فیلم و سریال

محبوب ترین فیلم های اکشن ۲۰۱۹

فیلم های اکشن تنها ژانری هستند که میتوان گفت اکثر مردم به آنها علاقه دارند، کودکان آقایان و خانم ها فرقی نمی کند که علاقمند به چه ژانری باشند نگاه کردن به یک فیلم اکشن را هیچگاه نمی توانند بی خیال شوند. پیدا کردن بهترین فیلم های اکشن در سال های مختلف ممکن است زمانبر و خسته کننده باشد به همین دلیل ما در مجله پروماگ برآن شدیم تا جدیدترین و بهترین فیلم های اکشن 2019 و 2018 را در اختیار شما قرار دهیم. 

با ما در ادامه این مقاله از پروماگ همراه باشید.  




بهترین فیلم های اکشن [ 60 فیلم سینمایی اکشن برتر جهت تماشا ]

جذابیت و جلوه‌های جذابی که در ساخت فیلم های اکشن به کار گرفته می‌شود دیدنی و قابل تحسین هستند و شاید این یکی از دلایلی باشد که سبک فیلم‌ها طرفداران زیادی دارند.

در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به « بهترین فیلم های اکشن ». دلیل این کار ما معرفی فیلم‌های جذاب و دیدنی به شما عزیزان است. در نظر داشته باشید که همانند همیشه، این مطلب با نظرات شما عزیزان تکمیل می‌شود. بنابراین اگر فیلم اکشن خوبی را می‌شناسید که در لیست ما حضور ندارد، آن‌را به ما معرفی کنید تا در بروزرسانی‌ها قرار دهیم.

ما به منظور احترام به نظر و سلیقه شما عزیزان این آثار را بدون رتبه بندی قرار می‌دهیم; بدین منظور هرزمان که نیاز به تماشا و معرفی فیلم های جدید داشتید، می‌توانید با مراجعه به همین صفحه تعدادی فیلم اکشن جذاب را پیدا کنید. لذا به شما پیشنهاد می‌کنم که این صفحه را به بوکمارک مرورگر خود اضافه کنید تا دسترسی آسان‌تری به لیست بهترین فیلم های اکشن داشته باشید.

 

 

خشم مردانه - Wrath of Man

 

خشم مردانه – Wrath of Man 

خشم مردانه (Wrath of Man) یکی از بهترین فیلم های اکشن جدید محسوب می‌شود که در سال 2021 اکران شد. گایی ریچی به‌عنوان کارگردان و نویسنده در این پروژه همکاری داشت. ایوان اتکینسون و بیل بلوک تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم خشم مردانه در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و تحسین آنان را به همراه داشت. جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی و اسکات ایستوود ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان فیلم خشم مردانه بدین شرح است: فیلم داستان مردی عجیب را نشان می‌دهد که در یک شرکت حمل پول کار می‌کند و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس‌آنجلس جابه‌جا کند.

 


ارتش مردگان - Army of the Dead

 

ارتش مردگان – Army of the Dead 

ارتش مردگان (Army of the Dead) یک فیلم اکشن جدید است که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد. زک اسنایدر کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده این فیلم بودند. دبورا اسنایدر و وسلی کالر در امر تهیه‌کنندگی و شای هاتن در امر نویسندگی به زک اسنایدر کمک کردند. 

فیلم ارتش مردگان با واکنش‌های منفی منتقدان روبه‌رو شد و در جلب نظرات مثبت آنان ناموفق بود. دیوید باتیستا، الا پورنل، آنا د لا رگه‌را، ماتیاس شوایگهوفر، نورا آرنزدر، هیرویوکی سانادا، رائول کاستیلو، مایکل کاسیدی و گرت دیلاهانت ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

خلاصه داستان فیلم ارتش مردگان بدین شرح است: زامبی ها شهرلاس وگاس را تسخیر کرده‌اند و تعداد از افراد جهت بزرگ‌ترین سرقتی که تابحال مرتکب شده‌اند آماده می‌شوند. 
 


شمشیرزن دوره‌گرد: پایان - Rurouni Kenshin: The Final

 

شمشیرزن دوره‌گرد: پایان – Rurouni Kenshin: The Final 

شمشیرزن دوره‌گرد: پایان (Rurouni Kenshin: The Final) یک فیلم محصول کشور ژاپن است که در سال 2021 اکران شد. کیشی اتمو وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشت. هیرویوشی کویوای و ساتوشی فوکوشیما نیز تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. 

فیلم شمشیرزن دوره‌گرد: پایان پس از اکرن واکنش‌های مختلف منتقدان را به همراه داشت و با نمرات متوسط آنان مواجه نشد. مکنیو، تاکرو ساتو، کاسومی آریمورا و امی تاکی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور داشتند. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یوکیشیرو انیشی، رهبر مافیای شانگهای، برای پیدا کردن هیمورا کنشین، قاتل سابق دولت، وارد توکیو می‌شود.
 


جنگ فردا - The Tomorrow War

 

جنگ فردا – The Tomorrow War 

جنگ فردا (The Tomorrow War) نیز استحقاق حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن را داراست. کریس مک‌کی وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. دیوید الیسون، دانا گلدبرگ، دان گرینجر، دیوید اس. گویر، ادام کولبرنر و جولز دالی تهیه‌کنندگان فیلم جنگ فردا بودند. وظیفه نویسندگی این اثر برعهده زک دین قرار داشت. 

فیلم جنگ فردا نمرات چندان خوبی از جانب منتقدان دریافت نکرد و نتوانست تحسین آنان را به همراه داشته باشد. این فیلم که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، توسط سرویس آمازون در سال 2021 عرضه شد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، بتی گیلپین و جی. کی. سیمونز اشاره کرد. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: یک جنگجوی ارتش برای جنگ در آینده دعوت می‌شود که سرنوشت بشریت به توانایی او برای مبارزه بستگی دارد.
 


هیچ‌کس – Nobody

 

هیچ‌کس – Nobody 

هیچ‌کس (Nobody) فیلمی در ژانر اکشن و مهیج است که در سال 2021 اکران شد. ایلیا نایشولر وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشت. باب ادنکیرک، دیوید لیچ و کلی مک‌کورمیک تهیه‌کنندگان و دریک کولستاد نویسنده این فیلم بودند. 

فیلم هیچ‌کس توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و به دلیل فیلم‌نامه خوب و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تمجید قرار بگیرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید اشاره کرد. فیلم هیچ‌کس فروش نسبتا خوبی در باکس‌آفیس داشت؛ این فیلم با بودجه تولید 16 میلیون دلاری‌اش، حدود 61 میلیون دلار فروش کرد. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: فیلم راجع‌به پدری بسیار آرام به اسم هاچ است که در اطراف شهر زندگی می‌کند. او فردی معمولی است که خشمی شدید در درون خود پنهان دارد. ناگهان روزی که دو دزد به خانه وی می‌آیند، این خشم فروخورده فوران می‌کند و داستانی بی‌رحمانه آغاز و راه خونینی باز می‌شود که در نهایت وی را مجبور به مقابله با چیزهایی می‌کند که روزگاری پشت سر گذاشته بود. 
 


سریع و خشمگین 9 - Fast and furious 9

 

سریع و خشمگین 9 – Fast and furious 9 

سریع و خشمگین 9 (Fast and furious 9) یکی از بهترین فیلم های اکشن به شمار می‌آید که در سال 2021 اکران شد. جاستین لین به‌عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در این پروژه بزرگ همکاری داشت. نیل اچ. موریتز، وین دیزل، جف کرشنباوم و جو روث در امر تهیه‌کنندگی و دنیل کیسی در امر نویسندگی لین را همراهی کردند.

فیلم سریع خشمگین به شدت با نقدهای منفی منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار پایینی دریافت کرد. منتقدان ضمن انتقاد به فیلم‌نامه، اعتقاد داشتند که فیلم عملا به یک اثر اکشن افراطی و غیرمنطقی تبدیل شده است. 

ازجمله بازیگرانی که در فیلم سریع و خشمگین 9 به ایفای نقش پرداختند می‌توان به وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، کریس پل، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، مایکل روکر، هلن میرن، کرت راسل و شارلیز ترون اشاره کرد. این فیلم با وجود محدودیت‌های کرونایی، فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد. فیلم سریع و خشمگین 9 که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 626 میلیون دلار فروخت. 

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: در این فیلم دومینیک تورتو و گروهش بار دیگر جهت نجات دنیا از یک توطئه بزرگ که توسط برادرش جیکوب رهبری می‌شود، دور یکدیگر جمع می‌شود و دست به کارهای حیرت‌انگیزی می‌زنند. 
 


فیلم اکشن جان ویک 2

 

جان ویک 2 – John Wick 2

کارگردان: Chad Stahelski
%�D بازیگران: Ian McShane, Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio
سال اکران: 2017

سال 2017 «کیانو ریوز» با بازی در نقش جان ویک یک ابرقهرمان تحویل سینما داد که به هیچ وجه انتظارش را نداشتیم ابرقهرمانی که در دنیای مدرنِ امروز که همه‌ی قهرمان‌های نصفه نیمه هم قدرت‌های فرا طبیعی دارند توانست به عنوان یک انسان عادی که فقط از هنرهای رزمی استفاده می‌کند به یک ابر قهرمان تبدیل شود.

فیلم جان ویک 2 اوجِ استفاده از اسلحه‌های مختلف، مبارزات تن به تن، استفاده از ابزار پیرامون و یک اکشن فوقِ حرفه‌ای در سال‌های اخیر است برای تمامی سکانس‌‌های این فیلم روزها و گاهی ماه‌ها برنامه ریزی و تمرین شده تا همه چیز حرفه‌ای، کامل و طبیعی به نظر برسد که خروجی هم به یک فیلم شگفت انگیز در ژانر اکشن بدون استفاده از شخصیت‌های گرافیکی تبدیل شد.

جان ویک 2 ادامه‌ی قسمت قبل را دنبال می‌کند جایی که جان به دلیل اتفاقات مختلف قسمت اول تصمیم به بازنشسته شدن گرفت اما در قسمت دوم او برای پرداختن یک بدهی قدیمی دوباره وارد میدان می‌شود و در میانه راه متوجه می‌شود که شخصی برای کشته شدنش جایزه تعیین کرده و مجبور می‌شود دوباره به دنیای جنایت کاران و کشت و کشتار بازگردد.

هرچند نسخه‌ی معرفی شده در این قسمت جان ویک 2 است ولی جان ویک 1 هم قطعا ارزش تماشا دارد و اگر قصد تماشای این مجموعه که قسمت سوم آن هم اکران شده را دارید بهتر است از قسمت اول شروع کنید.

 

 


فیلم اکشن اکولایزر 2

 

برابر کننده 2 – 2 The Equalizer

کارگردان : آنتوان فوکوآ
تهیه کننده : دنزل واشنگتن
بازیگران : دِنزِل واشنگتُن، پدرو پاسکال، اشتون ساندرز، ملیسا لیو، بیل پولمن
سال اکران : 2018

برابرکننده یا اکوآلایزر به معنای واقعی یکی از بهترین فیلم های اکشن است. تاکنون 2 قسمت ازآن ساخته شده که هرکدام از دیگری زیباتر و جذاب‌تر هستند. همانطور که در مقاله بهترین فیلم های جهان اشاره کردیم، برابرکننده در مورد مردی است که شغل ساده‌ای دارد و در فروشگاهی مشغول است. او پس از فعالیت روزمره خود به یک کافه در نزدیکی محل زندگی‌اش می‌رود و مطالعه می‌کند.

اتفاقی که رخ می‌دهد باعث می‌شود رابرت مک کال « دنزل واشنگتن » خشمگین شود و شخصیت واقعی خودرا نشان دهد; آدمکش حرفه‌ای ایالات متحده که پس از مرگ همسر خود همه‌چیز را کنار گذاشته و تصمیم گرفته زندگی عادی و معمولی داشته باشد.

حال قسمت دوم و ادامه‌ی بخش نخست بیشتر وارد موضوع مک کال می‌شود و اورا با اعضای دیگر سازمان و دوستان قدیمی خود درگیر می‌کند. اتفاقی که در قسمت دوم فیلم اکشن اکولایزر رخ می‌دهد باری دیگر مک کال را خشمگین می‌کند و این غول بی‌رحم به سخت‌ترین روش‌های ممکن دشمنانش را مجازات می‌کند.

اگر قسمت نخست این فیلم را دیده باشید مطمئنن می‌دانید که این مجموعه از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که حتما باید آن‌را ببینید. اگر هم تاکنون این عناوین را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتما برای تماشای آن اقدام نمایید چراکه یکی از جذاب‌ترین فیلم های اکشن را از دست داده‌اید.

 

 


Avengers Infinity War

 

انتقام جویان: جنگ ابدیت – Avengers: Infinity War

کارگردان : برادران روسو
تهیه کننده : کوین فایگی
بازیگران : اسکارلت جوهانسون – رابرت داونی جونیور – تام هالند – کریس همسورث – مارک رافلو – دیوید باتیستا
سال اکران : 2018

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن تاریخ قسمت سوم انتقام جویان است. فیلمی پرهزینه که ستارگان زیادی را درخود جای داده و با فیلم‌نامه‌ی عاری از ضعف خود توانست موفقیت زیادی را برای تولیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

جنگ ابدیت به عنوان دنباله‌ای بر داستان‌های مارول تولید شد و همانطور که انتظار می‌رفت اکثر کاراکترها و قهرمانان فاز سوم مارول در این عنوان حضور داشتند. نکته‌ی جاب توجه پیوستن « نگهبانان کهکشان » به این عنوان بود که جذابیت فیلم را بیش ازپیش کرد.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که تانوس یکی از سنگ‌های قدرت را در سیاره زاندار پیدا کرده و حال برای تصاحب سایر 4 سنگ به زمین کشیده می‌شود; دراین‌جا گروه انتقام جویان باید باهم متحد شوند و علیه دشمن قدرتمندشان « تانوس » مبارزه کنند.

جنگ ابدیت به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ ساخته شد و چیزی حدود 400 میلیون دلار هزینه دربر داشت; اما با فروش 2 میلیارد دلاری خود توانست موفقیت چشمگیری برای مارول استودیوز به ارمغان بیاورد. همچنین این عنوان توانست رکوردهایی از جمله « پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 »، « دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ »، « چهارمین فیلم پرفروش در ایالات متحده » و « پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما » را جابه‌جا کند.

این فیلم با پایان بسیار زیبای خود راه موفقیت قسمت چهارم انتقام جویان را هموار کرد و شاهد بودیم که « انتقام جویان: پایان بازی » رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد و نظرات بسیار مثبتی از منتقدین دریافت کرد.

