فیلم و سریال

محبوب ترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم اکشن خارجی که تاکنون تماشا کرده‌اید، چه نام دارد؟ آیا با بهترین فیلم های اکشن جهان در طول تاریخ آشنایی دارید؟ ژانر اکشن یکی از ژانرهای سینمایی جذاب و محبوب در میان مخاطبان است و فیلم‌های اکشن اغلب فروش قابل توجهی در گیشه دارند و مورد استقبال قرار می‌گیرند. در این مطلب بهترین فیلمهای اکشن تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلم اکشن (Action Film) یا فیلم هیجانی و پرحادثه یکی از ژانرهای فیلم است که محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان به خصوص آقایان دارد. فیلم اکشن فیلمی است که در آن قهرمان داستان یا شخصیت‌های اصلی با ماجراهایی مواجه می‌شوند که معمولا شامل خشونت، درگیری‌های فیزیکی و تعقیب و گریز است. قهرمان اصلی فیلم اکشن برای پیروز شدن در داستان باید بر دشمنان خود غلبه کرده و آنها را شکست دهد.

ژانر فیلم اکشن در دهه 1970 به صورت جدی توسعه یافت و از ستارگان این ژانر می‌توانیم به بازیگران توانمند و نام آشنایی مانند بروس لی، جکی چان، تام کروز، آرنولد شوارتزنگر و چاک نوریس اشاره کنیم. ژانر اکشن تقریبا شبیه به ژانرهای تریلر و ماجراجویانه است و گاهی اوقات نیز ممکن است شامل عناصر درام و جاسوسی نیز باشد. در ادامه این مقاله از پلازا برترین فیلم های اکشن سینمای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابتدا در ویدئو زیر با 10 عنوان از بهترین فیلمهای اکشن تاریخ آشنا می‌شویم.

بهترین فیلم های اکشن خارجی

در این بخش بهترین فیلم های اکشن خارجی سینمای جهان را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. اگر به ژانر اکشن و مهیج علاقه‌مند هستید، فیلم‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را حتما تماشا کنید.

1. مجموعه فیلم های ماتریکس – The Matrix

 

  • سال‌های ساخت: 1999 و 2003
  • کارگردانان: خواهران واچوفسکی (Wachowski)

مجموعه فیلم های اکشن ماتریکس نیز یکی دیگر از برترین فیلم‌های اکشن و هیجانی با ترکیب ژانر علمی تخیلی هستند که در سه سری ساخته شده‌اند. اولین فیلم از سری فیلم‌های ماتریکس در سال 1999 ساخته شد که مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبان قرار گرفت و فروش خوبی در گیشه داشت. به دنبال این استقبال، 4 سال بعد یعنی در سال 2003 قسمت دوم این فیلم با نام The Matrix Reloaded ساخته شد و پس از آن قسمت سوم ماتریکس به نام The Matrix Revolutions نیز در همان سال ساخته شد.

فیلم ماتریکس روایتگر داستان زندگی مردی به نام «توماس اندرسون» است که فردی دو شخصیتی است. او روزها به عنوان یک برنامه‌نویس در یک شرکت کار می‌کند و شب‌ها با نام «نئو» به عنوان هکر فعالیت می‌کند. او چندی بعد با هکری به نام «مورفیوس» آشنا می‌شود که زندگی او را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

2. سه گانه شوالیه تاریکی – The Dark Knight

سه گانه شوالیه تاریکی - The Dark Knight - بهترین فیلم های اکشن

  • سال ساخت: 2005-2012
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون و کیتی هلمز

سه گانه شوالیه تاریکی نیز یکی دیگر از زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما و یکی از آثار موفق کریستوفر نولان بوده که تلفیقی از ژانر اکشن، ابرقهرمانی و هیجان‌انگیز است. این فیلم‌ها بر اساس شخصیت محبوب «بتمن» ساخته شده و به همین دلیل در زمان اکران با استقبال طیف وسیعی از مخاطبان مواجه شدند. این فیلم‌ها به راحتی نام خود را وارد فهرست فیلم های اکشن برتر خارجی کردند و امروزه جزء بهترین فیلم اکشن های جهان به شمار می‌روند.

داستان شوالیه تاریکی روایتگر زندگی شخصی به نام «بروس وین» است که در یک شهر پر هرج و مرج و فساد زندگی می‌کند. پدر و مادر او نیز در زمان کودکی‌اش در همین شهر به قتل می‌رسند. بروس برای گرفتن انتقام خون پدر و مادرش تصمیم می‌گیرد به یک ابرقهرمان قدرتمند به نام بتمن تبدیل شده و شهرش را از فساد نجات دهد.

3. فیلم اکشن تلقین – Inception

بهترین فیلم های اکشن خارجی - فیلم اکشن تلقین - Inception

  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کن واتانابه و ماریون کوتیار

فیلم سینمایی اکشن و مهیج تلقین نیز اثر ماندگار دیگری از کریستوفر نولان در فهرست بهترین فیلم های اکشن خارجی است که در ژانر اکشن، هیجان‌انگیز و علمی تخیلی ساخته شده است. این فیلم نیز مانند سایر فیلم‌های نولان مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و به عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال 2010 معرفی شد. فیلم تلقین داستان شخصی به نام «دام کاب» را روایت می‌کند که در یک سازمان جاسوسی کار می‌کند. تخصص او در این است که اسرار افراد را در هنگامی که خواب هستند از ذهن آن‌ها بخواند و در دنیای واقعی به افراد متقاضی بفروشد. تماشای این فیلم، هنگام دیدن فیلم های اکشن برتر خارجی، به شدت پیشنهاد می‌شود.

4. فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home

Spider-Man No Way Home - فیلم اکشن رزمی - بهترین فیلم اکشن خارجی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • کارگردان: جان واتس (John Watts)
  • بازیگران: تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، جدیدترین فیلم مارول و از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم Spider-Man: Homecoming (2017) و فیلم Spider-Man: Far From Home (2019) است. این فیلم جذاب به عنوان بخشی از فاز چهارم مارول توانست خیلی زود نام خود را وارد فهرست بهترین فیلم های اکشن خارجی کند. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال 2021 و ششمین فیلم پرفروش در کل تاریخ است.

5. فیلم هفت سامورایی – Seven Samurai

فیلم های اکشن برتر جهان - فیلم هفت سامورایی – Seven Samurai

  • سال ساخت: 1954
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • کارگردان: آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa)
  • بازیگران: تاکاشی شیمورا، توشیرو میفونه، سیجی میاگوچی، ایسائو کیمورا

ما تلاش داریم بهترین فیلم اکشن های جهان از همه کشورها را به شما معرفی کنیم. در این مسیر نباید از شاهکار آکیرا کوروساوا، فیلم هفت سامورایی غافل شویم. فیلم هفت سامورایی یکی از برترین فیلم های اکشن تاریخ است که در زمان خودش یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌ها نیز بود. این فیلم اکشن رزمی امروزه یکی از بهترین فیلم‌های سینما است که تاثیر بسیاری بر فیلمسازی گذاشت. فیلم ژاپنی هفت سامورایی، از فیلم های اکشن برتر خارجی، در مورد هفت سامورایی است که برای محافظت از یک دهکده در برابر راهزنان استخدام شده‌اند.

6. فیلم سینمایی گلادیاتور – Gladiator

فیلم اکشن - فیلم سینمایی گلادیاتور - Gladiator

  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • بازیگران: راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن و الیور رید

فیلم گلادیاتور یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی است که در زمان اکران فروش قابل توجهی در گیشه داشت و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان سراسر دنیا مواجه شد. این فیلم تلفیقی از ژانر اکشن، تاریخی و حماسی بوده و محصول مشترک کشور آمریکا و انگلستان است. فیلم گلادیاتور برنده 5 جایزه اسکار در حوزه‌های مختلف از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و در فهرست 50 فیلم برتر IMDb قرار دارد.

داستان فیلم گلادیاتور، یکی از زیباترین فیلم های اکشن هالیوود ، درباره مردی به نام ژنرال «ماکسیموس» است که روم را از آخرین گروه بربرها نجات می‌دهد. امپراتور روم «مارکوس آئورلیوس» که در بستر مرگ است، بدون در نظر گرفتن پسر حیله‌گر و بی‌رحم خود به نام «کومودوس» از ماکسیموس می‌خواهد تا زمام امور رم را بدست بگیرد و یک جمهوری مستقل برپا کند. کومودوس پس از شنیدن این خبر، پدر خود را به قتل می‌رساند و سپس دستور اعدام ماکسیموس و خانواده‌اش در اسپانیا را می‌دهد، اما…

7. فیلم لئون حرفه‌ای – Leon: The Professional

برترین فیلمهای اکشن - فیلم لئون حرفه‌ای – Leon: The Professional

  • سال ساخت: 1994
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • کارگردان: لوک بسون (Luc Besson)
  • بازیگران: ژان رنو، ناتالی پورتمن، گری الدمن

از زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما می‌توانیم به فیلم لئون حرفه‌ای اشاره کنیم. این فیلم با هنرنمایی ژان رنو و گری الدمن، و اولین حضور ناتالی پورتمن جلوی دوربین یکی از فیلم های اکشن برتر خارجی است. فیلم لئون حرفه‌ای با استقبال گرم و بی‌نظیری از سوی بینندگان و منتقدین روبرو شد. بسون در این فیلم سینمایی اکشن رابطه عجیب بین یک دختر 12 ساله با یک قاتل حرفه‌ای را به تصویر کشیده است. ماتیلدا، دختری 12 ساله است که تمامی خانواده‌اش را از دست داده و اکنون به لئون، یک قاتل حرفه‌ای، پناه برده تا از او محافظت کند.

8. فیلم پیرپسر – Oldboy

بهترین فیلم اکشن جهان - فیلم پیرپسر - Oldboy

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • کارگردان: پارک چان ووک (Park Chan-wook)
  • بازیگران: چویی مین سیک، یو جی ته، کانگ هیه جونگ

در میان فیلم های اکشن برتر خارجی، فیلم مهیج و روانشناسانه اولدبوی را نیز داریم. این فیلم با نام همکلاسی قدیمی، رفیق قدیمی و پیر پسر شناخته می‌شود و براساس مانگایی ژاپنی ساخه شده است. فیلم Oldboy پس از اکران توانست جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را از آن خود کند و مورد تحسین تارانتیتو نیز واقع شد. این فیلم دومین اثر از سه‌گانه انتقام است و داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به مدت 15 سال در یک اتاق زندانی می‌شود. او هیچ نظری ندارد که چرا زندانی شده و یک روز آزاد می‌شود. در تمام این مدت فقط یک سوال در ذهن او هست: چرا؟

9. فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده – Raiders of the Lost Ark

زیباترین فیلم های اکشن جهان - فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده – Raiders of the Lost Ark

  • سال ساخت: 1981
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)
  • بازیگران: هریسون فورد، کارن آلن، چل فریمن، رونالد لیسی

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده یکی دیگر از بهترین فیلم اکشن های جهان است. این فیلم که سال‌ها از تاریخ اکران آن می‌گذرد، اثری ماندگار و بی‌نظیر از استیون اسپیلبرگ و یکی از بهترین سینمایی های اکشن جهان است. این فیلم امروزه یکی از برترین فیلم‌های تایخ به شمار می‌رود که تاثیر بسیاری بر فرهنگ مردم داشته و الهام‌بخش فیلمسازان بسیاری بوده است. نام این فیلم اکشن امریکایی در سال 1999 وارد فهرست ثبت ملی فیلم در کتابخانه کنگره ملی آمریکا شد. این فیلم همچنین اولین فیلم از فرنچایز ایندیانا جونز بود.

هریسون فورد در فیلم نقش ایندیانا جونز را دارد. او یک باستان‌شناس آمریکایی است که وظیفه دارد یک مدال تاریخی مصری را به دست آورد. این ماموریت از سوی سرویس‌های امنیتی آمریکا به وی محول شده و از آنجایی که گروهی از حزب نازی نیز به دنبال این مدال جادویی هستند، چالش‌های فراوانی در مسیر ایندیانا رقم می‌خورد.

10. فیلم اونجرز: پایان بازی – Avengers: Endgame

Avengers: Endgame - بهترین فیلم های اکشن تروریستی - بهترین فیلم اکشن خارجی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • کارگردان: چو روسو (Joe Russo)
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک روفالو، بری لارسون

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی بیست‌ودومین فیلم مارول و یکی دیگر بهترین فیلمهای اکشن تاریخ است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم اونجرز: جنگ بی‌نهایت (2018) است و در آن نجات‌یافتگان با هم متحد می‌شوند تا دنیا را به شکل پیشین خود، قبل از بشکن تانوس، برگردانند. این فیلم پس از اکران رکوردهای بسیاری را جابجا و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد.

11. فیلم بیگانگان – Aliens

برترین فیلم های اکشن دنیا در طول تاریخ - Aliens

 

  • سال ساخت: 1986
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)
  • بازیگران: سیگورنیویور، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن؛ پل رایزر

مجموعه فیلم‌های فرنچایز بیگانه از برترین فیلم های اکشن دنیا در طول تاریخ هستند. در این میان فیلم سینمایی اکشن بیگانه‌ها، دومین قسمت این فرنچایز است که موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. این فیلم امروزه یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی در دهه 1980، و یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده تاریخ در ژانر اکشن و علمی-تخیلی است. این فیلم دنباله‌ای موفق‌تر از فیلم اصلی بود که سبب شد فرنچایز بیگانه آثار خود را در زمینه بازی‌های ویدئویی، کتاب‌های کامیک، و اسباب‌بازی گسترش دهد.

داستان بهترین فیلم اکشن جهان در فرنچایز بیگانه، فیلم بیگانه‌ها، 57 سال پس از اتفاقات فیلم اول را نشان می‌دهد. هیچکس حرف الن مبنی بر وجود موجوداتی در سیاره LV-426 را باور نمی‌کند. گروهی ماموریت می‌یابند با سفر به این سیاره صحت و سقم حرف‌های الن را بررسی کنند، اما ناگهان تمامی ارتباطات آنها با مرکز قطع می‌شود.

12. فیلم جان سخت – Die Hard

زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما - فیلم جان سخت – Die Hard

 

  • سال ساخت: 1988
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • کارگردان: جان مک‌تیرنان (John McTiernan)
  • بازیگران: بروس ویلیس، آلن ریکمن، الکساندر گودنو، بانی بدالیا

فیلم اکشن جان سخت یکی از بهترین فیلم اکشن های جهان با بازی بروس ویلیس است. این فیلم پس از اکران با نظرات متفاوتی ربرو شد و بیشتر انتقادات بر خشونت، فیلمنامه و بازی ویلیس متمرکز بود. پس از چند سال منتقدین در نظرات خود نسبت به فیلم تجدید نظر کردند. بدین ترتیب نام فیلم وارد فهرست برترین فیلم های اکشن شد. این فیلم سرآغازی بر فرنچایز Die Hard بود و نامش در سال 2017 وارد فهرست ثبت ملی فیلم آمریکا شد.

در خلاصه فیلم، که از زیباترین فیلم های اکشن جهان است، آمده که گروهی تروریست در مهمانی شب سال نو، مهمانان یک شرکت ژاپنی را به گروگان می‌گیرند. در اینجا جان مک‌لین، پلیسی نیویورکی، یه تنه به مبارزه با تروریست‌ها می‌رود.

13. فیلم وی مثل وندتا – V for Vendetta

فیلم های اکشن برتر خارجی - فیلم وی مثل وندتا – V for Vendetta

  • سال ساخت: 2005
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: جیمز مک‌تیگو (James McTeigue)
  • بازیگران: هوگو ویوینگ، ناتالی پورتمن، استیون ری

اگر دوست دارید به تماشای یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی در سبک سیاسی و دیستوپیایی بنشینید، فیلم وی مثل وندتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. داستان فیلم بر یک شخصیت انقلابی آنارشیست به نام وی، و یک زن جوان از طبقه کارگر به نام ایوی تمرکز دارد. این دو با همکاری یکدیگر و با انجام اقدامات تروریستی قصد دارند حکومت را سرنگون کنند.

این فیلم اکشن امریکایی یکی از زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما است که توسط بسیاری از گروه‌های سیاسی به عنوان نمادی از ظلم و ستم یاد می‌شود. آنارشیست‌ها از این فیلم برای ترویج عقاید خود استفاده می‌کنند و یکی از نویسندگان فیلمنامه، دیوید لوید،از این قضیه که صورتک گای فاوکس تبدیل به یک نقاب مشهور در بین مردم شده ابراز خوشحالی کرده است.

14. فیلم اکشن بیل را بکش: بخش 1 – Kill Bill: Volume 1

بهترین فیلم های اکشن خارجی - فیلم اکشن بیل را بکش: بخش 1 - Kill Bill: Volume 1

 

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)
  • بازیگران: اوما تورمن، دیوید کارادین، ویویکا ای فاکس و لوسی لیو

معرفی بهترین فیلم های اکشن خارجی را با فیلم بیل را بکش ادامه می‌دهیم. فیلم بیا را بکش نیز یکی از برترین فیلم های اکشن آمریکایی محسوب می‌شود که تلفیقی از ژانر رزمی، جنایی و تریلر است. این فیلم در واقع دارای دو بخش است که در ابتدا قرار بود به صورت یکجا و در قالب یک فیلم اکران شود، اما چون مدت آن بیش از 4 ساعت بود به دو فیلم جدا تبدیل شد. بخش دوم این فیلم تحت عنوان «بیل را بکش: بخش 2» در سال 2004 در سینماها اکران شد و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

داستان فیلم بیل را بکش درباره زنی به نام «بئاتریس کیدو» ملقب به عروس است که پس از 4 سال از کما بیرون می‌آید و تصمیم می‌گیرد از کسانی که در جشن عروسیش، همسر و فرزندش را به قتل رساندند، انتقام سختی بگیرد.

15. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road

فیلم اکشن - فیلم مکس دیوانه: جاده خشم - Mad Max: Fury Road

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: جرج میلر (George Miller)
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت و رایلی کیئو

فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم نیز یکی دیگر از برترین فیلم های اکشن و هیجان انگیز بوده که در ژانر پسارستاخیزی، مهیج و اکشن ساخته شده و در واقع چهارمین قسمت از سری فیلم‌های مکس دیوانه است. این عنوان برنده 6 جایزه اسکار در رشته‌های مختلف شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

داستان فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در آینده‌ای دور و در جایی که از زمین تنها یک بیابان خشک باقی مانده، روایت می‌شود. در این شرایط نسل باقی مانده از انسان‌ها برای بقا حاضرند یکدیگر را بکشند، اما مردی به نام «مکس» در این موقعیت به دنبال صلح است که…

16. فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ- قسمت دوم – Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2

Harry Potter and the Deathly Hallows - بهترین فیلم های اکشن تخیلی - بهترین فیلم اکشن خارجی

 

  • سال ساخت: 2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: دیوید یتس (David Yates)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرنت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر

فیلم‌های هری پار عموما در دسته فیلم‌های فانتزی و جادوگری قرار می‌گیرند. اما در معرفی بهترین فیلم های اکشن خارجی بد نیست یادی از آخرین قسمت فیلم‌های هری پاتر، یعنی قسمت دوم هری پاتر و یادگاران مرگ بکنیم. در این فیلم هری درنهایت به مصاف لرذد ولدمورت می‌‌رود و فیلم سرشار از ماجراجویی‌های اکشن هری و دوستانش است.

این فیلم چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر است. منتقدین و بینندگان استقبال بینظیری از فیلم داشتند و به خصوص بازی‌ها، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن آن را تحسین می‌کنند.

17. فیلم یورش 2 – The Raid 2

بهترین سینمایی های اکشن جهان - فیلم یورش 2 – The Raid 2

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: گارث اوانس (Garth Evans)
  • بازیگران: ایکو اویس، آریفین پوترا، تیو پاکاسادوو، اوکا آنتارا، جولی استل

فیلم یورش 2 دنباله‌ای بر فیلم یورش (2011) و یکی از برترین فیلم های اکشن جنایی است. این فیلم محصولی از کشور اندونزی است و صحنه‌های اکشن آن سرشار از هنرهای رزمی اندونزیایی به نام پنچاک سیلات است. بینندگان از این فیلم استقبال خوبی داشتند و بدین ترتیب نام فیلم وارد لیست فیلم های اکشن برتر خارجی شد. داستان فیلم در مورد افسری به نام راما است که باید در عملیاتی مخفی یک پلیس فاسد را دستگیر کند.

18. فیلم اکشن نابودگر – The Terminator

فیلم های اکشن - . فیلم اکشن نابودگر - The Terminator

  • سال ساخت: 1984
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین، لیندا همیلتون، پل وینفیلد و ارل بوئن

فیلم اکشن نابودگر یا ترمیناتور یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی است که اولین فیلم از سری فیلم‌های نابودگر است و در ژانر علمی تخیلی و اکشن ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران فروش قابل توجهی در گیشه داشت و به مدت 2 هفته در صدر جدول فروش فیلم‌های سینمایی ایالات متحده بود.

داستان فیلم نابودگر در ابتدا از سال 2029 روایت می‌شود و نشان می‌دهد که ماشین‌ها و ربات‌ها در حال اداره و کنترل زمین هستند و انسان‌های باقی مانده را نابود می‌کنند. در این میان، یک ربات انسان‌ نما به نام «نابودگر» به سال 1984 فرستاده می‌شود تا مادر «جان کانر» مبارز و ناجی اصلی انسان‌ها در جنگ با ربات‌ها را بکشد. انسان‌ها نیز برای حفاظت از این زن، یک جنگجو را به زمین می‌فرستند و…

19. فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه – Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

بهترین فیلم های اکشن جهان - فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه - Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: گور وربینسکی (Gore Verbinski)
  • بازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی و جفری راش

فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه نیز در فهرست بهترین فیلم های اکشن خارجی قرار دارد و اولین سری از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است. این فیلم در زمان اکران فروش بسیار خوبی داشت و چهارمین فیلم پرفروش سال 2003 بود. به دنبال استقبال گسترده مخاطبان از این فیلم، 5 قسمت دیگر از آن نیز در سال‌های متوالی ساخته شد، اما دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه از تمام قسمت‌ها محبوب‌تر بود.

