فیلم و سریال

سریال های برتر ژانر علمی تخیلی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ژانر علمی تخیلی یکی از قدیمی‌ترین ژانر‌های داستان پردازی است که تاریخچه آن به دهه ۱۸۰۰ و رمان‌های ژول ورن و ماری شلی باز می‌گردد. انسان همواره شیفته شگفت‌های تصورات خود و مفاهیم آن دنیایی بوده است.

با اختراع تلویزیون در دهه ۱۹۲۰، برنامه سازی علمی تخیلی شروع به جلب توجه گسترده مخاطبان کرد. معروف‌ترین سریال‌های علمی تخیلی که برای اولین بار توجه همگان را به خود جلب کردند سریال‌های Tales of Tomorrow در سال ۱۹۵۱ و The Twilight Zone در سال ۱۹۵۹ بودند.

با پیشرفت تکنولوژی، سریال‌های علمی تخیلی جذابیت و کیفیت بالاتری یافته و شاهد سریال‌های محبوبی در این ژانر مانند Doctor Who (۱۹۶۳)، Star Trek (۱۹۶۶) و Batman (۱۹۶۶) بودیم. در سال‌های اخیر، اما ده‌ها سریال علمی تخیلی خوش ساخت و باکیفیت خلق شده اند که در ادامه شما را با ۱۰ مورد از بهترین آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۱۰- The Man In The High Castle

یکی از اولین سریال‌های اورجینال سرویس آمازون پرایم سریال علمی تخیلی The Man In The High Castle بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این سریال در چهار فصل منتشر شده و در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. سریال علمی تخیلی The Man In The High Castle بر اساس رمان کلاسیکی نوشته فیلیپ کی دیک ساخه شده و یک پادآرمانشهر پس از جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد که در آن نازی‌ها پیروز جنگ شده اند.

ایالات متحده بین ژاپن و آلمان تقسیم شده و مردم این کشور وادار به زندگی تحت قوانین نیرو‌های دول متحد هستند. این سریال داستان زنی اهل سانفرانسیسکو به نام جولین کرین را دنبال می‌کند که فیلم‌های رازآلودی ساخته شده توسط مردی در قلعه بلند را پیدا می‌کند. سریال The Man In The High Castle نگاهی جذاب به اتفاقاتی است که می‌توانست پس از جنگ جهانی دوم رخ دهد در صورتی که آلمانی‌ها پیروز می‌شدند.

اگرچه تنها در فصول میانی سریال است که عناصر علمی تخیلی مانند سفر در زمان وارد داستان می‌شوند، اما می‌توان آن را یکی از بهترین سریال‌های علمی تخیلی یک دهه اخیر دانست.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۹- The Flash

هر یک از سریال‌های دنیای Arrowverse می‌توانست در این فهرست جای گیرد. از Arrow گرفته تا Supergirl و Legends of Tomorrow، دنیای ابرقهرمانی شبکه CW نیرویی قوی در صحنه تلویزیون و ژانر علمی تخیلی در سال‌های اخیر بوده است. با این وجود انتخاب ما از این دنیای علمی تخیلی سریال The Flash است.

این سریال داستان بری آلن را روایت می‌کند که در فصل دوم سریال Arrow معرفی شده بود و در سال ۲۰۱۴ سریال مجزای خودش را پیدا کرد. بعد از اصابت صاعقه، بری که یک کارآگاه است در می‌یابد می‌تواند با سرعت فراانسانی حرکت کند و سپس در همراهی با تیمی از دانشمندان، با لباس قرمز به ابرقهرمانی به نام صاعقه تبدیل می‌شود.

سریال The Flash یک سریال علمی تخیلی در نهایت حد ممکن خود است که حاوی قدرت‌های فراانسانی، گونه‌های فضایی و سفر در زمان است. اولین فصل این سریال که در مورد رقابت بین صاعقه و یک نیروی شیطانی شبیه خود است یکی از بهترین فصول سریالی تاریخ تلویزیون در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۸- Dark

با گذشت سال ها، سرویس Netflix در زمینه ساخت محصولات تلویزیونی پیشگام شده و شروع به انتشار سریال‌های اورجینال در زبان‌ها و کشور‌های مختلف کرد. سریال‌هایی مانند Narcos (۲۰۱۵) که داستان آن در کلمبیا و مکزیک رخ می‌دهد و سریال اسپانیایی Money Heist (۲۰۱۷) به سریال‌هایی بسیار محبوب در سطح جهانی تبدیل شده و موفقیت گسترده‌ای برای این سرویس استریمینگ به همراه داشتند.

سریال‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند The Rain (۲۰۱۷) در دانمارک و Kingdom (۲۰۱۹) در کره جنوبی نیز از محبوبیت قابل توجهی، هر چند کمتر از دو سریال قبلی، بدست آورده اند. اما بهترین گزینه در میان سریال‌های علمی تخیلی ساخت نتفلیکس در یک دهه گذشته سریال علمی تخیلی و تریلر Dark است که در سال ۲۰۱۷ در آلمان تولید شد.

درک کامل داستان و روایت سریال Dark بدون تماشای چندین دفعه آن و حتی ویدیو‌ها و نوشته‌های توضیحی تقریباً غیرممکن است. داستان سریال در یک شهر داستانی در آلمان رخ داده و به زندگی‌های در هم پیچیده چهار خانواده در نسل‌های مختلف می‌پردازد در شرایطی که نسب خانوادگی همه آن‌ها در نتیجه سفر در زمان به هم می‌ریزد.


بیشتر بخوانید

  • نخستین زنان بدلکار سینمای ایران

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۷- The Leftovers

سریال The Leftovers که بر اساس رمانی نوشت تام پروتا ساخته شده احساسی‌ترین و تکان دهنده‌ترین سریال علمی تخیلی در این فهرست و شاید تاریخ تلویزیون باشد. همچنین The Leftovers نسبت به دیگر سریال‌های این فهرست کمترین میزان عناصر علمی تخیلی را در خود دارد.

سریال The Leftovers که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد با یک اتفاق ترسناک به نام «کوچ ناگهانی» آغاز شده که در نتیجه آن دو درصد از جمعیت کره زمین که معادل ۱۴۰ میلیون نفر است به یکباره و بدون دلیل خاصی ناپدید می‌شوند و سریال در ادامه بر روی انسان‌هایی که اطرافیانشان جزو ناپدید شدگان بوده اند تمرکز دارد.

این سریال عموماً زندگی کوین گریوی افسر پلیسی با بازی جستین ثرو را دنبال می‌کند که قصد دارد شهر را در نظم و آرامش نگه داشته و همزمان از خانواده اش نیز محافظت کند. این سریال در واقع نگاهی با سرعت کم به نتایج از دست دادن عزیزان و سوگواری شخصیت‌های متفاوت سریال است.

بسیاری این سریال را با سریال Lost مقایسه کرده اند و دلیل ارتباط این دو را می‌توان در این موضوع دانست که هر دوی آن‌ها توسط دیمون لیندلولف ساخته شده اند.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۶- The Expanse

سریال The Expanse یک سریال کمتر مورد توجه قرار گرفته است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اما واقعیت این است که این سریال علمی تخیلی یکی از هیجان انگیزترین سریال‌های درام علمی تخیلی یک دهه اخیر است که باید آن را با Battlestar Galactica مقایسه کرد.

این سریال آغازی معمولی در سال ۲۰۱۵ در شبکه SyFy داشت و ساخت و انتشار آن در نهایت پس از سه فصل توسط این شبکه و به دلیل محدودیت‌های مالی متوقف شد. با این وجود، The Expanse یک نگاه خیره کننده و جذاب به فعالیت‌های فضایی اکشن است که نیاز به بودجه قابل توجهی دارد و همین موضوع باعث شد سرویس آمازون ساخت و انتشار فصل چهارم آن را بر عهده گیرد.

به لطف محبوبیت سرویس‌های استریمینگ، The Expanse از آن زمان به بعد بیشتر و بهتر دیده شده و انتظار می‌رود که فصل پنجم آن نیز در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۵- The Mandalorian

Star Wars را باید بزرگ‌ترین فرانچایز فرهنگ عمومی در تاریخ دانست. به همین دلیل جای تعجب ندارد که اولین سریال علمی تخیلی این دنیا جای خاص خود در این فهرست را داشته باشد. سریال The Mandalorian در اواخر سال ۲۰۱۹ از سرویس دیزنی پلاس منتشر شد و به لطف جذابیت خاص بچه یودا به شهرتی قابل توجه دست یافت.

شخصیت The Mandalorian که در این سریال پدرو پاسکال نقشش را بازی می‌کند از قبل نیز یک شخصیت سرسخت بود که می‌توان آن را با گاوچران‌های غرب وحشی مانند کلینت ایستوود و جان وین مقایسه کرد در حالی که تحت تاثیر شخصیت‌های علمی تخیلی مشهوری مانند اسپایک اشپیگل و مالکوم رینولدز قرار گرفته است.

سریال The Mandalorian تصویری تاریک‌تر و دقیق‌تر از دنیای جنگ ستارگان داشته و بر داستان‌های کوچکتر و محدودتر در مقایسه با افسانه اسکای واکر تمرکز دارد.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۴- The Boys

سریال The Boys بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سریال اورجینال سرویس آمازون تاکنون به شمار می‌آید. اولین فصل این سریال در سال گذشته میلادی منتشر شده، اما خیلی زود به جایگاه قابل توجهی مانند سریال Stranger Things از سرویس نتفلیکس دست یافته است.

این سریال را می‌توان هجوی بر ساخته‌های ابرقهرمانی مارول و دی سی دانست، زیرا در دنیای این سریال ابرقهرمان‌ها شخصیت‌های منفی داستان هستند. سریال The Boys ابرقهرمان‌ها را جنایتکارانی به تصویر می‌کشد که عروسک‌های فاسد دست کمپانی‌های بزرگ و قدرتمند هستند.

سریال داستان یک زن ابرقهرمان جوان به نام استارلایت را دنبال می‌کند که به محفل خبره‌ترین ابرقهرمانان که به نام هفت نفر شناخته می‌شود راه می‌یابد. پسران نیز در واقع گروهی از شخصیت‌های مثبت زیرزمینی و مخفی است که برای کشتن ابرقهرمانان شرور داستان دست به هر کاری می‌زنند. این سریال تصویر افسانه‌ای ابرقهرمانان را به سخره گرفته و پر از سکانس‌های خشن است.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۳- Black Mirror

سریال علمی تخیلی Black Mirror از یک سریال فراموش شده Channel ۴ به یک سریال پرطرفدار نتفلیکسی تبدیل شده است. این سریال آنتالوژی به خطرات تکنولوژی‌های جدید و تخیلی می‌پردازد و دنیایی پادآرمانشهری و تاریک را به تصویر می‌کشد که بیشتر سعی دارد ما را بترساند تا هیجان زده نماید.

این سریال برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و به خاطر بودجه اندک و محدودیت‌های دیگر تنها دو فصل در Channel ۴ دوام آورد. این دو فصل برخی از بحث برانگیزترین و جنجالی‌ترین اپیزود‌های تاریخ تلویزیون را در خود داشتند، از جمله ماجرای نخست وزیر بریتانیا و خوک در اپیزود The National Anthem و اپیزود White Bear که در آن جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که خلافکاران را شکنجه و آزار می‌دهند.

با خریداری شدن توسط سرویس نتفلیکس در سال ۲۰۱۵، سریال Black Mirror به شهرت رسید. این سرویس بودجه ساخت را افزایش داده و به چارلی بروکر، نویسنده سریال، اجازه داد ایده‌های جدیدی را وارد داستان سازد.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۲- Stranger Things

حضور سریال علمی تخیلی Stranger Things در این فهرست جای شک و شبهه نداشت. این سریال را باید بزرگ‌ترین و پرصحبت‌ترین سریال در حافظه مدرن در کنار سریال Game of Thrones دانست که موفق‌ترین سریال اورجینال نتفلیکس نیز به شمار می‌آید.

از زمان انتشار اولین فصل در سال ۲۰۱۶، هر فصل جدیدی که از این سریال منتشر شده به یک اتفاق فرهنگی تبدیل شده و بازیگران نوجوان آن نیز به ستاره‌هایی بین المللی بدل شده اند. سریال Stranger Things هم به بررسی تئوری‌های توطئه علمی تخیلی و هم هیولا‌های ماوراءالطبیعه در فضای نوستالژیک دهه ۸۰ می‌پردازد و در این راه از فیلم‌های کلاسیک علمی تخیلی مانند E.T. (۱۹۸۲) , The Goonies (۱۹۸۵) و Aliens (۱۹۸۶) الهام پذیرفته است.

با گذشت سال ها، این سریال شهرت بیشتری یافته و بودجه آن نیز بیشتر و بیشتر شده است. از بعد‌های موازی تا هیولایی شبیه گودزیلا و یک پایگاه سری روسی، Stranger Things هر آن چیزی که یک طرفدار داستان‌های علمی تخیلی بخواهد در خود دارد.

۱۰ سریال علمی تخیلی برتر یک دهه؛ از The Mandalorian تا Westworld

۱- Westworld

سریال Westworld از شبکه HBO که پخش آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شد بهترین سریال علمی تخیلی یک دهه اخیر تلویزیون است که یک شاهکار بسیار پیچیده و جذاب به شمار می‌آید.

این سریال بر اساس فیلمی ساخته مایکل کریشتون با همین نام در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است که همان ایده اصلی فیلم نویسنده سناریو پارک ژوراسیک را گرفته، اما آن را توسعه داده است.

به طور خلاصه، سریال Westworld در مورد یک پارک سرگرمی با فضای غرب وحشی بسیار پیشرفته است که ساکنان آن اندروید‌هایی هستند که هدف صرف آن‌ها سرگرم کردن مشتریان و بازدید کنندگان پارک و محقق کردن دیوانه کننده‌ترین امیال آن هاست. فصول اول و دوم سریال در فضای پارک سرگرمی روایت می‌شوند و پارک‌های همسایه مانند دنیای شوگان ژاپنی و دنیای استعماری هند را نیز وارد ماجرا‌های خود می‌کنند.