 

 


فیلم سینمایی حمله 2011

 

حمله – The Raid

کارگردان: گَرِت ایوانز
بازیگران: ایکو اویس، جو تاسلیم، دانی آلامسیاه، یایان روهیان
سال اکران: 2011

یکی دیگر از فیلم‌های اکشن جذاب، فیلم سینمایی The Raid است. فیلم حمله (The Raid) یک اثر اکشن-رزمی ساخته شده توسط کشور اندونزی است که با حضور ستاره‌ی رزمی سینمای جهان «ایکو اویس» همراه است.

این فیلم به طور کلی با انتقادات مثبت منتقدین مواجه شد و توانست به یک اثر مهیج و درجه یک بَدَل شود و توسط همین انتقادات مثبت، به سینماهای ایالات متحده راه پیدا کند و فروش خوبی را در سرتاسر جهان تجربه کند.

داستان فیلم در مورد گروه ضربتی است که قصد دارد یک محوطه بزرگ که توسط خلافکاران و قاچاقچیان اداره می‌شود را نابود کند و ریشه‌ی مواد مخدر و خلاف را از شهر پاک کنند. یکی از افراد حاضر در گروه ضربت، افسر راما است که نقش اصلی داستان محسوب می‌شود و داستان از منظر او پیش می‌رود.

در طی این عملیات اتفاق‌های ناخوشایندی رُخ می‌دهد که کنترل اوضاع را از گروه ضربت می‌گیرد و …

مطمئنا فیلم سینمایی The Raid برای علاقه مندان به سینمای اکشن می‌تواند یک فیلم رویایی باشد. می‌توانید از تماشای این اثر لذت ببرید و کماکه از فیلم The Raid خوشتان آمد، می‌توانید قسمت دوم این فیلم که در سال 2014 منتشر شده را نیز تماشا نمایید.

 

 

🔴تماشای بهترین‌های 2021



logan

 

لوگان – Logan

کارگردان: جیمز منگولد
تهیه کننده: هاچ پارکر
بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبورک، ریچارد ای گرانت
سال اکران: 2017

لوگان یک فیلم ابر قهرمانی محصول کشور آمریکا و یکی از بهترین فیلم های اکشن در 10 سال اخیر محسوب می‌شود این فیلم با بازی هیو جکمن در نقش یک انسان فرا طبیعی درجه سنی R را برای تماشا دریافت کرده است و این به معنی وجود صحنه‌های خشن و البته جذاب فراوان در این فیلم است که البته تماشای آن برای درجه سنی بالای 17 سال توصیه می‌شود، این فیلم از کتابی به نام لوگان مرد سال‌دیده اقتباس شده است و همچنین دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود.

داستان فیلم لوگان در آینده اتفاق می‌افتد جایی که در سال 2029 چندین سال است که از اتفاقت و ماجراهای « مردان ایکس: آخر زمان» گذشته و لوگان دیگر هم‌چون گذشته توانایی‌ها و نیروی جوانی‌اش را ندارد او مشغول کار عادی رانندگی شده است و در جایی نزدیکی مرز مکزیک مشغول زندگی است و هم زمان از استاد ایکس که مریض شده است نگهداری می‌کند ولی وقتی مسئولیت دختری به اسم لورا به او سپرده می‌شود زندگی برای او تغییر می‌کند….

این فیلم نامزد دریافت جوایز بسیار زیادی بوده و توانست چند جایزه مهم از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی، بهترین طراحی تولید برای فیلم معاصر و … را به دست آورد.

 

 


Mission Impossble

 

مجموعه ماموریت غیر ممکن – Mission Impossible

کارگردان: Christopher McQuarrie
بازیگران: Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby

در حال حاضر این مجموعه‌ی اکشن فوق‌العاده پرطرفدار و موفق با بازی Tom Cruise شامل 6 فیلم است و دو عنوان دیگر هم در راه دارد که یکی سال 2021 و دیگری هم احتمالا سال 2023 اکران خواهد شد.

بخصوص آخرین عنوان این مجموعه یعنی Mission: Impossible – Fallout شدیدا از سوی تماشاگران مورد استقبال قرار گرفت و از ان به عنوان یک فیلم اکشن واقعی یاد می‌شود این فیلم با کسب نمره 97/100 از منتقدین وب سایت Rottentomatoes خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام اکشن تاریخ معرفی کرد.

از نکات جالب این مجموعه بدل کاری‌های تام کروز است که خودش شخصا آن‌ها را انجام می‌دهد و با اینکه گاهی همین موضوع باعث آسیب‌های شدید برای او می‌شود تام کروز اصرار دارد که به بدل کار احتیاج ندارد و باید از پس سکانس‌های اکشن فیلم خودش بربیاید.

فیلم‌های ماموریت غیر ممکن علاوه بر اکشن حرفه‌ای، بسیار هیجان انگیز هستند و تقریبا در همه‌ی فیلم‌های این مجموعه سکانس‌های باورنکردنی وجود دارد که با دیدن آن‌ها آدرنالین خونتان چند برابر می‌شود تماشا کردن این مجموعه‌ی بی‌نظیر را فراموش نکنید.

 

 


Deadpool

 

مجموعه دِدپول – Deadpool

کارگردان : تیم میلر
تهیه کننده : لورن شولر دانر
بازیگران : Morena Baccarin, T.J. Miller, Ryan Reynolds, Josh Brolin
سال اکران : 2016 , 2018

فیلم اکشن ددپول یکی از پرطرفدارن ترین و بهترین فیلم‌های اکشن سالهای اخیر است که به نوعی یک ژانر جدید از فیلم‌های سینمایی را که ژانری کمدی ولی در عین حال اکشن و خون آلود است را به سینما معرفی کرده و به نظر می‌رسد که تماشاگران هم با این سبک جدید میانه‌ی خوبی دارند.

ددپول یک فیلم ابرقهرمانی از مارول براساس رمانی با همین نام است، شخصیت ددپول به دلیل یک سری تغییرات ژنتیکی نمی‌تواند بمیرد، داستان فیلم آنچنان اهمیتی ندارد مهمتر از داستان اکشن بی‌نظیر و کمدی‌های مدرن موجود در این فیلم است.

این فیلم با وجود نمره‌های پایینی که از منتقدان و تماشاگران دریافت کرده هردو بار با فروش حدود 800 میلیون دلاری در گیشه موفقیت‌های تجاری بزرگی را برای مارول رقم زده است.

 

 


فیلم اکشن جک ریچر

 

جک ریچر – Jack Reacher

کارگردان : کریستوفر مک‌کوری
تهیه کننده : تام کروز – پائولا واگنر – دانا گلدبرگ – گری لوینسوهن
بازیگران : تام کروز – رزماندا پایک – ریچارد جنکینز – دیوید اوبلوو – ورنر هرتسوگ
سال اکران : 2012

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن فیلم جک ریچر است که در سال 2012 توسط کریستوفر مک کوری تولید شد. مک کوری علاوه بر کارگردانی در 2 قسمت جک ریچر، کارگردانی 2 قسمت از مجموعه « مأموریت غیرممکن » را نیز انجام داده و به نوبه‌ی خود کارگردان موفقی است.

این فیلم اکشن یکی دیگر از آثار جذاب و دلنشین ستاره بزرگ سینما « تام کروز » است که زیبایی خاصی دارد و ارزش دیدن را دارد.

داستان فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که یک تک‌ تیرانداز به نام « جیمز بار » 5 نفر از مردم عادی را به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود. پس از شکنجه‌های طاغت فرسا در بازجویی او به حرف نمی‌آید و بعد از گذشت چند روز تنها نامی که می‌آورد « جک ریچر » است. جک ریچر یک کارآگاه نظامی است که در زمان جنگ به جیمز بار آموزش می‌داده.

جک ریچر به کمک جیمز بار می‌آید و از طرفی دیگر « هلن رودین » دختر قاضی که پرونده جیمز بار در دست اوست معتقد است که جیمز بی‌گناه است و سعی در طبرعه کردن جیمز دارد.

جک و هلن با کمک هم قصد دارند حقیقت ماجرا را متوجه شوند و بفهمند چه کسی در پشت ماجرای این قتل‌ها بوده; درهمین مسیر صحنه‌ها و داستان بسیار جذاب و دیدنی پدیدار می‌شود که این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اکشن می‌کند.

 

 


Batman: The Dark Knight

 

بتمن: شوالیه تاریکی – Batman:The Dark Knight

کارگردان : کریستوفر نولان
تهیه کننده : اما توماس – چارلز روون – کریستوفر نولان
بازیگران : کریستین بیل – هیث لدجر – مایکل کین – مورگان فریمن – گری اولدمن – چارلز ون – مگی جیلنهال
سال اکران : 2008

محال است که لیستی از بهترین فیلم‌های اکشن جهان ساخته شود و نام بتمن درآن نباشد. به نحوی می‌توان حضور بتمن در لیست را اعتبار آن لیست دانست. ما دراین مطلب قصد داریم شوالیه تاریکی، فیلمی که در سال 2008 تولید شد را به شما عزیزان معرفی و پیشنهاد دهیم.

این فیلم یکی دیگر از شاهکارهای قرن 21 است که توسط کریستوفر نولان ساخته شده. فیلم‌نامه‌ای کاملا مستعد و قوی، ستارگانی که هرکدام از آن‌ها به تنهایی برای موفقیت یک فیلم کافی هستند، موسیقی متن های جذاب و گوش نواز که توسط « هانس زیمر » نواخته شده‌اند; همه و همه در تبدیل کردن بتمن به یک شاهکار نقش داشته‌اند.

داستان فیلم درمورد حضور یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های منفی تاریخ در صحنه است « جوکر ». یک سال پس از ناپدیدشدن دکتر کرین یا همان « مترسک » بتمن آرامش را به شهر گاتهام برگردانده تا اینکه سروکله‌ی یک موجود روانی و محبوب یعنی جوکر در گاتهام پیدا می‌شود.

یکی از دلایلی که جوکر را جاودانه کرد، مرگ بازیگر این نقش « هیث لدجر » درست 6 ماه قبل از اکران فیلم بود. هیث لدجر فقید به علت مصرف چند دارو باهم دچار مسمویت شد و درگذشت. همین امر باعث شد رسانه‌ها تمرکز بیشتری روی جوکر داشته باشند و به معنای واقعی جزئیات و عملکرد این کاراکتر را به نمایش بگذارند.

شوالیه تاریکی یکی از بهترین فیلم های ابر قهرمانی تاریخ به شمار می‌رود و همچنین موفق شده رکوردهایی را در سینما جابه‌جا کند که از جمله آن‌ها می‌توان « دوازدهمین فیلم ابرقهرمانی پرفروش تاریخ » را نام برد.

همچنین این فیلم توانست در 8 بخش از جشنواره اُسکار نامزد دریافت جایزه شود که ازاین بین موفق شد « جایزه بهترین تدوین صدا » و « جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای درخشش هیث لدجر » را دریاف کند.

بتمن: شوالیه تاریکی یکی از بهترین فیلم های اکشن و البته پرفروش‌ترین آثار تاریخ است. این عنوان با فروشی بالغ بر 1 میلیارد دلار از موفق‌ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌رود.

 

 


Salt Movie 2010

 

سالت – Salt

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن دنیا سالت است. فیلمی در ژانر جاسوسی-هیجانی که سال 2010 توسط فلیپ نویس تولید شد. نویسندگی این فیلم نیز توسط کورت ویمر انجام شده بود.

بازی تماشایی و درخشش ستاره این فیلم یعنی «آنجلینا جولی» یکی از عوامل بزرگ موفقیت این فیلم بود.

داستان فیلم درمورد یک مأمور سی.آی.ای (C.I.A) به‌نام اولین سالت (آنجلینا جولی) است که در نخستین سالگرد ازدواجش برای بازجویی از فردی به‌نام اُرلُف فراخوانده می‌شود. ارلف در بازجویی از یک برنامه ترور پرده‌برداری می‌کند و می‌گوید که این ترور قرار است توسط مأموری به‌نام اولین سالت انجام شود. بنابراین سالت وارد ماجرای به‌شدت جذابی می‌شود که لحظات بسیار قشنگ و جذابی را رقم می‌زند.

سالت به‌عنوان یکی از برترین فیلم های اکشن جهان محسوب می‌شود و مانیز پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون این عنوان را ندیده‌اید حتما آن‌را تماشا کنید.

 

 


Bad Boys for life

 

پسران شرور: برای زندگی – Bad Boys: For life

این فیلم یکی از بهترین فیلم های 2020 است که به نوعی نوستالژی سینما دوستان به شمار می‌آید. قسمت سوم از مجموعه پسران شرور که در سال‌های 1999و 2003 منتشر شدند و حال بعد از گذشت وقفه‌ای 17 ساله، قسمت جدید آن روی پرده‌های سینما ظاهر شد.

خط داستانی فیلم ادامه‌ای از سری قبلی است. هنگامی که مایک و مارکوس سردسته یک کارتِل مواد مخدر را دستگیر و مجازات کرده‌اند و حال خانواده او قصد انتقام گرفتن را دارند.

صحنه‌های اکشن فیلم تماما در کیفیت بالایی برخوردارند و در کنار این‌ها، تِم کمدی که بازیگران این فیلم یعنی ویل اسمیت و مارتین لاورنس ایجاد کرده‌اند، به نوبه‌ی خود جذابیت فیلم را بیشتر می‌کنند.

پسران شرور 3 با بودجه‌ای بالغ بر 90 میلیون دلار ساخته شد و نهایتا توانست چیزی بیش از 419 میلیون فروش داشته باشد. با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشورها و حساسیت بالایی که این ویروس ایجاد کرده، فروش Bad Boys کمی کاهش پیدا کرد و به آن چیزی که برایش برنامه ریزی شده بود نرسید. اما بازهم این میزان از فروش یک موفقیت تجاری محسوب می‌شود.

پسران شرور همان کیفیت لازمی که یک فیلم اکشن نیاز دارد را داراست و می‌تواند به خوبی شما را سرگرم کند.

 

 


Extraction

 

استخراج – Extraction

یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 که توسط Sam Hargrave و به قلم جو روخو (یکی از مشهورترین چهره‌های کمپانی مارول) ساخته شده است. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به گلشیفته فراهانی، کریس همسورث، دیوید هاربر و رندیپ هودا اشاره کرد.