داستان فیلم دزدان دریایی کارائیب درباره بازرسی فرماندار انگلیس به همراه دختر و معاونش از کشتی‌رانی دریایی کارائیب است. فرماندار معتقد است که تمام کشتی‌های این منطقه باید از قوانین وضع شده، پیروی کنند و همه دزدان دریایی باید دستگیر و مجازات شوند. آنها در پی سر و سامان دادن به دریای کارائیب هستند که درگیر اتفاقات چالش‌برانگیزی می‌شوند.

20. فیلم کازینو رویال – Casino Royale

فیلم های اکشن آمریکایی - فیلم کازینو رویال - Casino Royale

  • سال ساخت: 2006
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: مارتین کمپل (Martin Campbell)
  • بازیگران: دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن و جودی دنچ

فیلم سینمایی کازینو رویال نیز یک فیلم اکشن و مهیج در لیست بهترین فیلم های اکشن خارجی است که به عنوان بیست و یکمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند در نظر گرفته می‌شود. این فیلم حدود 606 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشت و تا سال 2012 و پیش از ساخت فیلم Skyfall، پرفروش‌ترین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند بود.

داستان فیلم کازینو رویال درباره جیمز باند است که مامور می‌شود فرد بانکداری که پول‌های سازمان‌های تروریستی را در بازار جهانی سرمایه‌گذاری می‌کند را دستگیر کرده و این گروه فعال را منهدم کند. جیمز باند در این مسیر با اتفاقات و ماجراهای هیجان‌انگیزی که انتظارش را نداشته، مواجه می‌شود و…

21. فیلم اکشن اولتیماتوم بورن – The Bourne Ultimatum

فیلم های اکشن و هیجان انگیز - فیلم اکشن اولتیماتوم بورن - The Bourne Ultimatum

  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: پل گرینگرس (Paul Greengrass)
  • بازیگران: مت دیمون، جولیا استایلز، دیوید استراترن و اسکات گلن

فیلم سینمایی اولتیماتوم بورن نیز از دیگر فیلم های اکشن برتر خارجی این فهرست است که در ژانر جاسوسی، تریلر، اکشن، و مهیج ساخته شده و در واقع سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های بورن است. این فیلم سه جایزه اسکار در حوزه‌های مختلف را از آن خود کرد و در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم از سری فیلم‌های بورن شد.

داستان فیلم سینمایی اولتیماتوم بورن در ادامه دو سری پیشین خود است که جیسون بورن هنوز بخش زیادی از گذشته‌اش را به یاد نیاورده و به دنبال نشانه‌هایی از گذشته و هویت واقعی خود می‌گردد. جیسون برای پیدا کردن هویت خود به لندن، پاریس، مسکو و آمریکا می‌رود و همچنان تحت تعقیب ماموران سازمان امنیتی آمریکا است.

22. فیلم ددپول – Deadpool

بهترین فیلمهای اکشن دنیا - فیلم ددپول - Deadpool

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: تیم میلر (Tim Miller)
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکارین، اد سرکیس، تی جی میلر، جینا کارانو

در ادامه معرفی بهترین فیلم های اکشن خارجی ، با یک فیلم ابرقهرمانی اکشن و کمدی در خدمت شما هستیم. فیلم ددپول یکی از محصولات دنیای سینمایی مارول و هشتمین فیلم در فرنچایز مردان ایکس است. به دنبال موفقیت این فیلم، قسمت دوم آن در سال 2018 اکران شد. کمپانی فاکس قول داده قسمت سوم ددپول نیز در سال 2021 یا 2022 منتشر شود و بدین ترتیب سه‌گانه ددپول تکمیل می‌شود.

قهرمان این فیلم اکشن خارجی، که او را با نام ددپول می‌شناسیم، در واقع یک پلیس اخراجی به نام وید ویلسون است. وید برای درمان سرطان خود تن به آزمایشات ناشناخته‌ای می‌دهد که همین آزمایشات سبب آسیب‌های جدی به او و البته اعطای قدرتی مافوق بشری به او می‌شوند.

23. فیلم انتقام جویان مارول – Marvel’s The Avengers

بهترین فیلم های اکشن دنیا - فیلم انتقام جویان مارول - Marvel's The Avengers

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: جاس ویدون (Joss Whedon)
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث و ساموئل ال جکسون

فیلم سینمایی انتقام‌ جویان مارول نیز یکی دیگر از زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما محسوب می‌شود که اولین سری از مجموعه فیلم‌های انتقام جویان است. این فیلم به عنوان هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود که در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

داستان فیلم انتقام جویان مارول درباره مردی به نام «نیک فیوری» است که مدیر سازمان بین‌المللی S.H.I.E.L.D است. زمانی که فیوری متوجه می‌شود که امنیت زمین توسط «لوکی» به خطر افتاده است، به کمک چندین ابرقهرمان مانند «مرد آهنی»، «هالک شگفت انگیز»، «تور» و «کاپیتان آمریکا» با او مبارزه می‌کنند تا دنیا را از فاجعه‌ای سهمگین نجات دهند. اگر به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه دارید، تماشای این فیلم که از فیلم های اکشن برتر خارجی نیز هست را از دست ندهید.

24. فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان – Guardians of the Galaxy

فیلم های اکشن هالیوود - فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان - Guardians of the Galaxy

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا و بردلی کوپر

فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان نیز یکی از برترین فیلم های اکشن هالیوود این فهرست محسوب می‌شود که در ژانر اکشن و ابرقهرمانی ساخته شده و دهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است. این فیلم در زمان اکران فروش قابل توجهی در گیشه داشت و به عنوان سومین فیلم پرفروش سال 2014 اعلام شد. در سال 2017 نیز سری دوم آن با نام «نگهبانان کهکشان بخش 2» ساخته شد. سری دوم آن نیز در فهرست فیلم های اکشن برتر خارجی قرار می‌گیرد.

داستان فیلم نگهبانان کهکشان درباره پسر بچه‌ای به نام «پیتر کوئیل» است که پس از فوت مادرش توسط گروهی از دزدان فضایی از سیاره زمین ربوده می‌شود. پیتر پس از گذشت 26 سال با دزدیدن یکی از سنگ‌های ابدیت، وارد ماجرایی تازه می‌شود و عده‌ای برای بدست آوردن این سنگ به دنبال او می‌گردند.

25. فیلم بلید رانر 2049 – Blade Runner 2049

Blade Runner 2049 - فیلم اکشن مهیج - بهترین فیلم اکشن خارجی

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا دو آرماس، سیلویا خوکس، رابین رایت

فیلم اکشن بلید رانر 2049 از بهترین بهترین فیلم های اکشن و تخیلی در ژانر نیونوآر است. این فیلم تحسین منتقدین و بینندگان را در پی داشت و افتخارات بسیاری، از جمله 2 جایزه اسکار کسب کرد. داستان در یک دنیای خیالی رخ می‌دهد. کی، یک آدم مصنوعی و بلید رانر است که وظیفه دارد آدم مصنوعی‌های قدیمی را از میان بردارد. او خیلی اتفاقی جعبه‌ای را پیدا می‌کند که می‌تواند کل نظام و تمدن موجود را زیر سوال ببرد.

26. فیلم اکشن آقایان – The Gentleman

بهترین فیلم های اکشن 2020 - فیلم اکشن آقایان - The Gentleman

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • کارگردان: گای ریچی (Guy Ritchie)
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، کالین فارل، چارلی هونام و هیو گرانت

فیلم سینمایی آقایان نیز از برترین فیلم های اکشن 2020 محسوب می‌شود که محصول مشترک آمریکا و انگلستان بوده و تلفیقی از ژانر اکشن و کمدی است. این فیلم بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و نهمین فیلم پرفروش سال 2020 اعلام شد. برای دانلود و آشنایی بیشتر با فیلم آقایان می‌توانید این مطلب را بخوانید.

داستان فیلم آقایان درباره زندگی مردی به نام «میکی پیرسون» است که یکی از بزرگ‌ترین خلافکاران بریتانیا به حساب می‌آید. میکی قصد دارد باند بزرگ ماریجوانای خود را به چندین میلیاردر بفروشد و این موضوع باعث ایجاد مشکلات و توطئه‌های بسیاری برای او می‌شود.

27. فیلم لبه فردا – Edge of Tomorrow

برترین فیلم های اکشن - فیلم لبه فردا – Edge of Tomorrow

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • کارگردان: داگ لیمان (Doug Liman)
  • بازیگران: تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون

فیلم‌های علمی تخیلی معمولا صحنه‌های اکشن بسیار خوبی دارند. فیلم لبه فردا نیز یکی از فیلم‌های علمی تخیلی اکشن است که جزء بهترین فیلم اکشن های جهان محسوب می‌شود. این فیلم اقتباسی از انیمه All Y

ت که در سال 2004 در ژاپن منتشر شد. این فیلم با نام Live Die Repeat: Edge of tomorrow و یا نام Live Die Repeat نیز شناخته می‌شود. موفقیت فیلم سبب شد ساخت دنباله آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

داستان فیلم لبه فردا که از بهترین فیلم های اکشن خارجی است، در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. در آن زمان نژادی بیگانه به زمین حمله کرده‌اند و افسری به نام بیل کیج مامور می‌شود با آنان مقابله کند. او طی یک عملیات می‌میرد، اما خود را گرفتار یک حلقه زمانی می‌یابد که همیشه پس از بیدار شدن به روز قبل از عملیات بازمی‌‌گردد.

28. فیلم قهرمان – Hero

بهترین فیلم اکشن های جهان - فیلم قهرمان - Hero

  • سال ساخت: 2002
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • کارگردان: ژانگ ییمو (Zhang Yimou)
  • بازیگران: جت لی، تونی لیانگ چائو وی، مگی ژانگ، ژانگ زییی

فیلم قهرمان جزء معدود فیلم‌های چینی در فهرست زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما است که در سبک ووشیا ساخته شده است. ووشیا به معنای قهرمان هنرهای رزمی، بخشی از فرهنگ چین قدیم است. این فیلم اولین فیلم چینی-آمریکایی بود که در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها در آمریکا قرار گرفت. داستان فیلم در سال‌های 227 پیش از میلاد می‌گذرد و داستان مبارزی را تعریف می‌کند که در برابر پادشاه می‌ایستد. هنگام تماشای برترین فیلمهای اکشن از این فیلم رزمی غافل نشوید.

29. فیلم آواتار – Avatar

بهترین فیلم اکشن های جهان - فیلم آواتار - Avatar

  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)
  • بازیگران: سم ورثینگتون، زوئی سالدانا، استیون لانگ، میشل رودریگز، سیگورنی ویور

در فهرست بهترین فیلم اکشن های جهان نام فیلم آواتار می‌درخشد. این فیلم حماسی و علمی تخیلی نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال 2009 شد، بلکه یکی از پرفرو‌ش‌ترین فیلم‌ها در طول تاریخ است. آواتار اولین فیلمی است که رکورد فروش بیش از 2 میلیارد دلار را از آن خود کرد. این فیلم 9 نامزدی و 3 برد اسکار را نیز دارد.

داستان این فیلم نیز، که یکی از فیلم های اکشن برتر جهان است، در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. در زمانی که طمع انسان او را به سیارات دیگر می‌کشاند و جنگ و خونریزی را بر جایی غیر از زمین نیز راه می‌اندازد.

30. فیلم ربوده شده – Taken

فیلم های اکشن خارجی - فیلم ربوده شده - Taken

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • کارگردان: پیر مورل (Pierre Morel)
  • بازیگران: لیام نیسون، مگی گریس، فامکه یانسن، زاندر برکلی، هولی والانس

فیلم اکشن و مهیج ربوده شده یک فیلم فرانسوی در لیست فیلم های اکشن برتر خارجی است. لوک بسون، که کارگردانی فیلم لئون حرفه‌ای را در کارنامه خود دارد، نویسنده این فیلم بوده است. علیرغم نظرات متفاوت بینندگان و منتقدین، این فیلم یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی محسوب می‌شود که 2 فیلم سینمایی و یک سریال نیز در دنباله آن ساخته شده است. لیام نیسون در فیلم نقش یک مامور سابق CIA، برایان مایلز را بازی می‌کند. ماموری که اینک بازنشسته شده و به عنوان محافظ شخصی کار می‌کند. دختر برایان و دوستش توسط یک گروه قاچاقچی انسان ربوده می‌شوند و برایان در تلاش است تا  دختران را نجات دهد.

31. فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان – Crouching Tiger, Hidden Dragon

زیباترین فیلم های اکشن جهان - فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان – Crouching Tiger, Hidden Dragon

  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • کارگردان: انگ لی (Ang Lee)
  • بازیگران: چو یون فات، میشل یئو، جانگ زئی، چانگ چن

همانطور که پیش از این اشاره شد در معرفی زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما قرار نیست فقط به فیلم‌های هالیوودی بپردازیم. در اینجا بار دیگر با یکی از فیلم های اکشن برتر خارجی، که محصول مشترک چین، هنگ‌کنگ، تایوان و آمریکا است آشنا می‌شویم. فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان یکی از جذاب‌ترین و بهترین فیلم اکشن های جهان است. این فیلم تاکنون بیش از 40 جایزه کسب کرده، که از مهمترین آنها می‌توانیم اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، 3 جایزه بفتا و 2 جایزه گلدن گلوب را نام ببریم.

داستان فیلم در قرن نوزده میلادی رخ می‌دهد. جایی که یک جنگجوی جوان شمشیر یکی از ماهرترین شمشیربازان را می‌دزدد و سپس سفر عاشقانه و ماجراجویانه خود با همراهش را آغاز می‌کند.

32. فیلم اسکای فال – Skyfall

برترین فیلمهای اکشن - فیلم اسکای فال - Skyfall

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: سم مندس (Sam Mendes)
  • بازیگران: دنیل کریگ، خاویر باردم، رالف فاینس، نائومی هریس، آلبرت فینی

جیمز باند نامی آشنا در دنیای فیلم های اکشن خارجی است. فرنچایز جیمز باند یک فرنچایز موفق وگسترده است که بسیاری از فیلم‌های آن در زمره بهترین فیلم اکشن های جهان قرار می‌گیرند. فیلم اسکای‌فال، بیست‌وسومین فیلم از مجموعه جیمز باند، پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه و یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها در فهرست برترین فیلم های اکشن است. این فیلم جوایز متعددی از جمله نامزدی 5 جایزه اسکار، و همچنین نظرمثبت بینندگان ومنتقدین را کسب کرده است.

در این فیلم اکشن خارجی بار دیگر کریگ را در نقش جیمز باند می‌بینیم. او که پس از شکست استانبول ناپدید شده بود، بار دیگر در پی حمله به سازمان MI6 بازمی‌گردد و این بار باید رائول سیلوا، که تهدیدی بزرگ برای سازمان است را بیابد.

33. فیلم مردی در آتش – Man in Fire

زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما - فیلم مردی در آتش – Man in Fire

 

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: تونی اسکات (Tony Scott)
  • بازیگران: دنزل واشنگتن، داکوتا فانینگ، کریستوفر واکن، مارک آنتونی، رادا میشل

معرفی بهترین فیلم اکشن های جهان را با فیلمی از بازیگر بنام آمریکایی، دنزل واشنگتن، ادامه می‌دهیم. فیلم مردی در آتش براساس رمانی به همین نام منتشر شده در سال 1980 ساخته شده است. یک فیلم فرانسوی به همین نام و یک فیلم هندی با الهام از این داستان نیز ساخته شده است. فیلم مردی در آتش، یکی از برترین فیلم های اکشن است که توانست دو برابر بودجه خود، فروش داشته باشد. داستان فیلم در مورد یک مامور سابق CIA به نام کریسی است. کریسی از زندگی ناامید شده و قصد خودکشی دارد، اما آشنایی او با دختری 9 ساله، محافظ او شدن و ربوده شدن دختر زندگی او را تغییر می‌دهد.

34. فیلم اژدها وارد می‌شود – Enter the Dragon

بهترین فیلم اکشن دنیا - فیلم اژدها وارد می‌شود – Enter the Dragon

  • سال ساخت: 1937
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: رابرت کلوز (Robert Clouse)
  • بازیگران: بروس لی، جان ساکسون، جیم کلی

یکی از معروف‌ترین هنرپیشه‌های دنیا، که او را در بسیاری از فیلم های اکشن برتر خارجی دیده‌ایم، بروس لی است. بروس لی قهرمان هنرهای رزمی و از مستعدترین افراد در زمینه بازیگری و هنرهای رزمی بود. فیلم اژدها وارد می‌شود آخرین فیلم بروس لی است که یک ماه پس از مرگ وی اکران شد. این فیلم نه تنها جزء بهترین فیلم اکشن های جهان است، بلکه یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ و یکی از برترین فیلم‌های رزمی در کل تاریخ است.

35. فیلم بیبی راننده – Baby Driver

فیلم های اکشن برتر خارجی - فیلم بیبی راننده – Baby Driver

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • کارگردان: ادگار رایت (Edgar Wright)
  • بازیگران: انسل الگورت، لیلی جیمز، کویت اسپیسی، جان برنثال، جیمی فاکس، ایزا گونزالس

فیلم Baby Driver در میان بهترین فیلم های اکشن خارجی از جایگاه خوبی برخوردار است. بینندگان از این فیلم استقبال خوبی داشتند که احتمال می‌رود دلیل آن شهرت فیلم نزد مردم و کاهش علاقه مردم به آثار پرهزینه باشد. منتقدین نیز با امتیاز 92% نشان دادند از این فیلم حمایت می‌کنند. این فیلم سینمایی اکشن 3 نامزدی اسکار، و 2 نامزدی بفتا را در کنار دیگر افتخارات خود دارد.

قهرمان داستان ما جوانی به نام بیبی است. بیبی مهارت خاصی در رانندگی دارد و به عنوان راننده یک گروه خلافکار، به رهبری داک، کار می‌کند. بیبی پس از آشنایی با دختری جوان تصمیم می‌گیرد کار خلاف را رها کند، اما داک او را راحت نمی‌گذارد.

36. فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه – Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings - فیلم های اکشن حماسی - فیلم های اکشن جهان

 

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • کارگردان: دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton)
  • بازیگران: سیمو لیو، آکوافینا، فالا چن، منگر ژانگ، بندیکت وونگ

فیلم‌های مارول همیشه جایگاه خاصی در میان بهترین فیلم های اکشن جهان در طول تاریخ داشته‌اند. فیلم اکشن و ابرقهرمانی شانگ-چی و افسانه ده حلقه نیز مستثنی نیست و حتی می‌توان آن را بهترین فیلم اکشن 2021 دانست. این فیلم نهمین فیلم پرفروش سال 2021 بود و این موفقی تجاری سبب شد ساخت قسمت دوم آن نیز آغاز شود.

در این فیلم، که از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا است، می‌بینیم که شانگ-چی و خواهرش شیالینگ باید در مقابل گذشته و پدر خود بایستند.

37. فیلم دکتر استرنج –  Doctor Strange

Doctor Strange - فیلم های اکشن جذاب - فیلم های اکشن جهان

 

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • کارگردان: اسکات دریکسون (Scott Derrickson)
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، چیوتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز، بندیکت ونگ

حقیقتا دشوار است که در میان بهترین فیلم های اکشن جهان ، نامی از فیلم‌های مارول نبریم. یکی دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول فیلم دکتر استرنج است که چهاردهمین فیلم این کمپانی محسوب می‌شود. این فیلم با فروش فوق‌العاده 677 میلیون دلار و همچنین کسب نامزدی اسکار در بخش بهترین جلوه‌های ویژه، یکی از تماشایی‌‌ترین و برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا است. دنباله آن، فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، به زودی اکران خواهد شد.

38. فیلم ماموریت غیرممکن: ملت سرکش – Mission: Impossible – Rogue Nation

فیلم اکشن خارجی - فیلم ماموریت غیرممکن: ملت سرکش – Mission: Impossible – Rogue Nation

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie)
  • بازیگران: تام کروز، جرمی رنر، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، الک بالدوین، شان هریس

مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن از تماشایی‌ترین و زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما هستند. تام کروز در این فیلم‌ها همانند همیشه بسیار عالی ظاهر شده است. فیلم ماموریت: غیرممکن 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانسته نظرمثبت مردم و منتقدین را به خود جلب کند. در این فیلم بار دیگر با مامور مخفی دوست‌داشتنی خود، ایتن هانت، همراه می‌شویم تا سندیکایی که چند جنایت بین‌المللی را ترتیب داده است، را بیابیم. هنگام دانولد برترین فیلم های اکشن، نام این فیلم را در صدر فهرست خود بگذارید.

39. فیلم جان ویک – John Wick

فیلم اکشن امریکایی - فیلم جان ویک – John Wick

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)
  • بازیگران: کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، ویلم دفو

در فهرست بهترین فیلم های اکشن خارجی از فیلم جان ویک نباید غافل شویم. این فیلم در مورد یک آدمکش بازنشسته است که به زندگی ساده خود با همسرش بازگشته است. او قصد دارد این زندگی آرام و به دور از هیاهو را ادامه دهد، ولی متاسفانه سرنوشت چیز دیگری برای او می‌خواهد.

فیلم جان ویک با استقبال گسترده مردم و منتقدین روبرو شد. بسیاری از منتقدین آن را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کیانو ریوز و همچنین بهترین فیلم اکشن دنیا در سال 2014 می‌دانند. این موفقیت بزرگ سبب شد بعدها 3 دنباله برای این فیلم ساخته شود. قسمت دوم و سوم فیلم به ترتیب در سال‌های 2017 و 2019 به روی پرده رفتند. قسمت چهارم نیز قرار است در سال 2022 اکران شود.

40. فیلم تنت – Tenet

Tenet - فیلم اکشن براساس واقعیت - فیلم های اکشن جهان

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: جان دیوید واشنگتون، رابرتپتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین

فیلم تنت، آخرین اثر اکران شده از نولان، یکی از بهترین فیلم های اکشن جذاب در ژانر اکشن، مهیج و علمی-تخیلی است. نولان 5 سال را صرف نوشتن فیلمنامه کرد و در نهایت این فیلم در سال 2020، به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن جهان ، اکران شد.

