فیلم و سریال

آیا سریال کره ای سرنوشت فصل دوم دارد

به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ امشب (سه شنبه ۲۴ دی) آخرین قسمت از فصل اول سریال « از سرنوشت» روانه آنتن می‌شود و چهارشنبه و پنجشنبه خلاصه فصل اول این مجموعه پخش خواهد شد. 

فصل دوم «از سرنوشت» به کارگردانی علیرضا بذرافشان به اتفاقات دوران نوجوانی دو شخصیت اصلی این سریال یعنی هاشم و سهراب اختصاص دارد که ایفای نقش آنها در این فصل به عهده دارا حیایی و کیسان دیباج خواهد بود.  

«از سرنوشت» در۵۰ قسمت به قلم محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق و سارا خسروآبادی نگاشته شده و در فصل دوم آن بازیگرانی چون علیرضا آرا، مائده طهماسبی، فاطیما بهارمست (نغمه)، مرضیه موسوی (آرزو)، مهدی صالحی و … اضافه خواهند شد.

این سریال کاری است از گروه فیلم و سریال شبکه دو که در سه فصل تولید شده و داستان آن از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه‌ پرورشگاهی آغاز می‌شود. آنها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آنها که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور روایت‌ اتفاقات این سریال قرار می‌گیرد.

«از سرنوشت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰  از شبکه دو روانه آنتن می‌شود. پنجشنبه‌ها خلاصه هفتگی این سریال در همین ساعت پخش خواهد شد و ساعت بازپخش این مجموعه ۱:۳۰ بامداد، ۱۲:۱۵ و ۱۶:۱۵خواهد بود.


پاسخ‌ بازیگر نقش سائه بیوک به تئوری‌ها در مورد فصل دوم سریال Squid Game + ویدیو

جونگ هو یئون بازیگر سریال Squid Game به گمانه زنی های کاربران Reddit در مورد بازگشت شخصیت کانگ سائه بیوک در فصل دوم این سریال محبوب کره ای پاسخ داده است. جونگ در این سریال نقش بازیکن شماره ۹۶۷ با نام سائه بیوک را بازی می کند که یکی از شخصیت های اصلی و معدود شخصیت های دوست داشتنی سریال است. سائه بیوک یک فراری اهل کره شمالی است که یک برادر کوچکتر داشته و برای آوردن مادرش از کره شمالی به بخش جنوبی و فراهم کردن زندگی بهتری برای خانواده اش، وارد بازی مرکب می شود اما به شکلی تراژیک در اپیزودهای پایانی فصل اول سریال Squid Game کشته می شود. در یک ویدیو یوتیوبی که Vanity Fair آن را منتشر کرده، جونگ به برخی از مهم ترین تئوری های طرفداران سریال پاسخ می دهد.

در حالی که بسیاری از بازگشت سائه بیوک به فصل دوم سریال Squid Game خبر می دهند، جونگ هو یئون با این تئوری مخالف بوده و می گوید که از سرنوشت شخصیت بازیکن شماره ۰۶۷ راضی بوده و از اینکه دیگر لازم نیست در این نقش بازی کند خوشحال است. جونگ پیش از این گفته بود که در هنگام بازی در نقش سائه بیوک بسیار احساسی بوده و فشار زیادی را تحمل کرده است به طوری که قطع ارتباط با سرنوشت تراژیک این شخصیت برایش دشوار بوده است. از زمان انتشار سریال Squid Game، تعداد دنبال کنندگان جونگ هو یئون در اینستاگرام به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است. اخیراً هوانگ (کارگردان سریال) و جونگ در مراسم Gotham Awards شرکت کرده و سریال Squid Game به اولین درام کره ای تبدیل شد که یک جایزه مهم تلویزیونی در ایالات متحده را از آنِ خود می کند.

جونگ هو یئون بازیگر سریال Squid Game به گمانه زنی های کاربران Reddit در مورد بازگشت شخصیت کانگ سائه بیوک در فصل دوم این سریال محبوب کره ای پاسخ داده است.