داستان فیلم در مورد اختلافی است که بین دو باند خلافکار صورت می‌گیرد. یکی از بزرگترین خلافکارهای هند است و دیگری بزرگترین خلافکار بنگلادش. طی این اختلافات پسر اوی ماهاجان (خلافکار هندی) دزدیده می‌شود و به بنگلادش برده می‌شود. اوی که اکنون در زندان است از یکی از زیردستان خود (ساجو) می‌خواهد هرچه سریعتر پسرش ماهاجان را برگرداند وگرنه خانواده‌اش را از دست می‌دهد. ساجو می‌داند در این مسیر به تنهایی هیچ شانسی ندارد. به همین دلیل از یک باند حرفه‌ای استرالیایی که کارشان نجات گروگان‌ها و چنین کارهایی است کمک می‌گیرد اما …

نقش اصلی این فیلم توسط کریس همسورث اجراء می‌شود. کسی که ما او را بیشتر را کاراکتر Thor در مجموعه کمیک‌های مارول به خاطر می‌آوریم. از دیگر نقش‌های مهم و اصلی فیلم، نقش بازیگر کشورمان گلشیفته فراهانی است که به عنوان سرپرست باند استرالیایی، وظیفه محافظت از اعضاء، به ویژه تایلر (کریس همسورث) را به عهده دارد.

امیدوارم از تماشای این اثر لذت ببرید.

 

 


فیلم اکشن Upgrade

 

ارتقاء – Upgrade

کارگردان : لی ونل
تهیه کننده : جیسون بلوم
بازیگران : لوگان مارشال-گرین ، ریچارد کثورن ، بتی گابریل ، ملانی والچو ، لیندا کروپر
سال اکران : 2018

فیلم ارتقاء یا (Upgrade) یکی از دیدنی‌ترین فیلم های اکشن است که موفقیت زیادی را نتوانسته به‌دست بیاورد. داستان فوق‌العاده جالب و تصویرپردازی زیبای این فیلم من را مجاب کرد تا آن‌را در لیست « بهترین فیلم های اکشن » قرار دهم.

داستان فیلم در مورد آینده‌ای نزدیک است; زمانی که هوش مصنوعی تقریبا تمام زندگی انسان‌ها را فرا گرفته. در ابتدای فیلم می‌بینیم که گری تریس « لوگان مارشال » به همراه همسرش آشا توسط چند فرد دستگیر می‌شوند و پس از اتفاقی که رخ می‌دهد گری فلج می‌شود. چندماه بعد گری توسط یک تراشه مصنوعی به نام « اِستم – STEM » درمان می‌شود و پی می‌برد که اِستم قدرت فراطبیعی به او داده است.

گری به دنبال انتقام همسر خود دنبال قاتلین می‌رود و در نهایت با اتفاق بسیار جالبی مواجه می‌شود. پیشنهاد می‌کنم این فیلم را تماشا کنید تا پایان جالب آن‌را خودتان مشاهده کنید.

فیلم ارتقاء با بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیون دلار ساخته شد و فروش او در گیشه جهانی تنها 16 میلیون دلار بود، چیزی که اصلا قابل قبول نیست. با وجود تهیه کننده قوی که این فیلم داشت « جیسون بلوم » انتظار می‌رفت که موفقیت بیشتری در انتظار این فیلم باشد اما چنین نشد.

جیسون بلوم از بهترین تهیه کنندگان ژانر وحشت به شمار می‌رود. کسی که در پروژه‌هایی همچون « فعالیت فراطبیعی »، « توطئه آمیز – Insidious » و تقریبا تمامی فیلم‌های ترسناکی که در سالیان پیش ساخته شده‌اند حضور داشته.

 

 


Spider-Man: Far From Home

 

مرد عنکبوتی: دور از خانه 2019

یکی دیگر از برترین فیلم های اکشن دنیا، قسمت 6 اُم مجموعه مرد عنکبوتی است. این فیلم یکی دیگر از شاهکارهای مارول در سال 2019 است که توانسته نمرات بسیار مثبتی از منتقدین و مردم در سرتاسر جهان دریافت کُند و همین امر موجب فروش 1 میلیارد و 128 میلیون دلاری آن شده است.

مرد عنکبوتی: دور از خانه نام عنوانی است که ما قصد پیشنهاد و معرفی‌اش به‌شما را داریم. این فیلم در زمانی اتفاق می‌افتد که پیتر پارکر به‌همراه دوستان خود برای سفری علمی عازم می‌شوند. درهمین میان نیک فیوری پیتر را مطلع می‌کند که تهدیدی بزرگ که قصد نابودی زمین را دارد وارد مدار شده و حال پیتر باید به‌همراه همکار جدید خود مایستریو (جیک جیلنهال) از دنیا و مردم محافظت کند. اما در ادامه اتفاقات بسیار جالب و غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد که پیشنهاد می‌کنم خودتان آن‌ها را ببینید و لذت ببرید.

اگر جزء علاقه‌مندان به کاراکتر اسپایدر من هستید پیشنهاد می‌کنم از قسمت نخست این مجموعه شروع کنید. لازم به‌ذکر است که 3 قسمت نخستین این مجموعه کمی متفاوت‌تر از 3 قسمت آخر است; چرا که کمپانی سازنده آن تغییراتی داشته و عملا کاراکتر مرد عنکبوتی به‌کمپانی مارول فروخته شده.

 

 


midway action movie

 

میانراه – Midway

از دیگر فیلم های اکشن جدید و خوش ساخت می‌توان میدوی (Midway) را نام برد.

این فیلم براساس داستانی واقعی که مربوط به جنگ آمریکا با ژاپن است ساخته شده. هنگامی که نیروهای آمریکایی توسط ناوگان دریایی ژاپن غافلگیر می‌شوند و نبردی سنگین میان این دو کشور آغاز می‌شود.

داستان فیلم در مورد جنگی است که بین ناوگان‌های دریایی آمریکا و ژاپن صورت گرفت و سرنوشت جنگ را مشخص کرد. ژاپنی‌ها که کاملا مجهز هستند و ادوات نظامی بهتری نسبت به ناوگان ایالات متحده دارند، بندر مروارید که یکی از پایگاه‌های حساس آمریکایی هاست را بمباران می‌کنند. پس از جواب دادن نظامی دولت آمریکا، جنگ بطور رسمی شروع می‌شود و ژاپنی‌ها نقشه‌ای حیاتی و مهم در سر دارند.

آن‌ها قصد دارند میانراه “Midway” که شاه‌راه اصلی اقیانوس آرام محسوب می‌شود را تسخیر کنند تا بدون مزاحمت دسترسی کامل به سواحل غربی (لس آنجلس و شهرهای ضلع غربی آمریکا) داشته باشند. اما در این مسیر با خلبانان شجاع آمریکایی مواجه می‌شوند که مسیر جنگ را تغییر می‌دهند.

میانراه یکی از فیلم‌های اکشن 2019 است که هیجان زیادی را برای بیننده ایجاد می‌کند. لحظات بمباران و درگیری‌های هوایی که طی فیلم شاهدشان هستیم به نوبه‌ی خود کم نظیر هستند.

پیشنهاد می‌کنم این فیلم اکشن جدید را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

 

 


Terminator 6 - Action movie

 

Terminator 6 – نابودگر 6

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن 2019، فیلم نابودگر 6 یا همان ترمیناتور نوستالژیک است. شاید تا پیش از اکران قسمت ششم و شاید آخر این فیلم فکر نمیکردیم که فیلمی با چنین کیفیتی در انتظارمان باشد.

اما پس از تماشای آن تصمیم گرفتم که آن را به لیست بهترین فیلم های اکشن جهان اضافه کنم، چرا که این فیلم اکشن استانداردهای کافی برای حضور در چنین لیستی را دارد.

این فیلم یکی از فیلم اکشن های 2019 است که توسط تیم میلر ساخته شده و بازیگرانی همچون آرنولد شوارتزینگر افسانه‌ای، مکنزی داویس، لیندا همیلتون و گابریل لونا در آن حضور دارند.

داستان فیلم سال‌ها بعد از اتفاقا قدیم صورت می‌گیرد. زمانی که یک نابودگر به گذشته فرستاده شده تا دانیلا را به قتل برساند. در همین هنگام یک انسان (نیمه ربات) برای محافظت از جان دنی به گذشته فرستاده می‌شود تا مانع مأموریت ترمیناتور شود.
کمی بعد سارا کانر به فیلم اضافه می‌شود و داستان مهیج و فول اکشن قسمت ششم آغاز می‌شود.

اگر به دنبال تماشای یک فیلم اکشن خوب باشید، نابودگر 6 می‌تواند لحظات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. امیدوارم که از تماشای این اثر لذت ببرید.

 

 


Matrix 1

 

ماتریکس 1 – Matrix I

کارگردان: واچوفسکی‌ها
بازیگران: کیانو ریوز – لارنس فیشبرن – کری-ان ماس – جو پانتولیانو – گلوریا فاستر – هوگو ویوینگ
سال اکران: 1995

دیگر عنوانی که می‌توان آن‌را از بهترین فیلم های اکشن تاریخ دانست ماتریکس است. لازم به ذکر است این قسمت مربوط به نخستین قسمت از مجموعه است. کارگردانی این مجموعه توسط برادران یا بهتراست بگوییم خواهران واچوفسکی به انجام رسیده است.

داستان بسیار جذاب و تماشایی که در آن زمان ماتریکس درپیش گرفت به نوبه‌ی خود از بهترین‌ها بود و هنوز پس از گذشت سال‌های زیاد، می‌توان آن‌را یک ایده‌ی ناب دانست. داستان درمورد آینده‌ای نزدیک است که هوش مصنوعی دنیارا تصرف کرده و کنترل همه‌چیز را به عهده گرفته; هوش مصنوعی توسط فضایی به نام ماتریکس انسان‌ها را کنترل می‌کند و آن‌هارا متقاعد می‌کند که در وضعیت خوبی به‌سر می‌برند. در این بین گروهی از انسان‌های باقیمانده و آزادی طلب با هکری به نام نئو « کیانو ریوز » ارتباط برقرار می‌کنند و معتقدند که او کسی‌است که انسان‌ها را نجات می‌دهد و ماتریکس را نابود می‌کند.

درخشش ستارگان فیلم، تیم فوق‌‌العاده حرفه‌ای از تصویربرداران، کیفیت بالای صداگزاری و استفاده بصری از جلوه‌های ویژه از دلایل موفقیت این فیلم هستند.

لازم به ذکر است که ماتریکس جوایز بزرگی را کسب کرده که در میان آن‌ها 4 عنوان اُسکار و 2 جایزه بفتا به چشم می‌خورد.

ماتریکس به معنای واقعی یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان محسوب می‌شود. این نظر ما نیست بلکه تمامی بینندگان و دوست‌داران سینما این موضوع را می‌دانند.

 

 


Oblivion 2013

 

فراموشی – Oblivion

اگر نگوییم تام کروز، بهترین قهرمان فیلم‌ها و بلاک باسترهای اکشن هالیوودی است، مطمئنا به خوبی با ژانر اکشن آشنایی نداریم. فیلمی که قصد معرفی‌اش را به شما عزیزان داریم، یکی از آثار تام کروز است که در سال 2013، توسط جوزف کوشینسکی ساخته شد.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان تام کروز، مورگان فریمن، نیکولاس کاستر-والدو (جیمی لنیستر در سریال گیم آف ترونز)، ملیسا لیو، اولگا کوریلنکو و آندره‌آ ریسبرو را نام برد. فیلمی با بازیگرانی کاملا حرفه‌ای که داستانی جالب و تماشایی با خود همراه دارد.

داستان فیلم در مورد غلبه بیگانگان بر زمین است. هنگامی که با شبیه‌سازی خود به انسان، در حال چپاول منابع زمین هستند و قهرمان داستان در متن این قضیه قرار دارد.

فیلم فراموشی، با بودجه‌ای بالغ بر 120 میلیون دلار ساخته شد و توانست بیش از 285 میلیون دلار فروش داشته باشد.

 


Captain America: Civil War

 

کاپیتان آمریکا (جنگ داخلی) – Captain America (Civil War)

یک فیلم اکشن تمام عیار، شاهکار کمپانی مارول که در سال 2016 توسط برادران روسو تولید شد و بازیگران بزرگ هالیوود نظیر رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، پائول رودد و الیزابت اُلسن در آن به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم یکی از محبوب‌ترین آثار ابرقهرمانی مارول، بعد از مجموعه انتقام جویان است. چرا که 12 ابرقهرمان این کمپانی در این قسمت حضور دارند و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.

چیزی که خیلی‌ها منتظر وقوع آن بودند. به جان هم افتادن ابرقهرمان‌ها.

صحنه‌های اکشن و هیجانی این فیلم از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند و یکی از مشهورترین صحنه‌های این فیلم، یعنی سکانس مبارزه قهرمان‌ها با یکدیگر در فرودگاه، از مشهورترین سکانس‌های سینمای اکشن به شمار می‌رود.

این فیلم اکشن با بودجه‌ای بالغ بر 250 میلیون دلار ساخته شد و توانست فروشی بیش از 1 میلیارد و 153 دلار داشته باشد که یک موفقیت تمام عیار برای مارول و برادران روخو محسوب می‌شود.

 


بهترین فیلم های اکشن - جوخه انتحار

 

بهترین فیلم های اکشن: جوخه انتحار – Suicide Squad

کارگردان : دیوید آیر
بازیگران : ویل اسمیت – مارگو رابی – جرد لتو – پوئل کیامن – وایولا دیویس
سال اکران : 2016

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن، فیلم بسیار جالب و تماشایی جوخه انتحار است. این فیلم یکی از موفق‌ترین آثار « برادران وارنر » محسوب می‌شود و موفقیت تجاری قابل توجهی را برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

به طور کلی فیلم درمورد شخصیت‌های ضدقهرمانان دی‌سی کامیکس ( DC Comics ) ساخته شده و کاراکترهای منفی این کامیک درکنار یکدیگر جمع شده‌اند تا اثری کاملا متفاوت را خلق کنند.

پس‌از مرگ سوپرمن، یکی از مأموران اطلاعات به‌نام « آماندا والر » قصد دارد تیمی از بدنام‌ترین و ترسناک‌ترین مجرمان شهرجمع کند تا آن‌ها را برای مأموریتی خطرناک آماده کند. یکی ازسربازان آماندا « دکتر جون‌مون » می‌باشد که توسط ساحره‌ای به‌نام افسونگر تسخیر شده و تبدیل به کالبُد ساحره شده‌است. افسونگر ازموقعیت به‌وجود آمده استفاده می‌کند و برادر قدرتمند خود را به‌همراه تعداد زیادی از هیولا‌ها زنده می‌کند و میدوی‌سیتی را محاصره می‌کند.

حال گروه مرگ یا همان کاراکترهای شرور داستان، باید درنقش قهرمانان شهر ظاهر شوند و جلوی سحر و جادوی افسونگر را بگیرند.

داستان فیلم به‌تنهایی می‌تواند جذاب و دنبال‌کننده باشد; به طورکلی « جوخه انتحار » ازدیدگاه منتقدان فیلم موفقی نبود، اما فروش این فیلم ( 746 میلیون دلار ) نشان می‌داد که مردم استقبال خوبی ازاین عنوان کرده‌اند.