اما فصل سوم قوانین را کنار گذاشته و وارد دنیای واقعی می‌شود که در آن لس آنجلس به شکل یک پادآرمانشهر توسط تکنولوژی مخوف کنترل می‌شود. اولین فصل این سریال پرتماشاگرترین سریال ابتدایی تاریخ شبکه HBO است. این سریال تاکنون ۴۳ بار نامزد جایزه امی شده و ۹ بار این جایزه را بدست آورده است.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی


بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما [35 فیلم سای فای برتر]

اگر از طرفداران ژانر علمی تخیلی هستید، برای آشنایی با بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما و خلاصه‌ای از داستان آن‌ها همراه ما باشید.

ژانر علمی تخیلی سبکی از فیلم سازی بوده که آثار تولید شده در آن به پدیده‌هایی که از دید علم پذیرفته نشده‌‌اند می‌پردازد. این پدیده‌ها شامل موجودات فرازمینی، دنیاهای بیگانه، حس ششم و سفر در زمان است که بیشتر همراه با عناصر مربوط به آینده همچون فضاپیماها و روبات‌ها یا فناوری‌های دیگر می‌شوند.

در ژانر علمی تخیلی آثاری فوق‌العاده‌ای ساخته شده است که خاطره‌های خوبی در ذهن مخاطبان خود به جای گذاشته‌اند. در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما پرداخته‌ایم.

بهترین فیلم های علمی تخیلی

فیلم‌های علمی‌تخیلی (Science Fiction) مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد، سازندگان این فیلم‌ها با پیشرفت تکنولوژی و استودیو‌های مجهز سینمایی هم قدم هستند و در جذب بینندگان موفق عمل کرده‌اند. این ژانر شگفت‌انگیز و مهیج نمودی از خیال‌پردازی، رویاها و ترس‌های آدمی است.

در فیلم‌های علمی تخیلی به داستان‌های گوناگونی پرداخته می‌‌شود و شما با تماشای هر کدام یک سفر جذاب به سوی دنیایی ناشناخته‌ها را برای خود ترتیب داده‌اید. برای آشنایی با بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما همراه تکراتو باشید.

پارک ژوراسیک (JURASSIC PARK)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت : ۱۹۹۳
  • کارگردان : استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده : مایکل کرایتن، مالیا اسکاچ مارمو و دیوید کوپ، بر مبنای رمانی نوشتهٔ کرایتن
  • بازیگران : سام نیل، لارا درن، جف گلدبلوم، ریچارد آتن‌بارو، باب پک، مارتین فررو، ب. د. وونگ، ساموئل ل. جکسن، جری مولدن و وین نایت

JURASSIC PARK از بهترین فیلم های علمی تخیلی است و داستان آن درباره‌ی جان هاموند صاحب پارک ژوراسیک بوده که گروهی از دانشمندان را برای بازدید از پارک پیش از بازگشایی همگانی فرا می‌خواند.

طراح و مجری سیستم کامپیوتری پارک سیستم‌های امنیتی را از کار می‌اندازد تا بتواند چند جنین دایناسور را بدزدد. دایناسورها حمله می‌کنند، عده‌ای کشته می‌شوند. بازدیدکنندگان و کارشناسان تلاش می‌کنند برای نجات جان خود از جزیره بگریزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

نقشه چیزهای کوچک و عالی (The Map Of Tiny Perfect Things)

  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • کارگردان: یان ساموئل
  • نویسنده: لو گروسمن
  • بازیگران: کاترین نیوتون، کایل آلن

این فیلم درباره‌ی مارک بوده که در یک حلقه‌ی زمانی گیر کرده است و با این اتفاق به دیگران کمک می‌رساند، تا اینکه او دختری به‌نام مارگارت را می‌بیند که اتفاقا او هم شرایطی مشابه زندگی او دارد. آن‌ها با یکدیگر وقت می‌گذراند و دنیا را به گونه‌ای دیگر تجربه می‌کنند. مارگارت برعکس مارک دوست ندارد از حلقه زمانی خارج شود.

این فیلم که اقتباسی از یک داستان کوتاه به‌ همین نام است. The Map Of Tiny Perfect Things یک علمی تخیلی عاشقانه است که با کمدی خاص و جذاب پیش می‌رود.

فرزندان انسان (Children of Men)

  • سال ساخت: ۲۰۰۶
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • نویسنده: آلفونسو کوارون بر پایه اثر پی. دی. جیمز
  • بازیگران: کلایو اوون- جولیان مور- مایکل کین- چیویتل اجیوفور- چارلی هونام- کلر هوپ آشیتی

این فیلم براساس کتابی با همین نام نوشته پی.دی. جیمز ساخته شده‌ است. داستان فیلم در سال ۲۰۲۷ روی می‌دهد. زمانی که دیگر انسان‌ها در بیشترین حالت 18 سال عمر می‌کنند و قادر به زاد و ولد نیستند.

در همین زمان مردم افریقا و اروپای شرقی کم‌کم جمعیتشان کاهش می‌یابد. و آن‌ها برای نجات خود به کشورهای ثروتمند پناه می برند، اما در آن‌جا مورد هجوم نژاد پرستان قرار می‌گیرند. یکی ازماموران دولتی یک زن را که باردار است به سوی جایگاه مقدسی می‌برد تا بتواند در آن‌جا زایمان کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

گزارش اقلیت (MINORITY REPORT)

  • سال ساخت : ۲۰۰۲
  • کارگردان : استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده : اسکات فرانک و جاناتان کوئن، برمبنای داستان کوتاهی نوشتهٔ فیلیپ ک. دیک
  • بازیگران : تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتن، مارکس فون سیدو، لوئیس اسمیت، پیتر استورمار، تیم بلیک نلسن، استیو هریس، جسیکا هارپر، مایک بیندر و کاترین ماریس

گزارش اقلیت بر اساس داستانی کوتاه به همین نام به قلم فیلیپ کی. دیک ساخته شده است. داستان این فیلم در سال ۲۰۵۴ می‌گذرد، و داستان آن مبتنی بر سیستمی است که بر مبنای ۳ انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند.

به کارگیری این شیوه باعث شده مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت جلوی آن را بگیرندو به این ترتیب مدت‌هاست که دیگر جنایتی رخ نداده‌ است. اما آیا ممکن است این سیستم پیچیده هم اشتباه پیش‌بینی کند؟

روزی که زمین از حرکت ایستاد (The Day The Earth Stood Still)

  • سال ساخت : ۱۹۵۱
  • کارگردان : رابرت وایز
  • نویسنده : ادموند هـ. نورث، برمبنای داستانی نوشته هاری بیتس.
  • بازیگران : مایکل رنی، پاتریشا نیل، هیو مارلو، بیلی گی و سام جافی

این فیلم کلاسیک با کارگردانی سنجیده وایز برای پیام صلح‌طلبانه و ضد آزمایش‌های هسته‌ای‌اش شهرت بسیاری دارد. بازی‌های خوب و موسیقی مبتکرانه و درخشان استاد هرمان از دیگر عواملی هستند که باعث شده این فیلم تا به امروز جذاب و گیرا جلوه کند.

داستان The Day The Earth Stood Still درباره‌ی یک موجود فرازمینی انسان‌نماست که با بشقاب پرنده به زمین می‌آید و رباتی نیرومند را نیز با خود آورده‌ است. این موجود انسان‌نما آمده‌ تا ضرب‌الاجلی را به ساکنان زمین اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049)

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • نویسنده: مایکل گرین -همپتن فنچر
  • بازیگران: رایان گاسلینگ -هریسون فورد -دیوید باتیستا -آنا د آرماس – سیلفیا هوکس -رابین رایت – کارلا یوری -مکنزی دیویس -لنی جیمز -جرد لتو -سالی هارمسن

این فیلم براساس آیا آدم‌ مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ اثر فیلیپ کی ساخته شده است. سال ۲۰۴۹، یک آدم مصنوعی به نام کِی که برای اداره پلیس لس‌آنجلس به عنوان یک بلید رانر کار می‌کند و مأموریت دارد آدم مصنوعی‌های قدیمی و رده خارج را بازنشسته کند یعنی آن‌ها را بکشد.

او تصادفی جعبه حاوی استخوان‌هایی را در زیر یک درخت خشک شده پیدا می‌کند و پس از آزمایش مشخص می‌شود متعلق به راشل (ریچل) است.

جاذبه (Gravity)

  • سال ساخت: 2013
  • نویسنده: آلفونسو کوارون، خوناس کوارون
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: ساندرا بولاک- جرج کلونی- اد هریس

فیلم جاذبه در جشنواره اسکار سال ۲۰۱۴ برنده هفت جایزه شد. داستان این فیلم درباره‌ی یک مهندس پزشکی ناسا به نام رایان استون (با بازی ساندرا بولاک) بوده که در اولین سفر خود به همراه یک تیم به خارج از کره زمین، ماموریت دارند تلسکوپ هابل را تعمیر کنند.

با وقوع اتفاقاتی غیر‌منتظره سه فضانورد از این تیم کشته می‌شوند، و تنها رایان استون و مت کوالسکی که زنده مانده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند راهی برای جان خود را نجات بیابند؛ این در حالی است که ذخیره اکسیژن لباس فضایی استون رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

پرتگاه (The Abyss)

  • سال ساخت : ۱۹۸۹
  • کارگردان : جیمز کامرون
  • نویسنده : جیمز کامرون
  • بازیگران : اد هریس، مری الیزابت مَسترآنتونیو، مایکل بین، لیو برمستر، تاد گراف، جان بدفورد لوید، کیمبرلی اسکات و جرج رابرت کِلِک.

به دنبال غرق شدن یک زیردریایی اتمی آمریکا در دریای کارائیب، گروه جستجو و بازیابی نیروی دریایی آمریکا با خدمه یک سکوی نفتی، در رقابتی در برابر کشتی‌های روسی برای پیدا کردن و بازیابی زیردریایی غرق شده تلاش می‌کنند. یکی از متخصصان به نام لینزی فکر می‌کند یک نیروی هوشمند غیر زمینی در قعر دریا حضور دارد.

منطقه ۹ (District 9)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2009
  • کارگردان: نیل بلومکمپ
  • نویسنده: تری تچل
  • بازیگران: شارلتو کاپلی، جیسون کوپ

در سال ۱۹۸۲ یک سفینه فضایی، حامل گروهی از موجودات فضایی که به آن‌ها «میگو» می‌گویند، در آفریقای جنوبی ظاهر شد. پس ازسال‌‌ها منطقه‌ای که موجودات فضایی در آن فرود آمدند به یک منطقه نظامی بنام «ناحیه ۹» تبدیل شده است، این موجودات در مکان در شرایط سختی به سر می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک شرکت مهمات چند ملیتی قصد دارد، برای بهره برداری از این موجودات، آن‌ها را به منطقه‌ای جدید بنام «ناحیه ۱۰» انتقال دهد، و از اینجاست که ماجرای اصلی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine Of The Spotless Mind)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت : 2004
  • کارگردان : میشل گوندری
  • نویسنده : چارلی کافمن
  • بازیگران : جیم کری، کیت وینسلت، تام ویلکینسن، کرستن دانست، مارک رافالو، ایلایجا وود، جین آدامز و دیوید کراس

درخشش ابدی یک ذهن پاک برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد و وینسلت برای ایفای نقش‌ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

دکتر هاوارد سرپرست کلینیکی را به عهده دارد که کار جالبی را انجام می‌دهد؛ کار این کلینیک پاک کردن آن دسته از خاطرات افراد است که دوست ندارند آن‌ها را در ذهن خود داشته باشند.

بیشتر مراجعان این کلینیک زوج‌هایی هستند که خاطرات ناخوشایندی دارند و اغلب در روزهای نزدیک ولنتاین به این مرکز می‌روند تا خاطرات بدی را که از هم در ذهن خود دارند پاک کنند. کلمنتاین و جوئل آگاهانه تصمیم به پاک کردن خاطرات مشترکشان می‌گیرند، اما پس از فراموشی یکدیگر، دوباره به سوی هم کشیده شدند.

استاکر (Stalker)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت : ۱۹۷۹
  • کارگردان : آندری تارکوفسکی
  • نویسنده : آرکادی استروگاتسکی، وبوریس استروگاتسکی
  • بازیگران : آناتولی سولونیتسین، الکساندر کایدانوفسکی، نیکلای گرینکو، آلیسا فریندلیخ و ناتاشا آبرامووا

استاگر یک فیلم هنری در ژانر علمی تخیلی و درام بوده و اقتباسی آزاد از رمان گردش کنار جاده اثر برادران استروگاتسکی است. در مرکز یک کشور منطقه‌ی مرموزی نمایان می‌شود که به‌نظر می‌رسد در پی سقوط یک شهاب‌سنگ یا سفینه‌های فضائی ایجاد شده باشد. در این منطقه همه‌ی قوانین فیزیکی و شرایط زندگی معلق است و پلیس نیز در اطراف آن یک حلقه حفاظتی درست کرده است.

در این منطقه محلی وجود دارد که مردم باور دارند در آن عمیق‌ترین آرزوهای قلبی فرد برآورده می‌شوند. داستان فیلم تلاش دنبال‌گر یا (استاکر) برای رساندن دو مسافر به این منطقه است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

آکیرا (Akira)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال تولید: 1988
  • کارگردان: کاتسوهیرو اوتومو
  • نویسنده: کاتسوهیرو اوتومو، ایزو هاشیموتو
  • بازیگران: میتسو ایواتا، نوزومی ساساکی، مامی کویاما، تارو ایشیدا، میزوهو سوزوکی

Akira انیمه‌ای ژاپنی در سبک علمی تخیلی که بر اساس مانگایی به همین نام، که آن را هم کاتسوهیرو اوتومو نوشته، ساخته شده است و از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید.

دلیل وقوع جنگ جهانی سوم به کودکی به نام آکیرا بازمی‌گردد، آکیرا و سه کودک دیگر وجود داشتند که در گذشته به خاطر توانایی‌های خاص و فراطبیعی که داشتند دولت آن‌ها را جمع‌آوری کرده بود.