در این مراسم بود که هوانگ و جونگ با شوخی در مورد بازگرداندن شخصیت سائه بیوک به فصل دوم سریال Squid Game در قالب یک خواهر دوقلو یا بازگشت به زندگی سائه بیوک سخن گفتند. با این وجود به نظر می رسد که مرگ بازیکن شماره ۰۶۷ قطعی بوده و هنوز هم به طور رسمی ساخت فصل دوم این سریال کره ای از سوی نتفلیکس تایید نشده است. در حالی که بسیاری از طرفداران این سریال از بازی جونگ در نقش سائه بیوک استقبال کرده اند، جای تعجب ندارد که تئوری هایی برای بازگرداندن این شخصیت به فصل دوم سریال Squid Game منتشر شود. علیرغم اینکه جونگ اکثر تئوری های مطرح شده توسط کاربران را رد کرده اما طرفداران را خلاق دانسته و اظهار امیدواری کرده است که کارگردان در ساخت فصل دوم از این ایده ها استفاده کند.


شهرآرانیوز – سریال کره‌ای نتفلیکس، «بازی مرکب» (Squid Game)، ناگهان به یک موفقیت جهانی دست یافته است و طرفدارانش منتظر فصل دوم آن هستند. اما هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)، خالق این مجموعه، در چند گفتگو با احتمال و گاهی اما و اگر درباره فصل دوم سخن گفته است. او یک بار در گفتگو با ورایتی گفته بود:

برنامه‌های خوبی برای فصل دوم سریال Squid Game ندارم و فکر کردن به آن برایم بسیار خسته‌کننده است. من در انجام کارهای تیمی خوب نیستم، اما اگر بخواهم این کار را انجام دهم (فصل دوم) مطمئنا به تنهایی ساخته نخواهد شد. برای انجام این کار از چندین نویسنده و کارگردان با تجربه استفاده خواهم کرد.

اما به نظر می‌رسد هوانگ دونگ-هیوک در هفته‌های اخیر با اوج گرفتن استقبال از این سریال و واکنش‌های مثبت تصمیم گرفته برای فصل دوم فکر‌هایی بکند. البته پایان فصل اول هم به‌نوعی است که داستان را برای ادامه‌پیداکردن در یک فصل دیگر باز می‌گذارد. او در گفتگو با مدرسه فیلم CNN گفته است:

اگر بخواهم فصل دوم را بسازم موضوعاتی هنوز برای پرداختن وجود دارد. گذشته فرا‌ت‌من (Frontman) و داستان کارآگاه جون هو. این‌ها چیز‌هایی هستند که من در فصل ۱ توضیح ندادم. اگر بخواهم فصل ۲ را بسازم، می‌خواهم آن عناصر را توضیح دهم. حتی مردی با تتاکی در کیفش که توسط گونگ یو بازی می‌شد.

آیا فصل دوم سریال Squid Game ساخته می‌شود؟ | همه اما و اگرهای هوانگ دونگ-هیوک

تقریبا در تمام مصاحبه‌های کارگردان سریال Squid Game یک چیز مشترک وجود دارد: او در ساخت فصل اول سختی‌های زیادی کشیده و استرس بیش‌ازاندازه‌ای متحمل شده است. او سال‌ها ایده ساخت این سریال را در سر داشته ولی کمپانی‌های زیادی طرح آن را رد می‌کرده‌اند. او درباره فرآیند ساخت فصل اول گفته است:

نوشتن، تهیه کنندگی و کارگردانی سریال به تنهایی واقعا کار بزرگی بود. وقتی به انجام همین کار برای فصل دوم فکر می‌کنم، شخصا نگران می‌شوم. در حال حاضر هیچ چیز تأیید نشده است، اما بسیاری از مردم مشتاق هستند که من واقعا در مورد آن فکر می‌کنم. (ویجیاتو)

آیا فصل دوم سریال Squid Game ساخته می‌شود؟ | همه اما و اگرهای هوانگ دونگ-هیوک

«بازی مرکب» یکی از موفق‌ترین سریال‌های تاریخ نتفلیکس است؛ همانطور که تد ساراندو، مدیر سئو این شبکه، گفته است:
مطمئناً Squid Game بزرگ‌ترین سریال غیرانگلیسی‌زبان ما در جهان و به احتمال زیاد بزرگترین سریال ما تا به امروز خواهد بود.