داستان این فیلم اکشن مهیج درباره یک مامور مخفی است که با دستکاری در زمان می‌کوشد از حمله‌ای در آینده که منجر به نابودی زمین می‌شود، جلوگیری کند.

41. فیلم زمانی برای مردن نیست – No Time To Die

No Time To Die - فیلم های اکشن خارجی - برترین فیلم ژانر اکشن دنیا

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga)
  • بازیگران: دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدوکس، لاشانا لینچ

پیش از این نیز در فهرست بهترین فیلم های اکشن جهان دو فیلم از جیمز باند را معرفی کردیم. مجموعه فیلم‌های جیمز باند یک مجموعه اکشن و جاسوسی با محوریت مامور 007، جیمز باند، است و اکثرا جزء بهترین و پرفروش ترین فیلم های اکشن دسته‌بندی می‌شوند. جدیدترین فیلم جیمز باند، فیلم زمانی برای مردن نیست نیز از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا است. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین و برترین فیلم های اکشن سینمایی در سال 2021 بود و بسیاری آن را یک پایان عالی برای حضور کریگ در نقش باند می‌دانند.

در این فیلم می‌بینیم باند که سازمان MI6 را ترک کرده، بار دیگر مامور می‌شود تا یک دانشمند ربوده شده را بیابد و با یکی از قدیمی‌ترین دشمنان خود روبرو شود.

42. فیلم زن شگفت‌انگیز – Wonder Woman

wonder woman - فیلم های اکشن و جنگی - برترین فیلم ژانر اکشن دنیا

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: پتی جنکینز (Petty Jenkins)
  • بازیگران: کریس پاین، رابین رایت، گل گدوت، دنی هیوستون، النا آنیا

یکی از برترین فیلم‌های DC که در شمار بهترین فیلم های اکشن خارجی قرار می‌گیرد، فیلم زن شگفت انگیز است. این فیلم پس از اکران با استقبال بی‌نظیری از سوی بینندگان و منتقدین مواجه شد. فیلم زن شگفت‌انگیز از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است که شخصیت اصلی و کارگردان آن زن هستند. دنباله آن در سال 2020 منتشر شد، که گرچه آن هم از برترین فیلم های اکشن سینمایی است اما نتوانست موفقیت فیلم اول را تکرار کند.

43. فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها – War for the Planet of the Apes

War for the Planet of the Apes - فیلم خارجی اکشن - برترین فیلم ژانر اکشن دنیا

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: مت ریوز (Matt Reeves)
  • بازیگران: اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زاهن، گری الدمن

در میان بهترین فیلم های اکشن خارجی به یک فیلم اکشن وعلمی-تخیلی می‌رسیم. فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها در واقع دنباله‌ای بر فیلم Rise of the Planet of the Apes (2011) و فیلم Dawn of the Planet of the Apes (2014) است که هر دوی آنها نیز در فهرست محبوب‌ترین فیلم های اکشن جهان قرار می‌گیرند. این فیلم اولین بار در سال 2017 به روی پرده رفت و علیرغم بودجه 150 میلیون دلاری، توانست به فروش فوق‌العاده 490 میلیون دلار برسد. این فیلم نیز از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا دنیا است که خبر رسیده ساخت قسمت بعدی آن نیز آغاز شده است.

44. فیلم مردان سیاه‌پوش – Men in Black

فیلم سینمایی اکشن - فیلم مردان سیاه‌پوش – Men in Black

  • سال ساخت: 1997
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: بری ساننفلد (Barry Sonnenfeld)
  • بازیگران: تامی لی جونز، ویل اسمیت، وینسنت دن آفریو، لیندا فیورنتینو، ریپ تورن

فیلم مردان سیاه‌پوش، اولین قسمت از فرنچایزی به همین نام، نیزدر فهرست بهترین فیلم های اکشن خارجی قرار دارد. این فیلم علمی-تخیلی، اکشن و کمدی براساس کامیک‌هایی به همین نام ساخته شده است. فیلم در سال 1997 اکران شد و به عنوان سومین فیلم پرفروش آن سال نام خود را وارد لیست زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما کرد. این فیلم همچنین نظر مثبت منتقدین و 3 نامزدی جایزه اسکار را نیز از آن خود کرد.

داستان فیلم، از بهترین فیلم های کشن تروریستی ، در مرود دو مامور مخفی از سازمان مردان سیاه‌پوش است که ماموریت آنها حفاظت از زمین به عنوان منطقه بی‌طرف بیگانگان فرازمینی است. اکنون یک موجود فضایی وارد زمین شده و خطرات بسیاری انسان‌ها را تهدید می‌کند.

45. فیلم پلنگ سیاه – Black Panther

بهترین فیلم های اکشن جهان - فیلم پلنگ سیاه - Black Panther

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: رایان کوگلر (Ryan Coogler)
  • بازیگران: چادویک بوزمن، مایکل بی جردن، لوپیتا نیوگو و دانای گوریرا

فیلم سینمایی پلنگ سیاه نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن خارجی به حساب می‌آید که تلفیقی از ژانر اکشن، ابرقهرمانی و هیجان‌انگیز است. این فیلم در زمان اکران با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد که به عنوان یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود. این عنوان برنده چندین جایزه اسکار در حوزه‌های مختلف است و یکی از فیلم های اکشن برتر خارجی چندین سال اخیر محسوب می‌شود.

داستان فیلم پلنگ سیاه، از بهترین فیلم های اکشن 2018 ، به دنبال اتفاقات رخ داده در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016) روایت می‌شود و پادشاه تی چالا به کشور خود واکاندا بازمی‌گردد. اما پس از بازگشت با دو دشمن قدرتمند مواجه می‌شود که برای سرنگون ساختن او با یکدیگر هم پیمان شده‌اند.

46. فیلم بیوه سیاه – Black Widow

بهترین فیلم اکشن های جهان - فیلم بیوه سیاه – Black Widow

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: کیت شرتلند (Kate Shortland)
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، ری وینستون، ریچل وایز

پس از مدت‌ها انتظار فیلم بیوه سیاه اکران شد و به راحتی توانست نام خود را وارد لیست بهترین فیلم اکشن های جهان کند. بینندگان و منتقدین از این فیلم استقبال خوبی داشتند و به خصوص بازی جوهانسون و پیو، و صحنه‌های اکشن فیلم را ستودند. فیلم بیوه سیاه بیست‌وچهارمین فیلم دنیای سینمایی مارول است و براساس شخصیت ناتاشا رومانف/  بیوه سیاه شکل گرفته است.

داستان فیلم پس از جنگ داخلی و پیش از جنگ ابدیت رخ می‌دهد. در پی وقایع فیلم جنگ داخلی، ناتاشا رومانف پس از نافرمانی از توافقنامه سکویا اکنون تنها شده و تحت تعقیب دولت است. او به بوداپست می‌رود و در آنجا اتفاقات جدیدی برای او رخ می‌دهد.

47. فیلم بازی‌های گرسنگی – The Hunger Game

بهترین فیلمهای اکشن دنیا - فیلم بازی‌های گرسنگی – The Hunger Game

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: گری راس (Gary Ross)
  • بازیگران: جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هارلسون، الیزابت بنکس

آشنایی با بهترین فیلم اکشن های جهان را با یک فیلم علمی تخیلی ادامه می‌دهیم. فیلم بازی‌های گرسنگی، یا مسابقات گرسنگی، یا عطش مبارزه یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن خارجی است. این فیلم سرآغازی بر مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی بود. این فیلم، پس از فیلم آواتار، اولین فیلمی بود که توانست برای 4 هفته متوالی در صدر باکس آفیس آمریکای شمالی بماند. تاکنون 4 فیلم از این مجموعه اکران شده و ساخت پنجمین قسمت آن نیز در دستور کار قرار گرفه است.

داستان فیلم، که از جذا‌ب‌ترین فیلم‌های ماجراجویی و علمی تخیلی در بین فیلم های اکشن و جنایی است، در زمان و مکانی تخیلی رخ می‌دهد. در کشوری به نام پانم، در آینده‌ای پساآخرالزمانی، مسابقات “بازی‌های گرسنگی” برگزار می‌شود. از هریک از 12 ایالت کشور، یک دختر ویک پسر 12 تا 18 ساله، برای حضور در این مسابقات انتخاب می‌شوند. برنده نهایی فردی است که همه رقیبان خود را بکشد و برنده شود.

48. فیلم اکشن ایکوالایزر – The Equalizer

برترین فیلم های اکشن - فیلم اکشن ایکوالایزر - The Equalizer

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua)
  • بازیگران: دنزل واشینگتن، مارتون سوکاس، کلویی کریس مورتس و دیوید هاربر

فیلم ایکوالایزر یا متعادل کننده نیز یکی دیگر از برترین فیلم های اکشن و مهیج آمریکایی محسوب می‌شود که اقتباسی ار یک سریال با همین نام است. این فیلم در زمان اکران فروش قابل توجهی در گیشه داشت و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. به دنبال موفقیت فیلم ایکوالایزر در سال 2018 نیز قسمت دوم آن با نام «ایکوالایزر 2» ساخته شد.

داستان فیلم اکشن ایکوالایزر درباره مردی به نام «رابرت مک کال» است که قبلا در سازمان‌های دولتی آدمکش بوده و اکنون یک کارگر ساده در یک فروشگاه است. رابرت هر روز بعد از ظهر برای نوشیدن چای و خواندن کتاب به یک رستوران کوچک می‌رود و هر شب نیز دختری در یک ساعت مشخص به آنجا می‌آید و با رابرت درباره کتاب‌هایش صحبت می‌کند. روزی مافیای روس آن منطقه به دنبال این دختر می‌آیند و او را تا حد مرگ کتک می‌زنند. رابرت نیز تمام پس‌اندازش را برای آزادی او می‌دهد، اما آنها قبول نمی‌کنند. حال رابرت تصمیم می‌گیرد به شیوه خودش آن دختر را آزاد کند.

49. فیلم مرد آزاد – Free Guy

Free Guy - فیلم های اکشن و جنایی - برترین فیلم ژانر اکشن دنیا

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: شان لوی (Shawn Levy)
  • بازیگران: رایان رینولدز، جودی کومر، لیل رل هاوری، اوتکاراش آمبودکار

در میان برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا از فیلم اکشن-کمدی Free Guy نباید غافل شد. این فیلم با درخش رایان رینولدز در نقش گای، داستان یک کارمند بانک را می‌گوید. او ناگهان درمی‌یابد دنیایی که در آن زندگی می‌کند یک بازی ویدئویی است و باید برای حفظ آن تبدیل به یک قهرمان شود. این فیلم با فروش خوب و تحسین منتقدین، تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اکشن تخیلی شد.

50. فیلم جوخه انتحار 2 – The Suicide Squad

The Suicide Squad - فیلم های اکشن هالیوود- بهترین فیلمهای اکشن تاریخ

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس آلبا، جان سینا، وایولا دیویس

فیلم جوخه انتحار 2، که در واقع دنباله‌ای مستقل بر فیلم جوخه انتحار (2016) است، در سال 2021 به نمایش درآمد. این فیلم بهتر از قسمت اول خود ظاهر شد و توانست نام خود را وارد فهرست بهترین فیلمهای اکشن تاریخ کند. این فیلم دهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. گرچه این فیلم به علت شیوع کرونا نتوانست از لحاظ تجاری موفق باشد، اما عموما نظرات مثبتی در مورد آن دارند. اسپین‌آف این فیلم، سریال Peacemaker نیز ساخته شده است.

51. فیلم خشم مرد – Wrath of Man

Wrath of Man - بهترین فیلم اکشن 2020 - بهترین فیلمهای اکشن تاریخ

 

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • کارگردان: گای ریچی (Guy Ritchie)
  • بازیگران: جیسون استاتهام، هولت مک‌کالی، جفری دونوان، جاش هارتنت

فیلم خشم مرد با بازی بی‌نظیر جیسون استاتهام یکی دیگر از تماشایی‌ترین و بهترین فیلم های اکشن خارجی است. این فیلم اکشن و مهیج داستان یک راننده کامیون جدید را می‌گوید. راننده‌ای که مهارت او در خنثی‌سازی یک سرقت، گذشته ظاهرا پاک وی را زیر سوال می‌برد. این فیلم بیش از دوبرابر بودجه خود به فروش رفت و نظرات مثبت منتقدین و بینندگان را نیز به همراه داشت.

52. فیلم شزم! – Shazam!

Shazam - فیلم های اکشن ۲۰۲۰ - بهترین فیلمهای اکشن تاریخ

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7/10
  • کارگردان: دیوید اف.سندبرگ (David F. Sandberg)
  • بازیگران: زاخاری لوی، مارک استرانگ، آشر انجل، جک دیلان گریزر

فیلم‌‌های ابرقهرمانی کمدی نیز می‌توانند از محبوب‌ترین و بهترین فیلمهای اکشن تاریخ باشند. همانند فیلم ددپول که پیش از آن در مورد آن خواندیم، فیلم شزم نیز یک فیلم ابرقهرمانی، کمدی و اکشن است که در فهرست بهترین فیلم های اکشن 2019 قرار می‌گیرد. این فیلم کمدی اکشن، داستان بیلی نوجوان را می‌گوید. او اتفاقی توسط شزم، یک جادوگر، انتخاب می‌شود و می‌تواند هر زمان می‌خواهد فقط با گفتن نام شزم تبدیل به یک ابرقهرمان بزرگسال شود. این فیلم فروش خوبی داشت و نظرات نسبت به آن عموما مثبت بود. دنباله فیلم یعنی فیلم Shazam! Fury of the Gods در سال 2023 اکران خواهد شد.

53. فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای – Star Wars: The Last Jedi

Star Wars The Last Jedi - بهترین فیلم اکشن 2021 - برترین فیلم اکشن سینمایی

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: ریان جانسون (Rian Johnson)
  • بازیگران: کری فیشر، آدام درایور، دیزی رایدلی، جان بویگا

مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان از تماشایی‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین فیلم های اکشن حماسی هستند. جای تعجب ندارد که فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای یکی از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا باشد. این فیلم داستان ری را تعریف می‌کند که به دنبال این است تا با کمک لوک اسکار واکر بتواند جریان مقاومت را تغییر دهد. این فیلم پس از اکران نه تنها از لحاظ تجاری فیلمی موفق بود، بلکه در کسب نگاه مثبت منتقدین و بینندگان و همچنان افتخارآفرینی در جشنواره‌ها نیز بسیار عالی عمل کرد. از طریق لینک زیر می‌توانید برای دانلود این فیلم، که از جذاب‌ترین و بهترین فیلمهای اکشن تاریخ است، اقدام کنید.

 

54. فیلم پاسگاه – The Outpost

The Outpost - پرفروش ترین فیلم های اکشن - برترین فیلم اکشن سینمایی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: راد لوری (Rod Lurie)
  • بازیگران: اسکات ایستوود، کلب لندری جونز، اورلاندو بلوم، جک کسی، میلو گیبسون

فیلم پاسگاه یکی از بهترین فیلم های اکشن و جنگی در سال 2020 است که براساس نبرد کامادش در جنگ افغانستان ساخته شده است. این فیلم جنگی نظرات مثبت منتقدین و بینندگان را به خود جلب کرد و حتی برخی آن را بهترین فیلم اکشن 2020 می‌دانند. به خصوص صحنه‌های نبرد و به تصویر کشیدن سربازان در فیلم بسیار تحسین شده است. اگر به دنبال یک فیلم اکشن براساس واقعیت در فهرست بهترین فیلمهای اکشن تاریخ هستید، پیشنهاد ما فیلم پاسگاه است.

55. فیلم استخراج – Extraction

Extraction - بهترین فیلم های اکشن و تخیلی - برترین فیلم اکشن سینمایی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • کارگردان: سم هارگریو (Sam Hargrave)
  • بازیگران: کریس همسورث، رندیپ هودا، گلشیفته فراهانی، دیوید هاربور

فیلم استخراج نیز یکی از برترین فیلم های ژانر اکشن دنیا است که بازیگر جذاب ایرانی، گلشیفه فراهانی در آن بازی می‌کند. داستان فیلم درمورد یک مزدور استرالیایی است که ماموریت دارد پسر ربوده شده یک قاچاقچی هندی را نجات دهد. این فیلم خارجی اکشن از شبکه نتفلیکس منتشر و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های مربوط به ژانر اکشن شد. ساخت قسمت دوم فیلم نیز تائید شده است.

56. فیلم جاودانگان – Eternals

Eternals - بهترین فیلم های اکشن 2019 - برترین فیلم اکشن سینمایی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • کارگردان: کلوئی ژائو (Chloé Zhao)
  • بازیگران: جما چن، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، آنجلینا جولی

فیلم اترنالز یا جاودانگان یکی دیگر از برترین فیلم های اکشن سینمایی است که مدت زمان زیادی از اکران آن نمیگذرد. کارگردان این فیلم کلوئی ژائو است که پیش از این فیلم Nomadland را از او دیده‌ایم. در فیلم جاودانگان می‌بینیم که یک نژاد بیگانه جاودانه، پس از هازاران سال مخفی شدن، بیرون می‌آیند تا از زمین در برابر همتایان باستانی خود محافظت کنند. این فیلم دهمین فیلم پرفروش سال 2021 بود که گرچه منتقدین انتقاداتی در مورد فیلمنامه، شخصیت‌ها و ریتم فیلم داشتند اما همچنان می‌توان آن را از بهترین فیلم اکشن خارجی دانست.

57. فیلم پسران بد تا ابد – Bad Boys for Life

Bad Boys for Life - بهترین فیلم های اکشن 2018 - فیلم های اکشن جهان

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • کارگردان: عادل و بلال (Adil & Bilall)
  • بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، پائولا نونیز، ونسا هوجنز

فیلم کمدی-اکشن پسران بد تا ابد دنباله‌ای بر فیلم Bad Boys II (2003) و سومین فیلم فرنچایز پسران بد است. در این فیلم مایک لوری و مارکوس برنت، کارآگاهان کهنه‌کار میامی، در مورد رشته قتل‌هایی مرتبط با گذشته آشفته لوری تحقیق می‌کنند. این فیلم پس از اکران نظرات مثبت بسیاری به خود جلب کرد و تبدیل به یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم های اکشن ۲۰۲۰ شد.

58. فیلم نگهبانان باستانی – The Old Guard

برترین فیلم های اکشن - فیلم نگهبانان باستانی – The Old Guard

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • کارگردان: جینا پرینس-بایدوود (Gina Prince-Bythewood)
  • بازیگران: شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی، چیویتل اجیوفور

در میان فیلم‌های اکشن سال 2020 فیلم‌های بسیاری هستند که شایستگی حضور در فهرست بهترین فیلم اکشن های جهان را دارند. یکی از این فیلم‌ها، فیلم نگهبانان باستانی است. این فیلم داستان 4 جنگجوی ورزیده و نامیرا را روایت می‌کند. این جنگجویان برای سده‌های طولانی در مقابل ظلم ایستاده‌اند و اینک راز آنها لو رفته است. تقابل بین جنگجویان و افراد سودجو داستان را به پیش می‌برد.

فیلم جنگجویان باستانی به عنوان یکی از برترین فیلم های اکشن نظرات مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرده که سبب شد ساخت قسمت دوم آن نیز آغاز شود. منتقدین صحنه‌های اکشن و بازی ترون را در این فیلم بسیار تحسین کرده‌اند. اگر قصد دارید به تماشای زیباترین فیلم های اکشن تاریخ سینما، از این فیلم ابرقهرمانی مهیج غافل نشوید.

59. فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید – Venom: Let There Be Carnage

Venom: Let There Be Carnage - فیلم های مربوط به ژانر اکشن - فیلم های اکشن جهان

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6/10
  • کارگردان: اندی سرکیس (Andy Serkis)
  • بازیگران: تام هاردی، میشل ویلیامز، نائومی هریس، رید اسکات

فیلم ابرقهرمانی ونوم 2، دنباله‌ای بر فیلم Venom محصول سال 2018 است. در این فیلم به کارگردانی اندی سرکیس، بروک و سیمبوت بیگانه یعنی ونوم، باید در مقابل یک سیمبوت قاتل و میزبانش، یعنی کارنیج و کسدی بایستند. گرچه این فیلم نسبت به نسخه قبلی خود عملکرد ضعیف‌تری داشت، اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2021 بوده و ساخت قسمت سوم آن نیز تائید شده است. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم ونوم 2، که یکی از بهترین فیلم های اکشن خارجی است، اقدام کنید.

60. فیلم اف9 – F9

fast and furious 9 - فیلم خارجی اکشن - برترین فیلم ژانر اکشن دنیا

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.2/10
  • کارگردان: جاستین لین (Justin Lin)
  • بازیگران: ون دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، جان سینا

نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن، دنباله‌ای بر فیلم The Fate of Furious (2017) و اسپین‌آفی بر فیلم Hobbs & Shaw (2019) است. فیلم F9 پنجمین فیلم پرفروش سال 2021 بود و به همین دلیل نام آن را در میان برترین فیلم های اکشن سینمایی ذکر کردیم. این فروش عالی سبب شد ساخت قسمت بعدی نیز آغاز شود و طبق برنامه‌ریزی‌های در 19 می 2021 (29 اردیبهشت 1402) اکران خواهد شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله بهترین فیلمهای اکشن تاریخ را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت اجمالی مورد نقد و بررسی قرار دادیم. شما تا کنون کدامیک از بهترین فیلم های اکشن جهان معرفی شده در این فهرست را تماشا کردید؟ به نظر شما بهترین فیلم اکشن خارجیکدام فیلم است؟ لطفا نظرات خود را با پلازا به اشتراک بگذارید.


