آیفون را به تلویزیون وصل کنیم؟

آیفون | تلویزیون

1- نحوه اتصال آیفون به تلویزیون‌ با استفاده از کابل HDMI

استفاده از کابل HDMI یکی از آسان‌ترین روش‌‌ها برای اتصال آیفون به تلویزیون است. علاوه بر این نه تنها گوشی آیفون، بلکه آیپد هم با این روش قابل اتصال به تلویزیون است. خبر خوب اینکه این کابل از صدا و تصویر به خوبی پشتیبانی می‌کند.

از طریق اتصال کابل HDMI، تلویزیون وضوح آیفون را کپی می‌کند. در نتیجه در نمایشگر‌های بزرگ شفافیت تصویر کم‌تر خواهد بود. اما برای نمایش عکس و فیلم، آیفون تصاویر را با حداکثر وضوح به تلویزیون ارسال می‌کند. حداکثر وضوحی که آداپتور منتقل می‌کند 1080 پیکسل است. بنابراین عکس و فیلم کمی واضح‌تر دیده می‌شوند. همچنین اتصال از طریق آداپتور و کابل HDMI برای بازی مناسب نیست. چون تصویر با تاخیر ارسال می‌شود. به علاوه بسیاری از بازی‌ها از این طریق کار نمی‌کنند.

با استفاده کابل HDMI چگونه آیفون را به تلویزیون وصل کنیم؟

  1. یک سر کابل HDMI را به درگاه HDMI در تلویزیون وصل کنید. احتمالاْ درگاه آن اطراف یا پشت تلویزیون باشد.
  2. انتهای دیگر کابل HDMI را به آداپتور Lightning Digital AV متصل کنید.
  3. کانکتور لایتینگ را به گوشی آیفون متصل کنید.
  4. تلویزیون را روشن کنید و با استفاده از کنترل تلویزیون به پورت HDMI بروید که کابل به آن وصل است.
  5. تلویزیون تصویر و صدا را از iPhone یا iPad نمایش می‌دهد.
  1. یک طرف کابل HDMI را به درگاه HDMI و همچنین سری USB را به پورت آن در تلویزیون وصل کنید.
  2. سری Lightning کابل را به آیفون متصل کنید.
  3. تلویزیون را روشن کنید و به دنبال ورودی HDMI انتخابی بگردید.
  4. در نهایت از تماشای فیلم داخل آیفون روی تلویزیون لذت ببرید.
  5. بعد از اتصال Apple TV با کابل HDMI، قابلیت Airplayرا روشن کنید. سپس آیفون و Apple TV را به یک شبکه Wi-Fi وصل کنید.
  6. بسته به مدل آیفون برای نشان دادن و باز کردن کنترل سنتر (Control Center)، انگشت‌تان را به بالا یا پایین بکشید. برای آیفون‌هایی با iOS 12 یا بالاتر، صفحه را به پایین بکشید. برای نسخه‌های قدیمی‌تر، صفحه را به سمت بالا بکشید.
  7. روی Screen mirroring ضربه بزنید و Apple TV یا تلویزیون سازگار با Airplay را از لیست انتخاب کنید. سپس نام را دستگاه iOS را در صفحه تلویزیون وارد کنید. برای امنیت بیشتر کدی از آیفون به تلویزیون ارسال می‌شود.
  8. جهت صفحه را انتخاب کنید. جهت صفحه می‌تواند عمودی یا افقی باشد. اگر گوشی را در حالت تغییر جهت خودکار قرار دهید، جهت پخش تلویزیون با چرخاندن گوشی قابلیت تغییر دارد.
  9. حالا می‌توانید هر محتوایی را که می‌خواهید از صغحه تلویزیون تماشا کنید.
  10. برای اتصال iPad و iPod Touch به Apple TV از همین روش‌ها استفاده کنید.