از آن‌جا که هنوز نتفلیکس توضیحی درباره تمدید این سریال نداده و همچنین فاصله‌های دوساله بین فصل‌های دوم و سوم و چهارم دیگر سریال محبوب نتفلیکس، «چیز‌های عجیب»، و از همه مهم‌تر پایان‌یافتن سریال «سرقت پول» (Money Heist)، مجموعه محبوب اسپانیایی‌زبان نتفلیکس، در انتهای سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد اگر ادامه‌ای برای سریال ۹ قسمتی Squid Game وجود داشته باشد حداقل یک سال برای شنیدن خبر آن و حداقل تا دو سال برای دیدنش باید صبر کنیم.

آیا فصل دوم سریال Squid Game ساخته می‌شود؟ | همه اما و اگرهای هوانگ دونگ-هیوک

سریال «بازی مرکب» در ژانر «بقا» داستان ۴۵۶ بدهکار را دنبال می‌کند که ناگهان وارد یک بازی مرگ‌بار می‌شوند. آن‌ها باید برای زنده‌ماندن و بردن یک جایزه نقدی میلیاردی در یک سری بازی کودکانه مرگبار شرکت کنند. یک سرنوشت پیش روی همه شرکت‌گنندگان قرار دارد: یا ثروتمند می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند. این سریال بیش از هرچیز درباره قدرت سرمایه‌داری و له‌شدن مردم زیر چرخ‌دنده‌های آن است. خود هوانگ دونگ-هیوک درباره موضوع سریال گفته است:

 «داستان درباره بازندگان است؛ کسانی که با چالش‌های زندگی روزمره مبارزه می‌کنند و عقب می‌مانند، در حالی که برندگان بالا می‌روند.»
حالا سریال «بازی مرکب» به یک موفقیت چشم‌گیر دست یافته است و محبوب‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس لقب گرفته است. کارگردان، هوانگ دونگ-هیوک، بدون شک یکی‌ از برندگان بازی سرویس‌های پخش آنلاین است. او حالا باید برای ادامه سریال به یک ریسک بزرگ فکر کند؛ آیا اینکه او پایان داستان فصل اول را به‌نوعی باز گذاشته است او را به سمت یک بُرد دیگر می‌برد یا یک باخت پیش‌بینی‌نشده؟ او به تازگی در گفتگویی با «هالیوودریپورتر» نظر متفاوتی درباره پایان داستان فصل اول داده است:
«درست است که فصل اول به صورت باز به پایان رسید، اما  من فکر کردم که درواقع این می‌تواند پایان خوبی برای کل داستان باشد. فصل اول با برگشتن گی‌هون به عقب و سوارهواپیمانشدن برای رفتن به ایالات متحده به پایان می‌رسد. این پایان درواقع روش منبود  برای انتقال این پیام که شما نباید توسط جریان رقابتی جامعه کشیده شوید، بلکه باید به این فکر کنید که چه کسی کل سیستم را ایجاد کرده است – و اینکه آیا پتانسیل و فرصتی برای شما وجود دارد که به عقب برگردید و با آن روبه‌رو شوید؛ بنابراین لزوما گی‌هون برای گرفتن انتقام به عقب برنمی‌گردد … من فکر کردم که ممکن است یک راه خوب و ساده اما مبهم برای پایان‌دادن به داستان گی‌هون باشد.»
هنوز مشخص نیست اینکه هوانگ دونگ-هیوک همه‌چیز را برای فصل دوم در حالت تعلیق قرار می‌دهد از هوشمندی اوست یا واقعا از شروع دوباره بعد از یک موفقیت بزرگ ترس و واهمه دارد؛ او در ادامه همین صحبت‌هایش درباره گی‌هون و پایان کل داستان سریال، با کمی تناقض و سردرگمی می‌گوید:
البته داستان‌های دیگری هم در این سریال وجود دارد که به آن‌ها پرداخته نشده است. برای مثال داستان افسر پلیس و داستان برادرش، پس اگر فصل دوم را بسازم، می‌خواهم آن خط داستانی‌ای را بررسی کنم؛ اینکه بین آن دو برادر چه می‌گذرد؟ بعد می‌توانم به داستان آن استخدام‌کننده با کت و شلوار بپردازم که ابتدای سریال بازی با کارت‌ها را انجام می‌دهد. البته می‌توانیم داستان گی‌هون را هم هنگامی که به عقب بر‌می‌گردد ادامه دهیم و درباره چگونگی حرکت او برای حساب‌رسی‌اش از افرادی که بازی‌ها را طراحی می‌کنند، بیشتر تحقیق کنیم. هنوز نمی‌دانم اما فقط می‌گویم که امکانات زیادی برای خطوط داستان فصل دوم وجود دارد.
 