بهترین فیلم‌های اکشن



بنر فیلم اصول

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم اصول


گالری فیلم اصول




بنر فیلم جان ویک

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جان ویک


گالری فیلم جان ویک




بنر فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت


گالری فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت




بنر فیلم بتمن آغاز می‌کند

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم بتمن آغاز می‌کند


گالری فیلم بتمن آغاز می‌کند




بنر فیلم سالت

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم سالت


گالری فیلم سالت




بنر فیلم گودزیلا در برابر کونگ

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم گودزیلا در برابر کونگ




بنر فیلم برابر کننده

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم برابر کننده


گالری فیلم برابر کننده




بنر فیلم استخراج

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم استخراج




بنر فیلم جان ویک : قسمت 2

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جان ویک : قسمت 2


گالری فیلم جان ویک : قسمت 2




بنر فیلم انتقام جویان: پایان بازی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم انتقام جویان: پایان بازی


گالری فیلم انتقام جویان: پایان بازی




بنر فیلم خشم مردانه

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم خشم مردانه




بنر فیلم فراموشی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم فراموشی


گالری فیلم فراموشی




بنر فیلم هیچکس

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم هیچکس




بنر فیلم تفنگ‌دار

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم تفنگ‌دار




بنر فیلم ارتش مردگان

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ارتش مردگان




بنر فیلم یادآوری کامل

درباره فیلم یادآوری کامل


گالری فیلم یادآوری کامل




بنر فیلم ماموریت غیر ممکن - فال‌اوت

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ماموریت غیر ممکن – فال‌اوت


گالری فیلم ماموریت غیر ممکن – فال‌اوت




بنر فیلم ددپول 2

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ددپول 2


گالری فیلم ددپول 2




بنر فیلم جک ریچر

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جک ریچر


گالری فیلم جک ریچر




بنر فیلم ایکوالایزر ۲

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ایکوالایزر ۲


گالری فیلم ایکوالایزر ۲




بنر فیلم ارتقاء

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ارتقاء


گالری فیلم ارتقاء




بنر فیلم ماتریکس

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ماتریکس


گالری فیلم ماتریکس




بنر فیلم لبه‌ی فردا

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم لبه‌ی فردا


گالری فیلم لبه‌ی فردا




بنر فیلم مدمکس جاده خشم

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم مدمکس جاده خشم


گالری فیلم مدمکس جاده خشم




بنر فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه


گالری فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه




بنر فیلم جوخه انتحار

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جوخه انتحار


گالری فیلم جوخه انتحار




بنر فیلم جان ویک: قسمت ۳ - پارابلوم

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جان ویک: قسمت ۳ – پارابلوم


گالری فیلم جان ویک: قسمت ۳ – پارابلوم




بنر فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد


گالری فیلم جک ریچر: هرگز بازنگرد




بنر فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها


گالری فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها




بنر فیلم پسران بد برای زندگی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم پسران بد برای زندگی


گالری فیلم پسران بد برای زندگی




بنر فیلم ونوم

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ونوم


گالری فیلم ونوم




بنر فیلم مکانیک

درباره فیلم مکانیک




بنر فیلم آواتار

درباره فیلم آواتار


گالری فیلم آواتار




بنر فیلم تلقین

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم تلقین


گالری فیلم تلقین




بنر فیلم لوسی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم لوسی


گالری فیلم لوسی




بنر فیلم کازینو رویال

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم کازینو رویال


گالری فیلم کازینو رویال




بنر فیلم ربوده شده

درباره فیلم ربوده شده




بنر فیلم کاپیتان مارول

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم کاپیتان مارول


گالری فیلم کاپیتان مارول




بنر فیلم 6 زیرزمینی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم 6 زیرزمینی


گالری فیلم 6 زیرزمینی




بنر فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر


گالری فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر




بنر فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد - بخش 2

درباره فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد – بخش 2


گالری فیلم مسابقات عطش: زاغ مقلد – بخش 2




بنر فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

درباره فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه


گالری فیلم تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه




بنر فیلم کونگ: جزیره جمجمه

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم کونگ: جزیره جمجمه




بنر فیلم سگ تازی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم سگ تازی


گالری فیلم سگ تازی




بنر فیلم سریع و خشن 9

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم سریع و خشن 9


گالری فیلم سریع و خشن 9




بنر فیلم پارکر

درباره فیلم پارکر




بنر فیلم سقوط کاخ سفید

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم سقوط کاخ سفید


گالری فیلم سقوط کاخ سفید




بنر فیلم آقایان

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم آقایان




بنر فیلم سقوط فرشته

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم سقوط فرشته


گالری فیلم سقوط فرشته




بنر فیلم لوگان

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم لوگان


گالری فیلم لوگان




بنر فیلم رمبو: آخرین خون

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم رمبو: آخرین خون




بنر فیلم کینگزمن: محفل طلایی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم کینگزمن: محفل طلایی


گالری فیلم کینگزمن: محفل طلایی




بنر فیلم بلید رانر ۲۰۴۹

درباره فیلم بلید رانر ۲۰۴۹




بنر فیلم گزارش اقلیت

درباره فیلم گزارش اقلیت




بنر فیلم نگهبانان قدیمی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم نگهبانان قدیمی




بنر فیلم المپیوس سقوط کرده

درباره فیلم المپیوس سقوط کرده




بنر فیلم جنگ جهانی زد

درباره فیلم جنگ جهانی زد




بنر سریال بانشی

درباره سریال بانشی




بنر سریال ورود به سرزمین های بد

تماشای آنلاین سریال

درباره سریال ورود به سرزمین های بد




بنر سریال پسرها

دوبله

درباره سریال پسرها




بنر فیلم جان سخت

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم جان سخت




بنر فیلم ۲۱ پل

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم ۲۱ پل




بنر فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو




بنر فیلم خبرچین

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم خبرچین




بنر فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی




بنر فیلم بیل را بکش 1

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم بیل را بکش 1




بنر فیلم هفت سامورایی

تماشای آنلاین فیلم

درباره فیلم هفت سامورایی




بنر فیلم مکس دیوانه 2

درباره فیلم مکس دیوانه 2




بنر فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده

درباره فیلم ایندیانا جونز: مهاجمان صندوق گمشده




بنر فیلم پلیس آهنی

درباره فیلم پلیس آهنی



ستاره‎های بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما برخی از بهترین بازیگران اکشنی هستند که تا به حال روی پرده جادویی سینما مبارزه کرده‎اند. بهترین فیلم های اکشن سینما آن‎هایی هستند که برای همراه شدن با سکانس‎های تیراندازی یا مبارزه شخصیت‎های اصلی فیلم با یکدیگر انگیزه لازم را به ما می‎دهند. فهرستی که برای شما آماده کرده‎ایم بهترین فیلم های اکشن قرن 21 را در بر می‎گیرد و شما در پایان می‎توانید نظرات خود را در رابطه با آن با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

در فهرست زیر عناوین مختلفی جا داده شده‎اند. از فیلم‎هایی که قهرمان آن‎ها یک نفر است (فیلم جان سخت) و تریلرهایی با موضوعات فوق طبیعی (فیلم بیگانگان) گرفته تا رویاهای علمی-تخیلی که روی پرده سینما به حقیقت پیوسته‎اند (فیلم نابودگر، پارک ژوراسیک). حتی در بعضی از آن‎ها می‎توانید اجراهای کمدی بازیگران به همراه تیراندازی‎های هیجان‎انگیز، انواع فحش‎ها و سکانس‎های انفجاری را مشاهده کنید. و تمامی چیزهایی را که در این فیلم‎های اکشن منفجر می‎شوند در بزرگترین کانال‎های فاضلاب هر کشوری به راحتی چال کنید!

در تهیه این فهرست تلاش شده است هر گونه فیلمی آورده شود. از بهترین فیلم های اکشن سینمایی کلاسیک تا فیلم‌هایی که جدیدا اکران شده‎اند و بر استفاده فراوان از تصاویر خلق شده کامپیوتری و جلوه‎های ویژه تکیه دارند.

بنابراین اگر به دنبال بهترین فیلم های اکشن تاریخ هستید که در حال حاضر روی سایت‎های آمازون و نت‎فلیکس استریم می‎شوند، باید تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

 

جان سخت (1998) Die Hard

جان سخت یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی جان مک تیرنان است و تیم نویسندگی آن از استیو ای. د سوزا و جب استوآرت تشکیل شده است. داستان این فیلم اقتباسی از رمان سال 1979 رودریک تورپ به اسم «هیچ چیز تا ابد باقی نمی‎ماند» است. فیلم جان سخت ماجرای افسر وظیفه پلیس نیویورک به اسم جان مک کلین را به تصویر می‎کشد که یک تنه به جنگ تروریست‎هایی می‎رود که مهمانان مراسم جشن سال نو یک شرکت ژاپنی را به گروگان می‎گیرند.

 

نابودگر 2: روز داوری (1991) Terminator 2: Judgment Day

فیلم نابودگر 2: روز داوری فیلمی در ژانر اکشن، تریلر و علمی تخیلی است که به نویسندگی، تهیه‎کنندگی و کارگردانی جیمز کامرون ساخته شده است. بازیگران اصلی این فیلم آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک و ادوارد فرلانگ هستند. نابودگر 2 فیلم هیجان‌انگیز فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ است.

این فیلم دومین قسمت از سری فیلم های نابودگر و دنباله‎ای برای قسمت اول است که در سال 1984 اکران شد. داستان نابودگر 2 در مورد سارا کانر و پسر ده ساله او جان است که مورد محافظت نابودگر قرار می‎گیرند؛ که از سوی آیندگان به گذشته فرستاده شده است.

 

ایندیانا جونز و محافظان صندوق گمشده (1981) Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark

فیلم ایندیانا جونز و محافظان صندوق گمشده محصول سال 1981 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. فیلمنامه این فیلم توسط لارنس کاسدان با اقتباس از رمان جورج لوکاس و فیلیپ کافمن نوشته شده است. فرانک مارشال تهیه‎کننده این فیلم است و نقش اول آن به هریسون فورد داده شد.

این فیلم اولین قسمت از سری فیلم های ایندیانا جونر و در مورد باستان‎شناس آمریکایی به اسم ایندیانا جونز است که با گروهی از نازی‎ها مبارزه می‎کند که به دنبال صندوق عهد گمشده‎ای هستند که به عقیده هیتلر می‎تواند ارتش او را شکست‎ناپذیر کند. این داستان جذاب باعث‌شده محافظان صندوق گمشده وارد لیست بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما شود.

 

نابودگر (1984) The Terminator

فیلم نابودگر محصولی در ژانر اکشن، علمی تخیلی و ترسناک است که در سال 1984 به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامرون و تهیه‎کنندگی گیل آن هورد روی پرده سینما رفت. آرنولد شوارتزنگر در نقش نابودگر بازیگر اصلی آن است. ربات انسان‎نمایی که از آینده و سال 2029 به سال 1984 برگردانده می‎شود تا فردی به اسم سارا کانر با بازی لیندا هامیلون را نجات دهد. زنی که پسر او روزی نجات‎دهنده بشریت در مبارزه با ربات‎ها خواهد بود.

 

ماتریکس (1999) The Matrix

ماتریکس محصول سال 1999 و فیلمی اکشن و علمی تخیلی آمریکایی – استرالیا به نویسندگی و کارگردان برادران واچوفسکی است. بازیگران اصلی این فیلم کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری- ان ماس و هوگو ویونگ هستند. مجموعه ماتریکس به‌حق همیشه یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ محسوب شده است.

داستان آن در آینده رخ می‎دهد که درک واقعیت از سوی انسان‎ها در دنیایی ساختگی به اسم «ماتریکس» رخ می‎دهد که به دست ماشین‎های هوشمند برای غلبه به جمعیت انسان‎ها ساخته شده است. حرارت بدن انسان‎ها و فعالیت الکتریکی منبع انرژی لازم برای این ماشین‎های هوشمند است.

 

شوالیه تاریکی (2008) The Dark Knight

فیلم شوالیه تاریکی یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال 2008 اکران شد. داستان آن در مورد یکی از شخصیت‎های کتاب‎های کمیک دی‎سی کامیکس به اسم بتمن است. بروس وین (با بازی کریستین بیل)، سروان جیمز گوردون (گری اولدمن) و دادستان (آرون اکهارت) برای مبارزه با جنایات رخ‌داده در گاتهام سیتی با یکدیگر متحد می‎شوند ولی فردی به اسم جوکر (با بازی هیث لجر) آشوب را به شهر بر می‎گرداند.

 

بیگانگان (1986) Aliens

فیلم بیگانگان محصولی در ژانر ترسناک ، اکشن و علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون و تهیه‎کنندگی همسر آن زمان او گیل آن هارد است. بازیگران اصلی این فیلم را سیگورنی ویور، مایکل بین، پل رایرز و جیمز هورنر تشکیل می‎دهند. بسیاری از منتقدین بیگانگان را یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینمای جهان می‌دانند.

این فیلم قسمت دوم فیلم بیگانگان سال 1979 است و داستان شخصیت اصلی فیلم الن ریپلی را دنبال می‎کند که به همراه گروهی به فضا فرستاده می‎شود تا ادعای حمله موجودات بیگانه را به سفینه فضایی قسمت اول ثابت کند و تیم LV-426 را نجات دهد.

 

اسلحه مرگبار (1987) Lethal Weapon

اسلحه مرگبار یک فیلم اکشن پلیسی و آمریکایی محصول سال 1987 به کارگردانی ریچارد دانر و هنرمندی مل گیبسون و دنی گلاور در نقش دو کارآگاه است که بازیگران دیگر فیلم یعنی میچل رایان و گری بیوسی دشمنان اصلی آن‎ها محسوب می‎شوند. فیلم در گیشه بسیار موفق ظاهر شد و مقدمه ساخت 3 فیلم دیگر بعد از خود را فراهم کرد.

 

غارتگر (1987) Predator

فیلم غارتگر در ژانر اکشن و علمی تخیلی به کارگردانی جان مک تیرنان در سال 1987 ساخته شد و استودیو فاکس قرن بیستم نقش توزیع این فیلم را برعهده داشته است. ستاره این فیلم آرنولد شوارتزنگر است و سایر بازیگران آن کارل ویترز، بیل دوک، جسی ونتورا و کوین پیتر هال هستند.

داستان غارتگر، یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ ، در مورد یک تیم ضربت است که برای نابودی گروهی آدمکش به جنگل‎های آمریکای مرکزی می‎روند اما موجود فضایی (غارتگر) که می‎تواند خود را همرنگ محیط کند انتظار آن‎ها را می‎کشد.

 

نجات سرباز رایان (1998) Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان یک فیلم حماسی، جنگی و درام آمریکایی است که داستان آن در مورد نبرد نرماندی در طول جنگ جهانی دوم است. کارگردان این فیلم استیون اسپیلبرگ و نویسنده آن رابرت رودات است.

این فیلم به دلیل استفاده از جلوه‎های ویژه واقع‎گرایانه در به نمایش گذاشتن جنگ و سکانس آغازین شاهکار 27 دقیقه آن مشهور است که حمله به ساحل اوماها در تاریخ 6 ژوئن سال 1944 را به تصویر می‎کشد. داستان فیلم در مورد کاپیتان جان میلر و هفت سرباز دیگر است که مامور پیدا کردن سرباز جیمز فرانسیس رایان می‎شوند.

 

هویت بورن (2002) The Bourne Identity

فیلم هویت بورن یک فیلم اکشن جاسوسی آلمانی – آمریکایی است که در سال 2002 با اقتباس از رمانی به همین اسم نوشته رابرت لادلوم به کارگردانی داگ لیمان ساخته شد. ستاره اصلی فیلم مت دیمون در نقش جیسون بورن است که نمی‎تواند از گذشته خود چیزی به یاد آورد و سعی می‎کند هویت اصلی‌اش را پیدا کند.

ستارگان دیگر فیلم کریس کوپر و کلایو اوون هستند. باید بگوییم هویت بورن بدون شک یکی از بهترین فیلم های اکشن سینمای جهان است. بعد از هویت بورن سه فیلم دیگر در مورد این شخصیت ساخته شد.

 

اولین خون (1982) First Blood

اولین خون یک تریلر روانشناختی آمریکایی و اکشن است که به کارگردانی تد کاچف در سال 1982 ساخته شد. بازیگر اصلی این فیلم سیلوستر استالونه در نقش یک سرباز کهنه‎کار است که از جنگ ویتنام برگشته است و با مشکلاتی روبه‌رو می‎شود. نقش‎های مکمل این فیلم ریچارد کرنا و برایان دنهی هستند.

این فیلم اقتباسی از رمان دیوید مورل در سال 1972 است و اولین فیلم از سری فیلم‎های رمبو محسوب می‎شود. با وجود این که نقدهای این فیلم متفاوت بود ولی در گیشه موفقیت زیادی به دست آورد و توانست وارد فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ شود.

 

پارک ژوراسیک (1993) Jurassic Park

پارک ژوراسیک یک فیلم ماجراجویی، علمی-تخیلی و آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. این فیلم اولین نسخه از سری فیلم های پارک ژوراسیک محسوب می‎شود و براساس رمانی به همین اسم به نویسندگی مایکل کرایتون ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد یک جزیره دورافتاده در اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی است که یک فرد خیر میلیاردر به همراه تیمی کوچکی از دانشمندان ژنتیک پارکی از دایناسورهای کلون‌شده افتتاح می‎کنند.

 

جنگ ستارگان (1977) Star Wars

فیلم جنگ ستارگان یک فیلم حماسی آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی جورج لوکانس است. این فیلم اولین قسمت از سری فیلم های جنگ ستارگان محسوب می‎شود. از جمله بازیگران اصلی فیلم می‎توانیم به مارک هامیل، هریسون فورد و کری فیشر اشاره کنیم. داستان فیلم در مورد اتحاد شورشیان به فرماندهی پرنسس لیا و تلاش این گروه برای نابودی پایگاه فضایی امپراتوری گالاتیک است.

قسمت جدید جنگ ستارگان در سال جاری ساخته خواهد شد و بدون شک یکی از بهترین فیلم های اکشن 2019 خواهد بود. همان‌گونه که فیلم سال 1977 جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ بوده است.

 

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (1989) Indiana Jones and the Last Crusade

فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی محصول سال 1989 و یک فیلم ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. جورج لوکاس جزو فیلمنامه‎نویسان این فیلم است. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی سومین فیلم در سری فیلم های ایندیانا جونز محسوب می‎شود و هریسون فورد مجددا در نقش اصلی ظاهر شده است.

داستان فیلم در مورد تلاش ایندیانا جونز برای پیدا کردن پدرش با بازی شان کانری است، که ظاهرا توسط نازی‎ها دزدیده شده است.

 

جنگ ستارگان اپیزود پنجم: امپراتوری ضربه متقابل می‎زند (1980) Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

امپراتوری ضربه متقابل می‎زند دومین فیلم از سری فیلم های جنگ ستارگان است که از نظر سیر زمانی قسمت پنجم محسوب می‎شود. این فیلم در سال 1980 به کارگردانی اروین کرشنر ساخته شده و لارنس کاسدان و لی براکت فیلم‎نامه آن را نوشته‎اند. داستان اصلی فیلم توسط جورج لوکاس نوشته شده است که همچنین تهیه‎کننده آن محسوب می‎شود.

فضای فیلم سه سال بعد از قسمت اول جنگ ستارگان را نشان می‎دهد که امپراطوری گالاتیک به رهبری دارت ویدر و امپراطور پالپاتین به دنبال لوک اسکای واکر و سایر اعضای اتحاد شورشیان می‎گردند.

 

گلادیاتور (2000) Gladiator

گلادیاتور فیلمی آمریکایی – بریتانیایی و محصول سال 2000 به کارگردانی ریدلی اسکات است. این فیلم در ژانر درام، تاریخی و اکشن ساخته شده و از بازیگران آن می‎توانیم به راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، اولیور رید و درک جاکوبی اشاره کنیم. گلادیاتور را همیشه یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ معرفی می‌کنند.

راسل کرو نقش یک شخصیت خیالی، ژنرال وفادار رم به اسم ماکسیموس دسیموس مریدیوس را بازی می‎کند که اعضای خانواده او به دست کومودوس کشته می‎شوند و تصمیم به انتقام می‎گیرد. کومودوس امپراتور جدید رم است که با به قتل رساندن پدر خود مارکوس آئورلیوس به سلطنت رسیده است.

 

انتقام‎جویان (2012) The Avengers

انتقام‎جویان محصول استودیو مارول و یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که در سال 2012 به کارگردانی جاس ویدون ساخته شد. در این فیلم ابرقهرمانان دوست‎داشتنی دنیای کمیک مارول در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند.

این 8 قهرمانان قدرتمند باید در کنار همدیگر یک تیم تشکیل دهند و با یکی از خدایان به اسم لوکی و ارتش بیگانگان او که قصد دارد بشریت را نابود کند، مبارزه کنند. این موضوع جذاب توانسته انتقام جویان را در لیست بهترین فیلم های اکشن تاریخ قرار دهد.

 

شجاع‎دل (1995) Braveheart

Braveheart محصول سال 1995 و فیلمی حماسی در ژانر درام، جنگی و اکشن است. فضای داستان تاریخی است و مربوط به دوران قرون وسطی می‎شود. کارگردانی این فیلم بر عهده مل گیبسون بود و خود او در نقش اول فیلم ظاهر می‎شود.

گیبسون در این فیلم نقش ویلیام والاس، یک جنگجوی اسکاتلندی قرن 13 را بازی می‎کند که رهبری اسکاتلندی‎ها را در اولین جنگ استقلال‎طلبی اسکاتلند علیه شاه ادوارد اول انگلستان برعهده دارد. فیلم براساس شعر حماسی بلایند هری ساخته شده و در شصت و هشتمین مراسم اسکار نامزد 10 جایزه اسکار بود که موفق شد 5 عدد از آن‎ها را از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان به دست آورد و خود را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما معرفی کند.

 

فیلم ربوده‎شده (2008) Taken

Taken یک فیلم تریلر و اکشن فرانسوی به کارگردانی پیر مورل و نویسندگی لوک بسون و رابرت مارک کامن است. در تیم بازیگری این فیلم بازیکنانی مانند لیام نیسون، مگی گریس، هولی والانس، کیتی کسیدی و زاندر برکلی دیده می‎شود. این فیلم اولین قسمت از سری فیلم‎های ربوده‎شده است.

