سبک زندگی

حسابهای بانکی نمونه نامه رفع مسدودی حساب بانکی

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما،​ حساب بانکی به علت دو مورد از حالت‌های موجود بسته می‌شود که اول به خاطر ضمانت وام کسی را کرده باشید و فرد وام گیرنده اقساط خود را پرداخت نکرده باشد و حساب شما در این صورت بلوکه می‌شود؛ و دوم به خاطر کشیدن چک بلامحل که اگر فرد چک بلامحل کشید تا هفت سال به خاطر آن چک برگشتی حسابش بسته خواهد شد؛ که برای برطرف کردن حل این مشکل نیاز است با صلاحیت و دستور مراجع قضایی رسیدگی شود.

 

راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

 

افرادی که اجازه مسدود کردن حساب را دارند از جمله؛ مراجع قضایی، مشتری و به دستور مستقیم از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است؛ که در صورت گم شدن دسته چک باید مابقی چک‌ها را تحویل بانک مربوطه دهد تا حساب بسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله همراه مجله آرگا باشید.

رفع مسدودی حساب بانکی و علت انسداد آن
از رایج‌ترین سوالاتی که پرسیده می‌شود چرا حساب بانکی مسدود می‌شود باید گفت یکسری مقررات در داخل بانک وجود دارد که به خاطر ناقص بودن مشخصات مشتری و راکد ماندن طولانی مدت حساب بانکی که با مراجعه به بانک قابل حل است بسته می‌شود. همچنین دلیل دیگر انسداد حساب به خاطر دستور مراجع قضایی می‌باشد که در ادامه مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد.
اگر علت مسدود شدن حساب بانکی از سمت مراجع قضایی باشد از اقداماتی که باید در راه حفظ و نگهداری حقوق مردم از جمله شاکی در مراجع قضایی مثل: دادسرا یا دادگاه که بدون تجدید نظر امکان آن وجود دارد با صادر کردن دستور مسدود کردن حساب بانکی اشخاص به مقدار ادعا مورد است؛ که در موارد مختلفی این امر با تکلیف و اختیار در مرجع قضایی شکل گرفته و در نظر گرفته می‌شود.

 

راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

دعاوی حقوقی
۱. اگر مبلغ برات، چک یا سفته با در خواست دارنده در صورت وجود شرایط مقرر قانونی قاضی را مجبور می‌کند تا پیش از رسیدگی به موضوع حساب صادر کننده به مقدار مورد نظر مطالبه مسدود شود.
۲. چنانچه در مورد مطالبات عادی در صورت پرداخت خسارات احتمالی خوانده از طرف دادگاه تعیین شود و امکان انسداد حساب به مقدار مطالبه شده برای خواهان (مشتری) وجود دارد.
۳. همچنین در صورت صادر شدن حکم قطعی در دادگاه با پرداخت وجه علیه متهم یا مدعی و عدم پرداخت یا حضور محکوم از طرف او امکان توقیف (جلب) مبلغ محکوم از حساب فرد محکوم به نفع شاکی یا مشتری همواره وجود دارد.

رفع مسدودی حساب بانکی در دعاوی حقوقی
۱. هنگامی که حساب شما پیش از صدور رای قطعی بسته شد بهتر است سریعا با ارائه دفاعیات قانع کننده و موثر در جهت رفع مسدودی حساب به قاضی ارائه نمایید.

 

راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

۲. اگر در صورت رای قطعی صادر شده در حساب شما جهت پرداخت محکوم به انسداد باید سریع جهت پرداخت اقدام نمایید.

دعاوی کیفری
۱. دادگاه می‌تواند مبلغ شکایت شده را در حساب کسی که از او شکایت شده توقیف نماید؛ که این موضوع در دادسرای جرایم رایانه‌ای هنگامی که در نقل و انتقالات اینترنتی مشکوکی رخ داده شود و شاکی خصوصی موضوع را پیگیری و بررسی نماید اغلب مرسوم است.
۲. این مسئله در امور کیفری جهت سرعت دادن در رسیدگی حضور هر چه سریع تر متهم و حفظ حقوق شاکی به ویژه در زمانی که فرد از او شکایت شده هنوز شناخته نشده با دستور مسدودی حساب از طرف دادسرا صادر می‌شود؛ که این دستور در جهت اجرا حکم از طریق بانک و حساب مورد نظر به کلانتری و اداره آگاهی از طرف دادسرای جرایم رایانه‌ای به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود.

رفع انسداد حساب از طرف دعاوی کیفری
۱. اگر رفع مسدودی حساب بانکی از سوی شکایت کیفری باشد با انسداد حساب بعد از تحقیقات بانکی مربوطه در خصوص مرجع صادر کننده با دستور بسته شدن حساب حضور سریع و اثر بخش در شعبه دادسرا مسدود کننده بسیار کارآمد است.
۲. در جرایم رایانه‌ای اگر متهم اصلی نباشد به صرف واریز وجه به حساب ممکن با دستور توقیف مبلغ مورد شکایت در حساب و جرایم مهم‌تر دستور توقیف کل حساب از طرف دادسرای جرایم رایانه‌ای صادر می‌شود.
۳. این نکته را در نظر بگیرید که بعضی از دعاوی حقوقی به پیروی از دعاوی کیفری در دادسرا و دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که با دستورات لازم مراجع صادر می‌شود.
۴. با در نظر گرفتن علت‌های بسیار زیاد مسدودی حساب بانکی برای رفع آن به تبع لازم نیاز است راه کار‌های مختلفی بخواهد که با وکیل متخصص بهتر است مشورت شود.

 

راهنمای رفع مسدودی حساب بانکی

کلام آخر:
بعد از اینکه علت مسدود شدن حساب از طرف مرجع قضایی مشخص و برطرف شد از سمت همان مرجع باید دستور رفع مسدودی حساب دریافت شود؛ که رفع انسداد حساب بانکی به ۲ روش سیستمی و دستی انجام می‌شود که در روش سیستمی رفع بسته شدن تا حدود یک ماه طول می‌کشد تا باز شود.