در ادامه حتما بخوانید
 
سریال Squid Game چه‌قدر در دنیا تماشاگر داشته است؟ | یک دستاورد بزرگ برای نتفلیکس و کره جنوبی

 


به گزارش ایمنا، بازی مرکب (Squid Game) یک مجموعهٔ تلویزیونی محصول کره جنوبی است که از نتفلیکس پخش شد؛ نتفلیکس شرکتی آمریکایی است که در کالیفرنیا واقع شده است و کار اصلی آن فراهم کردن محتوای تصویری و بصری است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط Reed Hastings و Marc Randolph تأسیس شد و اکنون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید محتوای ویدئویی و تصویری تبدیل شده است.

داستان سریال بازی مرکب (Squid Game)

سریال بازی مرکب بر روی گروهی از افراد بسیار بدهکار و بی‌پول در کشور کره جنوبی تمرکز دارد. در ابتدا آنها بدون آگاهی وارد یک مسابقه مرگبار از بازی‌های کودکانه می‌شوند اما در ادامه، بسیاری از آنها به صورت داوطلبانه باز می‌گردند تا جایزه این مسابقه را ببرند و زندگی خود را دگرگون نمایند. جایزه این مسابقه برای نفر برنده، ۴۵ میلیارد کره جنوبی معادل با ۳۸ میلیون دلار آمریکا است. اما شانس زنده ماندن در این مسابقه بسیار کم است.

ژانر داستان تکراری است: رقابت برای بقا در بسیاری از عناوین سینمایی و تلویزیونی به تصویر کشیده شده است و فیلم‌های زیادی با این مضنون ساخته شده است اما بازی مرکب، یک سریال کپی و تقلیدی نیست. این سریال، یک اثر ترسناک و درام است که به خوبی ساخته شده است. داستان‌های پس زمینه بسیار غنی و خلاقانه ای برای شرکت‌کنندگان مسابقه و همچنین عوامل اجراکننده مسابقه توسعه داده شده است.

  • بیشتر بخوانید: سریال‌های مشابه Squid Game + فضا و موضوع بقا در بازی مرکب

بازی مرکب چیست؟ + خلاصه و بازیگران سریال Squid Game

سریال بازی مرکب دارای درون مایه تاریکی و بسیار خونین و خشونت‌آمیز است. تبدیل شدن بازی‌های بچگانه به مسابقاتی مرگبار و خون‌آلود بسیار نگران‌کننده و تکان‌دهنده است، کاراکترها به خوبی توسعه داده شدند و سریال سرعت مناسبی دارد و هیچ گاه اتلاف وقت نمی‌کند. کاراکتر اصلی سریال بازی مرکب، یک پدر مستاصل است که به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد اما فردی کامل نیست و اشتباهات خود را دارد. شخصیت‌های دیگری نیز وجود دارند که دارای داستان‌های پس زمینه مناسبی هستند و بیننده‌ها می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

کاراکترها به سرعت و به زیرکی معرفی می‌شوند و بازی‌ها نیز به سرعت شروع می‌شود. با دیدن یک قسمت از سریال بازی مرکب، مطمئناً خواهان دیدن قسمت‌های بعدی خواهید بود.

