پزشکی و سلامت

معرفی کتاب درباره اعتماد به نفس

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که می‌خواهید اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید؟ آیا دست به کاری نمی‌زنید یا به اندازه‌ای که می‌خواهید تلاش نمی‌کنید و به این امید نشسته‌اید که یک روز اعتمادبه‌نفسی که به دنبال آن هستید به طرز معجزه‌آسایی به سراغتان بیاید؟

با ما همراه باشید در این مطلب کتاب‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند چگونه سررشته‌ی زندگی و احساسات خود را در دست بگیرید، انسانی کاملاً مثبت‌گرا شوید، اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید، اهداف خود را تعیین کنید و تحقق ببخشید، تمرکز و دقت داشته باشید، با دیگران به‌خوبی ارتباط برقرار کنید و به بیش از آنچه در تصور شما می‌گنجد دست یابید.

اعتماد به نفس چیست؟

چه به دنبال برقراری رابطه‌‌ای رضایت‌بخش با دیگران یا چه به دنبال جسارت بیشتر باشید، این کتاب یار و همدم شما برای رسیدن به هدفتان خواهد بود. راهکارهای پیشنهادی این کتاب که بر مبنای اصول علم «رفتار درمانی» طراحی شده‌اند، و نیز تمرین‌ های مفیدی که در آن آمده است، در کنار داستان‌‌هایی واقعی از زندگی‌‌های دیگران، همه و همه، به شما کمک خواهند کرد تا تمام مشکلاتی را که در نتیجه‌‌ی کمبود اعتماد به نفس دچار شده‌‌اید از سر راه بردارید.

 

اعتماد به نفس را بیابید و با آن زندگی کنید

کتاب هایی درباره اعتماد به نفس

این کتاب قصد دارد بگوید که چطور منبع تمام اعتماد به‌ نفس نهفته در درون خود را بیابید و با کمک آن قادر به انجام کارهایی کنید که همیشه آرزویش را داشته‌اید، شوید. شخصی شوید که همیشه می‌خواستید باشید. درواقع از لحظه‌ای که نگاه خود را نسبت به اعتماد به‌ نفس عوض می‌کنید، زندگی شما شروع به تغییر می‌کند. شما مجبور نیستید که پنج یا ده سال انتظار بکشید. این تغییر می‌تواند از فردا اتفاق بیافتد!

 

کتاب صوتی اعتماد به نفس

کتاب هایی درباره اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، احترام و ارزشی است که هر فرد برای خودش قائل است، اعتمادی که به خود و توانایی ها و باورهای خود دارد. اعتماد به نفس متعادل، به انسان امنیت جسمانی، عاطفی و ذهنی می‌دهد. خود توانایی یعنی توانایی‌های شخصی و ذاتی که با فرد به دنیا می‌آید و باید پرورش داده شود.

این مجموعه به صورت پرسش و پاسخ و به زبانی ساده شما را با مقوله اعتماد به نفس، خودباوری و خودبازشناسی یعنی شناختن هویت خود آشنا می‌کند.

 


در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت اعتماد به نفس است. امروزه افراد زیادی هستند که موفقیت‌ها را در کنار اعتماد به نفس فوق العاده ای که داشتند تجربه کردند و از آن لذت می‌برند. جذابیتی که اعتماد به نفس برای آدم‌ها رقم می‌زند بیشتر از جذابیت زیبایی ظاهر است. قدم‌های استوار و محکمی که بر اثر اعتماد به نفس برداشته می‌شود معمولا به نتایج عالی منجر می‌شود. اما اعتماد به نفس واقعی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب‌ های اعتماد به نفس بپردازیم تا قدم مثبتی برای جذابیت درونی شما شویم.

دوست واقعی

از کودکی به ما یاد دادند کتاب دوستی واقعی و همراهی همیشگی است. امروز با خواندن کتاب درمی‌یابیم که در واقع کتاب استادی داناست که همه‌ی تجربیات خودش را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. ما با خواندن هر کتاب، نگرش و دیدگاه نویسنده را نسبت به موضوعات مختلف می‌فهمیم . احساس نویسنده را حس می‌کنیم و تجربیاتش را تجربه می‌کنیم. هر کتاب درست مثل یک انسان روی ما تاثیر می‌گذارد. بنابراین بین هزاران کتاب در زمینه‌های مختلف این مهم است که کدام کتاب را می‌خوانیم و پای حرف‌ها و تجربیات کدام آدم می‌نشینیم. به دو دلیل ما باید به این نکته توجه کنیم:

۱_زمان ما بسیار با ارزش است و نباید هر کتابی را بخوانیم و پای حرف هرکسی بنشینیم.

۲_ انسان تاثیر پذیر می‌باشد و حالا که قرار است زمانی را صرف خواندن یک کتاب کنیم این مهم است که تاثیر مثبتی از کتاب بگیریم.

در ادامه به معرفی کتاب ‌های اعتماد به نفس می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم از کتاب‌های درست تاثیرات درستی بگیرید.