2- استفاده از AirPlay

راحت‌ترین روش برای انتقال تصویر آیفون به تلویزیون، استفاده از پروتکل بی‌سیم AirPlay اپل است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا تمامی محتوای صفحه‌نمایش آیفون را مستقیماً به تلویزیون ارسال کنید. همچنین، می‌توانید صرفاً ویدئو یا صدا را در اپلیکیشن‌هایی که از AirPlay پشتیبانی می‌کنند، به تلویزیون بفرستید.

در سال‌های نه‌چندان دور، استفاده از AirPlay مشروط به داشتن دستگاه اپل تی‌وی بود؛ اما این پروتکل اکنون از اکثر دستگاه‌های مدرن روکو و شماری‌ از تلویزیون‌های 2018 به‌بعد ال‌جی و سامسونگ و برخی ازتلویزیون‌های سونیکار می‌کند.

اتصال آیفون به تلویزیون

به‌منظور استفاده از قابلیت AirPlay و ارسال تصویر به تلویزیون، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

1. مطمئن شوید که آیفون و تلویزیون به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل هستند (در تلویزیون‌هایی که از AirPlay پشتیبانی می‌کنند، نرم‌افزار هوشمند را نیز راه‌اندازی کنید).

2. اگر ازآیفون Xو مدل‌های جدیدتر با سیستم‌عامل iOS 12 به‌‌بعد استفاده می‌کنید، از سمت راست بالای صفحه به‌سمت پایین سوایپ کنید تا کنترل سنتر باز شود. در آیفون‌های مجهز به دکمه‌ی هوم، از سمت پایین صفحه به بالا سوایپ کنید.

3. روی گزینه‌ی Screen Mirroring ضربه بزنید (آیکون این گزینه شبیه دو باکس مستطیلی است که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند).

4. در فهرست جدید، تلویزیون خود را انتخاب کنید. با این کار کدی چهار‌رقمی روی صفحه‌ی تلویزیون نقش می‌بندد.

5. در این مرحله، کد چهاررقمی را در گوشی آیفون وارد کنید.

فراموش نکنید که امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌های ویدئویی و صوتی به استفاده از قابلیت Screen Mirroring نیازی ندارند و در آن‌ها می‌توانید مستقیماً روی آیکون AirPlay بزنید تا محتوا روی تلویزیون پخش شود.

همچنین شما میتوانید دوربین گوشی خود را روشن کنید و تصویر آن را در تلویزیون مشاهده کنید.

شما میتوانید تمام لوازم جانبی گوشی های خود را مثل محافظ لنز آیفون 13 از فروشگاه های معتبر مثل مجله خانواده بی نه، تاچ تل، جانبی خریداری کنید.

3- استفاده از کابل (Plug and Play)

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای وصل کردن ایفون به تلویزیون بهره‌مند شوید، استفاده از کابل (Plug and play) است. شما زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که تلویزیون، پورت یا درگاه (USB) داشته باشد. در هنگام خرید کابل (Plug and Play) حتماً توجه داشته باشید که این کابل از برنامه‌های پولی روی آیفون پشتیبانی می‌کند. پس از خرید این کابل و آداپتور لایتنینگ، با توجه به مراحل زیر می‌توانید گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را به تلویزیون وصل کنید:

  1. ابتدا یک سر کابل (USB) را به تلویزیون وصل کنید.
  2. سر دیگر این کابل را به آداپتور لایتنینگ متصل کنید.
  3. اکنون نوبت به وصل کردن کانکتور آداپتور لایتنینگ به گوشی می‌رسد.
  4. پس از انجام مراحل بالا، تلویزیون را روشن کنید و کانال مناسب را انتخاب کنید.

برای مشاهده آموزش ویدئویی اتصال آیفون به تلویزیون وارد youtube.com شوید.

همچنین میتوانید برای مشاهده ایده های بیشتر در این رابطه وارد pinterest.com شوید.

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی بهترین و آسان روش ها برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون صحبت کردیم.