شخصیت‌ها و افراد که ۴۵۶ نفر هستند، باید در بازی‌های مرگ‌بار شرکت کنند و درگیر مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز اما کودکانه می‌شوند. هر شخصی که در جریان این بازی‌های کودکانه شکست بخورد، جانش را از دست می‌دهد. اما شخصی که در نهایت زنده بماند با جایزه ارزشمند را به خانه می‌برد. بنابراین افرادی که اساساً چیزی برای از دست‌دادن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند که نه‌تنها بدهکاری‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد بلکه زندگی‌شان را هم برای همیشه دگرگون می‌کند.

بازیگران و عوامل سریال بازی مرکب

  • بازیگران: لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی‌ها-جون، او یونگ-سو، وی‌ها-جون، جونگ هو-یون، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی، کیم جو-ریونگ
  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • نویسنده و کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک
  • پلتفرم منتشرکننده: نتفلیکس
  • زبان‌ها: کره‌ای – انگلیسی
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور، درام

بازی مرکب چیست؟ + خلاصه و بازیگران سریال Squid Game

بازی مرکب چیست؟

بازی مرکب یک بازی کودکانه کره‌ای قدیمی است (مانند بازی رابط در دوران کودکی‌مان) به صورتی که یک فضای باز را خط کشی می‌کنند و تعدادی از بازیکن‌ها درون خط‌ها باید از رد شدن گروه مقابل جلوگیری کنند، نوع خط کشی زمین بازی از بالا شبه به ماهی مرکب است.

زنده ماندن در بازی مرکب

پس از این که نحوه بازی برای شرکت‌کنندگان توضیح داده شد اولین مرحله بازی شروع می‌شود. در ابتدا یک بازیکن حذف می‌شود و شرکت‌کنندگان آگاه می‌شوند که منظور از حذف شدن از بازی مرکب همان مرگ است؛ این شوک بزرگ باعث ترس بسیاری از شرکت‌کنندگان و در نتیجه مرگ آنها می‌شود. در بازی اول شاهد یک کشتار دسته‌جمعی هستیم و تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان کشته می‌شوند که این سرآغاز جنگیدن آنها برای زنده ماندن است.

فصل دوم بازی مرکب

ساخت سریال «بازی مرکب» بیشتر از ده سال طول کشیده است. هوانگ دونگ هیوک، خالق سریال بازی مرکب، برای ساخت این سریال سختی‌های بسیاری کشید و سال‌ها تلاش کرد تا در نهایت نتیجه سختی‌های طولانی‌اش را ببیند. او برای بیشتر از دوازده سال روی فیلم‌نامه این سریال کار کرد و پس از آن فیلم‌نامه را برای بسیاری از استودیوهای سینمایی و تلویزیونی ارسال کرد اما بیشتر از ده شبکه تلویزیونی و استودیو پیشنهاد او را رد کردند. در نهایت این نتفلیکس بود که پذیرفت روی ایده جذاب اما نادیده گرفته شده هیوک سرمایه‌گذاری کند.

بازی مرکب چیست؟ + خلاصه و بازیگران سریال Squid Game

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بیشتر از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان این سریال را تماشا کرده‌اند و این عدد روز به روز در حال افزایش است. با این حال هوانگ دونگ هیوک ایده خاصی برای ساخت فصل دوم سریال ندارد. او اعتقاد دارد با توجه به زمان بسیار زیادی که نگارش فیلم‌نامه سریال «بازی مرکب» از او گرفته حالا زمان آن رسیده تا به سراغ پروژه‌های جدید برود. اما نتفلیکس از وی خواسته تا شرایط فصل دوم سریال را بررسی کند چرا که میلیون‌ها تماشاگر سریال «بازی مرکب» دوست دارند ادامه این سریال را تماشا کنند.

هیوک در این باره گفت: ممکن است که این سریال برای فصل دوم بازگردد و شاید هم خبری از فصل دوم آن نباشد.

کد خبر 527869

دیدگاهتان را بنویسید