چرا اسپیکر فلش را نمی خواند؟ 5 علت و رفع مشکل

چرا اسپیکر فلش را نمی خواند؟ 5 علت و رفع مشکل

تعمیر لوازم خانگی

تعمیر لوازم خانگی

هر وقت می خواهم با دوستانم دور هم جمع شویم، اسپیکر فلش رو روشن می کنم تا از آهنگ های موردعلاقه مون لذت ببریم. چند وقت پیش، یه فلش جدید خریدم و با کلی ذوق و شوق، آهنگ های موردعلاقه ام رو توش ریختم. اما وقتی فلش رو به اسپیکر وصل کردم، انگار اسپیکر وجود فلش رو حس نمی کرد! حسابی نگران شدم، آخه می خواستم برای مهمونی تولد دوستم یه آهنگ خاص رو پخش کنم!

حالا می خواهم تجربه تلخ و شیرینم از این اتفاق رو با شما به اشتراک بگذارم و به شما بگم چطور این مشکل رو حل کردم. شاید شما هم با این مشکل مواجه شدید و با خوندن این مقاله، بتونید به راحتی مشکل رو رفع کنید.

تعمیر لوازم خانگی

1. مشکل از خود فلش است

اولین چیزی که باید بررسی کنید، خود فلش است.

الف) بررسی خراب شدن فلش:

ممکنه فلش شما خراب شده باشه و دیگه کار نکنه! برای اینکه مطمئن بشید، فلش رو به کامپیوتر یا لپ تاپتون وصل کنید و ببینید که کامپیوترتون فلش رو شناسایی می کنه یا نه. اگر کامپیوترتون فلش رو شناسایی کرد، یعنی فلش سالمه.

ب) فرمت فلش:

اسپیکر شما شاید فقط فرمت های خاصی رو مثل FAT32 یا NTFS پشتیبانی کنه. اگر فلش شما فرمت دیگه ای داره، ممکنه اسپیکر اون رو نشناسه. برای حل این مشکل، می تونید فلش رو به FAT32 فرمت کنید.

ج) حجم فلش:

گاهی اوقات، حجم فلش شما خیلی زیاده و اسپیکر شما قادر نیست اون رو به طور کامل بخونه. اگر اینطوره، می تونید چندتا فلش با حجم کمتر تهیه کنید.

2. خراب بودن پورت USB اسپیکر:

ممکنه پورت USB اسپیکر شما خراب شده باشه. برای بررسی این موضوع، یه فلش دیگه رو به اسپیکر وصل کنید. اگر فلش دیگه رو هم نشناخت، یعنی پورت USB اسپیکر شما مشکل داره.

3. وجود مشکل در کابل USB:

شاید کابل USB شما مشکل داره. سعی کنید از یه کابل USB دیگه استفاده کنید و ببینید مشکل حل میشه یا نه.

4. روشن نبودن اسپیکر:

مطمئن بشید که اسپیکر شما روشن هست. گاهی اوقات، با فشردن دکمه پاور اسپیکر، اسپیکر شما به طور کامل روشن نمی شه.

5. مشکل در سیستم اسپیکر:

ممکنه سیستم اسپیکر شما مشکل داشته باشه. در این حالت، باید اسپیکر رو به یه تعمیرگاه ببرید تا مشکل رو بررسی کنند.

راه حل های دیگه:

  • بررسی دفترچه راهنمای اسپیکر: یه نگاهی به دفترچه راهنمای اسپیکر خودتون بندازید و ببینید که فرمت های پشتیبانی شده و نحوه اتصال فلش رو توضیح داده یا نه.
  • مطمئن شدن از شارژ اسپیکر: اگر اسپیکر شما با باتری کار می کنه، مطمئن بشید که شارژ کافی داره.
  • به روز رسانی نرم افزار اسپیکر: ممکنه یه آپدیت جدید برای سیستم عامل اسپیکر شما منتشر شده باشه که این مشکل رو حل می کنه.

نتیجه گیری:

با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه دادم، شما می تونید به راحتی مشکل عدم خواندن فلش توسط اسپیکر رو تشخیص و حل کنید. فقط کافیه به دقت مراحل رو دنبال کنید و با کمی حوصله و صبر، مشکل رو برطرف کنید.

پرسش و پاسخ:

1. چرا اسپیکر من بعضی فلش ها را می خواند و بعضی ها را نمی خواند؟

ممکنه فرمت فلش ها متفاوت باشه و اسپیکر شما فقط از فرمت های خاصی پشتیبانی کنه.

2. اگر فلش من در کامپیوترم کار می کنه، چرا در اسپیکر کار نمی کند؟

ممکنه پورت USB اسپیکر شما مشکل داشته باشه یا فلش شما فرمت مناسبی برای اسپیکر نداشته باشه.

3. چگونه میتونم فرمت فلش رو تغییر بدم؟

می تونید از طریق کامپیوتر و با استفاده از نرم افزارهایی مثل Windows Explorer یا File Explorer، فلش رو به فرمت FAT32 فرمت کنید.