همچنین این فیلم موفق شد در جشنواره اُسکار سال بعد، جایزه « بهترین چهره‌پردازی » را دریافت کند. بدین ترتیب می‌توانیم جوخه انتحار را یکی از موفق ترین فیلم های اکشن بدانیم.

 

 


Total Recall 2012

 

یادآوری کامل – Total Recall

از دیگر اکشن‌های جذاب و تماشایی هالیوود می‌توان نسخه‌ی بازسازی شده از Total Recall 1990 را نام برد که در سال 2012 توسط لن وایزمن تولید شد.

همانطور که اشاره کردیم، در سال 1990 یکی از بهترین اکشن‌های تاریخ با حضور ستاره‌ی سینما «آرنولد شوارتزینگر» ساخته شد که موفق شد 2 اسکار کسب کند.

موفقیت ورژن نخست فیلم باعث شد که تولیدکنندگان به فکر بازسازی فیلم بیافتند و نهایتا در سال 2012، ورژن بازسازی شده‌ی فیلم، با جلوه‌های جذاب‌تر به سینما بازگشت.

داستان فیلم در پایان قرن 21 اتفاق می‌اُفتد. زمانی که زمین درپی جنگ‌های شیمیایی غیر قابل سکونت شده و محیطی برای زندگی، تبدیل به با ارزش‌ترین معیار برای انسان‌ها شده است. تنها دو قلمرو قابل سکونت باقی مانده‌اند: کُلنی و فدراسیون متحده بریتانیا (UFB). بریتانیا محل استقرار قشر ثروتمند است و توسط ربات‌های فوق پیشرفته محافظت می‌شود و کُلنی نیز قلمروی انسان‌های فقیر و معمولی است که مجبورند برای گذران زندگی، روزانه توسط یک آسانسور به آن سوی زمین یعنی فدراسیون بریتانیا بروند و کار کنند.

در طی فیلم، کاراکتر اصلی که یک کارگر معمولی ساکن کُلُنی است، با کابوس‌هایی تکراری و مکرر مواجه می‌شود و پس از مدتی در می‌یابد که این‌ کابوس‌ها خاطرات گذشته‌ی او هستند.

بنابراین وارد داستانی خطرناک و جذاب می‌شود و …

 


فیلم آقایان - The Gentlemen

 

آقایان – The Gentlemen

آقایان (The Gentlemen) یکی از بهترین فیلم های اکشن است که بعد از اکران در سال 2020 با اسقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.

این فیلم نمره‌های متوسطی از سوی منتقدان دریافت کرد و نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در جلب نظر منتقدان موفق عمل کند.

اما فیلم آقایان در حوزه فروش فوق‌العاده کار کرد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد.

در این فیلم که توسط گای ریچی کارگردانی شده است، بازیگرانی همچون متیو مک‌کانهی، کالین فارل، چارلی هونام، هنری گلدینگ، هیو گرانت، جرمی استرانگ، جیسون وانگ، میشل داکری، مکس بنت، لین رنه، کریس اوانجلو و یوجین کوزمینا به ایفای نقش پرداختند. فیلم آقایان که با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شده بود، توانست حدود 115 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کند.

خلاصه داستان فیلم آقایان بدین شرح است: فیلم آقایان داستان زندگی میکی پیرسون را به تصویر می‌کشد. شخصی که جزو بزرگترین خلافکاران بریتانیا محسوب می‌شود و گروه بسیار قوی و بزرگی را رهبری می‌کند. میکی پیرسون تلاش می‌کند امپراتوری بزرگ ماریجوانای خود را به تعدادی از میلیاردرهای اوکلاهاما بفروشد؛ همین موضوع باعث می‌شود که برنامه‌ها، پاپوش‌ها، توطئه ها و خیانت‌هایی علیه او انجام شود و عده‌ بیشتری به دنبال تصاحب امپراتوری او باشند.

 


لبه فردا - Edge of Tomorrow

 

لبه فردا – Edge of Tomorrow

لبه فردا (Edge of Tomorrow) فیلمی به کارگردانی داگ لیمان است که براساس یک رمان ژاپنی به نام فقط باید بکشی اثر هیروشی ساکورازاکا ساخته شد.

این فیلم بعد از اکران در سال 2014 با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد و توانست نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. بسیاری از منتقدان فیلم‌نامه قدرتمند، داستان جذاب و بازی محشر گروه بازیگری را از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت فیلم لبه فردا می‌دانند.

فیلم لبه فردا در جلب نظر مخاطبین نیز موفق عمل کرد و توانست فروش خوبی را در باکس‌آفیس به نام خود ثبت کند. این فیلم که با بودجه عظیم 178 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 370 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون و مدلین منتاک ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم لبه فردا به ایفای نقش پرداختند.

داستان این فیلم در زمان آینده که در آن زمین توسط نژادی بیگانه مورد تهاجم قرار گرفته ‌است رخ می‌دهد. بیل کیج، یک افسر روابط عمومی، بدون هیچ تجربه جنگی دستور دارد که در خط مقدم یک عملیات بسیار مهم علیه بیگانگان حضور پیدا کند. او در میدان جنگ کشته می‌شود، اما خود را گرفتار یک حلقه زمانی می‌بیند که با هربار کشته شدن او را به روز قبل از جنگ برمی‌گرداند. کیج همراه با ریتا ورتاکسی یک جنگجو نیرو ویژه، گروهی تشکیل می‌دهد تا راهی برای نابودی موجودات فرا زمینی پیدا کند.

 

 


سگ تازی – greyhound

 

سگ تازی – greyhound

سگ تازی یکی از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود که براساس رمانی به نام شفارد خوب اثر سی. اس. فارستر ساخته شد.

این فیلم توسط آرون اشنایدر کارگردانی شد و تام هنکس علاوه انجام وظیفه نویسندگی، به‌عنوان بازیگر نقش اصلی نیز در آن به ایفای نقش پرداخت.

فیلم سگ تازی ابتدا قرار بود توسط سونی پیکچرز در سراسر جهان اکران شود؛ اما بعد از پاندمی ویروس کرونا، این کمپانی تصمیم گرفت حق توزیع این فیلم را به اپل تی‌وی بفروشد.

این فیلم بعد از قرارگیری در سرویس اپل تی‌وی پلاس، مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کند. سکانس‌های اکشن و روند جالب داستان، ازجمله مهم‎‌ترین فاکتورهایی بودند که منتقدان آن‌ها را مورد ستایش قرار دادند.

آمار دقیق از میزان مخاطبان این فیلم در دسترس نیست؛ اما طبق گفته کارشناسان، این فیلم بعد از عرضه در اپل تی‌وی پلاس، توجه مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم سگ تازی با بودجه بیش از 50 میلیون دلاری ساخته شده بود.

علاوه بر تام هنکس، بازیگرانی همچون استیون گراهام، الیزابت شو و راب مورگان نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. خلاصه داستان فیلم سگ تازی بدین شرح است: در زمان جنگ جهانی دوم، کاپیتان ارنست کراوس که نخستین فرمانده یک ناوشکن محسوب می‌شود، هنگام عبور از شمال اقیانوس اطلس توسط گروهی از قایق‌های شکاری آلمان تحت تعقیب قرار می‌گیرد و در ادامه اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌‌دهد.

 

 


رمبو: آخرین خون - Rambo: Last Blood

 

رمبو: آخرین خون – Rambo: Last Blood

رمبو: آخرین خون (Rambo: Last Blood) پنجمین و آخرین فیلم از سری فیلم‌های رمبو است که توسط آدریان گرونبرگ کارگردانی شد.

سیلوستر استالونه علاوه‌بر ایفای نقش اصلی، به‌عنوان نویسنده نیز در این فیلم همکاری داشت. فیلم رمبو: آخرین خون نقدهای بسیاری بدی از سوی منتقدان دریافت کرد و نتوانست نظرات مثبت آن‌ها را به سمت خود جلب کند. بسیاری از منتقدان ضعف داستان، فیلم‌نامه، کارگردانی و همچنین مضامین نژادپرستی فیلم را مورد انتقاد قرار دادند.

این فیلم اما توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و فروش نسبتا خوبی را در باکس‌آفیس تجربه کند. فیلم رمبو: آخرین خون با بودجه 50 میلیون دلاری ساخته شد و حدود 91 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به سیلوستر استالونه، آدریانا بارازا، پاز وگا، یوت منیرال، سرجیو پریس منچتا، اسکار جانادا و خواکین کوسیو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم رمبو: آخرین خون بدین شرح است: جان رمبو اکثر زمان خود را با مزرعه‌داری می‌گذراند؛ اما هنگامی که کارتل‌های قاچاق مکزیکی نوه زن دوم پدرش را می‌دزدند، به دنبال آن‌ها به کشور مکزیک می‌رود. او نزدکارتل‌ها می‌رود. کارتل‌ها جان رمبو را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و او را زخمی می‌کنند و به گابریلا (نوه زن دوم پدرش) مواد مخدر تزریق می‌کنند. یک خبرنگار جان رمبو را نجات می‌دهد. او می‌فهمد این کارتل‌ها، برادران فلاکون هستند؛ او در ادامه با کمک خبرنگار، گابریلا را نجات می‌دهد، اما همه‌چیز در اینجا تمام نمی‌شود.

 

 


انجل سقوط کرده ‌است - Angel Has Fallen

 

انجل سقوط کرده ‌است – Angel Has Fallen

انجل سقوط کرده ‌است نیز جزو بهترین فیلم های اکشن به‌شمار می‌آید که توسط ریک رومن وو کارگردانی شده است.

این اثر درواقع سومین فیلم از مجموعه «سقوط کرده است» محسوب می‌شود که با واکنش متوسطی از سوی منتقدان مواجه شد. برخی از منتقدان عملکرد گروه بازیگری و ریتم جذاب فیلم را مورد تحسین قرار دادند و برخی دیگر نیز ایراداتی به فیلم‌نامه این اثر وارد کردند.

فیلم انجل سقوط کرده است با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌ها سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، توانست چیزی در حدود 147 میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جرارد باتلر، مورگان فریمن، پایپر پرابو، جیدا پینکت اسمیت، لنس ردیک، نیک نولتی، تیم بلیک نلسون، دنی هوستون و مایکل لندز اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم انجل سقوط کرده است بدین شرح است: چند سال بعد از وقایع فیلم قبلی، آلن ترامبل به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا انتخاب شده‌ است. ترامبل، بنینگ را به عنوان فرمانده سرویس مخفی معرفی می‌کند. در همین حین، حمله به جان رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا انگشت اتهام به سوی بنینگ نشانه رفته و او توسط گروه خودش و اف‌بی‌آی تحت تعقیب قرار بگیرد. بنینگ تصمیم می‌گیرد با پیدا کردن مجرم اصلی، خود را تبرئه کند.

 

 


Furie 2019

 

فیوری – Furie

توجه داشته باشید که این فیلم با Fury که مربوط به جنگ جهانی است تفاوت دارد.

این مورد یکی از بهترین فیلم های اکشن 2019 است که توسط «لی ون کی‌یت» ساخته شد و محصول کشور ویتنام است. داستان و امتیازات دریافتی فیلم موجب شد که ما آن را در لیست بهترین فیلم‌های اکشن قرار دهیم. این فیلم در پایگاه Rotten Tomatoes توانست امتیاز 94 و در پایگاه iMDB، امتیاز 6.4/10 را کسب کند که یک امتیاز قابل قبول به شمار می‌رود.

داستان فیلم در سبک و سیاق فیلم جان ویک است. هنگامی که دختر بچه‌ای توسط یک باند خلافکار و قاچاق ربوده می‌شود و ربایندگان خیلی زود متوجه اشتباهی که مرتکب شده‌اند می‌شوند.

آن‌ها دختر خطرناک‌ترین زن کشور را ربوده‌اند. کسی که در گذشته‌ی خود رهبره یکی از بدنام‌ترین باندهای خلاف بوده و به شدت خطرناک است. این مادر ردِ ربایندگان دخترش را می‌زند و در سالم برگرداندن و انتقام اذیت شدن دختر خود، از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

فیلم فیوری یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی زبان است و می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

این فیلم 98 دقیقه‌ای موفقیت چندان خاصی از لحاظ فروش نداشت، دلیل آن‌هم می‌توان کوچک بودن سینمای ویتنام دانست. اما از لحاظ کیفیتی، یک فیلم اکشن قابل قبول است.

 


Jason Bourne

 

مجموعه جیسون بورن – Bourne

یکی از بهترین فیلم های اکشن و کالکشن های اکشن مربوط به جیسون بورن است. داستان فیلم مربوط به مردی به نام « جیسون بورن » است; یک مأمور امنیتی که پس از انجام عملیات‌های زیادی به طور ناگهانی حافظه خودرا از دست داده است. حال جیسون بورن به دنبال شناسایی هویت خود و به یاد آوردن گذشته‌اش است.

تاکنون5 عنوان از کالکشن جیسون بورن ساخته شده که در ادامه نام آن‌ها و سال اکرانشان را برایتان لیست می‌کنیم. این مجموعه از موفق‌ترین مجموعه های اکشن دنیا محسوب می‌شود که هم از نظر فروش، و هم دیدگاه منتقدین و مخاطبین موفقیت چشمگیری به دست آورده. بازیگران مشهور و سرشناسی در قسمت‌های مختلف این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند که از بزرگترین آن‌ها می‌توان « مت دیمون » را نام برد. کسی که حضورش برای موفقیت هرفیلمی، با هر فیلم‌نامه‌ای کافیست.

مجموعه جیسون بورن در 5 قسمت ساخته شده که نخست ماجرای جیسون بورن را نشان می‌دهد و به نحوی این کاراکتر را به مخاطبین معرفی می‌کند، سپس وارد داستان اصلی می‌شود و مهارت خارق‌العاده این کاراکتر را به نمایش می‌کشد.

  1. هویت بورن – کارگردان داگ لیمان : 2002
  2. برتری بورن – کارگردان پل گرینگرس : 2004
  3. اولتیماتوم بورن – کارگردان پل گرینگرس : 2007
  4. میراث بورن – کارگردان تونی گیلروی : 2012
  5. جیسون بورن – کارگردان پل گرینگرس : 2016

 

محال است که از علاقه مندان به ژانر اکشن نباشید و این مجموعه را دنبال نکنید; اگر جزء علاقه مندان به این سبک هستید اما تاکنون مجموعه بورن را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت به دنبال تماشای آن باشید، چراکه یکی از بهترین کالکشن های اکشن تاریخ را تماشا نکرده‌اید.

 


بهترین فیلم های اکشن - جک رایان

 

جک رایان: سرباز سایه – Jack Ryan: Shadow Recruit

کارگردان : کنت برانا
بازیگران : کریس پاین – کنت برانا – کوین کاستنر – کیرا نایتلی – پت کی‌برنان
سال اکران : 2014

از دیگر فیلم های اکشن زیبا می‌توان پنجمین قسمت از مجموعه جک رایان را نام برد. مجموعه‌ای که از سال 1990 کار خودرا آغاز کرده و تاکنون موفقیت قابل قبولی را به دست آورده.