اما آکیرا قدرتی بسیار فراتر از همه آن‌ها داشت و هنگامی که از کنترل خارج شد جنگ جهانی سوم آغاز شد. پس از جنگ او را در محفظه دور از دسترس قرار دادند و از آن سه کودک دیگر با تدابیر امنیتی شدید نگهداری کردند.

آواتار (Avatar)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2009
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • نویسنده: جیمز کامرون
  • بازیگران: سم ورثینگتون- زوئی سالدانیا -استیون لانگ -میشل رودریگز -سیگورنی ویور

آواتار اولین بار در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹ در لندن به نمایش درآمد و سپس در ۱۸ دسامبر در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم که از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید، از سوی منتقدان با نقدهای مثبتی همراه بود و از پرفروش‌ترین فیلم‌های آن زمان شد.

داستان آواتار درباره‌ی گروهی از دانشمندان بوده که مشغول آزمایش پروژه‌ای بنام آواتار هستند که در آن با علم ژنتیک و ترکیب کردن D.N.A انسان و ناوی، بدن‌های ناوی مصنوعی در آزمایشگاه رشد می‌دهند.

سپس هوش انسانی را به عنوان کنترل‌گر آن به‌طور موقت به این  بدن تزریق یا قالب کرده تا بتوانند به این روش با فرستادن این ناوی‌های مصنوعی، بین جمعیت ناوی‌ها  پژوهش و تجسس کنند تا با فرهنگ و آداب و رسوم آنان آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

وال-ئی (WALL·E)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: اندرو استانتون.
  • نویسنده: اندرو استانتون، جیم ریردان بر اساس داستانی از استانتون و پیتر داکتر.
  • صداپیشگان : بن برت[وال-ئی/ام. او]، الیزا نایت[ایو]، جف گارلین[فرمانده]، فرد ویلارد[شلبای فورترایت-رئیس BnL]، مک این تالک[اتو]، جان راتزنبرگر[جان]، کتی ناجیمی[مری]، سیگورنی ویور[کامپیوتر سفینه].

وال-ئی WALL·E از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید که داستان آن در قرن بیست و دوم می‌گذرد؛ زمانی که ابر شرکت Buy n Large که کنترل اقتصادی و سیاسی کره زمین را به دست گرفته، تنها موجودات باقیمانده روی زمین زباله جمع کن های مکانیکی هستند.

وال-ئی یکی از همین زباله جمع‌کن‌های مکانیکی است و سپس ایو هم می‌آید. وال‌ئی ابتدا از قدرت تخریب ایو ترسیده، اما آرام‌آرام خود را به او نزدیک کرده و با او دوست می‌شود. زمانی که ایو را به مخفی گاه خود برده و گیاه را به او نشان می‌دهد، اتفاقی عجیب و غریب می‌افتد.

نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: جیمز گان
  • نویسنده: جیمز گان -نیکول پرلمن بر پایه نگهبانان کهکشان اثر دن ابنت و اندی لنینگ
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، لی پیس، مایکل روکر، کارن گیلان، جایمن هانسو، جان سی ریلی، گلن کلوز و بنیسیو دل تورو

نگهبانان کهکشان بر اساس مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط کمپانی مارول کامیکس منتشر گردیده ساخته شده است. این فیلم با فروش بیش از ۷۷۳ میلیون دلار به سومین فیلم پرفروش سال 2014  تبدیل شد.

داستان آن درباره‌ی پسری کوچک به نام پیتر کوئیل است که پس از مرگ مادرش، توسط گروهی از دزدان فضایی به رهبری شخصی شرور به نام یاندو، از سیاره زمین ربوده شد. پس از گذشت ۲۶ سال، پیتر با سرقت سنگ قدرت (یکی از سنگ‌های ابدیت) که داخل گویی گذاشته شده بود، اتفاقات جدیدی رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

میان‌ ستاره‌ای (Interstellar)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: جاناتان نولان -کریستوفر نولان
  • بازیگران : متیو مک‌کانهی – آن هاتاوی -جسیکا چستین – بیل ایروین – الن برستین -مایکل کین – مت دیمون -کیسی افلک -جان لیسگو

میان‌ستاره‌ای با نقدهای مثبت و تحسین منتقدان روبرو شد، و فروش خوبی داشت. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار ۵ جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.

داستان میان ستاره‌ای در آینده رخ می‌دهد، هنگامی که کره زمین به دلیل وزش بادهای شدید و نشستن لایه ضخیمی از گرد و غبار روی گیاهان، محصولات کشاورزی رو به نابودی است. کوپر خلبان پیشین ناسا که حالا کشاورز شده‌ است، با خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کند.

مورف (دختر کوپر) بر این باور است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که تلاش می‌کند با او ارتباط برقرار کند. کوپر و مورف متوجه می‌شوند که آن شبح، یک هوش ناشناخته است.

 ز مثل زکریا (Z for Zachariah)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • بازیگران: چیویتل اجیوفور، مارگو رابی، کریس پاین، کالین برگ
  • کارگردان: کریگ زوبل

یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما فیلم ز مثل زکریا بوده که به کارگردانی کریگ زوبل ساخته شده است. این فیلم دیدنی درام و فریبنده‌ای را روایت می‌کند.

ما در این فیلم با یک اتمسفر و فضای پساآخرالزمانی درگیر هستیم؛ فضایی که در آن شخصیت‌های اصلی ما مجبور هستند که برای زنده ماندن و بقا با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند.

در پی رخ دادن یک جنگ هسته‌ای، یک زن جوان می‌تواند به‌تنهایی جان خود را نجات دهد. حالا از این می‌ترسد که نکند خودش، مانند همان مثال معروف، آخرین زن باقیمانده روی زمین باشد.

ترس این زن تا زمانی ادامه دارد که حیرت‌انگیزترین اتفاق در زندگی او رخ می‌دهد؛ او در یک اتفاق بسیار جالب می‌تواند یک انسان دیگر را هم پیدا کند. این انسان، یک دانشمند پریشان است که به خاطر قرار گرفتن در معرض تابش اشعه، تقریبا عقل و هوش خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2022

بهترین سریال های ترکی 2022

 پرومتئوس (Prometheus)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • بازیگران: نومی راپاس، مایکل فاسبندر، شارلیز ترون، ادریس البا
  • کارگردان: ریدلی اسکات

در این فیلم، گروهی از کاشفان به سرنخی دست پیدا می‌کنند که به ریشه‌های بشریت در سیاره زمین ارتباط دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها به یک ماجراجویی مهیج بروند؛ آن هم به تاریک‌ترین گوشه‌های جهان. در آن‌جا، آن‌ها باید وارد یک نبرد بسیار ترسناک بروند تا بتوانند آینده نژاد بشر را نجات دهند.

 درد (Dredd)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • بازیگران: کارل اربن، اولیویا ترلبی، وود هریس، لنا هدی
  • کارگردان: پیت تراویس

در این فیلم ما سراسر شاهد خشونت‌های خیلی زیاد و همچنین جلوه‌های ویژه بسیار جذاب هستیم. بعد از مدتی تماشای این فیلم، به این نتیجه هم می‌رسید که این اثر مدام به خودش طعنه و کنایه می‌زند و اصلا با هیچکس هم شوخی ندارد.

این خط داستانی اینگونه نشان می‌دهد که در آینده، آمریکا به یک زباله‌دان که در معرض تابش پرتوها قرار گرفته، تبدیل می‌شود. در بخش ساحل شرقی آن، از بوستون گرفته تا واشینگتون دی سی، منطقه‌ای به نام مگا-سیتی وان قرار دارد؛ یک کلانشهر وسیع و بسیار خشن که جنایتکارها خیابان‌های پر از آشوب را اداره می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

مالیخولیا (Melancholia)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • بازیگران: کریستن دانست، شارلوت گینزبورگ، الکساندر اسکاشگورد، کیفر ساترلند
  • کارگردان: لارس فون تریه

فیلم مالیخولیا یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما بوده که به کارگردانی لارس فون تریه ساخته شد. این فیلم دیدنی داستان زندگی جاستین و مایکل را روایت می‌کند که مشغول برگزاری مراسم ازدواج خود در یک میهمانی بسیار مجلل و فاخر هستند.

در همین حین، سیاره‌ای به نام مالیخولیا در حال آمدن و نزدیک شدن به سیاره زمین است. فیلم مالیخولیا یک اثر روانشناختی و فاجعه محسوب می‌شود که لارس فون تریه هم آن را کارگردانی کرده است؛ البته فاجعه‌ی بسیار خوبی که شما را هنگام تماشا کردن این فیلم میخکوب می‌کند.

تقدیر (Predestination)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • بازیگران: ایثن هاک، سارا اسنوک، نوا تیلور، کریستوفر کربی
  • کارگردان: مایکل اسپیریگ، پیتر اسپیریگ

فیلم تقدیر داستان زندگی یک مامور موقت را شرح می‌دهد که به یک سری سفرهای پیچیده فرستاده شده که باید در زمان سفر کند. او باید در این سری ماجراجویی‌ها، کاری انجام دهد تا مانع از این شود که قاتل‌های آینده، جنایت‌های خودشان را انجام دهند.

حالا این مامور که در آخرین مأموریت خود قرار دارد، باید یک مجرمی را متوقف کند که در سرتاسر این مأموریت‌ها برای همان آماده می‌شده است. او اگر از این حمله ویرانگر جلوگیری کند، می‌تواند کاری کند که جان هزاران نفر را نجات دهد.

ورود (Arrival)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • نویسنده: اریک هیزرر بر پایه داستان زندگی تو اثر تد چیانگ
  • بازیگران: ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ تزی ما، مارک اوبراین

داستان این فیلم اقتباسی از داستان کوتاه داستان زندگی تو نوشته تد چیانگ است. این فیلم در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نامزد هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده بود که فقط توانست جایزه اسکار بهترین تدوین صدا را دریافت کند.

ماجرای فیلم ورود درباره‌ی زنی جوان و یک زبان‌شناس برجسته بوده که به تازگی به استخدام ارتش درآمده است تا ارتباطاتی که از بیگانگان دریافت می‌کنند را ترجمه کند. منظور از دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان، از جمله آمریکاست که باعث وحشت و ترس و ابهام در سراسر جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

تلقین (Inception)

بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو -کن واتانابه -جوزف گوردون لویت -ماریون کوتیار -الیوت پیج -تام هاردی -کیلین مورفی -تام برنگر – مایکل کین

تلقین یا سرآغاز چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۰ بود. این فیلم چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های تصویری را کسب کرد.

همچنین در دسته‌بندی بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، طراحی صحنه و بهترین موسیقی فیلم نیز نامزد شده بود. نولان نویسنده و کارگردان این اثر گفته بود، او ۱۰ سال بر روی فیلم‌نامه تلقین فکر می‌کرده‌ است.

داشتان این فیلم درباره‌ی دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) یک دزد حرفه‌ای در استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی است. او یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبردست دارد که همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و تلاش در کشف و سرقت اطلاعات دارند.

 نخستین انسان (First Man)

  • کارگردان: دیمین شزل
  • سال ساخت: ۲۰۱۸
  • نویسنده: نیکول پرلمن،جاش سینگر
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، کلر فوی

نخستین انسان بسیار متفاوت با سایر فیلم‌های این ژانر است، زیرا بر اساس زندگی واقعی نیل آرمسترانگ (اولین کسی که به کره ماه سفر کرد) و کتاب زندگی‌نامه‌ی او ساخته شده و حوادث فیلم مبتنی بر واقعیت است.

اگر چه همه می‌دانند پایان فیلم چه اتفاقی می‌افتد اما نقطه قوت فیلم اینجاست که کارگردان توانسته باز هم فضایی نفس‌گیر و پر تعلیق در روایت داستان پدید آورد.

فیلم نخستین انسان اولین اکران خود را در جشنواره‌ی هفتاد و پنجم ونیز تجربه کرد و بازی رایان گاسلینگ و کارگردانی شزل مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

تل ماسه (Dune)

  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • کارگردان: دنیس ویلنوو
  • نویسنده: دنیس ویلنوو، جان اسپایتس
  • بازیگران: تیمونی شالامت، ربکا فرگوسن

فیلم Dune برگرفته از کتابی به‌ همین نام و نوشته‌ی فرانک هربرت است، که مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. تل ماسه که از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌رود که مملو از نمادهایی است که از سراسر جهان جمع شده و پرداختی سینمایی به خود گرفته‌اند تا به بهترین شکل شاهد دنیایی حماسی این فیلم باشیم.

داستان این فیلم در آینده‌ای دور می‌گذرد، زمانی که مردم توسط یک امپراطوری قدرتمند رهبری می‌شوند. ماده‌ای معدنی وجود دارد که می‌تواند بر طول عمر انسان بیفزاید و سفرهایی به سرعت نور ترتیب دهد. همه‌ی نیروها برای به دست‌آوردن این ماده در جنگ هستند. در این میان پسری به نام پاول آتریدیس باید از این ماده مواظبت کند.

وسعت شب (The Vast of Night)

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: اندرو پترسون
  • نویسنده: جیمز مونتایگ، کریگ د. سنگر
  • بازیگران: سیرا مک‌کورمیک، جیک هوروویتز

فیلم وسعت شب از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید که یک تفاوت کلی با دیگر فیلم‌های علمی تخیلی دارد؛ تمرکزش بر دو نقش اصلی ماجراست به جای اتفاقات عجیب و غریب و حضور فرازمینی‌ها.

این فیلم برای نخستین‌بار در جشنواره فیلم ۲۰۱۹ به نمایش درآمد از نابودی ازبهترین فیلم های علمی تخیلی است. در شهری کوچک در آمریکا اهالی برای برگزاری یک رقابت بسکتبال مهم در به ورزشگاه رفته‌اند. دو جوان به دلیل حضور در محل کار امکان پیوستن به جمع را ندارند. آن‌ها ناگهان متوجه اتفاقات عجیبی در سطح شهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های کمدی جهان

ماتریکس (THE MATRIX)

  • سال ساخت : ۱۹۹۹
  • نویسنده: واچوفسکی‌ها
  • کارگردان : اندی واچووسکی و لاری واچووسکی (لانا و لیلی کنونی)
  • بازیگران : کیانو ریوز، لارنس فیش‌برن، کاری آن ماس، هوگو ویوینگ، گلوریا فاستر، جو پانتولیانو، مارکوس ریوز، لارنس فیش‌برن و مت‌ دوران

فیلم ماتریکس که نخستین قسمت از سه‌گانه ماتریکس محسوب می‌شود، برنده ۴ جایزه اسکار در بخش‌های فنی و نیز جوایز دیگری شامل جایزه بفتا و ساترن بوده‌ و جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی است.