معرفی کتاب اعتماد به نفس

حتما برای شما هم پیش آمده که موفقیت‌های دیگران را ببیند و فکر کنید توانمندی‌های آن فرد به دلیل خاص بودن او است و توانایی‌های خودتان را نادیده بگیرید. وقتی ما خودمان را بشناسیم و از توانایی‌های خودمان آگاه شویم به هیچ وجه خودمان را بی‌فایده نمی‌بینیم. کتاب در باب اعتماد به نفس نوشته‌ی آلن دوباتن راه‌حل‌هایی را متناسب با شخصیت متفاوت افراد می‌دهد. در این کتاب آلن وجه‌های مختلف اعتماد به نفس را بررسی می‌کند و عقیده دارد که اعتماد به نفس مهارت است نه ذاتی و می‌توان آن را به دست آورد.

باربارا دی آنجلس روانشناس و سخنرانی است که در   کتاب اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن، درمورد تجارب خودش سخن گفته است. او می‌گوید که زمانی خودش هم اعتماد به نفس نداشته اما نهایتاً متوجه می‌شود لازمه‌ی موفقیت اعتماد به نفس می‌باشد.

یکی از بهترین کتاب‌ها برای مفهوم اعتماد به نفس به زبان ساده از زبان برینلی پلتز نوشته شده است. کتاب ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد از اولی‌ترین مبانی اعتماد به نفس شروع کرده و چگونگی افزایش اعتماد به نفس را می‌گوید. غلبه بر ترس‌ها، روابط مختلف، تمرکز بر انرژی درونی و به کارگیری توانایی‌های شخصی بخشی از این کتاب است. معرفی کتاب ‌های اعتماد به نفس مخصوص این کتاب به نزدیکان‌تان کمک می‌کند به موفقیت و لذت از زندگی نزدیک‌تر شوند.

اعتماد به نفس و شجاعت

دبی فورد کتابی با عنوان شجاعت: موثرترین و عمیق‌ترین راه‌های اعتماد به نفس را نوشته که در آن نوشته شده که اعتماد به نفس با ما چه می‌کند و چرا باید آن را تقویت کنیم. در این کتاب درباره شجاعت، نترسیدن از قضاوت‌ها و جسارت امتحان کردن چیزهای جدید و ناشناخته می‌گوید. دبی فورد عقیده دارد در صورت غلبه بر ترس‌های درونی اعتماد به نفس شما پرورش می‌یابد.

شوندا رایمز در کتاب سال بله گفتن به همه چیز، در مورد مقابله کردن با ترس و افزایش اعتماد به نفس صحبت می‌کند. او به موضوع فکر کرده بود که چرا به هیچ چیز که او را در معرض دید عموم قرار می‌دهد جواب منفی می‌دهد؟ در نهایت به این نتیجه رسیده بود که این مشکل فقط یک ریشه دارد و آن هم ترس و عدم اعتماد به نفس است. او در این کتاب با نوشتن تجربیات خود به شما کمک می‌کند تا با ترس‌تان مقابله کنید.

دوره جامع کوچینگ زندگی با تخفیف ویژه

فردریک فانژه روان‌درمانگر فرانسوی در کتاب جرات داشته باش برای کمک به افزایش اعتماد به نفس صحبت می‌کند و تلاش دارد تا انسان‌ها را با افزایش اعتماد به نفس از دور باطل شکست در زندگی خارج کند. او سعی دارد به خوانندگان یاد بدهد چطور خودشان را دوست داشته باشند و جرات اجرایی کردن اهدافشان را پیدا کند.

برایان تریسی در کتاب نیروی اعتماد به نفس معتقد است ترس یکی از عوامل دست نیافتن به موفقیت و زندگی فوق العاده می‌باشد. او در این کتاب کمک می‌کند تا اعتماد به نفس‌تان بالا رفته و ترس‌تان پایان یابد تا با توانایی های خودتان وارد عمل شوید.

بعد معنوی اعتماد به نفس

معرفی کتاب‌ های اعتماد به نفس همچنان ادامه دارد و در بعضی از این کتاب‌ها نویسنده درمورد بعد معنوی ذهن هم صحبت کرده است. جن سینسرو یکی از موفق ترین نویسندگان و مشاوران در زمینه موفقیت و اعتماد به نفس می‌باشد. او در کتاب تو کله خر هستی در مورد دست پیدا کردن به ارزش‌های واقعی خود، افزایش جسارت و جرات و خلاصی از موارد بی‌فایده می‌پردازد. درمورد

خودشناسی، معنویت، ثروت، هدف، عشق ورزیدن، سرنوشت و اعتماد به نفس صحبت کرده و با زبان ساده و دوستانه آن را با دیگران به اشتراک می گذارد.

برنی براون یکی از برترین سخنرانان در کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی؛ برای اعتماد به نفس راهنمایی‌های موثر و صمیمانه برای بهتر شدن زندگی دارد. سرفصل‌هایی همچون پرورش خلاقیت و رها کردن مقایسه به خوانندگان کمک می کند.