بازیگران خیلی خوبی در این فیلم اکشن حضور دارند که در جذابیت فیلم نقش بسزایی دارند، کارگردان فیلم نیز کنت برانا « بازیگر/کارگردان » بزرگ ایرلندی است. آثار برانا تاکنون در بخش‌های زیادی از جشنواره‌ها نامزد کسب جایزه شده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند برای این مرد عنوانی کسب کنند. از آثار بزرگ او می‌توان « قتل در قطار سریع‌السیر شرق »، « هنری پنجم »، « دانکرک » را نام برد.

داستان فیلم اکشن جک رایان در مورد سربازی است که طی یک عملیات آسیب می‌بیند; او در بیمارستان فوق پیشرفته ارتش تحت درمان قرار می‌گیرد و موفق می‌شود از پس مشکل خود بربیاید. در همین حین یکی از سازمان‌های بزرگ آمریکا اورا برای انجام مأموریتی به روسیه می‌فرستد. جایی که او با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و درواقع روس ها متوجه حضور او می‌شوند.

پایان بیش از حد قهرمانانه جک رایان شاید یکی از عواملی بود که مخاطبین را راضی نکرد، اما مطمئن باشید جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن، این فیلم را یکی از بهترین فیلم های اکشن کرده است.

 


بهترین فیلم های اکشن - Mad Max

 

مدمکس: جادی خشم – Mad Max: Fury Road

کارگردان : جرج میلر
تهیه کننده : داگ میتچل، جرج میلر، پی.جی.ووتن
بازیگران : تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، رزی هانینگنون وایلی، هیو کیز-برن، رایلی کیئو
سال اکران : 2015

جاده خشم یا مدمکس 2015 یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان به شمار می‌رود که توسط کارگردان بزرگ « جرج میلر » تولید شده است. جوایزی که این فیلم کسب کرده نشان از قدرت آن می‌دهد. این فیلم اکشن در 10 بخش از جشنواره اسکار نامزد کسب جایزه بود که نهایتا موفق شد 6 عنوان کسب کند.

مدمکس: جاده خشم چهارمین عنوان از مجموعه Mad Max به شمار می‌رود و درواقع این قسمت نسخه‌ی بازسازی شده این کالکشن است. ایده‌ی بازساخت این فیلم در سال 1997 شکل گرفت اما به دلایل مختلفی تکمیل کردن آن به تعویق افتاد. نهایتا از سال 2007 باری دیگر این پروژه روی کار آمد و سال 2015 به اکران رسید.

داستان فیلم در مورد مکس روکاتانسکی « با بازی تام هاردی » است که توسط نیروهای ایمورتان جو دستگیر و شکنجه شده و حال قصد فرار از پایگاه جو را دارد. در همین هنگام فیوروسا « شارلیز ترون » که یک راننده تراک است تعدادی از دختران جو را به طور قاچاقی از کمپ خارج کرده و جو دیووانه و افرادش به دنبال فیوروسا میروند. مکس نیز به همراه ارتش جو و به عنوان یک منبع تغذیه همراه می‌شود که دراین بین موفق می‌شود از دست جو فرار کند.

صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه قابل تحسینی که دراین فیلم استفاده شده از دلایل موفقیت چشمگیر این عنوان محسوب می‌شوند.

مدمکس را به معنای واقعی می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن دانست. پیشنهاد می‌کنم این فیلم را ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

 


Dunkirk

 

دانکرک – Dunkirk

کارگردان: کریستوفر نولان
تهیه کننده: اما توماس
بازیگران: هری استایلز، تام هاردی، مارک رایلنس، کیلین مورفی، فیون وایتهد
سال اکران: 2017

فیلم دانکرک محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلستان وفرانسه است ومی‌توان آن را در لیست بهترین فیلم های اکشن که کمتر شناخته شده‌اند جای داد، این فیلم دهمین اثر نولان محسوب می‌شود و اولین فیلم اوست که بر اساس یک رویداد واقعی ساخته شده است.

داستان این فیلم در مورد یک رویداد واقعی است جایی که سربازان متحد از انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه توسط سربازان مسلح آلمانی در سواحل دانکرک محاصره شده‌اند  و برای نجات این سربازان عملیات دانکرک به وجود می‌آید که بعدها به معجزه دانکرک نیز شهرت یافت.

همچنین این فیلم در نودمین جشنواره اسکار نامزد دریافت 8 اسکار در بخش‌های مختلف بوده است که در نهایت توانست سه جایزه بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا را به خود اختصاص دهد.

 


Baby Driver

 

بیبیِ راننده – Baby Driver

کارگردان: ادگار رایت
تهیه کننده: تیم بوان
بازیگران: انسل الگورت، لیلی جیمز، جیمی فاکس، جان هم، کوین اسپیسی و ایزا گونزال
سال اکران: 2017

فیلم بیبی راننده محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان است و در ژانر اکشن جنایی است این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ های اکشن چند سال اخیر است که می‌توانید ببینید، همین کافی است که بدانید درآمد فروش این فیلم در گیشه سینما چیزی حدود 227 میلیون دلار بوده و این در حالی است که بودجه ساخت آن تنها 34 میلیون دلار بوده است.

داستان این فیلم در مورد جوانی به نام بیبی (آنسل الگورت) پس از ملاقات با زنی جوان به نام دبورا (لیلی جیمز) به او علاقمند میشود. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد به دنبالش برود و در کنارش مشغول به کار شود. بیبی باید به اجبار برای یک رئیس تبهکار و دیوانه کار کند. او بعد از شروع کار اجباری با آن قاتل و جنایت‌کار، خودش را در سرقتی محکوم به شکست می یابد…

این فیلم در بسیاری از جشنواره‌ها از جمله اسکار، گلدن گلوب، بفتا و …. در بسیاری از بخش‌ها نامزد دریافت جایزه بوده است و سه اسکار را برای بخش‌های فنی فیلم به دست آورده است، موفقیت‌های زیاد این فیلم باعث شده تا عوامل سازنده‌ی آن به فکر ساخت ادامه‌ی این فیلم نیز باشند

 


Casino Royale

 

کازینو رویال – Casino Royale

سال اکران: 2006
کارگردان: مارتین کمپبل
تهیه کننده: مایکل ویلسون
بازیگران: دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن، جودی دنچ، جفری رایت، کلیمنس شیک

یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ که به دلیل شروع فوق العاده جذاب خود توجه همه را به مجموعه 007 دوباره جلب کرد فیلم تحسین برانگیز Casino royale بود که برای خلق صحنه‌های اکشن اصلا حد و مرز را رعایت نمی‌کرد. این فیلم با بازی زیبای دنیل کریگ به عنوان یک مامور جدید 007 بسیار زیبا ساخته شده است و همچنان روند ساخت مجموعه آن ادامه دارد.

فیلم کازینو رویال موفق شد با بودجه ای 140 میلیون دلاری بیش از 600 میلیون دلار در گیشه فروش کند و یک موفقیت تجاری خوب را برای شروع ساخت داستان‌های مامور MI6 بریتانیا به دست بیاورد. این فیلم حدود 14 جایزه را از چشنواره‌های مختلف دریافت کرده است.

جیمز باند که به تازگی درجه 00 خود را دریافت کرده است برای انحلال و کسب اطلاعات در مورد یک سازمان تروریستی دست به کار می‌شود و با کسب اطلاعات نقشه آن‌ها را متوجه می‌شود و قصد دارد به طور خود سر با آن‌ها مبارزه کند. باند در جریان این جست و جوها متوجه لو شیفره می‌شود و برای بازی پوکر با او خود را اماده می‌کند، وسپر لیند به عنوان مامور تامین مالی در این ماموریت باند را همراهی می‌کند و کمی بعد بین این دو یک رابطه عاطفی برقرار می‌شود. در ادامه ماجرا باند و وسپر درگیر یک سری حملات مرگبار از طرف لو شیفره و همراهانش می‌شوند که آن‌ها را با مشکلات فراوانی رو به رو می‌کند.

 


Fast Five

 

سریع و خشن 5 – Fast Five

سال اکران: 2011
کارگردان: جاستین لین
تهیه کننده: نیل اچ. موریتز
بازیگران: وین دیزیل، پل واکر، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، گل گدوت

قسمت پنجم مجموعه سریع و خشن شروع اوج این مجموعه برای ساخت سری‌های بعدی و فروش فوق العاده در گیشه بود. این فیلم هم بالاترین نمره را در این مجموعه از سوی بینندگان دریافت کرده است و هم توانسته از قسمت قبلی این مجموعه حدو دو برابر بیش‌تر فروش داشته باشد. یکی از نکات مثبت فیلم Fast Five سکانس های پر از هیجان آن است که با ورود دیواین جانسون رنگ و بوی جدیدی را به خود می‌گیرد.

قطعا این لیست با توجه به سطح سرگرم کننده بودن اکشن‌ها و کیفیت آن‌ها مورد نظر گرفته می‌شود. این فیلم هم با توجه به تعدد کاراکترهای محبوب و با فیلم‌نامه ای قابل قبول در این لیست قرار گرفته شده است. وین دیزیل، پل واکر، جوردانا بروستر، دواین جانسون و ترسی گیبسون از سری بازیگران مشهور این فیلم می‌باشند.

دومینک ( وین دیزل ) خلافکار سابقه دار، بعد از قسمت چهارم توسط پلیس دستگیر شده است و بعد از رای دادگاه به 25 سال زندان محکوم می‌شود و باید خود را برای حضور طولانی در زندان آماده کند. برایان ( پاول والکر ) و میا ( جوردانا بروستر ) تصمیم می گیرند تا دومینک در راه رفتن به زندان توسط اتوبوس فراری بدهند. بعد از فرار کردن دومینک مامور هابز که از افساران ارشد و کار کشته FBI است به دنبال دومنیک برای فرستادن دوباره او به زندان می‌افتد.

سریع و خشن 5 یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد.

 


Wanted

 

تحت تعقیب – Wanted

کارگردان: Timur Bekmambetov
تهیه کننده: Marc Platt
بازیگران: James McAvoy , Morgan Freeman , Angelina Jolie
سال اکران: 2008

«تحت تعقیب» با بازی آنجلینا جولی و جیمز مکاوُی یک اکشن عالی با چندین ایده‌ی خلاقانه است که آن‌ را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اکشن کرده، با وجود اینکه اکثر فیلم‌های اکشن داستان عمیقی ندارند ولی تحت تعقیب هم داستان خوبی دارد و هم ایده‌های جذاب و صحنه‌های اکشن کاملا حرفه‌ای در این فیلم باعث شده که تا آخرین لحظه جذاب و هیجان انگیز باشد.

داستان در مورد پسری به نام ویزلی است که یک کار معمولی دارد و از زندگی‌اش راضی نیست او همچنین اخیرا با نامزدش به مشکلاتی برخورد کرده که اوضاع زندگی‌اش را خرابتر از قبل کرده است، در همین حین فردی قصد دارد ویزلی را به قتل برساند ولی ویزلی توسط دختری به نام فاکس نجات پیدا می‌کند و فاکس قاتل را می‌کشد، فاکس ویزلی را به یک سازمان مخفی می‌برد و…

فیلمِ تحت تعقیب نامزد دریافت دو جایزه اسکار و یک شاهکار در سبک اکشن است که با فروش بیش‌از 340 میلیون دلاری یک موفقیت تجاری هم به حساب می‌آید، خبر خوش اینکه می‌توانید این فیلم را با یک دوبله‌ی بسیار با کیفیت تماشا کنید.

 


فیلم اکشن Taken

 

ربوده شده – Taken

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن عنوان ربوده شده یا بهتر است بگوییم کالکشن ربوده شده ( Taken ) است. این مجموعه دارای 3 فیلم است که ستاره آن‌ها لیام نیسون است. داستان درمورد جاسوس سی‌آی‌اِی « برایان میلز » است که از همسر خود جدا شده و به عنوان بادیگارد مشغول به کار است. در قسمت نخست ازاین مجموعه دختر برایان « کیم » با دوستانش به مسافرت به کشوری دیگر می‌رود و در آن‌جا او و دوستانش دزدیده می‌شوند. حال برایان با تمامی مهارت‌هایی که طی سال‌ها آموزش در C.I.A آموخته باید دختر خود را پیدا کند.

در قسمت‌های بعدی از مجموعه نیز همین اتفاق می‌افتد و خلافکاران دختر برایان را می‌دزدند و او هربار با جذابیت بیشتری دخترش را پیدا می‌کند. ربوده شده به معنای واقعی یکی از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود; جلوه‌های ویژه کمی در این مجموعه به چشم می‌خورد که آن‌ را بیشتر به واقعیت نزدیک کرده. داستان و فیلم‌نامه نیز در هر 3 قسمت کاملا قوی و بدون نقص بوده.

ربوده شده به طور کلی 3بار در سال‌های 2008، 2012 و 2015 ساخته شد که لیست کارگردانان آن را در ادامه می‌بینید.

  • ربوده شده 1 – 2008 به کارگردانی پیِر مورل
  • ربوده شده 2 – 2012 به کارگردانی اُلیویِر مگاتُن
  • ربوده شده 3 – 2015 به کارگردانی اُلیویِر مگاتُن

 

تهیه کننده هر 3 قسمت نیز، لوک بسون بود; موضوعی که اینجا حائز اهمیت است، از نظر منتقدین نمی‌توان ربوده شده را به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن دانست، چراکه انتقاداتی که نسبت به این فیلم شد عمدتا منفی بودند; اما میزان فروش چشمگیر 3 قسمت « 929 میلیون دلار » سند محکمی مبنی بر موفقیت این فیلم است. علاوه براین نمراتی که این فیلم از وبسایت‌های معتبر دریافت کرده قابل قبول است و ما نیز بنا به همین معیارها این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن در این لیست جای دادیم.

امیدواریم که از تماشای این فیلم اکشن لذت کافی را ببرید و مطمئن باشید هیجانی که در این مجموعه وجود دارد برای شما راضی کننده است.

 


بهترین فیلم های اکشن - Iron man

 

مرد آهنی 2008 – Iron Man

کارگردان : جان فاورو
تهیه کننده : کوین فیگ – آوی آراد
بازیگران : رابرت داونی جونیور – ترنس هاوارد – جف بریچز – شان توپ – نازنین بنیادی
سال اکران : 2008

مرد آهنی علاوه براینکه یکی از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شود، در لیست بهترین فیلم های مارول نیز حضور درخشانی دارد.