توماس آندرسن (ریوز)، یک هکر متین و موقر بوده که نام مستعار هکری‌اش نیو است. او در اتاق کوچکی در اداره‌اش کار می‌کند. او هنگامی که کاری ندارد با کامپیوتر کلنجار می‌رود به واسطه همین فعالیت‌های خارج از برنامه است که با مورفیوس (فیش‌برن) آشنا می‌شود که اطلاعات عجیبی درمورد ماتریکس به او می‌دهد.

لبه فردا (Live Die Repeat: Edge of Tomorrow)

  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: داگ لیمان
  • نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث
  • بازیگران: تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون، مدلین منتاک

فیلم لبه فردا براساس تنها چیزی که نیاز داری کشتن است اثر هیروشی ساکورازاکا ساخته شده است و از بهترین فیلم های علمی تخیلی محسوب می‌شود. داستان آن درباره سربازی به نام ویل کیج (با بازی تام کروز) بوده که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگ علیه بیگانگان، دوباره زنده می‌شود و به موقعیت پیشین خود برمی‌گردد.

او متوجه می‌شود که اتفاقات مرموزی رخ می‌دهد؛ توانایی بارها مردن و زنده شدن را پیدا کرده و از راه می‌تواند هر بار اشتباه قبل را اصلاح کند یا راهی جدید برای مقاومت با دشمنان فرازمینی یا بیگانگان پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

مریخی (The Martian)

  • سال ساخت: 2015
  • نویسنده: درو گودارد
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: مت دیمون، جسیکا چستین

بازی عالی مت دیمون و کارگردانی اسکات، فیلم مریخی را فراتر از یک فیلم سرگرم کننده، تبدیل به اثری جزئی‌نگر برای کشف توان انسان کرده است و از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید.

مت دیمون برای ایفای نقش در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد. البته فیلم مریخی نامزد هفت بخش در جوایز اسکار بود که در هیچ‌ کدام موفق نبود. نکته جالب این است که از نظر دانشمندان این فیلم از نظر علمی دقیق‌ترین فیلمی است که درباره‌ی فضا و مریخ ساخته شده‌ است.

داستان The Martian  که از نابودی از بهترین فیلم های علمی تخیلی است، درباره‌ی فضانوردی بوده که پس از اتمام یک مأموریت خطرناک در سیاره‌ی سرخ(مریخ) رها می‌شود. اکنون همکاران او تلاش دارند تا این اشتباه مرگبار خود را جبران کنند و او را پیش از مرگ نجات دهند.

حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim)

  • سال ساخت: 2013
  • کارگردان: گیرمو دل تورو
  • نویسنده: تراویس بیکام، گی‌یرمو دل تورو
  • بازیگران: چارلی هونام، ادریس البا، رینکو کیکوچی، دیگو کلاتنهوف

داستان فیلم حاشیه اقیانوس که از نابودی از بهترین فیلم های علمی تخیلی است، در سال ۲۰۲۰ روی می‌دهد، کف اقیانوس آرام جایی است که کایجوها یا همان هیولاهای فضایی از آن‌جا وارد زمین می‌شوند و درواقع به آن حمله می‌کنند. انسان‌ها برای مقابله با این هیولاها به فکر ساخت ربات‌هایی غول‌پیکر به شکل انسان به نام یگر افتاده‌اند و در این مسیر اتفاقات عجیبی می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی 2022

کد منبع (Source Code)

  • سال ساخت: ۲۰۱۱
  • نویسنده: بن ریپلی
  • کارگردان: دانکن جونز
  • بازیگران: جیک جلینهال، میشل موناهان

کد منبع از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید که داستان درباره‌ی انفجاری تروریستی است که در یک قطار رخ می‌دهد و باعث کشته شدن بسیاری از مسافران می‌شود.

در این میان دانشمندی که دستگاهی با قابلیت سفر در زمان اختراع کرده، تصمیم می‌گیرد از یکی از بازماندگان استفاده کند و او را به گذشته بازگرداند تا عامل بمب‌گذاری قطار را پیدا کنند، اما این در بین اتفاقات عجیبی پیش می‌آید.

لوپر (Looper)

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: رایان جانسون
  • نویسنده: ریان جانسون
  • بازیگران: بروس ویلیس، جوزف گوردون لویت

لوپر فیلمی غنی به لحاظ ایده‌های جدید و ناب درباره‌ی سفر در زمان است اما این‌ موضوع سبب نمی‌شود تا تماشای فیلم روندی گیج کننده داشته باشد. این فیلم نابودی از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌رود.

داستان این فیلم در سال ۲۰۴۴ اتفاق می‌افتد. باندهای تبهکار آینده برای نابودی دشمنان خود، آن‌ها را دست بسته به گذشته می‌فرستند تا مزدورانشان که لوپر نام دارند آن‌ها بکشند. دستمزد قاتل از طریق شمش‌های طلایی که همراه با قربانی ست پرداخت می‌شود. جو فردی است که تلاش دارد به این چرخه پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

او (Her)

  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • نویسنده: اسپایک جونز
  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: واکین فینیکس، اسکارلت جوهانسن، رونی مارایک

فیلم (Her) با چاشنی کمدی رمانتیک و با بازی استادانه و درخشان واکین فینیکس در نقش اصلی یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌رود که برنده بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی اسکار در سال 2013 نیز شده است.

داستان این فیلم در آینده‌ای نامعلوم می‌گذرد. تئودور مردی درون‌گرا و منزوی که بحران عاطفی زندگی او را فلج کرده است. اما او روزی یک نرم افزار پیشرفته می‌یابد و این نرم‌افزار جذاب زندگی او را دچار تغییراتی می‌کند.

فراماشین (Ex Machina)

  • سال ساخت: 2015
  • کارگردان: الکس گارلند
  • نویسنده: الکس گارلند
  • بازیگران: دامنل گلیسون، اسکار آیزاک، سونویا میزونو

این فیلم اولین ساخته  الکس گارلند و جزو بهترین فیلم های علمی تخیلی است. موفقیت فراماشین به ویژه میان مخاطبان جدی سینما سبب شد تا گارلند مجوز ساخت فیلم علمی- تخیلی دیگری را هم بگیرد.

کیلب، یک جوان برنامه نویس 26 ساله که در بزرگترین شرکت اینترنتی جهانی کار می‌کند، برنده مسابقه‌ای می‌شود که جایزه‌ی آن یک هفته اقامت در محل دور افتاده‌ای در کوهستان است. این ویلا  متعلق به نیتن مدیر شرکت است.

هنگامی که کیلب به محل مورد نظر می‌رسد متوجه می‌شود که باید در یک آزمایش عجیب و شگفت انگیز شرکت کند. درواقع  او باید در این آزمایش با نخستین هوش مصنوعی واقعی جهان در ارتباط  باشد و آن را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

نابودی (annihilation)

  • سال ساخت: 2018
  • کارگردان: الکس گارلند
  • نویسنده: الکس گارلند
  • بازیگران: ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون، تووا نووُتنی

الکس گارلند این فیلم را که از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می‌آید، بر اساس نابودی اثر جف واندرمر نوشته و ساخته است. داستان آن درباره‌ی گروهی سرباز بوده که وارد یک منطقه فاجعه زیست‌محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها نجات پیدا می‌کند، اگرچه او هم به شدت مجروح می‌شود.

در این میان همسر او (ناتالی پورتمن) که یک زیست‌شناس است، به نام همسرش عازم سفری به سمت منطقه یک فاجعه زیست‌محیطی می‌شود، اما او نمی‌داند که چه چیزی در آن منطقه در انتظار او است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های خانوادگی جهان
  • بهترین فیلم های نوید محمدزاده
  • بهترین فیلم های بهروز وثوقی
  • بهترین فیلم ‌های جانی دپ
  • بهترین فیلم های رضا عطاران
  • بهترین سریال های ترکی عاشقانه
  • بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های علمی تخیلی چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 






بهترین انیمه های علمی تخیلی [20 انیمه علمی تخیلی برتر]

اگر از علاقه‌مندان تماشای انیمه‌های علمی تخیلی هستید، این نوشتار راهنمای خوبی برای گزینش بهترین انیمه های علمی تخیلی برای تماشای شما است. همراه ما باشید.

انیمه به سبکی ترکیبی از طراحی با دست و رایانه می‌گویند، که ژاپن خاستگاه آن است. درواقع انیمه ابزاری عالی برای به تصویر کشیدن حرکات و وقایع غیرواقعی و آثار خارق العاده است. اگر منطقی باشیم، همچنان ژاپن مهمترین تولید کننده‌ی بهترین انیمه های علمی تخیلی با کیفیت بالا است.

بهترین انیمه های علمی تخیلی

به طور معمول ژانر علمی-تخیلی به عنوان یک پشت پرده برای باز کردن بحث روی یک موضوع بسیار پیچیده مانند ذات هوشیاری، جنگ و هوش مصنوعی است.

دنیاهای زیبا، جذاب و هنری، مسئله های فلسفی دلهره انگیزی را کاوش می‌کنند. هر انیمه انتخاب شده در فهرستی که پیش روی شماست از بهترین انیمه های علمی تخیلی است و با اطمینان می‌توان گفت از تماشای هر کدام از آن‌ها به شکلی به هیجان می‌آیید و آن را از یاد نمی‌برید.

اگر از طرفدارن انیمه‌ها هستید می‌توانید به جستار بهترین انیمه های عاشقانه و بهترین انیمه های سریالی سری بزنید و لیستی از بهترین انیمه‌ها را مشاهده کنید. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی بهترین انیمه های علمی تخیلی بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

سیاره‌ها (Planetes)

  • سال پخش: 2003
  • ژانر: مکا، خانوادگی ماجراجویی
  • تعداد قسمت‌ها: 26

انیمه planets از بهترین انیمه های علمی تخیلی است و جدی تر از بقیه آن را دنبال می‌کند، هرچند جمع‌آوری زباله در فضا ایده ی جذابی بنظر نمی‌رسد اما این انیمه روایتگر دنیایی زنده، با جزئیات است که بر روابط میان شخصیت ها و دنبال کردن رویاهاشان تمرکز می‌کند.

بر خلاف بیشتر انیمه های این ژانر، planets تلاش می‌کند بیشتر به واقع گرایی نزدیک باشد و در عین حال سرگرم کننده هم باشد. فضا دشمن انسان هاست و حتی با تکنولوژی سال 2075، همچنان امکان دارد یک اشتباه به قیمت جان یک انسان تمام شود. داستان این انیمه گروه جعبه اسباب بازی DS-12 فضایی بخش دبریس را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2022

جدیدترین و بهترین انیمه های 2021 

شیک پوش فضایی (Space Dandy)

  • سال پخش: 2014
  • ژانر: فضایی ، کمدی
  • تعداد قسمت‌ها: 13

space dandy شاید در ظاهر فقط یک انیمه مضحک و خنده دار باشد ولی اینطور نیست و در باطن با یک انیمه فلسفی طرفیم که به همین خاطر این انیمه را نباید از دست داد. درواقع کارگردان واتانابه اینبار آرتیست جدیدی برای سیاره های بیگانه استخدام کرد و به هر دنیایی اتمسفر عجیب و خاص خود را داده است.

داستان انیمه ماجراجویی ها و بدبیاری های دندی که یک شکارچی موجودات بیگانه است را روایت می‌کند. دندی به با دو دستیار خود که یکی از آن ها رباتی به نام QT است و دیگری بیگانه ای گربه شکل به نام میو است در به دنبال فضایی هایی بکر که هنوز کشف نشده اند هستند.

هر چند دندی و گروهش با بهترین قصد و هدف عمل می‌کنند، و برخلاف کودن و بی مصرف بودنشان؛ دندی از تعقیب شدنش توسط دکتر گل از امپراطوری گوگول اطلاعی ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترتیب تماشای انیمه فیت (Fate)

بهترین انیمه های زمستان 2021

شبح درون پوسته: استند الون کامپلکس (Ghost in the Shell)

  • سال پخش: 2005
  • ژانر: ماجراجویی، دلهره‌آور، مکا، نئو-نوآر
  • تعداد قسمت‌ها: 52

Stand Alone Complex بر گرفته شده از مانگایی اثر ماسامونه شیرو است که از بهترین انیمه های علمی تخیلی است. گرافیک بسیار عالی به همراه موسیقی جذاب یوکو کانو، این انیمه را به یکی از بهترین انیمه علمی تخیلی فانتزی تبدیل کرده است که علاقه‌مندان ژانر علمی-تخیلی به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهند.

داستان انیمه در شهر تخیلی نیهاما در سال 2030 روی می‌ دهد، زمانی که انسان‌های زیادی به سایبورگ هایی با بدن های مصنوعی تبدیل شده‌اند. داستان انیمه اعضای امنیت عمومی بخش 9 را دنبال می‌کند.

یک گروه نظامی مخصوص عملیات ویژه که از افسران و کارآگاهان سابق ارتش تشکیل شده است. هر دو فصل انیمه تحقیقات و بازجویی های این گروه درباره‌ی دو واقعه را به تصویر می‌کشد و درگیری آن ها در فسادهای دیگر شاخه‌های دولت ژاپن نشان می‌دهد. شما در این مجموعه دیدنی با صحنه‌های اکشن و جذابی رو به‌رو می شوید که باعث شده این انیمه جذاب در زمره بهترین انیمه های اکشن نیز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های مدرسه ای و دبیرستانی

فصل چهارم انیمه overlord

کد گیاس (Code Geass)

  • سال پخش: 2006
  • ژانر: مانگا مکا، اکشن، ماجراجویی
  • تعداد قسمت‌ها: 25

کد گیاس کلیشه‌ی ربات‌های غول‌پیکر را با یک شخصیت رهبر قدرتمند که هم با مهارت و هم بسیار مودب است، ترکیب می‌کند. لولوش ذهن یک نابغه‌ی زیرک و قصد سرنگون کردن یک ملت را دارد. سکانس‌های رباتی انیمه به زیبایی صحنه سازی و سرعت داده شده‌اند که معمولا در مقایسه با دیگر انیمه‌ای این ژانر خشن و بی رحم جلوه می‌کند.