ناتانیل براندن با روانشناسی عزت نفس یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های موجود را نوشته است. او در این کتاب درمورد اهمیت عزت نفس و نحوه افزایش آن سخن می‌گوید و سعی دارد لذت زندگی آگاهانه را به خواننده بفهماند.

پل راگو کتابی به نام بر کم‌رویی خود غلبه کنید را برای کسانی نوشته که به دلیل کم‌رویی اعتماد به نفس‌شان کاهش یافته است. او در این کتاب به شما کمک می کند که توانایی خودتان را بشناسید و با کمک خودتان مهارت‌هایتان را افزایش داده و اعتماد به نفس‌تان را بیشتر کنید.

اعتماد به نفس و شادی

کتاب پروژه شادی نوشته گریچن رابین یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بود و اکنون به بیشتر از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده است. رابین تحقیقات خودش را با طرح این سوال که دقیقا از زندگی‌اش چه می‌خواهد شروع کرد و جزئیات کارها و اهدافش را برای خوانندگان به نمایش گذاشت.

کتاب اعتماد به نفس در زنان

امروز به دلایل مختلفی اعم از فرهنگ‌ها، نوع برخوردها، شخصیت حساس‌تر خانم‌ها و … می‌توان گفت اغلب خانم‌ها در جوامع از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند. کلیر شمپین در کتاب رمز اعتماد به نفس درمورد عاملی محرک برای افراد صحبت می‌کند. او عقیده دارد اعتماد به نفس قابلیت انسان‌ها را بیشتر می‌کند. تفاوت انسان‌های موفق و ناموفق را در اعتماد به نفس آن‌ها نام می‌برد. او درمورد باورهای غلط در جامعه می‌گوید که باعث شده زنان خودباوری کمتری داشته باشند در صورتی که توانمندی‌های بسیار زیادی دارند. کلیر شمپین همراه کتی کی درمورد تاثیر اعتماد به نفس روی موفقیت زنان صحبت کرده و تلاش برای آگاهی خانم‌ها دارد.

ریچل هالیس با سایتی برای کمک به زنان آشنا شد و برای نوشتن کتاب صورتت را بشور دختر جان از رویکرد همان سایت استفاده کرد. این کتاب برای مقابله با موانع عزت نفس صحبت می کند و تلاش دارد باورهای غلط محدود کننده را از بین ببرد، به طوریکه تعهد و انگیزه روی قول‌ها را بسیار افزایش پیدا کند.

کتاب اعتماد به نفس در کودکان

بسیاری از باورها و افکار ما از کودکی نشأت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز همه‌ی انسان‌ها اعتماد به نفس است. چه بهتر که از کودکی با آن آشنا شویم تا به مرور زمان پا بگیرد. رضا یوسفی در کتاب شیوه‌های افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان به همین موضوع اشاره می‌کند.

دانلود رایگان کتاب اعتماد به نفس

بعد از معرفی کتاب‌ های اعتماد به نفس  شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید یا از طریق  سایت‌های فروش کتاب برای خرید آن اقدام کنید. البته بسیاری از سایت‌ها فایل‌های رایگان برای دانلود را در اختیارتان می‌گذارند. نکته قابل توجه این است که بعضی از کتاب‌ها نسخه رایگان ندارند و برای خواندن باید آن را تهیه کنید.

نویسندگان کتاب های اعتماد به نفس

کسانی که کتاب‌هایی در زمینه اعتماد به نفس می‌نویسند، اغلب افرادی هستند که ارزش و قدرت واقعی این مولفه‌ی تاثیرگذار را به خوبی درک کرده‌اند. افراد دلسوزی که با انتشار تجربیات و دانش خود سعی بر بهتر شدن مسیر زندگی شما و موفقیت‌های روزافزون برای تک تک خوانندگان این کتاب‌ها دارند. از مقاله‌ی معرفی کتاب‌های اعتماد به نفس بهره بگیرید و بهترین همراهان موفقیت را برای خود انتخاب کنید.

مهارت اعتماد به نفس

زنان در هر کجای این کره‌ی خاکی باشند توانایی‌های بسیار زیادی دارند اما متاسفانه به درستی ابراز نشده یا در صورت بروز آن‌ها به توانمندی‌ها توجه نشده و سرکوب شده است. زنان ما اگر بفهمند چه قدرتی دارند هیچ وقت خودشان را دست کم نمی‌گیرند.

کودکان اگر از کودکی بیاموزند که چطور خودباوری داشته باشند و متوجه قدرت اعتماد به نفس بشوند آینده‌ی متفاوت‌تری را تجربه خواهند کرد.

و در نهایت مهارت اعتماد به نفس یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین فاکتورهای مورد نیاز برای موفقیت و لذت بردن از زندگی است. خودتان را بشناسید و این مهارت را افزایش دهید.

در اینجا ما با معرفی کتاب های اعتماد به نفس در پی این بودیم که شما را با مربی‌های این زمینه آشنا کنیم تا قدرت آن را متوجه شوید.