فیلم اکشن که توسط جان فاورو کارگردانی شد و موفقیت چشمگیری برای سازندگان خود به ارمغان آورد. از مشهورترین ستارگان این فیلم می‌توان به رابرت داونی جونیور « دکتر استارک » اشاره کرد. کسی که سال‌هاست اورا در عناوین مختلف کمپانی مارول می‌بینیم و می‌توان اورا از مهم‌ترین کاراکترهای دنیای سینمایی مارول دانست.

داستان فیلم در مورد یک مهندس و نابغه الکترونیک است; تونی استارک، او که شرکت استارک را از پدر خود به ارث برده‌، دست به تولید یک اسلحه و موشک جدید می‌زند و برای آزمایش و رونمایی ازآن به مناطق جنگی در افغانستان می‌رود که در آنجا با گروهک تروریستی « ده حلقه » درگیر می‌شود و به طرز وحشتناکی مجروح می‌شود.

هنگامی که تونی توسط ده حلقه اسیر می‌شود با یک نابغه دیگر به نام « پینسن » هم سلولی می‌شود و پینسن به کمک آهنربایی که ساخته ترکش‌ها را از بدن تونی خارج می‌کند.

در ادامه تنش‌هایی رخ می‌دهد و رئییس ده حلقه پیشنهادی به تونی و پینسن می‌دهد که در ازای آزادیشان، موشکی برای آن‌ها طراحی کند. داستان فیلم به طرز زیبا و جذابی جلو می‌رود و بدون خسته کننده بودن، فریم به فریم جلو می‌رود تا مخاطب از تماشای اثر بیش‌ترین لذت را ببرد.

همانطور که گفتیم مرد آهنی از بهترین فیلم های اکشن دنیاست و این امر از میزان فروش « 585 میلیون دلاری » و جوایزی که برده مشخص می‌شود.

 


فیلم اکشن بی مصرف ها 2

 

بی مصرف‌ها 2 – Expendables 2

کارگردان : سیمون وست
تهیه کننده : اوی لرتر – دنی لرتر – کوین کینگ تمپلتون – لز ولدن
بازیگران : سیلوستر استالونه – جت‌لی – دولف لاندگرن – ژان کلود واندام – جیسون استاتهام – آرنولد شوارتزینگر – بروس ویلیس – یو نان – اسکات ادکینز –
سال اکران : 2012

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلمهای اکشن را نام ببریم، بدون شک می‌توانیم به مجموعه « بی مصرف‌ها » اشاره کنیم. مجموعه‌ای پر از ستاره که هر سینما دوستی بازیگرانش را ستایش می‌کند.

تا به الان 3 قسمت از این مجموعه ساخته شده که ما سعی داریم قسمت دوم آن‌را به عنوان یکی از بهترین فیلمهای اکشن به شما پیشنهاد بدیم. این قسمت توسط « سیمون وست » کارگردان موفق بریتانیایی تولید شده که از آثار مشهور آن می‌توان مکانیک 1 و لاراکرافت را نام برد. ستارگان بسیار زیادی در این فیلم حضور دارند که نام هرکدام از آن‌ها به تنهایی برای بهبود در روند موفقیت فیلم کافی است.

داستان فیلم در مورد باندی از محافظان و نیروهای امنیتی قدیمی و حرفه‌ای است که باید با یک باند خلافکار بجنگند و آن‌ها را منهدم کنند.

به جرئت میگویم، اگر دنبال یک فیلم اکشن خوب می‌گردید، حتما این مجموعه را نگاه کنید. توجه داشته باشید که علاوه برتیم فوق‌العاده بازیگری، سایر عوامل سازنده نیز از بهترین ها هستند. بنابراین این فیلم را می‌توان به معنای واقعی یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قلمداد کرد.

امیدوارم که از تماشای این عنوان لذت ببرید.

 


بهترین فیلم های اکشن ترمیناتور

 

مجموعه نابودگر – Terminator

یکی از پرآوازه ترین و بهترین مجموعه‌های اکشن، مجموعه نابودگر یا ترمیناتور است که از هر لحاظ می‌توان آن‌را موفق دانست.

نخستین بار نابودگر در سال 1984 توسط جیمز کامرون ساخته شد و پس‌از آن 4 قسمت دیگر ازاین مجموعه تولید شد که آخرین آن‌ها در سال 2015 به اکران در‌آمد. قسمت جدید و می‌توان گفت پایانی نیز ازین مجموعه تولید شده که در سال 2019 با نام « نابودگر : سرنوشت تاریک » اکران می‌شود.

تاکنون بازی‌ها و سریال‌های زیادی بر مبنای نابودگر ساخته شده که همگی این‌ها نشان از موفقیت و قوی بودن فیلم میدهند.

به طور کلی داستان فیلم در مورد آینده‌ای است که انسان‌ها و ربات‌ها « سایبورگ‌ها » باهم درگیر می‌شوند و انسان‌ها باید برای بقای خود ماشین‌ها را ازبین ببرند. یکی از قوی‌ترین سایبورگ‌ها ترمیناتور یا همان نابودگر نام دارد که با درخشش آرنولد شوارتزینگر تبدیل به یکی از محبوب ترین کاراکترهای منفی تاریخ سینما شده است.

اگر از علاقه مندان به سینما و ژانر اکشن هستید و تاکنون موفق نشده‌اید این مجموعه را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت به فکر دیدن آن باشید چراکه یکی از بهترین مجموعه‌های اکشن را از دست داده‌اید. در ادامه قصد داریم لیستی از قسمت‌های مجموعه و کارگردان‌های هر قسمت را برای شما عزیزان قرار دهیم.

  1. نابودگر – تولید شده در سال 1984 به کارگردانی جیمز کامرون
  2. نابودگر 2 : روز داوری – تولید شده در سال 1991 به کارگردانی جیمز کامرون
  3. نابودگر 3 : خیزش ماشین ها – تولید شده در سال 2003 به کارگردانی جاناتان موستو
  4. رستگاری نابودگر : تولید شده در سال 2009 به کارگردانی جوزف مک‌گینتی نیکول
  5. نابودگر : پیداشن – تولید شده در سال 2015 به کارگردانی آلن تیلور
  6. نابودگر : سرنوشت تاریک – اکران در سال 2019 به کارگردانی تیم میلر

 


اکشن ترین فیلمهای تاریخ

 

ترانسفورمرز 3 – Transformers : Dark Of The Moon

کارگردان : مایکل بی
تهیه کننده : دنی مورفی – تام دوسانتو
بازیگران : شایا لابوف – جاش دوهامل – ترسی گیبسون – رُزی هانینگتون وایلی – جان مالکوویچ
سال اکران : 2011

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن قسمت سوم مجموعه تبدیل شوندگان ( Transformers ) است که از هرلحاظ می‌توان آن را جزء اکشن‌ ترین فیلم های تاریخ دانست.

داستان فیلم ادامه‌ای بر قسمت‌های پیشین این مجموعه است; سم و ربات‌ها متوجه می‌شوند که دشمنانشان « سپتیکناها » در حال جستجو برای پیدا کردن سلاحی هستند که در کره ماه پنهان شده و قدرت این سلاح به حدی است که می‌تواند جنگ قدیمی میان آتوباتها و سپتیکناها را پایان دهد. بنابراین هردو گروه با تمام توان خود برای یافتن این اسلحه تلاش می‌کنند. این سلاح درواقع سفینه فضایی سایبرترون‌هاست و اسرار زیادی را در خود جای داده است.

تبدیل شوندگان 3 توانست نامزد دریافت 3 جایزه اُسکار در سال 2012 شود که با وجود رقبای سرسختش ازاین جایزه جاماند.

به معنای واقعی می‌توان ترنسفورمز 3 را یکی از بهترین فیلمهای اکشن جهان دانست و پیشنهاد می‌کنم که حتما آن را تماشا کنید. البته لازم به ذکر است که قسمت‌های پیشین و بعدی این مجموعه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و آن‌ها نیز از بهترین فیلم های اکشن محسوب می‌شوند. می‌توانید به ترتیب این مجموعه را شروع به دیدن کنید تا تمامی جزئیات را متوجه شوید.

 


Spider-Man: Into the Spider-Verse

 

به درون دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Into the Spider-Verse

کارگردانان: Bob Persichetti, Peter Ramsey
صدا پیشگان: Shameik Moore, Jake Johnson, Liev Schreiber, Hailee Steinfeld
سال اکران: 2018

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی و اکشن دهه‌ی اخیر است که بعد از اکران مورد تحسین تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و هرچند در گیشه هم خوب عمل کرد اما نسبت به انیمیشن‌های دیگر می‌توان گفت که حقش بیشتر بود.

به درون دنیای عنکبوتی یک سبک کاملا جدید از انیشمیشن‌ها بود که مارول برای اولین بار آن را امتحان کرد و بازخوردها هم عالی بود، اکشنِ استفاده شده در این انیمیشن با همه‌ی چیزهایی که تابحال تماشا کرده‌اید متفاوت است، اگر برای شما هم سوال است که چطور یک کتاب مصور می‌تواند حسِ اکشن و انیمیشن یا فیلم را انتقال دهد حتما به دورن دنیای عنکبوتی را تماشا کنید تا کمی از حس خواندن کتاب مصور را داشته باشید.

البته با وجود اینکه بخش زیادی از دلنشینی این عنوان به دلایل ظاهری است اما این همه‌ی ماجرا نیست داستان با وجود تعداد زیادی قهرمان خیلی خوب پرداخته شده و شخصیت سازی در حد عالی است و البته موسیقیِ بی‌نظیر این اثر را هم نباید فراموش کرد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی هم در مراسم اسکار و هم مراسم گلدن گلوب عنوان بهترین فیلم انیمیشنی سال 2018 را به خود اختصاص داد تا اولین انیمیشن به سبک کتاب مصور باشد و راه را برای انیمیشن‌های فراوان دیگری هموار کند.

 

 


بهترین فیلم های اکشن قرن 21

 

لوسی – Lucy

کارگردان : لوک بسون
تهیه کننده : ویرجینیا سیلا
بازیگران : اسکارلت جوهانسون – مورگان فریمن – عمرو واکد – چویی مین-سیک
سال اکران : 2014

لوسی یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن قرن 21 محسوب می‌شود. فیلمی که توسط لوک بسون نوشته و کارگردانی شده و با فروش 463 میلیون دلاری خود موفقیت تجاری قابل قبولی محسوب می‌شود.

2 کاراکتر اصلی فیلم را اسکارلت جوهانسون « لوسی » و مورگان فریمن « پروفسور نورمن » ایفا می‌کنند. داستان فیلم درمورد یک زنه 24 ساله به نام لوسی است که در تایوان زندگی می‌کند و بنا به درخواست دوست‌پسرش یک کیف را به یک هتل می‌برد. هنگام تحویل این کیف متوجه می‌شود که با یکی از بزرگترین باندهای خلافکار مواجه شده و باید با خواسته‌ی آن‌ها مبنی بر انتقال مواد مخدر همکاری کند.

هنگامی که لوسی این پیشنهاد را رد می‌کند با ضرب و شتم از سوی افراد چانگ مواجه می‌شود و آن‌ها یک بسته از CPH4 « نوعی مواد مخدر » را در شکم لوسی جاسازی می‌کنند. در اوایل مسیر این بسته CPH4 در شکم لوسی باز می‌شود و با DNA او ادغام می‌شود. همین امر باعث می‌شود که هوشیاری لوسی به مراتب بالاتر از حد نرمال برود و کارهای خارق‌العاده و فراطبیعی انجام دهد.

فیلم‌نامه لوسی را از هر لحاظ می‌توان سرگرم کننده و جالب دانست. این عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان از نگاه مخاطبان محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌را تماشا کنید.

 


فیلم اکشن بازی های عطش

 

بازی‌های عطش – The Hunger games

کارگردان : گری راس
تهیه کننده : سوزان کالینر – جان کیلیک – نینا جیکوپسن
بازیگران : جنیفر لارنس – لیام همسورث – جاش هاچرسون – وودی هرلسون –
سال اکران : 2012

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن مجموعه بازی‌های عطش است. 3 قسمت ازاین فیلم ساخته شده که تمامی آن‌ها نمرات و نظرات خیلی خوبی از منتقدین دریافت کردند و همچنین رکوردهایی نیز به ثبت رسانده که به نوبه‌ی خود جالب هستند.

نخستین قسمت از بازی های عطش در سال 2012 با بودجه‌ای 78 میلیون دلاری ساخته شد و توانست درپایان با فروشی بالغ بر 685 میلیون دلار موفقیت زیادی در گیشه به دست بیاورد. علاوه براین بازی‌های عطش، بعد از « آواتار » تبدیل به دومین فیلمی شد که توانسته 4 هفته پشت سرهم در صدر باکس آفیس قرار بگیرد.

داستان فیلم براساس رمانی با همین نام اثر « سوزان کالینر » طراحی شده; بدین گونه که اتفاقات درشهری به نام پانم اتفاق می‌افتند و هرساله 24 دختر و پسر نوجوان « بین سنین 12 تا 18 » باید در مکانی باهم مبارزه کنند و هرکس که آخرین نفر زنده بماند برنده بازی است.

لازم به ذکر است که اگر تمایل به تماشای این فیلم اکشن دارید، آن‌را از قسمت نخست شروع کنید تا با تمامی جزئیات فیلم آشنا شوید. به جرئت می‌توانم به شما اطمینان دهم که این فیلم برایتان دلنشین خواهد بود. بنابراین زودتر به فکر تماشای آن باشید و اگر آن‌را دیده‌اید نظرتان را درمورد این شاهکار به ثبت برسانید.

 


White House Down

 

سقوط کاخ سفید – White House Down

کارگردان : رولند امریش
نویسنده : جیمز وندرپیلت
بازیگران : چنینگ تیتوم – جیمی فاکس – مگی جیلنهال – جیسون کلارک – ریچارد جنکینز
سال اکران : 2013

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن و دوست داشتنی سینمای هالیوود، سقوط کاخ سفید است که در سال 2013 توسط « رولند امریش » تولید شد. داستان فیلم به نحوی است که به خودیه خود مخاطب را مجذوب می‌کند، اما استفاده از جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن زیبایی که در این فیلم به کار گرفته شده جذابیت آن‌را دوچندان کرده است.

داستان فیلم در مورد حمله‌ای است که در زمان رئیس جمهور جیمز ساویر « جیمی فاکس » انجام می‌شود و این شخص گروگان گرفته می‌شود. پلیسی به نام « جان کیل » که یک پلیس پارلمانی است قصد دارد رئیس جمهور را ازاین مخمصه آزاد کند.

سقوط کاخ سفید شاید نتوانسته باشد در گیشه موفقیت تجاری چشمگیری به دست بیاورد، اما با توجه به موضوعی که این فیلم انتخاب کرده و هم‌چنین جذابیت بصری که داراست، می‌توان آن‌را یک فیلم اکشن خوب و البته جزء بهترین فیلم های اکشن دانست.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر دنبال یک فیلم اکشن جذاب می‌گردید و تاکنون این عنوان را ندیده‌اید حتما به فکر تماشایش باشید.