در دهمین روز ماه آگوست سال 2010، امپراطوری مقدس بریتانیا نقشه ی تصرف جهان را می‌ریزد و ژاپن یکی از اهداف آن است. تصرف ژاپن بدلیل استفاده بریتانیا از ربات های شبه انسان که Knightmare نامیده می‌شوند، به آسانی انجام گرفت.

شرافت، حق و غرور مردم ژاپن نابود شده است و به آن‌ها یک اسم جدید به نام منطقه 11 داده شده است. در این انیمه که یکی از بهترین انیمه های علمی تخیلی است، شاهد یک داستان حماسی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های جادویی

بهترین انیمه های کوتاه 

ایریا: انیمیشن زیرم (Iria: Zeiram the Animation)

  • سال پخش: 1994
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فضایی
  • تعداد قسمت‌ها: 6

Iria: Zeiram the Animation گرافیکی جذاب و داستانی قوی دارد که توسط قهرمان زن انیمه به نمایش گذاشته می‌شود. سبک خاص معماری مربوط به آینده آن سبب شده است اثر تصاویری زیبایی برجا بماند و همینطور هنر مورد استفاده در OMNI را به چالش بکشد. شخصیت اصلی انیمه ایریا، انبار بزرگی از تجیهزات و مهمات جنگی دارد که حسادت هر سوپر قهرمانی برمی‌انگیزد.

داستان انیمه با ایریا که از بهترین انیمه علمی تخیلی فانتزی است این طور آغاز می‌شود که او به عنوان یک کارآموز برای برادرش گلن کار می‌کند. در طی یک عملیات نجات یک فضاپیمای دزدیده شده به نام کارما، آن درمی‌یابند که رباینده یک موجود بیگانه فناناپذیر به نام زِیرم است که در هنگام انتقال یک محموله فرار کرده و خدمه خود را قتل عام میکند. ایریا طرحی می‌ریزد تا به وسیله‌ی آن زِیرم را کنترل کند و از آن به عنوان یک سلاح استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های شوجو

بهترین انیمه های ایسکای

اشتاینر؛گیت (Steins;Gate)

  • سال پخش: 2011
  • ژانر: مرموز، رمانتیک، مهیج
  • تعداد قسمت‌ها: 24

انیمه‌ی اشتاین گیت روایتگر سفر در زمان و خیلی زیبا بدور از هرگونه کلیشه‌ای است. در ساختن شخصیت ها به آرامی پیش می‌رود و بوسیله این نوع شخصیت سازی داستان را بیان می‌کند. داستان این انیمه که از انیمه علمی تخیلی عاشقانه به شمار می‌رود در ناحیه ی آکیهابارای توکیو اتفاق میافتد.

در روز 28 جولای سال 2010 که رینتارو اوکابه و دوستش مایوری شینا در حال رفتن به ساختمان رادیو کایکان برای یک کنفرانس هستند و در آنجا رینتارو دختری به نام کوریسو ماکیسه را پیدا می‌کند که غرق در خون روی زمین افتاده است.

زمانی که او یک پیام درباره این اتفاق به دوستش دارو بفرستد، یک حادثه عجیب را تجربه می‌کند او می‌بیند آدم های پیرامونش ناپدید می‌شوند. این انیمه علمی تخیلی جادویی نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فصل پنجم انیمه حمله به تایتان

نقد انیمه شیطان کش

کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

بهترین انیمه های علمی تخیلی [20 انیمه انیمه علمی تخیلی برتر]

  • سال پخش: 2001
  • ژانر: اکشن، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 26

در سال 2022، در زمان توسعه‌ی گیت‌ها، حادثه‌ای ‌غم‌انگیز در مدار زمین در رخ می‌دهد که سبب صدمه دیدن زمین و ماه می‌شود. سطح زمین به سنگینی اشعه زده می‌شود. انسان ها مجبور می‌شوند به وسیله گیت‌ها به سیاره ای دیگر منظومه شمسی بروند.

جرم های بین سیاره ای قسمتی از حوزه قضایی سازمان پلیس منظومه ی شمسی شد. سازمانی که یک طرح جایزه‌بگیری معرفی کرد. در صورت ثبت نام در این سازمان، جایزه‌بگیران برای گرفتن مجرمان به نام عدالیت و در ازای جوایز ارزشمند، مجوز داده می‌شدند. که این دسته ی جدیدی از شکارچیان جایزه‌بگیر را به نام کابوی ها خلق کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های شونن

انیمه بلیچ (Bleach 2021)

سایکو-پاس (Psycho-Pass)

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: ماجراجویی، جنایی
  • تعداد قسمت‌ها: 22

انیمه Psycho-Pass یک ماجراجوییِ خاص و جذاب به درون ژانر جنایی-تخیلیِ سایبر پانکی و ضد‌آرمان شهری است. این انیمه در سال 2113 اتفاق می افتد. جایی که دولت از دستگاه های اسکن مغزی بر روی مردم استفاده می‌کنند تا میزان تمایل آنها نسبت به جرم را تشخیص دهد.

هنگامی که دستگاه تشخیص دهد یک شخص در صدد ارتکاب جرم است، آن فرد دستگیر و یا هم کشته می‌شود. این انیمه بهای صلح را زیر سوال میبرد. آیا میتوان کسی را که هنوز مرتکب جرم نشده است، دستگیر یا کشت؟

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های سینمایی جهان

بهترین انیمه های چینی

جنسیت آبی (Blue Gender)

  • سال پخش: 2000
  • ژانر: ماجراجویی، درام، ترسناک، عاشقانه، فضایی و نظامی
  • تعداد قسمت‌ها: 26

Blue Gender انیمه ای در ژانر پسا-رستاخیزی، علمی-تخیلی و وحشتناک و شیطانی است که از انیمه علمی تخیلی عاشقانه به شمار می‌آید. و زمین توسط حشره‌های خاصی به نام آبی آلوده شده است. او در سال 2031 بیدار می‌شود و می بیند جنگی بین ابر انسان‌ها و موجوداتی حشره مانند به نام بلو صورت گرفته است.

در این میان یوجی شخصیت اصلی داستان این انیمه دچار یک بیماری جدی است. طرفدارانی که از ترکیب ژانر علمی-تخیلی و وحشت لذت میبرند از پیچیدگی های این انیمه پر پیچ و خم نیز لذت خواهند برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

فیلم پسر فضایی (Astro Boy)

  • سال پخش: 2009
  • ژانر: کمدی، اکشن
  • مدت زمان: 94 دقیقه

در شهر متروسیتی یک دانشمند به نام تنما ربات جوان با قدرت‌های باورنکردنی را می‌آفریند. پسری به نام آسترو که بسیار شبیه انسان است و با ارتباط با اطرافیانش در حال یادگیری احساسات و عواطف است.

دکتر تنما سرانجام آسترو بوی را به یک سیرک می‌فروشد زیرا هرگز نتوانست جای پسرش را برای او پر کند. پرفسور اوکانمیزو آسترو بوی را از سیرک نجات می‌دهد. آسترو بوی از توانایی هایش استفاده می‌کند تا با نیرو های شیطانی بجنگد. البته یکی از دلایل تماشا کردن آسترو بوی، ارزش تاریخی آن است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

تجربیات سریالی لین (Serial Experiments Lain)

  • سال پخش: 1998
  • ژانر: تریلر روان‌شناختی،سایبرپانک و فراطبیعی
  • تعداد قسمت‌ها: 13

این انیمه خودش نیز همانند اسمش یک شکل آزمایشی دارد و از بهترین انیمه تخیلی فانتزی است. داستان  آن درباره لین ایواکورا که یک دختر جوان است که در ژاپن زندگی می‌کند. لین یک شخصیت درونگرا دارد و از لحاظ روابط اجتماعی نیز خام و ناشی است.

هنگامی که او یک ایمیل از طرف یک دانش آموز که همه فکر می‌کنند او مرتکب خودکشی شده است، در یافت می‌کند، دنیایش دگرگون می‌شود. آن دانش آموز چیسا یومودا ادعا می‌کند که در Wired که همانند اینترنت مجموعه از شبکه‌ها است، زنده است. در ادامه داستان لین، وارد یک ماجراجویی خاص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترای‌گان(Trigun)

بهترین انیمه های علمی تخیلی

  • سال پخش: 1998
  • ژانر: اکشن، کمدی، درام
  • تعداد قسمت‌ها: 26

یک انیمه علمی-تخیلی غربی است. انیمه داستان واش د استمپد که یک تیراندازه ماهر است را روایت می‌کند. او یک فرد خوش قلب است اما در زمان ستیزه و مشکل رفتار او کاملا تغییر می‌کند. دولت واش را آن چنان مخرب و نابودگر است که دیگر او را از لحاظ قانونی، حتی انسان نیز به شمار نمی آورد.

اکنون او با نام طوفان شبه انسان شناخته می‌شود و یک جایزه ی بزرگ بزرگ بر روی سرش گذاشته شده است.اگرچه انیمه از بیشتر عناصر مهمی که از یک انیمه شونن انتظار می‌رود برخوردار است، سوالات فلسفی ای نیز در مورد صلح و خشونت از بیننده می‌پرسد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online)

بهترین انیمه های علمی تخیلی

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: ماجراجویی
  • تعداد قسمت‌ها: 25

هنر شمشیر زنی آنلاین انیمه‌ای در ژانر اکشن-ماجراجویی و علمی-تخیلی است. این انیمه در آینده‌ای نه چندان دور روی می افتد.هنگامی که بازی های ویدئویی آنلاین به شکل واقعیت مجازی در می آیند. یکی از این بازی‌ها هنر شمشیر زنی آنلاین است که برای استفاده کنندگان بازی یک تجربه‌ی واقعی را به ارمغان می‌آورد.

اگرچه وقتی که 10 هزار یوزر بازی را امتحان می‌کنند، می‌فهمند که نمی توانند از بازی خارج شوند. اگر آن ها می‌خواهند آزاد شوند باید غول آخر بازی را شکست دهند. حالا هیجانش کجاست؟ اینکه مرگ در بازی مساوی با مرگ در دنیای واقعی است!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

ارگو پراکسی (Ergo Proxy)

  • سال پخش: 2006
  • ژانر: سایبرپانک، فلسفی،روان‌شناختی
  • تعداد قسمت‌ها: 23

ارگو پراکسی انیمه‌ای علمی-تخیلی است که توسط شوکو موراسه کارگردانی شده است. داستان در شهر گنبدی Romdaeu شکل می‌گیرد. گنبد از شهروندانش در مقابل اثرات شایع فاجعات محیط زیستی، محافظت می‌کند.

بعد از چند قتل توسط انسان نماها، تحقیقات در زمینه به کاراگاه ری‌ال واگذار می‌شود. گرافیک انیمه ترکیبی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی است همراه با افکت های ویژه دیجیتالی است. بینندگان ژانر معمایی و علمی-تخیلی از حل کردن معماها در کنار کاراگاه ری‌اِل لذت خواهند برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

گاندام وینگ (Gundam Wing)

  • سال پخش: 1996
  • ژانر: اکشن، درام، مکا
  • تعداد قسمت‌ها: 49

gundam انیمه ای تکی نیست و چند سری دارد که از 7 آپریل سال 1979 میلادی با پخش Mobile Suit Gundam آغاز به کار کرده است. به دلیل اینکه اولین انیمه ای بود در آن ربات های بزرگ در یک جنگ نظامی به نمایش گذاشته می‌شد، به محبوبیت فراوانی دست یافت. Gundam Wing موفق ترین سری gundam تا کنون بوده است.

این انیمه روایتگر داستان پنج خلبان 15 ساله است. که از جرگه های مربوطه خود به یک ماموریت در زمین فرستاده شده اند تا سرزمین خود را از زیر سلطه‌ی امپریالیسم زمین در بیاورند. هر یک از آن‌ها گوندام مخصوص و قدرتمند خود را برای مبارزه با نیرو های زمینی دارد؛ اما آن‌ها برای بدست آوردن آزادی تا چه حد پیش خواهند رفت؟

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

خرگوش و ببر (Tiger & Bunny)

  • سال پخش: 2011
  • ژانر: قهرمانی، کمدی
  • تعداد قسمت: 25

انیمه، داستان قهرمان شناخته شده‌ای به نام کوتتسو کابوراگی را به تصویر می‌کشد که با نام ببر وحشی نیز شناخته می‌شود. او همکاری برای خود در پرونده بارنابی بروکس جونیور بر می‌گزیند. این دو درباره ی اینکه یک قهرمان باید چکونه رفتار کند، اختلاف نظر دارند و با این حال در تلاش هستند تا دیوانه‌ خطرناک را گیر بیاندازند و مسئله ی قتل والدین بارنابی را نیز حل کنند.

با وجود تنها 25 قسمت، ببر و بانی تاثیر زیادی بر جای می‌گذارد. انیمه استایل انیمیشنی ژاپن و غرب را تلفیق می‌کند همراه با تمرکز بر روی ابر قهرمانان، تایگر و بانی ارزش دیدن را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

سفینه جنگی فضایی یاماتو (Space Battleship Yamato)

  • سال پخش: 1975
  • ژانر: نظامی، فضایی
  • تعداد قسمت‌ها: 26

Space Battleship Yamato با نام‌های Cosmoship Yamato و Space Cruiser Yamato هم شناخته می‌شود. داستان انیمه در سال 2199 رخ می‌دهد. هنگامی که نژادی از بیگانه‌ها به نام گامیلاس سطح زمین را با شخانه‌های رادیواکتیو نابود کرده‌اند و ساکنان را مجبور به زندگی در زیرزمین کرده‌اند.