نیسون نقش یک مامور سابق سیا به اسم برایان میلز را بازی می‎کند که دخترش در فرانسه دزدیده می‎شود و تصمیم می‎گیرد با پیدا کردن او از عوامل این کار انتقام بگیرد. بسیاری از منتقدین از این فیلم به عنوان یک نقطه تحول در حرفه بازیگری نیسون یاد می‎کنند که او را به ستاره فیلم های اکشن تبدیل کرد.

 

جان سخت با انتقام (1995) Die Hard with a Vengeance

این فیلم اکشن آمریکایی در سال 1995 ساخته شده است و سومین قسمت از سری فیلم های جان سخت است. تهیه‎کننده و کارگردان این فیلم جان مک تیرنان و نویسنده آن جاناتان هنزلی است. این قسمت از جان سخت هم مانند قسمت اولش توانسته وارد فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ شود.

در نقش اول بار دیگر بروس ویلیس ظاهر می‎شود که در نقش جان مک کلین به همراه یک فروشنده با بازی ساموئل ال جکسون باید یک سری بمب را خنثی کنند. بمب‎هایی که توسط سیمون با بازی جرمی آیرنز کار گذاشته‎اند و هدف نهایی او سرقت از یک بانک بزرگ است.

 

300 (2006)

300 در ژانر جنگ، اکشن و فانتزی یک فیلم آمریکایی و محصول سال 2006 است. داستان فیلم براساس سری کتاب‎های کمیکی به همین نام است که در سال 1998 توسط فرانک میلر و لین ورلی خلق شد.

فضای فیلم در مورد نبرد ترموپیل است که بین سپاه هخامنشیان و امپراتوری یونان رخ داد. کارگردان این فیلم زک اسنانیدر است و میلر نقش تهیه‎کنند اجرایی و مشاور را در فیلم دارد. داستان فیلم در مورد شاه لئونیداس رهبر 300 سرباز اسپارتان است که به جنگ خشایار شاه و ارتش بیش از 300 هزار نفری او می‎رود.

 

مرد آهنی (2008) Iron Man

مرد آهنی یک فیلم آمریکایی با موضوع فوق‎قهرمانی به کارگردانی جان فارو است که براساس یکی از شخصیت‎های کتاب‎های کمیک مارول به همین اسم ساخته شده است. مهندس میلیاردر تونی استارک (با بازی رابرت داونی جونیور) پس از اسارت در یکی از غارهای افغانستان برای مبارزه با مجرمان یک زره ویژه می‎سازد که توانایی‎های زیادی به او می‎دهد.

 

سه‎گانه ارباب حلقه‎ها – The Lord of the Rings

ارباب حلقه‎ها نام یک سه‎گانه است. فیلم‎هایی که در ژانر ماجراجویی ، اکشن و فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شدند. داستان این فیلم‎ها براساس رمان ارباب حلقه‎ها به قلم جان رونالد روئل تالکین است. سه فیلم ارباب حلقه‎ها به ترتیب یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه نام دارند؛ و هر سه جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما هستند.

کمپانی New Line Cinema توزیع این فیلم را بر عهده داشته است. از آن به عنوان یکی از بزرگترین و جاه‎طلبانه‎ترین پروژه‎های فیلمسازی با توجه به بودجه 281 میلیون دلاری آن یاد می‎شود. پروژه ساخت این فیلم 8 سال طول کشیده است. هر سه فیلم به صورت همزمان در نیوزلند، وطن پیتر جکسون، ساخته شده‎اند.

 

هری کثیف (1971) Dirty Harry

هری کثیف محصول سال 1971 و فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن به کارگردانی و تهیه‎‎کنندگی دان سیگل و اولین فیلم از سری فیلم های هری کثیف است. کلینت ایستوود نفش کارآگاه اداره پلیس سان فرانسیسکو به اسم هری کالاهان را بازی می‎کند که به دلیل رفتار خشن و شیوه متفاوت کاری لقب «کثیف» را به او داده‎اند.

داستان فیلم از پرونده واقعی قاتل زودیاک الهام گرفته شده و کالاهان به دنبال یک روانی شرور مشابه است. فیلم هری کثیف به دلیل سبک خاص در ژانر پلیسی با موفقیت تجاری و نقدهای مثبت زیادی همراه شد و توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ معرفی کند.

 

روز استقلال (1996) Independence Day

روز استقلال یک فیلم علمی تخیلی آمریکایی و متعلق به سینمای فاجعه است که در سال 1996 توسط رولند امریش ساخته شد و خود او نویسنده فیلم است. از جمله ستارگان فیلم می‎توانیم به ویل اسمیت، بیل پولمن، جف گلدبلوم، ماری مک‎دانل، جاد هیرش و مارگارت کالین اشاره کنیم.

داستان فیلم در مورد گروهی از مردم است که بعد از حمله بیگانگان مجبور به سکونت در کویر نوادا شده‎اند و همراه با دیگر انسان‎های باقیمانده در روز 4 جولای، روز ملی استقلال آمریکا، تصمیم می‎گیرند جواب این حمله را بدهند.

 

بتمن (1989) Batman

فیلم فوق قهرمانانه بتمن در سال 1989 به کارگردانی تیم برتون دوست‎داشتنی، تهیه‎کنندگی جان پیترز و براساس شخصیت کتاب‎های کمیک دی‎سی کامیکس به همین اسم ساخته شد. این فیلم اولین نسخه از سری فیلم‎های بتمن محصول استودیو برادران وارنر است.

در این فیلم جک نیکلسون کبیر در نقش ژوکر و مایکل کیتون در نقش بتمن ظاهر می‎شوند. داستان فیلم در مورد تقابل بتمن با ژوکر است. فیلم های بتمن واقعا از بهترین فیلم های اکشن سینمایی محسوب می‎شوند.

 

یادآوری کامل (1990) Total Recall

یادآوری کامل فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن و علمی تخیلی و محصول سال 1990 به کارگردانی پل ورهوفن است. از جمله بازیگران این فیلم آرنولد شوارتزنگر، ریچل تیکوتین و شارون استون را می‎توانیم نام ببریم. فیلم اقتباسی از رمان  فیلیپ کی.دیک به اسم «ما می‎توانیم آن را به طور کامل برای شما به یاد آوریم» است. داستان فیلم در مورد یک کارگر ساختمانی است که خواب‎هایی در مورد مریخ و یک زن مرموز در آن‎جا می‎بیند.

 

پلیس آهنی (1987) RoboCop

پلیس آهنی فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن، علمی تخیلی و محصول سال 1987 است که کارگردانی آن را پل ورهوفن برعهده داشته است. نویسندگان آن ادوارد نومیر و مایکل ماینر بودند. در تیم بازیگری این فیلم افرادی مانند پیتر ولر، نانسی آلن، میگوئل فرر و رانی کاکس دیده می‎شوند.

داستان این فیلم در شهر دیترویت و در آینده‎ای نزدیک رخ می‎دهد و درباره یک افسر پلیس به اسم الکس مورفی (با بازی پیتر ولر) است که توسط یک گروه از مجرمان کشته می‎شود. او سپس توسط سازمان اوپی‌سی (OPC) به شکل یک ربات فوق قهرمان به اسم پلیس آهنی (روبوکاپ) به حیات برگردانده می‎شود.

پلیس آهنی یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ و فیلمی خاطره‌انگیز برای مخاطبان ایرانی است.

 

مکس دیوانه 2 (1981) Mad Max 2

مکس دیوانه 2 یک فیلم اکشن استرالیایی در ژانر پساآخرالزمانی به کارگردانی جورج میلر است. این فیلم دومین قسمت از سری فیلم های مکس دیوانه محسوب می‎شود و مل گیبسون بازیگر نقش اول آن برای شخصیت مکس راکاتانسکی است.

این فیلم در 24 دسامبر سال 1981 روی پرده‎های سینما رفت. منتقدان از این فیلم بسیار استقبال کرده و آن را وارد فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ کردند. داستان فیلم پس از داستان نسخه اول یعنی مرگ خانواده مکس است و در این قسمت او به بادیه‎نشین‎ها در مبارزه با غارت‎گرها کمک می‎کند.

 

بتمن آغاز می‎کند (2005) Batman Begins

فیلم بتمن آغاز می‎کند در ژانر فوق قهرمانان در سال 2005 به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شد. این فیلم براساس شخصیتی از سری کتاب‎های دی‎سی کامیکس به همین اسم ساخته شده است. بتمن (با بازی کریستین بیل) پس از تربیت از سوی مربی خود (به هنرپیشگی لیام نیسون) برای آزادسازی گاتهام سیتی از جرم و جنایتی مبارزه‎های خود را با شخصیت مترسک (با بازی کیلین مورفی) شروع می‎کند. این اولین فیلم از سه‎گانه بتمن کریستوفر نولان و یقینا جزو بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما است.

 

دروغ‎های حقیقی (1994) True Lies

دروغ های حقیقی یکی دیگر از همکاری‎های بین جیمز کامرون و آرنولد شوارتزنگر است. فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی و اکشن که در سال 1994 ساخته شد. در کنار آرنولد بازیگران دیگری مانند جیمی لی کرتیس، تام آرنولد، بیل پاکستون و چارلتون هستون دیده می‎شوند. نقش‎های منفی این فیلم را تیا کریر و ارت مالک بازی کرده‎اند.

دروغ های حقیقی تا حدی براساس یک فیلم فرانسوی کمدی به اسم !La Totale (محصول سال 1991) ساخته شده و در بخش بهترین جلوه‎های ویژه نامزد اسکار بود.

 

سرعت (1994) Speed

سرعت یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 1994 به کارگردانی ژان د بونت است که اولین اثر او محسوب می‎شود. بازیگران اصلی این فیلم افرادی مانند کیانو ریور، دنیس هاپر، ساندرا بولاک، جو مورتون و جف دانیلز هستند.

موفقیت این فیلم در گیشه و در نگاه منتقدان همه را شگفت زده کرد. این فیلم توانست دو جایزه اسکار را برای بهترین جلوه‎های صوتی و بهترین تدوین صدا برنده شود و خود را یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ معرفی کند. داستان فیلم در مورد یک افسر پلیس است که سعی می‎کند شهروندان را از اتوبوس در حال حرکتی که بمب‎گذاری شده است نجات دهد.

 

اسلحه مرگبار 2 (1989) Lethal Weapon 2

فیلم اسلحه مرگبار 2 یک فیلم اکشن پلیسی آمریکایی به کارگردانی ریچارد دانر و بازیگری مل گیبسون، دانی گلاور، جو پشی و پتسی کنیست است. این فیلم قسمت دوم اسلحه مرگبار است. گیبسون و گلاور در نقش‎های مارتین ریگز و راجر مورتاگ به علت ماجراهای شجاعانه خود در دپارتمان پلیس لس آنجلس مورد تقدیر قرار می‎گیرند و در این قسمت باید از یک شاهد فدرال محافظت کنند.

 

مخمصه (1995) Heat

مخمصه فیلمی آمریکایی در ژانر تریلر، جنایی و اکشن است که در سال 1995 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‎کنندگی مایکل مان ساخته شد. در تیم بی نظیر بازیگری این شاهکار افرادی مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و وال کیلمر دیده می‎شوند.

این فیلم در 15 دسامبر 1995 در آمریکا اکران شد. دنیرو در نقش نیل مک کالی، یک دزد حرفه‎ای، ظاهر می‎شود در حالی که پاچینو در نقش وینست هانا، پلیس لس آنجلس به دنبال او است. فیلم مخمصه در گیشه موفق ظاهر شد و سکانسی که دنیرو و پاچینو در مقابل یکدیگر قرار می‎گیرند شاید یکی از زیباترین سکانس های تاریخ سینما است که در یک قاب دو بازیگر افسانه‎ای هنر خود را به رخ همگان می‎کشند.

 

بیل را بکش: بخش 1 (2003) Kill Bill Volume 1

بیل را بکش: بخش 1 یک فیلم هنرهای رزمی آمریکا به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. داستان فیلم از این قرار است که شخصیت «عروس» با بازی اوما ترومن قسم می‎خورد از تیمی از آدم بدهای داستان و سر دسته آن‎ها بیل که قصد جان او و فرزند متولدنشده‎اش را کرده بودند، انتقام بگیرد. بینندگان فیلم با او به ژاپن سفر می‎کنند که در آن جا به جنگ یاکوزای توکیو می‎رود.

بیل را بکش از آن دست فیلم‎هایی است که به شما نشان می‎دهد یک فیلم اکشن می‎تواند به قدری شما را از نظر احساسی تکان دهد که قلبتان بایستد! این داستان هیجان‌انگیز باعث شده که بیل را بکش را یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما بدانیم.

 

لئون: حرفه‎ای (1994) Léon: The Professional

لئون: حرفه‎ای یک فیلم فرانسوی انگلیسی زبان در ژانر تریلر و اکشن به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون است. ستاره‎های این فیلم ژان رنو و گری الدمن هستند و ناتالی پورتمن در این فیلم به عنوان اولین اثر سینمایی خود نقش یک دختر بچه را دارد.

در فیلم، لئون یک آدم‎کش حرفه‎ای است که از ماتیلدا دختر 12 ساله پس از کشته شدن پدر و مادرش توسط نورمن استنسفیلد مامور فاسد مبارزه با امور مخدر، مراقبت می‎کند و بین این دو یک رابطه غیرمعمولی شکل می‎گیرد. این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و در صدر فهرست برتر محبوب ترین فیلم های افراد زیادی قرار می‎گیرد.

 

اژدها وارد می‎شود (1973) Enter the Dragon

فیلم رزمی اژدها وارد می‎شود محصول سال 1973 کشور هنگ کنگ به کارگردانی رابرت کلوز و بازیگری بروس لی، جان ساکسون و جیم کلی است. اغلب اوقات از این فیلم به عنوان بزرگترین فیلم هنرهای رزمی تاریخ یاد می‎کنند.

از طرفی در سال 2004 این فیلم از نظر «فرهنگی مهم» تشخیص داده شد و توسط کتابخانه کنگره در فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا برای حفظ و نگهداری دائمی قرار گرفت. لازم به ذکر است خود بروس لی در زمان اکران این فیلم در قید حیات نبود. همه این توصیفات نشان می‌دهد که چرا این فیلم در لیست بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما قرار دارد.

 

عنصر پنجم (1997) The Fifth Element

عنصر پنجم یک فیلم فرانسوی انگلیسی زبان در ژانر علمی تخیلی و اکشن است که به کارگردانی و هم‎نویسندگی لوک بسون ساخته شده است. ستارگان این فیلم بروس ویلیس، گری الدمن و میلا یوویچ هستند و فضای فیلم در قرن 23 است.

محوریت داستان فیلم در مورد نجات سیاره زمین است که وظیفه آن به دوش کربن دالاس، راننده تاکسی و سرگرد قدیمی ارتش، پس از سوار کردن تصادفی یک زن جوان می‎افتد. دالاس به همراه این زن سعی می‎کنند 4 الماس اسرارآمیز را پیدا کنند که برای نجات زمین لازم است. لوک بسون زمانی که 16 ساله بود داستان این فیلم را نوشت ولی در 38 سالگی آن را ساخت.

 

بیگانه (1979) Alien

بیگانگان یک فیلم علمی تخیلی و در ژانر وحشت است که کارگردانی آن را در سال 1979 ریدلی اسکات بر عهده گرفت. در تیم بازیگری آن افرادی مانند تام اسکریت، سیگورنی ویور، ورونیکا کارترایت و هری دین استنتون دیده می‎شود. عنوان فیلم اشاره به یک موجود فضایی فوق‎العاده خطرناک دارد که در کمین می‎نشیند و تک تک خدمه یک سفینه فضایی را می‎کشد.

این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و یکی از هیجان انگیزترین فیلم های سینما و بهترین فیلم های اکشن تاریخ است. در زمان نوشتن فیلمنامه این فیلم دان اوبانون از سایر فیلم های علمی تخیلی و ترسناک الهام گرفته است.

 

ایندیانا جونز و معبد مرگ (1984) Indiana Jones and the Temple of Doom

ایندیانا جونز و معبد مرگ یک فیلم آمریکایی ماجراجویی و اکشن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. این فیلم دومین فیلم از سری فیلم های ایندیانا جونز است و داستان آن مربوط به ماجرای قبل از داستان محافظان صندوق گمشده می‎شود.

از ایندیانا جونز پس از رسیدن به شمال هند خواسته می‎شود به یک دهکده متروکه برای پیدا کردن یک الماس اسرارآمیز برود. این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و با وجود بودجه تنها 28 میلیون دلار، نزدیک به 334 میلیون دلار فروش کرد.

 

پنجه طلایی (1964) Goldfinger

فیلم پنجه طلایی سومین فیلم از سری فیلم های جیمز باند و سومین نقش‎آفرینی شان کانری در نقش مامور خیالی سری دولت بریتانیا، جیمز باند است. فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته یان فلمینگ ساخته شده است. از دیگر ستارگان فیلم می‎توانیم به اونور بلکمن به عنوان دوست باند در فیلم و گرت فروبه به عنوان «پنجه طلایی» اشاره کنیم.

داستان فیلم در مورد ماموریت باند در مورد بررسی موضوع قاچاق طلا توسط سرمایه‎دار قدرتمند اوریک گلدفینگر است. باند باید نقشه او برای فلج کردن اقتصاد جهانی را فاش کند.

 

اسکای‎فال (2012) Skyfall

اسکای‎فال بیست و سومین فیلم از سری فیلم های جیمز باند است که شرکت ائون پورداکشنز تولید آن را برعهده داشته است. بازیگر اصلی فیلم دنیل کریگ است که سومین مرتبه بازی در نقش جیمز باند را بر عهده دارد و خاویر باردم شخصیت رائول سیلوا، شخصیت جنایتکار، فیلم را بازی می‎کند. این فیلم جذاب توانسته خود را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما معرفی کند.

کارگردانی این فیلم بر عهده سام مندس بود و تیم نویسندگی آن از نیل پرویس، رابرت وید و جان لوگان تشکیل شده است. ادل خواننده مشهور توانست برای این فیلم جایزه اسکار بهترین ترانه اورجینال را دریافت کند. داستان در مورد ماموریت جیمز باند در رابطه با بررسی حمله به سازمان MI6 و مقابله با سیلوا است.

 

جان سخت 2 (1990) Die Hard 2

جان سخت 2 فیلمی آمریکایی، در ژانر اکشن و دومین فیلم از سری فیلم‎های جان سخت است که در سال 1990 ساخته شد. کارگردانی این فیلم برعهده رنی هارلین بود و نقش اول آن به بروس ویلیس داده شد. او در نقش جان مک کلین به عنوان یک پلیس باید با تروریست‎ها که فرودگاه را به گروگان گرفته‎اند مبارزه کند، آن هم در حالی که هواپیمای دخترش قصد فرود در آن فرودگاه را دارد.

 

برتری بورن (2004) The Bourne Supremacy

برتری بورن یک فیلم اکشن، جاسوسی و آمریکایی – آلمانی است که در سال 2004 به هنرمندی مت دیمون در نقش جیسون بورن ساخته شد. گرچه عنوان این فیلم با دومین رمان بورن یکی است اما داستان آن‎ها کاملا با یکدیگر فرق دارد. کارگردان این فیلم پل گرینگرس و فیلمنامه‎نویس آن تونی گیلروی است. فیلم توسط استودیو یونیورسال پیکچرز اکران شد و قسمت دوم فیلم هویت بورن محسوب می‎شود و ماجرای جیسون بورن را ادامه می‎دهد.

 

صورت زخمی (1983) Scarface

صورت زخمی فیلمی آمریکایی در ژانر جنایی، درام و اکنش است که در سال 1983 به کارگردان برایان دی پالما و نویسندگی اولیور استون روی پرده‎های سینما رفت. صورت زخمی بازسازی فیلمی کلاسیک به سال 1932 و با نامی مشابه است.

فیلم داستان یک پناهنده کوبایی به اسم تونی مونتانا را روایت می‎کند که در دهه 80 میلادی بدون هیچ ثروتی به میامی می‎رسد و به گانگستر شماره یک این شهر و شاه مواد مخدر تبدیل شد. امکان ندارد کسی سکانس‎های پایانی این شاهکار با هنرمندی آل پاچینو را فراموش کند تا یکی از بهترین فیلم های اکشن سینمای جهان جاودانه شود.

 

فراری (1993) The Fugitive

فراری فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 1993 است که براساس سریال تلویزیونی در دهه 60 به همین نام ساخته شده است. کارگردان این فیلم اندرو دیویس است و هریسون فورد و تامی لی جونز نقش‎های اصلی آن را بازی می‎کنند.

داستان فیلم در مورد دکتر ریچارد کمبل است که پس از محکوم شدن به قتل همسرش فرار می‎کند و قصد دارد بی‎‌گناهی خود را صادر کند و هویت اصلی قاتل را فاش سازد.

 

پلیس بورلی هیلز (1984) Beverly Hills Cop

پلیس بورلی هیلز یک فیلم کمدی و اکشن آمریکایی و محصول سال 1984 به کارگردانی مارتین برست و هنرمندی ادی مورفی در نقش اکسل فولی، پلیس خیابانی باهوش دترویت است که به بورلی هیلز در کالیفرنیا می‎رود تا علت مرگ بهترین دوستش را متوجه شود.

این فیلم اولین قسمت از سری فیلم‎های بورلی هیلز محسوب می‎شود و مورفی را به عنوان یک ستاره بین‎المللی مطرح کرد. فیلم توانست جایزه انتخاب مردمی را برای «فیلم محبوب» را دریافت کند و در مراسم اسکار برای بهترین فیلم‎نامه نامزد شود. پلیس بورلی هیلز هم‌چنین توانست وارد فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ شود.

 

شگفت‎انگیزان (2004) The Incredibles

شگفت‎انگیزان یک انیمیشن کمدی آمریکایی در ژانر فو‎ق‎ قهرمانان است که در سال 2004 به نویسندگی و کارگردانی برد برد توسط استودیو والت دیزنی اکران شد. این فیلم ششمین محصول تولید شده توسط استودیو انیمیشن‎سازی پیکسار است.

عنوان فیلم به نام خانواده‎ای از فوق قهرمانان اشاره می‎کند که مجبورند قدرت‎های خود را از سایر مردم مخفی کنند و یک زندگی شهری ساکت را در پیش بگیرند تا این که میل آقای شگفت‎انگیز در کمک به مردم، او و خانواده‎اش را درگیر مبارزه با یک شخصیت شرور و ربات قاتل او می‎کند.

