هزینه طراحی سایت و بیشتر از 10 نکته مهم که باید بدانید!

طراحی سایت می تواند فروش شما را افزایش بدهد. برای برندسازی به شما کمک کند و اعتبار شما را بالا ببر. به همین دلایل سفارش طراحی سایت به یکی از نیازهای اساسی کسب‌وکارها و افراد تبدیل شده است. هزینه طراحی سایت می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله پیچیدگی پروژه، تعداد صفحات، نوع محتوا، قابلیت‌های مورد نیاز (مانند فروشگاه آنلاین، فرم‌های تماس، سیستم‌های مدیریت محتوا)، و تجربه و مهارت‌های طراح یا شرکت طراحی. علاوه بر این، استفاده از قالب‌های آماده یا طراحی سفارشی نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه نهایی داشته باشد. هزینه‌های اضافی مانند هاستینگ، دامنه، و نگهداری نیز باید در نظر گرفته شوند. به طور کلی، برآورد دقیق هزینه طراحی سایت نیازمند بررسی دقیق نیازها و اهداف پروژه است تا بتوان بهترین راهکار را با توجه به بودجه موجود ارائه داد. در این مطلب می خواهیم به بررسی هزینه طراحی سایت پنتازوم و عوامل موثر روی قیمت طراحی سایت را از زبان این آژانس تبلیغاتی بشنویم.

برنامه نویسی | طراحی سایت

هزینه طراحی سایت وردپرس

هزینه طراحی سایت وردپرس می‌تواند بسته به نیازها و امکانات مورد نظر متفاوت باشد. عوامل مختلفی همچون خرید دامنه، هاستینگ، قالب (تم) وردپرس، افزونه‌ها (پلاگین‌ها)، طراحی و توسعه سفارشی، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، تولید محتوا، پشتیبانی و نگهداری سایت، به‌روزرسانی‌های امنیتی و آموزش و راه‌اندازی اولیه در تعیین هزینه‌ها نقش دارند. این هزینه‌ها می‌توانند از چند صد هزار تومان برای سایت‌های ساده تا چند میلیون تومان برای سایت‌های پیچیده‌تر متغیر باشند. به‌طور کلی، برآورد دقیق هزینه طراحی سایت وردپرس نیازمند بررسی دقیق نیازها و اهداف پروژه است تا بهترین راهکار با توجه به بودجه موجود ارائه شود.

هزینه طراحی سایت وردپرس

گفتیم که هزینه طراحی سایت وردپرسی می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه لیست موارد موثر بر هزینه طراحی سایت وردپرسی را با هم بررسی می کنیم:

– قیمت خرید دامنه و نوع آن (com یا ir روی هزینه نهایی طراحی سایت موثر است)

– هزینه خرید هاست (استفاده از هاست با کیفیت بهتر هزینه بیشتری دارد)

– قالب (تم) وردپرس اگر می خواهید قالب اوریجنال وردپرس بخرید، هزینه بیشتری باید بپردازید

– افزونه‌ها (پلاگین‌ها) : استفاده از افزونه های پریمیوم وردپرس هزینه ی بیشتری دارد.

– طراحی و توسعه سفارشی : در صورتی که بخواهید طرح اختصاصی برای سایت خود بزنید، نرخ طراحی سایت افزایش پیدا می کند.

– بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) : طراحی سایت حرفه ای باید بر اساس اصول سئو انجام شود. قطعا تیمی که روی موارد حرفه ای طراحی ساعت مسلط باشند، هزینه های بیشتری دریافت می کنند.

– تولید محتوا : البته تولید محتوا در قراردادهای طراحی سایت معمولا منظور نمیشود. اما در صورتی که علاوه بر کار فنی سایت بخواهید وظیفه ی طراحی بنر ها و تولید محتوا چند مقاله اول را هم به تیم طراحی سایت بسپارید باید هزینه آن را جداگانه بپردازید.

– آموزش پرسنل اولیه بعد از تحویل سایت: پرسنل اجرایی (از نظر درج محصولات، درج مقاله و رسیدگی به سفارش های سایت) بسیاری از مجموعه ها نیاز دارند تا پس از تحویل سایت برای کار با آن آموزش ببینند. در صورتی که شرکت طراحی سایت شما این خدمات را هم می دهد، قطعا باید هزینه آن را به صورت جدا پرداخت کنید. این آموزش می تواند در قالب جلسه ی تحویل سایت انجام شود که در این حالت معمولا هزینه ی بیشتری ندارد. اما در صورتی که نیاز به آموزش حرفه ای پرسنل کارفرما باشد، بسته به تعداد جلسات آموزشی هزینه قرارداد هم اضافه می شود.