داستان سفینه جنگی فضایی یاماتو درام است و در آن یاماتو و خدمه باید عازم ماموریتی شوند تا به دنبال دنیای جدیدی برای نژاد بشر باشند. آنها باید این کار را در کمتر از یک سال انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

سریال The Witcher: Blood Origins 

تاریخ پخش فصل ششم ریک اند مورتی (Rick And Morty)

پاتما دنیای وارونه (Patema Inverted)

  • سال پخش: 2013
  • ژانر: اکشن، طنز، درام، فانتزی، ماجراجویی
  • مدت زمان: 1:38

پاتما دنیای وارونه (Sakasama no Patema) یک انیمیشن دراماتیک و ماجراجویانه به کارگردانی Yasuhiro Yoshiura است. در این انیمیشن هنرمندانی نظیر نوبوهیکو اکاموتو، یوکیو فوجی، شانتارو اوهاتا، شینایا فوکوماتسو، ماسایوکی کاتو، هیروکی یاسوموتو، مایا اوچایدا، تاکایا هاشی، هیدیوکی اومزو و… به صداپیشگی پرداخته اند.

خلاصه داستان این انیمه درباره‌ی یک دختر جوان که از تمدنی می آید که در تونل‌های عمیق زیر زمینی زندگی می‌کنند خودش را در دنیایی وارونه می‌بیند. او با کسی آشنا می‌شود تا بتواند فرار کند و به خانه باز گردد. این انیمه در فهرست بهترین انیمه تخیلی فانتزی نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل دوم invincible 

فصل پنجم آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) 

شکل گرفته در آبیس (Made in Abyss)

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: اکشن، ماجراجویانه، رازآلود، درام، فانتزی
  • تعداد قسمت‌ها: 13

داستان این انیمه درباره‌ی یک حفره که نامش آبیس است به چندین طبقه دسته بندی می‌شود. که در هر طبقه با توجه به ارتفاع حیوانات عجیب غریب و گنج های فراوون وجود دارد. به همین دلیل همه غارنوردان و صخره نوردان وارد این حفره می‌شوند تا گنج های آن را خارج کنند.

در این انیمه که از بهترین انیمه تخیلی فانتزی است، ریکو نقش اصلی دختر 12 ساله و یتیمی است که به دنبال مادرش که یک غار نورد بسیار قوی و مشهور بوده، وارد این ابیس می‌شود تا مادرش را که به نظر می‌رسد مرده است پیدا کند. اما در این مسیر یه پسری که از میان آبیس بیرون آمده و مشخص نیست آیا یک انسان است یا ربات به ریکو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال لوپن (Lupin) نتفلیکس

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest 

سفر دخترها (Girls’ Last Tour)

  • سال پخش: 2017
  • ژانر: ماجراجویی، راز آلود، برشی از زندگی
  • تعداد قسمت‌ها: 12

زمانی شهر شگفت‌انگیز و زیبا بود ، یک شگفتی پرکار که به آسمان‌ها رسید و پر از هیاهوی زندگی بود. اکنون اما، تنها زندگی‌ای که می‌توان یافت، به غیر از کولاکی که زوزه می‌کشد، صدای جیرجیر آج لاستیک دوچرخه است که روی آوار و در زیر تیرآهن‌های سقوط کرده، به تدریج متوقف می‌شود . با دقت گوش دهید، امکان دارد صدای خنده دو دختر را بشنوید. چی و یوو ممکن است آخرین افراد زنده باشند.

چیتو  و یوری دو دختری هستند که پس از پایان دنیا با وسیله تانک مانند خود بی هدف به جای جای دنیا سفر می کنند و همسفر هستند. تمدن از بین رفته است اما چیتو و یوری همچنان زنده باقی مانده اند. آنها روزانه به سختی غذا و سوخت مصرفی تانک خود را می یابند و زندگی سختی دارند.

نفرین انیمه‌ها با طرح داستان ساده که احساس می‌شود آن‌ها پیشرفتی ندارند، به ویژه زمانی که در یک مکان تنظیم می‌شوند. هر قسمت جدید بیش از بیش شبیه تکرار می‌شود. آخرین سفر دخترها همیشه در حال حرکت است و هر قسمت چیز جدیدی را به ما نشان می‌دهد. به این انیمه علمی تخیلی جادویی اطمینان داشته باشید و بدانید که تماشای آن وقت شما را هدر نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ پخش فصل دوم انیمه Darling In The Franxx 
  • فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) 
  • فصل هفتم سریال خانه پوشالی (House of Cards) 
  • فصل چهارم سریال پنت هاوس (Penthouse)
  • زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) 
  • تاریخ پخش فصل دوم سریال بربرها (Barbarians) 
  • فصل پنجم سریال سیب ممنوعه (Yasak Elma) 

.

نظر شما در خصوص بهترین انیمه های علمی تخیلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 






در این مطلب تصمیم داریم تا بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2021 که اکنون نیزدرحال پخش هستند را در گلچینی متنوع به انتخاب روکیدا بررسی نماییم. پیش‌تر بهترین فیلم‌های علمی تخیلی 2021، محبوب‌ترین سریال‌های 2022 و بهترین فیلم‌های اکشن 2021 را در روکیدا بررسی نموده‌ایم. همچنین گلچین بهترین فیلم‌های مهیج سال 2022 را نیز از دست ندهید.

سریال لوکی Loki: از بهترین سریال های علمی تخیلی مارول!

سریال لوکی محصول مشترک مارول و دیزنی از بهترین سریال های علمی تخیلی سال گذشته بوده است. سریال لوکی (Loki) محصول سال 2021 از جهان سینمایی مارول و پخش شده از شبکه دیزنی پلاس می‌باشد. پیش از این سریال علمی تخیلی و ابرقهرمانی شخصیت ضدقهرمان، لوکی را درکنار انتقام جویان دیده بودیم (اگر لوکی را نمی‌شناسید این مطلب را ببینید). داستان سریال زمانی آغاز می‌شود که لوکی با فرار از یک ماموریت درکنار انتقام‌جویان خط زمانی مقدس را می‌شکند و توسط نگهبانان زمان دستگیر می‌شود. اگر جرم او اثبات شود مجازاتش اعدام و مرگ خواهد بود. اما شانس با او همراه خواهد شد و با پدیدار شدن یک شخصیت با قدرت‌های مشابه خودش، نگهبانان به مهارت او نیاز پیدا می‌کنند. او علاوه بر هوش و ذکاوتش قدرت‌های خاص و خیره‌کننده‌ای دارد!

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال لوکی امتیاز 8.3 را از کاربران IMDb دریافت کرده است. همچنین 92 درصد آرا داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای سریال لوکی (loki) مثبت بوده است. بازی درخشان تام هیدلستون (Tom Hiddleston) در نقش لوکی از تاثیرگذارترین و بهترین نقات قوت سریال لوکی است. خالق سریال لوکی مایکل ولدرون (Michael Waldron) می‌باشد. سریال لوکی در 3 عنوان برنده و در 24 عنوان نامزد دریافت جایزه بوده است.اوون ویلسون (Owen Wilson)، سوفیا دی مارتینو (Sophia Di Martino) و گوگو مباتا راو (Gugu Mbatha-Raw) دو بازیگر اصلی دیگر سریال لوکی هستند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال چرخ زمان The Wheel of Time: از بهترین سریال های علمی تخیلی آمازون!

سریال جذاب چرخ زمان عنوانی لایق در لیست بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 است (مطلب بررسی سریال چرخ زمان را اینجا ببینید). سریال چرخ زمان (The Wheel Of Time) در ژانر علمی تخیلی و فانتزی محصول 2021 و شبکه آمازون یا Amazon Prime Video می‌باشد. این سریال بر اساس مجموعه کتاب‌های سریالی رابرت جوردن (Robert Jordan) پرداخته شده است. خالق سریال چرخ زمان راف جودکینز (Rafe Judkins) می‌باشد. داستان سریال درمورد جستجوی گروهی از ماموران امپراطوری به دنبال مرد و جادوگری با نیوری پلیدی است که 20 سال پیش به دنیا آمده و اکنون قدرت بسیاری دارد و در مسیر درست از آن استفاده نمی‌کند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

تنها افرادی که توانایی غلبه بر پلیدی را دارند مجاز به داستن قدرت‌های جادویی هستند. مویرین زنی است که هدایت گروهی از جستجوگران را برای یافتن این مرد آغاز می‌نماید. این سریال در رسانه IMِِDb امتیاز 7.2 را از کاربران دریافت کرده است. درصد رضایت داوران رسانه Rotten Tomatoes برابر با 82 بوده است. روزاموند پایک در نقش مویرین دامودرد (Rosamund Pike)، دنیل هنی در نقش لان (Daniel Henney)، زوئی رابینز در نقش نینائو المعرا (Zoë Robins)، مادلین مدن (Madeline Madan) بازیگران اصلی سریال چرخ زمان هستند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال بیگانه ساکن زمین Resident Alien: از بهترین سریال های علمی تخیلی و کمدی!

سریال بیگانه ساکن زمین (Resident Alien) از بهترین سریال‌های علمی تخیلی و کمدی است؛ که تاکنون منتشر شده است. این سریال از کمپانی SYFY می‌باشد. داستان سریال بیگانه ساکن زمین ورود یک فرازمینی و موجود فضایی را به کره زمین نشان می‌دهد. او برای ماندن در سیاره ما یک پزشک را می‌کشد و پوست یا جلد انسانی او را جهت مخفی کردن هویت بیگانه خود می‌دزد. با عدم آشنایی او و تطبیع با زندگی انسانی، مسائل طنز و لحظات کمدی خاصی به تصویر درآمده است. حال آن‌که این بیگانه باید نقش یک پزشک به نام هری را نیز ایفا کند و دانش این موضوع را در ابتدا ظاهرا ندارد اما بعد مشخص می‌شود حرف‌های او درست است!

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال بیگانه ساکن زمین (Resident Alien) امتیاز 8.2 را از کاربران رسانه IMDB دریافت کرده است. همچنین 94 درصد آرای داوران و 68 درصد آرای مخاطبان این سریال در Rotten Tomatoes نسبت به تماشای بیگانه ساکن زمین مثبت بوده است. کارگردانی سریال بیگانه شاکن زمین برعهده رابرت دانکن مک نیل (Robert Duncan McNeill)، شانون کوهلی (Shannon Kohli)، جی چاندراسخار (Jay Chandrasekhar) و نویسندگان فیلم‌نامه آن پیتر هوگان (Peter Hogan)، استیون پارک هاوس (Steven Parkhouse)، کریس شریدان (Chris Sheridan) بوده‌اند. بازیگران اصلی این سریال کمدی و علمی تخیلی را آلن تودیک (Alan Tudyk) در نقش هری، سارا تومکو (Sara Tomko) و کوری رینولدز (Corey Reynolds) در نقش کلانتر مایک تشکیل داده‌اند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال پهنه The Expanse: از بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 محصول آمازون!

سریال پهنه یا The Expanse با داستانی رازآلود و درام از بهترین سریال های علمی تخیلی است. این سریال از سال 2015 درحال پخش است و با انتشار فصل ششم مجددا نگاه سینما را در سال 2021 و 2022 معطوف به خود کرده است. داستان سریال قرن 24 را نشان می‌دهد. زمانی که انسان‌ها فعالیتی را اغاز می‌کنند و متوجه تهدیدی بزرگ برای منظومه شمسی می‌شوند. این تهدید می‌تواند همه‌چیز را نابود کند! سریال پهنه (The Expanse) امتیاز 8.6 را از کاربران رسانه IMDb دریافت کرده است. همچنین 94 درصد آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای این سریال مثبت بوده است.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال پهنه برنده 5 جایزه و نامزد دریافت 10 جایزه بین‌الملی دیگر بوده و همچنین چندین بار در لیست بهترین سریال‌های سال‌های اخیر قرار گرفته است. فصل پنجم و ششم این سریال بسیار قدرت‌مندتر ظاهر شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. کارگردانی سریال The Expanse بر عهده تیم متشک از  برک آیزنر (Breck Eisner)، جف وولنو (Jeff Woolnough) و تری مک دونا (Terry McDonough) در کنار قلم نویسندگان دانیال آبراهام (Daniel Abraham)، مارک فرگوس (Mark Fergus) و تای فرانک (Ty Franck) بوده است. بازیگران مشهور سریال پهنه استیون استریت (Steven Strait) در نقش جیم هولدن، دومینیک تیپر (Dominique Tipper) در نقش نائومی ناگیت و وس چتم (Wes Chatham) در نقش آموس برتون می‌باشند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال بنیاد Foundation: امپراطوری کهکشانی انسان ها از بهترین سریال های علمی تخیلی سال گذشته!

سریال بنیاد در ژآنر علمی تخیلی و محصول کمپانی اپل و شبکه اپل تی وی پلاس (Apple Tv Plus) می‌باشد (مطلب بررسی سریال بنیاد را اینجا ببینید). داستان این سریال برگرفته از مجموعه کتاب‌های بنیاد از آیزاک (اسحاق) آسیموف می‌باشد. دیوید اس گویر (David S. Goyer) و جاش فریدمن (Josh Friedman) مسئولیت کارگردانی و نویسندگی ارشد سریال بنیاد را برعهده داشته‌اند. سریال بنیاد تمدن و امپراطوری انسان در سطح کهکشان را در هزاران سال آینده به تصویر کشیده است. اما با به وجود آمدن یک تهدید قدرت‌مند برای امپراطوری، پیامدها و تغییراتی ایجاد خواهد شد! در این سریال شاهد تعامل گسترده انسان در کهکشان، پیشرفت تکنولوژی و رشد فناوری و تاثیر مهم آن در زندگی آینده بشر با ایده‌های خلاقانه و خاص خواهید بود.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

باتوجه به داستان‌های آسیموف با جهانی بسیار پیشرفته در علوم و ریاضی در سریال بنیاد روبه‌رو خواهیم بود. این سریال میانگین امتیاز 7.4 را از کاربران رسانه IMDB دریافت کرده است. همچنین 70 درصد داوران رسانه Rotten Tomatoes رضایت خود را نسبت به تماشای سریال بنیاد به ثبت رسانده‌اند. ستارگان هالیوودی مشهوری از جمله لی پیس (Lee Pace) در نقش برادر دی (روز-Day)، لو لوبل (Lou Llobell) در نقش گال دورنیک، لورا بیرن (Laura Birn) در نقش دمرزل، ترنس مان (Terrence Mann) به عنوان برادر داسک (غروب) و جرد هریس (Jared Harris) در این سریال ایفای نقش نموده‌اند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال دندان شیرین یا شیرینی خور Sweet Thooth: روایتی فانتزی از بهترین سریال های علمی نتفلیکس!

