شهر هوشمند ارائه شده: خانه متصل در شهر هوشمند

ایده و مفهوم شهر هوشمند

وقتی فیول، موش سرگردان، به نیویورک آمد، شهر برای او تهدید آمیز و عجیب به نظر می رسید. امروزه این شهر بیشتر و بیشتر به سمت افرادی که در آن زندگی می کنند گرایش دارد. جالب ترین مفهوم در اینجا به وضوح به اصطلاح شهر هوشمند است.

خانه هوشمند | ساختمان

مفهوم شهر هوشمند نه تنها با هدف بهبود سبک زندگی ساکنان خود، کاهش هزینه های انرژی، بلکه پایدارتر کردن شهر به عنوان یک کل است. منابع انرژی پایدار مانند باد و خورشید بخشی جدایی ناپذیر از شهر هوشمند هستند. پنل های خورشیدی روی پشت بام ساختمان ها یا حتی پشت بانک هوشمند مشکل را به روشی هوشمندانه حل می کنند. بعدا در مورد دومی بیشتر توضیح خواهیم داد.

خانه هوشمند | ساختمان

تحرک شهری بالاخره هوشمند می شود

در برخی از پارکینگ ها و پارکینگ های چند طبقه در هامبورگ یا برلین، می توانید معنای شهر هوشمند را در زندگی روزمره تجربه کنید. به عنوان مثال، سنسورهای کوچکی در زمین در برخی از زمین ها وجود دارد. آنها گزارش می دهند که چه زمانی یک پارکینگ اشغال شده است. این اطلاعات به رابطی منتقل می شود که می تواند به عنوان یک راننده به آن دسترسی داشته باشد، به عنوان مثال از طریق برنامه یا سیستم عامل خودرو. بنابراین قبل از حرکت، از قبل می دانید که ماشین خود را کجا پارک کنید.

هدف شهر هوشمند به سرعت خلاصه می شود: راحت تر کردن زندگی شهری برای همه با استفاده از فناوری های جدید. اساس شهر شبکه ای شبکه پنجم شبکه تلفن همراه است که به اصطلاح 5G نامیده می شود. این شامل سطحی است که به ویژه در اینترنت اشیا هدف قرار می گیرد. با این حال، این نیاز به بردهای بی سیم طولانی با مصرف انرژی کم دارد.

خانه هوشمند | ساختمان

اما حتی در حین رانندگی، شهر هوشمند به شما کمک می کند راه خود را پیدا کنید. همانطور که لامپ های Philips Hue خود را با یکدیگر شبکه می کنید، روشنایی خیابان نیز می تواند با یکدیگر شبکه شود. به این ترتیب، در صورت لزوم تعویض می شوند و همچنین به سرعت میزان شلوغی در حال حاضر در خیابان های شهر شما را ثبت می کنند. سپس این داده ها می توانند به شما منتقل شوند.

به هر حال: از این داده های ترافیکی می توان برای اجازه دادن به خودروی شما به طور مستقل بر روی جاده استفاده کرد.

نور هوشمند برای بهره وری بیشتر انرژی

با این حال، شهری که روشنایی خیابان آن شبکه ای است، مزایای بیشتری را ارائه می دهد. از یک طرف، لامپ ها را می توان بسیار دقیق تر تغییر داد. بنابراین به جای درخشش در درخشان ترین سطح، حتی اگر خورشید قبلا طلوع کرده باشد، آنها می توانند به طور خودکار روشنایی را کنترل کنند – یا به محض ثبت طلوع خورشید، آن را به طور کامل خاموش کنند.

از سوی دیگر، یک لامپ هوشمند در هر زمان بازخوردی در مورد اینکه واقعا به نور نیاز دارد، روشنایی واقعی چقدر قوی است و در صورت لزوم، در صورت نیاز به تعویض منتقل می شود. یا به عبارت دیگر: در شهر هوشمند، همیشه نور عالی با حداکثر بهره وری انرژی وجود دارد.

خانه هوشمند | ساختمان

نیمکت های هوشمند برای آب و هوای شهری بهتر

خواه یک استراحت کوتاه در گذرگاه باشد یا در پارک معطل شود. اما به جای نشستن روی یک نیمکت چوبی ساده، گزینه نشستن یک شهر هوشمند چیزهای بیشتری را به شما ارائه می دهد. بانک شبکه ای هوشمند از نظر اقلیم شهری نیز فعال است. به عنوان مثال ، در حال حاضر مدل هایی وجود دارد که می توانند به منظور تصفیه هوا در صورت افزایش آلودگی ذرات معلق ، شبکه شوند. فیلترهای یکپارچه ویژه و مناطق به اصطلاح سبز عمودی مرتبط با آن این امکان را فراهم می کند.

به عبارت دیگر, آنچه با سنسورهای کیفیت هوا در مقیاس کوچک در خانه شما کار می کند می تواند در سطح شهر نیز اجرا شود.

خانه هوشمند شما رابط شخصی شماست

پارکینگ و ناوبری، نور شهری، آب و هوای شهری و انرژی خورشیدی. با وجود این همه فناوری، این سوال باقی می ماند: در مورد خانه خود چطور؟ البته، همه اینها تنها زمانی ارزشمند می شود که به زیرساخت های هوشمند درون چهار دیواری خود دسترسی داشته باشید. سیستم های خانه هوشمند در حال حاضر رابط هایی را ارائه می دهند که داده ها را پردازش و نمایش می دهند – و بنابراین آن را برای اتوماسیون بسیار شخصی قابل استفاده می کنند.

نگاهی به تولید برق از پنل های خورشیدی خود را در صبح? سطح شارژ اسکوتر الکترونیکی را بررسی کنید. بررسی کنید، یا طرح مورد علاقه شما هنوز در دسترس است؟ و چگونه با کیفیت هوای محلی برخورد می کنند؟ در شهر هوشمند آسان است.

شهر هوشمند، یک نتیجه گیری کوتاه

نگاهی به تولید برق از پنل های خورشیدی خود را در صبح? سطح شارژ اسکوتر الکترونیکی را بررسی کنید. بررسی کنید، یا طرح مورد علاقه شما هنوز در دسترس است؟ و چگونه با کیفیت هوای محلی برخورد می کنند؟ در شهر هوشمند آسان است.

خانه هوشمند یک واقعیت است. بنابراین منطقی به نظر می رسد که فناوری شبکه ای نیز در شهر توزیع شود، اینطور نیست؟ برای آب و هوای شهری بهتر، برای مدیریت انرژی پایدارتر، مدیریت بهینه ترافیک و رانندگی خودران. بنابراین خانه هوشمند در خانه خود به رابط بین شهر و خانه تبدیل می شود. برای یک تجربه زندگی هوشمند در خانه و در حال حرکت.برای تبدیل خانه سنتی و قدیمی خود می توانید به شرکت هوشمندسازی جهان اسمارت مراجعه نمایید این شرکت با کادری متخصص و با تجربه اماده ارائه انواع خدمات هوشمندسازی ساختمان با تنوع بیش از هزار محصول می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.