نرخ طراحی سایت می‌تواند بر اساس نیازها و امکانات مورد نظر شما تغییر کند و بسته به سطح پیچیدگی و حرفه‌ای بودن سایت، متغیر باشند.

هزینه های پنهان طراحی سایت

علاوه بر هزینه‌های اولیه طراحی سایت، هزینه‌های پنهان نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. یکی از این هزینه‌ها، هزینه‌های مربوط به سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، نیاز به بهینه‌سازی مداوم محتوا و ساختار سایت دارید که ممکن است شامل تولید محتوا، به‌روزرسانی‌های فنی، و استراتژی‌های لینک‌سازی باشد.

طراحی سایت ارزان

همچنین، پشتیبانی سایت در آینده نیز از دیگر هزینه‌های پنهان است. سایت‌ها نیاز به نگهداری منظم دارند تا از بروز مشکلات فنی جلوگیری شود و قابلیت‌ها و امنیت سایت به‌روزرسانی شود. این خدمات پشتیبانی می‌تواند شامل تعمیر و نگهداری، به‌روزرسانی نرم‌افزارها، و رفع مشکلات امنیتی باشد که باید در برنامه‌ریزی مالی برای طراحی سایت در نظر گرفته شوند. هزینه های پنهان طراحی سایت که در آینده و پس از تحویل سایت باید در نظر بگیرید شامل این موارد هستند:

– هزینه‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

– تولید محتوا

– به‌روزرسانی‌های فنی

– استراتژی‌های لینک‌سازی

– پشتیبانی سایت

– نگهداری منظم

– به‌روزرسانی قالب اولیه سایت

– رفع مشکلات امنیتی

تعرفه طراحی سایت قالب آماده

تعرفه طراحی سایت با قالب آماده به طور قابل توجهی کمتر از طراحی سایت سفارشی است و معمولاً شامل هزینه خرید دامنه، هاستینگ، و قالب وردپرس می‌شود. این نوع طراحی سایت برای کسب‌وکارهای کوچک و افرادی که نیاز به سایت ساده و سریع دارند، مناسب است. هزینه‌های مربوط به قالب آماده معمولاً از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است، بسته به کیفیت و قابلیت‌های قالب انتخابی. همچنین، هزینه‌های اضافی مانند نصب و تنظیمات اولیه، افزونه‌ها و بهینه‌سازی اولیه برای موتورهای جستجو نیز ممکن است به تعرفه نهایی اضافه شود. این روش می‌تواند یک راهکار اقتصادی و سریع برای داشتن یک وبسایت حرفه‌ای باشد.

نتیجه گیری

قیمت طراحی سایت بستگی به عوامل مختلفی از جمله CMS که برای طراحی سایت استفاده شده است، دارد. به طور کلی استفاده از قالب های وردپرسی روی کاهش نرخ طراحی سایت موثر است. هزینه طراحی سایت وردپرس می‌تواند بسته به نیازها و امکانات مورد نظر متفاوت باشد. عوامل مختلفی همچون خرید دامنه، هاستینگ، قالب (تم) وردپرس، افزونه‌ها (پلاگین‌ها)، طراحی و توسعه سفارشی، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، تولید محتوا، پشتیبانی و نگهداری سایت، به‌روزرسانی‌های امنیتی و آموزش و راه‌اندازی اولیه در تعیین هزینه‌ها نقش دارند.

هزینه طراحی سایت در خارج از کشور

این هزینه‌ها می‌توانند از چند میلیون تومان برای سایت‌های ساده تا چند صد میلیون تومان برای سایت‌های پیچیده‌تر متغیر باشند. به‌طور کلی، برآورد دقیق هزینه طراحی سایت وردپرس نیازمند بررسی دقیق نیازها و اهداف پروژه است تا بهترین راهکار با توجه به بودجه موجود ارائه شود. برای دیدن ویدئو هزینه طراحی سایت اینجا کلیک کنید.

یک دیدگاه

  1. قیمت طراحی سایت بیشتر از هر چیزی بستگی داره به اینکه چی انتظار داری. اتفاقا اولین تجربه من با یه فریلنسر بود. اگر چه که زحمت زیادی می کشید ولی این موضوع که مکتوب بشه تو قرارداد دقیقا چه نیازی وجود داره و تعرفه طراحی وبسایت بر اون اساس مشخص بشه، وجود نداشت. پس همش توقع من هم این بود که بی هزینه خیلی تغییرات رو برای بار چندم بده. دفعه دوم با شرکت کار کردم. تفاوت در این بود که اولش همه چیز رو مشخص کردیم. اینطوری بهتر پیش رفت و بالاخره سایت بالا اومد.