سریال دندان شیرین یا شیرینی خور (Sweet Tooth) در ژانر علمی تخیلی، فانتزی و با روایتی آخرزمانی از کمپانی نتفلیکس منتشر شده است (مطلب معرفی سریال دندان شیرین را اینجا ببینید). این سریال داستان بقا و جهش را پس از یک حادثه آخرزمانی با تمرکز روی شخصیت یک پسر نیمه انسان و نیمه گوزن به تصویر کشیده است. این بیماری واگیردار در بین مردم و فرزندانشان دو دستگی ایجاد کرده و فرزندانی نیمه انسان و نیمه حیوان از جامعه طرد شده‌اند. تلاش او و سایر هم نوعانش (هیبریدها) برای بقا از شر مامورانی که می‌خواهند آنان را از بین ببرند در روایتی رازآلود، پرهیجان و فانتزی به تصویر در آمده است. سریال دندان شیرین امتیاز 7.9 را از کاربران IMDb دریافت کرده و 79 درصد آرای داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای این سریال مثبت بوده است.

گریم و جلوه‌های ویژه این سریال بسیار با دقت به جزئیات طراحی شده و حس واقعی بودن این موجودات هیبرید را به خوبی به تماشاگر منتقل خواهد کرد. این سریال برنده یک جایزه و در 3 عنوان بین‌المللی دیگر نامزد دریافت جایزه بوده است. کارگردانی سریال دندان شیرین برعهده جیم میکل (Jim Mickle)، توآ فریزر (Toa Fraser) و رابین گریس (Robyn Grace) بوده است. نویسندگان جف لمیر (Jeff Lemire)، جیم میکل و بث شوارتز (Beth Schwartz) می‌باشند. بازیگران اصلی سریال را نونسو آنوزی (Nonso Anozie) در نقش تامی جیپرد، کریستین کانوری (Christian Convery) در نقش گاس و علیزا ولیانی (Aliza Vellani) در نقش رانی سینگ می‌باشند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال سایه و استخوان Shadow And Bone: سریال محبوب نتفلیکس از بهترین سریال های علمی تخیلی 2021!

سریال سایه و استخوان (Shadow And Bone) محصول کمپانی نتفلیکس در سال 2021 از بهترین سریال های علمی تخیلی و فانتزی در ترکیب با ماجراجویی اکشن است. داستان سریال در جهانی درگیر جنگ و با تهاجم هیولاهای اهریمنی روایت می‌‌شود. در این بین افراد بسیار محدودی قدرت‌های ماورایی دارند. زنی میان آنان به نام آلینا، از قدرتی خاص و منحصربفرد برخوردار است و هیچکس شبیه او نیست. او تبدیل به کلید پایان این جنگ و از بین بردن نیروهای اهریمنی است. اما به تنهایی از پس این موضوع تاریک و گسترده برنخواهد آمد. آلینا به جنرال کیریگان ملحق می‌شود تا درکنار آموزش و پرورش نیروهایش قدرت‌مندتر شوند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال سایه و استخوان (Shadow And Bone) برنده یک جایزه و نامزد دریافت 3 جایزه بین‌المللی دیگر بوده است. کاربران رسانه IMDb امتیاز 7.7 را به این سریال اختصاص داده‌اند. همچنین داوران رسانه Rotten Tomatoes رضایت 88 درصدی نسبت به تماشای این سریال داشته‌اند. کارگردانی سریال سایه و استخوان برعهده مرزی الماس (Mairzee Almas)، لی تولند کریگر (Lee Toland Krieger) و دن لیو (Dan Liu) بوده است. نویسندگان فیلم‌نامه لی باردوگو (Leigh Bardugo)، اریک هایسرر (Eric Heisserer) و وانیا اشر (Vanya Asher) می‌باشند. بازیگران اصلی سریال سایه و استخوان را جسی می لی (Jessie Mei Li) در نقش آلینا استارکوف، بن بارنز (Ben Barnes) در نقش جنرال کیریگان، آرچی رنو  (Archie Renaux) در نقش مالین و فردی کارتر (Freddy Carter) در نقش کاز می‌باشند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال آرکین Arcane: انیمیشن سریالی آرکین از پربیننده ترین و بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس!

سریال آرکین (Arcane) سریالی انیمیشنی و بسیار موفق بر اساس بازی لیگ افسانه‌ها از بهترین سریال های علمی تخیلی و فانتزی 2021 است (مطلب بررسی سریال آرکین را اینجا ببینید). سریال انیمیشنی آرکین در شبکه نتفلیکس جزو پربیننده‌ترین‌ها شده است. حتی فصل اول سریال ارکین توانست در صدر جدول و بالاتر از بازی مرکب (Squid Game) قرار بگیرد. این انیمیشن در ژانر علمی تخیلی، ماجراجویی و اکشن داستانی از شرایط سخت و تهدیدآمیز برای زندگی بشر را در منطقه‌ای به نام زون و نشان‌ می‌دهد. در آن سو شهر پیلتور مرکزی برای ثروتمندان و اقشار محدود جامعه است. در طول این سریال تنش بین این دو منطقه، قدرت‌های جادویی افراد در شهر پیلتور و دارویی که ساکنان زون را به هیولا تبدیل می‌کند عنصرهای اصلی داستان خواهند بود.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

در این بین و در تکامل داستانی جذاب، تمرکز روی شخصیت‌های پرکاریزمای انیمیشن، سریال آرکین را محبوب و موفق‌تر کرده است. انمیشن سریال آرکین توانسته میانگین امتیاز بالای 9.3 را از کاربران رسانه IMDb دریافت نماید. همچنین 100 درصد آرا داوران رسانه Rotten Tomatoes نسبت به تماشای آرکین (Arcane) مثبت بوده است. هایلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) در نقش وی، الا پورنل (Ella Purnell) در نقش جینکس و کیتی لیونگ (Katie Leung) در نقش کیتلین صداپیشگان اصلی سریال آرکین هستند. انیمیشن آرکین برنده یک جایزه و نامزد دریافت 10 جایزه بین‌الملی دیگر بوده است.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال تایتان ها Titans: از بهترین سریال های علمی تخیلی HBO در 2021!

سریال تایتان ها (Titans) از بهترین سریال‌های اکشن و علمی تخیلی است که از سال 2018 تا امروز درحال پخش است. این سریال داستان گروهی از ابرقهرمانان را نشان می‌دهد که باید در برابر شیاطین و نیروهای پلید دیگر مبارزه نمایند. این ابرقهرمانان که هریک قدرت فراطبیعی خاصی دارند، به یک‌دیگر ملحق شده و تیمی استثنایی را تشکیل خواهند داد. سریال تایتان ها محصول شبکه HBO Max در جهان کمپانی Dc و قهرمانانش است.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال تایتان ها (Titans) امتیاز 7.7 را از کاربران رسانه IMDB دریافت کرده است. همچنین 86 درصد آرای داوران در Rotten Tomatoes نسبت به تماشای سریال تایتان ها مثبت بوده است. کارگردانی سریال تایتان ها را کارول بانکر (Carol Banker)، نیک گومز (Nick Gomez) و بوریس مویسوسکی (Boris Mojsovski) به انجام رسانده‌اند. نویسندگان گرگ برلانتی (Greg Berlanti) و آکیوا گلدزمن (Akiva Goldsman) می‌باشند. بازیگران اصلی سریال تایتان ها را برنتون توایتس (Brenton Thwaites) در نقش دیک گریسون، آنا دیوپ (Anna Diop) در نقش کوری اندرس و رایان پاتر (Ryan Potter) در نقش گور لوگان تکمیل نموده‌اند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال هجوم Invasion: روایت هجوم بیگانگان از بهترین سریال های علمی تخیلی سال 2021!

سریال هجوم یا (Invasion) در ژانر درام، فانتزی و علمی تخیلی از اپل تی وی پلاس (Apple Tv Plus) می‌باشد (مطلب معرفی سریال هجوم را اینجا ببینید). این سریال داستان تهاجم فرازمینی‌ها و بیگانگان به زمین را به تصویر کشیده است. شرایطی که گویا عادی شده و هروز رخ خواهد دا. هر حادثه و رخ دادهای هر قسمت به نوعی با تهاجم بیگانگان در این سریال پیوند خورده و ایده خاصی را به تصویر کشیده است. تمرکز داستان روی 5 شخصیت از سراسر جهان است که سعی در سازگاری و کنار آمدن با شرایط مرموز و به وجود آمده برای زمین پس از تهاجم بیگانگان را دارند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

سریال هجوم یا Invasion امتیاز 6 را از کاربران رسانه IMDB دریافت کرده و حدود 50 درصد داوران Rotten Tomatos نسبت به تماشای این سریال رضایت داشته‌اند. کارگردانی این سریال را یاکوب وربروگن (Jakob Verbrogen) و آماندا مارسالیس (Amanda Marsalis) انجام داده‌اند. سم نیل (Sam Neill)، دوواندا وایز (DeWanda Wise) و گلشیفته فراهانی ستارگان نقش اصلی این سریال هستند.

بهترین سریال های علمی تخیلی 2021 به انتخاب روکیدا: گلچینی از 10 سریال برتر علمی تخیلی که نباید از دست داد!

منبع: تحریریه روکیدا 


فیلم‌ها و سریال های علمی تخیلی از جمله آثار پرطرفدار و مهیجی هستند که به سادگی مخاطبان را با خود همراه می‌کنند. در این مطلب بهترین سریال های علمی تخیلی جدید و قدیمی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ژانر علمی تخیلی (Science Fiction) یکی از ژانرهای پرمخاطب و جذاب سینمایی است که اغلب برای به تصویر کشیدن موضوعات سیاسی، اجتماعی و فلسفی بکار گرفته می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده در ژانر علمی تخیلی عموما مفاهیم و موضوعاتی که هنوز به طور علمی ثابت نشده‌اند و برای بشر بیگانه هستند را مورد بررسی قرار می‌دهند. موضوعاتی چون زندگی در فضا، آشنایی با موجودات فرا زمینی، سفر در زمان و مواردی از این قبیل، محتوای آثار علمی تخیلی را تشکیل می‌دهند. البته این ژانر به دلیل پرداختن به مفاهیم نسبتا ناشناخته و گاها غیرواقعی و فانتزی ممکن است برای برخی مخاطبان واقع‌گرا جذاب نباشد. اما ژانر علمی تخیلی قدمت 100 ساله دارد و از زمان ظهور سینمای صامت وجود داشته است. به همین بهانه در ادامه این مقاله سینمایی از پلازا بهترین سریال های علمی تخیلی دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین سریال های علمی تخیلی

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین سریال های علمی تخیلی

در این بخش برترین سریال های علمی تخیلی دنیا را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. اگر به ژانر علمی تخیلی و فانتزی علاقه‌مند هستید، سریال‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را حتما تماشا کنید.

 

سریال ناوبر فضایی گالاکتیک – Battlestar Galactica

سریال های علمی

  • سال ساخت: 2009-2004
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 76
  • سازنده: رونالد دی. مور (Ronald D. Moore)
  • بازیگران: ادوارد جیمز آلموس، مری مکدانل، کتی سکف، جیمی بامبر و جیمز کالیس

سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا یک سریال علمی تخیلی جذاب آمریکایی است که در ژانر علمی تخیلی، پسارستاخیزی، فضایی و درام ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال 2004 از شبکه Syfy آمریکا به نمایش در آمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و در سال 2009 با انتشار 4 فصل جذاب به پایان رسید. این عنوان توسط مجله تایم در فهرست 100 سریال برتر تاریخ ثبت شد.

داستان سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا درباره زندگی گروهی از انسان‌ها است که در یک کهکشان دورافتاده به نام «دوازده قبیله کوبول» زندگی می‌کنند. این انسان‌ها در گذشته با ربات‌هایی به نام سایلان وارد جنگ شدند و این ربات‌ها پس از سال‌ها دوباره به کهکشان دوازده قبیله حمله کرده و بسیاری از ساکنین آنجا را نابود کردند. اکنون تنها 50 نفر از افراد این کهکشان جان سالم به در بردند و داستان اصلی سریال درباره این 50 بازمانده است که برای زندگی به دنبال جای دیگری هستند، اما…

 

سریال تورچ وود – Torchwood

سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2011-2006
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 41
  • سازنده: راسل تی دیویس (Russell T Davies)
  • بازیگران: جان بارومن، ایو مایز، بورن گورمن، نائوکو نوری و گرث دیوید-لوید

سریال تورچ وود نیز یکی از سریال های علمی تخیلی ترسناک است که در زمان پخش بینندگان بسیاری داشت. این سریال تخیلی و فانتزی بریتانیایی برای اولین بار در سال 2006 از شبکه BBC Three انگلستان به نمایش در آمد و پخش آن تا سال 2011 ادامه یافت. داستان سریال تورچ وود درباره یک گروه از انسان‌ها است که برای محافظت از سیاره زمین در حال مبارزه با موجودات بیگانه و ناشناخته‌ای هستند که قصد نابودی زمین را دارند.