 


Olympus Has Fallen

 

المپیوس سقوط کرده – Olympus Has Fallen

کارگردان : آنتونی فوکوآ
بازیگران : مورگان فریمن – جرارد باتلر – آرون اکهارت – آنجلا باست
سال اکران : 2013

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن که در مورد سقوط و حمله به کاخ سفید است، همین عنوان است. فیلمی که همانند همتای خود « سقوط کاخ سفید » در سال 2013 تولید شده و توانست نمرات قابل قبولی از منتقدین دریافت کند.

این فیلم در سال 2013 توسط آنتونی فوکوآ کارگردانی شد; کسی که در کارنامه خود موارد موفقی همچون « چپ دست »، « اکوآلایزر 1 و 2 » و فیلم « کینگ آرتور » را دارد. در تیم بازیگری این فیلم نیز افراد سرشناسی همچون مورگان فریمن حضور دارند که جزئی از بهترین بازیگران هالیوود است.

داستان فیلم در مورد حمله‌ی یک گروه تروریستی اهل کره شمالی به کاخ سفید است. آن‌ها با سلاح و تجهیزات فوق پیشرفته خود خیلی سریع نگهبانان کاخ سفید را از پای در می‌آورند و تارُمار می‌کنند. درهمین هنگام رئیس جمهور به همراه بالاترین مقام‌های دولت خود به پناهگاهی که زیر کاخ سفید واقع شده فرار می‌کند و در آن‌جا مخفی می‌شود،; اما با خیانت یکی از مورد اطمینان‌ترین افراد خود مواجه می‌شود. در سوی دیگر فیلم یکی از اعضای قدیمی گارد ریاست جمهوری به نام « مایک پانینگ » سعی در نجات رئیس جمهور دارد.

در طول فیلم شاهد صحنه‌های اکشن بسیار زیبایی هستیم که جذابیت فیلم را بیشتر می‌کنند. این عنوان همانند همتای خود در بخش فروش چندان موفق نبود، اما توانست نگاه منتقدین را به خود معطوف کند و نمرات قابل قبولی از آن‌ها دریافت کند.

اگر به دنبال تماشای یک فیلم اکشن زیبا هستید این عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنم. همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد این عنوان بیان کنید و بگویید که آیا لایق حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن هست یا خیر.

 


جان سخت

 

مجموعه جان سخت – Die Hard

کارگردان‌ها: جان مک‌تیرنان، لن وایزمن، رنی هارلین، جان مور
بازیگران:  بروس ویلیس، آلن ریکمن، بانی بدیلیا و….
سال‌های اکران: 1998-2013

مجموعه فیلم‌های جان سخت را تقریباً همه‌ به عنوان بهترین فیلم های اکشن در ذهن دارند و هرکدام از 5 فیلم جان سخت در زمینه اکشن چیزی کم ندارد و بسیار تماشایی است.

شخصیت اصلی این فیلم‌ها جان مک‌کلاین (با بازی بروس ویلیس) است. او بازرس پلیس نیویورک است و در هر قسمت خود را درگیر یک حملهٔ تروریستی می‌بیند. هم‌چنین بازی‌ها و کمیک‌بوک‌های زیادی بر اساس این فیلم ساخته و نوشته شده‌اند.

تمام مجموعه جان سخت در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار است و در تلوزیون نیز بارها پخش شده است و دیدن آن برای معدود افرادی که جان سخت را نمی‌شناختند به شدت توصیه می‌شود.

 


انتقام‌جویان: پایان بازی - Avengers: Endgame

 

انتقام‌جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

کارگردان: برادران روسو
بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث و اسکارلت جوهانسون
سال اکران: 2019

انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) فیلمی به کارگردانی برادران روسو است که یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما محسوب می‌شود.

این فیلم برپایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از کمیک‌های مارول ساخته شده است؛ فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی دنباله مستقیم فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت محسوب می‌شود که در سال 2018 ساخته شده بود. فیلم‌نامه فیلم پایان بازی توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شده بود و وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده کوین فایگی قرار داشت.

این عنوان که بیست‌ودومین فیلم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود بعد از اکران تحسین گسترده منتقدین را به همراه داشت و نمرات خوبی را از سوی آن‌های دریافت کرد. فیلم پایان بازی در زمینه بازیگری، کارگردانی و داستان مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب و طرفداران زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی با بودجه عظیم 356 میلیون دلاری تولید شد و حدود 2.790 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این میزان از فروش فیلم پایان بازی را به پرفروش‌ترین فیلم سال 2019، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل کرد.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم پایان بازی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/مرد آهنی، جاش برولین در نقش تانوس، مارک رافلو در نقش بروس بنر/هالک، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا، کریس همسورث در نقش ثور، جرمی رنر در نقش کلینت بارتون/شاهین‌چشم، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/عنکبوت سیاه و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم پایان بازی بدین شرح است: حوادث این فیلم سه هفته بعد از وقایع فیلم پایان بازی جریان دارد؛ نیمی از جمعیت جهان با دستان تانوس نابوده شده‌اند. تونی استارک و نبیولا در فضا سرگردان هستند. درست در زمانی که مرد آهنی امید برای زنده ماندن نداشت کاپیتان مارول به کمک آن‌ها آمد و آن‌ها را به زمین بازگرداند. در ادامه ابرقهرمانانی چون بروس بنر، استیو راجرز، راکت، ثور، ناتاشا رومانوف، جیمز رودز، کارول دنورز و نبیولا به فضا می‌روند تا با نابود کردن تانوس و دستیابی به سنگ‌های ابدیت فاجعه پیش‌آمده را برطرف کنند؛ اما تانوس به آن‌ها می‌گوید که سنگ‌ها را از قبل نابود کرده و آن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند. در ادامه ثور با خشمی فراوان سر تانوس را بدنش جدا کرده و تمامی ابرقهرمانان به مقر خود بازمی‌گردند. با یک پرش زمانی داستان پنج سال به جلو می‌رود؛ اسکات لنگ که از قلمرو کوانتومی بیرون آمده به مقر انتقام‌جویان رفته و با نظریه‌ای ادعا می‌کند که سفر در زمان امکان‌پذیر است.

 

تماشای آنلاین فیلم Avengers: Endgame –

 


Bad Boys پسران بد

 

پسران بد – Bad Boys

کارگردان: مایکل بی
بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، تیا لئونی، تریسا رندل، چکی کاریو، جو پانتولیانو، فرانک جان هاگز و….
سال اکران: 1995

پسران بد دربارهٔ دو کارآگاه موادمخدر است که با خودروی فراری‌شان شهر را به آشوب می‌کشند. در این فیلم، ویل اسمیت نسبتا تازه‌کار، پابه‌پای مارتین لارنس که بازیگر مشهورتری بود پیش می‌رود و این دو، لحظه‌هایی سرشار از اکشن و کمدی برای تماشاچی‌ها رقم می‌زنند.

این فیلم علاوه بر صحنه‌های اکشن فراوان در کمدی هم عالی است و یک نمونه‌ی کامل از اکشن – کمدی محسوب می‌شود و قسمت دوم این فیلم به نام پسران بد 2 نیز ساخته شده است و قسمت دوم را هم می‌توان در لیست بهترین فیلم های اکشن جا داد.

 


لئون

 

لئون حرفه‌ای – Léon: The Professional

کارگردان: لوک بسون
بازیگران: ژان رنو، ناتالی پورتمن، گری اولدمن، دنی آیلو، جرج مارتین
سال اکران: 1994

لئون حرفه‌ای یا لئون یک دارام – اکشن فوق‌العاده است و یکی از بهترین فیلم های اکشن که با موسیقی کم‌نظیر آمیخته شده را می‌توانید تماشا کنید.

لئون حرفه‌ای نخستین حضور ناتالی پورتمن بر پردهٔ نقره‌ای است، این فیلم همچنین نامزد دریافت چندین جایزه بزرگ سینمایی و تحسین شده‌ی منتقدین و مردم است.

داستان این فیلم در مورد قاتلی حرفه ای موسوم به لئون (ژان رنو) که در آپارتمانی در محله ایتالیلیی نشین شهر نیویورک ساکن است، با دختری 12 ساله به نام ماتیلدا (ناتالی پورتمن) آشنا می شود. در غیاب ماتیلدا، استانسفیلد (گری اولدمن) پلیسی تبهکار، پدر و دیگر اعضای خانواده او را به سبب کوکائین ناخالصی که فروخته بود می کشد. ماتیلدا پس از دیدن صحنه قتل به لئون پناه می برد و….

 


inception movie

 

تلقین – Inception

کارگردان: کریستوفر نولان
بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، جوزف گوردون لویت، تام هاردی، کیلین مورفی، مایکل کین
سال اکران: 2010

معمولا بین فیلم‌های اکشن کمتر اتفاق میفتد که داستان فیلم جذاب باشد یا فیلمنامه آن پخته باشد چرا که اکثر بار فیلم را جلوه‌های ویژه و سکانس‌های اکشن به دوش می‌کشند اما در مورد تلقین اوضاع کاملا متفاوت است، داستان فیلم آنقدر جذاب و فیلمنامه آنقدر پخته و دقیق است که بدون حتی یک سکانس اکشن می‌توانست به عنوان یکی از بهترین درام‌های سال 2010 وارد سینما شود حال این فیلمنامه‌ی قدرتمند را کنار جلوه‌های ویژه برنده جایزه اسکار قرار دهید و کارگردانی کریستوفر نولان را هم به آن اضافه کنید، این فیلم یکی از بایدهای تماشا برای همه سینما دوستان است.

دام کاب که نقش او را لئوناردو دی‌کاپریو بازی می‌کند فردی ماهر در دزدیدن اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او توانایی دارد که با وسایل مدرن وارد رویای هدفِ خود شود و اطلاعاتی را که نیاز است درون رویا از فردِ هدف بیرون بکشد و در دنیای واقعی از آن اطلاعات استفاده کند او این اسرار را به متقاضیان دیگر عرضه می‌کند. دام کاب برای این کار یک گروه حرفه‌ای از روان‌کاوان و معماران خبره دارد که همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و سعی می‌کنند اطلاعات را کشف و استخراج کنند.

تلقین یا همان Inception در مراسم اسکار سال 2011 در 8 رشته نامزد دریافت جایزه شد که در 4 رشته‌ی بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه توانست جایزه اسکار را ازان خود کند، این فیلم در فهرست 10 فیلم برتر بیش از 273 منتقد در سال 2010 قرار گرفت و در 55 مورد از آن‌ها دارای رتبهٔ 1 بود.

 


Ghost rider 1

 

روح سوار 1

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن تاریخ قسمت نخست روح سوار (Ghost Rider) است. این فیلم درسال 2007 تولید شد و با درخشش نیکولاس کیج توانست طرفداران زیادی در آن سال‌ها پیدا کند. کارگردانی این فیلم توسط «مارک استیون جانسون» انجام شد و کاراکتر اصلی فیلم یعنی روح سوار برگرفته از شخصیتی از کمیک‌ بوکی با همین نام است.

داستان این فیلم درمورد بدلکاری به‌نام جانی بلیز (نیکلاس کیج) است که برای محافظت از همسرش، روح خودرا به‌شیطانی به‌نام مفیستو می‌فروشد. اما نمی‌داند که این کار خود بهای بسیار سنگینی دارد.

دنباله‌ی این فیلم درسال 2017 به‌نمایش درآمد اما موفقیت چشمگیری برای آن حاصل نشد و درواقع شکست خورد. از دلایل بزرگ شکست این مجموعه می‌توان عدم پذیرش و استقبال مردم از ژانر ابرقهرمانی نام برد.

می‌توانم به‌شما اطمینان بدهم که این فیلم یکی از برترین فیلم های اکشن است و از تماشای آن نهایت لذت را می‌برید. اگر ازاین فیلم خوشتان آمد می‌توانید قسمت‌های بعدی این مجموعه را نیز تماشا کنید.

 


Best Action Movies

 

آواتار – Avatar

یکی دیگر از برترین فیلم اکشن های تاریخ، فیلم محبوب و مشهور جیمز کامرون آواتار است. فیلمی اکشن-علمی تخیلی که از بهترین آثار سینما محسوب می‌شود.

آواتار تا پیش از اکران قسمت چهارم و پایانی انتقام جویان، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود. باتوجه به عناوینی که مابین سال‌های 2009 تا 2019 ساخته شده‌اند، 10 سال حضور در صدر جدول باکس آفیس افتخاری تاریخی است.

داستان بسیار جذاب فیلم در سال 2154 میلادی اتفاق می‌افتد. زمانی که انسان‌ها متوجه شده‌اند در یکی از سیاره‌های دیگر سنگی ارزشمند وجود دارد که می‌تواند با ارزش‌ترین و حیاتی‌ترین منبع جایگزین باشد و به دنبال استخراج آن هستند. اما مشکل آن‌ها با موجوداتی است که ناوی نام دارند و نمی‌خواهند به انسان‌ها اجازه‌ی دسترسی به منبع گرانبهای هستی و سیاره‌شان را بدهند. به دنباله‌ی همین ماجرا انسان‌ها موفق به خلق آواتار (موجودی شبیه به ناوی‌ها) شده‌اند و تحت فرمان یکی از نیروهای خود قصد دارند به ناوی‌ها نزدیک شوند و آن‌ها را متقاعد کنند.

داستان آواتار در سال 1995 نگارش شد و سال‌ها طول کشید تا خواسته‌ی کامرون به تصویر کشیده شود. حساسیت بالای جیمز در خلق چنین اثری نام اورا در تاریخ سینما جاودانه کرد. به دنباله‌ی موفقیت قسمت نخست آواتار، 4 سری دیگر از آن در دست ساخت قرار گرفت و در سال‌های 2021 و 2023 دو قسمت نخست آن و سپس در سال‌های 2025 و 2027 قسمت‌های سوم و چهارم آن منتشر می‌شوند.

اگر از علاقه‌مندان به ژانر اکشن، و یا بهتر است بگوییم دوست‌دار سینما هستید، محال است که آواتار را ندیده باشید. در غیر اینصورت شما باید در اولین فرصت این شاهکار را تماشا کنید.

 


Anna 2019 Movie

 

آنا – Anna [2019]

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2019 ، فیلم سینمایی آنا است. این فیلم یکی از جذاب‌ترین فیلم های سال 2019 است که در ژانر اکشن-جاسوسی توسط لوک بسون تولید شده.

داستان فیلم درمورد آنا پولیتووا (ساشا لوس: مدل مشهور روس) است که زندگی فلاکت بار و پوچی را سپری می‌کند. آنا فرمی را برای استخدام در نیروی دریایی پر می‌کند و چند روز بعد سرویس مخفی روس به دنبال او می‌آید و فرصت جدیدی برای زندگی به آنا می‌دهد.