 

فیلم سقوط شاهین سیاه (2001) Black Hawk Down

سقوط شاهین سیاه یک فیلم بریتانیایی – آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات و محصول سال 2001 است. داستان آن از رمانی به همین نام اقتباس شده است که در سال 1999 به قلم مارک بودن نوشته شد. از بازیگران فیلم می‎توانیم به جاش هارتنت، اریک بانا، یوان مک گرگور، تام سایزمور اشاره کنیم.

داستان فیلم واقعی و در مورد نبرد موگادیشو است. این فیلم توانست دو جایزه اسکار برای بهترین تدوین فیلم و بهترین میکس صدا را ببرد.

 

کلام پایانی بهترین فیلم های اکشن تاریخ

تهیه فهرستی از بهترین فیلم های اکشن تاریخ تقریبا مشکل است. نه تنها باید به جذابیت بهترین فیلم ها دقت کرد بلکه باید تاثیرگذاری آن‎ها روی فیلم‎های بعدی خود را در نظر گرفت. علاوه بر این باید به سلیقه‎های مختلف توجه داشت. در تهیه فهرست بالا سعی شده است تمامی این موارد رعایت شود. اگر فیلم اکشن محبوب شما در آن دیده نمی‎شود، اسم و تجربه دیدن آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

 

منبع: Ranker


ژانر اکشن تعریف‌های مختلفی دارد. مثلا این یکی از تعاریف است: فیلم ژانر اکشن یا حادثه‌ای، یکی از ژانرهای فیلم است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با مجموعه‌ای از درگیری‌های فیزیکی، رزمی و جنگی روبرو می‌شوند. قهرمان اصلی فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند.

بعضی وقت‌ها ما نیاز داریم که فیلم‌هایی با ضرب‌آهنگ کند، عاشقانه یا اصلا انیمیشن‌ یا مستند ببینیم، اما گاهی هم دوست داریم یک فیلم اکشن و حادثه‌ای پر از فراز و نشیب و مملو از صحنه‌های تعقیب و گریز یا زد و خورد ببینیم تا آدرنالین خونمان بالا برود. در دل خودمان را جای قهرمان‌های این فیلم‌ها می‌گذاریم و لذت می‌بریم.

در اینجا فهرستی از ۷۹ فیلم اکشن با نمره imdb بالا می‌بینید. به راحتی می‌شود دو سه برابر اینها هم فیلم‌های اکشن پیدا کرد و به فهرست افزود. منتها هر فهرستی را باید از جایی شروع کرد و به تدریج به آن فیلم افزود یا حتی کم کرد.

۱- فیلم رستگاری در شاوشنک  The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های اکشن

۹.۳/۱۰

فیلم رستگاری در شاوشنک ساخته ی فرانک دارابونت که رتبه اول بهترین فیلم تاریخ در سایت معتبر IMDB را دارد با بازی فوق العاده مورگان فریمن داستان اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می شود. وی تأکید می کند که جرمی مرتکب نشده، ولی قاضی او را گناهکار اعلام میکند. او سالهای زیادی را در این زندان می گذراند. آلیس بوید رِدینگ یکی از زندانی های سیاه پوست است که به این شهرت دارد که می تواند هر چیزی را در زندان فراهم کند و …

فیلم رستگاری در شاوشنک به کارگردانی فرانک دارابونت در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز , جیمز ویتمور به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲- فیلم پدر خوانده
The Godfather

۹.۲/۱۰
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

 

اولین قسمت از سه گانه پدرخوانده ساخته ی فرانسیس فورد کاپولا و بازی جاودانه ی مارلون براندو در در نقش دون کورلئونه و آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه که از نظر بسیاری از منتقدین بهترین فیلم تاریخ سینما است در جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه، در لانگ بیچ نیویورک، لانگ آیلند شروع می شود. وقت پدرخوانده برای شنیدن خواهش های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده است. یکی از این خواهش ها را پسرخوانده ی او، جانی فونتی خواننده مطرح می کند. آن خواهش چیست؟

فیلم پدر خوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، دایان کیتون، آلکس روکو، جیمز کان , مارلون براندو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳- فیلم داستان عامه پسند
Pulp Fiction

۸.۹/۱۰
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم داستان عامه پسند به کارگردانی کوئینتن تارانتینو و با بازی بروس ویلیس ، جان تراولتا و اوما تورمن مطابق دیگر فیلم های تارانتینو ساختار غیر خطی دارد . این فیلم که در رقابت یا فیلم زیر درختان زیتون عباس کیارستمی موفق به بردن نخل طلای جشنواره فیلم کن شد چند داستان را موازی روایت میکند تم اصلی داستان درمورد دو گانگستر است که میخواهند یک کیف دزدیده شده از رییسشان را پس بگیرد ….

فیلم داستان عامه پسند به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جان تراولتا، ساموئل ال جکسون، اوما تورمن، هاروی کایتل، تیم راث، آماندا پلامر، ماریا دی میدیروش، وینگ ریمز، اریک استولتس، روزانا آرکت، کریستوفر واکن , بروس ویلیس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴- فیلم تلقین
Inception 

۸.۸/۱۰
کارگردان: کریستوفر نولان

فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی لئوناردو دی کاپریو و تام هاردی و برنده ۴ جایزه اسکار در سال ۲۰۱۰ داستان دزدی است که بوسیله تکنولوژی به اشتراک گذاری رویا اطلاعات حساس و مخفی شرکت ها را می دزدد . او یک ماموریت میگیردکه به همراه گروهی باید یک ایده را از مغز مدیر شرکتی بدزدد….

فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الن پیج، تام هاردی، کیلین مورفی، تام برنگر , مایکل کین به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵- فیلم باشگاه مشت زنی
Fight Club 

۸.۸/۱۰
کارگردان: دیوید فینچر

فیلم باشگاه مشتزنی شاهکار دیوید فینچر و با بازی بیاد ماندنی برد پیت و ادوارد نورتون که بسیار مورد توجه قرار گرفت داستان جوانی است که پی می برد به کمک مشت بازی با دست های خالی، بیش از هر زمان دیگری احساس زنده بودن می کند. او و تایلر دردن که دوستانی صمیمی هستند، هفته ای یک بار با هم ملاقات می کنند تا با هم مشت بازی کنند ولی کم کم باشگاه آنها محبوبیت زیادی پیدا می کند و…

فیلم باشگاه مشت زنی به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و آلمان و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر، میت لوف , جرد لتو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶- فیلم خوب بد زشت
The Good, the Bad and the Ugly 

۸.۸/۱۰
کارگردان: سرجیو لئونه

فیلم خوب بد زشت ساخته ی سرجیو لئونه و با بازی کلینت ایستوود به عنوان فیلم ۹ام لیست سایت IMBD شناخته می شود و به نظر عده ای بهترین فیلم وسترن ساخته شده است ولی در میان ناباوری هیچ جایزه ای در اسکار برنده نشد داستان خوب و زشت است که با هم کار می کنند و به گول زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول در آوردن از این راه می پردازند. بد، آدمکشی حرفه ای است. این سه نفر در راه پیدا کردن گنجی ۲۰۰ هزار دلاری در مقابل هم قرار می گیرند.

فیلم خوب بد زشت به کارگردانی سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و اسپانیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، لی وان کلیف , ایلای والاک به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷- فیلم ۱۹۱۷

۸.۶/۱۰
کارگردان: سم مندس

سم مندس کارگردان بریتانیایی پس از ساخت دو فیلم جیمز باند به سراغ ساخت فیلم ۱۹۱۷ رفته است. پرونده این فیلم جنگی اولین بار در سال ۲۰۱۸ باز شد. این فیلم به دلیل تصویر برداری پیچیده جز پروژه های سخت و زمان بر بوده است که در لوکیشن های مختلفی فیلمبرداری شده. بازیگر نقش اول این فیلم دین چارلز چپمن، قبلا برای بازی در سریال بازی تاج و تخت، جایزه گرفته است. فیلم ۱۹۱۷ برنده دو جایزه بهترین تصویر متحرک در ژانر درام و بهترین کارگردان تصویر متحرک جشنواره گلدن گلوب ۲۰۲۰ شد، همچنین در ۱۱ رشته مختلف اسکار ۲۰۲۰ از جمله بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین کارگردانی بفتا، کاندید شده است. از دیگر بازیگران به نام این فیلم می توان به جرج مکای، دنیل میز و کالین فرث اشاره کرد. اتفاقات این فیلم در جنگ جهانی اول رخ می دهد و داستان دو سرباز است که طی عملیات غیرممکنی باید در خط مقدم بجنگند و پیام مهمی را انتقال دهند. پیامی که جان هزاران نفر در گرو انتقال آن است.<<<بزودی نسخه با کیفیت این فیلم با دوبله اختصاصی جایگزین می شود.>>>

فیلم ۱۹۱۷ به کارگردانی سم مندس در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم دین-چارلز چپمن، جرج مکای، دنیل میز , کالین فرث به هنرمندی پرداخته‌اند.


۸- فیلم شهر خدا
City of God 

۸.۶/۱۰

شهر خدا، داستان تبهکاران شهری فقیر و نکبت زده درحومه ریودوژانیروی برزیل است. این فیلم داستان این تبهکاران را بر اساس یک داستان واقعی از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۱۹۸۰ دنبال می کند. دو گروه تبهکاری که یکی به رهبری «لیتل دیدز» و دیگری به رهبری «کاروت» هستند، می خواهند یکدیگر را از دور خارج کنند و توزیع مواد مخدر شهر را به تنهایی در دست بگیرند.

فیلم شهر خدا در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور برزیل و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد.


۹- فیلم نجات سرباز رایان
Saving Private Ryan 

۸.۶/۱۰
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

فیلم نجات سرباز رایان جزو بهترین ساخته های استیون اسپیلبرگ و برنده ۵ اسکار از جمله بهترین کارگردانی است این فیلم سربازان آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم برای کمک به فرانسوی ها و به ساحل نرماندی تحت اشغال آلمان ها می رسد. در همین حال خبری به دفتر فرمانده میرسد که هر ۳ پسر مادری کشته شده اند و تنها جیمز پسر چهارم او در جنگ همچنان زنده است برای همین کاپیتان میلر مامور میشود به همراه گروهی او را یافته و به آمریکا برگردانند…

فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، تام سایزمور، ادوارد برنز، بری پپر، وین دیزل، جووانی ریبیسی، جرمی دیویس، مت دیمون , پل جیاماتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۰- فیلم سکوت بره ها
The Silence of the Lambs 

۸.۶/۱۰
کارگردان: جاناتان دمی

فیلم سکوت بره ها به کارگردانی جاناتان دمی از روی کتاب معروف و پرفروش توماس هریس ساخته شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین بازی فوق العاده آنتونی هاپکینز و جودی فاستر بسیار در بالا رفتن کیفیت این فیلم نقش داشت که ۲ اسکار از ۵ اسکاری که به این فیلم تعلق گرفت برای آنها بود .داستان فیلم مربوط به دکتر روانشناسی است که با استفاده از علم روانشناسی می تواند محیط اطراف خود و انسان های آن را تحت تأثیر قرار دهد و خیلی راحت بر آنها مسلط شود. کم تر کسی می توانست جلوی او طاقت بیاورد وی علی رغم کارهایش فردی آزادی خواه بود و میخواست مانند بقیه انسان ها زندگی کند ولی پلیس مسئله را بسیار خطرناک دانسته بود و سعی می کرد وی را در زندان های امنیتی نگهداری کند . وی به خون خواری نیز معروف شده و در مواردی به کندن پوست صورت، جویدن گردن و رگ های قربانی نیز دست می زد.

فیلم سکوت بره ها به کارگردانی جاناتان دمی در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جودی فاستر، آنتونی هاپکینز، اسکات گلن , تد لواین به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۱- فیلم هفت
seven 

۸.۶/۱۰
کارگردان: دیوید فینچر

فیلم هفت که در ایران نیز معروف است ساخته ی دیوید فینچر با بازی های فوق العاده کوین اسپیسی، برد پیت و مورگان فریمن و نامزد یک جایزه اسکار داستان «بازرس نیلز» جوان است که به قسمت جنایی اداره پلیس انتقال یافته و جانشین «ویلیامز» افسر مجرب پلیس می گردد. وقوع قتلهای زنجیره ای فجیع و ناتوانی او در امر دستگیری عامل آن باعث می شود که ویلیامز به کمک او بشتابد.اما…

فیلم هفت به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم برد پیت، مورگان فریمن، آر لی امی , جان کریستوفر مک گینلی به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۲- فیلم حفره
Le Trou 

۸.۵/۱۰
کارگردان: ژاک بکر

حفره به فرانسوی: Le Trou فیلمی فرانسوی به کارگردانی ژاک بکر محصول سال ۱۹۶۰ است. داستان فیلم، که از ماجرایی واقعی در زندان سانته برگرفته شده، در لوکیشن های بسیار بسته می گذرد و درباره نقشه چند زندانی برای گریز از زندان است. چند زندانی با مجازات های سنگین و حبس طولانی که در یک زندان با تدابیر امنیتی شدید زندانی هستند، تصمیم به فرار می گیرند. پس از مدت زمان طولانی برای شناسایی مسیر و حفر تونل، ورود یک هم سلولی جدید که ظاهراً جرم سنگینی هم ندارد، برنامه آنها را به هم می ریزد… .

فیلم حفره به کارگردانی ژاک بکر در سال ۱۹۶۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم میشل کنستانتین، ژان کرودی، Philippe Leroy، مارک میشل , ریموند مونیر به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۳- فیلم گلادیاتور
Gladiator 

۸.۵/۱۰
کارگردان: ریدلی اسکات

فیلم معروف گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات که در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و در آن بازیگرانی چون راسل کرو ،خواکین فینیکس که آهنگسازی فیلم نیز بر عهده هانس زیمر است که در ایران بیشتر برای آهنگسازی فیلم های کریستوفر نولان او را می شناسند فیلم همچنین در ۱۲ رشته نامزد جایزه اسکار شد که در ۵ رشته از جمله بهترین بازیگر مرد برای راسل کرو برنده شد. داستان فیلم در مورد ژنرال ماکسیموس است که ارتش روم به رهبری او روم را نجات می دهد. امپراتور بدون توجه به پسر کثیفش، کومودوس، از ماکسیموس می خواهد تا زمام امور را به دست گیرد و یک جمهوری مستقل پدید آورد. کومودوس پدر را به قتل می رسانَد و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می کند. ولی ماکسیموس …

فیلم گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی، جایمن هانسو , ریچارد هریس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۴- فیلم پیانیست
The Pianist 

۸.۵/۱۰
کارگردان: رومن پولانسکی

فیلم پیانیست به کارگردانی رومن پولانسکی و با بازی آدریان برودی در سال ۲۰۰۲ ساخته شد. هر دوی آنها برای بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری برنده اسکار شدند همچنین فیلم در رشته بهترین فیلم نامه نیز برنده اسکار شد ولی بهترین جایزه این فیلم گرفتن نخ طلای بهترین فیلم درجشنواره کن آن سال بود. داستان فیلم برگرفته از داستان زندگی آقای ولادیسلاو اشپیلمان یکی از بهترین نوازندگان پیانو در لهستان و در زمان هولوکاست میباشد و نشان می دهد که چگونه این نوازنده مشهور یهودی برای نجات و زنده ماندن از دست نازی ها در جنگ جهانی دوم فرار میکند و چگونه امید خود را برای بهتر شدن دنیا از دست نمی دهد….

فیلم پیانیست به کارگردانی رومن پولانسکی در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آلمان و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم آدرین برودی، توماس کرتشمن، فرانک فینلی، امیلیا فاکس، میخاو ژبروفسکی , اد استوپارد به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۵- فیلم رفتگان
The Departed 

۸.۵/۱۰
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم رفتگان با بازی جک نیکلسون ، مت دیمون و لئوناردو دی کاپریو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که برنده ۴ جایزه اسکار شد و برای اولین بار جایزه بهترین کارگردانی را برای مارتین اسکور سیزی به ارمغان آورد در مورد یک پلیس مخفی در یک گروه تبهکاری و یک جاسوس از همان گروه در بین پلیس ها است که تلاش می کنند تا یکدیگر را شناسایی کنند در حالی که پلیس به شدت با این گروه تبهکاری در جنگ است…

فیلم رفتگان به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ، مارتین شین، ری وینستون، ویرا فارمیگا , الک بالدوین به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۶- فیلم ترمیناتور ۲
Terminator 2: Judgment Day 

۸.۵/۱۰
کارگردان: جیمز کامرون

فیلم ترمیناتور ۲ در ادامه ترمیناتور قبلی با بازی آرنولد شوارتزنگر که برنده ۴ جایزه اسکار شد و مانند فیلم قبل با اقبال عمومی در سینماها مواجه شد داستان آدم مکانیکی است که ۱۱ سال بعد از اینکه نتوانست زنی را بکشد حالا باید از پسر آن زن در مقابل آدم مکانیکی های جدید تر و پیشرفته تر مراقبت کند…

فیلم ترمیناتور ۲ به کارگردانی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون , رابرت پاتریک به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۷- فیلم مظنونین همیشگی
The Usual Suspects 

۸.۵/۱۰
کارگردان: برایان سینگر

فیلم مظنون همیشگی ساخته برایان سینگر با بازی کوین اسپیسی که برنده دو جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر توسط کوین اسپیسی شد داستان پنج خلافکار حرفه ای است که به صورت یک باند تبهکار دور هم جمع می شوند و جنایات متعددی انجام می دهند. جنایات آن ها را شخصی به نام کایزر شوزه که شخصی مرموز و ترسناک است طراحی می کند و از طریق وکیلی به نام کوبایاشی، به آنها منتقل می کند. آنها در حین سرقت از یک کشتی، کشته می شوند و فقط وربال و یک ملوان اهل مجارستان زنده می مانند. ملوان مجاری را به بیمارستان می برند و پلیس وربال را دستگیر می کند و از او می خواهد داستان اتفاقات و شخصیت کایزر شوزه را تعریف کند….

فیلم مظنونین همیشگی به کارگردانی برایان سینگر در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم استیون بالدوین، گابریل بیرن، چاز پالمینتری، کوین پولاک، پیت پاستویت، کوین اسپیسی، سوزی آمیس، بنیسیو دل تورو , جیانکارلو اسپوزیتو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۸- فیلم روزی روزگاری در غرب
Once Upon a Time in the West 

۸.۵/۱۰
کارگردان: سرجیو لئونه

روزی روزگاری در غرب که به نظر منتقدان بهترین فیلم وسترن تاریخ است با کارگردانی سرجیو لئونه ساخته شد و حضور بازیگران بزرگی چون کلودیو کاردیناله، چارلز برانسون و هنری فوندا فیلم را در بین مردم محبوب ساخت .فیلم داستانی حماسی در مورد یک غریبه ی مرموز با ساز دهنی است که به جمع نیروهایی که برای حمایت از یک بیوه ی زیبای بدنام که جانش توسط یک قاتل بی رحم که در راه آهن کار می کند به خطر افتاده است، می پیوندد.

فیلم روزی روزگاری در غرب به کارگردانی سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلودیا کاردیناله، هنری فوندا، جیسون روباردز، چارلز برانسون، گابریله فرزتی , پائولو استوپا به هنرمندی پرداخته‌اند.


۱۹- فیلم لئون
Léon: The Professional 

۸.۵/۱۰
کارگردان: لوک بسون

فیلم لئون با بازی ژان رنو و ناتالی پورتمن و گری اولدمن به کارگردانی لوک بسون که یکی از محبوب ترین فیلم های دهه ۹۰ و تاریخ سینما است داستان آدم کشی حرفه ای به نام «لئون» است در آپارتمانی در محله ی ایتالیایی های نیویورک زندگی می کند. «استانسفیلد» ، مأمور فاسد پلیس، تمام خانواده ی همسایه را می کشد و تنها دختر دوازده ساله شان، «ماتیلدا» که برای خرید بیرون رفته جان سالم به در می برد.«ماتیلدا» به «لئون» پناه می برد و خیلی زود این دو با یک دیگر دوست می شوند…

فیلم لئون به کارگردانی لوک بسون در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ژان رنو، گری الدمن، ناتالی پورتمن , دنی آیلو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۰- فیلم جوکر
Joker 

۸.۴/۱۰
کارگردان: تاد فیلیپس

فیلم سینمایی جوکر به تاریخچه ی شکل گیری شخصیت جوکر می پردازد و اتفاقات این فیلم در دهه ی هشتاد میلادی و در شهر گاتهام جریان دارد. این فیلم داستان آرتور فلک را روایت می کند که یک کمدین شکست خورده است و اتفاقاتی باعت می شود که باعث می شود او …

فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و کانادا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، برت کالن، شیا ویگهام، بیل کمپ , گلن فلشلر به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۱- فیلم رویاپرداز آمریکایی
American Dreamer 

۸.۴/۱۰
کارگردان: دریک بورت

یک راننده بدشانس که با جابجا کردن یک دلال مواد مخدر در شهر پول درمی آورد خودش را در شرایط مالی بدی می بیند و تصمیم می گیرد بچه دلال مواد را گروگان بگیرد و…

فیلم رویاپرداز آمریکایی به کارگردانی دریک بورت در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جیم گافیگان، تامی بلانچارد، الهندرو هرناندز، ایزابل آرایزا , روبی جونز به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۲- فیلم انتقام جویان : پایان بازی
Avengers: Endgame 

۸.۴/۱۰
کارگردان: آنتونی روسو – جوزف روسو

بعد از نابود کردن نیمی از جهان به دست تانوس ، انتقام جویان باقی مانده باید برای درست کردن خرابکاری های اعمال این تایتان دیوانه و بازگشت جهان به تعادل اولیه دست به کار شوند.