 

سریال فرینج – Fringe

بهترین سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2013-2008
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 100
  • سازندگان: جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams)، الکس کورتزمن (Alex Kurtzman) و روبرتو ارسی (Roberto Orci)
  • بازیگران: آنا تورو، جان نوبل، جاشوا جکسون، جان نوبل و جسیکا نیکول

سریال فرینج یکی دیگر از جذاب‌ترین سریال های علمی تخیلی امریکایی محسوب می‌شود که در ژانر درام ماوراطبیعی و تخیلی ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال 2008 از شبکه Fox آمریکا به نمایش درآمد و با پخش 5 فصل جذاب و تماشایی در سال 2013 به پایان رسید. جالب است بدانید که دو قسمت ابتدایی سریال فرینج از جمله پر هزینه‌ترین قسمت‌های سریال سازی تاریخ سینما بوده که حدود 20 میلیون دلار هزینه داشته است. این سریال یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های علمی تخیلی است که در زمان پخش، طرفداران بسیاری در آمریکا داشت.

داستان سریال فرینج درباره یک افسر پلیس فدرال آمریکا به نام «اولویا دانم» است که در بخش فوق سری اداره پلیس که مخصوص حل ماجراهایی غیرعادی و فراطبیعی است، مشغول به کار است. اولیویا برای حل و فصل این مسائل گنگ و ناشناخته از یک پروفسور به نام «والتر بیشاپ» که از اختلالات روانی رنج می‌برد، کمک گرفته و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. اما در میان تمام پرونده‌ها یک مورد مشکوک و غیر طبیعی مشترک وجود دارد که در نهایت اولیویا را به سمت جهان ‌های موازی می‌کشاند.

 

سریال آینه سیاه – Black Mirror

سریال های علمی تخیلی و اکشن

  • سال ساخت: 2019-2011
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 22
  • سازنده: چارلی بروکر (Charlie Brooker)

سریال آینه سیاه نیز از بهترین سریال‌های علمی-تخیلی بریتانیایی است که در هر قسمت یک داستان علمی تخیلی جذاب را روایت می‌کند. هر قسمت از این سریال حدود یک ساعت و نیم است که دو فصل اول آن از شبکه Channel 4 بریتانیا به نمایش در آمد، اما در سال 2016 شبکه نتفلیکس حق ساخت این سریال را خریداری کرد و 3 فصل دیگر آن را ساخت. سریال آینه سیاه در طول سال‌های پخش توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد و جوایز متعددی نیز دریافت کرد. در این مطلب می‌توانید اطلاعات کامل‌تری از سریال آینه سیاه بدست آورید.

 

سریال ماموران شیلد – Agents of S.H.I.E.L.D

برترین سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2020-2013
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • تعداد قسمت‌ها: 136
  • سازندگان: جاس ویدون (Joss Whedon)، جد ویدون (Jed Whedon) و ماریسا تنچرون (Maurissa Tancharoen)
  • بازیگران: کلارک گرگ، مینگ-نا ون، برت دالتون، کلویی بنت و آدریان پالیکی

سریال ماموران شیلد نیز از جمله سریال های علمی تخیلی و اکشن جذاب این فهرست است که پخش آن به تازگی به پایان رسیده است. این سریال در واقع اقتباسی از کتاب‌های کمیک شرکت مارول کامیکس است که فصل اول آن در سال 2013 از شبکه ABC آمریکا به نمایش در آمد و پخش آن نیز تا تابستان 2020 ادامه یافت. این عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های علمی تخیلی 2020 است که تعداد مخاطبان آن با پخش هر فصل بیشتر و بیشتر می‌شد. برای آشنایی بیشتر با سریال ماموران شیلد می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

داستان سریال ماموران شیلد درباره یک مامور به نام «فیل کولسن» است که افراد خاصی را از سراسر دنیا برای حضور در یک گروه خاص و ویژه به نام «گروه شیلد» جمع‌آوری می‌کند. گروه شیلد درباره نیروهای فراطبیعی ناشناخته، تحقیقاتی انجام می‌دهند و از مردم نیز در برابر موجودات غیرطبیعی محافظت می‌کنند.

سریال 100 نفر – The 100

بهترین سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2020-2014
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • تعداد قسمت‌ها: 100
  • سازنده: جیسون روتنبرگ (Jason Rothenberg)
  • بازیگران: الیزا تیلور، پیج تورکو، لیندزی مورگان، هنری یان کوسیک و بابی مورلی

سریال 100 نفر نیز یکی از سریال های علمی تخیلی جذاب و پرطرفدار محسوب می‌شود که اقتباسی از یک رمان با همین نام است. فصل اول این سریال برای اولین بار در سال 2014 از شبکه The CW آمریکا به نمایش درآمد و پخش آن تا 30 سپتامبر 2020 (30 شهریور 99) ادامه یافت. سریال 100 نفر در ژانر علمی تخیلی، اکشن و پسا آخرالزمانی ساخته شده است. در این مقاله می‌توانید بیشتر با سریال 100 نفر آشنا شوید.

داستان سریال علمی تخیلی 100 نفر روایتگر 97 سال جنگ هسته‌ای میان انسان‌ها است که پس از آن دیگر زندگی بر روی کره زمین از بین می‌رود. حالا هزاران نفر در یک ایستگاه فضایی در مدار زمین ساکن هستند و جمعیت آنها رو به افزایش است. سه نسل در این ایستگاه فضایی متولد می‌شوند که فراتر از ظرفیت آن است. 100 نفر از نوجوانان برای ارزیابی شرایط سکونت زمین به این سیاره می‌آیند و…

 

سریال ساکن برج بلند – The Man in The High Castle

سریال‌های علمی-تخیلی

  • سال ساخت: 2019-2015
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 40
  • سازنده: فرانک اسپاتنیتز (Frank Spotnitz)
  • بازیگران: الکسا داوالس، روپرت اوانس، لوک کلینتنگ و دی‌جی کوالز

سریال ساکن برج بلند نیز یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی خارجی محسوب می‌شود که در ژانر تریلر و تخیلی ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال 2015 از شبکه Prime Video آمریکا به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2019 ادامه یافت. این عنوان در زمان پخش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی 2019 اعلام شد.

داستان سریال ساکن برج بلند یک داستان تاریخ جایگزین است که در آن کشور آمریکا تحت تصرف ارتش آلمان نازی و امپراطوری ژاپن درآمده است و آمریکا را به سه بخش مجزا تقسیم کرده‌اند. در این میان زنی جوان یک فیلم اسرارآمیز و مهم را پیدا می‌کند که به وسیله آن می‌تواند رژیم‌های خودکامه را نابود و سرنگون سازد.

 

سریال فضای گسترده – The Expanse از بهترین سریال های علمی تخیلی آمریکایی

بهترین سریال های علمی تخیلی فانتزی

  • سال ساخت: 2019-2015
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 46
  • سازندگان: مارکس فرگوس (Mark Fergus) و هاوک اوتسبی (Hawk Ostby)
  • بازیگران: توماس جین، استیون استریت، کاس انور و شهره آغداشلو

سریال فضای گسترده نیز یکی دیگر از بهترین سریال های علمی تخیلی ساخته شده در سال‌های اخیر است که در زمان پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. فصل اول این سریال علمی تخیلی جذاب در سال 2015 از شبکه Syfy آمریکا به نمایش درآمد و پخش آن تا سال 2019 ادامه یافت. منتقدان خط داستانی و بررسی روابط سیاسی را در این سریال مورد تحسین و ستایش قرار دادند و نقدهای مثبتی نسبت به این اثر داشتند. حضور شهره آغداشلو بازیگر محبوب ایرانی نیز از دیگر جذابیت‌های سریال فضای گسترده است. داستان این سریال در سده 23 میلادی روایت می‌شود که انسان‌ها در صدد تسخیر منظومه خورشیدی هستند.

 

سریال چیزهای عجیب – Stranger Things

سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال ساخت: 2016 تا کنون
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 25
  • سازندگان: برادران دافر (Duffer Brothers)
  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد و میلی بابی براون

سریال چیزهای عجیب یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است که در ژانر تخیلی، درام، ترسناک و نوجوانانه ساخته شده و در زمان پخش توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. فصل اول این سریال در سال 2016 از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و تا کنون 3 فصل از آن منتشر شده و قرار است فصل چهارم آن نیز ساخته شود. این سریال در زمان پخش جوایز متعددی دریافت کرد و به طور ویژه مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

داستان اصلی سریال چیزهای عجیب حول محور جهان‌های موازی و دنیاهای چندگانه می‌چرخد که موضوع اصلی آن با گم شدن پسری نوجوان به نام «ویل» آغاز می‌شود. خانواده و دوستان ویل برای پیدا کردن او تلاش‌های بسیاری می‌کنند و در این مسیر با اتفاقات و ماجراهای عجیبی مواجه می‌شوند.

 

سریال دنیای غرب – Westworld

سریال های علمی تخیلی جدید

  • سال ساخت: 2016 تا کنون
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 28
  • سازندگان: جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیزا جوی (Lisa Joy)
  • بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن و بن بارنز

سریال دنیای غرب یا وست‌ورلد نیز یکی دیگر از سریال های علمی تخیلی جذاب ساخته شده در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که در ژانر تخیلی، وسترن، ماجراجویی و مهیج ساخته شده است. این سریال در واقع اقتباسی از فیلم وست‌ورلد محصول سال 1973 است که پخش آن از سال 2016 از شبکه HBO آمریکا به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. فصل سوم سریال وست‌ورلد در سال 2020 منتشر شد و فصل چهارم آن نیز در راه است، اما زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نیست.

سریال وست ورلد در خطوط زمانی مختلفی اتفاق می‌افتد که در ابتدا ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما شرح کلی داستان درباره یک شهربازی وسترن غیرواقعی در غرب آمریکا است که ساکنان آن افرادی به نام «میزبان» هستند. انسان‌های حقیقی برای ورود به این شهربازی باید مبالغ هنگفتی به میزبانان پرداخت کنند تا بتواند به عنوان «مهمان» وارد آنجا شوند. مهمان‌ها پس از ورود به این منطقه آزادند که هر کاری که دوست دارند را بدون ترس انجام دهند. به تدریج در خطوط مختلف این داستان اتفاقات جالب و غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که مخاطب را شگفت‌زده می‌کند.

 

سریال اورویل – The Orville از بهترین سریال های علمی تخیلی کمدی

سریال های علمی تخیلی امریکایی

  • سال ساخت: 2017 تا کنون
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • سازنده: ست مک‌فارلن (Seth MacFarlane)
  • بازیگران: ست مک‌فارلن، آدریان پالیکی، پنی جانسون جرالد، اسکات گریمز و پیتر مکون

سریال اورویل نیز یک سریال علمی تخیلی جذاب دیگر بوده که با تلفیقی از ژانر کمدی و علمی تخیلی یک اثر متفاوت را خلق کرده است. فصل اول این سریال در سال 2017 از شبکه Fox آمریکا به نمایش درآمد و فصل بعدی آن نیز در سال 2019 پخش شد و احتمالا فصل سوم آن نیز در راه است. فصل اول سریال اورویل نقدهای مثبت و منفی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد، اما با انتشار فصل دوم تمام نقدها نسبت به این سریال مثبت شد و توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند.

داستان سریال اورویل در 400 سال آینده روایت می‌شود و داستان اصلی آن در یک سفینه فضایی به نام اورویل اتفاق می‌افتد. خدمه این سفینه فضایی را انسان‌ها و موجودات بیگانه تشکیل می‌دهند که دائما در حال مواجه با اتفاقات و شگفتی‌های فضا هستند. در این میان مسائل و مشکلات زندگی روزمره شخصیت‌های اصلی سریال در قالب کمدی به تصویر کشیده می‌شود.

 

سریال تاریک – Dark از بهترین سریال های علمی تخیلی جدید

سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2020-2017
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 26
  • سازنده: باران بو اودار (Baran Bo Odar) و یانتیه فریز (Jantje Friese‎)
  • بازیگران: لوئیس هوفمان، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل و مایا شونه

سریال تاریک یا دارک نیز یک سریال علمی-تخیلی مهیج و خوش ساخت است که از شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش درآمد. این سریال در ژانر علمی تخیلی، جنایی، معمایی و تریلر ساخته شده و محصول کشور آلمان است. این عنوان با انتشار فصل اول توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار گیرد. در این مطلب می‌توانید بیشتر درباره سریال Dark بخوانید.

داستان سریال دارک روایتگر زندگی چهار خانواده در یکی از شهرهای آلمان بوده که با موضوعات فراطبیعی و علمی تخیلی آمیخته شده است. اما روابط این خانواده‌ها با مفقود شدن دو بچه از آنها تحت تاثیر اتفاقات عجیب و غریبی قرار می‌گیرد.

 

سریال  کربن تغییر یافته – Altered Carbon

دانلود بهترین سریال های علمی تخیلی

  • سال ساخت: 2020-2018
  • امتیار آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 18
  • سازنده: لاتا کالوگریدز (Laeta Kalogridis)
  • بازیگران: جوئل کینامان، جیمز پیورفوی، مارتا ایگاردا، کریس کانر و دیچن لاچمن

سریال کربن تغییر یافته نیز یکی از سریال های علمی تخیلی جدید است که در زمان پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این سریال در واقع اقتباسی از یک رمان با همین نام است که فصل اول آن در سال 2018 از شبکه Netflix به نمایش در آمد و فصل دوم و آخر آن نیز در 27 فوریه 2020 (8 اسفند 1398) پخش شد. سریال کربن تغییر یافته در زمان پخش توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند.

داستان سریال کربن تغییر یافته حدود 360 سال بعد روایت می‌شود و به نوعی از آینده فناناپذیر انسان‌ها سخن می‌گوید. در این سریال افراد ثروتمند می‌توانند هوش و خاطرات خود را به وسیله یک دستگاه جدید، دیجیتالی کنند. یعنی آگاهی و خاطرات یک انسان پس از مرگش در آن دستگاه باقی می‌مانند و سپس به یک بدن جدید منتقل می‌شوند. در این عصر انسان‌ها تنها از نظر فیزیکی می‌میرند، اما حافظه آنها به بدنی دیگر منتقل می‌شود.

ما در این مقاله بهترین سریال های علمی تخیلی جدید و قدیمی را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. شما تاکنون کدامیک از سریال‌های معرفی شده در این فهرست را تماشا کردید؟‌ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.