بدین ترتیب آنا تبدیل به یکی از جاسوسین روسیه می‌شود که با اغوا کردن و مهارت‌های آدمکشی‌اش افراد زیادی را از بین می‌برد.

اتفاقاتی که در ادامه‌ی فیلم می‌افتد این فیلم را با سایر اکشن‌های این سبک جدا می‌کند. آنا را به معنای واقعی می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن دانست. لحظات پرهیجانی که در عین سادگی شامل اکشن‌های قدرتمندی هستند این فیلم را تبدیل به یکی از عناوین برتر 2019 کرده است.

امیدوارم از تماشای این اثر خارق‌العاده لذت ببرید.

 


Mr And Mrs Smith

 

آقا و خانوم اسمیت – Mr & Mrs Smith

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن تاریخ، آقا و خانوم اسمیت است. این فیلم در سال 2005 توسط داگ لیمان تولید شد و نویسندگی آن توسط سیمون کینبرگ (نویسنده و کارگردان آمریکایی که نگارش فیلمنامه آثاری همچون مریخی، ددپول، مردان ایکس و .. را به عهده داشته) به انجام رسید. بازیگران اصلی این فیلم سینمایی اکشن برد پیت و آنجلینا جولی (زوج سابق هالیوودی) هستند.

داستان فیلم درمورد دو قاتل حرفه‌ای است که در کلمبیا مشغول به انجام یک قتل هستند و برای رد گم کردن و جلوگیری از دستگیر شدنشان به طور مصلحتی باهم آشنا می‌شوند و ازدواج می‌کنند; نه جان و نه جین نمی‌دانند که دیگری قاتل است. زندگی جان و جین کمی بعد به انزوا کشیده می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند دلیل مشکلاتشان را پیدا کنند.

در ادامه متوجه می‌شویم که جان و جین هرکدام برای کمپانی‌های آدم کشی کار می‌کنند که به شدت باهم رقابت دارند، و طی یک عملیات به طور اتفاقی این دو مقابل هم قرار می‌گیرند.

ادامه‌ی جذاب و تماشایی این فیلم و پایان بسیار زیبای آن را به عهده شما عزیزان می‌گذاریم و امیدواریم که ازاین پیشنهاد راضی باشید. مطمئن باشید پس از تماشای این فیلم اکشن با رضایت کامل از جلوی مانیتور بلند می‌شوید.

 


Death Race Movie

 

مسابقه مرگ – Death Race

از دیگر فیلم های اکشن جذاب و تماشایی می‌تواند مجموعه Death Race را نام برد. عناوینی جذاب با جلوه‌های ویژه که مخاطبین زیادی از آن‌ها رضایت داشتند.

داستان فیلم در مورد لوک لوکاس است، راننده‌ی افسانه‌ای که با لقب “فرانکشتاین” شناخته می‌شود.

لوک لوکاس در یک دزدی از بانک، پس از شلیک به یک مأمور و کشتن آن به زندان فرستاده می‌شود و 6 ماه بعد به جزیره‌ی ترمینال منتقل می‌شود. جزیره‌ای که مخصوص زندانی‌های بسیار خطرناک است و قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای دارد. مسابقاتی که در این زندان برگزار می‌شوند بینندگان زیادی از سرتاسر دنیا دارد و در آن مسابقات، 2 زندانی مقابل هم قرار می‌گیرند و تا پای مرگ باهم مبارزه می‌کنند.

کمی بعد یک شرکت تجاری پیشنهاد جدیدی به رییس این زندان می‌دهد، مسابقه‌ی مرگ. در این مسابقه زندانیان با ماشین‌های مسلح، در مسیرهای سخت و هیجانی با یکدیگر به رقابت میپردازند و به مراحل بعدی می‌روند. مسابقاتی که نبردهای هیجان انگیزتری از پیش دارد و بینندگان بیشتری آن را دنبال می‌کنند.

مسابقات مرگ را به معنای واقعی می‌توان یک فیلم اکشن خود تلقی کرد. توجه داشته باشید که این فیلم تاکنون در 4 قسمت ساخته شده و اولین قسمت از آن در سال 2008 ساخته شد که ستاره‌ی هالیوود “جیسون استاتهام” در آن ایفای نقش کرد.

پیشنهاد می‌کنم این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید. امیدوارم که از تماشای این اثر لذت ببرید.

 


Parker 2013

 

پارکر – Parker 2013

یکی دیگر از فیلم های اکشن قرن 21، فیلم سینمایی پارکر است که در سال 2013 توسط تیلور هاکفورد ساخته شد.

از بازیگران این فیلم می‌توان چهره‌ی بزرگ سینمای اکشن، جیسون استاتهام را نام برد. در کنار استاتهام، جنیفر لوپز، کرک بالتز و پتی لوپن نیز به ایفای نقش در این فیلم اکشن پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد سرقتی چند ده میلیون دلاری است که به رهبری پارکر (جیسون استاتهام) با موفقیت به انجام رسیده و بعد از سرقت خیانتی بزرگ اتفاق می‌اُفتد. همکاران پارکر در این سرقت به او خیانت می‌کنند و اورا حسابی گوش مالی می‌دهند. در حالی که همه گمان می‌کنند پارکر کشته شده، او در حال برنامه ریزی برای انتقام است و در همین مسیر با لزلی (جنیفر لوپز) آشنا می‌شود تا به وسیله لزلی بتواند اهداف خود را عملی کند.

پارکر در گیشه چندان موفق نبود و به نوعی از لحاظ تجاری یک شکست محسوب می‌شود، اما صحنه‌های اکشن این فیلم و حضور جیسون استاتهام باعث می‌شود که فیلم برای دوست داران ژانر اکشن جذاب باشد.

 


Mechanic Collection

 

کالکشن مکانیک – Mechanic Collection

یک فیلم اکشن جذاب با بازی جیسون استاتهام و جسیکا آلبا که نخستین بار در سال 2011 اکران شد و 4 سال بعد یعنی در سال 2015، قسمت دوم آن به اکران رسید و به یکی از بهترین کالکشن‌های اکشن تاریخ سینما تبدیل شد.

قسمت اول این مجموعه توسط سیمون وست کارگردانی شد و نسخه‌ی بازسازی شده فیلم مکانیک بود که در سال 1972 ساخته شده بود.

قسمت دوم نیز توسط دنیس گانزل کارگردانی شد و داستانی به مراتب جذاب‌تر و دنباله‌ای از قسمت اول داشت که برای دوست‌داران ژانر اکشن از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

داستان فیلم‌ها در مورد آرتور بیشاپ (جیسون استاتهام) و دوست دخترش (جسیکا آلبا) است که با چالش‌هایی مواجه می‌شوند.

مکانیک 1 و 2 از بهترین آثار اکشن سال‌های گذشته هالیوود هستند و پیشنهاد می‌کنم آن‌ها را در لیست تماشای خود قرار دهید.

 


 

بیشتر بخوانید

  • بهترین فیلم‌های 2019
  • بهترین سریال‌های خارجی
  • بهترین موسیقی متن های تاریخ سینما [ به همراه لینک دانلود ]
  • بهترین فیلم‌های 2021

 




بهترین فیلم های اکشن 2019 : یکی از محبوب ترین ژانرها ، ژانر اکشن می باشد که در میان مردم دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد. در سال میلادی 2019 نیز فیلم اکشن و جذاب بسیاری اکران و منتشر شده است که دیدن اکثرا آنها برای فیلم دوستان این ژانر محبوب ، امری مهم و بدیهی می باشد.😉

خب بهترین فیلم های اکشن آمریکایی و جدید در سال 2019 چه فیلم های می باشند؟ برای گرفتن پاسخ این سوال ، ما در این مقاله از بخش فیلم و بازی ماگرتا ؛ قصد داریم تا شما دوستان را با بهترین و برترین فیلم های اکشن سال 2019 آشنا کنیم. پس در ادامه با ماگرتا همراه باشید.


1. فیلم Avengers: Endgame – انتقام جویان: پایان بازی

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

داستان Avengers: Endgame درست پس از بشکن تانوس و ناپدید شدن نیمی از جهان روایت می‌شود. حال گروه انتقام‌جویان که نیمی از اعضایش را از دست داده است ، باید دوباره متحد شده و با کمک یکدیگر ناپدیدشدگان را بازگردانند و آنها را دوباره زنده کنند. اما…


2. فیلم Spider-Man: Far from Home – مرد عنکبوتی: دور از خانه

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

به دنبال رویدادهای فیلم انتقام جویان: پایان بازی، مرد عنکبوتی باید برای از بین بردن تهدیدات جدید، در دنیایی که برای همیشه تغییر کرده‌ است، آماده چالش بزرگی شود…


3. فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum – جان ویک: قسمت 3 – پارابلوم

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

جان ویک به یک فراری بزرگ تبدیل شده است و همکاران سابق او به دنبال شکارش هستند. او می‌بایست هر طوری که شده است از این مهلکه جان سالم به در ببرد و…


4. فیلم Alita: Battle Angel – آلیتا: فرشته نبرد

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

این فیلم درباره دختری سایبورگ به نام آلیتا است در دنیای پسا رستاخیزی زندگی می‌کند و به طور کامل حافظه خود را از دست داده است. دکتر سایبرنتیک او را در توده‌ای زباله پیدا کرده و پس از بازسازی وظیفه مراقبت از وی را برعهده می‌گیرد. وی تنها سایبورگ افسانه‌ای هنرهای رزمی پانزر کونست را به خاطر دارد و همین موضوع باعث می‌شود که به شکارچی جایزه‌بگیر تبدیل شود و…


5. فیلم Shazam – شزم

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

داستان این فیلم درباره ی توانایی و قدرت شزم جادویی هزارساله است که توسط جادوگری به نام ماماراگان به یک نفر در طی هزار سال بخشیده می‌شود و از قضا این قرعه به نام جوانی کم‎ تجربه به نام بیلی بتسون می‎افتد که باعث به وجود آمدن ماجراهای فراوانی می‎شود و…


6. فیلم Terminator: Dark Fate – نابودگر: سرنوشت تاریک

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

این فیلم ششمین فیلم از سری فیلم‌های نابودگر هست. داستان فیلم دنباله‌ی ترمیناتور روز داوری است و اتفاقات قسمت‌های سوم تا پنجم این مجموعه کاملا نادیده گرفته شده است و…


7. فیلم Rambo: Last Blood – رمبو: آخرین خون

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

داستان فیلم در موردی یک کهنه سرباز جنگ ویتنام به نام جان رمبو می باشد که بعد از دزدیده شدن دختر یکی از دوستانش توسط کارتل های مواد مخدر مکزیکی، به عنوان آخرین ماجراجویی خود راهی مکزیک می شود تا با این کارتل ها روبرو شود. این فیلم، پنجمین فیلم از سری فیلم های رمبو است که این بار نیز، سیلوستر استالونه نقش رمبو را ایفا می کند…


8. فیلم Angel Has Fallen – سقوط فرشته

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

این فیلم، سومین قسمت از این مجموعه بعد از المپیوس سقوط کرده است 2013 و لندن سقوط کرده است 2016 می‌باشد. مامور سرویس مخفی مایک بنینگ برای ترور رئیس جمهور مظنون است و اکنون باید از یک عملیات تروریستی که هدف آن هواپیمای ایر فورس وان که هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا است و حامل رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌باشد جلوگیری کند.


9. فیلم Captain Marvel – کاپیتان مارول

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

هنگامی که زمین درگیر جنگی کهکشانی و سخت بین دو گونه از بیگانگان می‎شود ، کارول دنورز به یکی از قدرتمندترین ابرقهرمان‎های جهان تحت عنوان کاپیتان مارول تبدیل می‎گردد و…


10. فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw – سریع و خشن: هابز و شاو

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

فیلم Fast and Furious Presents Hobbs and Shaw ، دو سال پس از اتفاقات فیلم سرنوشت خشمگین به وقوع می‌پیوندد. مأمور باتجربه لوک هابز تصمیم می‌گیرد تا با دوست و رقیب قدیمی‌اش دکارد شاو همکاری کند تا مأموریت یک خلافکار مخوف به نام بریکستون را متوقف کنند. ..


11. فیلم Anna 2019 – آنا 2019

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

آنا پولیاتووا بر خلاف ظاهر آرامش دارای رازی پنهان است که باعث شده مهارت و قدرتی را کسب کند که وی را به یکی از مخوف‌ترین هیتمن‌های دنیا تبدیل می‌کند و…


12. فیلم Triple Frontier – مرز سه گانه

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

این فیلم داستان پنج دوست قدیمی و کهنه سرباز را روایت می‌کند که برای یک سرقت بزرگ به آمریکای جنوبی می‎روند. اما هنگامی که عملیات طبق نقشه پیش نمی‌‎رود ، آنها باید برای نجات جان خود تلاش کنند و…


13. فیلم Escape Room – اتاق فرار

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

شش جوان به امید بردن جایزه ۱۰ هزار دلاری یک مسابقه، برای شرکت در این مسابقه وارد ساختمانی اسرارآمیز می‌شوند. اما خیلی زود، شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که آنها باید برای زنده ماندن و بقاء تلاش کنند و …


14. فیلم Godzilla: King of the Monsters – گودزیلا: پادشاه هیولاها

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

داستان فیلم در خصوص تلاش‌های قهرمانانه‌ی سازمان نهان‌جاندارشناسی مونارک است که اعضایش با تنش و درگیری میان هیولاهای غول‌پیکر مواجه می‌شوند. از جمله گودزیلای قدرتمند که با ماترا ، رودان و حریف نهایی‌اش گیدورا شاه سه سر روبرو می‌شود. هنگامی که این ابرموجودات باستانی که گمان می‌شد افسانه هستند ، دوباره ظاهر می‌شوند ، همگی برای برتری رقابت می‌کنند و…


15. فیلم Men in Black: International – مردان سیاه پوش: بین المللی

اطلاعات فیلم:

خلاصه داستان:

تیم مردان سیاه پوش آنقدر گسترش یافته تا سرتاسر جهان را پوشش دهد اما دنیا پر از مشکل شده و محافظت از آن کار سخت‌تری شده است. حال با این اوصاف، مامور اچ پیراسته و خوش‌پوش (کریس همسورث) به همراه ماموری تازه‌کار اما فوق‌العاده مصمم یعنی ام (تسا تامپسون) با یکدیگر تیم تشکیل داده‌اند؛ یک زوج بسیار عجیب که احتمال موفق شدن آنها در کنار هم خیلی کم است. زمانی که آنها با یک تهدید بیگانه جدید روبه‌رو می‌شوند که….


به نظر شما جای کدام فیلم اکشن دیگری در این مقاله خالی است؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.