فیلم انتقام جویان : پایان بازی به کارگردانی آنتونی روسو و جوزف روسو در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم رابرت داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همزورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، پل راد، بندیکت کامبربچ، بری لارسون، زویی سلدانا، اوانجلین لیلی، تام هیدلستون، تیلدا سوئینتن، ناتالی پورتمن , تام هالند به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۳- فیلم آیلا : دختر جنگ
Ayla: The Daughter of War 

۸.۴/۱۰
کارگردان: جان اولکای

این فیلم بر اساس داستان واقعی است. در دهه ی پنجاه میلادی گروهبان سلیمان در جنگ کره ای ها شرکت می کند. او کودکی را که تمام خانواده اش را در جنگ از دست داده است پیدا می کند و نام او را آیلا می گذارد. در روزهای پایانی جنگ به سلیمان گفته می شود که باید به خانه بازگردد. اما او نمی خواهد آیلا را ترک کند و از تمام قدرتی که دارد استفاده می کند تا او را با خود ببرد. اما…

فیلم آیلا : دختر جنگ به کارگردانی جان اولکای در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ترکیه و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم چتین تکیندور، اسماعیل حاجی اوغلو، علی آتای، مراد ییلدریم , مرال چتین کایا به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۴- فیلم روزی روزگاری در آمریکا
Once Upon a Time in America 

۸.۴/۱۰
کارگردان: سرجیو لئونه

فیلم جنایی روزی روزگاری در آمریکا با بازی رابرت دنیرو و کارگردانی سرجیو لئونه که نامزد ۲ جایزه گلدن گلاب شد داستان یک گانگستر سابق بعد از ۳۰ سال به منطقه شرقی منهتن برمیگردد. جایی که باید با گذشته و پشیمانی هایش رو به رو شود…

فیلم روزی روزگاری در آمریکا به کارگردانی سرجیو لئونه در سال ۱۹۸۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جیمز وودز، الیزابت مک گاورن، جو پشی، برت یانگ، تیوزدی ولد , تریت ویلیامز به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۵- فیلم پیر پسر
Oldboy 

۸.۴/۱۰

فیلم پیر پسر ساخته پارک چان ووک کارگردان معروف کره ای که از معروفترین و بهترین فیلم های ساخته شده در کره است توانست جایزه ویژه هیئت داوران کن در از آن خود کند و از اصلی ترین نامزد های کسب جایزه نخ طلای کن بود در این فیلم اوته سا مردی خوشگذران در حالیکه به دلیل مستی بازداشت شده است در روز تولد دخترش دزدیده می شود و برای مدت ۱۵ سال در یک اتاق زندانی می شود. در طول ۱۵ سال هیچ کس به سراغ او نمی آید و هر بار که اقدام به خودکشی می کند توسط افراد ناشناس درمان شده و به اتاق قبلی برگردانده می شود. بعد از سپری شدن ۱۵ سال به همان مرموزی روز اول آزاد می شود. در حالیکه در طول این ۱۵ سال فقط یک سؤال در ذهنش باقی مانده است. چرا من؟ …

فیلم پیر پسر در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد.


۲۶- فیلم جانگوی از بند رهاشده
Django Unchained 

۸.۴/۱۰
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم جانگوی از بند رها شده ساخته کوئینتون تارانتینو با بازی لئوناردو دی کاپریو ، جیمی فاکس، کریستوف والتز و ساموئل ال جکسون که شاید جزو خشن ترین فیلم های این کارگردان باشد توانست برنده دو جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگری برای کریستوف والتز بازیگر سرشناس آلمانی و بهترین فیلم نامه برای خود تارانتینو شود داستان فیلم در مورد یک مرد سیاه پوست است که به کمک یک شکارچی آلمانی تلاش دارد زنش را از بردگی مردی نژاد پرست و پولدار که به شدت ستمگر است رها کند….

فیلم جانگوی از بند رهاشده به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دیکاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال جکسون، والتون گوگینس، دنیس کریستوفر، جیمز رمار , دان جانسون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۷- فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark 

۸.۴/۱۰
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

در سالهای ۱۹۳۰ باستان شناس و ماجراجوی آمریکایی، ایندیانا جونز توسط دولت آمریکا استخدام می شود و ماموریت پیدا می کند صندوق مقدس گم شده را که نازی ها در پی یافتن آن هستند پیدا کرده و با خود به آمریکا بیاورد…

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم هریسون فورد، کارن آلن , پل فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۸- فیلم اینک آخرالزمان
Apocalypse Now 

۸.۴/۱۰
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

فیلم اینک آخر الزمان ساخته فرانسیس فوردکاپولا براندو اقتباسی آزاد از رمان دل تاریکی جوزف کنراد است و به عناون یکی از تاثیرگذار ترین فیلم ها در باره ی جنگ ویتنام شناخته می شود فیلم همچنین برنده دو جایزه اسکار از جمله برای بهترین فیلم برداری برای ویتوریو استورارو فیلم بردار شهیر ایتالیایی شد. در زمان جنگ ویتنام و آمریکا، به یک سروان آمریکایی دستور می دهند سرهنگی را که از تپه عقب نشینی کرده و به سلیقه خود نیرو فراهم آورده و می جنگد را از کار برکنار کند. سروان برای عزیمت به محل اختفای سرهنگ، وقایعی عجیب و تکان دهنده ای را پشت سر می گذارد….

فیلم اینک آخرالزمان به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم مارلون براندو، رابرت دووال، مارتین شین، فردریک فورست، آلبر هال، سم باتومز، لاری فیشبرن , دنیس هاپر به هنرمندی پرداخته‌اند.


۲۹- فیلم سگدانی
Reservoir Dogs 

۸.۳/۱۰
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

در فیلم سگدانی ، پس از اینکه یک سرقت ساده از جواهر فروشی با شکست مواجه می شود ، افرادی که از آن سرقت جان سالم به در برده اند ، به این نتیجه می رسند که یکی از آن ها ، مامور مخفی است و…

فیلم سگدانی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم هاروی کایتل، تیم راث، مایکل مدسن، کریس پن، استیو بوشمی , کوئنتین تارانتینو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۰- فیلم درسو اوزالا
Dersu Uzala 

۸.۳/۱۰

در سال ۱۹۰۲ کاپیتان ولادیمیر آرسنیف از سوی دولت روسیه تزاری برای نقشه برداری از مناطق شمالی سیبری به این منطقه فرستاده می شود و گروهی از سربازان نیز او را همراهی می کنند. در طی انجام این مأموریت آنها با یک شکارچی محلی به نام درسو اوزالا آشنا می شوند که راهنمایی آنان را بر عهده می گیرد….

فیلم درسو اوزالا در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد.


۳۱- فیلم غلاف تمام فلزی
Full Metal Jacket 

۸.۳/۱۰
کارگردان: استنلی کوبریک

فیلم غلاف تمام فلزی شاهکار جنگی استنلی کوبریک است. فیلم از جایی شروع میشود که عده ای داوطلب در کمپی نظامی تربیت می شوند و بعد از طی کردن دوره ی آموزشی عده ای از آنها به عنوان نظامی و یکی به عنوان خبرنگار عازم جنگ ویتنام میشوند و ….

فیلم غلاف تمام فلزی به کارگردانی استنلی کوبریک در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم متیو موداین، آدام بالدوین، وینسنت دن آفریو، آر لی امی، دوریان هاروود، آرلیس هاوارد، کوین ماجور هاوارد , اد اوراس به هنرمندی پرداخته‌اند.



۳۲- فیلم شجاع دل
Braveheart 

۸.۳/۱۰
کارگردان: مل گیبسون

فیلم شجاع دل به کارگردان و بازیگری مل گیبسون از مطرح ترین فیلم های دهه ۹۰ است که توانست ۵ جایزه اسکار از جمله برای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست آورد .پس از تسلط انگلستان بر اسکاتلند ، ویلیام والاس که همسرش توسط نیروهای انگلیسی به دلیل کشتن سربازی که قصد تجاوز به او را داشت اعدام شد با جمع کردن مردم اسکاتلند به عنوان رهبر بر علیه انگلیسی ها و شاه ادوارد اول شورش میکند…

فیلم شجاع دل به کارگردانی مل گیبسون در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم مل گیبسون، سوفی مارسو، پاتریک مک گوئن , کاترین مک کورمک به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۳- فیلم صورت زخمی
Scarface 

۸.۳/۱۰
کارگردان: برایان دی پالما

فیلم صورت زخمی به کارگردانی برایان دی پالما با بازی ماندگار آل پاچینو در نقش تونی مونتانا و حضور میشل فایفر توانست در ۳ بخش نامزد جایزه گلدن گلاب از جمله برای آل پاچینو شود ولی این فیلم در میان ناباوری در هیچ رشته ای حتی بهترین بازیگر نقش اول برای آل پاچینو نتوانست در اسکار حضور پیدا کند.در سال ۱۹۸۰ در میامی یک از پناهنده های کوبایی که به امریکا فرستاده شده اند مسوولیت یک کارتل مواد مخدر را به دست میگیرد و بلند پروازی خود را آغاز میکند…

فیلم صورت زخمی به کارگردانی برایان دی پالما در سال ۱۹۸۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، استیون باوئر، میشل فایفر، مری الیزابت ماسترانتونیو، پل شنار، هریس یولین، اف موری آبراهام , رابرت لوجا به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۴- فیلم زد – Z 

۸.۳/۱۰
کارگردان: کاستا گاوراس

به دنبال قتل یک چپی برجسته یک کاراگاه تلاش میکند قتل را رمز گشایی کند در حالی که دولت…

فیلم زد به کارگردانی کاستا گاوراس در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان، ایرنه پاپاس، ژاک پرن , ژان-لویی ترنتینیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۵- فیلم ام

۸.۳/۱۰
کارگردان: فریتس لانگ

فیلم ام به کارگردانی فریتز لانگ کارگردان کارگردان شهیر آلمانی از معروف ترین فیلم های کلاسیک است. وقتی پلیس در یک شهر در آلمان در گرفتن یک قاتل کودک ناتوان است دیگر جنایتکاران برای دستگیری او به کمک می آیند ….

فیلم ام به کارگردانی فریتس لانگ در سال ۱۹۳۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم پیتر لوره، گوستاف گروندگنس , گئورگ جان به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۶- فیلم بیا و بنگر
Come and See 

۸.۳/۱۰

بعد از پیدا کردن یک تفنگ قدیمی پسر جوانی به نیروهای مقاومت شوروی می پیوندد تا در مقابل نیروهای آلمانی بایستد و وحشت جنگ جهانی را تجربه میکند …

فیلم بیا و بنگر در سال ۱۹۸۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور روسیه و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد.


۳۷- فیلم پست فطرت های لعنتی
Inglourious Basterds 

۸.۳/۱۰
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

روایت شخصی و جالب کوئینتن تارانتینو از جنگ جهانی دوم و یهودی کشی و در نهایت سرنوشت هیتلر به قدری جذاب بود که توانست توجه جهانی را به خود جلب کند این فیلم که از بازگیرانی همچون برد پیت و میسل فاسبندر بهره می برد توانست در ۸ بخش نامزد اسکار شود و برای کریستوفر والتز بازیگر آلمانی این فیلم جایزه اسکار به همراه بیاورد و همچنین استعدادی شگرف را به دنیای بازیگری معرفی کند. زمان جنگ جهانی دوم در فرانسه تحت اشغال نازی ها، گروهی از یهودی های آمریکایی دور هم جمع میشوند تا به سبک خودشان انتقامشان را از نازی ها بگیرند…

فیلم پست فطرت های لعنتی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم برد پیت، کریستف والتس، مایکل فاسبندر، الی راث، دیانه کروگر، دانیل برول، تیل شوایگر، ملانی لوران , هاروی کایتل به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۸- فیلم شمال از شمال غربی
North by North west 

۸.۳/۱۰
کارگردان: آلفرد هیچکاک

«راجر تورنهیل» (گرانت) مدیر تبلیغاتی موفق اما خودخواه، روزی با مأموری مخفی بهنام «جرج کاپلان» اشتباه گرفته میشود. اشتباهی که منجر به کشانده شدنش به دنیائی از مخاطرات و دسیسه ها شده و او را وا میدارد برای حفظ جان خود ـ در حالی که به پلیس هم نمیتواند متوسل شود ـ تمام کشور را زیر پا بگذارد. در طول این مسیر رهآورد او عشقی تازه به زنی به نام «ایوکندال» (سینت) است…

فیلم شمال از شمال غربی به کارگردانی آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم کری گرانت، اوا ماری سنت، جیمز نویل میسون , جسی رویس لندیس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۳۹- فیلم قاپ زنی
Snatch 

۸.۳/۱۰
کارگردان: گای ریچی

فیلم کمدی گانگستری گای ریچی که توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و در بین دوست داران سینما بسیار محبوب شد از حضور بازیگرانی مطرحی چون برد پیت، جیسون استاتهام و بنیسیو دل تورو بهره میبرد .«تورکیش» و «تامی» از بوکسوری ایرلندی به نام «میکی» می خواهند تا در یک مسابقه ی مشت زنی شکست بخورد. از طرف دیکر یک گنگستر روسی، «باریس» که از گنگستری یهودی «فرانکی»می خواهد که از طرف او روی مسابقه شرط بندی کند و در عین حال از صاحب یک مغازه ی گرویی نیز می خواهد تا با هم دستان کودنش پولهای شرط بندی را بدزدند…

فیلم قاپ زنی به کارگردانی گای ریچی در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم بنیسیو دل تورو، دنیس فارینا، آلن فورد، رابی جی، استیون گراهام، لنی جیمز، وینی جونز، برد پیت , جیسون استاتهام به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۰- فیلم فرار بزرگ
The Great Escape 

۸.۲/۱۰

«فرار بزرگ»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی و درام و محصول سال ۱۹۶۳ سینمای کشور آمریکاست. از بازیگران این فیلم می توان به «استیو مک کوئین»، «جیمز گارنر» و «ریچارد آتنبرو» اشاره کرد. این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی همچون گلدن گلوب و آکادمی اسکار شد و نهایتا توانست ۳ جایزه «بهترین بازیگر مرد»، «بهترین فیلم»، «یکی از ده فیلم برتر سال» را از آن خودش کند. فرار بزرگ همچنین در رتبه ۱۴۴ لیست برترین فیلم های تاریخ سایت معتبر «آی ام دی بی» قرار دارد. داستان این فیلم که در بستری از رویدادهای واقعی تاریخی به تصویر کشیده می شود؛ روایت گر داستان فرار اسرای جنگی متفقین در طول جنگ جهانی دوم از اردوگاه آلمانی هاست که چندین هزار نفر برای این فرار بزرگ برنامه ریزی کرده بودند.

فیلم فرار بزرگ در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم پل بریکهیل، استیو مک کوئین، جیمز گارنر، ریچارد اتنبرا، جیمز دونالد، چارلز برانسون، دونالد پلیسنس، جیمز کابرن، دیوید مک کالوم، گوردون جکسون , جان لیتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۱- فیلم ارتش سایه ها
Army of Shadows 

۸.۲/۱۰
کارگردان: ژان پیر ملویل

فیلیپ گربیر یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه می باشد. او توسط یک خائن لو رفته است و در یک کمپ زندانی شده، با این حال تصمیم به فرار دارد…

فیلم ارتش سایه ها به کارگردانی ژان پیر ملویل در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم لینو ونتورا، سیمون سینیوره، ژان پیر کسل، پل کروشه , پل موریس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۲- فیلم برای چند دلار بیشتر
For a Few Dollars More 

۸.۲/۱۰
کارگردان: سرجیو لئونه

دو جایزه بگیر ماهر و چیره دست به دنبال فراری که برای سر او جایزه تعیین شده است می باشند. این دو برای به دست آوردن تمامی جایزه علاوه بر مبارزه با فراری باید از پس همدیگر برآیند که در این راه.…

فیلم برای چند دلار بیشتر به کارگردانی سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، لی وان کلیف، جان ماریا ولونته، لوئیجی پیستیلی، کلاوس کینسکی، یوزف اگر، ماریو برگا , آلدو سامبرل به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۳- فیلم یوجیمبو
Yojimbo 

۸.۲/۱۰

فیلم یوجیمبو از معروف ترین کارهای آکیرا کوروساوا توانست نامزد یک جایزه اسکار و نامزد شیر طلایی جشنواره ونیز شود همچنین بازیگر این فیلم توشیرو میفونه توانست در جشنواره فیلم ونیز برنده دو جایزه بازیگری شود . در یکی از شهرهای ژاپن می گذرد ، شهری که قانونی در ان وجود ندارد و کلانتر شهر فاسد و کثیف است، اما بالاخره فردی برای اجرای عدالت از راه می رسد…

فیلم یوجیمبو در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد.


۴۴- فیلم بتمن آغاز می کند
Batman Begins 

۸.۲/۱۰
کارگردان: کریستوفر نولان

فیلم بتمن آغاز می کند اولین سری از سه گانه بتمن کریستوفر نولان که از حضور بازیگران بزرگی مثل کریستین بیل ، مورگان فریمن، کیتی هولمز، لیام نیسن ، مایکل کین، گری اولدمن و کن واتانابه بهره می برد توانست نامزد یک جایزه اسکار شود .بعد از مدتها تمرین با استادش بتمن شروع میکند که گاتهام را از جنایت نجات دهد ولی گروهی به نام انجمن سایه ها تلاش دارد شهر گاتهام را نابود کند پس …

فیلم بتمن آغاز می کند به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون، کیتی هلمز، گری الدمن، کیلین مورفی، تام ویلکینسون، روتخر هاور، کن واتانابه , مورگان فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۵- فیلم مخمصه
Heat 

۸.۲/۱۰
کارگردان: مایکل مان

فیلم مخمصه به کارگردانی مایکل مان با بازی آل پاچینو، رابرت دنیرو و ول کیلمر یکی از بهترین فیلم های اکشن و پلیسی بشمار می رود و به طوری که سکانس های به یاد ماندنی آن شاید در خاطر هرکدام از دوستداران سینما ثبت شده باشد. فیلم داستان چند بانک زن حرفه ای است که در آخرین سرقت خود در مخمصه ای با پلیس گیر می افتند و در ادامه پلیس به دنبال دستگیری آنها است ولی …

فیلم مخمصه به کارگردانی مایکل مان در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، رابرت دنیرو، تام سایزمور، دایان ونورا، ایمی برنمن، اشلی جاد، میکلتی ویلیامسون، وس استودی، تد لواین، جان ویت , وال کیلمر به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۶- فیلم محله چینی ها
Chinatown 

۸.۲/۱۰
کارگردان: رومن پولانسکی

فیلم محله چینی ها فیلم معروف رومن پولانسکی با بازی خود او ، جک نیکلسون، فی داناوی و جان هیوستون توانست در ۱۱ بخش نامزد اسکار شود ولی تنها موفق شد یک جایزه برای بهترین فیلم نامه را از آن خود کند ولی توانست ۴ جایزه از رشته های اصلی گلدن گلاب را بدست آورد.فیلم، داستان جیک کارآگاه خصوصی لس آنجلسی و متخصص در امور افشای خیانت های زناشویی است که توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می کند استخدام می شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. آقای مالوری که درگیر برنامه ای دربارهٔ سدسازی و آبرسانی در زمان قحطی است، توسط گیتس تعقیب می شود و چند عکس رسواکننده که نشانگر خیانتش بود، به طور اتفاقی در یکی دو روزنامهٔ محلی چاپ می شود. اما خیلی زود خانوم مالوری واقعی به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص می شود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده اند….

فیلم محله چینی ها به کارگردانی رومن پولانسکی در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم جک نیکلسون، فی داناوی، جان هیلرمن، پری لوپز، برت یانگ , جان هیوستون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۷- فیلم گنج های سیرامادره
The Treasure of the Sierra Madre 

۸.۲/۱۰
کارگردان: جان هیوستون

این فیلم جان هیوستون کارگردان شهیر دوران کلاسیک هالیوود با بازی همفری بوگارت و والت هیوستون توانست ۳ اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نویسی را بدست آورد و همچنین توانست برای بهترین فیلم نیز نامزد شود. فیلم داستان فرد سی.دابز و باب کورتین که هر دو مشغول کار در مکزیک هستند و با پیرمردی به نام هاوارد آشنا شده و متوجه می شوند که هاوارد یک کاشف باتجربه طلاست. به همین خاطر آن ها تصمیم می گیرند تا با همراهی هاوارد به دنبال طلا بروند و خود را از وضع بدی که دارند نجات دهند…

فیلم گنج های سیرامادره به کارگردانی جان هیوستون در سال ۱۹۴۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم هامفری بوگارت، والتر هیوستون، تیم هالت، بروس بنت، بارتون مک لین , آلفونسو بدویا به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۸- فیلم گاو خشمگین
Raging Bull 

۸.۲/۱۰
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با بازی رابرت دنیرو و جو پشی توانست برنده ۲ اسکار از جمله بهترین بازیگری برای رابرت دنیرو شود و همچنینی موفق شد در ۶ رشته دیگر نامزد شود. فیلم تصویر زندگی جیک لا موتا بوکسور معروف امریکایی است. تصویری از عاشقی هایش و به قهرمانی رسیدنش، از دلهره ها و شک هایش و از مغلوب شدنش در مبارزه با غول شهرت…

فیلم گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جو پشی، کتی موریارتی، نیکولاس کولاسانتو، تریسا سالدانا , فرانک وینسنت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۴۹- فیلم نابخشوده
Unforgiven 

۸.۲/۱۰
کارگردان: کلینت ایستوود

فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود که علاوه برخودش از حضور بازیگران بزرگی همچون جین هکمن، مورگان فریمن و ریچارد هریس بهره می برد توانست در ۹ بخش نامزد اسکار شود که موفق شد ۴ تای آن را برنده شود از جمله بخش های مهمی چون بعترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل داستان فیلم در سال ۱۹۸۸ در ایالت وایومینگ می گذرد، زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح و از ریخت می افتد. کلانتر شهر (جین هکمن) تنها به جریمه کردنشان اکتفا می کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می گذارند. ویلیام مانی (کلینت ایستوود) هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می دهد به کمک دوست قدیمی اش (مورگان فریمن) و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می کند.

فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس، جیمز ولوت , سال روبینک به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۰- فیلم راننده تاکسی
Taxi Driver 

۸.۲/۱۰
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم مارتین اسکورسیزی با بازی به یاد ماندنی رابرت دنیرو و جودی فاستر که برای بهترین فیلم و برای هر دوی این بازیگر ها توانست نامزد جایزه اسکار شود و همچنان به عنوان با یاد ماندنی ترین فیلم های رابرت دنیرو شناخته می شود. تراویس بیکل شخصیت اصلی این فیلم جوان ۲۶ ساله است که از کم خوابی مزمن رنج می برد. او که برای فرار از بیخوابی شغل تاکسیرانی در شب را انتخاب می کند هر چه بیشتر با جنایت ها در سطح شهر نیویورک آشنا می گردد. در این میانه تراویس با بتسی که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پالانتین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آشنا می گردد…

فیلم راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جودی فاستر، سیبل شفرد، هاروی کایتل , پیتر بویل به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۱- فیلم نفرت
La Haine 

۸.۱/۱۰
کارگردان: متیو کاسوویتس

«نفرت»، فیلمی در ژانر اکشن-جنایی و درام و محصول سال ۱۹۹۵ سینمای فرانسه است. این فیلم پس از اکران موفقش در سال ۱۹۹۵ و با حضور در جشنواره های بین المللی، توانست نامزد دریافت ۲۳ جایزه شود و نهایتا ۸ جایزه همچون «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین تدوین» و «بهترین تهیه کنندگی» را با خود به خانه ببرد. همچین این فیلم در رتبه ۲۲۸ فهرست بهترین فیلم های سایت «آی ام دی بی» قرار دارد. نفرت، داستان زندگی ۳ جوان فرانسوی، درست یک روز پس از یک شورش بزرگ را روایت می کند. آن ها با سرقت یک اسلحه، مرتکب کارهایی می شوند که عواقب سنگینی را برایشان به دنبال دارد.

فیلم نفرت به کارگردانی متیو کاسوویتس در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ونسان کسل، هوبرت کانده، سعید تغماوی، عبدالحمد قیلی , جوزف مومو به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۲- فیلم مهمان نامرئی
The Invisible Guest 

۸.۱/۱۰
کارگردان: اوریل پائولو

«مهمان نامرئی»، فیلمی در ژانر جنایی-رازآلود و درام و محصول سال ۲۰۱۶ کشور اسپانیاست. این فیلم با حضور در جشنواره های مختلف، علاوه بر استقبال مخاطبین و منتقدین، توانست در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه شود و نهایتا ۲ جایزه را از آن خود کند. مهمان نامرئی داستان یک تاجر موفق را روایت می کند که متهم به قتل شده و تنها ۳ ساعت زمان دارد تا یک دفاعیه مستدل ارائه دهد و از اتهامی که به او شده، تبرئه شود اما برای اثبات بی گناهی اش، اسرار زیادی باید برملا شوند.

فیلم مهمان نامرئی به کارگردانی اوریل پائولو در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور اسپانیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ماریو کاساس، آنا ویگنر، Jose Coronado، باربارا لنی، فرانچسک اوریا , پاکو توس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۳- فیلم فورد در برابر فراری
Ford v Ferrari 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جیمز منگولد

داستان بر اساس اتفاقات واقعی ای بوده که در گذشته رخ داده است و قصه یک تیم عجیب و البته مصمم از طراحان و مهندسان آمریکایی را حکایت میکند. این تیم توسط یک طراح با استعداد به نام کرول شلبی و همچنین یک راننده انگلیسی به نام کن مایلز هدایت میشود. کن مایلز و کرول شلبی موظف به انجام وظیفه طرح کامل ساخت یک اتومبیل از ابتدا تا انتها هستند.

فیلم فورد در برابر فراری به کارگردانی جیمز منگولد در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و فرانسه و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم مت دیمون، کریستین بیل، جان برنثال، کترینا بلف , جاش لوکاس به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۴- فیلم مکس دیوانه: جاده خشم
mad max: fury road 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جرج میلر

در آینده ای دور، در حالی که تنها بیابانی خشک از زمین باقی مانده است، باقیمانده ی نسل انسان ها برای زنده ماندن حاضرند یکدیگر را از بین ببرند. اما در این میان ، مردی جوان به نام مکس ، که خانواده اش را از دست داده است ، در جستجوی صلح می باشد و… این فیلم به کارگردانی جورج میلر از سری فیلم های مکس دیوانه است که از دهه ۸۰ تا کنون بسیار پرطرفدار بوده. اولین نسخه این فیلم با معرفی کردن ستاره ای به سینمای جهان به نام مل گیبسون همراه بود. باوجود افتی که در ساخت نسخه های بعدی این فیلم وجود داشته، اما در این نسخه شاهد درخشش فیلم بالاخص در جلوه های ویژه و موسیقی هستیم.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به کارگردانی جرج میلر در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت، جاش هلمن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو , کورتنی ایتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۵- فیلم بیل را بکش ۱
Kill Bill 1 

۸.۱/۱۰
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

در فیلم بیل را بکش ۱ ،یک عروس بعد از کمای طولانی، بیدار میشود. اثری از بچه ای که قبلا در شکم داشته نیست. تنها چیزی که در ذهن دارد، انتقام گرفتن از تیم قاتلینی است که به او خیانت کردند، تیمی که خودش هم زمانی عضو آن بود….

فیلم بیل را بکش ۱ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم اوما تورمن، لوسی لیو، ویویکا ای فاکس، داریل هانا، دیوید کاراداین، مایکل مدسن، جولی دریفوس , چیاکی کوری یاما به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۶- فیلم جایی برای پیرمردها نیست
No Country for Old Men 

۸.۱/۱۰
کارگردان: ایتن کوئن – جوئل کوئن

جایی برای پیرمردها نیست داستان یک شکارچی بنام «لولین ماس» است که روزی بطور اتفاقی با اجساد گروهی از تبهکاران، که بخاطر بهم خوردن معامله مواد مخدر یکدیگر را کشته اند روبرو می شود. او این ماجرا را به پلیس خبر می دهد و….

فیلم جایی برای پیرمردها نیست به کارگردانی ایتن کوئن و جوئل کوئن در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم تامی لی جونز، خاویر باردم، جاش برولین، وودی هارلسون، کلی مک دانلد , گرت دیلاهانت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۷- فیلم وی مثل وندتا
V for Vendetta 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جیمز مک تیگو

داستان فیلم در انگلستان و آینده ای نزدیک میگذرد. حکومتی فاشیستی بر انگلستان حاکم است و همه تحت فرمان یک رهبر بزرگ هستند. شهر تحت حکومت نظامی است و هر گونه اعتراض و مخالفتی به شدت سرکوب می شود و مدام دولت مردم را از تروریست ها می ترساند. در این شرایط ایوی بعد از حکومت نظامی از خانه بیرون می رود و توسط پلیس مخفی دستگیر میشود . در همین حال مرد سیاه پوشی به نام وی که یک ماسک خندان بر صورت دارد او را از دست پلیس نجات می دهد و…

فیلم وی مثل وندتا به کارگردانی جیمز مک تیگو در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ناتالی پورتمن، هوگو ویوینگ، استیون ری , جان هرت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۵۸- فیلم سامورایی
Le Samouraï 

۸.۱/۱۰

فیلم سامورایی ساخته ژان پیر ملویل با بازی آلن دلون داستان قاتلی به اسم جف کاستلو است که در کمال خونسردی برای پول آدم میکشد و در یکی از قتل هایش که صاحب یک کلاب را به قتل میرساند متوجه می شود زنی شاهد قتل بوده و قبل از اینکه کاری بکند توسط پلیس دستگیر می شود و …..

فیلم سامورایی در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد.


۵۹- فیلم راکی
Rocky 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جان جی. آویلدسن

راکی بالبوآ ورزشکار رشته تازه کار بوکس که نتوانسته بود به قهرمانی برسد در مسابقه ای با قهرمان سنگین وزن جهان به نام آپولو کرید توانست با پشت کار او را شکست دهد.

فیلم راکی به کارگردانی جان جی. آویلدسن در سال ۱۹۷۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد. در این فیلم سیلوستر استالونه، تالیا شایر، برت یانگ، کارل ویترز , بورگس مریدیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۰- فیلم بن هور
Ben-Hur 

۸.۱/۱۰
کارگردان: ویلیام وایلر

جودا بن هور، شاهزاده ای یهودی است که به وسیله دوست رومی اش دستگیر و به بردگی فرستاده می شود. او بعد از سال ها به کشورش بر می گردد تا خانواده اش را آزاد کند.

فیلم بن هور به کارگردانی ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم چارلتون هستون، جک هاوکینز، هایا هاراریت، استیون بوید، هیو گریفیث، مارتا اسکات، کتی اودانل , سام جافی به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۱- فیلم لوگان
Logan 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جیمز منگولد

لوگان یک فیلم ابرقهرمانی و الهام گرفته از مجموعه کتاب کمیک لوگان مرد سال دیده، اثر مارک میلر و استیو مک نایون است… اتفاقات فیلم سال ۲۰۲۹ را نشان می دهد. نزدیک به ۲۵ سال است که جهش یافته جدیدی به دنیا نیامده. در این میان لوگان که با بالا رفتن سنش قدرت های خود را از جمله زود درمانی تا حد زیادی از دست داده به همراه کالیبان در مکانی دور افتاده در ایالت تگزاس زندگی می کند. مهم ترین کار لوگان هم مراقبت از پروفسور ایکس است که با بالا رفتن سنش ذهنش به هم ریخته شده و نمی تواند قدرت هایش را کنترل کند..این دو به دنبال نجات یک دختر جهش یافته هستند. دولت در یک عملیات مخفیانه در نظر دارد که جهش یافته های زیر سن قانونی را دستگیر کرده و سپس آن ها را به سلاح هایی مرگبار تبدیل کند…

فیلم لوگان به کارگردانی جیمز منگولد در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و کانادا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم هیو جکمن، پاتریک استوارت , دافنه کین به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۲- فیلم مبارز
Warrior 

۸.۱/۱۰

پسری پس از بازگشت از جنگ برای شرکت در مسابقات MMA پیش پدرش که مربیش بوده بازمیگردد تا برای مسابقات آماده شود. از طرفی دیگر مردی خانواده دار و معلم برای اینکه بتواند قسط های خانه اش را بدهد برای شرکت در این مسابقه آماده می شود و…

فیلم مبارز در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد.


۶۳- فیلم دختر ناپدید شده
Gone Girl 

۸.۱/۱۰
کارگردان: دیوید فینچر

داستان این کتاب و فیلم در مورد مردیست که همسرش را در پنجمین سالگرد ازدواجشان گم می کند اما تمام انگشت ها بسمت او نشانه می رود بطوریکه لقب قاتل زنان به وی داده می شود…

فیلم دختر ناپدید شده به کارگردانی دیوید فینچر در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم بن افلک، رزمند پایک، نیل پاتریک هریس، تایلر پری، کری کان، کیم دیکنز , پاتریک فوگیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۴- فیلم شکارچی گوزن
The Deer Hunter 

۸.۱/۱۰
کارگردان: مایکل چیمینو

در گرماگرم جنگ ویتنام مایکل ورونسکی به دنبال دوست خود می گردد تا او را به خانه اش بازگرداند…

فیلم شکارچی گوزن به کارگردانی مایکل چیمینو در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، مریل استریپ، جان کازال، کریستوفر واکن، جان سوج , جرج دزوندزا به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۵- فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت
The Man Who Shot Liberty Valance 

۸.۱/۱۰
کارگردان: جان فورد

یک سناتور به نام رانسوم استادارد برای تشییع جنازه و تدفین مردی فقیر به شهر شینبون بازمی گردد و برای یک خبرنگار کنجکاو، داستان واقعی مردی که لیبرتی والانس را از پای درآورد را بازگو می کند.

فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت به کارگردانی جان فورد در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم جان وین، جیمز استوارت، ورا مایلز، رابرت دانر، لی ماروین، ادموند اوبراین , جان کوالن به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۶- فیلم ۱۲ میمون
Twelve Monkeys 

۸/۱۰
کارگردان: تری گیلیام

در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل گشته؛ به طوری که بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته اند و یک درصد باقی مانده از انسان ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ در زیر زمین زندگی کنند. در سال ۲۰۳۵ عده ای از دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، زندانیان را به زمان گذشته می فرستند…

فیلم ۱۲ میمون به کارگردانی تری گیلیام در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم بروس ویلیس، جاون سدا، مادلین استو , برد پیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۷- فیلم الماس خونین
Blood Diamond 

۸/۱۰
کارگردان: ادوارد زوئیک

ادوارد زوییک فیلمساز آمریکایی، کارگردان فیلم هایی مانند درباره شب گذشته، گلوری، زندگی عادی، افسانه های پاییز و عشق و داروهای دیگر ، الماس خونین و برخی آثار دیگر است. الماس خونین در جشنواره های مختلف از جمله اسکار و بفتا و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه شده است. این فیلم روایتگر داستان قاچاقچی به نام دنی آرچر قاچاقچی الماس و رودزیایی الاصل است که در دوران کودکی پدر و مادر خود را در درگیری های خونبار دهه ۱۹۷۰ از دست داده است. طی این سی سالی که از عمرش گذشته، سربازی مزدور و تاجری ناکام بوده است. وقتی می خواهد با الماس هایی که در بدن یک بز جاساز شده است از مرز بی ثبات سیرالئون عبور کند، مأموران گشتی او را دستگیر می کنند. او در زندان می فهمد که یک ماهی گیر از مخفی گاه یک الماس صورتی رنگ گرانقیمت خبر دارد. آن دو با هم به دنبال این الماس روانه می شوند و یک روزنامه نگار آمریکایی به نام مدی بوین به دنی دلبسته می شود. ماهیگیر مصمم به نجات دادن خانواده خود است ولی دنی به پیدا کردن الماس می اندیشد…

فیلم الماس خونین به کارگردانی ادوارد زوئیک در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، جایمن هانسو، جنیفر کانلی، آرنولد وسلو، جیمی میستری , مایکل شین به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۸- فیلم شاهین مالت
The Maltese Falcon 

۸/۱۰
کارگردان: جان هیوستون

فیلم شاهین مالت در مورد یک کارآگاه است که با پیگیری یک جرم به پرونده جرم سه نفر دیگر نیز می رسد که هر کدام داستان خود را دارند …

فیلم شاهین مالت به کارگردانی جان هیوستون در سال ۱۹۴۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم هامفری بوگارت، مری آستور، گلادیس جرج، پیتر لوره، بارتون مک لین، لی پاتریک , سیدنی گرین استریت به هنرمندی پرداخته‌اند.


۶۹- فیلم کازینو رویال
Casino Royale 

۸/۱۰
کارگردان: مارتین کمپل

جیمز باند ماموریت دارد تا یک بانکدار را که پولهای سازمان های تروریستی را در بازار جهانی سرمایه گذاری می کند متوقف کندو گروه او را سرنگون کند …

فیلم کازینو رویال به کارگردانی مارتین کمپل در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن، جانکارلو جانینی، جفری رایت، جودی دنچ، کاترینا مورینو، ایوانا ملیسویک , سیمون آبکاریان به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۰- فیلم اولتیماتوم بورن
The Bourne Ultimatum 

۸/۱۰
کارگردان: پل گرینگرس

جیسون بورن مبتلا به فراموشی شده است و به دنبال نشانه هایی از گذشته خود است. به مسکو، لندن، پاریس و مادرید می رود تا آنچه را که می خواهد پیدا کند ولی او به عنوان یک تروریست نیز تحت تعقیب است. جیسون بورن مبتلا به فراموشی شده است و همچنان به دنبال نشانه هایی از گذشته و احتمالاً آینده اش می باشد و به همین دلیل به مسکو، لندن، پاریس و مادرید می رود تا آنچه را که می خواهد، بیابد و این در حالی است که وی تحت تعقیب یک تروریست نیز هست.

فیلم اولتیماتوم بورن به کارگردانی پل گرینگرس در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم مت دیمون، جولیا استایلز، دیوید استراترن، اسکات گلن، پدی کانسیداین، ادگار رامیرز، آلبرت فینی , جون آلن به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۱- فیلم آرواره ها
Jaws 

۸/۱۰
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

یک کوسه بزرگ شروع به تخریب یک شهر میکند و تمامی بندر آن شهر را در دست خود میگیرد. اکنون یک سری از افراد سعی در توقف کردن او دارند و…

فیلم آرواره ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم روی شایدر، رابرت شاو، ریچارد درایفس، لورن گری , مورای همیلتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۲- فیلم ماجرای نیمروز
High Noon 

۸/۱۰
کارگردان: فرد زینمان

را در سر دارد، خبردار می شود که فرانک میلر تبهکاری که چند سال پیش به زندان فرستاده با قطار نیمروز و به قصد انتقام از او به آن شهر خواهد آمد. دوستانش می کوشند تا وی را ترغیب به ترک شهر نمایند، اما او فرار را چاره کار نمی داند و تصمیم می گیرد تا با آن فرد و هم دستانش مواجه شود…

فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی فرد زینمان در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم گری کوپر، توماس میچل، لوید بریجز، کتی هورادو، گریس کلی، اوتوی کروگر، لان چینی جونیور، هری مورگان , ایو مک وی به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۳- فیلم از گور بازگشته
The revenant 

۸/۱۰
کارگردان: آلخاندرو گونزالس ایناریتو

داستان فیلم درباره شکارچی پوستی به نام “هیو گلس” (لئوناردو دیکاپریو) است که در حین شکار مورد حمله ی یک خرس قهوه ای قرار گرفته و دو مرد که در این شکار همراه او بودند، وسایلش را دزدیده و او را نیمه جان رها می کنند؛ او جان سالم به در می برد و ۳۵۰ مایل را در طبیعت وحشی می پیماید تا از کسانی که به او خیانت کرده اند، انتقام بگیرد.

فیلم از گور بازگشته به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون , ویل پولتر به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۴- فیلم به خاطر یک مشت دلار
A Fistful of Dollars 

۸/۱۰
کارگردان: سرجیو لئونه

در یک دهکده، بویی جز بوی مرگ به مشام نمی رسد. قانون وجود ندارد و اسلحه حرف اول و آخر را می زند. یک غریبه ( با بازی کلینت ایستوود ) وارد این دهکده شده و این آغازگر ماجرایی تازه است …

فیلم به خاطر یک مشت دلار به کارگردانی سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد.


۷۵- فیلم تسخیرناپذیران
The Untouchables 

۷.۹/۱۰
کارگردان: برایان دی پالما

تسخیرناپذیران: فیلمی آمریکایی اثر برایان دی پالما است. بازیگرانی همچون رابرت دنیرو و شون کانری و کوین کاستنر در آن نفش آفرینی می کنند.این فیلم از دیدگاه بسیاری از منتقدان یکی از شاهکارهای دهه هشتاد میلادی است. از نقاط قوت این فیلم می توان به کارگردانی بی نظیر آن اشاره کرد.بازی در این فیلم نقطه پرتابی برای بازیگرانی همچون کوین کاستنر و اندی گارسیا بوده است. کوین کاستنر پس از این فیلم به ستاره ای بسیار محبوب بدل شد و سه سال بعد از بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار برای نقش آفرینی در فیلم با گرگ ها می رقصد شد و اندی گارسیا هم پس از بازی در این اثر به ستاره ای قدرتمند بدل گشت.آنچه در این فیلم بیش از همه جلب نظر می کند بازی خیره کننده دنیرو و کانری است که بر بازی دیگران سایه افکنده است. شون کانری بخاطر بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار گشت.این فیلم پس از سی سال چنان محبوبیتی کسب کرده است که دی پالما تصمیم دارد قسمت دوم آن را با حضور نیکلاس کیج بسازد.

فیلم تسخیرناپذیران به کارگردانی برایان دی پالما در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم کوین کاستنر، شان کانری، چارلز مارتین اسمیت، اندی گارسیا، رابرت دنیرو، ریچارد بردفورد، جک کهو , پاتریشا کلارکسون به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۶- فیلم در کمال خونسردی
In Cold Blood 

۷.۹/۱۰
کارگردان: ریچارد بروکس

فیلم در کمال خونسردی ، داستان دو مرد جوان است که به تنهایی بی فایده هستند اما به همکاری هم تبدیل به جنایتکاران برزگی می شوند.آنها وارد خانه خانواده ای ثروتمند می شوند اما پس از اینکه متوجه می شوند پولی در خانه نیست….

فیلم در کمال خونسردی به کارگردانی ریچارد بروکس در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم رابرت بلیک، اسکات ویلسون، پال استوارت، جراررد اس.الاکلین، جف کوری , جان فورسایث به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۷- فیلم ترور
I as in Icarus 

۷.۹/۱۰
کارگردان: آنری ورنوی

فیلمی که با اقتباسی آزاد از ترور جان اف کندی ساخته شده است . داستان رییس جمهوری خیالی است که ترور میشود و یک کاراگاه به تحقیق در مورد توطئه پشت این قتل می پردازد….

فیلم ترور به کارگردانی آنری ورنوی در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۸- فیلم روز شغال
The Day of the Jackal 

۷.۸/۱۰
کارگردان: فرد زینمان

در فیلم روز شغال ، پس از تلاش نافرجام برای ترور دوگل ، در اوت سال ۱۹۶۲، گروه OAS با مشکلات قابل توجهی رو به رو می شود و بسیاری از روسای آن شناسایی می شوند. رییس جدید گروه، « سرهنگ رودن » تصمیم می گیرد تا آدم کشی حرفه ای را که هیچ ارتباطی با گروه ندارد اجیر کند؛ مردی انگلیسی با اسم رمز « شغال »…

فیلم روز شغال به کارگردانی فرد زینمان در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ادوارد فاکس، میشل اوکلر، آلن فرناند، ورنن دابچف، اولگا ژرژ-پیکو , بری اینگام به هنرمندی پرداخته‌اند.


۷۹- فیلم گانگستر آمریکایی
American Gangster 

۷.۸/۱۰
کارگردان: ریدلی اسکات

یک پلیس نیویورک مامور میشود تا یک رئیس مواد مخدر هارلم را متوقف و دستگیر کند و …

فیلم گانگستر آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم برایان گریزر، راسل کرو، دنزل واشنگتن، چویتل اجیوفور، کوبا گودینگ جونیور، جاش برولین، تد لواین، آرماند آسانته، جان اورتیز , جان هاکس به هنرمندی پرداخته‌اند.